روزنامه

در روزهای اخیر رسانه‌ها و فعالین اصلاح طلب به طرق مختلف تلاش کردند تا در پرونده نجفی، در اقدامی غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای، قاتل را تطهیر و مقتول را متهم جا بزنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** با رفع حصر، زخم به جا مانده از سال ۸۸ التیام می‌یابد

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «فرصتی برای کاهش آلام» به قلم «آذر منصوری» از فعالین اصلاح طلب نوشت: «انتخابات سال ۸۸ را می‌توان پرمناقشه‌ترین انتخابات پس از انقلاب اسلامی در ایران برشمرد. تا قبل از آن سابقه نداشت که اعتراض به نتیجه انتخابات در حدی باشد که به سطح خیابان‌ها کشیده شود و معترضان نتیجه انتخابات خواهان ابطال آن شده باشند. بعد از این اعتراضات و حتی درست یک روز بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ بسیاری از فعالان ستاد مهندس موسوی و کروبی روانه زندان شدند و بعد از گذشت ۱۰ سال کاندیداهای معترض به نتیجه انتخابات همچنان در حصر خانگی به‌سر می‌برند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «خسارت‌های بی‌شماری به کشور وارد شده و زخم‌های به‌جا مانده از این انتخابات هنوز التیام نیافته است. هنوز با کلیدواژه فتنه بسیاری از شهروندان از حقوق اجتماعی خود محروم می‌شوند…بپذیریم نه تنها از مسائل و تردیدها و ابهام‌های ۸۸ کاسته نشده است، بلکه به بهانه‌های مختلف این اعتراض خود را در اشکال جدید نشان می‌دهد و تا زمانی که شاهد مثالی به نام حصر وجود دارد، به معنی آن است که این زخم نه تنها درمان نشده، بلکه مزمن نیز می‌شود...هنوز دیر نشده و می‌توان زخم‌های به‌جا مانده از انتخابات ۸۸ را درمان و گره آن را با دست باز کرد. شاید در این روزهای سخت با حل این مناقشه باری از روی شانه‌های ایران عزیز نیز برداشته شود».

حامیان فتنه ۸۸ با مظلوم نمایی در پی پاک کردن صورت مسئله این خیانت نابخشودنی هستند.

فتنه ۸۸، هشت ماه کشور را در تب و التهاب فرو برد. طیف اصلاح طلب در آن سال به جهت شهوت قدرت، با شورش علیه جمهوریت، تحسین مقامات رژیم صهیونیستی و سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی نظیر منافقین و جندالشیطان را در پی داشت.

جریان فتنه در آن سال با دروغ تقلب، رأی ۴۰ میلیون ایرانی را لگدمال کرد. این در حالی بود که بعدها فعالین فتنه در دادگاه صراحتاً اعلام کردند که «تقلب، اسم رمز آشوب بود».

فتنه گران پس از ادعای مضحک تقلب، بر روی اسلام در عبارت جمهوری اسلامی خط کشیدند و صراحتاً اعلام کردند که «انتخابات بهانه است / اصل نظام نشانه است»، به تصویر حضرت امام خمینی (ره) توهین کردند و سرانجام، در روز عاشورای حسینی (ع) به هتاکی و حرمت‌شکنی بی‌سابقه پرداختند و در نهایت دشمن را به تشدید تحریم‌ها تشویق کردند.

تصمیم گیری صحیح شورای عالی امنیت ملی در بهمن ۸۹ درخصوص حصر سران فتنه- که فراتر از مسئله انتخابات ۸۸ بود- یک توطئه خطرناک را در نطفه خفه کرد. توطئه‌ای امنیتی که اگر هوشمندانه و به هنگام خنثی نشده بود، سرنوشتی شبیه وضعیت سالهای گذشته عراق و سوریه برای ایران رقم می‌زد.

** روزنامه اصلاح طلب: پرستوسازی از همسر دوم نجفی، غیرمنطقی است

روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی با عنوان «واکاوی یک قتل» به قلم «مجید ابهری» نوشت: «به نظر می‌رسد عده‌ای عمداً در لباس دوست قصد تشدید اوضاع را دارند. پرستوسازی از خانم استاد و یا برنامه ریزی شدن ازدواج ایشان و ارتباط این پرونده با اقدامات زمان شهرداری آقای نجفی اگر ظالمانه نباشد، غیرمنطقی است. چرا که در اصل موضوع یک انسان در یک پیوند نامناسب دچار اختلافات مختلف گردیده و دست به قتل زده است».

در روزهای اخیر رسانه‌ها و فعالین اصلاح طلب به طرق مختلف تلاش کردند تا در پرونده نجفی، در اقدامی غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای، قاتل را تطهیر و مقتول را متهم جا بزنند.

یکی از ترفندهای مضحک این طیف، این بود که مدعی شدند خانم «میترا استاد» همسر دوم نجفی با دستگاه‌های امنیتی در ارتباط بوده و نجفی قربانی یک دسیسه امنیتی شده است. سوالی که پس از این ادعا در افکار عمومی ایجاد شد، این بود که اگر همسر دوم نجفی، پرستو و نجفی نیز آگاه بر این مسئله و در جدال با این سیستم بود، چرا- با توجه به سابقه رفتار رسانه‌ای نجفی و علنی کردن مسائل خانوادگی و شخصی- این موضوع مهم را علنی نکرد؟!

بر فرض محال، می گوییم امکان علنی کردن این مسئله از سوی نجفی وجود نداشت، خب وی به راحتی و از طریق قانونی می‌توانست از همسر دوم خود طلاق بگیرد. پس چرا این کار را هم انجام نداد؟!

مگر نجفی چه کاری انجام داده بود که نه می‌توانست از همسرش طلاق بگیرد و نه توطئه چینی علیه خود را فاش کند؟!

مسئله دیگر اینکه مگر اصلاح طلبان ادعا نمی‌کنند که میترا استاد رابط نهادهای امنیتی بوده است، پس چه نیازی بود که وی از یک رسانه اصلاح طلب وقت مصاحبه بگیرد اما به مصاحبه نرسد و جانش را بگذارد؟!

همانطور که این روزنامه اصلاح طلب به درستی اذعان کرده است. مسئله پرستوسازی از میترا استاد، غیر منطقی و البته غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای و ظالمانه است.

مسئله اصلی همان است که کارشناسان در روزهای گذشته به درستی به آن اشاره کردند. قتل میترا استاد توسط محمد علی نجفی، نتیجه سبک زندگی مبتنی بر اشرافیگری و خودشیفتگی آقای نجفی است. سبک زندگی‌ای که برای همسر دوم- که هم سن دختر فرد موردنظر است- در برجی در یکی از مناطق مرفه نشین تهران خانه‌ای تهیه کرده و مهریه‌ای بالغ بر ۱۳۶۲ سکه برای او در نظر می‌گیرد و در نهایت پس از به وجودآمدن اختلافات شدید، به جای طی کردن مراحل قانونی، طرف مقابل را به قتل می‌رساند.

** خرازی: جریان اصلاحات فاقد هدف و برنامه است

«صادق خرازی» در مصاحبه با روزنامه سازندگی گفت: «من جریان اصلاحات را فاقد هدف و برنامه می دانم… در پایان دور دوم، دولت اصلاحات نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند و نهایتاً دولت دیگری را انتخاب کردند...اکنون نیز بین آقای خاتمی، مشاورین ایشان و عمق جامعه فاصله زیادی افتاده است».

خرازی در ادامه گفت: «در جامعه سیاسی ایران سناریو مشارکت مشروط جواب نمی‌دهد. حاکمیت کشور ما مبتنی بر رأی توده‌های مردم است و هنوز نظام و حاکمیت قدرت بالایی را در بین لایه‌های اجتماع و اکثریت مردم دارد. زمانی می‌توان این چانه زنی‌ها را در ادبیات سیاسی کشور مطرح کرد که حاکمیت و نظام سیاسی فرآیندی از تصمیم سازی مردم نباشد؛ اما در کشور ما اینطور نیست. به نظر من آنطور که آقای حجاریان مطرح کرده، حاکمیت هیچ شرطی را نه تنها نمی‌پذیرد، بلکه اینگونه شعارها باعث می‌شود فاصله بین اصلاح طلبان و حاکمیت بیشتر شود. از سویی این سناریو حتی اقبال عمومی اصلاح طلبان را ندارد و نمی‌تواند به نتیجه برسد».

جریان اصلاحات هیچ اعتقادی به بهره مندی از ظرفیت‌های عظیم داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد. این طیف- با در اختیار داشتن اکثریت مطلق کابینه- با روشی غلط در سیاست خارجی و اقتصاد موجب شده است که سفره مردم کوچک شده و برخی مؤلفه‌های قدرت ایران از جمله توان هسته‌ای نیز تضعیف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محسن IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    23 11
    اتفاقا" نه رفع حصر بلکه با محاکمه سران فتنه ممکن است بخش کوجکی از زخم های جامعه التیام پیدا کند . وطن فروشها با اون همه جنایت طلبکار هم شدند ( افتنـة اشد من القتل
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      5 3
      خانواده خصوصا والدین میترا استاد باید تحت نظر پلیس باشند تا مورد حمله و تهدید جریانات خاص برای رضایت قرارنگیرند
  • FR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    23 9
    رفع حصر با دادگاهى كردن انها براي حرمت نگذاشتن به قواي مختلف حقوقي ايران زمين چرا كه نه در تمام دنيا اين دو پلذ چندين با به اعدام محكوم شده بودند !
  • نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    3 8
    حوصلم سر رفته یه فتنه ای به پا کنید ما هم بیاییم بیرون چارتا سطل زباله آتیش بزنیم خخخ .
    • سید JP ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      14 3
      اکنون همگان به تهوع آور بودن اصلاح طلبان پلشت و پلید اذعان دارند، مگر آن کس که خودش هم تهوع آور باشد!
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      3 1
      تو یک احمقی
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    12 8
    1 ـ سران فتنه ابتدا باید از حصر بیرون بیان و بعد هم محاکمه و اعدام شوند . 2 ـ مذاکره کنندگان هسته ای باید خسارات وارده بر صنعت هسته ای را پرداخت کرده و کسانی که از ایشان متهم به جاسوسی هستند اعدام شوند . 3 ـ تمام افسادطلبان خائن باید از مسند قدرت برکنار و محاکمه شوند. 4 ـ رضا خاتمی و محمد خاتمی خائن اند و باید محاکمه و اعدام شوند . 5 ـ حسن روحانی به جرم نشر اکاذیب باید محامه شود و به جزای اعمالش برسد .
  • DE ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    10 8
    اون آقایی که تهمت تقلب زده و داره دادگاهی میشه به اسرائیل وصله . حاضرم رو زندگیم شرط ببندم . ژن خیانت در بعضی از خانواده ها وجود داره و تمام اعضای خانواده رو مبتلا میکنه .
  • علی حقجو IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    17 6
    مثل ممالک متمدن دنیا رفتار کنیم. حصر را بشکنید چونکه سزای خائنین و فتنه گران در هر نظام سیاسی ایی، جوخه های اعدام است. فقط اعدام عناصر اصلی فتنه میتواند التیام بخش زخم کودتای 88 باشد. فشار فعلی ایی که مردم تحمل میکنند حاصل فتنه گری اوباش سیاسی و نامه درخواست تحریم های فلج کننده از اوباما برای مردم ایران توسط اطلاح طلبان است
  • SY ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    18 7
    این اصلاح طلبان بی دین حتی از تهمت زدن به مرده هم دوری نمیکنند واز خدا نمی ترسن
  • ملایی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    15 9
    فتنه ۸۸ جنگ دوم با انقلاب بود با رمز تقلب. این را از سران فتنه و نوچه ها بپرسید .کلید واژه فتنه رسوا کننده خائنین شد نه باعث محرومیت.فتنه گران وحامیان انها تا قیامت مسئول خرابکاری خود هستند.کلیدواژه فتنه ارفاق بودبایدکلید واره براندازی وکودتا باشد
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    7 5
    محمد خاتمی در جلسه با جوانان اصلاح طلب سال 91 گفت که من نمی گم تقلب شده و چند نفر دیگه هم از همین جریان این اعتراف را کرده اند. حالا بعد ده سال دوباره از تقلب حرف میزنن، توی این ده سال مدرکی نبوده ارائه بدن، حالا چون پته شون با دوره ریاست جمهوری روحانی و لیست امیدشون رو شده، و میدونن سال 98 و1400 رایی ندارن، دوباره آشوب جدیدی رو بپا کنن
    • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      0 1
      با توجه به این حرفها ایا شورشی دیگر در راه است ؟
  • AE ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    6 4
    بارفع حصر زخم ما دهن باز می‌کنه.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    4 5
    آذر منصوری محترم رفع حصر زخمها را التیام نمی بخشد بلکه زخمها سرباز می کنند وقتی که ملت ببیند این محصورین همانهایی هستند که با اسم رمز تقلب هشت ماه تمام تهران را به آتش و خاک و خون کشیدند و به نمایندگی از نتانیاهو با نظام اسلامی ایران جنگیدند و تمام دشمنان ما از اینها حمایت کردند جهت التیام زخمها این غده های چرکین باید جراحی شوند
  • DE ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    4 6
    با رفع حصر، زخم به جا مانده از سال ۸۸ التیام می‌یابدبه شرطی که بدهیدشان دست مردم تا آنان را تکه تکه و آسیا کنند شایدزخم به جا مانده از سال ۸۸ التیام یافت.
  • AE ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    1 1
    پیامک 15:28کاملا درست گفته.
  • SE ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    4 6
    خیانت فتنه گران و خصوصا سران بی منتطق و خائن آنها بخشودنی نیست
  • رضا IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    1 0
    مشرق جان نجفی نمیبایست از زنش طلاق بگیرد بلکه باید او را طلاق می داد. بار معنایی این حرف تو آثار فرهنگی-سیاسی دارد.
    • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      0 0
      احسنت . اینها اموزش های غلط به جامعه است. منتهی حرف اصلی هم همین است. چرا نجفی زنش را طلاق نداد و او را کشت؟ آیا راه ساده تری وجود نداشت؟!
  • AE ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    3 2
    ما هواهان رفع حصر خیلی سریع و بدنبال آن برپایی دادگاهی برای کیفر خواست جنایات فتنه گرانی همانند میریزید کروبی روانی و خائنی غربرده و مفلوک هستیم و اعدام آنها و گرفتن انتقام خون شهدا بی حرمتی به عزای ابا عبدالله در عاشورای 88 وبی حرمتی به بسیجبان و نیروهای انتظامی در آن زمان هستیم خدایا می شود آن روز راببینیم که این فتنه گران و جشن بزرگی بگیریم اعدام انقلابی و قرانی شده اند
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    4 3
    آقا این پرستو یک نام پرکاربرد در ایرانه. نام ناموس مردم است چرا به لجن می کشیدش.
    • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      0 0
      خب راست میگه. پرستو اسم خیلی از دختران پاکدامن است. یه اصطلاح منفی مثل جاسوس و ... را بکار ببرید.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    2 4
    اولا چرا بعد 10 سال بقول خودشون مدرک آورده اند، امروز هم مشخص شد که مدرک نداشته اند، محمد رضا خاتمی: من چون آقایان رضایی موسوی کروبی و.... گفته اند تقلب شده گفتم تقلب شده آنها را به دادگاه بیاورید، حالا این آقایون هم که باید مدرک بیارن،که اینا هم سال 88 بهشون گفتن مدرک بیارین، گفتن ما کار نداریم بریزین تو خیابونا
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    4 2
    تن سطل آشغال ها دوباره به لرزه افتاده
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 3
    التیام زخم تنها با اعدام سران فتنه و فتنه گران التیام میابه چون این ها دوباره برگشتن سر کار و خیانت ها و جنایت های مثال زدنی اتفاق افتاده مشابه همون کاری که اردوغان تو ترکیه کرد
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 3
    باید سریعا نجفی قاتل و جنایتکار( قصاص ) شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس