علی شکوری راد

«علی شکوری‌راد» درباره دستاوردهای انقلاب به خبرنگار انگلیسی چه گفت؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

«علی شکوری‌راد» درباره دستاوردهای انقلاب به خبرنگار انگلیسی چه گفت؟

«علی شکوری‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی طی اظهاراتی در جمع اصلاح‌طلبان شهر قم با بیان اینکه اگرچه در بیان دستاوردهای انقلاب افراط می‌شود اما بسیاری از این آمارها هم درست است، گفت:

اخیراً خبرنگار انگلیسی فایننشنال تایمز برای مصاحبه با بنده به دفترم آمده بود در حالی که عصا به دست داشت و بعد از پایان مصاحبه عکس‌های قبل و بعد از عمل پای خود را که در انگلیس انجام شده بود، به من نشان داد. من همان جا به او گفتم که ما واقعاً در بیمارستان سینای تهران بهتر از انگلیس عمل می‌کنیم و اگر در ایران تحت درمان بودید خیلی زودتر خوب می‌شدید و مشکل‌تان به اینجا نمی‌رسید.

وی تصریح می‌کند: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر پزشکی واقعاً رشد کردیم و از بسیاری از کشورهای پیشرفته عقب نیستیم و حتی می‌توان گفت از بسیاری از کشورهای اروپایی بهتر هستیم؛ چطور می‌توانیم این پیشرفت‌ها را نبینیم؟

به گزارش کانال امتداد (ارگان حزب اتحاد ملت) شکوری‌راد در عین حال در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرده است: صداوسیما علاوه در بیان دستاوردهای انقلاب به صورت افراطی و غیر واقعی عمل می‌کند!

*شکوری‌راد در حالی به یک دستاورد کوچک انقلاب اسلامی اشاره کرده است که بایستی به صحبت‌های او به مثابه یک قطره آب در بیابان سیاه‌نمایی اصلاح‌طلبان از ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نگاه کرد.

در واقع اگرچه همین ذره از اشاره به مثبتات و دستاوردهای انقلاب نیز که به مدد تخصص پزشکی شکوری‌راد حاصل آمده، جای خرسندی دارد اما انتظار واقعی‌تر این بود و هست که آقای شکوری‌راد و دوستان او به ابعاد دیگری از پیشرفتهای انقلاب اسلامی نیز اشاره کنند.

ابعاد دیگری مثل ارزان بودن درمان در ایران به نسبت انگلستان، ارزان‌ترین بودن نان و سوخت در ایران، بهبود ضریب جینی در ایران، کاهش نرخ بیکاری و غیره.

ابعادی که اگر مورد اشاره ستاد جریان سیاسی خاص قرار بگیرند کشور از شرایط خطر «فتنه اقتصادی» عبور خواهد کرد و فعالان ستادی اصلاح‌طلب دیگر مظنون به ایجاد شرایط فتنه آینده نخواهند بود.

شکوری راد همچنین در حالی به غیر واقعی بودن بیان برخی از دستاوردهای انقلاب در صدا و سیما اشاره کرده که نگفته است کدامیک از دستاوردهای گفته شده در صدا و سیما در هفته‌های اخیر مصداق این غیر واقعی بودن است؟!

***

رهبری به آمریکا پاسخ مثبت بدهد!

لجبازی با راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم

«علی‌محمد نمازی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

برای اینکه امید به مردم برگردد و اعتماد متقابل بین مردم و حاکمیت تقویت شود و آمادگی ذهنی برای ایفای یک نقش بهتر در بین مسئولان و استفاده از آن به نفع مردم رشد پیدا کند من فکر می‌کنم که فقط مقام رهبری می‌توانند این نقش را ایفا کنند چراکه هرسه قوه دارند راه خودشان را می‌روند.

او با بیان اینکه باید چند کار انجام شود اظهار می‌کند:

اول نوید بهبود برخی نظارت‌ها برای انتخابات سال آینده مجلس است و دیگری بحث پاسخ مثبت به درخواست مذاکره آمریکا با ایران است که می‌تواند در فضای اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد، سوم هم قول تشکیل یک شورای بازنگری قانون اساسی برای بازنگری آن است. این سه کار می‌تواند قطار انقلاب را که کمی از ریل خود خارج شده را به ریل خود بازگرداند. [۱]

* قبل از نمازی، علی شکوری‌راد نیز در مقطعی دیگر کشور را دچار حالت «بحران فزاینده» توصیف کرده و مسئول وضع موجود را هم رهبری نظام معرفی کرده بود .[۲]

اصلاح‌طلبان همچنین برجام را نیز تصمیم رهبری نظام عنوان می‌کنند!

این رفتار مسبوق به سابقه در صدر اسلام نیز رخ داد و حامیان و فدائیان حکمیت پس از رؤیت شکست طرح خود؛ بلافاصله عنوان کردند که امیرالمؤمنین (ع) هم در شکست حکمیت شریک است و او نیز باید توبه کند.

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات نمازی را به مخاطبان محترم وا می‌گذاریم و به بیان دو نکته بسنده می‌کنیم:

یکم: بحث ناامید شدن مردم و بی‌اعتمادی آنها به حاکمیت؛ پروژه‌ای منتال و نه واقعی و در چارچوب القائات جنگ روانی جریان سیاسی خاص علیه نظام اسلامی است که پس از اغتشاشات دیماه ۹۶ مورد ماساژ و تکرار معاریف اصلاح‌طلب قرار گرفت.

این در حالی است که بحث ناامیدی مردم اولاً قابل اندازه‌گیری و تعیین میزان و مقیاس نیست و ثانیاً نشانه‌هایی دارد مثل عدم حضور مردم در راهپیمایی‌های حمایت از نظام، خارج شدن نقدینگی مردم از بانک‌ها، رعایت نشدن قوانین موضوعه کشور توسط مردم، تشکیل باندهای مافیایی و غیره.

نشانه‌هایی که هیچیک در ایران وجود ندارد اما اصلاح‌طلبان همچنان بر ناامید بودن مردم اصرار می‌ورزند!

جالب آنکه اظهارات نمازی درست در روز برگزاری پرشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن و مبهوت ماندن جهانیان از اقیانوس پشتیبانی مردم از ولایت فقیه و نظام اسلامی منتشر شده است.

دوم: از القایی بودن مفهوم «بحران اقتصادی» و توهم شرایط ناخوب کشور که اصلاح‌طلبان بر آن اصرار دارند همین بس که راه حل‌های امثال نمازی صرفاً در مقولات سیاس بازانه و آنهم مقولاتی که کشور را دودستی به آمریکا و اذناب داخلی او تقدیم می‌کند؛ خلاصه شده است.

آقای نمازی و دوستان او باید بدانند که اولاً تجربه برجام برای هفت پشت ایران و ایرانی بس بود تا بدانند ثمره دل بستن به آمریکا برای رهایی از مشکلات چیست؟!

و ثانیاً مسئله امروز مردم نه بازنگری در قانون اساسی، نه مذاکره با آمریکا و نه نظارت بر انتخابات که «اصلاح‌طلبان» هستند...

کسانی که ناکارآمدی‌های دولت فعلی را در دامن رأی مردم گذاشتند، مجلس و شورای شهری اینچنین دوست‌داشتنی پدید آورده‌اند و مسبب‌الاسباب وضع موجود و گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی هستند اما به جای عذرخواهی از مردم و اعلام بازنگری عمومی در نحوه سیاست‌ورزی خود؛ به دنبال مذاکره همچنان با آمریکا و دادن «آدرس خیابان» به مردم برای طرح اعتراضات اقتصادی که خود پدید آورده‌اند، هستند...

گفتنیست، پیش از این، حسین مرعشی نیز راه حل مشکلات کشور را «رفع حصر» عنوان کرده بود ![۳]

***

«اصقلاب و حق عزل» آنچه حجاریان برای ولنتاین می‌خواهد

«سعید حجاریان»، فعال اصلاح‌طلب و از عاملان وضع موجود به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با یک سایت اینترنتی اصلاح‌طلب، با بیان اینکه مردم ایران خواهان انقلاب نیستند، گفته است:

شاید بهتر باشد، مرز میان انقلاب و اصلاح را کمرنگ در نظر بگیریم و بجای آن از کلمه «اصقلاب» استفاده کنیم. اصقلاب انواع مختلفی دارد و اگر به‌خوبی انجام بگیرد، تحول‌خواهان می‌توانند از انقلاب اجتناب کنند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دو مقوله جمهوریت و دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار می‌کند: دموکراسی

مقوله‌ای مشکک است و مراتب مختلفی دارد. امریکا، ایرلند، سوئد، پاکستان و… همگی دموکراسی هستند اما درجات مختلفی دارند. در کنار دموکراسی، ما اصطلاحاتی مانند شبه‌دموکراسی، نیمه‌دموکراسی، دموکراسی خودمانی و دموکراسی نظامی داریم و باید ببینیم هدف چیست. من معتقدم دموکراسی ممتنع نیست اما باید مشخص کنیم، «دمو» به چه کسانی اشاره دارد. وضعیت دمو در جهان به مرور تکمیل و تثبیت شد و ایران هم راهی جز این ندارد. من زمان هاشمی گفتم، اگر فقط دو نفر یعنی رئیس‌جمهور و رهبری عدالت سیاسی را بپذیرند، دموکراسی تمهید می‌شود. در آن حالت، مکلاها دیر به بازی سیاست دموکراتیک وارد می‌شوند اما دموکراسی بی‌بازگشت پدید می‌آید.

حجاریان می‌افزاید:

«به باور من، حداقل مرتبه دموکراسی، ابطال‌پذیری و یا به تعبیری "حق عزل" است. اگر چنین نسبتی برقرار شد، دموکراسی پدید می‌آید و من به احقاق چنین حقی، خوش‌بین هستم .»[۴]

*به باور ما منظور حجاریان از حق عزل و ابطال‌پذیری مقوله «تجدید نظر مردم در انقلاب» و امکان عزل رهبری در فرایندهای غیر نخبگانی است.

دو مقوله‌ای که حجاریان طی سال‌های اخیر پیرامون هر دو مشخصاً صحبت‌هایی را ارائه کرده است.

او که معتقد است «بی‌اخلاقی از بالا تزریق می‌شود» و «جامعه ایران در شرایط عام‌البلوی قرار گرفته است» پیش از این اظهار کرده بود که روش فعلی انتخاب رهبری عقلانی و حقوقی نیست ![۵]

حجاریان در تکمیل پازل تئوری خود برای طرح مسئله عزل رهبری، همچنین مدتی قبل نیز در صحبت‌هایی از این گفت که «ولایت فقیه» مطلقه نیست و امر مولوی (اجبار شرعی) هم ندارد .[۶]

دومین مراد حجاریان از معنای حق عزل نیز می‌تواند بحث تجدید نظر در انقلاب توسط مردم باشد.

مقوله‌ای که طی ۶ سال گذشته توسط شخص او و شخص علیرضا بهشتی مطرح شده است.

حجاریان زمانی درباره این معنی نوشته بود:

«تأسیس دولت بر اساس دیدگاه فلسفی "جان لاک" مبتنی بر مالکیت است. بر اساس این دیدگاه مردم حق خود را برای صیانت از حقوقشان- تا حدی که آزادی خودشان سلب شود- به حاکم واگذار می‌کنند؛ حالا می‌توان این پرسش را مطرح کرد که اگر بخواهیم قراردادی را فسخ کنیم شرایط چگونه است؟ آیا عقد قرارداد دوطرفه است یا شروطی دارد که نمی‌توان آن را فسخ کرد؟! می‌توان گفت هر عقد، شروط ضمن عقد خود را دارد که طرفین آن را حین انجام قرارداد می‌پذیرند؛ مانند حق طلاق و حق تحصیل که زن و مرد حین عقد ازدواج لحاظ می‌کنند…لذا می‌توان گفت تعهد به قانون اساسی شرط ضمن عقد مردم و دولت است .»[۷]

صورت دیگر سخن حجاریان درباره حق عزل آنست که لطفاً اثری از ولایت فقیه و اسلام نباشد و گزینه‌های حاضر در سبد انتخاب مردم نیز هیچ تأثیری از اسلام و شرع نپذیرفته باشند!

جالب آنکه او و تنی دیگر از اصلاح‌طلبان خواسته‌های خود را صورت آوانگارد دموکراسی و مشروعیت نیز عنوان و صراحتاً تأکید می‌کنند که نظام اسلامی ایران در جمهوری ناقص و در دموکراسی و مشروعیت نیز دچار بحران است!

گفتنیست این صحبت‌های حجاریان در آستانه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن منتشر شد...

***

۱_ http://khabarfarsi.com/u/66013236

2_ mshrgh.ir/869750

3_ mshrgh.ir/870134

4_ http://mashghenow.com

5_ mshrgh.ir/867762

6_ mshrgh.ir/931885

7_ https://www.farsnews.com/news/13940718001549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    حضور حداکثری مردم در 22بهمن تودهنی محکمی به جریان خاص سیاسی زد.
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      82 14
      دیروز شاهد بودم در شهر 150 هزار نفری زیر باران و برف و برودت شدید هوا قریب به 50 هزار نفر زن و مرد و پیر و جوان دو ساعت برای خدا راهپیمایی کردند بگذارید چند روز از این حماسه بگذرد بعد اراجیف این منحرفان مثل حجاریان و اون یکی را نشر دهید
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    چقدر حرفای حجاریان به دل میشینه بیخود نیست کله خرای خودسر میخواستن ترورش کنن
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      38 1
      واقعا اصطقلاب خیلی دل نشینه!!!
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      59 6
      هم حرفاش به دل شما میشینه هم سابقه بازجو بودنش هم سابقه قتلهای زنجیره ای که همفکراش مرتکب شدند هم شورش علیه رای 25 میلیونی جمهور سال 88 هم شکست سهمگین تز سیاست خارجیشان با برجام بی فرجام و هزار تومانی برابر با یک دلار و هم تکرار حرفهای قلمبه اما بی محتوا و پوچ و شکست خورده متفکران غربی اما انچه به دل ما میشینه هزار شکر خدا شکست دهها ساله اینها با اربابشون در مقابل دو امام انقلاب و امت خدا خواهش است
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      27 1
      همه ازخودشونندمردم رومسخره دارند.
    • احمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      23 4
      برو یه فکری به حال دلت کن !
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      35 7
      مگه اينكه حرفاي اين عتيقه احمق به دل امثال تو و اربابان آمريكايي و انگليسي و اسرائيليتون بشينه .
    • محمدمهدی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      12 0
      برای اغتشاش حرفهاش دقیقا دلنشینه...اگه نفهمیدی برنامه ترور کار خودشون بود بفهم خیلی از دنیا عقبی...فقط بگو چطور شد ضارب حجاریان سال88 تو ستاد موسوی و حجاریان اینا بود؟؟؟؟؟
  • را IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    41 0
    کاش شما مسولین هم ب فکر مردم بوده ...و این دزدیها..اختلاصها..گرانی ها...بیکاری جوانان...و خیلی چیزهای دیگر را راس کار خود قرار داده و همه آنها را از بین برده و کاملا همه شما پاک زندگی کرده...حداقل ب خاطر ان راهپیمایی 22 بهمن ک هیچ کدوم از مسولین انتظار نداشته....کمی ب فکر مردم باشین خواهشن
  • بیکی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    31 8
    چقدر وقیحانه مینوسند واظهار نظر میکنند وآیا اگر مسئلیتی نداشته باشیم بایستی هرچه دشمنانمان میگویند تکرار کنیم واززبان ما بیان شود لطفا کمی مستقل باشید .وخود تشخیص دهید نه اینکه ته خیس دیگران را تکرار کنی وبه خورد ملت بدهی . وقاحت هم حدی دارد .
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
      30 5
      این مزدوران نفوذی وعامل بیگانه هستند اینها درنفاق هزار برابر پست تر از منافقین هستندازاینها انتظاری بیش ازاین نداریم
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    26 5
    خداوند متعال برخی از اصلاح طلبان فاسد را که فقط به دنبال ضربه زدن به نظام هستند روز به روز ذلیل تر و نابود کند و امسال حجّاریان را به درک واصل کند تا مردم شرافتمند ایران اسلامی از حرفهای فتنه انگیز و شیطانی او که حضور ابلیس به وضوح در آن دیده می شود، راحت شوند. الهی آمین آمین آمین
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    26 5
    عجب بی شرفیه امکانات مملکت استفاده میکنن و علیه مملکت نظریه میدن. جالبه که کسی محلش نمیده و این نشانه زبونی اصلاح طلبای بیچاره ست ولی کاش این پیرخرفت رو جمعش کنن.
  • سید IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    23 7
    حجاریان امّ القیّ اصلاح طلبان تهوع آور!
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    17 5
    اقای نمازی اقای حجاریان وتمام اصلاح طلبان شما تر سو هستید وبخاطر ترس تان به آرمانهای ملت خیانت می کنید.شما با برجام چی بدست اوردید تا دوباره بر سر میز مذاکره بنشینید. به نظر شما با نشستن بر سر میز مذاکره مشکلات حل می شود .ابدا چنین اتفافقی نخواهد افتاد .لطفا کاری بکنید بخشی از افراد جامعه ما که مقداری از نظر روحی ضعیف هستند انها را تقویت کنیم.
  • ادم IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    5 3
    این معیار برای عوام درست است مثلا در خودرو سازی در سال 65 نسیت به 85 خیلی عفب هستیم یک جکومت را نمیشه با خودش هم مفایسه کرد به نظر من بی سواد .باید چند تا کارشناس این مسئله را توضیح دهند در ان سال کشور های هم رده ایران که استارت زده بودند مثل ترکیه کره کویت سنگاپور ارزانتین برزیل مالزی را باید مفایسه کرد کشور هایی با پتانسیل های یکسان انصاف خوب چیزیه
  • ايراني IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    22 5
    خوب است الحمدلله كار بجايي رسيده براي رهبر هم تعيين تكليف ميكنند .چه غلط ها....
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    16 2
    درودبراقای زاهدی کهحداقل غیرت وشجاعت داشت واقعیت روبگویدامان ازدست این اصلاح طلبان که یه جوغیرت ندارندوحقایق جلوچشمشان روهم نمی بینند
  • صادق TR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    5 5
    گرچه اصلاح طلبان ارزو دارن در کشور برای انقلاب و رهبری رفراندوم بزارن ولی به نظرم حرف حجاریان منظورش بیشتر درباره بازنگری در ان مواردی هست که مردم بهشون رای دادن مثل مجلس و ریاست جمهوری. یارر... بیشتر دقت کن داری سمت افراط گری میری. ولی در کل خدا قوت
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    7 2
    این تِز جدید حجاریان منجر به ناهنجاری و عدم ثبات سیاسی میشود، اختلاف سلیقه مسئله ای دائمی است که اگر آن را در سیاست بدون کنترل رها کنیم منتج به آشوب و هرج مرج در روابط گروه های سیاسی میشود. بهش یگین حرفش غلطه! در ثبات سیاسی فرصت پیشرفت به وجود می آید نه در روابط پرخاشگرانه و منفعل. لبنان رو نگاه کن، آتش زیرخاکستر است که همه بنابر مصلحت سکوت کرده اند تا کارها راه بیوفتد.
  • ناشناس IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    16 3
    حجاریان اصلاح طلب تهوع اور.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    12 11
    اظهارنظر ومواضع لجبازانه افرادی مثل اقای حجاریان در برابر انقلاب اسلامی و منطق " عفلانیت / معنویت و عدالت" امام وانقلاب انسان را به یاد این ایه شریفه میاندازد : " ...لهم قلوب لایفقهون بها ولهم اعین لایبصرون بها ولهو اذان لا یسمعون بها اولئک کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون" چشم باز و گوش باز و این عمی حیرتم از چشم بندی خدا
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    4 2
    علی‌محمد نمازی! دست بردار از پادویی استکبار !
  • صدام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    7 2
    صدام هم قبل از حمله امريكا رفراندم گذاشت وگفت ٩٩درصد مردم به صدام رأي داده اند چه شد
  • علی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    11 2
    بخدا قسم اگر نگوئیم بعضی از این افراد جریان اصلاحات خائن هستند از احمق هم احمق ترند مگر امریکا به برجام پایبند بود که دوباره با او مذاکره کرد ؟ مذاکره با کسی که حتی به امضای خود و به تعهد خود پایبند نیست چه فایده ای دارد ؟ یکبار در مذاکره اینهمه امتیاز دادید و کمی برایتان فضا باز کردند ولی به همین مقدار هم پایبند نبودند دوباره تحریمها را برگرداندند و اینبار شدیدتر از قبل . آخه این چه نوع مرضی است که سیاست بازان اصلاح طلب دارند ؟ و همیشه بسمت دشمن غش میکنند این چه نوع لقمه حرامی است که در شکمشان ریخته اند که یکبار هم طرفداری از حق و مظلوم نمی کنند ای لعنت بر این همه وادادگی و خیانت
  • FR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    6 2
    وقتياين مرديكه چشم حيز حجاريان (اسمش هم ايراني نيست !) را ميبينم ، از خودم ميپورسم خدايا اين يارو بيقواره اگر تو حمام شكوفه كيسه كشي ميكرد بهتر نميبود؟!!!
  • AU ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    11 5
    انشاالله خدا ادم از اسب بیندازد از اصل نندازه و انشاالله حجاریان و دارودستش ب..دانی تاریخ مبارک جمهور اسلامی تبدیل میشن، ان روز میاد دیر زود دارد اما سوخت و سوز نداره، تاریخ به ایندگان اثبات میکند
  • محمد IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    5 3
    لعنت
  • سیدهادی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    5 3
    حضور پر شکوه ملت بزرگ ایران اسلامی و سر دادن شعار این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده مشت محکمی بود بر دهان یاوه گویانی چون حجاریان مزدور استکبار اگر کمی مردانگی و شهامت داشتند و واقعیت خواست مردم را میدیدند باید گورشان را گم میکردند
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    4 2
    تو بیمارستان دولتی امام رضای کر مانشاه روزانه ادم میکشن پدر منم جز اونا حالا مشکلاتو چرا پوشش نمیدین فقط دغدغتون شده رسانه های چشم ابی اونور اب واقعا شرم بر شما
  • محمد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    8 3
    اصلاح طلبا خیلی مودبانه سکوت کنید که هر وقت نظرات شما در این مملکت اجرایی شد غیر از دردسر و خفت و خواری واسه این مردم و مملکت چیز دیگه ای نداشته.
  • صدرا IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    6 3
    همه حرفاش درسته اصلا سعید جون تو خود تئوری هستی فقط بگو دستاورد دولت چیه همه حرفات قبول
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    6 3
    پیرمردهای اصلاح طلب نقشه دارند با تمام شدن عمرشان; عمر انقلاب اسلامی هم تمام شود.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    3 2
    جناح چپ از سطر تا ذیل فاسد و امریکایی هستند . خیال می بافند و با همان خیال تحلیل می کنند. خدا به آنها عقل دهد
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    4 2
    نمازی چقدر از امریکا پول گرفتی این حرف ها را بزنی
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    17 2
    اصلاح طلبان با گندی که به اقتصاد و مدیریت کشورزدند و فساد را به اوج رساندند به حالت انفعال در آمده اند و ان شاء الله تو دهنی اساسی در انتخابات های آتی خواهند خورد ، دیگه حال مردم از هرچه به اصطلاح اصلاح طلبه به هم می خوره
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    10 2
    اصقلاب واقعا اسم با مسمائی است اصلاح طلبان قلابی
  • FR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    12 3
    خب حجاریان که مغزش معیوب شده لابد میداند که اصقلاب چیست ! بالاخره وقتی مغز متفکر واستراتزیست سبزها این موجود است باید نه تنها معنا بلکه کلمه هم اختراع شود !!!
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    18 2
    حجاریان خر کیه ؟ارباباشون هیچ غلطی نمیتونند بکنند اینا که انگشت کوچک اونا هم نیستند.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    1 0
    نصف بیشتر نظرات که فحش بود.باب به این بچه ارزشی هاتون ادب یاد بدین.شایدم نظرات مال خودتونه.شما که مملکت رو می چاپین باید فحش بخورین با اون آقا زاده های اروپایی و آمریکا نشین تون
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    1 0
    این حجاریان با مغز معیوب خیلی شفاف تر از برخی که ادعایشان گوش فلک را کرکرده و سرشان را کرده اند در زیر برف وضعیت رادرک می کند ومی داند که این عقب نشینی موج دریارا بازگشتی هست.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    0 1
    درواقع پیشرفت پزشکی ما خیلی کمتر از سایر رشته ها بوده و این آقا کمترین رو گفته
  • اشنا IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    0 1
    حجاریان و همفکران ایشان بر خلاف نظر برخی ها جدیداً خیلی هم خطرناک هستند . اینها کار تشکیلاتی را از منافقین الگو گرفته و آنرا تکمیل کرده اند . سمپات هایشان بطور وحشتناکی کور و کر هستند و کارهای میدانیِ عجیبی انجام میدهند. وارد محیط کار آنها که بشوید هیچ نشانه ای از اسلام نمیبینید. و لایه های مختلف آنها به نوبت وارد مقوله های ارزشیِ مختلف شده و آنرا تخریب میکنند ....
  • سوخته IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    3 1
    هر کس می خواهد قیافه یک جهنمی را در این دنیا ببیند ( حجاریان ) را نگاه کند
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    2 1
    اسهال طلبان واقعا ننگتان باد مغز شما فقط بوی چربی می دهد اندیشه انقلابی کجا و شما کجا بویی از انقلاب نبرده اید
  • DE ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    2 1
    حجاریان روز به روز پیشرفت میکنه ! از سیاست به کمدیت ، از چریکی به چروکی ، از انقلاب به اصقلاب ، بزودی هم از اصقلاب به فاضلاب میرسه ، و طرفدار سرسخت همجنس بازی و زوفیلیا و حیوان‌خواهی خواهد شد .. پیش بسوی فاضلاب و منجلاب
  • علي IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    1 1
    اين حرفها ازنهايت نااميدي ازتقديم انقلاب به امريكاست گوايجادحكومت لاييك كه عشق اقايانه
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س) IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    2 0
    واقعا نمی دونم خدا لعنت کنه کسایی که واقعیت جامعه را می بینند و جناحی نظر میدند آقا جون بیکاری گرانی ورشکستگی صنعت توروم ورشکستگی سیاسی بی دینی گرسنگی فقر فحشا تو مملکت داره بیداد میکنه حالا شما چشماتونو ببندید و به نفع خودتون نظر بدید لازم به نظر شماها نیست خدا خودش همه چیز و میبینه و روزی حق این مردم از ناحقش میگیره صبر خدا زیاده (بنی فاطمه)
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    3 1
    آقای حجاریان جوونها الان نه حرف های تورو متوجه میشن نه دوست دارن که متوجه بشن.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    4 1
    لعنت براین خاءنین
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    2 1
    حجاریان نقشش در حذف شهید رجایی و باهنر را افشاء کند
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    آقای حجاریان شما جوفروشان گندم نما مدتهاست چیزی می گویید و کار دیگری می کنید بنام اصلاح انقلاب؛ و تازگی هم فرمودید باید از کلمه اصقلاب استفاده کنیم اما من می گویم شما بهتر است از کلمه " اُسکلاب" استفاده کنید چون بمانند آن پرنده بی حوادث که مکان لانه و تخم هایش را فراموش می کند شما هم مرتبا یادتان می رود که چه تخم های فتنه ای برای کشور گذاشته اید و چه خسارت هایی به این ملت زدید، اما مردم از یاد نمی برند و اگر شما اُسکل ها بخواهید بیادتان خواهیم آورد!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس