زمان دقیق ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس مشخص شد

در مسئله پر تأثیر گرانی؛ حتما باید تجربه انتخابات مجلس هفتم و اقدام بزرگ «طرح تثبیت قیمت‌ها» که ثمره حرکت نمایندگان اصولگرای برآمده از رأی مردم در این مجلس بود را مرور کرد.

سرویس سیاست مشرق – "راه حل مشکلات کشور چیست؟" این پرسش یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های کنشگران صادق و دلسوز جامعه بخصوص در مقطع فعلی است.

مقطعی که ناکارآمدی‌های دولت در کنار خاصّه‌خرجی‌های سیاسی اصلاح‌طلبان برای رئیس‌جمهور روحانی، کشور را با مشکلاتی مثل گرانی، احساس فساد گسترده، کاهش قدرت خرید مردم و مقولاتی از این دست مواجه کرده است.

پاسخ اما سهل و ممتنع است.

«انتخابات»! که اگر از نزدیکتر به آن نگاه کنیم و نفحات پیرامونش که منوط به رأی خوب مردم است را بدانیم و ببینیم؛ می‌توان شاه‌کلید عمده مشاکل کشور را در همان یافت.

*رأی خوب در مجلس هفتم چگونه منجر به «ارزانی» شد

مثلا در مسئله پر تأثیر گرانی؛ حتما باید تجربه مجلس هفتم و اقدام بزرگ «طرح تثبیت قیمت‌ها» که ثمره حرکت نمایندگان برآمده از رأی مردم بود را مرور کنیم.

تجربه‌ای که بواسطه آن، اکثریت اصولگرایان مجلس هفتم، در میان انتقادات بسیاری از اقتصاددانان، دولت اصلاحات را از افزایش تدریجی قیمت برخی اقلام یارانه‌دار، همچون سوخت و کالاهای عمومی ‌منع کردند و امنیت را به سفره‌های مردم هدیه دادند.[1]

طرحی که البته جریان سیاسی خاص هنوز هم کینه آن را به دل دارد و از آن با عنوان یک اقدام غیر اقتصادی و ناشیانه یاد می‌کند!

*ارتباط انتخابات با مترو!/ از شورای شهری که کار می‌کرد تا شورای شهری که به بازی اسم و فامیل مشهور است

و یا همینطور تجربه انتخابات شورای شهر دوره دوم تهران که منجر به روی کار آمدن یک جریان خدوم در چند سال متوالی شد.

تجربه‌ای که نشان داد یک انتخابات چگونه می‌تواند در سریعترین زمان ممکن پایتخت ایران را صاحب شبکه سراسری مترو کند، مشکلات ترافیکی کلانشهر تهران را با اجرای پروژه‌های بزرگ شهری مرتفع کند و سرانه فضای سبز را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

و ایضا یک انتخابات چگونه می‌تواند منجر به انحلال شورای شهر اول و یا روی کار آمدن شورایی در دوره پنجم شود که اعضایش به بازی اسم و فامیل، کار نکردن، دوچرخه‌سواری و دلسوزی برای آوازخوانی زنان در مجامع عمومی شهره‌اند.

*نقش تعیین کننده مردم در حل مشکلات کشور/ آنچه رهبری در خشت خام می‌دید...

ما البته فقط به دو تجربه ساده و در عین حال جالب از اهمیت و مزیّت و تأثیر انتخابات اشاره کردیم وگرنه کیست که استدلال‌های عقلانی مربوط به اهمیت انتخابات را بداند و در حل‌المسائل بودن آن شک کند؟!

مقام معظم رهبری نیز در طول سال‌های زعامت خود بارها و بارها نکات مهمی را پیرامون اهمیت و تأثیر انتخابات مطرح کرده‌اند که ما در اینجا به تعدادی از بیانات ایشان در همین زمینه اشاره می‌کنیم:

_ انتخابات یک حادثه‌ی گذرا نیست، یک حادثه‌ی اثرگذار است.

_ شما با انتخاب نماینده مجلس، در واقع سرنوشت کشور را در چهار سال آینده رقم میزنید. انتخابات مجلس مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و کشورشان است؛ چون مجلس مرکز قانونگذاری است. قانون یعنی جاده‌ای که باز میشود تا مسؤولان اجرایی از آن جاده حرکت کنند و با تلاش خود گوشه و کنار و زوایای کشور را آباد و اصلاح کنند. این جاده بازکنی به عهده قانون است و قانون را هم نماینده شما در مجلس وضع میکند.

_ گردش کار در این نظام به‌وسیله‌ی مردم‌سالاری است؛ یعنی آحاد مردم نماینده‌ی مجلس را انتخاب میکنند، رئیس‌جمهور را انتخاب میکنند، وزرا را با واسطه انتخاب میکنند، خبرگان را انتخاب میکنند، رهبری را با واسطه انتخاب میکنند؛ کار، دست مردم است.

_ اهمیت این انتخابات در این است که ملت ایران می خواهد مدیری را انتخاب کند که بتواند موانع اجرای برنامه را از سر راه ملت ایران بردارد؛ مثل بولدوزری که موانع را برمی دارد تا جاده یی را صاف کند. +

*«اصلاح‌طلبان تحریمی» از جان مردم چه می‌خواهند؟/ انتخابات یا برای ماست یا برای هیچکس!/ مردم به سراغ کارآمدان و جهادی‌ها خواهند رفت...

انتخابات مهم است و تجربیات مهمی هم از تأثیر انتخابات در زندگی مردم ایران وجود دارد.

اما سؤال قابل تأملی در نتیجه این مباحث وجود دارد و آن اینکه چرا این روزها شاهد هستیم یک جریان سیاسی خاص قصد انسداد تنها نقطه امید مردم برای استشفای وضع موجود، یعنی انتخابات را دارد، بر چهره آن خدشه وارد می‌کند و صراحتا فرمان «تحریم خاموش انتخابات» یا همان مشارکت مشروط را صادر کرده است؟!

پیش از این لیدر اصلاح‌طلبان در سخنانی اعلام کرده است که اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند.[2]

چهره‌هایی مثل مرتضی الویری، حسن رسولی و محمود میرلوحی از اعضای شورای شهر تهران نیز که خود با نامزدی در انتخابات به این مناصب رسیده‌اند هم بر تحریم خاموش انتخابات تأکید کرده‌اند.[3]

کثیری از چپ‌های ستادی که می‌توان از آنها با عنوان «اصلاح‌طلبان تحریمی» یاد کرد نیز به این کمپین پیوسته‌اند و صراحتا ابراز داشته‌اند که اگر ما در انتخابات نباشیم؛ امیدی به انتخابات نیست!

کسانی از آنها حتی از مهره‌چینی در قبال انتخابات آینده، ناامیدی اکثریت مردم ایران از انتخابات و دموکراتیک نبودن ساختارهای دولت و مجلس هم سخن گفته‌اند.[4]

چگونه می‌توان این سخنان خفقان‌آور و مسدودکننده را با اهمیت انتخابات بعنوان یگانه امید مردم برای بهبود مشکلات کشور جمع کرد؟!

آیا باید به این نتیجه رسید که یک جریان سیاسی خاص در کشور هست که نمی‌خواهد مردم و کشور روی آرامش را ببینند و در فرایندی شرکت کنند که می‌تواند کاهنده گرانی‌ها و مشکلات باشد؟!

البته چپ‌ها که طی 6 سال گذشته در تمام مناصب اجرایی و تقنینی کشور حضور داشته‌اند، می‌گویند از آن رو قید انتخابات را خواهیم زد که احتمالا رجال کارآمد ما (که عموما در فتنه و براندازی نیز نقشی بر عهده داشته‌اند!) تأیید صلاحیت نخواهند شد و عدم تأیید صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان هم یعنی اینکه نمی‌توان برای مشکلات کشور کاری کرد!

این در حالی است که اولا تاکنون کارآمدی خاصی از ناحیه جریان چپ برای حل مشکلات کشور مشاهده نشده است؛ ثانیا برخورداری از صلاحیت مقدم بر کارآمدی است و ثالثا حتی فرض بر درست بودن حرف ستادی‌های جریان چپ؛ آنها می‌توانند مثل فرمول سال 94 خود عمل کنند و چهره‌هایی را در معرض بگذراند که از فیلترهای نظارتی عبور می‌کنند و البته ضعف‌های فراکسیون امید فعلی را هم نداشته باشند.

اما هسته سخت اصلاحات به هر دلیلی مایل به انجام این کار نیست و الّا و لابد از این می‌گوید که یا نظام اسلامی شروط ما را می‌پذیرد یا اینکه ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم!

اینکه فرجام این ماجرا به کجا ختم می‌شود را کسی نمی‌داند... البته کسانی مثل سعید حجاریان از این گفته‌اند که در پیشاانتخابات شاهد بروز اغتشاش خواهیم بود. اغتشاشی که تحلیلگران احتمال آنرا ناشی از حرکت 10 ساله ستاد اصلاحات برای ایجاد «فتنه اقتصادی» در کشور می‌دانند.

فتنه‌ای که قصد دارد به جای ارائه راه حل مشکلات کشور از طریق انتخابات، «خیابان و سیاست خیابانی» را به مردم پیشنهاد کند و فتنه 88 را به پرده تکرار بکشد.

با تمام این رخدادها و احتمالات، اما اعضای هسته سخت جریان چپ، غافل‌اند از اینکه نظام اسلامی در بحث فتنه به «رویین‌تنی» رسیده است و در بحث انتخابات نیز مردم به راه خودشان خواهند رفت و با استفاده از ابزار انتخابات و رأی خوب، کسانی را بر مساند کشور می‌نشانند که بتوانند مشکلاتشان را حل کنند...

***

1_http://tarikhirani.ir/Modules/files/Phtml/files.PrintVersion.Html.php?Lang=fa&TypeId=99&filesId=49

2_mshrgh.ir/976402

3_mshrgh.ir/982585

4_mshrgh.ir/983434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    17 18
    آفرین مشرق
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      41 9
      اصلاح طلبان با تورم 400 درصدی مردم را نقره داغ کردند و دیگر نمی توانند گنجشک را رنگ کنند و بجای قناری به مردم بفروشند.
  • امیرمسعود IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    30 11
    خدا کند اصلاح طلب ها قهر کنند و در انتخابات شرکت نکنند. خوش به حال باغبانی که شغال با او قهر کند. تمام مشکلات اقتصادی و دادی های کنونی از اصلاح طلب ها است.
  • DE ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    انتخابات های مختلف برگزار کنید
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      9 7
      تنها راه حل مشکلات کشور خارج کردن اصلاح طلبان بی کفایت از دایره قدرت است .
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    36 8
    فرقه اصلاح طلب .=بافقر برای همه ،ثروت برای خودشان،انتخاب اسان است.
  • حسین عرب PL ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 2
    اصولگرا هستند؟
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    16 26
    تنها راه حل بحران مملکت رییس جمهور شدن احمدی نژاد است
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      7 0
      خیر. تنها راه حل فقط و فقط ظهور امام زمان علیه السلام است. احمدی نژاد هم یک لیبرال است منتهی استقلال طلب است.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    24 12
    ازطرف مردم واسه خودتان نوشابه بازنکنید
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      15 10
      مردم به شدت ناراضی هستن و برای انتخابات روز شماری می کنند اما دیگر فریب اصلاحاتی ها را نمی خورند.
    • CA ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      6 13
      شما آبدوغ خیار خودت را بنوش فکر نوشابه ما نباش
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    3 7
    فتنه نتیجه بی نظمیه اگه مردم احساس کنند نظم، قانون، عدالت و برنامه ایی موثر و اراده ایی برای پایان دادن به بحران اقتصادی وجود داره درگیر حواشی، حاشیه سازان مقرض نمی شوند!
  • اذرباجانی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    4 5
    مبارزه با دلالهای سودجو. صرفه جویی. نولید. برکناری مدیران فاسد و نالایق. مبارزه با ژنهای خوب. به کار گماردن مدیران و رئسان انقلابی. دلسوزی برای کشور
  • علی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    12 0
    برهرچه اصلاح طلب منافق ریاکارفاسددزدرانتخوارقاچاقچی و......لعنت.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    2 0
    پشه ها را نکشید مرداب ها را بخشکانید. تنها راه حل مشکلات کشور بیرون کشیدن دست آقا زاده ها از جیب ملت توسط جناب رئیسی. تغییر ساختاری و معیاری ادارات خاوری گزینی است که به جای آدم فقط مفسد اقتصادی استخدام می کنند.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    1 0
    میفرمایم که :مجلس قوی و مقتدر که نتوانند با بهانه تحریم و دشمن خارجی دورش بزنند میتواند کشور را از این بی نظمی مدیریت نجات دهد !صلوات جلی بفرمایید!
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    4 0
    تنها راه حل نبودن افساد طلبان بر مسند قدرت.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    عید غدیر است .. حرفی هم از عدالت اقتصادی ع(ع) بزنید .. شما هم اصل عدالت را قبول ندارید
  • NL ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    1 1
    هزیان و چرت و پرت نویسی در نظرات مشرق
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
      2 0
      هذیان وچرت وپرت نویسی نظر خودت.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    1 0
    افساد طلبان هرچه خواستند برای وادادگی در برابر غرب انجام دادند . رضایت کدخدا و غرب برایشان اهمیت داشت و به رهنمودهای امام خامنه ای و نخبگان متعهد عمل نکردند و کشور و ملت را با مشکلات عدیده درگیر کردند . مشکلات اقتصادی ، نابودی ارزش پول ملی و... و بخشی از هنر این اسحال طلبان هستند و حال که مورد تنفر و نفرت مردم قرار گرفتند و هیچ ارزش و جایگاهی در بین مردم ندارند از روی بی شرمی و خباثت حرف از خود تحریم انتخابات می زنند . لعنت خدا بر خائنان به کشور و ملت
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    2 1
    جریان به اصطلاح اصلاح طلبی یک جریان شبه فراماسونی است که عملکردشان باغ تفرج است وبس/میوه نمیدهد به کس.مطمئن باشید بهترین وعالی ترین شرایط تحریم انتخاباتی انان هست .لاقل برای همه مشخص خواهد شد ؛نقش مردم درپذیرش راه ومسلک این تفکر منحط سیاسی نا جیز وانهم با دوپینگ وهوچیگری است.از اصلاح طلبان کار نخواهید .جریانات فمینستی؛لاکچری بازی ؛ادعای روشنفکر نمایی و غرب پرستی؛تسهیل روابط زن ومرد وشکستن قبح محرم ونامحرمی و..اوج مانور استیفای حق وحقوق زنان سینه چاکش نجفی بود که انهم همسر دومش رو در حمام بابیرحمی کشت.
  • امیر9339 IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    0 0
    تنها راه حل مشکلات کشور چیست؟ انقراض نسل موجوداتی بنام اصلاح طلبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس