محمود میرلوحی

اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه تنی چند از اعضای سالخورده شورای شهر تهران به دنبال «تحریم خاموش» و بی‌رمق‌ سازی انتخابات آتی هستند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دفن پسماندهای هسته‌ای در کشور!

افشاگری هسته‌ای آیت‌الله یزدی

«آیت‌الله محمد یزدی»، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای نگهبان به تازگی در دیدار با دادستان‌های کشور،‌ طی سخنانی گفته است:

 «اخیراً طرحی که مورد تصویب مجلس قرار گرفته بود به شورای نگهبان آورده شد. این طرح عبارت است از آنکه دولت‌های استکباری بتوانند پسماندهای انرژی اتمی خود را در کشور دفن کنند؛ استکبار همیشه این پسماندها را در کشورهای عقب مانده دفن می‌کند و همه می‌دانیم که اشعه‌های این نوع پسماندها برای افراد کشور ضرر خواهد داشت.» 

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: مجلس تصویب کرده بود که توافق نامه صورت گرفته، پسماندهای سوخت اتمی می‌تواند در کشور دفن شود، اما بنده اعلام کردم که این مورد خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف مصلحت است و سایران نیز این را پذیرفتند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به وظیفه مسئولان برای مقابله با طرح‌های دشمنان و مستکبران یادآور شد: مسؤولان اجرایی ما باید در نظر داشته باشند که طرح های استکباری در اتاق فکر دشمن تجزیه و تحلیل می شود و آن را در قالب طرح‌های خوب و بشردوستانه به ما ارائه می‌کنند، بنابراین همواره باید نسبت به پشت پرده های کمیسیون‌ها و کنوانسیون‌هایی که به ما پیشنهاد همکاری می دهند، مراقب باشیم.[1]

*اشاره آیت‌الله یزدی به تصویب کنوانسیون مشترک ایمنی و مدیریت پسماند پرتوزا است که چند هفته قبل به تصویب مجلس دهم رسید.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در روز تصویب این طرح، درباره آن به نمایندگان مجلس گفته بود: این کنوانسیون هیچ نگرانی برای ما ایجاد نمی‌کند؛ حدود دو سال به صورت مستمر حداقل ۱۶۰۰ ساعت کار کارشناسی با مشارکت بخش‌های مختلف اعم از ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره این لایحه صورت گرفته است.

او همچنین تصریح می‌کرد: حق شرط در این کنوانسیون برای ما محفوظ است و تصویب این کنوانسیون با رأی بالا، پیامی قوی برای کشورهایی است که جمهوری اسلامی ایران را متهم به سلاح هسته‌ای می‌کنند.[2]

درباره پسماندهای هسته‌ای حاشیه‌های فراوانی وجود دارد و همانطور که آیت‌الله یزدی گفته است کشورهایی مثل روسیه و آمریکا هرگز این پسماندها را در داخل خاک خود نگهداری نمی‌کنند.

پیش از این گزارشی توسط مقامات کشور عراق منتشر شد که نشان می‌داد آمریکا از برخی مناطق کشور عراق برای امحاء ضایعات هسته‌ای خود استفاده می‌کند. +

ماجرا وقتی قابل تأمل‌تر می‌شود که هواداران برجام در مجلس و دولت، به هیچ وجه سابقه خوبی در معرفی کامل قراردادهای خارجی به مردم و افکار عمومی ندارند و تجربه‌هایی مثل برجام و FATF نشان می‌دهد که همواره در وَرای این قراردادها، مسائل مضرّی وجود دارد که در بیان آقایان اثری از اشاره به این مسائل وجود ندارد.

مشخص نیست اگر شورای نگهبان در این قضیه حضور نمی‌داشت و اعمال نظر نمی‌کرد؛ چه خطرات بزرگی ممکن بود سلامتی مردم ایران را تهدید کند...

***

پیرمردهای شورای شهر به دنبال بی‌رمق‌سازی انتخابات

«محمود میرلوحی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران که چندی قبل به دلیل دروغ‌پراکنی علیه شهردار سابق به شلاق و زندان محکوم شد به تازگی طی اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد بر راهبرد «تحریم خاموش انتخابات» توسط جریان چپ تأکید کرده و گفته است:

«با رویکردی که صداوسیما و شورای نگهبان در پیش گرفته‌اند نمی‌توان انتظار مشارکت حداکثری داشت، امروز شاهدیم صدا و سیما در مقایسه با ادوار گذشته در سکوت به سر می‎برد و آقای کدخدایی در شورای نگهبان به گونه ای اظهارنظر می‌کند که با دوره قبل بسیار متفاوت است. وقتی سخنگوی شورای نگهبان برای اصلاح طلبان فرش قرمز پهن نمی کند به طریق اولی از دیگرانی که مقام معظم رهبری در سه دوره قبل خطاب به آنها فرمودند اگر نظام را هم قبول ندارید برای کشور و ملت رای دهید هیچ دعوتی و استقبالی نخواهد نشد.»

او می‌افزاید: در چنین شرایطی و بر اساس واقعیت های موجود آیا اصلاح‌طلبان و جریان‌های دیگر می‌توانند امیدی به حضور در صحنه داشته باشند، مشخص است که خیر.

میرلوحی با بیان اینکه مشارکت مشروط ایده مورد اقبال اصلاح طلبان در مقابل تحریم انتخابات یا حضور بی قید و شرط است، تصریح کرد: مشارکت مشروط به این معنی که نظارت استصوابی که تاکنون شورای نگهبان پیگیری کرده به ضرر کشور اعم از مجلس، قوه قضائیه و مجریه بوده است.[3]

*حقیقتا جای تأسف است که فرد و افرادی که با رأی مردم و حضور در انتخابات، به مناصب نظام رسیده‌اند و نان سفره‌های خود را نیز از همین مسیر تأمین کرده‌اند؛ امروز علیه فرایند انتخابات، شمشیر به کمر بسته‌اند و صراحتا از شرط‌گذاری برای نظام و عدم حضور در صورت عدم تحقق شروط خود سخن می‌گویند.

راهبرد مشارکت مشروط یا همان تحریم خاموش که نخستین بار توسط سعید حجاریان مطرح شد و لیدر اصلاح‌طلبان نیز فرمان آن را صادر کرده است[4] بر این مبناست که اصلاح‌طلبان می‌گویند یا شورای نگهبان چهره‌های پیر و مسئله‌دار ما را برای حضور در انتخابات تأیید صلاحیت می‌کند و یا اینکه ما در انتخابات حضور پیدا نمی‌کنیم.

البته آنها تقلا می‌کنند که در قبال این رفتار دشمنانه از لفظ تحریم استفاده نکنند زیرا تحریم 2 انتخابات مجلسین هفتم و نهم، سابقه به شدت بدی را در کارنامه آنها در نزد مردم حک کرده است.

اما نکته اینجاست که این رفتار با لفظ سلیس تحریم انتخابات هیچ فرقی ندارد زیرا هرکس در هر برهه‌ای از تاریخ و در هر حکومتی، انتخاباتی را تحریم کرده است در اعتراض به برخی شرایط نامطلوب پیرامون انتخابات بوده است و اصلاح‌طلبان نیز هم‌اکنون به زعم خود در حال اشاره به همین شرایط هستند اما بدون استفاده از لفظ تحریم!

بدیهیست که این قبیل رفتارهای دشمنانه منجر به تحریم و کم‌رمق‌سازی انتخابات، در هیچ نظام دموکراتیکی در جهان تحمل نخواهد شد.

غیر از میرلوحی، 2 عضو مبرّز دیگر شورای شهر یعنی مرتضی الویری و حسن رسولی نیز بر تحریم خاموش انتخابات تأکید کرده‌اند.[5]

در همین حال، از درون دولت نیز صداهایی مبنی بر تحریم خاموش انتخابات به گوش رسیده است که این مسئله به شدت جای تعجب دارد.[6]

اصرار پیرمردهای ناکارآمد شورای شهر بر تحریم خاموش انتخابات در حالی است که کار نکردن شورای شهر تهران در امور شهری، این روزها شهره عام و خاص شده است و به نظر می‌رسد عزم جدید کسانی از آنها بر کم‌رمق‌سازی انتخابات؛ برگه سیاه دیگری در کارنامه جریان چپ قرار دهد.

***

نجات اسحاق جهانگیری از انتهای درّه!

«اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، روز جمعه گذشته طی سخنانی در شورای اداری شهر مشهد گفت:

«شرایط امروز اقتصاد ایران از سال گذشته بهتر است. اکنون نیز شرایط مردم سخت است اما اقتصاد ایران از هم نپاشیده، سرپا مانده، به ثبات رسیده و از تلاطم عبور کرده است. بخش خصوصی ایران امیدوار بوده، بنگاه‌های بزرگ اقتصاد کشور شرایط عادی دارند، بورس کشور در حال جهش است و این نشان می‌دهد مردم به اقتصاد امیدوار هستند

به گزارش ایسنا،‌ او در ادامه سخنان خود همچنین تصریح می‌کند:

«بسیاری از نیازهای کشور را در این دوره حل کردیم. آن‌ها در تحریم گفتند که هیچ کس حق ندارد بنزین را به ایران بفروشد اما اکنون در اوج تحریم بنزین رسمی یورو ۵ به دنیا صادر می‌کنیم که این شاهکار است. آمریکایی‌ها گفتند جلوی صادرات فولاد و پتروشیمی را می‌گیریم، نه تنها صادرات کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته است. تراز تجاری کشور ما مثبت بوده و هنوز نیز مثبت است. من افتخار می‌کنم وقتی می‌بینم در کنار این همه فشار این توفیقات ایجاد شده است.»[7]

*تأکیدات جهانگیری بر مثبتات اقتصادی کشور در حالی است که وی پیش از این، 2 مرتبه بر قرار داشتن کشور در «شرایط ته درّه» تأکید کرده بود.

مع‌الوصف اما این صحبت‌های آقای جهانگیری کاملا صحیح هستند ولی نکته اینجاست که بی‌تکرارند!

به این معنی که هیچکس از اطرافیان و دوستان آقای جهانگیری در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان حاضر به بیان و تکرار این حرف‌ها نیست.

و نه تنها نیستند بلکه در سمت مقابل این نقاط مثبت، مشغول فضاسازی و سیاه‌نمایی هستند.

ما در این زمینه اسحاق جهانگیری را ارجاع می‌دهیم به صحبت‌های چندی قبل محسن صفایی فراهانی که گفته بود ایران مثل غزه شده است.[8] و یا اظهارات تازه محمدرضا تاجیک که تأکید دارد از در و دیوار بر ایران بلا می‌بارد.[9]

ما برادرانه از آقای جهانگیری می‌خواهیم که در همین زمینه سری به نشریه همشهری و خبرگزاری تحت امر دولت یعنی خبرگزاری ایرنا هم بزنند و ببینند که رسانه‌های ستاد مشترک جریان خاص و دولت چگونه بصورت روزمره مشغول القای گرسنگی، فقر و ناامیدی مردم ایران هستند.

جالب است که اظهارات جهانگیری می‌بایست از سوی «ستاد تبلیغات اقتصادی» که مدیریت آن بر عهده وزیر کشور است نیز تکرار شوند اما جهانگیری در این زمینه هم شاهد بی‌مهری و نارفیقی است.

پر واضح است که آنچه جهانگیری بر زبان آورد؛ موفقیت‌های نظام اسلامی و دولت است که البته برخی ناکارآمدی‌ها و نگرش‌های غلط در شاکله دولت محترم از سرعت بروز این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها کاسته است.

مثلا اگر دولت محترم صرفا در بحث "نظارت بر قیمت‌ها" همت بیشتری به خرج می‌داد و فی‌المثل گوشت قرمز با قیمت بیش از 2 برابر به دست مردم نمی‌رسید؛ امروز کسی نمی‌توانست اثر صرفاً 30 درصدی تحریم‌ها بر اقتصاد ایران را 100 درصدی جلوه دهد و یا از بی‌کارنامگی نظام اسلامی و بحران مشروعیت نظام سخن براند.

***

1_ https://etemadonline.com/content/328940

2_ www.irna.ir/news/83397066/

3_ https://etemadonline.com/content/329021

4_ mshrgh.ir/976402

5_ mshrgh.ir/981524

6_ mshrgh.ir/978485

7_ https://www.isna.ir/news/98051808985/

8_ mshrgh.ir/951131

9_ mshrgh.ir/978823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    ایران سوریه و عراق را ازاد کرد
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    92 7
    آقای جهانگیری اشتباه کرد
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    120 1
    من در عجبم از اينكه بعد از١٦٠٠ساعت تحليل بنا به گفته شما باز هم تاكيد بر دفن پسماند هاي اتمي در كشور داشتند كه خب خداروشكر جلوش رو گرفتن كه اميدوارم واقعا جلوش گرفته شده باشه نه اينكه در خفا دفن كنن، ولي واقعا تو اين ١٦٠٠ساعت (ساعتتتتت) چي ميگفتند كه نتيجش اين بوده ....الله اعلم
    • فرشاد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      95 7
      تو این 1600 ساعت وطن فروشان افساد طلب بخصو امثال کمالوندی مشغول شناسایی و گرفتن امتیاز از آمریکا و اروپا برای منافع شخصی خودشان بودند مثلا سهام شرکتهای بزرگ نفتی یا زمین و امتیاز های دیگر این نجاستخوارهای افساد طلب به وطن فروشی عادت کردند
    • حسن IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      24 52
      قاعدتا منظور از دولت استکباری روسیه است.چون آمریکا و اروپا که رابطه اتمی با ما ندارند.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      13 1
      آقا فرشاد من به یکی از این آقایان مشکوک هستم . که نفوذی باشد
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      17 1
      عجيب اينكه من اينطور از متن فهميدم كه قراره پسماند هاي اتمي كشور هاي ديگر هم در كشور ما دفن بشه!!!! واقعا تو اين ١٦٠٠ساعت اينا خيلي زحمت كشيدن فكر كردند ميترسم سلول هاي خاكستري از بين برن!!!!
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      3 0
      ببین برای این 1600 ساعت چه بودجه و پولی گرفتند بعنوان حق الزحمه کار کارشناسی شون واقعا تو بعضی ادارات چه خبر هست. من که راضی نیستم از حق بیت المال بدهند به این کارشناسان باند باز و بی سواد
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
      0 0
      جالبیش اینه یکی از مجلسی ها بعد از این حرف یزدی جدیدا اعلام کرده باید این کار بشه و فقط پسماند خودمونو دفن کنیم یکی نیست بگه باهوش خود امریکا به اون پهناوری پسمانداشو تو جزایره دور دفن میکنه اینطور که فهمیدم
  • سید IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    بدبخت کسانی هستند که اصلاح طلبان تهوع آور را برمردم و کشور مسلط کردند و بدبخت تر از ایشان، کسانی که با افکار پوسیده این فرقه تهوع آورکدخدا باور، می خواهند کشور را آباد ببینند!!!!!
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      بدبخت جنابعالی هستی که هنوز نمیدانی سیاست کلی کشور ثابته. درضمن در نهایت پسماند اتمی خود کشور باید داخل کشور دفن شه. کشوری که با این همه منابع گاز و نفت و... میلیاردها دلار خرج بی فایده نمود. در نهایت نیروگاه اتمی که به اندازه یک سد توان تولید برق و نداره و با کلی خطر و هزینه در برابر یک سد که همش فاید ست.
    • سید IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      60 18
      به 8:42 تو اول معین کن که چه می خواهی تا بعد شاید دیگران متوجه خواسته ات شوند و مشکلت را حل کنند! حداقل یک بار نوشته خودت را بخوان تا بینی هیچ چیز ازش می فهمی!؟
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      35 17
      ۸:۴۲ شما درست میفرمایی سد خیلی مفیده ولی بفرمایید کجا مانده که سد بزنیم اگر خشکسالی شد چه کنیم مشخص است که میگویید نیروگاه گازی، آیا از معضلات و آلاینده های آن با خبری؟بفرض ما کلا موضوع هسته ای و مزایای آن را کنار بگذاریم فکر میکنی دشمنی امریکا و مستکبران با ما تمام میشود؟ دهها قطع نامه عیله ایران قبل از موضوع هسته ای تصویب کردند مشکل آنها فقط اسلام و بخصوص شیعه است، آنها نوکر و گاو شیرده میخواهند به چه زبانی بگویند؟
    • اسماعیل IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
      0 0
      جهت اطلاع طرفداران دفن پسماند علاوه برشیوه های مرسوم دفن پسماند،بفکردفن درکره ماه هم هستند
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    65 39
    بی رمق سازی انتخابات؟؟؟ چندین سال است که در انتخابات شرکت می کنیم ولی همه چیز بدتر شده است ، تورم و گرانی و بیکاری و...، اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارد همه یکی هستند، کسی دیگر رمقی برای شرکت در انتخابات فرمالیته ندارد.
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      40 19
      از آلبانی چه خبر؟ تو همون پیری کچله نیستی؟
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      13 9
      حرفت حق هست
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      1 0
      همه چیز خوب و عالیه مملکت هم گل و بلبله چیزی بگی یعنی از آلبانی هستی
  • جوادی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    41 4
    دفن پسماند های اتمی در کشور آخرین دسته گلی است که مجلس و طرفداران دولت تقدیم ملت می کنند . ذکر این نکته ضروریست که دولت در ذیل برجام پای توافقات مستقل و خارج از حیطه اختیارات زیادی را ظاهرا امضا کرده است که یکی یکی افشا می شود البته پس از اینکه وکلیل الدولتی ها در مجلس پروسه قانونی کردنش را ولو شکلی ، و عجولانه تصویب کنند. به تصویب کنوانسیون پاریس ، طرح آلوده کردن فرهنگ آموزش کشور با اجرای 2030 با وجود مخالفت رهبری ، طرح پایین نیاوردن قیمت دلار به زیر ده هزار تومان ، توافقات با مالک تلگرام و حالا این یکی دقت نمایید . مطمئن باشید پس از دوره انقاضای مهلت این دولت خبر های جدید و بیشتری خواهید شنید . بی جهت نیست که وزیر امور خارجه بشدت مایل است تا اطلاعات مربوط به مذاکراتش و احتمالا توافقاتش رسانه ای نشده و آنها را محرمانه می داند . منتظر پس از انتخاب دولت بعدی باشید .
    • امیر IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      8 33
      شما و امثالهم که قبلا میگفتید اصولگرایان پیروز انتخابات مجلس شدن؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      19 2
      این مجلس دست فراکسیون لاریجانی و باند عارف و لیست امید و نمایندگان بی حزب معامله گر رأی است شماها هم لااقل اینقدر جرات داشته باشید گند تکراری که در رای دادن به کشور و مردم زدید را بپذیرید
    • محمدرضا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      27 20
      واین یعنی ما مستعمره روسیه هستیم
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      6 11
      واقعاً الان یک موجود ۴ پاهم می داند ایران مستقل ترین کشور دنیاست اما برای نفهمی بعضی ها مرزی وجود ندارد
  • فرشاد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    37 5
    اصلا این مملکت و دین فروشی افساد طلبان ذاتی است یعنی در خونشان هستش که وطن و دینشان را در مقابل استکبار به حراج بگذارند از خاتمی علیه العنه گرفته تا آن مرده در استخر فرح تا این جهانگیری وحتی آبدارچیهاشان آخ یکی نیست به این کمالوندی بگوید در خصوص پسماند پرتوزا یک.. از تو بیشتر می فهمد مثلا دکتر
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    25 4
    شورای نگهبان می باید در برابر افساد گران خائن که دیکته های غرب را امضا می کنند و کشور ونسل های اینده را درگیر مشکلات عدید ه می کنند ایستاده و افراد ساده لو و یا خائن را بعنوان افراد دارای صلاحیت انتصاب در مسئولیت های حساس کشور را به مردم معرفی نکنند و قاطعانه در مقابل خائنان و نفوذی های دوشمن بایستند.
  • ابهری IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    21 0
    سلام تحریم یا که همه گزینه هایی که به مشکلات مردم افزوده ..بتر از دزدی های سازمان یافته ملیاردی ریخت پاش های حضرات وبد مصرف کردن پول نفت وخرج هایی که اهداف خاص روز را ندارن.. یا توجه اقصادی ندارن نیست ..تحریم به ایران کارایی ندارد اگر کمبودی دیده می شود از اقتصا د مریض است که با کمی فشار خارجی نمایان شده
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    9 4
    مگه واقعا با این غزه ایی که برای مردم درست کرده اید نباید واقعیتها را درنظرگرفت بخدا قسم وبخدا قسم وبخدا قسم وبخداقسم ازوضع موجود ونابهنجار کشور اکثرکسانی سودهنگفتی میبرند برخلاف اعتقاددارند هیچ اتفاقی درایران نیافتاده
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      21 5
      به جای این شکایتها در انتخابات بعدی رأی خوب بده جانم. تا بتوانی از شرایط کشورت خرسند باشی.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    21 3
    در حال حاضر دوقشر در کشور منادی غربزدگی و فساد هستند و باید برای درمان این ویروسهای خطرناک درمانی اورژانسی مدنظر قرارداد /یکی طیف بی آبروی اصلاح طلبان و دیگری سلبریتی های مرفه و بیسواد
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    19 2
    1600 ساعت کار کار شناسی در مقابل یک ربع فکر حضرت ایت الله یزدی نشان می دهد استد لال یک متفکر در مقابل غرب زده ها چه قدر قوی است اگه مشکل نداره در روسیه یا امریکا دفن شود کشورهایی که چند برابر ما وسعت دارند چرا پایگاه های تولید برق اتمی در ایران نمی اورند ولی پسماند دفن کنن
  • ali IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    30 2
    اقای جهانگیری طوری صحبت می کنی که انگار خودت و وزیر نفت باعث شده الان بنزین صادر کنیم.چرا نمی فرمایی کسانی باعث شدند الان بنزین صادر کنیم که تو و رییست همیشه براشون حاشیه تراشی می کردی و می خواستی از چشم مردم باندازیشون دریغ از اینکه اونها خود خود مردم بودند.جهانگیری بد نیست الان اون گروه را که چندین بار باعث نجات کشور و در نتیجه خود شما شدند اسمی ازشون می بردی و برای مردم بیان می کردی که قرارگاه فلان سبب افزایش تولید بنزین ما شده و ما تشکر می کنیم البته اونا برای خدا و مردم ایران که خودشون هم جزء کوچک و اثرگذاری هستند دارند کار می کنند و دنبال تشکر کردن شما نیستند اما بد نیست ادب را رعایت کنید.
  • نادر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    42 1
    نمیدونم چی بگم . طرفدار حرف حق هستم برام اصولگرا و اصلاح طلب فرقی نمیکنه ، عده ای دنیا پرست از خدا بی خبر توی مجلس و دولت دارن چی به روز ملت میارن ؟ این نامردا اگر بتونن مملکت را با ملت یکجا می فروشند . خدا پدر فتحعلی شاه و وثوق الدوله را بیامرزه !
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      21 0
      احسنت.....
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      19 0
      دفن زباله اتمی در ایران!!! معذرت می خواهم مثل اینه که ..شان را اجاره داده اند................
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      1 1
      مزخرف نگو معلومه اصولگرایی.تو اون ۸سال کجا بودی؟
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      0 0
      ای بابا اینها که تحت نظارت استصوابی وارد مجلس شده اند !! شما دیگه چرا ؟!
  • ناشناس IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    22 0
    مملکت حجامت میخواد که ناخالصی های شریانهای جامعه رو بیرون کشیده ودر عمل خون رسانی به تمام کالبد درحال رشد ایران عزیز سهولت بپذیرد ومردم با چشم خود ببینند
  • ممد IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    5 6
    شرایط بسیارخوبه ،تورم تک رقمی شده،اختلاس فروکش کرده،آقازاده ها محدود شده اند،اقتصاددرحال شکوفایی است،مردم برای رای دادن روزشماری میکنند
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    7 1
    مملکت ارث پدررکسی یا گروهی نیست بلکه متعلق به مردم و مردم باید حق تعیین سرنوشت و تغییر ساختارها را داشته باشند . اینکه با انگ زدن به مردم حق تعیین سرنوشت انها گرفته شود کار شیاطین و ظالمان است . طرح موضوعات الکی و غیر مهم فقط باعث تنفر بیشتر مردم و خداوند در دنیا و اخرت شده است . قبل از انقلاب همه این افرادی که لان در قدرت هستند مفلوک بودند
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    4 9
    پس این همه سال پسماندی که ادعا می شود کجا دفن می شد. بازگو کردن قسمتی از حقیقت به نظر من همان دروغ است .
    • جوادی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      2 0
      اصل مطلب اینه که اگر پس مانده های اتمی خودمان در کشور خودمان بخواهد دفن شود چه احتیاجی به مصوبه مجلس دارد ؟ و چرا بیگانگان آنرا تحسین کردند؟ . چشم ها را باز کنید تا بدانید جناب آیت الله یزدی چه چیزی را دید که خیلی ها هنوز هم نمی توانند آنرا ببیند . این همان بصیرت گم شده در نگاه بسیاری از روشنفکر نما هاست .
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    9 0
    متون تهیه شده برای افاضه آقایان روحانی وجهانگیری از نظر محتوایی یکی است حرفی را که ایشان می زند اوشان هم همان را می گوید. تا بالاخره این دوسال رو هم سپری کنند . بعد بگویند که ما هشت سال به مردم خدمت کردیم . ولی در نظر مردم وافکار عمومی واژه خدمت وخدمت رسانی مفهموم دیگری دارد که این آقایون به آن دسترسی نداشتند ویا اراده ای برای آن نداشتند.!
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    3 1
    خیلی ها با سوء استفاده از انتخاب ملت بجای انجام وظیفه انقلابی وخدمت به مردم بطور ماوراء انقلابی سفرهای خودشون ودور اطرافشون رو رنگی کردن ویادشون رفت که مردم اصلا" سفره ای براشون باقی مانده یا نه.! مردم در انتخاباتون دقت کنید. تا مملکت در دست نااهلان نماند.
  • ناشناس IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    7 0
    یعنی مردم با صحبت های جهانگیری یا سایت ها و روزنامه ها باید بفهمند چه وضعیتی دارند ؟
  • م-ا-ی IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    6 2
    ما مردم ایران هنوز که هنوز است از پسماندهای هسته ای دولت طاغوتی شاهنشاهی ضزبه می بینیم و غفلت می کنیم و اصلاح طلبان نیز 80/ از ان پسماندها هستند که در ایران ذخره اند علاوه از این خیانتها با تحریک اربابان خود برای کسب قدرت به مردم ایران و نظام و اسلام و انقلاب خیانت می کنند و گول مردم می زنند و خودشان هم گول خورند ونامرد
  • آسید IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    1 21
    دفن پسماندهای هسته ای در کویر مرکزی ایران که تا شعاع 300کیلومتری آن هیچ موجود زنده ای زندگی نمی کند چه مشکلی دارد؟.می گویند در کویر مرکزی ایران راه آب هایی وجود دارد که طول عمقی آنها در زمین حدود چند کیلومتر است، دفن زباله های اتمی در این چاله های عمیق که در اطراف آنها حتی باکتری هم زندگی نمی کند باعث ایجاد درآمد برای مملکت خواهدشد.
    • ناشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      18 0
      واقعا متاسفم براتون. یک کویر جای پسماندی نیست که باعث درآمدزایی باشه برای دزدان این خاک و آب. یکم فکر کن بیابان در آمریکا هم هست در روسیه هم مکان هایی هست که سکونتی ندارند چرا ایران؟؟؟
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      6 0
      مگر در آمریکا کم منطقه خالی از سکنه وجود دارد ؟ یعنی شما هنوز نمی دانید آنها چیزی که نفعی برای ما داشته باشد به ما نخواهند داد
    • مهدی IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
      0 0
      به ظاهر خیلی ساده است اما دنیای امروز پیچیده تر از هر ساده ای...نفوذ در مسائل از سادگی آغاز میشود...کویری که میشود منبع انرژی خورشیدی با ایجاد صفحات باشد بیاید فاضلاب باشد و اساسا آیا شما اجازه میدهید چاه فاضلاب همسایه های ۵۰ ساله کناری شما حتی اگر فامیل درجه ۱ باشند در حیاط منزل شما باشد چه اشکالی دارد بی استفاده است دیگر و در آن که زندگی نمیکنید شما نگاهی به گذشته و مسئله مهاجران همسایه ها به کشورمان بیندازید که به ازای هرنفر سازمان های جهانی کمک میکردند اما آخر چه شد...من به عنوان یک شهروند معمولی عقیده دارم که نه اصلاح طلب و نه اصولگرا بلکه حزب الله و هرجا خدا را فراموش نکنیم نور خدا را خواهیم دید و در سایه ولایت فقیه تمام مشکلات ما قابل حل است اما نقش اراده بسیار مهم است وقتی اراده ای نباشد مشکلات رها میشود سواستفاده و نفوذ هم دقیقا از این در وارد میشوند...آقای جمشید آرین چرا نباید تولید خودروی برقی کند آن هم زمانی که هنوز حتی ژاپن اینکار را نکرده و ۱۰ سال بعد اینکار را بکند و ما وارد کنیم به جای آنکه صادر کنیم طرحی را هم برای گمرکی صفر آن در نظر بگیریم...
  • محسن IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    3 8
    با سلام؛ این که اصلاح طلبان بگویند اگر شورای نگهبان کاندیداهای ما را رد صلاحیتِ گسترده کند نباید توقع داشت که ما هم مردم را به شرکت گسترده در انتخابات ترغیب و دعوت کنیم، کجایش معنای تحریمِ انتخابات دارد؟ این کاملاً طبیعی است که هیچ جریانِ سیاسی نمی آید به مردم بگوید حالا که ما کاندیدا نداریم، شما بیایید شرکت کنید و به رقیبِ ما رای بدهید. این مساله ای جدا از تحریم انتخابات است. تحریم انتخابات کارِ گروهکهایی مانند منافقین و سلطنت طلبان است که می گویند در انتخاباتِ جمهوری اسلامی به هر کس رای بدهید هیچ فرقی نمی کند و فقط باعث تحکیمِ حکومت می شود.
  • آکرونیا IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    13 2
    لطفا یه گزارش هم درباره ی حذف بی سر و صدای لغت شهید از نام کوچه ها و خیابوی تهران توسط شهرداری تهیه کنید
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    2 4
    از مشرق با این حال که از لحاظ سیاسی خط مشی متفاوتی داریم به خاطر انتشار نظرات مخالف تشکر میکنم. ولی در نهایت طرف مقابل اصلاح طلبان، که عموما اصول گرا ها هستند با تهمت و افترا به طرف مقابل باعث جدا شدن عده کثیری از مردم از نظام و حکومت می‌شوند
  • علی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    17 0
    یاشاسن شورای نگهبان که دفن پسماند هسته ای را رد کردند.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    6 0
    حقیقا اصلاح طلبی امروز شده دروغ و تزویر و عده مفلوک و بیجاره هم سنگ اصلاح طلبی را به سینه می زنند در حالی که این مملکت جز دروغ و دغل و نا امنی از این جماعت چیز دیگری ندیده است از خاتمی گرفته تا هم پیاله های امروزش . نه دست امینی در بیت المال دارند نه راست می گویند و نه برای مردم دلسوزی می کنند مملکت را ارث پدرشان می دانند و عین بنی امیه انچه را که هم حزب انان است بر کار می گمارند و انچه هم حزب آنان نیست اگر بهترین نیرو هم باشد کنارش می گذارند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    10 0
    دفن پسماند هسته ای تو کشور هم باعث تعجب هم صوئال اقای کمالوندی این موضوع دیگه به 1600 ساعت بحث و نتیجه گیری لازم نداره نمی دونم مسئولیندر ارتیاط با هسته ای اصولا آگاهی وسوادی در خصوص مواد هستهایدارن یا مدارکشون کیلوئی وفرمالیته هستش ..پسمانهای هستهای ملیونها سال پرتو افشانی دارن وضایعاتشون اثر بلند مدت بر روی موجودات زنده ومحیط زیست دارن مثل روز روشنه که این تصمیم دفن ذبله های هسته ای در ایران خیانت وجنایت هست وشکر خدا که شوای نگهبان اون رو رد کرده وحالا دست اندر کاران این طرح ضد ملی که به گفته خودشون 1600 ساعت وقت خودشون رو برا برسی این مورد طلف کردن باید جوابگو باشن با چه مجوزی واز جیب کی هزینه 1600 ساعت رو خرج وراجی کردن باید محاکمه بشن
  • یک جانباز IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    10 0
    این گروه بدبخت کننده مردم و مملکت کی سیر میشوند و دست از این کارهای نان و آب دار برای خود و همدستانشان بر می دارند یکی پیدا شود اینها را سر یک آخور پول ببندد بخورند تا سیر شوند و مملکت فروشی را کنار بگذارند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    11 0
    خدا شر خائنین را به خود و خانواده شان برگرداند ان شاء الله .
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    6 0
    هنوز لکه ننگ برجام رو از کشور پاک نشده لکه های ننگ بعدی رو هم آوردن...اون از قرارداد خطرناک FATF و پالرمو و CFT و توافقنامه پاریس.. اون از قرارداد ننگین 2030 و ... و حالا هم این یکی. هرچی قرارداد ننگین و کنوانسیون ننگین بوده با آغوش باز پذیرفتن.. بعضی از طرفدارای برجام داخل کشور مدام به جوانان انقلابی و طرفداران صنعت هسته ای با چماق «چرنوبیل»و«تشعشعات هسته ای» و امثال این موارد حمله میکردن.. حالا خودشون یه طرح ننگین برای دفن رسمی پسماند هسته ای کشورهای خارجی در کشور عزیزمون تصویب کردن.. بدترین نوع خیانت رسمی به محیط زیست و مردم کشور و نسل آینده توسط خود دولت و مجلس..کارای وحشتناکی میکنن. روحانی و لاریجانی باید پاسخگو باشن چرا سلامتی و امنیت مردم و محیط زیست رو اینطوری رسما به خطر میندازن.. خدا به آیت ال.یزدی خیر بده سلامتیش صلوات
  • علی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    7 0
    واقعا باید قوه قضاییه آن دسته از نمایندگان پست فطرتی را که چنین اجازه ای برای دفن زباله های اتمی به دیگران داده اند را محاکمه و مجازات نماید.... شرم بر چنین افراد نالایقی ...دفن زباله های اتمی دیگران در خاک ایران ؟؟؟ چه بسا اینجوری میخواهند هممونو در دراز مدت به کشتن و هزاران بیماری بدهند.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    15 0
    جناب آقای جهانگیری معلوم نیست کدام اقتصاد را داره تعریف می کنه؟
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    1 2
    آقا اصلا بیایید مملکت و بفروشیم پولشو تقسیم کنیم؟!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    3 4
    خبر ناقص و ضد و نقیض است شما نگفتید که پسماندهای هسته ای چه کشوری در ایران دفن شود اگر این پسماندها توسط خودمان و یا تولید شده از سوخت مورد نیاز برای خودمان بوده باشد پس دفن آنها به عهده کشور دیگری نیست و راه حل آن را کشور ما باید بیابد که مسلما دفن در کشور دیگر هم راه حلش نیست پس بنابراین آیت الله یزدی احتمالا کار مفیدی نکرده است.
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      0 1
      عزیز من با توقف غنی سازی صنعتی ایران با برجامممم پسماندی دیگه نمانیده برای ایران داره میگه کشورهای عقب افتاده کانادا این کار رو در افریقا مدتهاست می کنه فهمش این قدر سخته؟؟خوتو داری به درو دیوار می کنی که کثافت کاری برجام رو پنهان کنی
  • رسول مشهدي IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    6 6
    قابل توجه آيت الله يزدي و ساير دوستان چندي قبل آقاي دكتر فريدون عباسي رييس پيشين سازمان انرژي اتمي طي يك مصاحبه با آقاي اميرحسين ثابتي در شبكه افق فرمودند كه پسماند سوخت هسته اي ارزشمندتر از خود سوخت هسته اي است و كالايي نيست كه امروزه آنرا دفن كنند بلكه در توليد پلوتونيوم نقش اساسي دارد.حتي در نيروگاه بوشهر طي قراردادي كه با روسيه داريم سوخت هسته اي از اين كشور خريداري نموده و متعهد هستيم كه پسماند آنرا به خود روسيه تحويل دهيم و حتي يك گرم آنرا نميتوانيم كه براي خودمان نگاه داريم.
  • رحمت عیدی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    10 2
    واقعا هاشمی هنوز زنده است
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      38 0
      هاشمی توی کاخ فرح پهلوی در نهایت اشرافی گری مرد و به درک واصل شد .
  • دکترای عمران IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    ایران به عنوان یک کشور شدیدا زلزله خیز که فعالیت های شدید کوه زایی در دو رشته کوه داره اصلا صلاحیت دفن پسماند هسته ای رو نداره برخلاف مثلا عربستان چون تقریبا زیر تمامی شهرهای ایران یا نزدیک اونها گسله و گسلهای جدید هم در این کشور با کوه زایی ها یا لرزه زایی ها شکل می گیره برخلاف خیلی کشورها که از کمربند لرزله ای دنیا به دور هستن بنده شک ندارم بعد رفتن دولت روحانی خیلیها که در امضای برجام دخیل بودن در این کشور دستگیر و محاکمه میشن..فقط کافیه یک سرچ در اینترنت کنید ببینید پسماند هسته ای رو در کشورهای جهان سوم بخصوص افریقایی و جهان سوم دفن می کنن چه بلایی سر این کشورها آورده
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    6 0
    درود به شرف اقای یزدی ایشان انسان خوبیس
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    2 0
    "طرحی مورد تصویب مجلس قرار گرفته بود که دولت‌های استکباری بتوانند پسماندهای انرژی اتمی خود را در کشور ایران دفن کنند . " شورای نگهبان باید به دفاع از حیثیت ایرانیان باید تمام موافقین این طرح یا لایحه را از راهیابی به مجلس شورای اسلامی بعدی مانع شود .
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    ""حدود دو سال به صورت مستمر حداقل ۱۶۰۰ ساعت کار کارشناسی با مشارکت بخش‌های مختلف اعم از ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره این لایحه صورت گرفته است"" همه ی اینا گفته اند آری آتالله یزدی گفته خیر چقدر مملکت بی صاحب شده که اگر بد است دولت و مجلس چرا گفته اند اشکال ندارد. اگر خوب است چرا کارشنا سان دو قوه تشخیص ندادند و فقط آیت ا...یزدی تشخیص داد.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    دوباره انتخابات نزدیک شد......
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    پسماندهای اتمی تا۲۴۰۰۰سال باقی میمانند وهرجا باشند آب وزمین وهوا را الوده میکنند
  • ناشناس IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    0 0
    نانی ک بعضی از این مثلا نمایندها سر سفره میبرند از گوشت... نجس تر است
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    0 0
    تا طرح شفافیت رای نیاره مملکت همینه که هست...
  • وحید معصومی IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    0 1
    فقط خواهش میکنم انقدر دیگه شعار ندین و با چهار تا حرف مردمو سرگرم نکنید.کو این پیشرفت که حرفشو می زنیت.مردم دارن زیر فشار له میشن و شما دارین هروز گردن کلفت تر میشین چون بی لیاقت و دزد و وطن فروش هستین یه فکری به حال مردم بکنید نداریم بخوریم دیگه گور هفت جدو آباد آمریکا که شده بهونه شما واسه دزدیهاتون شما که از اونا بدترین باز اون بیشرفای آمریکایی بیگانه هستن شما چرا ؟
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    0 0
    مگه میرلوحی اختیاردارملت است ملت به کوری چشم دشمنان ومنافقین انتخابات را باشکوهتروباشرکت کل ملت برگزار میکنند
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    1 0
    صالحی: انتظار داریم آیت‌الله یزدی سخنان خود را اصلاح کند >>>>>>>در مواد ۱۱ و ۱۲ مقدمه این لایحه به صراحت آمده است، هیچ کشوری نمی‌تواند کشور دیگر را وادار کند که پسماندش در آن کشور دفع شود---------------این نشون میده که کسی که بلد نیست نباید الکی نظر بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس