1111.jpg

نیروهای ارتش سوریه با تکمیل پیشروی ها در محورهای شرق و غرب شهر خان شیخون، تروریست ها را در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه به طور کامل محاصره کردند.

سرویس جهان مشرق - نیروهای ارتش سوریه اواخر روز دوشنبه (بیست و هشتم مردادماه) با آزادی و پاکسازی ایستگاه نظامی النمر، بزرگراه بین المللی «حلب - دمشق» را در شمال شهر راهبردی «خان شیخون» قطع کردند.

با مسدود شدن بزرگراه بین المللی «حلب - دمشق»، ارتباط گروهک های تروریستی در شهر مهم و راهبردی خان شیخون با محور شمال قطع شد و تحولات میدانی در جنوب استان ادلب وارد مرحله ای جدیدی شد.

نیروهای ارتش سوریه روز سه شنبه (بیست و نهم مرداد ماه) پس از چند ساعت درگیری سنگین عناصر تروریستی را عقب راندند و خود را به ورودی های شمال خان شیخون رساندند تا این شهر از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب شود.

با پیروزی های میدانی و پیشروی های گسترده نیروهای سوری در محور غربی شهر خان شیخون، گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه در شبه محاصره قرار گرفتند و وحشت بر اردوگاه آنان حاکم شد.


شماری از گروهک های تروریستی که خوب می دانستند گزیته جزء محاصره در انتظار آنان نیست از فرصت استفاده کردند و از تنها باریکه موجود در محور شرقی شهر خان شیخون (حد فاصل ارتفاع ترعی و خان شیخون) عبور و به سمت مرکز استان ادلب متواری شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی از تروریست ها مواضع اشغالی را در شهرک های «کفرزیتا، لطمانه، مورک، البویضه، لحایا، لطمین و...» در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب تخلیه کردند اما گروهی دیگر از تروریست ها ترجیح دادند در مناطق اشغالی باقی بمانند.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری که راهبرد محاصره کامل تروریست ها را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب در دستور کار قرار داشتند، صبح روز چهارشنبه (سی ام مردادماه)، عملیات را در محور شرقی شهر خان شیخون آغاز کردند.

نیروهای ارتش سوریه در مرحله نخست، عملیات را برای آزادی و پاکسازی ارتفاع «ترعی» از حومه شهرک «سکیک» آغاز کردند و با عقب راندن تروریست های ناامید موفق شدند گام اول را در محور شرقی شهر خان شیخون محکم بردارند.

به گفته منابع میدانی، پس از تثبیت مواضع در ارتفاع «ترعی»، نیروهای سوری عملیات را به سمت شهر خان شیخون ادامه دارد و توانستند مزارع ترعی، کارخانه شکر و منطقه السوسه و خزانات را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

با آزادسازی این مناطق مهم و راهبردی (پیشروی ۸ کیلومتری از محور شرقی) نیروهای ارتش سوریه به ورودی های شرقی شهر خان شیخون رسیدند و محاصره گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه تکمیل شد.

با رسیدن نیروهای سوری به محله های شرقی خان شیخون، نیروهای مستقر در محور شمالی حرکت خود را برای پیشروی آغاز کردند و وارد محله های شمالی و غربی این شهر شدند تا شکست گروهک های تروریستی کامل شود.

ساعتی بعد نیروهای ارتش سوریه از محور غرب و شرق خان شیخون به یکدیگر محلق شدند و به صورت مشترک به سمت محله های مرکزی و جنوبی پیشروی کردند و در نهایت شهر را به کنترل کامل درآوردند.

در حال حاضر، نیروهای سوری در شهر خان شیخون جست و جو محله به محله را برای کشف انبارهای سلاح و عناصر مخفی تروریست در دستور کار قرار داده اند و در تلاش هستند مناطق آلوده را به طور کامل پاکسازی و همچنین تله های انفجاری کار گذاشته را کشف و خنثی کنند.

به گزارش مشرق، با تکمیل پیشروی ها در محورهای شرق و غرب، گروهک های تروریستی باقی مانده در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه در مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربعی محاصره شده اند.



به گفته برخی از منابع میدانی، در لیست گروهک های تروریستی محاصره شده در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه نام «جمیل صالح»، فرمانده گروه تروریستی جیش العزه و شماری از نیروهای تحت فرمانش دیده می شود.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش ترکیه مستقر در ایستگاه مراقبتی حومه شهر مورک (جنوب استان ادلب) تصمیمی برای خروج از منطقه نگرفته اند و باید منتظر ماند و دید آنکارا در نهایت به چه جمع بندی خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید رضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    خدایا شکرت برای پیروزی محور مقاومت و نابودی صهیونیست ها پیروزی نهایی نزدیک است انشاالله✌
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    بسیار عالی.درود بر مقاومت
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    خب فک کردی ادلب آزاد بشه چی میشه؟ هیچی یک سوم خاک سوریه اشغال آمریکاست خب با آمریکا میخواین چیکار کنین زورتون که بهش نمیرسه التماس هم بکنین فایده نداره سوریه دیگه. مثل قبل نمی‌شه هم تجزیه شده هم اقتصادش. فرو پاشیده هم ویران شده دیگه هیچی نداره این ش هم مثل یمن فلسطین هرکی با آمریکا در افتاد ور افتاد دد...
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      شتردرخواب بیند پنبه دانه
    • حسین IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      دمب آمریکا را هم میگیریم پرت می‌کنیم بیرون. نگران نباش
    • US ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      راسمکی بخدا چیزی نمونده برای رژیم اسد
    • محمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      32 91
      آمریکا دمشو سر کولش می ذاره و در می ره و اگه دیر کنه قبرشونو تو سوریه باید بکنند .
    • محسن IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      33 91
      خوب آقا یا خانم به ظاهر محترم ؛تمامی اقوامی که در تاریخ به جایی رسیدند،به واسطه ی ایمان به خدا و تلاش و کوشش از صفر تلاش کردند و تمدن ساز شدند...بنی اسرائیل از هیچ به همه چیز رسید...تمدن اسلامی هم همینطور....عزت و ذلت دست خداست...نه آمریکا و اسرائیل
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      17 7
      آمریکایی هم یک مفنگی مثل خودت است شما سعی کن زیاد هیجان زده نشی
    • BE ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      10 9
      ۱۳:۴۸ رژیم اسد نه ، دولت قانونی اسد ، در ضمن کاسه رو بده ماست بگیر
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    خب فک کردی ادلب آزاد بشه چی میشه؟ هیچی یک سوم خاک سوریه اشغال آمریکاست خب با آمریکا میخواین چیکار کنین زورتون که بهش نمیرسه التماس هم بکنین فایده نداره سوریه دیگه. مثل قبل نمی‌شه هم تجزیه شده هم اقتصادش. فرو پاشیده هم ویران شده دیگه هیچی نداره این ش هم مثل یمن فلسطین هرکی با آمریکا در افتاد ور افتاد دد...
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      خدا رو شکر که مخالفان ما از احمق ها هستند
    • مهران IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      آمریکا ویتنام رو هم اشغال کرده بود، آخرش چی شد؟ بعد از مقاومت مردم اونجا مجبور شد که پابه فرار بزاره. واسه سوریه هم نقشه کشیده بود کل سوریه رو اشغال کنه اما بعد از کلی هزینه و کمک به داعش و ترکیه و بعد از 7 سال، فعلا یه بخش کوچکی از سوریه دستشه که اونم با کمک مقاومت به زودی ازش پس میگیرن .
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      خدایش هر چی زدی تاثیرش خیلی زیاده ، تک خوری نکن بی انصاف .
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      زورمون به آمریکا میرسه (نمونه‌اش سقوط تریتون)، اما امان از دست خائن ها و منافقین که بدتر از کفارند...
    • BE ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      3 4
      ماشاالله چقدر هم بلبل زبونی
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    اشتباه کردید به حرف روسیه گوش دادید باید شر تروریست هارا بکنید
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      10 12
      از این حرفا نزن که به روسیه پرستان برمیخوره
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    23 11
    باید حسابی از ترکیه امتیاز بگیرن و به این راحتی هیچیک از آنان را به مناطق دیگر منتقل نکنند
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    دمتون گرم همین!!
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    آسیاب.به نوبت. نوبت. آمریکاییها هم.میرسد. که با خاری وظلت. ازمنطقه فرار بکنند.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    29 93
    نیروهای رجب هم در مُحاصره قرار گرفته اند... شکست باورنکردنی برای تروریست های تورچیه بود.
  • میلاد IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    13 6
    تا چند ماه پیش از سوریه فقط دمشق و لاذقیه مانده بود. ولی خدا را شکر الان فقط ادلب و مقداری از حمص در اشغال تروریست‌ها است. و با تلاش سوریه اینها هم آزاد میشه و روی آمریکا و عربستان و تریکه سیاه میشه
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    جنوب ترکیه متعلق به سوریه است
  • DE ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
    14 7
    درود به شرف همه ررمندگان جان فدا من هم دعا خیر ارزو دارم
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام و درود بر شیر مردان مقاومت و مبارزان خدائی و ولائی. به امید حق پیروزی نهایی بر منافقین و استکبار نزدیک است
  • شاهد IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    3 1
    ان شا ا... بعد از پیروزی کامل قریب الوقوع در سوریه ویمن شاهد باز پس گیری بلندیهای جولان خواهیم بود و روشن بینی حضرت امام خامنه ای کبیر حفظه ا... در اعلان اضمحلال رژیم غاصب زودتر از ۲۰سال محقق خواهد شد.باش تا دولت صبح وظفر ما برسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس