نجفی

اصلاح طلبان برای انحراف افکارعمومی از واقعیت پرونده قتل میترا استاد دست به سناریوسازیهای مختلف و پیچیده کردن ماجرا زدند.

سرویس سیاست مشرق - پس از ماجرای قتل «میترا استاد» در برج آرمیتا توسط «محمد علی نجفی» شهردار اسبق تهران، اصلاح طلبان که با شوک بزرگی روبرو شده بودند دست به طراحی سناریوهای مختلف جهت پیچیده کردن موضوع و انحراف افکارعمومی از واقعیت ماجرا برای تطهیر جناحی خود زدند.

در همین رابطه سناریوها آنقدر مختلف بود که نشان داد اصلاح طلبان چقدر برای اینکه افکارعمومی را منحرف سازد دست پاچه هستند. این سناریوها بعضاً آنقدر سخیف بود که نشان داد اصلاح طلبان دوباره اخلاق را فدای منافع جریانی خود کردند. شعارهای مختلف حمایت از زنان در این راستا با اینکه خشونت تام و تمام علیه یک زن اتفاق افتاده بود فراموش شد و اصلاح‌طلبان به همه شعارهای خود در حمایت از زنان پشت پا زدند.

در ادامه برخی از این سناریوها را مرور می‌کنیم:

خیانت میترا استاد و مهدور الدم بودن او: اصلاح طلبان در ابتدا مطرح کردند که این حادثه به علت خیانت میترا استاد به نجفی اتفاق افتاده است و برای این منظور حق را به طرفی که می‌خواستند دادند. حتی برخی از مهدور الدم بودن مقتول سخن گفتند. این درحالی است که اصلاح طلبان پیشترها در حمایت از زنان قوانین شرعی اسلام علی الخصوص زنا و حد شرعی آنرا ناپسند می‌خواندند اما جالب اینجاست که حالا تا جایی پیش رفتند که مقتول را مهدور الدم خوانده و به نجفی برای مجازات وی تا حد قتل حق و حقوق تام و تمام قائل شدند. سناریویی که از ابتدا توسط پلیس رد شد و بیان شد که در این پرونده هیچ موضوعی به نام خیانت در جریان نبوده است و پای فرد دیگری به ماجرا باز نیست.

نفوذ پرستو و نجفی در قامت «قربانی اصلاحات»: اصلاح طلبان در این سناریو با نادیده گرفتن خشونت علیه زنان تا حد قتل سعی کردند با طراحی سیاسی امنیتی ماجرا را به نوعی جاسوسی جلوه داده و از این منظر «میترا استاد» را پرستو خواندند. این موضوع هم مسائل و سوالات بسیاری را خصوصاً درباره جریان اصلاحات به جریان می‌اندازد. اول اینکه چطور مدیر اصلاح طلبی در سطح نجفی به راحتی به این دام افتاده است. موضوعی که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با کنایه به اینکه وقتی زنان خبرنگار نباشند درباره این پرونده صحبت می‌کند، بدان اشاره کرد. از سوی دیگر آیا پرستو بودن مقتول هم قتل یک انسان و خشونت علیه زنان را تأیید می‌کند؟ قطعاً پاسخ به این سوال هم منفی است. از طرف دیگر سوال اساسی این است که میترا استاد چه اطلاعاتی داشته است که زنده بودن آن به ضرر نجفی و جریان اصلاحات بوده است؟ هرچند که سناریو پرستو بودن همسر مقتول نجفی یک سناریو مضحک است اما اصلاح طلبان زیادی این مسئله را دنبال می‌کنند تا یک پرونده قتل توجیه ناپذیر را توجیه کنند. با این حال این نوع سناریوسازی‌ها عذر بدتر از گناه است.

قتل کار دختر نجفی بوده است و یک پدر قتل فرزند را به گردن گرفته است: «محمود صادقی» نماینده جنجالی اصلاح طلب دوبار در توئیتی عجیب و غریب خود را وارد ماجرایی دیگر کرد. مبدع نظریه تطهیرسازی نجفی تا حد فداکاری پدرانه صادقی بود. محمود صادقی توئیتی را درباره پرونده قتل همسر دوم محمدعلی نجفی منتشر کرد. نماینده اصلاح طلب تهران در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک وکیل باتجربه این فرضیه را طرح کرده که نجفی مباشر قتل نیست و قتل را به گردن گرفته است. با توجه به شخصیت نجفی و حالات او پس از وقوع قتل و قرائن متعدد دیگر، صحت این فرضیه بعید به نظر نمی‌رسد.» این درحالی است که «لاله عقبایی» یکی از وکلای محمدعلی نجفی به روزنامه ایران گفت: «به هیچ عنوان دختر دکتر نجفی دخالتی در پرونده قتل ندارد چراکه روز حادثه ایشان به همراه همسر و راننده دکتر نجفی و همینطور پسر میترا استاد وارد خانه شده و از ماجرای قتل آگاهی پیدا کرده‌اند.»

فرشته سازی از نجفی: برخی از اصلاح طلبان برای حمایت از نجفی دست به انتحار زدند و خودرا قاتل معرفی کردند. بعد از کمپین‌های مختلف سیاسی این نوع کمپین سازی برای حمایت از یک متهم به قتل آنهم از سوی جریان اصلاحات بسیار قابل توجه بود. اصلاح طلبان در این ماجرا سعی کردند با احساسی کردن یک پرونده قتل به هر طریقی ولو انتحارسیاسی اخلاقی و اقدامات مضحک افکارعمومی را به سمت همدردی با نجفی سوق دهند و سناریو او یک فرشته بود را کلید بزنند. بر همین اساس بسیاری از اصلاح طلبان در فضای مجازی به مدیحه سرایی نجفی پرداختند تا نزد افکارعمومی هم نجفی و در بالاتر از آن اصلاحات را تطهیر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مینا TR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    8 10
    نجفی بسیار انسان شریفی است هر کسی هم بود همین رفتار رو با اون خانم داشت می کشتش ا صلا چرا باید خانم ها زنده با شند
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    13 5
    اصلاح طلبان دروغگویان منافقی هستند که برای رسیدن به اهداف پلیدشان ،از هیچ جنایت و تهمت و دروغ و وطن فروشی ابایی ندارند...
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    1 5
    شلوارهاشون چندتا شده این اصلاحطلبان . خوش میگذره بهشون کلا . گور بابای مردم
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    1 5
    اگر بند تونبان تان شل است چرت و پرت بس است...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس