عیسی کلانتری

معاون اصلاح‌طلب رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه روحانی اصلاح‌طلب نیست! گفت: دولت مطابق خواسته روحانی مدیریت نمی‌شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

با رفتن قالیباف، هوای پاک تهران بیشتر شد!

«حمیدرضا جلایی‌پور»، از تئوریسین‌های طیف چپ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است:

«نگاه کنید به شورای شهر الان تهران. مهم است که ۱۴ سال در این شهر، شهرفروشی و برج-باغ فروشی شد. ۱۴ سال کسی نفهمید که درآمدها  و مخارج چقدر است؟ چطور کارمندان از ۲۵ هزار نفر به ۶۵ هزار نفر رسید؟ در سال ۹۶، مردم انتخاب کردند، به شورایی رای دادند که این چیزها را مقداری متوجه ‌شوند. الان می‌توانند ببینند درآمد شهرداری چقدر است. می‌شود خاطرتان مقداری جمع شود که شهر فروشی و آفتاب فروشی و آسمان فروشی نمی‌شود. می‌توانند توجه کنند که روزهای تمیز هوای تهران، مقداری بیشتر شده است. این از چه طریقی انجام شده است؟ انصافا اگر مردم رای نداده بودند، چنین اتفاقی نمی‌افتاد. مبارزه با فساد هم شکلی مانند الان نمی‌گرفت. خیلی چیزها آن زیر می‌ماند. به نظرم پشتوانه اصلاح‌طلبان همین رای شهروندان است.»[۱]

*این اظهارات در حالیست که اصلاح‌طلبان این روزها صراحتاً اعلام می‌کنند که نسبتی با شورای شهر و مجلس فعلی ندارند و این مجامع در حدّی از ناکارآمدی قرار دارند که حتی پدران آنها نیز حاضر به پذیرش مسئولیت آنها نیستند.

ما قضاوت درباره اظهارات جلایی‌پور و مقایسه میان عملکرد شورای شهر اصلاح‌طلبان و مدیریت فعلی شهر تهران و شورای شهر و شهرداری سابق را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

***

عیسی کلانتری:

مدیریت دولت مطابق خواسته روحانی نیست!

«عیسی کلانتری»، فعال اصلاح‌طلب و معاون رئیس‌جمهور روحانی در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با تأکید بر اینکه روحانی اصلاح‌طلب نیست، گفته است:

«آقای روحانی فرد باهوشی است و از ضریب هوشی بالایی برخوردار است. برخلاف اینکه برخی عنوان می‌کنند برای مدیریت کشور وقت کم می‌گذارد اتفاقا ایشان از نظم بالایی در کار خود برخوردار هستند و وقت زیادی می‌گذارد. نظم ایشان در دولت‌های گذشته بی‌سابقه یا حداقل کم‌سابقه بوده است. اگر بنده به‌عنوان رئیس سازمان محیط زیست و معاون ایشان یک نامه برای رئیس‌جمهور بفرستم در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ این نامه با پی‌نوشت رئیس‌جمهور برای بنده ارسال می‌شود. در نتیجه آقای روحانی پرکار و باهوش است

رئیس سازمان محیط زیست می‌افزاید: با این وجود برخی اجازه نمی‌دهند رئیس‌جمهور به شکلی که تمایل دارد دولت را مدیریت کند و در مسیر ایشان مانع‌تراشی می‌کنند.[۲]

*در پرکاری و باهوش بودن رئیس‌جمهور محترم دولت شکی نیست اما نکته اینجاست که این پرکاری و هوشمندی بایستی در زندگی مردم و اوضاع کشور نیز نمود داشته باشد.

از طرفی بدیهیست که یک فرد باهوش هنگامی که می‌داند اختیار کافی برای اداره دولت نخواهد داشت و یا عده‌ای هستند که می‌توانند در کار رئیس‌جمهور خلل ایجاد کنند؛ حتما کاندیدای ریاست جمهوری آنهم برای ۲ دوره نمی‌شود.

این گزاره به روشنی نشان می‌دهد که اظهارات کلانتری درباره «اجازه ندادن برخی به رئیس‌جمهور»! یک گزاره ناصحیح است و علت ناکارآمدی و کم‌کاری دولت (مثلا در بحث نظارت بر قیمت‌ها) را باید در جای دیگری جست...

***

رنج‌های یک مدیر از زندگی فرزندانش در خارج از کشور

«مرتضی سقائیان‌نژاد»، شهردار قم در پی درز کردن خبر اقامت و تحصیل چند تن از فرزندانش در خارج از کشور گفته است: خانواده بنده ولایی و مذهبی بوده و به رعایت اخلاق اهتمام دارند؛ همسر و تعدادی از فرزندانم در حال حاضر در قم ساکن هستند و خبرها و شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه تمام خانواده‌ام در خارج کشور زندگی می‌کنند، کذب محض است.

به گزارش عصر ایران، او در ادامه با اشاره به اینکه زندگی ساده و عادی دارد تأکید می‌کند:

«اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند؛ یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در قم می‌خواهد تحصیلات خود را دنبال کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند»![۳]

*واقعا جای ناراحتی دارد که فرزندان آقای سقائیان‌نژاد با اینهمه سختی که زندگی در خارج از کشور دارد، اما مجبورند در آنجا درس بخوانند. تحمل دوری تنی چند از اعضای خانواده و رنجی که آقای سقائیان از باب تحمل همزمان مدیریت کلان در عین دوری از فرزندان تحمل می‌کنند نیز حکما مزید بر علت است.

مشخص نیست آقای سقائیان‌نژاد چطور حاضر شده‌اند در مقابل این سبک زندگی اشرافی و معارض با ارزش‌های نظام و انقلاب؛ به جای عذرخواهی از مردم و استعفا از سمتی که دارند به بیان صحبت‌های فرافکنانه روی بیاورند و از این بگویند که فرزندان خارج نشین اینان سفرای گویا و خدمتگزاران نظام هستند؟!

و این در حالی است که نماد نظام اسلامی یعنی رهبر معظم انقلاب صراحتاً تأکید دارند که مدیران کشور باید از اشرافیت‌زدگی و آقازاده‌پروری و رفتارهای اینچنینی به دور باشند.

به سخن دیگر اینکه نظام اسلامی هیچ نیازی به چنین خدمتگزاران و سفیرانی ندارد که با استفاده از رانت مدیران کشور مشغول زیست اشرافی در خارج از کشور باشند و به دور از همزیستی با مشکلات روزمره مردم؛ پشت الفاظ دهان‌پرکنی مثل خدمتگزاری و "سفیران گویا: و غیره سنگر بگیرند.

البته چند نفری هم نظیر آقای سقائیان‌نژاد در ساختار دولت محترم هم حضور دارند که امیدواریم آخرین نسل از مدیران اشرافی باشند که شاهد حضور آنها بر مناصب مختلف کشور و ارتزاق بلاوجهشان از بیت‌المال - برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی فرزندانشان در خارج از کشور - هستیم.

مسئله جالبتر نیز این است که عمده مدیران اشاره شده در سن بازنشستگی و حتی در سنین کهنسالی هستند اما همچنان دست‌بردار مناصب خود نیستند و دولت محترم نیز عزم چندانی برای کنار گذاشتن این افراد ندارد.

***

۱_ www.irna.ir/news/۸۳۴۴۴۰۰۸/

۲_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۶۷۱۰۰

۳_ https://www.asriran.com/fa/news/۶۸۵۱۴۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 39
  • محسن IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    100 2
    برای این که رییس جمهور و کابینه (باهوش و پرکارش) چشم نخورن صلوات!
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      51 1
      فقط صحبتهای 3 تا متوهم عقب موندرو خوندم که یک مشت چرت و پرت تحویل رسانه داده اند و مردم رو خ..ر فرض کرده اند.
    • GB ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      49 1
      شما را بهدا تصوير اين مردك بي عار و عافيت طلب كلانتري را منتشر نكنيد قلب ملت رنج ديده و محروم را حريحه دار نكنيد
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      59 1
      باهوش بودن روحانی و ظریف در قضیه برجام و فریب خوردن از کدخدا معلوم شد.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      30 1
      آقای روحانی اگر پرکار بود امروز اینقدر مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشتیم .
  • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    70 20
    زندگی اشرافی حق همه ی مسلمانان می باشد آنها که به بهانه زهد مردم را از زندگی مدرن محروم می کنند به لعنت پیامبر و امامان معصوم وامام زمان (عج)دچار میشوند
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      43 7
      چرا مغلطه میکنی زندگی اشرافی چه دخلی به زندگی مدرن داره، انگار در گذشته اشراف وجود نداشتن
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      40 3
      زندگی اسلامی با زندگی اشرافی در تعارض هستش. اسلام روی ساده زیستی تاکید داره.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      19 4
      چرا چرت می گی نظرت شبیه احادیث جعلی ابوهریره یهودیه
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      16 2
      توزندگی عادی را به مردم نشان بده .زندگی اشرافی پیش کش.
    • ناشناس IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      11 1
      علی اقا اگر خودت اشرافی هستی باش..،ولی اونورتر سزی بزن چند فقیر بابت اشرفیت تو در سختی هستند .. توجیه گر اشرافیت نباش
  • سید IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    58 1
    جای تأسف دارد که بسیاری ازمقامات کشوری ما برای زندگی و اقامت خانواده هایشان در کشورهای غربی با یکدیگر در رقابت و چشم و هم چشمی قرار دارند و تا همین چند وقت پیش این موضوع را به عنوان یکی از مفاخر زندگی خود بیان می کردند! یکی دیگر از این افراد که سعی دارد با چراغ خاموش حرکت کردن این رازش برملا نشود، استاندار سابق کرمان و کنونی خراسان رضوی است!
  • کارمند۲ IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    46 1
    سلام شما را به همه مقدسات قسم میدهم بداد این ملت برسید بیکاری و گرانی بیداد میکند .مسئولی که نمیدانی بیکاری و پول نداشتن یعنی چه .پول نداشته باشی برای ثبت نام فرزندت در مدرسه یعنی چه ؟واقعا من نمی دانم کسی که اجاره نشین است چطور با این اوضاع زندگی میکند .وهمیشه برای همه ملت ایران دعا میکنم......
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    29 3
    چرا نقد نمیکنید
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      45 7
      کار زشت ، زشته !!! علی لاریجانی از قم رای میاره و وارد مجلس میشه . اینم از شهردار قم .. . مردم ایران از قم خیلی بیشتر از اینا انتظار دارن .
    • aah IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      5 17
      بی شرف چرا منفی میدی
  • ناشناس IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    17 0
    اهان حتما مطابق خواسته ها بنده داره اداره ميشه
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    32 0
    چرا بازنشست نمی شن این پرروهاااا...
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    19 0
    فقط می توان گفت متاسفم چه بود و چه شد
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    34 1
    هوش روحانی با تمام دانشمندان فلاسفه برابر؟!!ولی چرت پرت زیاد می گوید
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      13 0
      باهوشی روحانی از اداره کشور معلومه ؟!
  • ادهمی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    42 0
    آقای کلانتری هوش رئیس جمهور سنجیده شده لازم به تعریف شمانیست و آقا شهردار فردار همه بچه های شما همگی جاسوس انگلیس یا سیا می شوند تردیدی هم نیست و مردم به هوش باشند
  • GB ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    24 0
    اقای کلانتری بایدشماازاقای روحانی اینگونه دفاع کنی
  • فرید IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    5 0
    مشرق سلام چند سال هست خواننده مطالب شما هستم تا کنون هیچ نظری از من منتشر نشده ولی خواهشاً از اقای حمید رضا جلایی پور در مورد سرقت طلاهای شهر نقده در سال 58 سوال بفرمائید ببینید جه سخنی می گویند ایشان بقول حاج آقا حسنی مبارز (ره) امام جمعه ارومیه د ........د طلاهای نقده هستند.
  • علی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    12 69
    نمیدونم چه مقاصد کثیفی پشت این اخبار هست. اما تا جایی که بنده یک قمی هستم و شاغل در شهرداری قم باید بگم ایشان فردی بسیار متخصص و کاربلد هستند و زمانی وارد شهرداری قم شدند که شهرداری در بدترین وضع بود و با مدیریت عالی که داشتند الان در بهترین وضع می‌باشد. خدا لعنت کسانی را که بدنبال خراب کردند چند نفر آدم متخصص هستند که نمونه اش در این کشور بسیار کم هستند.
    • GB ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      19 2
      همه اينها را گفتي اما نفرموديد ايشان از كجا اورده در اين وضع اسفناك مملكت ناگهان شش بچه اش را فرستاده فرنگ؟؟؟! والله رجال بي دين پهلوي هم اينطور در بيت المال خر غلت نميزدند!!!
    • GB ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      11 1
      البته شايدايشان براي كارمندان گردن گلفت شهرداري اسوه و نمونه و ستودني باشند چراكه بن و كت شلوار و حق مسكن و اضافه كار به راهه اما نظر واقعي را مردم محروم و رنجديد ه قم و زائرين بايد بدهند نه شما !!
  • پیروز IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    21 0
    بمیرم از این همه رنجی که مدیران این دولت میکشند ،بخصوص هنگ کردم از صحبتهای کلانتری که نشانه هوشمندی روحانی رو انتخاب خودش توسط روحانی دونسته و یا للعجب گفته روحانی ظرف کمتر از48 ساعت جواب نامه مرا میدهند ،من که دیگه اصلا حرفی ندارم
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    23 0
    اگر قرار بر استعفا بود باید تمام مسئولان استعفا می دادند دلت خوشه
  • محمود IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    7 26
    متاسفم که به جای پرداختن به تخصص و عملکرد افراد فقط دنبال جو دادن و حاشیه سازی هستیم آقا دکتر سقائیان نژاد یکی از بهترین شهرداران تاریخ شهر قم هستن که این موضوع رو میشه از عملکرد ایشون و رضایت مردم قم فهمید، ولی متاسفانه با مقاصد سیاسی میخواهید کاری کنید که ایشون استعفا بدن و خدا میدونه که چه افراد نالایق و غیر متخصصی بیان که فاتحه شهر رو بخونیم
  • ایرانی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    17 0
    ای کاش مدیران !!!به جای اینکه ایران عزیز را قابل خانواده هایشان ندانند تلاش می کنند تا مملکت ما هم به حایگاه واقعی اش برسه و اقامت در ن منتهای آرزوی همه ی مردم دنیا بشه مملکت ما ظرفیت اش و داره فقط دلسوز نداره
  • US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    11 2
    آقا قم رو خراب کردن رفت ....
    • محمد بهرامی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      5 6
      45 ساله قم نیامدی گلم الان داره مثل پایتخت های اروپایی می شه مثل آتن توکیو لندن
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      7 1
      جناب بهرامي در مورد تهران هم كسي جرات نداره چنين نظري بده چه رسد به قم من سامن قم هستم كجاش رويايي و اروپاييه بگيد ماهم بريم ببينيم!؟؟
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      3 2
      قم داره طعنه به پایتخت های کشورهای اروپایی می زنه شما ظاهرا 45 ساله قم نیامدی الان ما می توانیم با توکیو لندن واشنگتن و کولالامپور می زنه
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    9 3
    اتوبوسرانی قم که زیر نظر شهرداری قم هست، پدر مردم رو درآورده. هیچ پاسخگو هم نیستند. یکی به داد مردم قم برسه
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      3 5
      چه کار کرده بهترین سرویس را می ده
    • محمد بهرامی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      3 3
      خیلی هم عالی است هم شهرداری قم هم اتوبوس رانی ظاهرا از آنطرف آب می نویسی ما راضی هستیم
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      2 0
      اگه منظورت مراد مهربانیه که آدمه خوبیه
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      3 1
      اين هموطن يا خود شهرداره يا از نزديكان كه ميره بالا و مياد پايين و از فاميلشون تن تن تعريف ميكنه!!!!
  • DE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    24 3
    با حقوق کارمندی چطوری فرزندان ایشان در خارج از کشور درس می خوانند؟؟؟؟ مگر چقدر حقوق می گیری ؟؟؟؟؟ باید بررسی شودکه هزینه ها را چطوری تامین می کند و از کجا آورده است ؟ شنیدیم ۶ فرزند و همسزش خارج از کشور است ، شفاف سازی کنید تا واقعیت مشخص بشه ؟؟؟ فرزندان امثال شما در خارج از کشور مهمان دشمنان ایران هستند و شماها می خواهید کشور را نجات دهید ؟؟؟؟؟؟ واقعا برای خودم متاسفم
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      3 4
      خودشان کار می کنن گلم
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      4 2
      ایشان استاد تمام دانشگاه صنعتی اصفهان هستند
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      6 3
      چند تا استاد تمام دانشگاه نشونت بدم كه صد سال نميتونن مثل اين اقا بريز و بپاش كنن تازه معلوم نيست چطور استاد تماميه كه وقت شهردار شدن داره!!؟؟
    • به IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰ IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      7 2
      عزیزم، خیلی فرق است بین حقوق یک استادیار و یک استاد تمام (پرفسور). هر دو را استاد می نامند اما این کجا و آن کجا ....
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      0 0
      علم غیب هم که دارای حالا یه نفر متخصص هم که داره خوب عمل می کنه شما ناراحتین
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    9 2
    دکتر قالیباف هشتمین شهردار برتر جهان شد اصلاح طلبان عمرا"همچنین گزینه ای برای تصدی شهرداری تهران ندارند.
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      3 3
      اتفاقا باید شک کرد که چرا چنین عنوانی را به قالیباف دادند. وقتی دشمن از ما تعریف کند باید به خودمان شک کنیم.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    13 1
    پرکاری روحانی از وضعیت کشورمعلومه .!!!؟کلانتری
  • علی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    11 0
    گل گفتی ایران ما نیاز به اینجور خدمتگزاری نداره ایشاا... اینجورخدمت گزارنی نیست ونابود بشند.
  • ناشناس IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    11 0
    تامرد سخن نگفته باشد ...عیب وهنرش نهفته باشد
  • DE ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    3 6
    چرا فکر میکنید هرکس خارج کشور تحصیل میکند هزینه اش را از والدینش میگیرد؟ چرا فکر میکنید اینکار یعنی زندگی اشرافی؟ شما چه کاره حکومت شیعه هستید که میگویید نظام به سربازانی خارج از کشور نیاز ندارد؟
  • نیما TR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    10 2
    کاش فرزندان ما هم از این رنج ها در خارج از کشور برند و بکشند
  • محمد بهرامی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    6 1
    می خواهی نجفی شهردار قم بشه
  • بهرامی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    7 7
    شهدار قم بهترین شهردار تاریخ 1400 ساله قمه
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      8 3
      آخه قمقمه!! بچه های این یارو دارن اون ور آب، میخورن و کیف میکنن، و تو بشکن میزنی میگی این یارو خوبه؟! حتما پسر خاله این پروفسور هستی!!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    5 8
    تاریخ قم شهرداری به این خوبی ندیده
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      5 5
      احسنت
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    7 5
    ما اهل قم اينجور شهرداري نميخواهيم
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      4 8
      ولی ما اهل قم اينجور شهرداري رو میخواهيم
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      3 3
      برو کهک
  • یک اصفهانی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    2 7
    ایشان هشت سال شهردار اصفهان بودند (همزمان با دولت احمدی نژاد)! قبلش 16 یا 14 سال رییس دانشگاه صنعتی اصفهان بودند (همزمان با دولتهای رفسنجانی و خاتمی)! معلومه کسی می تواند این مدت طولانی رییس دومین دانشگاه برتر صنعتی در ایران شود که . . . . . به همین خاطر، سرمایه گذاری در خارج از کشور (از طریق فرستادن فرزندان برای تحصیل و کار و سفیرگویای نظام شدن) انجام دادند!
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    7 2
    شهردار قم اگه کاندید ریاست جمهوری بشه در قم و اصفهان بالای 85 درصد رای میاره با تخصص با تجربه ،مومن، کاری
  • حسین IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    5 2
    باسلام ادم میماند بعضی افراد چقدرپررو هستند فکرمیکنند هیچکس هیچی نمیفهمد با توجه به گرانی دلار فرزندان ایشان هزینهشانرا ازکجا می اورند اونهم ششتا۲۲۵۵
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      4 1
      غیبت نکن کم رو بهترین عملکرد را داشته
  • DE ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    4 4
    رنج‌های عیسی کلانتری از زندگی فرزندان بسیار پُرکارش در خارج از کشور مخصوصا از آقازاده اش که هم اکنون خارج است. راستی چرا وقتی طلبه ها درس خارج میخوانند کسی اعتراض نمیکند فقط چشم باز کردید وقتی فرزندان مدیران و مسئولان خارج درس میخوانند اعتراض کنید؟ تا کی یک بام و دوهوا !!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    6 3
    کل اصلاح طلبان(افسادطلبان) یک طرف،پل طبیعت قالیباف یه طرف
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      6 5
      محلی امن برای تردد روسپیان تهرانی و مشتریانشان و سگهایشان. بدون هیچ ارزش ترافیکی
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      2 1
      در پاسخ کسی که میگوید پل طبیعت ارزش ترافیکی ندارد اگه افساد طلبان هم چی پلی درست رده بودند طرف الان رئیس چمهور بود
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    5 1
    امام علی (ع): مسئولینی هر کشوری شبیه مردمشان هستند، معنی این حرف حضرت علی چیست، یعنی مسئولین با خواست و رای مردم سرکار می آیند، پس مردم همچین افرادی را دوست دارند، و دیگه جای ناراحتی و گله گذاری بابت عملکردشون باقی نمیمونه
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    3 1
    درباب آقای سقائیان نژاد فقط یکی از آقازاده ها بیش از 12سال آمریکا هستند و اون زمان برای تحصیلات تکمیلی رفتند بگیم از فوق میشه با دکترا 6سال بگیر 8سال پس چرا برنگشتن اونم کجا محل شیطان بزرگ، باشه شما راست می گید از نجابت بی نهایت این ملت سو استفاده کنید ولی صبر ما هم اندازه ای داره
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      3 1
      از نظر شما امثال شهید چمران و بابایی و فکوری و... همه خائن هستند. چون همه درس خوانده آمریکا بودند.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    4 0
    هدف شنا این است که ما هم داستان آقازاده های روحانی و نوبخت و لاریجانی را فراموش کنیم و هم ماحرای شمس الشموس را. ذره ای هم دلتان برای اسلام نمی سوزد.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    6 0
    برخی اینجا برخی اونجا خدا بده برکت چند تا هستند
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    دلم کباب شد
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    1 1
    بهتره که افراد ناشناس مسلمان در خارج از کشور محل زیست سردمدار و اقوامش را شناسایی و ترتیبشان را بدهند.
  • علی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    1 0
    احتمالا منظور از پرکاری رئیس جمهور این بوده که تیروئیدشان پرکار است ولی جز پرخوری مدیران دولت مردم چیزی ندیدند دیدند ؟
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    1 0
    وقتی بعد چند سال وارد قم شوی از بس تغییر کرده فکر می کنی اشتباه آمدی
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    4 0
    من یه بار خواب بودم یهو رسیدیم قم فکر کردم تو کیو هستیم
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    2 0
    الحمدالله قم هم پیشرفت شگرفی کرد
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    1 1
    قم به این شهردار افتخار می کند
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    1 2
    انشاء الله شهردار قم سالها باشند و خدمت کنن
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    0 0
    تمام داشجویانی که از دانشگاههای معتبر مانند شریف و تهران به خارج از کشور می روند با بورسیه دانشگاههای ان کشور تحصیل می کنند و نه تنها هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند بلکه پولی هم پس انداز می کنند. بنابراین اگر فرزند فردی خارج از کشور تحصیل می کند ممکن از همان افراد باشد. متاسفانه در سالهای اخیر این افراد که از سرمایه های علمی کشور هم هستند به داخل کشور بر نمی گردد. تحصیل چنین افراد در دانشگاههای تراز اول جهان برای هر کشوری ارزش است اگر به کشور خود بر گردند و یا لااقل ارتباط علمی با کشور خود داشته باشند. همانطوریکه امروز از خیلی کشورها ماننند چین، ژاپن، کره جنوبی، اروپا، هند، ترکیه، کشورهای عربی، امریکای لاتین و .... به امریکا برای تحصیل می روند و تجربیات علمی ان کشور را به کشور خود منتقل می کنند. همانهایی که در ایران در این چند سال در برخی زمینه انرژی هسته ای یا نظامی و یا صنعت باعث پیشرفت ایران شدند همان فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر غربی و یا داشجویان انها بودند. برای نمونه پایه های انرژی هسته در ایران توسط دکتر صالحی فارغ التصیل از دانشگاه ام آ تی امریکا معتبرین دانشگاه مهندسی جهان گذاشته شد و بعدا دانشجویان و همکارانش کار او را ادامه دادند. در چنین دانشگاههای هیچ فرزند فرد ثروتمند و یا مدیری را هر چقدر که بخواهد هزینه کند هم راه نمی دهند ولی مدیران و افرادی که فرزندان کم استعداد خود را با هزینه شخصی و انهم با این هزینه های نجومی بخارج می فرستند و و غالبا در دانشگاههای سطح پایین هم درس می خوانند یا باید ثروت زیاد داشته و یا از مدیران رانت خوار باشند که بتوانند هزینه زیاد شهریه و سکونت انها را تامین کنندد و ارز و ثروت کشور را برای چنین افرادی بر باد می دهند.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    0 0
    چرا دفاع میکنید ۶تا بچه ها ش با کدام ارز دارند تحصیل میکنند وقتی هم آمدن یا اگر آمدن بلای ملت و انقلاب اسلامی میشوند مثل نجفی که تحصیل کرده غرب بود
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    2 0
    بهترین راه اینه که سیاسیون نسل قدیم همه بروند کنار ونسل جوان بیاد سرکار
  • عقیلی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    0 0
    آقای دکتر از 6 تا بچه که همه امریکا هستند کدامشان اکنون قم هست مگر تازه درست کرده باشی!!!! آقای ربانی خواهر زاده عزیز و دلبندت را چگونه سفارشی به دانشگاه صنعتی اصفهان تحمیل کردی!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس