محمدعلی وکیلی

محمدعلی وکیلی، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و از اعضای ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور روحانی در یک یادداشت نوشته است: "ایران" کشوری با سر و صورت خونی و تیر و ترکش‌ خورده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مرعشی: نظام از حجاب و نظارت استصوابی کوتاه نمی‌آید؛ کارگزاران در انتخابات می‌ماند

«حسین مرعشی»، فعال چپ و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری ایرنا پیرامون نظر خود برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند 98 با اشاره تلویحی به اعتراض‌های چپ‌ها درباره نظارت استصوابی گفته است:

 «نظام در بدترین شرایط بین المللی هم که حضور داشته باشد نه درباره حجاب و نه تایید صلاحیت اصلاح طلبان کوتاه نمی‌آید. از این بابت خیال ما راحت است پس همچنان در سیاست ایران با امکانات حداقلی در صحنه خواهیم ماند.»[1] 

*به نظر می‌رسد این صحبت‌های مرعشی در طعنه به مواضع اخیر سعید حجاریان و برخ دیگری از گروه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر تحریم خاموش انتخابات و شرط‌گذاری برای نظام اسلامی مطرح شده‌اند.

راهبردی که اصرار دارد با تمکین به نظر شورای نگهبان درباره تمام نامزدها، از حضور در انتخابات امتناع کنید.

البته باید توجه داشت که حجاریان هم مثل مرعشی می‌داند که نظام اسلامی ولو قدمی هم از شرایط خود عقب‌نشینی نخواهد کرد اما بحث بر سر اینست که همفکرانش گویا در رؤیای ایجاد یک «اسفند داغ» به بهانه انتخابات هستند.

راهبردی که البته کارگزارانی‌ها علی‌الظاهر تا این لحظه با آن مخالف هستند.

جالب است که لیدر اصلاح‌طلبان نیز اوامر حجاریان را بصورت یک فرمان اعلام کرده است[2] و به نظر می‌رسد اظهارات اخیر کرباسچی مبنی بر اخلال در رهبری خاتمی نیز از همین قضیه منبعث شده باشد.

علیرغم تأکید مرعشی بر حضور در انتخابات اسفندماه اما تا این لحظه چهره‌هایی مثل الویری، رسولی، میرلوحی، صفایی فراهانی، تاجزاده و ایضا حزب اعتماد ملی بر تئوری تحریم خاموش یا همان مشارکت مشروط تأکید کرده‌اند.

محافل تحلیلی از این می‌گویند که اکثریت اصلاح‌طلبان در قبال انتخابات اسفند 98 راهبرد حجاریان را انتخاب کرده و به سمت معارضه انتخاباتی با نظام میل می‌کنند.[3]

***

"ایران" کشوری با سر و صورت خونی و تیر و ترکش‌ خورده است!

«محمدعلی وکیلی»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و از اعضای ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور روحانی به تازگی طی یادداشتی که خبرگزاری دولتی ایرنا آنرا منتشر کرد، نوشته است: «اکنون که از گردنه‌های مهم با تاب‌آوری و تحمل مردم عبور کردیم نوبت آواربرداری است. اکنون که به داخل می‌نگریم مردمانی با عزت و صلابت اما زخم‌خورده و آسیب‌دیده می‌بینیم. به ایران که می‌نگریم آن را کشوری هرچند راست‌قامت و سربلند اما با سر و صورتی خونی و زخمی و تیروترکش‌ خورده می‌بینیم.»

او می‌افزاید: باید حواس‌ها و هواها را چرخاند و به این آوارها نگاه کرد. مردم از خود می‌ پرسند اکنون که در این جنگ اقتصادی کشور توانست نرخ ارز را مهار کند چرا افسار قیمت‌ها کشیده نمی‌شود؟ من از پیچیدگی رابطه نرخ ارز و قیمت کالا مطلعم؛ اما مگر مهم‌تر از زیست‌ پذیر کردنِ کشور، حکومت وظیفه‌ای دارد؟ مگر «دولت رفاه» در ذات تعریف حکومت نیست؟ در واقع ما باید به خودمان نهیب بزنیم که مردم برای «تحمل کردن»، چیزی را تحمل نکردند! در شرایط کنونی، زیست مردم در معرض تهدید جدی است...[4]

*از عجایب روزگار ماست که فردی که خود با رأی مردم بر صندلی تقنین یک کشور تکیه زده و عامل روی کار آمدن و رأی‌آوری دولت وقت نیز بوده؛ در قامت یک منتقد تند و تیز وضع موجود ظاهر شود و بدون اشاره به نقش خود در مشکلات کشور از این بگوید که سر و روی کشور خونین و مالین است!

و جالبتر از همه اینکه آقای وکیلی به جای دولت، "حکومت" را خطاب قرار داده است.

جدای از این، اوضاع کشور هرگز به تاریکی و سیاهی‌ای که آقای وکیلی و دوستان ایشان در رسانه‌های دولتی و اصلاح‌طلب اصرار دارند، نیست و ایران اسلامی نه تنها در شرایط خونین و شرایط ته دره نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد و این سر و صورت دشمنان داخلی و خارجی مردم در عرصه‌های امنیت و اقتصاد است که خونین و ترکش خورده است.

حکما آقای وکیلی حاضر نیستند به مردم بگویند ایران اسلامی ولو با این حد ناکارآمدی نشان داده شده از سوی دولت و مجلس اصلاح‌طلبان، اما همچنان در حال فائق آمدن بر مشکلات خویش و بویژه مشکلات اقتصادی است و روزی نیست که بخش بیشتری از مشکلات کشور مهار نشود.

و امروز اقتدار ایران اسلامی به جایی رسیده است که از یک سو تا دریای مدیترانه زیر نفوذ جبهه  مقاومت است و در سوی دیگر در خلیج فارس، عرصه بر آمریکا و انگلیس تنگ شده است. و شیوخ خلیج فارس هم در پی امان‌نامه از جمهوری اسلامی و محور مقاومت هستند.

این یک سؤال است... که یک نماینده اصلاح‌طلب و حامی دولت آقای روحانی چرا از بین اشاره به مثبتات و پیشرفت‌های کشور و یا سیاه‌نمایی و بزرگنمایی از مشکلات، دومی را انتخاب کرده؟ و جالب آنکه مقصر دومی نیز خود او و دوستان او هستند!

چرای این پرسش را می‌توان در عزم کسانی یافت که 10 سال است با سیاه‌نمایی و اخلال در اوضاع کشور، به دنبال ایجاد «فتنه اقتصادی» در ایران هستند و برای این رخداد، امید فراوانی به سال 98 و بهانه‌هایی مثل انتخابات بسته‌اند.

گفتنیست، وکیلی زمانی از این گفته بود که رئیس‌جمهور روحانی بیش از 10 درصد در وضع موجود کشور نقش ندارد![5]

***

خشم فروخورده روزنامه همشهری

 مجازات برای پوشیدن یونیفرم سپاه!

«ابوالفضل سروش» از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و عضو فراکسیون امید،‌ در بخشی از مصاحبه خود با شماره شنبه گذشته روزنامه همشهری با اشاره به عدم حمایت لیدرهای اصلاحات از این فراکسیون گفته است:

«من از منتقدان فراکسیون امید می‌پرسم که اگر به‌فرض 10 نفر از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان یا به قول خودشان  ژنرال‌ها به مجلس دهم می‌آمدند، چه می‌کردند که ما نکردیم‌ و چه می‌گفتند که ما نگفتیم‌؟ اسم آقای خاتمی و بحث حصر که خواست اصلی آنهاست، در مجلس دهم همواره زنده بوده و فراکسیون امید مکرر یاد آنها را زنده نگه داشته و برای رفع محدودیت از آنها هم انصافا و وجدانا تلاش کرده است.»

او می‌افزاید: فکر می‌کنید این میزان رفع محدودیت از محصورین چگونه حاصل شد؟ خود به‌خود بود؟ ما در کمیته رفع حصر فراکسیون امید به جد و لحظه به لحظه پیگیر موضوع بودیم. از طریق هیأت‌رئیسه موضوع را به جد دنبال می‌کردیم و برای بهبود وضعیت‌شان با مقامات مربوطه مذاکرات مستمر داشته‌ایم.

سروش همچنین می‌گوید: مگر مجلس ششم با آن همه ژنرالی که داشت و ساخت چه کرد؟ خروجی مجلس ششم مگر چه بود؟ غیر از این بود که حذف بسیاری از اصلاح‌طلبان از حضور در مجلس هفتم شد؟ مگر همه مجلس ششمی‌ها شناخته شده بودند؟ مگر مردم 30 نماینده تهران را می‌شناختند یا بعد از 4 سال همه 30 نماینده تهران برای مردم شناخته‌شده بودند؟ حالا اگر همان‌ها می‌آمدند مملکت گل و بلبل می‌شد، چون ما آمدیم مملکت گل و بلبل نشد؟

در بخشی دیگری از این مصاحبه، خبرنگار همشهری از مصاحبه شونده می‌پرسد: «مورد دیگر که سبب نقد امیدی‌های مجلس شده این است که فراکسیون در بزنگاه‌های سیاسی عملکردهای غیر قابل پیش‌بینی داشته است؛ مثلا برخی از اصلاح‌طلبان سپاه را به دولت پنهان تشبیه می‌کنند اما به‌رغم این ادعا، فراکسیون امید همه لباس پاسدار به تن کردند یا همین اخیرا نیز رأی فراکسیون به محمد دهقان، نماینده طرقبه و رئیس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف برای حضور در مقام حقوقدانی شورای نگهبان بود. موارد این‌چنینی سبب می‌شود پایگاه اجتماعی اصلاحات بگویند همه نقدها تظاهر است و در باطن همه باهم هستند؟»

و سروش پاسخ می‌دهد: ما در مجلس باید ملاحظاتی را داشته باشیم. سپاه نقطه اتکای امنیت کشور است. ممکن است از برخی جریانات سپاه انتقادات یا گلایه‌هایی را داشته باشیم اما در بحث امنیت ملی که نمی‌توانیم پشت سپاه را خالی کنیم. آن اقدام فراکسیون امید دفاع از رویکرد سپاه در اقدامات امنیتی و مرزهای کشور بود. ما با این رفتار نمادین به خارج از مرزهای کشور پیام همبستگی ملی دادیم و گفتیم به‌رغم همه نقدهای درون‌مرزی‌مان در بحث امنیت کشور ما همه در کنار هم هستیم. یا در انتخاب محمد دهقان به‌عنوان حقوقدان شورای نگهبان این تصمیم محصول کار کارشناسانه تیم حقوقی فراکسیون بود و آنها به این تصمیم رسیدند تا حداقل فردی در شورای نگهبان حضور داشته باشد که بتوان با او وارد گفت‌وگو و تعامل شد. ما از آقای دهقان این روحیه تعاملی را دیده بودیم. ما در فراکسیون به این نتیجه رسیدیم که در بحث احراز صلاحیت‌ها برای مجلس آتی با فردی که 3 سال و 4‌ ماه کنار دست ما نشسته و می‌شناسیمش خیلی راحت‌تر می‌توانیم وارد گفت‌وگو شویم تا فردی که هرگز او را ندیده‌ایم.[6]

*آقای سروش در این مصاحبه به درستی تبیین کرده است که انتقاد اعضای هسته سخت اصلاحات به فراکسیون امید تا چه حد بی‌پایه و خالی از منطق است و نمایندگان چپ مجلس دهم چگونه طابق‌النعل بالنعل منویات اصلاح‌طلبان را به اجرا گذاشته‌اند.

در واقع، سخن اصلی بر سر اینست که تاریخ مصرف فراکسیون امید برای ستاد اصلاحات تمام شده و اعضای این ستاد، با هر کارنامه‌ای، همین تقدیر را برای امیدی‌ها رقم می‌زدند.

ستاد جریان سیاسی خاص از آنجا که قصد تحریم خاموش انتخابات 98 و عدم تکرار فرمول مشارکت در انتخابات سابق را دارد؛‌ باید از خود چهره‌ای اپوزیسیون و نامرتبط با وضع موجود ارائه کند. و برای همین مجبور است فهرستی که با «تَکرار می‌کنم» و اصرار به مجلس فرستاد و از قِبل آن ادعای پیروزی کرد را منکر شود.

جالب است که در این روزها چپ‌هایی که گفته‌اند قصد حضور در انتخابات را دارند، بر خلاف "اصلاح‌طلبان تحریمی" همچنان از پیروز بودن خود در انتخابات مجلس دهم سخن می‌گویند.

مثل حسین مرعشی که در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری دولتی ایرنا تأکید کرده است که اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات مجلس دهم بودند.[7]

مسئله جالب دیگری که در این مصاحبه حتما بایستی قابل تأمل باشد خشم فروخورده از سپاه پاسداران است که در کلام روزنامه همشهری هویدا می‌شود و از قول اصلاح‌طلبان می‌گوید اینکه فراکسیون امید در یک مقطع سیاسی، برای حمایت از سپاه، یونیفرم این سازمان را به تن کرده‌؛ سبب نضج‌گیری انتقادات شده است.

ما قضاوت درباره این بخش را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

اصرار جریان چپ بر وجود دولت پنهان در ایران در حالی است که دولت بیش از 95 درصد بودجه، درآمدها و اجرائیات کشور را در اختیار دارد و از همین روست که اصلاح‌طلبان همواره هویت خود را بصورت یک حیات انتخاباتی معنا کرده‌اند.

از این حقایق گذشته، تقلّای فراوان اصلاح‌طلبان برای پیروز مرحوم هاشمی در سال 84، برای پیروزی میرحسین موسوی در سال 88 و برای پیروزی رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات‌های 92 و 96؛ به روشنی هرچه تمام‌تر بیان می‌کند که ماجرای بی‌اختیاری دولت و چیزی به نام دولت پنهان؛ تا چه اندازه معتبر است.

***

1_ www.irna.ir/news/83439652/

2_ mshrgh.ir/976402

3_ mshrgh.ir/984082

4_ www.irna.ir/news/83439709/

5_ mshrgh.ir/983781

6_ http://newspaper.hamshahri.org/id/72818

7_ www.irna.ir/news/83439652/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    ایکاش منهم یک پاسدار بودم.پوشیدن این لباس وپاسدار بودن افتخار میخواهد .که هرکس توفیق آنرا ندارد.سلام خدا بر سپاه پاسداران.اگر سپاه نبود کشور نبود .سپاه عشق ابدی ماست.
    • یک سپاهی JP ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      55 50
      اگر ارتش و سپاه نبودند کشور که هیچی ! ایرانی الان وجود نداشت./ همه برادریم
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      29 47
      بحث از سپاه بودوباید از فرمایشات امام وآقا کمک می‌گرفتم. آقای برادر سپاهی پیامک شماره 1را ارسال کردم والا قطعا سپاه وارتشی برادرند.یک روحند دردوجسم.وامنیت کشور مدیون ایثار همه عزیزان نظامی وانتظامی است .خدا همه اشان را حفظ فرماید .وبر توفیقاتشان بیفزاید.
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      19 47
      احسنت.
    • حیدر صالح IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      11 1
      حجاب دستور دین است حجاب فاطمی زینبی است. الان که بیشتر مردم دارن با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم میکنند آقایان فکر حصر و محصورین هستند اگر کمی بفکر معیشت مردم باشند وضع انقدر فلاکت بار نبود
  • سید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    66 77
    کاش امثال وکیلی و مرعشی و حضرتی و تاجزاده که از تهوع آورترین اصلاح طلبان تهوع آور هستند، لب فرو می بستند و مزاج مردم را کمتر به هم می زدند!!
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      34 47
      اصحال طلبان سوهان روح مردم ایران شده اند
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      42 40
      جاوید اصلاحات.نابود باد بدخواهان اصلاحات
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      23 41
      زنده باد خدا گرایان .اصولگریان .نابود باد دشمنان اسلام وانقلاب.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      24 34
      درود بر حق وحق خواهان .مرگ بر دشمنان انقلاب و اسلام.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    46 24
    حالاکه چی نقد کردن عرایض چناح چپ شما کوچکترین نقد را برنمیتابید با شدیدترین عکس العمل جواب میدهید چقدر پشتوانه میخواهید
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      16 37
      اینها نقد نیست آب به آسیاب دشمن ریختن است در یک کلام بیشرفی است
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    32 46
    غده سرطانی افسادطلبان در کشور ،سلامتی و اعتبارو معیشت مردم را در خطر نابودی قرار داده است ...پس چه زمانی باید به فکر شیمی درمانی کشور بیافتیم...هرروز به محل سالمی از پیکره کشور چنگ میاندازند و به فساد میکشند...رشد این غده در سالهای اخیر بطور مشهودی افزایش داشته ...مردم خسته شده اند و همه جا را سگ بازها و بدحجابها و بی دینها نجس و آلوده کرده اند
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      50 14
      البته جناح مقابل اصلاح طلب ها هم کارنامه درخشانی ندارند
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      13 37
      ولی افساد طلبان اصلا کارنامه شان درخشان نیست.یک نقطه روشن ندارد.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    54 13
    حکومت بامفسدان هیچکاری نمیکند؟
  • DE ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    25 49
    حجاب خوبه . چادر مشکی خانم ها را زیباتر و با وقارتر نشان میدهد. همه میتوانند لباسهای رنگارنگ بپوشند اما در محافل عمومی حجاب بهترین کار است
  • م-ا-ی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    17 47
    گویا امثال اقای وکیلی خود را به غفلت می زنند و فکر نمی کنند که در همین نظام و همین ساخنار قانونی روی میز مجلس تکیه زده اند و اراجیف می بافند و مردمی را می نوازند که 8سال جنگ اقلاب خونین و کودتا و ترور و راپشت سر گذاشتند تا ازاد باشند و امثال ایشان بتوانند بر صدر بنشینند و با دولتی تبانی کنند که تنگناه گلو گیر سیاسی و اقتصادی انها مردم را دارد خفه می کند و اما به خاطر اسلام دم نمی زنند این دولت اصلاحات زده و غرب گرای و جاسوس پرور ساخته دست امثال وکیلیهاست
  • رضا IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    63 3
    من به شخصه عرض میکنم اگه بگن بین ترامپ، انگلیس حتی عمر و عاص از یک طرف و طرف دیگه اصلاح طلبا مثل آقای خاتمی، آقای روحانی و غیره، به کدوم طرف اعتماد می کنی میگم حاضرم به آمریکا و انگلیس و حتی عمو و عاص اعتماد کنم ولی به کسایی که حاضرن به مردم خودشون به خاطر باقی موندن در قدرت دروغ بگن و خیانت کنن هرگز اعتماد نمی کنم. من دیگه نه به اصلاح طلب اعتماد دارم نه اصولگرا
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      4 43
      از آلبانی چه خبر؟
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    54 8
    برادران مشرقی.بهتر نیست ازاتفاق بیشتر بگویید اگر اصلاح طلبان ازارمانهای انقلاب دارند فاصله میگیرند ..شاید شما هم یک پازل تقصیر باشید مثل اینکه شخصی برخواندن نماز کاهلی داشته باشد به او بگویید بی نماز شاید همین قدر نماز که میخواند را کنار بگذارد..
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      3 36
      ربطی به مشرق ندارد خودشان مقصرند .وکوتاهی دارند.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    7 31
    باز هم انتخابات قصه تهدیدهای پوچ و تکراری اصلاح طلبان. اصلاح طلبان و تحریم انتخابات؟دستخوش بابا.فیلم شونه.استاد اسکل کردن هستند اینها. این حضرات برای باقی موندن تو عرصه قدرت از هیچ فریب و شیطنتی دریغ نمی کنند.البته اگه این طیف در انتخابات شرکت نکنند و یا تحریم کنند که باید ازشون تشکر کرد و خیلی ممنون شد ازشون.مملکت از شر اینها راحت میشه.امثال تاجزاده مثلا چه خدمتی میخوان بکنند؟
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    5 32
    شما که ایران را زخم خورده و چنین و چنان میانید .. این افکار مثلا اصلاح طلبی را که معجونی از عقاید شخصی و غربی و لیبرالی و فمنیسم و ،،، ایسم ،،ایسم های دیگر بردارید .. و خودتا ن هم زخمی بر این کشور وارد نکنید مصداق ان .،. انتخاب همین دولت ناکارامد و چند لای فکری این افکار مغشوش است که مردم را .. مردمان مومن واقعی رو میگم خیلی به زحمت اناخته و ۷۸ ها ۸۸ ها و ،،،و. بوجود اورده است کلام مولا علی را بخوانید . نهج البلاغه را .. عید غدیر برهمه مبارک است و همه مسئولین را به پیروی از گفتاد ورفتار و عدالت این بزرگمرد را خواستارم .. ایشن از ابتا غریب بود و هنوز هم غریب است نا سلامتی انقلبمان اسلامی است
  • احمدی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    30 19
    در هر گوشه از کشور اگر فسادی کشف شده که به زعم بنده ۸۰ درصدش تا کنون کشف نشده پای باندهای قدرت وثروت در میان است
  • مسعود بخشی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    4 24
    منظور از دولت پنهان قدرتی است که برای بیگانگان پنهان باشد وگرنه اینها اعم از سپاه وارتش فرزندان همین ملت هستند اما به خاطر نبود بعضی قوانین برخی از مسئولین متاسفانه از موقعیت سوء استفاده کرده و مبانی بدنامی و لکه دار کردن این نیرو ها را فراهم کردندبرخی طوری انتقاد میکنند که انگار دستشان از سفره بیرون مانده این نوع نگاه در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در کشور پا گرفت وبه جریانی به نام بگم بگم معروف شد در همان دوران برخی از اطلاعات مهم کشور به جهت بیرون راندن رقیب سیاسی به بیرون از کشور درز پیدا کرد و اولین جرقه های خیانت انقلابی در سطح کلان مملکت هویدا شد و واقع گرایانه باید گفت مشکلات ما از آنجا آغاز شد که ناخواسته دشنه دوستان در پهلوی انقلاب فرو رفت لذا تنها راه برخورد قهر آمیز با تمام خائنین بدون لحاظ سابقه انقلابی است چرا که ملت باید بداند جواب خیانت رودررو شدن با قانون است وگرنه دیری نمی پاید که یاران دیرین راه را گم کرده وفاق و میشوند در نتیجه باعث عدم اعتماد به نتایج درخشان انقلاب خواهد بود
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    5 31
    حجاب مربوط به اشخاص و نظام نیست حجاب حکم دین است . اگر شخص یا ارگانی به فرض بخواهد نسبت به حجاب عقب نشینی کند به این معنا است که از حکم خدا عقب نشینی کرده است . مومنین و نظام اسلامی تا جاییکه میتوانند باید احکام شرعی را حفظ کرده و توسعه بدهند . وگرنه با یک نظام سکولار غیر دینی چه تفاوتی دارند ؟ البته رعایت حفظ حجاب بعنوان عمل به یک قانون است نه وادار کردن مردم به دینداری چونک دینداری امری است بر اساس تعقل و انتخاب
  • ترسو IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    40 2
    یک سئوال من اگر رهبر باشم چکار بلدم بکنم با این هفتاد دو ملت که همه راضی و خوشحال بتوانند !!!
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      2 39
      الحمدلله که آقا رهبرند وشما هم بفکر زندگی عادی خودت باش.
  • رضا IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    7 37
    من 33 سالمه. از موقعی که خودمو شناختم طرفدار خاتمی و اصصلاح طلبی شدم بعد هم کم کم به هاشمی رفسنجانی اعتماد کردم و بعد به روحانی. باید بگم عجب خریتی کردم. اصلاح طلبی = یعنی دورغ بزرگ اصلاح طلبای محترم به خدا اگه الان بگید جاسوس انگلیس هستید بیشتر مورد احترام هستید تا بگید اصلاح طلب. به خدا مردم حالشون ازتون بهم میخوره.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    3 38
    همان بهتر که شرکت. نکنند.. کاش نظام.این اصلاح طلابان خاعن وجاده صاف کن دشمن را از حاکمیت کنار بگذارد.اینها اجنبی پرستند.
  • سید رضا IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    1 30
    افساد طلبان ؛ به سیم آخر زده اند ! زیرا ؛ غریق ، به هر خاشاکی چنگ می اندازد !!
  • FR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    1 0
    مرعشی گفته ما در نظام میمانیم !!! گاش نمیماندید چون گرفتاری ملت اینست که شما کشور را ارث پدری خود میدانید....
  • ترسو IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    0 0
    ایکاش عوض اینمهملات که به خورد مردم می دهید چشمهایتان را باز می کردید تا مملکت را غارت نکنند !!!
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      0 0
      اگر منظورت افساد طلبان که خب .والا حرفای خودت مهملات .
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبان ننگین تر از منافقینند چون منافقین برای جهان شناخته شده اند ولی اصلاح طلبان خودشان را هم نمی شناسند
  • حبیبی IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 0
    اگر سپاه نبود کشور عزیزمان ایران هم نبود اصلاح طلبان مرفه کاخ نشین بزدل سرمایه های آمریکا و اسرائیل در ایران هستند طبق گفته نتانیاهو
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 0
    شماباهمین فرمون جلوبرید. تادیگه نه ازتاک نشان بمونه نه ازتاک نشان . بقول صادق لاریجانی
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
    1 0
    خدا لعنت بکند اکبر رفسنجانی رو با برادرزنش(حسین مرعشی)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس