آزمون بین المللی تافل iBT یا تافل اینترنتی یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی است که سالانه داوطلبین بسیاری در آن شرکت می کنند. موفقیت در این آزمون برای برخی از شرکت کنندگان آسان تر است. این بیشتر به دلیل این است که در حین انجام تمرینات خود به برخی از نکات توجه بیشتری می کنند و در تمرین های خود به کار می گیرند.

اما منظور از قبولی در آزمون تافل چیست؟ برای اینکه بتوانید در این آزمون بین المللی قبول شوید، لازم است که حداقل امتیاز لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های مورد نظر خود را کسب کنید. به همین منظور در کنار انجام تست ها و تمرین های آزمون تافل، بهتر است که در کلاس های آموزش تافل در تهران یا شهر های دیگر شرکت کنید تا با آموزش صحیح و برنامه ریزی، از موفقیت خود اطمینان حاصل کنید. به همین منظور دوره های تافل آموزش زبان دایلو را به شما توصیه می کنیم.

برای اینکه بتوانید امتیاز بالایی در آزمون تافل بگیرید، لازم است که در ابتدا خود را به خوبی با ساختار این آزمون آشنا کنید. آزمون تافل همانند دیگر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی به ارزیابی سطح 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی آزمون دهندگان که شامل ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ است می پردازد. در زیر به بخش های مختلف آزمون تافل اشاره می کنیم:

·        تست مهارت ریدینگ تافل: به مدت 60 الی 80 دقیقه می باشد که شامل 36 الی 56 سوال است و از بین 0 الی 30 نمره امتیاز دهی می شود.

·        تست مهارت لیسنینگ تافل: به مدت 60 الی 90 دقیقه است و شامل 34 الی 51 سوال می باشد و از 30 نمره امتیاز دهی می شود.

·        تست مهارت اسپیکینگ تافل: به مدت 20 دقیقه می باشد و از 6 بخش یا سوال تشکیل شده است که از 30 نمره امتیازدهی می شود.

·        تست مهارت رایتینگ تافل: به مدت 50 دقیقه می باشد و از 2 بخش تشکیل شده است و همانند بخش های دیگر از 30 نمره امتیازدهی می شود.

نمره تافل مورد نظر خود را به عنوان یک هدف مشخص کنید:

منظور از قرار دادن امتیاز تافل مورد نظر خود به عنوان یک هدف این است که حداقل نمره ای که برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های مورد نظر خود لازم دارید را بررسی کنید. به همین جهت نیاز است که با انجام یک آزمون آزمایشی (ماک) تافل، امتیاز فعلی خود را بدانید. انجام این کار به منظور ایجاد یک برنامه مطالعاتی تافل ibt و در نهایت کسب نمره مورد نظر لازم می باشد.

افزایش نمره تافل

البته توجه داشته باشید که اگر امتیاز آزمون آزمایشی تافل شما پایین بود، مایوس نشوید، زیرا شما هنوز تمرینات و مطالعات خود را آغاز نکرده اید و از تجربیات مدرسین تافل بهره مند نگشته اید. ایده آل ترین تست ها برای سنجش امتیاز تافل و سطح زبان انگلیسی فعلی خود، این است که از آزمون های رسمی تافل استفاده کنید. این به دلیل این است که آزمون های رسمی شامل بهترین سوالات تافل در مقایسه با آزمون اصلی که در پیش رو دارید می باشد و از نظر ساختار مشابه است.

پس از انجام آزمون آزمایشی تافل، نیاز است که برای خود یک برنامه مطالعاتی درست کنید. اینکه شما چقدر زمان برای مطالعه و تمرین کردن اختصاص دهید، بستگی به تاریخ مد نظر برای ثبت نام تافل دارد. به طور ایده آل بهتر است که بین 3 الی 6 ماه زمان برای آمادگی کامل قبل از شرکت در آزمون اصلی در نظر بگیرید. این میزان زمان به طور کلی برای مطالعه و تمرین کافی می باشد. سعی کنید که برنامه مطالعاتی خود را به شکلی تنظیم کنید که هر هفته تقریبا به یک اندازه مطالعه کرده باشید. در کلاس های تافل آموزش زبان دایلو برای کلیه زبان آموزان، برنامه ریزی به شکل بر اساس سطح زبان آموزان صورت می گیرید و موجب می شود که آن ها پیشرفت زیادی داشته باشند.

نکته بسیار مهم دیگر این است که بهتر است خود را با استراتژی های موثر برای پاسخ دهی به سوالات آزمون تافل آشنا کنید. در کنار یادگیری مطالب، تقویت دایره لغات، گرامر و...، لازم است که استراتژی های کاربردی تافل را تمرین کنید. استراتژی ها به شما آموزش می دهند که چگونه به سوالات دشوار پاسخ دهید، زمان را مدیریت کنید و اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارید. در نتیجه دانستن این نکات، به شما فرصت بهتری برای رسیدن به نمره تافل iBT مورد نظر خود می دهد.

به تقویت نقاط ضعف خود در آزمون تافل بپردازید:

مسئله مهمی که لازم است در حین مطالعه و تمرینات تافل به آن توجه داشته باشید این است که باید سعی کنید بخش های مختلفی که در آن با ضعف های بیشتری مواجه هستید را تقویت کنید. زیرا چنین بخش هایی موجب خواهد شد که امتیاز تافل شما کاهش پیدا کند. زمانی را به مرور کردن مطالب دشوار، پاسخ دهی به سوالات و ارزیابی استراتژی های گوناگون اختصاص دهید.

برای مثال اگر که شما برای گرفتن نمره بالا در تست مهارت اسپیکینگ تافل با دشواری مواجه می شوید، لازم است که زمان بیشتری از مطالعات خود را به بهبود مهارت مکالمه انگلیسی اختصاص دهید. به همین جهت می توانید از یک معلم خصوصی تافل که از تجربه بالایی برخوردار است کمک بگیرید، تلفظ عبارت ها را بیشتر تمرین کنید و پاسخ های خود را به سوال های اسپیکینگ ارزیابی کنید.

سعی کنید که در طول مدت مطالعه و تمرین، به میزان پیشرفت خود توجه داشته باشید، زیرا موجب می شود که درک بهتری از اینکه تا چه میزان امتیاز تافل شما در حال افزایش است داشته باشید. یکی از روش های موثر برای بررسی میزان پیشرفت خود و کیفیت عملکرد، انجام یک تست آزمایشی کامل تافل iBT است.

یکی از مهارت هایی که لازم است به خوبی آن را یاد بگیرید، یاددشت برداری از نکات و مطالب است. برخی از زبان آموزان فکر می کنند که امکان یاددشت کردن مطالب در آزمون تافل وجود ندارد، اما هرگز چنین نیست. یادداشت برداری از مهارت های مهمی می باشد که برای پیشرفت در مقاطع دانشگاهی لازم است. توصیه می شود که هر بار تمرینات تافل را انجام می دهید، حتما از نکات مهم یادداشت برداری کنید.

در مواقعی که احساس کردید نمی دانید کدام یک از 4 گزینه پاسخ صحیح می باشد، سعی کنید که از طریق روش حذف گزینه به پاسخ صحیح برسید. هرگز سوالی را بدون پاسخ رها نکنید، زیرا شما 25 درصد احتمال انتخاب پاسخ صحیح را خواهید داشت.

برای اینکه بتوانید در طول مدت مطالعه خود اطمینان حاصل کنید که تمرینات لازم را انجام داده اید و اشتباهات خود را در ارتباط با پاسخ دهی به سوالات اصلاح کرده اید، بهتر است که از دانش متخصصین تافل نیز بهره مند گردید تا با شرکت در آزمون تافل، نمره مورد نظر خود را کسب کنید.

محتوای تبلیغاتی

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس