محمد اسلامی نمایه

«التماس» به جای مالیات و نظارت؛ این احتمال وجود دارد که دولت، فرمول جدیدی در علم اقتصاد کشف کرده باشد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

پرونده سگ‌بازی روی میز وزارت اطلاعات

«سیدحسین نقوی حسینی»، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در تشریح نشست اخیر این فراکسیون با حضور معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات به نقل از وی گفته است:

«شبکه جدید شناسایی شده از سازمان سیا که براساس جدیدترین و پیچیده ترین روش‌های اطلاعاتی طراحی شده بود، در نظر داشت در بسیاری از بخش های زیرساختی کشور اخلال ایجاد کند و به موازات تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، شرایطی شبیه ونزوئلا را در ایران پیاده کنند که الحمدالله با اشراف و اقتدار اطلاعاتی متلاشی گردید

او همچنین با اشاره به بخش دیگر اظهارات این مقام امینی تصریح می‌کند: یکی دیگر از بخش‌های عمده فعالیت‌های نفوذ و جاسوسی دشمن، کارهای مطالعاتی و اقدامات عملیاتی بر روی مسائل اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، نفوذ در شبکه‌های صنفی و قشری کشور ما است. آمریکایی‌ها روی این بخش سرمایه‌گذاری زیادی کرده و پروژه های زیادی را تعریف کردند.

نقوی‌حسینی می‌افزاید: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، گفت که موسسات زیادی در این زمینه در آمریکا فعال هستند که پروژه‌های تعریف شده را در داخل کشور ما با تخصیص بودجه‌های کلان اجرا می‌کنند. تغییر دستگاه محاسباتی مسئولین، تغییر نگرش اقشار و مردم، حجاب و عفاف، ترویج همجنس‌بازان، ترویج نگهداری سگ در خانواده‌ها، تولید مستندات تاریخی و ترویج فرهنگ پهلوی از جمله پروژه‌هایی است که در این زمینه طراحی و بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.[1]

*دشمنان ایران و اذناب داخلی آنها برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ترویج مظاهر ضد دینی و بی‌بند و باری دارند.

علت نیز آنست که این مسئله می‌تواند خدشه‌ای جدی بر کارنامه حکومتی باشد که پرچم اسلام و شیعه را در عالم بلند کرده است.

در واقع دشمن با ترویج این مفاهیم، بوسیله یک تیر دو نشان را هدف می‌گیرد...

نخست در چشم جهانیان است که ایران را حکومتی متناقض و با قوانین شُل و بدون تضمین اجرا جلوه می‌دهد.

و دو دیگر اینکه حامیان اصلی حکومت در داخل که اکثریت متدین، متشرّع و با اصالت هستند را نسبت به کارنامه نظام دلسرد می‌کند.

جالب است که نظام سلطه در این زمینه عمدتا نیز بر مقولات غیر شرعی که چارچوبی نمایشی و خیابانی دارند تکیه می‌ورزد و نسبت به سایر امور غیر شرعی که نمی‌توان با آنها خودنمایی کرد تمرکز چندانی ندارد.

و به همین دلیل می‌بینیم که رفتارهایی مثل بدحجابی و سگ‌بازی در رأس این ترویج‌های سازمان‌یافته قرار دارد.

***

«التماس» به جای مالیات و نظارت؛ کشف فرمول جدید اقتصادی در دولت!

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی به تازگی در اظهاراتی که خبرگزاری تسنیم آنها را منتشر کرد، گفته است: متأسفانه افزایش بهای اجاره مسکن از هیچ منطقی تبعیت نمی‌کند و اجحافی در جامعه است. از صاحب‌خانه‌ها انتظار داریم مستأجران را درک و با آنها مدارا کنند.[2]

او چندی قبل هم در یک مصاحبه تصریح کرد: دولت در تعیین نرخ اجاره بها هیچ زمانی مداخله نکرده است، چراکه به لحاظ قانونی حق ندارد برای بازار اجاره سقف قیمتی تعیین کند...قرارداد اجاره بها باید بین مالک و مستاجر منعقد شود و هیچ دولتی تا به امروز در این قرارداد ورود نکرده است![3]

*وزیر محترم راه و شهرسازی بایستی در جریان باشند که تأمین مسکن یکی از وظایف ذاتی و حیثیتی دولت است.

که البته به اذعان خود ایشان، دولت‌های اخیر ایران بعد از تبدیل شدن مسکن به معضل! از ورود به این مسئله امتناع کردند.

امتناعی که هیچ دلیلی جز بی‌مبالاتی و رفتارهای انتخاباتی و پوپولیستی نمی‌توان برای آن متصور بود.

با این همه و حتی اگر به قول شخص وزیر، قانونی در این زمینه وجود ندارد؛ دولت محترم بایستی به صحنه بیاید و قوانین مربوط را در این زمینه وضع کند.

آیا رواست که دولت محترم به جای رعایت اصول ساده اقتصادی و حکومتی که می‌گوید برای معقول شدن قیمت‌ها می‌توان از دو ابزار مالیات و نظارت استفاده کرد؛ به درخواست و التماس رو بیاورد و با امتناعی علنی از ورود قانونی به مسئله قیمت‌ها و خاصّه اجاره‌بها؛ خواستار مدارای گرانفروشان و صاحبخانه‌های خوش‌انصاف با مردم باشد؟

کأنه آقایان فرمول‌های جدیدی در اقتصاد کشف کرده‌اند و اینطور متصور هستند که با اذعان رئیس‌جمهور به گرانی قیمت گوشت و یا التماس وزیر محترم به گرانفروشان، مشکل گرانی حل می‌شود.

در این زمینه می‌توان آقایان را به «مطالعه» و خوانش تاریخ اقتصاد ارجاع داد تا بدانند که عدم نظارت بر قیمت‌ها و عدم وضع قانون در بخش‌های مهجور مانده اقتصاد، موجب بلبشوی قیمتی و به عسر و حرج افتادن مردم و حتی خود دولت می‌شود نه رفع مشکلات!

ما همچنین این نکته را هم به وزیر محترم و مقامات بلندپایه دولت یادآوری می‌کنیم، که این مردمی که این روزها بخاطر قیمت‌ها و از جمله به سبب بحث اجاره‌بها دچار مشکلات فراوان شده‌اند و آقایان مشغول توصیف مشکلات آنها و یا التماس به صاحبخانه‌های آنها هستند؛ همان مردمی هستند که در یوم انتخابات، بی‌واسطه به رئیس‌جمهور محترم رأی دادند.

حتما روا نیست که رأی مستقیم مردم در جایی که دولت وظیفه ورود مستقیم دارد؛ پایمال شود و مصالح قشرهای متوسط و پایین جامعه فدای منافع قشر پربرخوردارتری شود که آقایان دولت (که از قضا عمدتا نیز صاحبخانه هستند!) معتقدند اکثریت اتمسفر رأی و کنشگری اجتماعی آنها مربوط به همین قشر است!

***

شرط حجاریان برای آرام ماندن خیابان‌ها

«سعید حجاریان»، از تئوریسین‌های جریان چپ در بخشی از یادداشت خود در نخستین شماره نشریه مشق فردا، که با عنوان «جبهه رقیق، فرماندهی قوی» منتشر شد، نوشته است:

«معتقدم به تدریج باید موازنه‌ای میان نیروهای اقتدارگرا و نیروهای طالب دموکراسی صورت پذیرد و همانطور که بارها توضیح داده‌ام در این میان باد به بادبان نیروهای طالب دموکراسی می‌وزد و آنها لاجرم تقویت می‌شوند. اما قائل به موازنه وحشت نیستم چون در موازنه وحشت هر آن امکان دارد تصادم پیش آید و نیروهای دموکراسی خواه که حربه‌ای جز مبارزه قانونی و مدنی ندارند، ضربه بخورند.

لکن، از آن سو موازنه صلح‌آمیز نیز مضراتی برای نیروهای دموکرات دارد، چون باعث فرسایش آنها شده و طرف‌های مقابل را جری می‌کند، یعنی باید عملا نیروهای اقتدارگرا را در حالت خوف و رجا نگه داشت. به این معنا که با سازماندهی وسیع اجتماعی چه از طرف شبکه‌های اجتماعی و چه شبکه‌های حقیقی اجتماعی آگاه شوند پایگاه اجتماعی طرف مقابل قوی است و حذف و نمد مال کردن آنها هزینه بر است. تقریبا حالتی مانند هند دوره گاندی. در عین حال امیدوار شوند که می‌توانند با مصالحه و به گونه‌ای با حقوق برابر و به رسمیت شناختن رقیب با وی وارد مذاکره شوند.»

او می‌افزاید: طبعا در این حالت نظامیان به پادگان‌ها بازخواهند گشت و البته مردم نیز به خیابان‌ها نمی‌آیند و فضا برای چانه‌زنی میان نمایندگان گروه‌ها آماده می‌شود. هدف نهایی این استراتژی تبدیل دولت مطلقه به دولت مشروطه است.

*درباره این اظهارات حجاریان قبل از هرچیز باید دانست که منظور خاص و خوانش او از برخی عبارت‌ها چیست؟

حجاریان، اقتدارگرایان و نیروهای طالب دموکراسی را در اشاره به 2 جماعت خودی و غیر خودی در نظام اسلامی به کار می‌برد.

منظور از «سازماندهی وسیع اجتماعی» نیز بارور کردن فضا برای به خیابان کشاندن مردم به هر بهانه‌ای علیه نظام اسلامی است.

دولت مطلقه نیز نه این دولت برنشسته در ساختمان پاستور! که منظور، عبارت جدیدالتأسیس اصلاح‌طلبان برای خطاب قرار دادن رهبری نظام و «ولایت مطلقه فقیه» است که از آن با عنوان دولت پنهان یاد می‌کنند.

به نظر می‌رسد اکنون روشن‌تر باشد که حجاریان چگونه صراحتاً از سازماندهی ارتش خود سخن گفته، کدام هدف را دنبال کرده و چه کسانی را خطاب قرار داده است؟

چهره‌های جریان سیاسی خاص طی 10 سال گذشته بصورت علی‌الدوام به دنبال تمام کردن کار ناتمام خود در فتنه 88 بوده‌اند و به همین دلیل است که نه تنها از فتنه 88 توبه نکردند بلکه در پشت هر اعتراض مشروع و نامشروعی ایستادند و فی‌الجمله تلاش کردند تا پرچم ایران در دست معترضین نباشد.

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که آنها طی ماه‌های اخیر حتی از ضرورت اشغال کردن مراکز حساس نظام توسط متجمعین خیابانی[4]، عام‌البلوی بودن جامعه، شبیه شدن ایران به کشتی مغروق تایتانیک، بحران مشروعیت، بحران نان و فساد حاکمیت! نیز سخن گفته‌اند تا به زعم خود هیزم بیشتری در آتش «فتنه اقتصادی» بریزند.

کار این قضیه به حدی بالا گرفته است که افرادی مثل حجاریان و تاجیک، در واکنش به عملی نشدن تاکنون منویات خود برای شلوغی خیابان‌ها حتی رخوت مردم را نیز به باد اعتراض گرفته‌اند.[5]

ما در مجموعه وبلاگ مشرق، پیش از این توضیحات مفصلی را پیرامون توطئه دشمن برای ایجاد فتنه اقتصادی در کشور ارائه کرده‌ایم و توضیح داده‌ایم که عده‌ای چگونه با ترویج اکاذیب و با استفاده از مشکلات و نابسامانی‌هایی که در دولت اصلاح‌طلبان بوجود آمده است؛ قصد ریختن بنزین بر آتش مشکلات دارند.

نکته‌ای که در این زمینه نیاز به اشاره دارد، تندتر شدن آهنگ تحولات اشاره شده و جری‌تر شدن تئوریسین‌های فتنه اقتصادی است.

تندتر شدن و جری‌تر شدنی که البته هر یک دلائل خاص خود را دارد...

مسئله بعدی که حتما بایستی آنرا در مقابل چشم مردم و خواص کشور قرار داد اینست که سران جریان اصلاحات، معاریف این جریان و چهره‌های حاضر در احزاب و شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حتی یک کلمه بر خلاف این قبیل سخنان فتنه‌گرانه و دعوت‌های پیاپی به خیابان اخذ موضع نمی‌کنند و صمٌ‌بکم مشغول نظاره اوضاع هستند. بدیهیست که این روش سیاست‌ورزی و این سکوت‌های علامت رضایت، آنها را جزو فرماندهان فتنه دسته‌بندی خواهد کرد!

گفتنیست، اگرچه منظور حجاریان از انتشار سخنان بالا سازماندهی و گِرا دادن برای شلوغ شدن خیابان‌هاست نه تئوری‌های پیرامونی اشاره شده! اما مع‌الوصف باید توضیح داد که هنگامی که یک تئوریسین سیاسی به مشتاقان خود آدرس خیابان را می‌دهد؛ دیگر جایی برای تعیین نرخ در میانه دعوا باقی نمی‌ماند.

به سخن دیگر اینکه اگر جمعیتی راه نجات خود را به جای صندوق رأی، از خیابان بجوید؛ آنگاه دیگر نمی‌توان از چانه‌زنی و آمد و نیامد صحبت کرد. و البته آقای حجاریان بهتر از هرکسی این حقیقت را می‌داند.

حقیقتی که میرحسین موسوی در سال 88 نمی‌دانست و شد آنچه که نباید می‌شد...

***

1_http://www.jahannews.com/news/696362

2_https://tn.ai/2066254

3_http://fna.ir/daqgjz

4_ mshrgh.ir/979440

5_ mshrgh.ir/975338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    62 3
    موازنه بین نیروهای اقتدارگرا و دموکراسی طلب ؟ ، بگذریم واقعا این حجاریان چقدر سواد داره ؟ اگر پیش فرضای ذهنیت اینها هستن چطور موازنه ای میتونه شکل بگیره ؟ اونا بشن دموکرات یا شما تمامیت طلب تر بشین ؟ اصلا دموکراسی با تمامیت طلبی لیبرال سرمایه داری قابل جمعه ؟
    • جوادی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      34 5
      وقتی تئوریسین اصلاح طلب آب و روغن قاطی می کند نتیجه اش همین خزعبلات می شود : ( معتقدم به تدریج باید موازنه‌ای میان نیروهای اقتدارگرا و نیروهای طالب دموکراسی صورت پذیرد ) اولا این آقای روغنفکر یا معنی موازنه را نمی داند و یا به اصل دمکراسی و رای اکثریت اعتقادی ندارد . ثانیا این تعدیل چگونه باید باشد ، اقتدارگرایان مورد نظر ایشان از اقتدارشان کم کنند یا نیرو های طالب دمکراسی از طلبشان بکاهند . در صورت اول دیگر اقتدرگرا معنی ندارد اقتدار گرایی که به خاطر مصحت کشورش از اقتدارش بگذرد بزرگترین اعتدالگرا خواهد بود و نشان می دهد که با داشتن این ظرفیت همین الان هم به جفا اقتدارگرا نامیده شده است . از طرفی نیروی طالب دمکراسی اگر برای ایجاد موازنه سیاسی از دمکراسی طلبی عدول کند به معنای این است که دمکراسی کالایی برای تجارت ایشان است و اینان فرصت طلبانه در جهت بدست آوردن رای ،حاضر به هر فروشی حتی از نوع اعتقادی هستند . اما اصل مطلب این است که اصلاح طلب ها باور کرده اند که این بار و در این انتخابات ملت براحتی از آنها عبور خواهند کرد لذا وسط دعوا نرخ تعیین می کنند . اصلاح طلب ها با گندی که تا کنون زده اند با تمام قوا و با مهندسی انتخابات هم دیگر در دل اکثریت مردم جایی ندارند . حالا تا می توانند تئوری به سیخ بکشند . آنهم از نوع حجاریان معلول الذهن .
    • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      28 3
      صدمه ای که "سعید ماکیاولیان" و "عباس افندی" کینه توز به ایران و اسلام زده اند تا حالا اسرائیل نزده.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      8 1
      در جلسه‌ای که در اوایل فرماندهی ناجا خدمت رهبر انقلاب رسیده بودیم، ایشان بنده را کنار کشیدند و گفتند: امنیت برای مردم بسان خورشیدی است که صبح گاهان بر همه بندگان طلوع می‌کند؛ چه بر آنهایی که تا سحرگاهان مشغول عبادت پروردگار بوده چه بر آنهایی که خدایی ناکرده در معصیت خدا، شب را به صبح رسانده‌اند.
  • س ع IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    42 19
    اگه دولت میدونه سگ بازی نوعی تهاجم و از بین بردن محیط خانوادگی میباشد چرا اقدام نمی کند و آنها را از بین نمیبرد همیشه سهل انگاری شما موجب بحران و نابودی جامعه در ایران شده لطفا نابودشان کنید
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      26 1
      فعلاً که دولت خودش بزرگترین وارد کننده غذای سگ و گربه با ارز دولتی است
    • فیروز اورموی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      11 6
      چه فرقی می کند خائن ها برایم تصمیم بگیرند یا ضد ملی ها ، احمق های خود خواه تقدیرم را رقم بزنند یا متوهمین خود برتر بین ، وقتی سرنوشتم را بسپارم دست شیاطینی که هیچ اعتقادی به من و هیچ توجهی به حقوقم ندارند خود را محکوم ساخته ام، محکوم به فنا !
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    47 2
    مردم برای شما تره خورد نمیکنند .چه اهداف پلیدی درسر...بی عاقبت خیر...خدا یا. لحظه ای به خودمان..وامگذار
    • سید IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      32 8
      حجاریان امّ القیّ اصلاح طلبان تهوع آور.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    42 7
    حجاریان هنوز تو دوره ی دموکراسی و دموکراته ! مردک داره میمیره دست از لجبازی با مردم برنمیداره . به کجا میخوای برسی بدبخت !
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    7 2
    چرا می گید دولت؟ لطفا بفرمائید:...
  • سلام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    24 1
    خاک تو سرتان برای مدیریت التماسی تان ..
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    3 0
    عجب... حکایت شماهام شده حکایتیه ها
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    18 11
    سه نکته اول نگهداری سگ برای نگهبانی در باغها با منازل فرق داره نکته دوم دولت که میگه مردم هوای مستاجر را داشته باشند چقدر هوای مردم را دارند؟ و سوم تو ترکیه یک کودتا شد یک شب کلی اعدامی داشت الان تو ایران چند ساله یک عده امنیت ملی به هم می ریزند یکسال تو زندان استراحت می کنند دوباره میان بیرون در نهایت آقای حجاریان کاش اون تیر تو دهنت می خورد
  • مهدی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    13 6
    باز این حجاریان لال دوباره شروع به فتنه را می کند باز آن زبان لال خودش را میخواهد لولو کند فتنه گر بی حیا.
  • رضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    13 8
    روزی که برای سرگرمی کودکان و نوجوانان از شبکه های مختلف سیما فیلم ها و کارتون هایی پخش می شد که همه خانواده های این فیلمها و کارتون ها توی خانه خود سگ نگهداری می کردند. همه کودکان و نوجوانان این فیلمها و سریالها هم دوست پسر و دوست دختر داشتند و ... باید متوجه نتیجه اش می شدیم ....الان هم به راحتی نمی توان این خصلت نهادینه شده در برخی از افراد جامعه را از بین برد.
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      0 0
      آفرین اشاره خوبی کردی قابل توجه مسولان صدا وسیما و همچنین وزارت ارشاد
  • فراهانی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    8 2
    این آقایان تئورسین باید برگردند به عقب تر آنجایی که کسانی در مشروطه زحمت کشیدند وبعد یکی آمد مثل رضا قلدور (هلوبروتوگلو) حکومت را به دست گرفت و سر همان افرادی را که دایه آزادی داشتند بالای دار برد .
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 4
    حجاریان چه می کند
  • ایمان IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    11 5
    کاش تیر سعید عسکر چند میلیمتر این طرف تر خورده بود الان این همه مشکل نداشتیم ...
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      6 3
      از کمپ آلبانی چه خبر رفیق؟!
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      6 3
      کسی که به جای بصیرت افزایی مستقیما می ره سراغ ترور؛ منافق هست.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    12 5
    حجاریانها پلیدهای زمانه هستند
  • سیامک IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 3
    مشکل ملت ما رافت ذاتی ایرانیان و دین سر تا پا اخلاقی اسلام است که ورود افرادی همچون خاتمی و حجاریان و سواستفاده این قشر از وضعیت موجود است و اینقدر جامعه را بی در و پیکر می بینند که شروع به اراجیف می کنند اقای و و و دیماه را به یادتان میاورم دردیماه فقط حضورملت را دیدید ولی اینبار قهر ملت را خواهیددیدمیخواهید اوباشانتان را صدا کنید یا بزرگترتان را یاملکه را .کشور بزرگ ایران درحال عظمت گرفتن است .واین را داشته باشید.ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 4
    فرمول جدید اقتصاد ته دره ای.توسط نابغان بزرگ. قرن. که دنیا را متعجب.کرده. وتمامی کارشناسان بزرگ.جهان را.به .سمت.این.اعجوبه های.بی نظیر کشانده است.اکتشاف بزرگ.جهان گیری
  • م-ا-ی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    4 5
    اقای حجاریان اول تکلیف خود را با نظام اسلامی روشن کند و امام و انقلاب و اسلام و انسانیت دور از هیاهوی غرب و شرق را برای خود و جامعه مرور کند انگاه تصمیمات لازم را برای به خیابان کشیدن و یا نکشید مردم مسلمان و خدا باور و امام شناس ولایت پذیر را به گوشه رینگ مبارزه سیاسی بکشاند نه اینکه در لفافه بخواهد در نظامی به مسند قدرت بماند که دروغ و ریا و فریب و روشنفکری گری ضمیمه در این نظام در قدرت ماندن را امال خود بداند که هیچ کدام از مبانی نظام اسلامی را قبول ندارد و اعتقاد هم ندارد حجاریان تئو ریسین نیست خائنی است در نقش مبارز مدنی و در واقع اپزسیون انقلاب و اسلام و نظام ولاییست
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    9 2
    دموکراسی طلب از نظر حجاریان شده آشوب در خیابان
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      5 1
      دقیقا
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 4
    حجاریان کیه که شرط قراربده ؟؟؟!!!
  • بوشناس IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    8 1
    وقتیکه آب سربالا بره ، قورباغه باید ابوعطا بخونه .
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    8 1
    با وجود تحریم روز به روز غذاهای متفاوت سگ وگربه جه اروپائی وجه امریکائی در مغازه هائی که مثل قارچ سر در می اورند بیشتر وبیشتر می شود.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      0 0
      خب برای شماها هم به وفور پپسی کولا و کوکا کولا و فانتا و .... ی آمریکایی تولید و وارد میشه .
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    8 3
    یکی بیاد این ادبیات اقای حجاریان را یزبان ساده برای ما تشریح کنه
  • KR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    7 5
    بنظرم مشرق و دلسوزان دیگر خیلی جدی گرفتن حجاریان تاجیک و بقیه عمله اکره گروه بی رو اینا دیگه ....برهمگان روشنه اقای نعمت زاده شریعتمداری اخوندی اشتیانی و بقیشون با اتهامات سنگینی روبرو هستند و صدالبته مطالبات اناشته مردم از دسگاه قضا که این روزا ب جد دنبال اینهاس که مجازاتشون کنه اینا حناشون رنگی نداره و مردم متنفرن از این جماعت حیله گر انگلیسیش میشه دنت ووری
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    0 1
    عزیزان افرین دورد
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 7
    حجاریان به خون شهدا نمی گزاریم با خون شهدا بازی کنی نهایتش می شوی مثل مسعود رجوی که دیگه فرار کردن نداریم
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 1
    در جلسه‌ای که در اوایل فرماندهی ناجا خدمت رهبر انقلاب رسیده بودیم، ایشان بنده را کنار کشیدند و گفتند: امنیت برای مردم بسان خورشیدی است که صبح گاهان بر همه بندگان طلوع می‌کند؛ چه بر آنهایی که تا سحرگاهان مشغول عبادت پروردگار بوده چه بر آنهایی که خدایی ناکرده در معصیت خدا، شب را به صبح رسانده‌اند
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    7 4
    ببخشید. جسارتاً شما می فرمایید برای مقابله با پدیدۀ سگ بازی باید صبر کنیم تا وزارت محترم اطلاعات باندهای پیچیدۀ جاسوسی را کشف و منهدم کند. اما چرا لقمه را دور سرتان می چرخانید؟ مقابله با سگ بازی خیلی ساده است؟ سگ چه لازم دارم؟ غذا و محل خواب. غذا و محل خوابش را بگیر، سگی هم نخواهد بود. شما فروش انواع قلاده، انواع غذای حیوانات خانگی و فروش انواع لوازم و اسباب مرتبط با حیوانات خانگی را جرم اعلام کن. وقتی مغازه ای وجود نداشته باشه که کارش عمده فروشی و خرده فروشی غذای سگ باشه، هزارتا باند جاسوسی هم در ایران بخواهند هزاران دلار سرمایه گذاری کنند، آیا موفق خواهند شد؟ ببخشید البته. صلاح کار خویش خسروان دانند. معذرت می خوام در کارتون دخالت کردم.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    3 10
    فته 88 با زدن تهمت انحراف و جادوگری به آقای احمدی نژاد و بایکوت کردن و به حاشیه بردن ایشان قطعا به پیروزی بزرگی رسیده.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    0 1
    اقای مشرق شما دیگه چرا در سال ۹۷ گران فروشی را خود دولت شروع کرد وقتی که دولت یه هویی قیمت ماشین رو میکنه سه برابر ارزش پول ملی میرسه به یک چهارم گوشت ۴۰هزلرتمنی میشه ۱۲۰هزارتومن قیمت آهن آلات که عمده تولیدش دست دولت میشه چهار برابر خوب بقیه باید از دولت طبعیت کنند تا بتونن چاله چوله های زندگیشونو پر کنن حالا شما دنبال بستن مالیات باشید بدانید بستن مالیات همانا موجب فشار بیشتر به قشر ضعیف جامعه خواهد شد
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 0
    ای شرق گفتی صندوق رای صندوق رای چیزی را مشخص نمی کنه رهبری بارها در تمامی انتخابات فرمودند مهم نیست کی انتخاب میشه مهم اینه که مردم بیان پای صندوقهای رای گیری.
  • صوفي IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 5
    احسنت به حجاريان. مثل هميشه عالي و بي نقص
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 0
    این وزارت اطلاعات و بقیه اطلاعاتی ها که اینقدر موشکاف هستند و داشتن سگ و توقع آزادی پوشش را ردگیری کرده اند و به موارد فوق جاسوسی و براندازی و ..... رسیده اند ، هیچوقت به فکرشان نیافتاده که وجود برند پپسی و کوکاکولا و بقیه محصولات وابسته این دو کمپانی خاص آمریکایی، چطور نه از طرف آمریکا تحریم شده و نه از طرف ایران تحریم شده ؟! چطور میشه با این همه خصومت متقابل دو دولت ، این دو برند ، کلیه محصولاتشان در سراسر ایران به وفور در دسترس است ؟! ذینفعان و گردانندگان اصلی این جریان مصونیت خاصی دارند ؟!!!!!
  • موسوی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 3
    واقعا خیلی رو دارند آزادانه هرچی دلشون می خواد می گند بعد می گند آزادی نداریم
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    0 1
    مملکت نابود شده، مردم گرسنه هستند، بخاطر افزایش کرایه خانه، خیلی‌ها داخل ماشین می‌خوابند،هیچکس کاسبی ندارد ،ارزش پولمون با دستمال کاغذی یکی شده،ضعیف ترین پول دنیا و .‌‌.. اما عده ای به فکر دشمنی با سگ هستند.اون خدایی که قرآن رو فرستاد ،اگر لازم میدونست، سگ رو هم جزء نجاسات، میآورد. ولی بجاش در دو سوره مختلف ،از سگ بعنوان یاور انسان نام برده، حتی به حضرت محمد (ص) گفته ؛اگر سگی که برای شکار پرورش دادی،هنگام آوردن شکار نزد تو، در راه مقداری از شکار را خورد،عیبی ندارد و اون گوشت برای شما قابل استفاده است...بجای اینکه با مهر و محبت کاری کنید که مردم با کمال میل ، در مقابل این تحریم‌های ناجوانمردانه بایستند،بدتر روانیشون میکنید. با آزار و اذیت،فقط مردم را به حکومت بدبین میکنید.حداقلش اینه که، الان وقت اتحاده و موقع ی فشار آوردن به مردم نیست...
  • DE ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    «سعیده حجریان»،نوشته:«معتقدم به تدریج باید مبارزه‌ای میان نیروهای انقلابی و نیروهای طالب دموکراسی غرب صورت پذیرد و همانطور که بارها توضیح داده‌ام کارما باد به بادبان نیروهای نوکر غرب انداختن می‌شود.اما قائل به نماز وحشت نیستم چون اصلاحات سالهاست مرده است و کارش از وحشت گذشته است.
  • رضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 0
    _خیلی ممنون که مارا روشن فرمودید آقای حجاريان!
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    1 0
    خدا حفظ کند رهبر را این مرد حکیم وبصیر ..هر صفت شایسته بشری شامل اوست ..اگراونبود انقلابی نبود معلوم نبود به چه سمت سویی سوق داده میشدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس