لاذقیة2.jpg

گروهک های تروریستی مورد حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه به شدت درتلاش هستند از سقوط منطقه ای مهم جلوگیری کنند تا مواضع اشغالی را در استان های ادلب و حماه حفظ کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از دو هفته قبل عملیاتی را در شمال شرق استان لاذقیه برای بازپس گیری ارتفاع راهبردی «کبانی» آغاز کرده اند و درگیری ها با گروهک های تروریستی در این محور همچنان جریان دارد.

گروهک های تروریستی با پشتیبانی ترکیه و برخی از رژیم های منطقه به شدت از مواضع اشغالی در شمال شرق استان لاذقیه به ویژه ارتفاع بسیار مهم «کبانی» دفاع می کنند و درصدد هستند تلاش نیروهای سوری را در این محور ناکام بگذارند.

گروهک های تروریستی به خوبی می دانند اگر ارتفاع راهبردی «کبانی» را در شمال شرق استان لاذقیه از دست دهند، دشت «الغاب» نیز در شمال غرب استان حماه از کنترل شان خارج خواهد شد و راه برای پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر راهبردی جسر الشغور (یکی از مهم ترین پایگاه تروریست ها در استان ادلب) باز می شود.

آرشیو

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عناصر تروریستی روز جمعه از لاک دفاعی خارج شدند و ضد حملاتی را در محور های شمال غرب و غرب منطقه کبانی در شمال شرق استان لاذقیه ترتیب دادند تا از میزان فشار حملات بر ارتفاع «کبانی» بکاهند و تمرکز نیروهای ارتش سوریه را در این محور بر هم بزنند.

این منبع میدانی از حمایت گسترده و وسیع آنکارا از گروهک های تروریستی در شمال شرق استان لاذقیه خبر داد و گفت: عناصر تروریستی «جبهه النصره، حزب اسلامی ترکستانی، انصار الاسلام، احرار الشام و...» حملات را از محور جنوبی مناطق «التفاحیه، دویرنه، رویسه الجوز و...» علیه نیروهای سوری آغاز کردند.

وی با بیان این که نیروهای ترکیه با تشکیل اتاق عملیات در محور منطقه «کبانی»، عملیات گروهک های تروریستی را کنترل و رصد می کردند، افزود: تروریست ها پس از درگیری های سنگین توانستند چند منطقه را به اشغال دربیاورند.

این منبع میدانی گفت: ارتفاعات «رشو، قرمیل، بلوط، ابو اسعد، رشا، النمر، عکو، ملک، ملاحم و...» به همراه چند روستای دیگر از جمله «نحشبا» مناطقی بودند که از کنترل نیروهای ارتش سوریه خارج شدند.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که نیروهای ارتش سوریه برای کاهش تلفات به صورت موقت از این مناطق عقب نشینی کردند، افزود: نیروهای سوری در نهایت پس از درگیری های گسترده موفق شدند پیشروی تروریست ها را متوقف کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات معکوسی را برای بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده انجام دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین با عقب راندن تروریست ها توانستند بخش وسیعی از این مناطق را دوباره به کنترل درآورند.

آرشیو

این منبع میدانی با بیان این که پشتیبانی گسترده یگان های موشکی و هوایی سهم ویژه ای را در بازپس گیری مناطق اشغال شده ایفا کرد، خاطرنشان کرد: شماری از عناصر گروهک های تروریستی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر درگیری ها میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا در حومه شمال غرب و غرب منطقه کبانی در شمال شرق استان لاذقیه به صورت پراکنده ادامه دارد.

به گزارش مشرق، یگان هایی هوایی و موشکی ارتش سوریه در ۱۵ روز گذشته پایگاه های عناصر تروریستی را در محور منطقه و ارتفاع کبانی در شمال شرق استان لاذقیه هدف قرار داده اند و خسارت هایی را به آنان وارد کرده اند.

حملات نیروهای زمینی ارتش سوریه از حومه منطقه «عکو» و کوه «زویدان» به سمت منطقه کبانی و ارتفاعات جنوبی از جمله «۱۱۱۲، ۱۱۵۴، کوه زویقات و...» صورت گرفته اما صعب العبور بودن مناطق، تسلط تروریست ها بر چندین ارتفاع که بر این محورها مشرف هستند و همچنین حمایت های گسترده ترکیه از عناصر تروریستی تلاش نیروهای سوری را بدون نتیجه باقی گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    8 6
    ما آخرش سر از کار این ترکیه درنیاوردیم
  • US ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    8 3
    برای من این سوال حل نشده که چرا ادلب انقدر برای غرب مهم هست؟ تا سوریه حرف از حمله به این منطقه میزنه داد همه غربی ها در میاد این قسمت چه فرق با گروه موسوم به ارتش ازاد سوریه داره؟ چرا این دو تا گروهک با هم خوب نیستن؟ ظاهرا ترکیه هوای ارتش ازاد سوریه رو داره ولی با ساکنین ادلب هم کاری نداره. بعبارتی به عنوان عضوی از ناتو دستور داره که کاری باهاشون نداشته باشه سوریه شده محل گردهمایی گروه هایی که مسلکشون واقعا نامشخص هست نیروهای بشار اسد و مقاومت ، نیروهای ارتش ازاد سوریه ، داعش و کرد ها شاید شفاف ترین گروه همون نیروهای دولتی سوریه هست ولی بقیه اصلا معلوم نیست چکار میکنن یه روز اینورن یه روز اونورن
    • عبدالله مومن IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      0 0
      بر اردوغان فراماسون. لعنت
  • BE ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    23 7
    وقتی که پای منافع پیش می آید روسیه از نیروهای سوری حمایت نمیکند.پوتین مشغول بده بستان با اردوغان است.ترکیه آشکارا از تندروترین گروههای تروریستی حمایت می کند و کسی هم صدایش در نمی آید. سوری ها باید با اتحاد در میان خود اشغالگران و نوکرانشان را بیرون بیندازند.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    3 2
    الان با این تیر شما یکسری شروع به حمله می کنند.
  • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    1 1
    به فضل الله سلام پیروز است و استکبار نابود است. و از بغض و کینه و ترس از پیروزی مقاومت اسلامیست که آمریکا و جبهه غرب تلاش در نا آرام و نا امن نگه داشتن سوریه و عراق دارند. درود بر رزمندگان مقاومت که امروز اینان سرباز خدا و اهل بیت هستند و جانفشانی اینان در راه زنده نگه داشتن اسلام است. نصر من الله و فتح القریب و بشر الصابرین
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    3 6
    باید به ترکیه حمله اتمی شود
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    5 7
    پوز ترکیه اگر در سوریه زده نشه رجب احساس سوپرمن بودن می کنه جاهای دیگه هم مزاحم می شه
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    2 0
    اگه ترکیه نفت نخرید باید تو سوریه حالش را گرفت
  • یوسف IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    0 1
    از همه جالبتر وجود پرچم روسیه تو کشور سوریه است (پایگاه هواییلاذقیه و پایگاه دریایی طرطوس)که چه خشگل طراحی شده با اون عکس قشنگ لنگرو هواپیمای زیرش و جالبتر اینکه اینها تنها پایگاه های موجود باز مانده از شوروی سابق در دنیا هستند حالا ما های ساده فکر می کنیم روسیه جهت رضای خدا تو محور مقاومت قرار گرفته
    • تأمل IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
      0 0
      کی همچین فکری کرده؟! اولین ایرانی هستی که چنین چیزی به ذهنت میاد. روسیه هم منافعش رو در نظر میگیره ولی منافع مشترکی با ایران و سوریه داره
  • محمد IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 0
    سلام- هسته مرکزی اینها تروریستها اخوان مسلمین سوریه هستند از قماش مرسی رئیس جمهور برکنار شده سابق مصر و همانهائی که پایتخت لیبی را در اختیار دارند گویا دسته جاتی اخوانیهای مصر و برخی کشورهای عربی هم به آنها پیوستند حزب وعدالت ترکیه هم که در واقع اخوان مسلمین ترکیه هست به نوعی از اینها حمایت می کند مشرق درست تجزیه تحلیل کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس