نعمت احمدی

یک فعال اصلاح طلب گفته است مردم باور نمی‌کنند برخوردهایی که با فساد و مفسدین صورت می گیرد واقعی باشد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تاجیک: کسی در زندان از ما پشتیبانی نکرد

«محمدرضا تاجیک»، فعال چپ و از تئوریسین های جریان سیاسی خاص در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری ایلنا با بیان اینکه ما در میان روشنفکران به دنبال کسی هستیم که خارج از فضاهای روشنفکری، تولید نوعی عصبیت کند چون تغییرات تاریخی نیازمند نوعی عصبیت هستند! گفته است:

«ما جنبش‌های بعد از انقلاب خودمان را فراموش نکرده‌ایم. امروز پشتمان را نگاه می‌کردیم و هزاران نفر بودند و مستظهر به این هزار نفر جلو می‌رفتیم و موقعی که باید هزینه داده می‌شد، نگاه می‌کردیم و می‌دیدیم کسی نیست و زمانی هم که در فضای زندان و... قرار می‌گرفتیم هیچ کدام از این‌ها نبودند. کسی با گفتمان پست‌مدرنیسم و دلوز و فوکو و بحث‌های زیبایی‌شناسی که نمی‌تواند تغییر ایجاد کند! این تغییرات، کسی را می‌خواهد که جایی که لازم است هزینه بدهد، وسط میدان باشد و با اولین سیلی هم، دفعتا تحول گفتمانی پیدا نکند و مشکلات آنچنانی برایش پیش نیاید!»[+]

*تئوریسین های جریان چپ در هفته های اخیر به صراحت مشغول بیان این مطلب هستند که در صورت هر گونه رخداد و تجمعی؛ سران اصلاحات باید حمایت های لازم را از این تجمعات داشته باشند و هزینه برخوردهای امنیتی را هم بپذیرند.

قبل از تاجیک، علیرضا علوی تبار، دیگر فعال چپ نیز در اظهاراتی با تأکید بر راه حل بودن اعتراضات غیر قانونی در ایران! گفته بود: این اعتراضات غیر قانونی، مجازات قانونی در پی خواهد داشت و این نکته از آغاز روشن است که اصلاح‌طلبان با آگاهی از وجود مجازات برای چنین اعتراض‌هایی می‌توانند مدافع آن باشند.[1]

بدیهیست که این تواتر و این اصرارها به هیچ وجه اتفاقی نیست و منظور خاصی را دنبال می کند. ضمن اینکه اصرار تاجیک بر تولید عصبیت سیاسی برای تغییر نیز محل تأملات جدیست.

«تأکید بر حضور خیابانی»، طی ماه های اخیر در اظهارات اصلاح طلبان وفور یافته است.

***

همه در انتظار حکم سنگین قضایی برای یک مدیر خبیث

مدیر غله گنبد کاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان که نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می‌کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، رئیس دادگستری استان گلستان با اعلام این خبر تصریح کرده است: تاکنون ٢۰۰ تن از این گندم‌های آلوده در ۱۴ کامیون شناسایی و ٩ نفر دستگیر شده اند. همچنین یک مرغداری که در آن هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی بود و کار ترکیب این فضولات با گندم در آن انجام می شد شناسایی و مالک آن هم دستگیر شد.

هادی هاشمیان تاکید کرد: این گندم‌های آلوده پیش از ورود به چرخه غذای مردم منهدم شدند و بررسی‌ها برای شناسایی دیگر اعضای این شبکه و برآورد فساد مالی این پرونده همچنان ادامه دارد.[2]

*اگرچه با عوامل این فساد برخورد شده است اما به نظر می رسد برای اقناع بیشتر افکار عمومی و برای ایجاد بازدارندگی در اذهانی که به فساد می اندیشند؛ بایستی شاهد صدور یک حکم اقناعی و سنگین از جانب مسئولان قضایی درباره این پرونده باشیم.

صدور حکم سنگین برای این پرونده همچنین از آنرو اهمیت می یابد که پیش از این پرونده های دیگری با همین محتوا کشف شده و مورد برخورد قرار گرفته بود که البته عوامل آنها برای افزایش وزن محموله های گندم؛ از خاک استفاده می کردند نه از فضولات و غیره. اما شاهد تکرار همین فساد در سطحی بدتر بودیم.

و از همین روست که باید با صدور یک حکم سنگین قضایی، تلاش شود تا یک بار برای همیشه باب این مسئله و این شکل از فساد خباثت آمیز که با تغذیه مردم در ارتباط است، بسته شود.

***

نعمت احمدی:

مردم باور نمی‌کنند برخوردهایی که با فساد و مفسدین صورت می گیرد واقعی باشد!

«نعمت احمدی»، از فعالان اصلاح طلب در یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز نوشته است: شکل‌گیری فساد در کانون‌هایی است که مفسده‌برانگیزند و این کانون‌ها عمدتا بانک‌ها و گمرک هستند. لذا وقتی به ریشه‌ها پرداخته نمی‌شود و بدون از بین بردن اصل مطلب تنها ظاهر حفظ شود، مردم باور نمی‌کنند که برخوردها واقعی باشد!

او در بخش دیگری از یادداشت خود تصریح می کند: وقتی که اختلاس 123 میلیاردی در بانک صادرات صورت گرفت نباید پرونده 3000 میلیاردی به‌وجود آید یا وقتی که این پرونده وجود دارد نباید پرونده 12 هزار میلیاردی باشد. چه دست‌هایی پشت پرده است که اجازه نمی‌دهد FATF در کشور به راه بیافتد؟ مردم چندان در عمل باور ندارند که می‌توان فساد نهادینه‌شده را از بین برد.[3]

*قبل از احمدی نیز یکی دیگر از چهره های جریان چپ اظهار کرده بود کسی به اختلاس‌ها، دزدی‌ها و حیف و میل ثروت‌ها کسی توجه نمی‌کند![4]

این مخالفت ها با روند همیشگی نظام اسلامی در برخورد با فساد و مفسدین و اصرار بر اینکه «مردم باور نمی کنند»! اتفاقی نیست و برخی محافل تحلیلی معتقدند از آن رو شاهد چنین حرفهایی در اقتفای برخورد با مفاسد هستیم که یک جریان سیاسی خاص در کشور اصرار دارد که فضای ذهنی مردم را نسبت به نظام اسلامی دچار فروپاشی کند.

در واقع قرار است ذهن مردم دچار انکسار شود.

در این حالت، بر اساس تئوری های «جنگ روانی» همه چیز در ذهن افکار عمومی دچار سیاهی و تباهی می شود و آنگاه دیگر حتی بارزترین مثبتات نظام سیاسی هم کارکردی در نزد این افکار نخواهد داشت.

هدفی شوم که برخی معتقدند جریان سیاسی خاص در یک عزم 10 ساله برای ایجاد فتنه اقتصادی به آن دست یازیده است تا بستر حضور اغتشاش در خیابانها را فراهم آورد و به زعم خود کار نظام را یکسره کند. (در این زمینه می توان به صحبت ها تاجیک که در اپیزود اول مورد اشاره قرار گرفت اشاره کرد.)

آفند این رفتار نیز حضور میدانی خواص و بیان تأثیرات برخورد با مفاسد است.

***

1_mshrgh.ir/979440

2_https://www.mizanonline.com/fa/news/543480

3_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/267328

4_ mshrgh.ir/986253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    76 1
    اتفاقاً هرچه بیشتر با شما فتنه گران وطن فروش افسادطلب برخورد قضایی شود روز به روز به وجود عدالت قضایی در کشور بیشتر معتقد می شویم
  • سید IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    71 0
    لال شوند این اصلاح طلبان تهوع آور در هر سمت و کسوت تا دمی ملت بیاساید!
    • AU ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      3 59
      اقاسید مثل اینکه شما همیشه تهوع داری بپزشک گوارش مراجعه کن سلامت باشی
    • سید IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      35 2
      به پزشک مراجعه کردم، پس از معاینه گفت مشکل تو ربط به وجود قومی تهوع آور به نام اصلاح طلبان دارد که بسیاری را به این ناراحتی دچار کرده اند! راستی!مگر شما هنوز دچار نشده ای؟
  • امانی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    64 0
    حالا جالب هست که بیش از 80در صد اختلاس کنندگان از همین مدیران وتعیان واعقاب جناح چپ هستند وطایفه ثروتمندان ومرفهین یا خودشان هستند ویا از طرفداران همین نگرش منتهی اینقدر اینها پررو هستند که در روز روشن مثل 000دروغ میگویند وذهن مردم را بسبت به اصل نظام مشوش میکنند البته جای بسی تاسف هست که چرا این طبقه فکری تائید ودر بدنه نظام ودولت قرار میگیرند
  • ناشناس IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    29 0
    تفرقه بنداز وحکومت کن شیوه انگل استان خبیث است ونوچه های داخلیش هم بدتر وخیانت کار تر.. به وجود اوردن دوقطبی معیشت وحجاب وغیره از دستور کار این ارازل های سیاسی فقط بر میاد
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    54 0
    هر زمان فتنه گران و اوباشان اجاره ای ریختند توی خیابونها، بدونید به مقر اصلی فساد نزدیک شده ایم.
  • جواد IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    29 2
    اگرقوه ی قضاپیه حکم درست حسابی ندهد مردم خودشان باید با اینها تسویه حساب بکنند
  • علی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    35 3
    راست میگه دیگه من که باور نمیکنم با فساد مقابله جدی بشه دلیل اون هم اینه که مفسدین اصلی همچنان باقی خواهند ماند و این چند تایی که نشون میدن خرده پاهایی هستن که برای همی روزا توی چرخه فساد قرارگرفتند.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    6 0
    بعضی ها در انبارها دفع حاجات می کنند نظارتی بر انبار بنادر و سیلوها هست کشور بلبشوها
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    16 1
    چنانت بکوبیم به گرز گران که نکوفتن به فولاد آهن گران
  • قاسم IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    18 1
    نفوذ این عناصر خبیث افساد طلب تقصیر مستقیم شورای نگهبان است که به وظایف خود عمل نکردن و اجازه رشد و نمو به این پست فطرتان دادن.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    21 0
    عاقا یه فکری به حال این تاجیک بکنید درمانی چیزی، این بنده خدا خیلی قاطی کرده فکر نکنم خودشم متوجه بشه که چی گفته
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    18 3
    هیچ قاضی جرأت صدور حکم سنگین نخواهد داشت. مطمئن باشید حکمشون حداکثر چند سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی خواهد شد
  • محمد SE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    12 1
    تنها راه جلب اعتماد مردم بر پا کردن چوبه های دار در محلی مشخص و استفاده از انها در مقابل اختلاسگران‌، راندخواران و مفسدین اقتصادی بصورت وسیع میباشد. باید از دانه درشتها شروع کرد و ادامه داد و نه اینکه به یکی دو مورد بسنده کرد. اینجوری هم به اختلاس و راندخواری پایان داده میشود وهم مفسدین اقتصادی از ترس جان دست از فساد برمیکشند.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    18 0
    عاقا یه فکری به حال این تاجیک بکنید درمانی چیزی، این بنده خدا خیلی قاطی کرده فکر نکنم خودشم متوجه بشه که چی گفته
  • FR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    9 0
    امثال تاجیک هنوز در نوستالژی پست مدرنیسم وفوکو ودلوز هستند.....فرانسه این روزها هم انها را به تفکر مجدد نرسانده است..
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    19 0
    افساد طلبان و اعتدال آمریکایی طلبان وقیح هر دم یه فساد ازشون رو میشه ولی بازم پر رو و وقیح هستن فقط خدا ریشه تونو بکنه
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    15 0
    چقدر ...ه اين نعمت احمدي
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    9 0
    فتنه‌گران همگی باید اعدام میشدند ولی ملت گذشت کرد پرویی کنید به عنوان مفسد فی‌العرض اعدام میشوید
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    7 0
    باید روزی ۱۰ وعده از همین گندمها رو بدهند به این آدمهای رذل بخورن
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    6 0
    این گندما رو نون کنید بدید به اینا شاید آدم بشن
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 2
    کاربر به اسم سید امیدوارم خدا شفات بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس