کد خبر 1597341
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
حجاریان

حجاریان ضمن تلاش برای توجیه مسیر راهبردی اصلاح طلبان می کوشد که علاوه بر امید ضرورت مطالبه گری و نقد حاکمیت را به عنوان ماموریت این جریان معنادهی کن

سرویس سیاست مشرق- بررسی‌ها نشان می‌دهد که اصلاح طلبان ساختاری و لایه رادیکال جریان اصلاحات به منظور پیشبرد اهداف خود در حال دسته و پنچه نرم کردن با برخی اقتضائات درون – بیرون جریانی می باشد.

این جریان از سویی با ناامیدی، بی انگیزگی و عدم باور به راهبردهای رئوس جریان خود بوده و از جانب دیگر برخی راهبردهای رادیکالی را نیز در دستورکار خود دارد که نه تنها در چارچوب نظام نبوده بلکه معنای معارضه را نیز به نمایش می گذارد.

تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!

در این میان برخی از نیروهای فکری اصلاح طلبان که شیفت به امر اجتماعی به منظور ارتباط گیری با لایه ها و تشکیل کانون های اعتراضی و مطالبه گری را توصیه کرده اند تاکید دارند که برای انسجام بخشی در میان اصلاحات باید «امید» به منظور توزان قوا و تولید قدرت همسنگ در برابر حاکمیت را بارور ساخته و از سوی دیگر باید «نقد» در ساحات مختلف را به منظور تعریف خود به عنوان آلترناتیو وضع موجود را پیگیری نمود.

در همین رابطه سعید حجاریان که چندی پیش طی توئیتی استارت کنش سیاسی- انتخاباتی اصلاح طلبان را زده بود طی توئیتی نوشته بود: دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

حجاریان در توئیت خود تلاش برای شکل دهی به یک جبهه بر اساس «سطح زندگی» و «سبک زندگی» را کلید زده بود. به طوری که می توان گفت ادعای افزایش نرخ بنزین عملا علی رغم تکذیب های مکرر آن توسط مسئولین به معنای تلاش برای تولید هراس در دهک های مختلف جامعه و به منظور تحریک جامعه اعتراضی بوده و برجسته سازی مساله طرح نور نیز در چارچوب کانونی سازی مساله آزادی های سیاسی- فرهنگی و تلاش برای بازنمایی ایجاد محدودیت ها معنا می یابد، تشکیل کانون‌های نقد از درون و کانون‌های شورش از بیرون راهبردی برابر از سوی رادیکال‌ها در روزهای اخیر است!

در این میان اما حجاریان بار دیگر در صفحه توئیتر خود به یک نقد مطرح‌شده از جمله‌اش اشاره کرد و نوشت: «منتقدی مجرّب نقدی بر این پست نگاشته‌ و بیان کرده‌اند: «چیزی باقی نخواهد ماند» گزاره‌ای آخرالزمانی است؛ یعنی چیزی متصور نیست که برای حفظ‌/اصلاح‌اش تلاش کنیم».

وی تصریح کرده بود که به حفظ «امید» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی توأمان «نقد» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم.

توئیت دوباره حجاریان اما نشان می دهد که پاسخ به توئیت وی از جانب اصلاح طلبان بیانگر فقدان روحیه امید در جریان اصلاحات بوده وی ضمن تلاش برای توجیه مسیر راهبردی اصلاح طلبان می کوشد که علاوه بر امید ضرورت مطالبه گری و نقد حاکمیت را به عنوان ماموریت این جریان معنادهی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    11 5
    حجریان و سایر متوهمین اصلنطلبکار برای خدا یک ثانیه هم کار نکرده اند اینها یک مشت پرمدعا پرخور کم کار پررو خود بزرگ بین بی هنر بی مهارت رانتخوار غربگدا توسری خور خود تحقیر....هستند که زورشان به ملت مظلوم ایران رسیده و ۴۰ سال است غیر از خیانت فشار بر مردم و چانه زنی در بالا و وطنفروشی و نوکری صهیون هیچ دست آوردی برای ملت نداشته اند. اینها مهر بر قلب و گوش و چشمشان خورده است و مانند کفتار منتظر فرصتی برای بلعیدن کامل کیک حکومتی هستند تا بین خودشان تقسیم کنند . کاسب های طماعی که کاملا در جهت منافع امریکا و صهیون اربابشان ۴۰ سال است قدم برداشته و خواهند برداشت. ثروتی که اصلاحطبکاران و رفقاشان در جمهوری اسلامی به هم زدند در تاریخ ما تکرار نشده است . پولپرستان مقام پرست آنو ۳۰
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      6 2
      والا هر کشور دیگه ای اگه بود حجاریان و‌امثالش الان هفت تا کفن پوسونده بودن مردک با اون سعید عسگر انگار بادمون رفته
    • م IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      2 1
      امثال تو فقط حرف مفت می زنند. شماها با روش مباهته سعی دارید افراد را بدنام کنید. براستی که اصولگراها دشمن ایران و ایرانی ها هستند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    7 2
    حجاریان شبیه تنبله
  • FR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    9 2
    انشالله شمع وجود اصلاح طلبان دغلباز است که خاموش خواهد شد
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    23 3
    شما توی این قصیه دانشگاه امریکا دارید گفتمان حقوق بشری را ترویج می کنطد که صد اسلام است و صد جمهوری اسلامی ...
  • عبدالله IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    9 3
    مشرق یه موجود بی حیا و فاسدی مثل حجاریان چقدر ارزش داره که بیانات چزندش رو برای دیگران به نمایش میذاری. این موجود نجس و پلید که بوی گند و تعفنش بیداد میکنه به عنوان یه فاضلاب تعریف میشه.‌لطفا اراجیف این مردک‌ نجس رو دیگه انتشار نده.
  • م IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 2
    درودها بر جناب حجاریان
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    زنده باد اصلاحات-زنده باد سید محمد خاتمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس