کد خبر 335100
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲

چرا جناب روحانی برخلاف توصیه اکید و حکیمانه خداوند تبارک و تعالی، ابراز دوستی‌های خود را نثار دشمنان تابلودار نظام می‌کنند و خشم و عصبانیت خویش را به سوی دوستان می‌فرستند؟!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در  سرمقاله امروز کیهان نوشت: «اینکه با فرافکنی مشکلات را به دیگران نسبت دهیم و به دیگران لجن‌پراکنی کنیم که کاری ندارد. ادبیات رئیس جمهور باید همراه با اخلاق و ادب باشد و نباید بی‌دلیل به دیگران تهمت بزنیم... وقتی افرادی که مسئولیت‌های سنگین دارند اخلاق را زیر پا می‌گذارند، آنوقت اعتماد عمومی از بین می‌رود... ما باید آستانه تحمل خود را افزایش داده و از نقد و انتقاد نهراسیم و...»
اگر تصور می‌کنید این پند و اندرزهای عاقلانه و دلسوزانه را شماری از افراد خیرخواه و نیک‌اندیش از باب نصیحت خطاب به رئیس جمهور محترم ادا کرده و ایشان را به خاطر اظهارات توهین‌آمیز نسبت به منتقدان دولت ملامت کرده‌اند، باید گفت؛ حق با شماست! ولی اشتباه می‌کنید! حق با شماست چرا که اظهارات آقای دکتر روحانی علیه منتقدان، در خور ملامت است و اما، از سوی دیگر، تصور شما اشتباه نیز هست! زیرا جملات یاد شده فقط بخشی از انبوه اظهارنظرهای قبلی جناب آقای روحانی است که بارها و بارها در «مذّمت فرافکنی»، «نسبت دادن مشکلات به دیگران» و به قول ایشان «لجن‌پراکنی علیه منتقدان»، «تهمت بی‌دلیل به این و آن»، «ضرورت افزایش آستانه تحمل مسئولان»، «نیاز دست‌اندرکاران نظام به اخلاق مداری» و... ایراد کرده‌اند! (18‌اردیبهشت و 15 خرداد 92 و...).
درباره اظهارات موهن و به دور از انتظار رئیس جمهور محترم که در جمع سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند، گفتنی‌هایی هست که از آن میان به چند نکته بسنده می‌کنیم.
1- جناب روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود و در موارد فراوان دیگری تأکید کرده‌اند اگر مسئولانی که مسئولیت سنگین دارند اخلاق را زیر‌پا بگذارند، اعتماد عمومی از بین می‌رود. آثار و نتایج این دیدگاه را که عالمانه و دقیق نیز هست در فاصله کوتاهی بعد از اظهارات اخیر ایشان به وضوح می‌توان دید و کاش رئیس جمهور محترم بدون توجه به وسوسه برخی از مشاوران و اطرافیان، نیم نگاهی به واکنش طرفداران خویش- و نه منتقدان دولت که طرفدار هستند ولی انتقاد نیز دارند- بیندازند. واکنش طیف یاد شده را در چهار محور می‌توان ارزیابی کرد.
اول: شماری از مدعیان طرفداری از دولت و رئیس جمهور که ترجیح دادند درباره اظهارات آقای روحانی سکوت اختیار کنند. سکوت این عده را فقط می‌توان به حساب شرمندگی آنها نوشت و این که در اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کمترین زمینه‌ای برای دفاع و حمایت نمی‌بینند. آیا این عده «اعتماد» قبلی خود به رئیس‌جمهور محترم را از دست نداده‌اند؟!
دوم: بخش دیگری از طیف مدعی طرفداری رئیس‌جمهور، تلاش کردند با چسب‌های ناچسب، اظهارات ایشان را به اصطلاح توجیه! و حتی منتقدان را مستحق اهانت قلمداد کنند. یکی از سایت‌های این طیف تا آنجا پیش رفت که منتقدان دولت را به «زنان بدکاره»! تشبیه کرد و آقای روحانی را به «انسان‌ درستکار» که فحاشی وی به زن بدکاره! نه فقط«این زن بی‌عفت را نمی‌آزارد بلکه برعکس از این که می‌تواند در میدان بی‌حیایی با او درافتد خوشحال هم می‌شود»!
این عده که بسیار اندک و کم‌شمار نیز هستند، کمترین ارزشی برای پرداختن ندارند آنها برده پول و پله هستند و به قول بروبچه‌های تهران «آب دهان روی پیاده‌رو را به هوای سکه 2 ریالی برمی‌دارند»! ولی باید برای آقای روحانی عمیقا متأسف بود که به اینگونه افراد اجازه می‌دهند خود را طرفدار ایشان معرفی کنند!
سوم: دسته سوم کسانی هستند که ضمن نقد اظهارات آقای روحانی و ملامت ایشان که چرا زبان به این سخنان آلوده‌اند، به منتقدان دولت نیز به شدت تاخته و آنان را مستحق اعتراض و انتقاد دانسته‌اند اما به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرده‌اند از الفاظ و عبارات دیگری برای مقابله با منتقدان استفاده کند! این طیف عمدتا- و‌تقریبا همه آنها - از افراد و گروههای مدعی اصلاحات هستند. یعنی طیفی که در ماههای اولیه ریاست‌جمهوری آقای دکتر روحانی «به کنایه» و این روزها با صراحت اعلام می‌کنند با رئیس‌جمهور مرزبندی تعریف شده‌ای دارند و ضمن حمایت «مشروط» از ایشان، تاکید می‌کنند که وی را اصلاح‌طلب! نمی‌دانند!
موضع دوگانه این طیف نسبت به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور، حساب‌شده‌تر از طیف‌های دیگر است و از هماهنگی درون گروهی آنان خبر می‌دهد. این طیف به روال چند ماه اخیر خود، اصرار دارد که اشتباهات و ناکامی‌های روحانی را به حساب خود او بنویسد و در همان حال انتخاب وی به ریاست‌جمهوری را مدیون اصلاح‌طلبان و حمایت خاتمی و هاشمی از ایشان قلمداد کند! موضع دو پهلوی طیف یاد شده نشان می‌دهد که آنها نیز اظهارات اخیر آقای روحانی را به اندازه‌ای غیرقابل قبول و آسیب‌رسان می‌دانند که حاضر نیستند هزینه سنگین آن را که کاهش چشمگیر اعتماد مردم به رئیس‌جمهور است تحمل کنند.
چهارم: این طیف شامل بخش دیگری از اصلاح‌طلبان است که درباره اظهارات رئیس‌جمهور، موضعی متفاوت با طیف سوم و نزدیکتر به مردم دارند. طیف یاد‌شده اظهارات اخیر رئیس‌جمهور را «ناامیدکننده»! و با تصور و انتظاراتی که از ایشان داشته‌اند متفاوت ارزیابی کرده‌اند تا آنجا که یکی از روزنامه‌های وابسته به این طیف ضمن ملامت آشکار رئیس‌جمهور، با صراحت بیشتری می‌نویسد «در آستانه یک سالگی دولت اعتدال، سخنان دیروز شما پیرو مشی اعتدال نبود» و تاکید می‌کند «صادقانه بگوئیم این روحانی، آن روحانی نبود». به بیان دیگر، این طیف در لفافه - اما نه چندان پوشیده و پنهان - اعلام می‌کند در دیدگاه و تصور اولیه خود نسبت به آقای روحانی دچار اشتباه شده است و این روحانی که امروز می‌بینید با آن تصور که هنگام انتخابات از وی داشت، تفاوت دارد!
اکنون باید از جناب رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ آیا در همین واکنش‌های اولیه که به فاصله‌ اندکی بعد از اظهارات حضرتعالی صورت گرفته است، تحقق عینی فرمولی که خود ارائه کرده بودید را نمی‌بینید؟! «وقتی افرادی که مسئولیت‌های سنگین دارند، اخلاق را زیر پا می‌گذارند، آنوقت اعتماد عمومی از بین می‌رود.»...؟!
2- انتظار آن بود - و هنوز هم هست- که آقای روحانی به جای عتاب و اهانت به منتقدان، در مقام پاسخ مستدل و منطقی به آنها باشند و موفقیت‌های مورد ادعای خویش را برای مردم برشمرده و توضیح بدهند. مثلا بفرمایند در مذاکرات هسته‌ای غیر از آن همه امتیازات «نقد» که داده‌اند و در مقابل «وعده‌های نسیه» که گرفته‌اند چه دستاورد دیگری داشته‌اند؟ مگر نمی‌فرمودند و نمی‌فرمایند که منتقدان ایشان از مذاکره با آمریکا «هراس» دارند و آن را «تابو» می‌دانند؟! خب! حالا بفرمایند کدام دیدگاه واقعیت داشت و کدام «تابو» بود؟ آیا می‌توانند این واقعیت را انکار کنند که درباره «صداقت آمریکا»! که تابلوهای نماد بی‌صداقتی آن را با دستپاچگی‌ از سطح شهر جمع کردند، دچار اشتباه فاحش شده‌اند و درپی «آب»، به سوی «سراب» رفته‌اند؟ دست آقای روحانی و تیم مذاکره‌کننده با وجود بدبینی نسبت به نتیجه این مذاکرات بازگذاشته شد ولی دست خالی بازگشتند البته مذاکرات اخیر دستاورد بزرگی نیز داشته است که همان اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست، بنابراین نمی‌توانند ادعا کنند که می‌خواستند مشکل را حل کنند ولی عده‌ای نگذاشتند! و نمی‌توانند از هم‌اکنون - آنگونه که پیداست - برای ناکامی خسارت‌بار خود بهانه بتراشند. گفته بودند آقای اوباما آدم مؤدبی! است و برخورد مؤدبانه ما، باعث مواجهه مؤدبانه ایشان شده است! ولی هنوز این جمله ناتمام بود که با متکبرانه‌ترین برخوردهای اوباما روبرو شدند و خانم وندی شرمن با وقاحت فریب و فریبکاری را بخشی از «دی.ان.ای- یعنی ذات» مردم ایران معرفی کرد! وعده داده بودند که علاوه بر سانتریفیوژها،  چرخ زندگی مردم نیز باید بچرخد ولی به جای آن  بسیاری از سانتریفیوژها  نیز از چرخش افتاد! قول داده بودند که پاسپورت ایرانی را از احترام بین‌المللی برخوردار سازند، اما چند ماه است که آمریکا برخلاف قوانین بین‌المللی به نماینده رسمی ایران در سازمان ملل اجازه ورود نمی‌دهد. قرار بود طی 100 روز اول ریاست‌جمهوری، گشایش چشمگیر اقتصادی به مردم هدیه بدهند.  ولی در موعد 100‌روزه و  زنگ‌حساب، انشاء خواندند، و...
اگر این واقعیات قابل انکار است، بفرمایند که چرا؟ و اگر قابل انکار‌نیست -که نیست - اهانت به منتقدان که باید شایسته تقدیر باشند، برای چیست؟
3- کاش جناب رئیس‌جمهور به این نکته بدیهی توجه می‌فرمودند که اگر منتقدان ایشان - منظور همه منتقدان نیست - خدای نخواسته در پی دشمنی با دولت آقای روحانی بودند، خطاهای آن را گوشزد نکرده و به نقد نمی‌کشیدند چرا که هیچ بدخواهی خواستار اصلاح طرف مقابل نیست و فقط دوستان دلسوز هستند که لغزش دولت و زیان‌های حاصل از آن را برنمی‌تابند و با نقد مستند و خیرخواهانه در پی اصلاح خطاها برمی‌آیند زیرا دولت را بخشی از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند و کمترین آسیب احتمالی به آن را، نمی‌توانند تحمل کنند. دقیقا برخلاف دشمنانی که به لباس دوست درآمده‌اند و یا دوستان نادانی که همیشه آسیب‌رسان و ضایعه‌آفرینند.
4- در خاتمه این نکته نیز گفتنی و این گلایه مطرح کردنی است که چرا جناب روحانی برخلاف توصیه اکید و حکیمانه خداوند تبارک و تعالی، ابراز دوستی‌های خود را نثار دشمنان تابلودار نظام می‌کنند و خشم و عصبانیت خویش را به سوی دوستان می‌فرستند؟!
و دراین‌باره گفتنی‌های دیگری نیز هست که می‌گذاریم و می‌گذریم و برخلاف برخی از کسانی که به ریا و نفاق خود را دوستدار آقای روحانی جا‌می‌زنند - و در همان حال پنهان نمی‌کنند که ایشان را پلی برای مقاصد حزبی خود می‌دانند - برای رئیس‌جمهور محترم آرزوی موفقیت داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 181
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 159
  • بهرنگ ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    این شریعتمداری کارش انتقاده
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    کم بود کیهان که خود سرآغاز ادب و انسانیت است!نیز انتقاد کند.کیهان همان ....
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    چرا جناب روحانی برخلاف توصیه اکید و حکیمانه خداوند تبارک و تعالی، ابراز دوستی‌های خود را نثار دشمنان تابلودار نظام می‌کنند و خشم و عصبانیت خویش را به سوی دوستان می‌فرستند!؟ اتفاقا این سوال مام هست واقعا چرا !؟؟؟؟؟؟؟
  • vahid ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    کارت خیلی درسته
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    بسیار تحلیل بجایی بود
  • javad ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    والله كه عمار زماني حاج حسين در مقابل اين همه حرف منطقي و حساب شده هيچ چيزي غير از فحش و اهانت ندارند كه عرضه كنند حاج حسين انشالله 3 سال ديگه با ياري خدا ورق رو بر ميگردونيم
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ‌ گر منتقدی باش، ولیکن به جهنم اشک تو چکیده‌ست به دامن؟ به جهنم ! دلواپس فردای وطن گشت برادر؟ زخم است به جان وی و بر تن؟ به جهنم ! صلحی که نمودیم، نیارزد به پشیزی کوبیدن آب است به هاون؟ به جهنم ! ما پسته خورانیم، شما غصه خورانید در شهر گرانی شده؟ اصلاً به جهنم ! ماشین چو گران است، مکدر شده باشم ماندید چو در له‌شده آهن، به جهنم ! ما جمله دل‌آرام، شدیداً همه شادیم بشنید کسی مطلب موهَن؟ به جهنم ! اندر صف ناجور سبد له‎شده‎گانید کم آبی و کم نانی و کلاً به جهنم ! تعلیق شد آنگونه اگر هسته‌ایِ ما بشنو تو زمن فوری و آناً، به جهنم ای کاسب تحریم، تو سرهنگی و اکنون هم نیست کسی البته ایمن؟ به جهنم! شد زندگی‌ات لنگ؟ نه این گفته دروغ است حیف است اگر نشنوی از من، به جهنم! ما جمله چنینیم، لذا معتدلانیم گویم به شما البته جمعاً، به جهنم!
  • افشین تهران ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    افرین بر سردار قلم که هیچ جایی را برای سخن پراکنی بدخواهان نگذاشته.در این 35سال از انقلاب تا حالا این ادبیات را از هیچ مسئولی ندیده بودم.
  • ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    بدون یک توهین جواب کوبنده ای دادی
  • ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ادبیات فاخر دکتر احمدی نژاد:اب بریز اون......
  • سید ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    واقعا درست گفتن سردار قلمی،خیلی خوب مطلبو رسوندی
  • ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    باریکلا به جناب شریعتمداری که مثل همیشه حرف رو در جای خودش قرار داد وارزیابی و تحلیل در خور تاملی ارائه کرد احسنت!!!!
  • دکتر محمد سروستانی ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    این نوشته اقای شریعتمداری نشون میده چه کسانی خیرخواه روحانی هستند امیدوارم ایشون متوجه بشه و دست از توهین به منتقدین خودش برداره مثل همیشه عالی سردار قلم
  • ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    من همیشه و صد در صد موافق آقای شریعتمداری نبوده ام ولی با سرمقاله بالا واقعاً موافقم و به ایشان عرض میکنم ؛ جانا سخن از زبان ما می گوئی !
  • محمد ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شما که تابلوی دیگه که اطلا دوست نیستی صد رحمت به دشمنان
  • حسین 1400 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ادبیات احمدی نژاد حتی اگر بد و بی ادبانه هم بود نثار دشمنان نظام میشد و جالب است تنها موردی که دشمنان داخلی ایشان از احمدی نژاد به یاد دارند جمله خس و خاشاک بود که آن هم کلا زیر سوال است! و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالو انما نحن مصلحون! الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون!
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    با كمال احترام نظر شما را به چند جمله معروف از آقاي احمد نژاد جلب ميكنم ؛ آب رو بريزيد اونجايي كه ميسوزه آن ممه را لولو برد شما چيز كي هستيد و خيلي نكته هاي ديگر
  • دلسوخته ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    درود بر حاج حسین ومتأسفم از اینکه رئیس جمهور ما فقط به حرف دولت راستگویان را تشکیل داده
  • منتظر ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت بر شریعتمداری دلاور و بصیر که بسیار مودبانه و با فکر جواب می دهند.
  • مهدی ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مقاله های جناب شریعتمداری همیشه بسیار تند بوده. من روحانی و سیاستهای کلی ایشان را کاملا قبول دارم
  • مهدی ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت که جانا سخن از زبان ما می گویی!
  • محراب ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ماشالله به این قلم
  • دلواپس ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    بسیار عالی مثل همیشه حاج حسین گل کاشتی
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ااااا چقدر ادبیاتش آشناس انگاری همین ادبیات و از رییس جمهور خودمونم به شکل دیگه ای شنیده بودم. خوب خدا رو شکر یه شباهتایی داره حاصل میشه.
  • sadegh ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    زنده باشی حاج حسین عزیز
  • زنده باد شریعتمداری ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مرگ بر منافق
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    بسیار زیبا فرمودند رئیس جمهور محبوب ملت . آنان که منافعشان با دشمنی با این و آن گره خورده و همچنان بر طبل آن میکوبند . آنان که تا دیروز دولت حامیشان از ادبیات سخیف استفاده میکرد و لذت میبرند چه شده به یکباره از فرمایشات رئیس دولت منتخب ملت ترسیده اند و لرزه به اندامشان افتاده است
  • روح الله ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت
  • تشکر ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    دست شما درد نکنه حسین آقا
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    الحق که حاج حسین با ادب و قلم جواب رو خوب دادی
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ببم جان ، اون رو به خارجيها گفت نه به ايرانيها !!
  • با نام ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اين جماعت كيهاني روزي كه رئيس جمهور سابق اكثريت مردم ايران را خس و خاشاك خواند كجا بودند ؟؟؟
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت مقاله منطقی و مستدلی بود
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    عزيز ، مثل اينكه شما انتقادات و مقالات بسيار كيهان در نقد دولت قبلي رو نخوندي و يا احتمالا خواب تشريف داشتيد تا اونجا كه احمدي نژاد گفت من اصلا كيهان نميخوانم !!!
  • تدبير ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام جناب فيلتر مشرق: ١-جا دارد برادر شريعتمدارى انتظارات از رئيس جمهور را نام ببرند تا مردم فرق بين اظهارات جناب روحانى و احمدى نژاد را در موهن بودن مطالب متوجه شوند . ٢-خدمت برادر حسين بايد عرض كنم كه آقاى روحانى دعا در حق منتقدين نمودند تا كمتر در اين دنيا مورد مذمت مردم قرار گيرند. ٣-بايد به استحضار مدير كيهان برسانم منتخب مردم در انتخابات ٩٢ بر خلاف خواسته منتقدين وبد خواهان اتفاقأ خواست عمومى را بيان نمودند. ٤-ميتوانم سؤال كنم از نگارنده اين مقال كه تا كى و با چه زبانى بايد دلواپسون را قانع كنيم ؟ ويا چه چيزى را دوست داريد بشنويد تا سر تعظيم نسبت خواست قاطبع مردم داشته باشيد؟
  • هادی شیرازی ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    استاد قلم می تونست با رعایت ادب تندتر هم بنویسه ولی انصافاً ملاحظات رو نگه داشتن و رعایت حال پریشان کردند!
  • مهدی ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    بابا ایول این را هم اضافه کن : با شیب ملایم شده بنزین دو برابر ما خودرو دولت که سواریم خلایق به جهنم!
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مقایسه نمایید ادبیات دکتر احمدی نژاد را با دکتر حسن روحانی
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    یکی به ایشون فرق دوست و دشمن بگه از اول شروع به کار دولت انتقاد و دشمنی نبود چهطور خودشونو دوست دولت میدونن درسته که دوست باید عیب های طرفشو بگه ولی این کارم حدی داره
  • فدایی روحانی ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    جناب شریعتمداری عرض میکنم: هر باغبانی این حق را دارد که علف های هرز باغش را بچیند خواه با داس خواه با لودر یا خواه با قیچی باغبانی
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ایشون چیکاره هستند که نسبت به رئیس جمهور یک مملکت واکنش نشون میدن؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    این ها را خطاب به دشمنانان نظام از جمله آمریکا و رژیم کودک کش هار صهیونیستی زد.
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    به نظر شما جزء کسانی هستند که می گویند مرغ یک پا دارد.
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اگر این ادبیات خوب است من هم به شما می گویم برو به جهنم
  • امیر ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مگه دوران آقای احمدی نژاد استاد شریعتمداری در ایران تشریف نداشتن؟ چون هیچوقت ندیده بودیم در برابر حجم اهانت های اقای احمدی نژاد به دیگران واکنشی نشون بدن
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شریعتمداری کارت درسته
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    کاش زمان احمدی نژاد هم هر روز مقاله میدادید...
  • مهدی اسدی ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام : سخن خوب ؛از هرکسی باشد خوب است ؛ اگر این سخن از خواص باشد خوبتر است و اگر سخن بد باشد ؛ بد است حتی این سخن بد اگر از خواص _ مثل رییس جمهور باشد خیلی بدتر است .
  • مهدی 90085 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اگر آنجا از خس وخاشاک استفاده شد نثار کسانی بود که در روز عاشورا میرقصیدند وسطل آشغال آتش میزدند
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احمدی نژاد این رو خطاب به غربی ها گفت
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    خس و خاشاک هم منظورش اقازاده های ساندویچ خور بود نه مردم فریب خورده
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اون رو خطاب به امریکا گفت شما چرا ناراحتی
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    فقط دولت سابق چنین حقی نداشت! مگر نه؟
  • مهدی 90085 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    رنج وغم من گر چه درازی دارد عیش وطرب تو سر فرازی دارد برهردو مکن تکیه که گردون فلک در پرده هزار گونه بازی دارد ....................
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    درود بر سردار قلم شریعتمداری گل
  • حمید ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    خود رهبر انقلاب و حتی خود قرآن جملات تندی مثل به جهنم دارند ولی مهم اینه که به کی نسبت بدی!
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    حاج حسین تو این دلم جا داری. واقعاً هر وقت ایشون مطلبی می نویسه چه دقیق به مسائل می پردازه و بدون هیچگونه اهانتی مطالب برای مردم بازگو می کند.
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    آقاي حسين خان...مثل اينكه تو هم داري ميلرزي ها... برو يه جاي گرم.:)))))))))))))))))
  • سیدقاسم ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    در خاتمه این نکته نیز گفتنی و این گلایه مطرح کردنی است که چرا جناب روحانی برخلاف توصیه اکید و حکیمانه خداوند تبارک و تعالی، ابراز دوستی‌های خود را نثار دشمنان تابلودار نظام می‌کنند و خشم و عصبانیت خویش را به سوی دوستان می‌فرستند؟!
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    به جهنم بله، اما آن ممه را لولو برد نه
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اینقدر متاسف باش تا تاسف دونت پر شه
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    منم قبول دارم
  • مهدي ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    يك نمونه بياوريد كه حسين آقا به توده اي از ملت(نه دشمنان گردنكش) اينچنين توهيني كرده باشد. برادر ناشناس انصاف داشته باش
  • علی ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت حاجی.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    بد دهنی برای امثال شما زیبا سخن گفتنه ؟؟ واقعا برو درمان کن
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    دیپلم ات را گرفتی؟!!
  • ناشناس ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اینها را که دکتر احمدی نژاد میفرمود همه ضرب المثل های شیرین فارسی میباشد.
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    باشه پسرم
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    پس به ما هم حق میدهید که شما را بچینیم؟
  • عبدی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • ناشناس ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    از قدیم گفتن حرف حق نزن سرت را میبرند !
  • ناشناس ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    حاج حسین مچکریممممممممم.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شبانی با پدر گفت ای خردمند مـرا تعلیم ده پـیـرانـه یک پـنـد بگفتـا نیک‌مردی کن نـه چندان که گردد چیره گرگِ تـیـز دندان
  • ناشناس ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • ناشناس ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    امیدواریم رئیس جمهور از این منبعد با دشمنان خارجی و زورگو با این ادبیات سخن بگویند و با منتقدان دلسوز ملت با کرامت سخن بگویند.
  • در جواب شریعتمداری و شما ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    جوابتو میدم ولی میدونم انتشار نمی یابد چون این به ظاهر دوستان دست شیاطین بزرگ و کوچک را از پشت بسته اند و انصاف ندارند و دروغ میگویند و یک کلام : دشمن دوست نما هستند
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    آقایون و خانمی،‌لطفا الکی منفی ندید خداییش، منطقی باشید.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    علف هرزم شدیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • امیر تبریز اوغلی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    همه ملت الان انتقاد میکنه
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    خس و خاشاک رو هم به دشمنان گفت یا به مردم همین آب و خاک
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    خداییش وقتی مردمی مثل ناشناس 07:29 از سخنان رئیس جمهورشون اینطور برخورد کنند بایدم توقع داشت که دشمنان این جملات را به خودشون نگیرند
  • ناشناس ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    دکتر احمدی نژاد نه در حقوق هسته ای عقب نشینی میکرد و نه به منتقدان بی حرمتی میکرد که نیاز به مقاله نویسی داشته باشه !
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ثنار بده آش
  • ساقی منتظر ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    روح انتقاد همان نفس لوامه ایست که به هنگام خطا و یا بعد از انجام عمل نادرست، هشدار می دهد تا فرد یا سیستم به مسیر درست بازگردد. باید از انتقادها استقبال و استفاده کرد. انتقادهایی از قبیل سخنان آقای شریعتمداری از آن دست انتقادهایی است که با توجه به شیوایی، منطقی، مستند و مستدل بودن و برادرانه بودن، همیشه در راستای منافع نظام بوده است. این جمله ی زیبا و پر محتوا از شهید بزرگوار آیت الله بهشتی باید سرمشق ما باشد: ((من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دهم)) واقعا خود ما و امثال آقای شریعتمداری نقد کنیم بهتر است یا اینکه دشمنان بیرونی مستقیما و یا با هدایت افراد و جریانات داخلی بخواهند نقد کنند. مسلما میان این دو تفاوت بسیار است و اگر دلسوزی و غیرت دینی و ملی در نقدها نباشد، همچون دیگر اقدامات دشمنان سم مهلکی خواهد بود و نیاز به هوشیاری و سعه صدر دارد.
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    من منطقی هستم. روحانی به مخالفین مغرض که از هر داعشی برای اسلام و انقلاب خطرناکترند گفت سخن شما ارزشی ندارد همین. گفت این لرزیدن به جهنم. نگفت بروید به جهنم.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    در دوران حاج محمود شاید کر بودی.
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ایکاش همینطور هم جواب محمود رو میداد.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    چرا شريعتمدارى زمان احمدى نژاد از اين حرفها نميزد
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اون زمان هم هرروز مقاله میداد و انتقادات جدی به احمدی نژاد میکرد. شما یکم مطالعه ات رو بیشتر باید میکردی اونزمان
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    گفته بودند آقای اوباما آدم مؤدبی! است و برخورد مؤدبانه ما، باعث مواجهه مؤدبانه ایشان شده است! ولی هنوز این جمله ناتمام بود که با متکبرانه‌ترین برخوردهای اوباما روبرو شدند و خانم وندی شرمن با وقاحت فریب و فریبکاری را بخشی از «دی.ان.ای- یعنی ذات» مردم ایران معرفی کرد! وعده داده بودند که علاوه بر سانتریفیوژها، چرخ زندگی مردم نیز باید بچرخد ولی به جای آن بسیاری از سانتریفیوژها نیز از چرخش افتاد! قول داده بودند که پاسپورت ایرانی را از احترام بین‌المللی برخوردار سازند، اما چند ماه است که آمریکا برخلاف قوانین بین‌المللی به نماینده رسمی ایران در سازمان ملل اجازه ورود نمی‌دهد. قرار بود طی 100 روز اول ریاست‌جمهوری، گشایش چشمگیر اقتصادی به مردم هدیه بدهند. ولی در موعد 100‌روزه و زنگ‌حساب، انشاء خواندند، و...
  • ناشناس ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شما نباید تعامل(گفتگو بر اساس احترام به منافع ملی یکدیگر)را با دوستی اشتباه بگیرید.همین جان کری واوباما بارها اعلام کردند ایران حق غنی سازی دارد واین از نتایج تعامل بود که به سود مملکت است.توپ وتشر زدن به آمریکا هیچ مشکلی را حل نمی کند
  • مصطفی ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    برادر یا خواهر ناشناس، اگر کیهان میخوندید متوجه می‌شدید که هر جا دولت دکتر احمدی نژاد هم کار اشتباهی انجام میداد، کیهان اولین بلندگویی بود که انتقاد میکرد.
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    بهتر از مزدور استکبار بودن تو هستش جناب بهرنگ............
  • ناشناس ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    انتقادی بر رای ملت وارد نیست.میزان رای ملت است...
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احمدی نژاد گفت "40ملیون نفر رای دادند و 4تاخس و خاشاک نمی توانند رای آنها را نادیده بگیرند " آیا کسانیکه سطل آشغال و اتوبوس و اموال عمومی رواتیش میزنن خس و خاشاک نیستن؟؟
  • امین ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شریعتمداری ، شریعت مداره
  • رضا ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اولا که اونها رو خطاب به غربی ها گفت دوما کار بد محکومه از طرف هرکسی باشه،شماکه تاچندماه و چندسال روی یک جمله ی رئیس جمهور سابقمانور میدادین و اون رو پوپولیست و دهاتی معرفی میکردین چرا خودتون به منتقدان میگین"به جهنم"؟؟
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    به کسانی که سطل آشغال آتیش میزدن و به جون ملت افتاده بودن و اغتشاش میکردن گفت
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اين ضرب المثل قديمي كه : ديگ به ديگ ميگه روت سياه ! حكايت حاجي كيهاني خودمونه. ! شما كه اگه روزي همه نوشته هاتو جمع كنند بدترين عبارات موهن رو در مورد مخالفانت به كار بردي ديگه از رعايت ادب صحبت نكن
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    به قولی خب به جهنم
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ببخشید شما شناسنامه دارید
  • صادقی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    «در انتخابات ایران 40 میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین کننده اصلی بوده‌اند. حالا چهار تا خس و خاشاک این گوشه ها کاری می کنند بدانید این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنان نخواهد گذاشت. 70 میلیون ملت ایران و 40 میلیون شرکت کننده در انتخابات همه عزیزند، همه ملت ایرانند و همه همدلند و دولت خادم همه آنان و در خدمت همه آنهاست. رقابت ها به پایان رسید و دوره دوستی‌ها و ساختن‌ها آغاز شد» اخوی نمی گم اخبار رو صد در صد از صداسیما دنبال کنی ولی بهتره حداقل اخبار و فیلمهای سخنرانی ها رو کامل ببینی تا هم منصفانه نقد کنی هم هر حرفی رو به خودت نگیری.
  • بانو ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اولین شرط درنقد بی طرفی است.در زمان اقای احمدی نژاد هم ادبیات نامناسبی به کار گرفته شد ولی ان دوران تمام شده.الان دوران روحانی ودولت اعتدال اوست.من نمیدانم چرا هراتفاقی که روی میدهد بعضی اقایان میگویند دوران احمدی نژاد هم این اتفاق افتاده .انگار بااین کارشان میخواهند یکجور تلافی کنند.ادبیات ناشایست توسط هرکسی و در هردورانی به کار برده شود نادرست است.فرقی نمیکند احمدی نژادباشد یا روحانی.قلم اقای شریعتمداری همیشه خوب بوده.کسانی که ایشان را تند رو میدانند قطعا معنای تندرو را نمی دانند.
  • سید ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    میشه سیاستهای کلی ایشون رو توضیح بدین شاید ماهم طرفدار شدیم
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    همیشه میزنی به خال !! حاج حسین عزیز
  • سید ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    کدوم انتنقادشون بدون منطق بود شما بفرمایید
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    با مثال حرف بزن ....
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    حاج حسین خال زن واقعا برازندشه
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شما تازه به دنیا اومدی پس؟!!
  • ناشناس ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    نباید بر ایران دشمن بسازیم.در صحنه ی بین المللی رئیس جمهور احساسی صحبت نمی کند بلکه اساس واقعیت اظهار نظر می کند.شما یه کوچه رو در نظر بگیرد اگر یه همسایه وجود داشته باشد به تمام ساکنین کوچه فحش بدهد چه اتفاقی میفتد آیا کسی حاضر هست با رابطه داشته باشد؟؟
  • ندا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    وقتی نباید به بهشت برد پس باید به جهنم برددیگه
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شما قطعا ساکن استونی هستید در هشت سال گذشته کیهان به دستتان نرسیده است!
  • لیلی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ++++++++++++++++++
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ناشناس دوم داده شما نخوندی
  • رها ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اکثریت ؟!پس شمام جزو اون سطل زباله پرت کن ها بودید
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    صحبت احمدی نژاد این بود: "در انتخابات، 40 ميليون نفر خودشان بازيگر اصلي و تعيين‌كننده اصلي بودند، حالا چهار تا خس و خاشاك اين گوشه‌ها كاري مي‌كنند، بدانيد اين رودخانه‌ي زلال ملت جايي براي خودنمايي آنها نخواهد گذاشت." حالا این کجاش به مردم برمیگرده؟ اونم اکثریت!!!!!
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مستدل منطقي و مودب تازه به سخنان خود رئيس جمهور استاند كرده .جناب بهرنگ خان هم مهر سكوت به لب بزنند لطفا
  • بیژن ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    این جمله ی زیبا و پر محتوا از شهید بزرگوار آیت الله بهشتی باید سرمشق ما باشد: ((من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دهم))
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    هههههههههههههههه اکثریت مردم ایران؟
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    منظورت اینه که ما اجازه ندیم رفقای شما زر لوای این دولت به سرنوشت این مردم چیره بشن نه؟
  • نسل چهارم انقلاب ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    حرف حق زدن براي بعضي ها تلخ است!!! شريعتمداري،حق مدار است. خدا حفظ كند اين عمار انقلاب اسلامي ايران را.
  • manamhamintor ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    vaghean ahsand!
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    به نظر من هم ادبیات رییس جمهور خوب نبود. ولی اینکه آقای شریعتمداری از دوست و دشمن صحبت میکنند و خود را دوست و منتقدین دیروز را دشمن میدانند باید گفت ایشان معیار دوست و دشمن را تشخیص خودشان قرار داده اند در این صورت خیلی ها میتوانند بگویند خود آقای شریعتمداری دشمن هستند و بقیه دوست و در این صورت با معیارهای آقای شریعتمداری هر بد و بی راهی را میتوان به ایشان که دشمن هستند نثار کرد.
  • امیر ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اگر مشرق قبول کند کامنت منو بگذارد باب اطلاع عرض میکنم که دلواپسان ابتدا از رهبری معظم انقلاب برای حفظ منافع حزبی خودشون مایع میذاشتن ولی وقتی حمایت جانانه و تمام قد مقام رهبری از تیم هسته ای و شخص رئیس جمهور رو دیدن و چون درسفسطه بافی ید درازی دارن میگویند رهبر معظم انقلاب از تمام روسای جمهور سابق حمایت میکردند تا حمایت رهبری از دولت رو کمرنگ جلوه بدن. این عزیزان هیچوقت دلواپس ملت نبوده و نیستند و نخواهند بود(نمونه اش در هشت سال گذشته و سکوت مصلحتی دربرابر قانون گریزیهای آقای احمدی نژاد)و فقط هروقت منافع خودشون رو در خطر ببینند دلواپس و دلنگران خواهند بود
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    جالبه كه بعضيا حافظه تاريخي شان اينقدر كوتاهه يا بهتر بگم اصلا ً ندارند بريد خودتون بريد بخونيد كه آقاي احمدي نژاد بعضي حرفها رو كي كجا ودر چه شرايطي به چه كساني گفت يك ذره انصاف هم خوب چيزيه
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شما ندیدی ما دیدیم آرشیو کیهان رو برو بخون تا ببینی چطور نقدش کرده خیلی تند تر از نقد روحانی
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    یه منتقد یه شهروند که حق انتقاد داره اینجور وقتا اصلاحاتیا و معتدلا شعار آزادی بیان رو خوب یادشون میره
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    به همسایه های مودب نباید چیزی گفت اما اگه همسایه ت یکی مث اسرائیل بود باید توهین کنی بهش یکی مثل آمریکا بود باید محکم حرف بزنی ولی با خانواده باید ملایم و با احترام حرف زد نه با فحاشی کردن
  • هدیه ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شریعت مداری عاشق منطقی حرف زدنتم . وطن پرستی رو باید از شما یاد گرفت. خدا حفظت کنه
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    الان چه سودی حاصل شده ؟ قسمت عمده فعالیتای هسته ای متوقف شده سوخت 20% هم که تبدیل به 5% شد تورم و گرونیم که سرجاشه به لطف این دولت تو پرونده ی کرسنتم محکوم شدیم و بیشتر از پول هایی که بهمون دادن باید پس بدیم
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    برادر ما هر روز سرمقاله کیهان رو خوندیم. جواب نداده این شریعتمداری به احمدی نژاد جواب نداده.
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    این شعر رو روحانی در پاسخ به منتقدین در اینستاگرامش زده. با تشکر از آقای روحانی و تبیینشون
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شبانی با پدر گفت ای خردمند مـرا تعلیم ده پـیـرانـه یک پـنـد بگفتـا نیک‌مردی کن نـه چندان که گردد چیره گرگِ تـیـز دندان
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ناشناس11:52 تو منطقی نیستی!!روحانی بیشتر مخالف مغرض داره و یا احمدی نژاد بیشتر داشت؟؟؟ پس چرا احمدی نژاد از این ادبیات استفاده نمی کرد!!؟؟
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ناشناس11:47 منتظر اون موقع باش
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ایشون بنده خدا هستند
  • مـرتـضـیsk ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    ناشناس ۱۵:۰۲ مطمین شدم که تو اصلاً کیهان نمی خونی!! به آرشیو اینترنتی کیهان یه نگاه مینداختی بد نمی شد واست
  • افشین تهران ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    کیهان بیست و حاج حسین هزاران بیست.
  • افشین تهران ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مهدی دمت گرم.
  • مـرتـضـیsk ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    چقدر ساده ایی !!
  • افشین تهران ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    در دوران محمود خان خطاب به دشمنان و فتنه گران کفته شد و خیر من 48سال دارم و در زمانی که شما شیر خشک میخوردید ما از بنی صدر تا خاتمی و غیره را دیدیم.
  • افشین تهران ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    جناب ناشناس 10.45شما شناسنامه گرفتی؟قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.قدر ..........مشمندلی.
  • افشین تهران ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    فتنه گران 88دچار خودشیفتگی کاذب شده اند.اکثر مردم!!!!!!!!حالت خوبه؟متن سخنرانی رو گوش کن و بعد قضاوت کن اگه بلدی.
  • افشین تهران ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شعور و منطق شما در همین حد است که ملت و نمایندگان و اهل قلم را علف هرز بگویید و خودتان هم که گل باغ کدخدایید.
  • افشین تهران ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    انتقاد حق همه مردم هست.شعار ازادی تون کجا رفت کم اوردید؟اینجوری دستتون رو میشه .
  • افشین تهران ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اگه منظورت واکنش به توهین به غرب و کدخدا و فتنه گران هست که خوشبحالت.
  • حبیبی ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    گزیده ای از وصیت نامه شهید نوجوان سیزده ساله علیرضا محمودی: بار خدایا از کارهایی که کرده ام به تو پناه می برم از جمله : ......از این که عفت زبانم را به لغات بیهوده آلودم..... از این که در مقابل متکبرها، متکبرترین و در مقابل اشخاص متواضع، متواضع ترین نبودم....
  • مـرتـضـیsk ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    الان این شد دلیل شما جهت توهین؟؟ جداً جواب دیگه ایی ندارید بگین با انصاف ها ، همه چی تقصیر احمدی نژاده ، حتی توهین روحانی به منتقدینش؟؟
  • افشین تهران ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مستند حرف بزن و کلی گویی کذب رو کنار بزار.کم اوردن که جر زدن نداره از سال 88عبرت نگرفتین.
  • افشین تهران ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    در اینکه رهبری عزیز از همه دولتها حمایت میکنند شکی نیست و بسیار کار برازنده و هوشمندانهایست اما سخنان کهر بار ایشان را در امروز گوش کردی؟دفاع از بی ادبی هم جزو اصلاحاته؟این قانون گریزی که گفتی را شما جفت و جور کردید و یک طرفه به قاضی رفتید.هر وقت مناظره ای در کار بود انوقت میشود قضاوت کرد تا همه توان دفاع از خود را داشته باشند.ضمنا من طرفدار دولت قبل نیستم اما کور هم نیستم.
  • رضا ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت هزاران ماشاالله به شعر زیبایتان
  • مـرتـضـیsk ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    چقدر داستان جالب شد! خودت یه نگاه بنداز ببین هر وقت به مذاکرات هسته ایی و دستاوردهای آن انتقاد شد تو کدوم دولت جای پاسخگویی و انتشار موارد مذاکرات از حمایت رهبری مایه گذاشتن؟؟ هنوزم فکر میکنی با انتشار مذاکرات روح مذاکرات آسیب میبینه
  • رضا ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    {به جهنم } که قبول دارید.
  • ناشناس ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    خداوند با اون بزرگیش به شیطان با اون بدی میگه شیطان رانده شده. فحش فحشه، آن ممه را لولو برد رو به هر کسی که میخواد گفته باشه. یه ذره انصاف و تفکر در آموخته های دینی هم خوب چیزیه
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    آقای شریعت مداری نه دوست است نه دشمن، ایشان یک منتقد است خخخخخخخخخ
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    منم همینطور الان منظورت چیه؟ چرا آب زیر کاهی نوشتی؟ خودت که منافقانه تر نوشتی
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق نیوز! تو یک بزدل لرزان هستی
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    شریعتمداری واقعاپیروامام ورهبری هستش دلیل بیاریدنیست
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    خاك تو سرت مشرق كه در نمايش تعداد مثبت و منفي ها تقلب ميكني تو نه دين دين داري نه وجدان
  • کربلایی ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    این انقلاب ما چون الهی هست هم دوستانش باعث پیشرفتش میشن هم دشمنانش ، همه دیدیم که تحریمها چقدر باعث پیشرفت ما شد ،اسم ببرم حوصله خوندنشو ندارین . هم رئیس جمهورهای خوب باعث پیشرفتش میشن ،هم رئیس جمهورهای بد هر کدوم به نهوی . چیزی که هست دشمناش بعد از دشمنی پدرشون در میاد ، امو دوستانش اجر دنیا و آخرت میبرن . اینا چیزايه که همه ما در این سی و پنج سال تجربه کردیم.
  • ناشناس ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    تحریم ها باعث پیشرفت شده؟حتما دلایلت هم خارج شدن قطارها از ریل،سقوط هواپیما مسافربری،تصادفات گسترده ی خودروهای داخلی،تورم 50درصدی،غارت منابع نفتی مشترک با اعراب توسط اونها...است
  • f ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    درود بر مهدی-اشتباهی منفی دادم.100 + برای تو
  • افشین تهران ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    ناشناس 20.49این حادثه ها که گفتی حتی در اروپا هم اتفاق میفته اما شما مثل اینکه عادت داری نصفه خالی رو ببینی و بعد اصرار داری که روی اون مانور بدی.باعث تاسفه.این تحریمهایی که در مورد این کشور اجرا شد رو اگه در مورد کشور دیگه ای اجرا میکردن الان چیزی از ان وجود نداشت اما خوشبختانه این کشور و نظام صاحب داره که انشالله شما هم بتونی هم بشناسیش و هم در رکابش باشی تا اینکه غرغر کنی .
  • افشین تهران ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    خاک تو سر خودت که باز مثل 88توهم زدید.
  • افشین تهران ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    ناشناس17.05این کلاس تربیتت منو کشته.مگه الان بحث احمدی نژاده؟ان ممه رو لولو برد فحشه؟یا یک ضربالمثل؟این اشاره به بچه های شکموایست که از شیر گرفته میشن و بهشون میگن لولو که برای ترساندن بچه ها هست بردش تا دیگه سراغشو نگیره.شما حتما شیر خشک میخوردی بهت نگفتن یا تا دوازده سالگی ممه میخوردی اگه نه به این فحش نمیگفتی.رییس قبلی هم خطابش به کسانی بود که ممه رو ول نمیکردن وفحشی در کار نبود البته شما خوبه که در تمام امور محمود خان رو شاخص خودتون قرار دادین و با اینکار شاید کمی برای کشور مفید باشید.
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    بله میزان رای ملت است ولی فراموش نکنیم که رای ملت چک سفید امضا نیست
  • erfan ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    خوشا به سعادت شریعتمداری که هر حرفی میزنه مشرق کامل چاپ میکنه ولی حیف فقط نظرات موافق تایید میشه .
  • erfan ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    عالی بود . هزار تا لایک داری
  • erfan ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    اقا مصطفی راس میگه. احمدی نژاد به حدی اشتباه داشت که بنده خدا شریعتمداری وقت کم میاورد هر روز مقاله بنویسه
  • erfan ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    خوشا به سعادت شریعتمداری که هر حرفی میزنه مشرق کامل چاپ میکنه ولی حیف فقط نظرات موافق تایید میشه .
  • محمد ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    شما حرف نزن!
  • بهنام خان ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    آقای شریعتمداری حرف خودتون هستش دیگه دلخور نشی آبو بریز همونجات که میسوزه
  • مهدی ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    نمی دونم مشرق این نظر رو نشون میدی یانه؟ اما من فکر می کنم در تمام این تحلیل ها یک نظریه است که بسیار منطقی است ولی بدان پرداخته نمیشه .حتی رسانه های اصول گرا درباره اون چیزی نمیگن.شاید یک مسئله باشه که بسیار امنیتیه .اونم اینه که هدف آقای روحانی از این حرف ها همین بود که تیتر روزنامه ها و سایتها بشه وهمه به اون مشغول بشن وحواسها از خبر مهم دیگری که دارد اتفاق می افتد پرت بشه. واون اتفاق مهم دادگاه لاهه درباره کرسنته.خود آقای رئیس جمهور در آن زمان به رئیس جمهور وقت اظهار گله وشکایت کردند.اما وقتی خود به ریاست جمهوری رسیدند بیژن زنگنه که مسول آن قرار داد بود رو برای سمت وزیر نفت معرفی کردند.
  • فاطمه ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    تو که خودت بیشتر داری از رهبری مایه میذاری! اونوخ این جمله رهبری رو که گفتن به مذاکرات خوشبین نیستن رو یادت رفته؟
  • فاطمه ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    ناراحتی؟ به جهنم! (به قول گفتنی)
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    صنار درسته نه ثنار
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    حاج حسین سلام خوش به سعادتت که شرفت ازشریعت محمدی دلاوریت ازشجاعت علوی ادبت ازآاداب فاطمی مظلومیتت ازمحاسن حسنی آزادگیت ازحسین ابن علی سرمشق گرفته ماراهم دعاکن جوانمرد
  • صدیق ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    حاج حسین دمت داغ ما کیهانی ها پشتیبان حق جویی و حقگویی شماییم در مورد کرسنت یا همان ترکمنچای دهه 80 و90هم افشا گری کن
  • صلاح الدین هرسنی ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    ضمن احترام به نظرات جناب شریعمتداری ارجمند، باید به این نکته اشاره کنم که اظهارات جناب دکتر روحانی بیان بخشی از واقعیاتی است که ضرورت امروز فضای سیاسی اجتماعی ایران است. لازم به یاد آوری است که وجود یک حکومت خوب آنهم با بر خورداری از قدرت و توانایی های لازم برای میانجیگری، می تواند امکانات لازم را برای استقرار صلح فراهم آورد. امروزه در سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران باید مذاکره بر منازعه چه در عرصه سیاست داخلی و چه در عرصه سیاست خارجی اولویت داشته باشد. با سپاس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس