پزشکیان

مسعود پزشکیان در حالی که نقش دولت و اصلاح‌طلبان در بروز بحران قیمتی برای مردم محرز شده اما به تازگی اظهار کرده است: مشکلات کشور فقط تقصیر دولت نیست!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دورهمی «فرماندهان فتنه آینده» برای سال ۹۸

یکی از وبسایت‌های اصلاح‌طلبان به تازگی متن جلسه سه جانبه «سعید حجاریان»، «مصطفی تاجزاده» و «علیرضا علوی‌تبار» درباره انتخابات آینده را منتشر کرد.

جلسه‌ای که در آن روند حرکت جریان سیاسی خاص در جریان انتخابات و فتنه آینده به وضوح مورد اشاره قرار می‌گیرد.

سعید حجاریان در بخشی از این جلسه که محتوای آن موضوع شرکت یا عدم شرکت چپ‌ها در انتخابات است، می‌گوید:

«مشکل مشروع و نامشروع بودن انتخابات نیست. من گمان دارم، سال آینده همین روزها، فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد می‌شود و آن‌ها فارغ از بحث سیاسی نه‌تنها به صندوق رأی بلکه از تمام سیستم اداره کشور قطع امید می‌کنند. یعنی، نه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب می‌شناسند و نه به مجلس و دولت اهمیت می‌دهند. از این جهت انتخابات از معنا تهی می‌شود.»

تاجزاده که بعنوان حامی شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات بشرطها و شروطهاست اما پس از حجاریان می‌گوید:

من هم معتقدم اگر به نقطه بحران برسیم، ساخت قدرت باید تصمیم‌های متفاوت بگیرد و به احتمال زیاد خواهد گرفت. ولی مستقل از آن، معتقدم با لغو نظارت استصوابی در هر شرایطی باید لیست بدهیم. برای اینکه یک گام به سمت دموکراسی است. اگر شورای نگهبان صلاحیت و پلتفرم کسانی را که فتنه‌گر خوانده می‌شوند، تأیید کرد، پروژه انتخابات را پیش می‌بریم. در غیر این صورت آن را تحریم می‌کنیم و با مردم تحریم‌کننده هماهنگ می‌شویم.

ادامه دورهمی اشاره شده به شرح زیر است:

علوی‌تبار: در این شرایط باید شعار دیگری سر دهیم!

حجاریان: ببینید! من همچنان می‌گویم مشکل مردم قانون نخواهد بود آن‌ها سال آینده مسأله معیشت دارند.

تاج‌زاده: در چنین شرایطی شورای نگهبان به اصطلاح فتنه‌گران را تأیید می‌کند یا خیر؟

حجاریان: قطعاً مدیریت اوضاع را به اصلاح‌طلبان اصیل و فتنه‌گران نمی‌سپارند.

تاج‌زاده: پس ما هم تحریم می‌کنیم و مشکلی از این جهت نداریم. [+]

*درباره محتوای اشاره شده گفتنی‌های مهمی وجود دارد:

یکم: بحث تحریم و عدم شرکت در انتخابات بعنوان بارزترین منصه مردمسالاری، یک رفتار خائنانه است که در هیچ نظام سیاسی در جهان تحمل نخواهد شد و مرتکبین چنین رفتار و سخنی مطرود عام و خاص خواهند شد.

اما سطح آزادی در نظام جمهوری اسلامی ایران تا کجاست که اصلاح‌طلبان نه تنها پیش از این رسماً مرتکب تحریم انتخابات مجلس نهم شدند بلکه امروز نیز صراحتاً از تحریم انتخابات حرف می‌زنند و یا حضور خود را منوط به شرط و شروط می‌کنند!

دوم: مردم و مخاطبان محترم باید بدانند که از ۳ عنصر حاضر در این نشست، یکی (علوی‌تبار) پیش از این درباره اعتراض میلیونی مردم در خیابان‌ها تئوری پردازی کرده [۱] دیگری (تاجزاده) تأکید کرده که این جامعه لجن است و مردم گرسنه‌اند [۲] و سومی (حجاریان) هم از بازگشت قوی‌تر موج اعتراضات دیماه ۹۶، عام‌البلوی بودن شرایط جامعه، آتش گرفتن فرش زیر پای نظام و زنده ماندن اصلاح‌طلبان در فردای براندازی و در صبح طلوع حکومت بعدی سخن رانده است .[۳]

آیا برای اذهان آگاه و تفکرات مدقّ، آشکار نیست که این افراد، فتنه‌انگیزی خود را بر همین سیاه‌نمایی‌های عجیب و غریب و اغتشاشگر نشان دادن مردم استوار کرده‌اند؟!

و اگر این سیاه‌نمایی در کار نباشد، ستاد تبلیغات اقتصادی (تحت نظر رحمانی‌فضلی) به وظایف خود عمل کند و پاسخ این حرف‌ها به نحو مبسوطی در افکار عمومی ماساژ داده شود؛ این افراد نخواهند توانست به این راحتی و وضوح، ساز و کار و مانیفست فتنه آینده را بنویسند...

و سوم: ما در مجموعه وبلاگ مشرق از چند سال قبل بصورتی مشخص بحث فتنه آینده یا همان «فتنه اقتصادی» را کراراً مورد اشاره قرار داده و ابعادش را رسم کرده‌ایم.

ابعادی که محتوای فوق‌الذکر تأییدی بر صحّت آنهاست و نشان می‌دهد جریان سیاسی خاص چگونه تلاش دارد با موج‌سواری بر روی مقولاتی مثل نارضایتی مردم (که خود با رأی به دولت ناکارآمد فعلی و سیاه‌نمایی از اوضاع کشور، عامل اساسی ایجاد آن است) فضای سیاست خیابانی را ترویج کند و فتنه‌ای دیگر را در تاریخ کشور رقم بزند.

مبحث فتنه اقتصادی همانطور که بارها شرح داده شد؛ بر دو محور استوار است:

۱_ سیاه‌نمایی از اوضاع کشور

۲_ ناراضی‌سازی مردم

دو مقوله‌ای که امروز مثال‌های فراوانی برای آن وجود دارد.

از گوشت قرمز که قیمت واقعی آن کیلویی ۵۰ و چند هزار تومان است اما با عدم نظارت دولت تا ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود، تا مافیایی که با زد و بند با صیادان چینی نان مردم جنوب کشور را قطع می‌کند و تا مسئولان و سیاسیون عمدتاً اصلاح‌طلبی که برنشسته در خانه‌های شمال شهر تهران اما از بام تا شام مشغول جزع و فرع از بابت اوضاع اقتصادی کشور هستند و همنوا با ترامپ از این می‌گویند که مردم ایران گرسنه‌اند!

بدیهیست در فضایی که یک نفر از همینان می‌گوید با تحریم‌های جدید ترامپ یک میلیون نفر بیکار می‌شوند، دیگری می‌گوید اقتصاد ایران منجر به بینواسازی مردم شده، آن دیگری که معاون اول رئیس جمهور هم هست می‌گوید کشور در «شرایط ته درّه» قرار دارد و نفر بعدی هم اینطور اظهار می‌کند که این نظام با فساد سرنگون می‌شود!؛ ممکن است مردم دچار حالت یأس و انزجار شوند و دیگر هیچ نقطه مثبتی را نکنند...

جالب آنکه تمام این صحبت‌ها در کشوری مطرح می‌شود که اگرچه به دلیل ناکارآمدی‌های دولت فعلی با مشکلاتی اقتصادی مواجه شده اما در عین حال؛ هجدهمین اقتصاد جهان است، ضریب جینی آن از آمریکا بهتر است، بیکاری بحرانی ندارد، پیشرفت سطح رفاه و معیشت آن سرآمد جهانی است و همچنان ارزان‌ترین نان، سوخت و مالیات را به مردم خود ارائه می‌دهد.

و جالب‌تر آنکه کسانی باید باشند که ضمن اشاره به این دستاوردهای اقتصادی بزرگ به مردم بگویند این پیشرفتها حاصل حضور ولایت فقیه، تفکر انقلابی و مدیریت جهادی است که رأی به یک دولت ناکارآمد؛ صرفاً باعث شده از سرعت بروز این پیشرفتها کاسته شود و در حوزه‌هایی، ناکارآمدی جای کار جهادی را بگیرد.

اما این «کسان» یا عمداً چیزی نمی‌گویند، یا کنج سکوت و عافیت گزیده‌اند و یا اینکه همنوا با سیاه‌نمایان حرف‌هایی را می‌زنند که هیچ صحت و سندی ندارد.

ما در اینجا و جدای از آمار و ارقامی که بارها و بارها در دفاع از اوضاع اقتصادی کشور ارائه کرده‌ایم به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب نیز احتجاج می‌کنیم آنجا که معظم‌له بصورتی کاملاً سلیس و شفاف و با مفاهیمی مثل "فراگیر شدن ثمرات زیرساخت‌های اقتصادی کشور"، "اقتصاد بزرگ و متنوع" و "فهرست طولانی فرصت‌های مادّی کشور" به دستاوردهای اقتصادی نظام اشاره می‌کنند.

جالب آنکه در همین متن شریف می‌خوانیم که این مقولات در"تهدید تبلیغات نارسای مسئولان" قرار گرفته‌اند.

و یا در همین نامه با هم خواندیم که رهبر انقلاب چگونه به دستاوردهای بی‌نظیر نظام اسلامی در بحث "عدالت" اشاره می‌کنند و تصریح دارند که فساد در حکومت امام معصوم نیز وجود داشته است.

سؤال واضح اینجاست که این صحبت‌های مهم چرا آنطور که باید و شاید مورد تأکید و اقتراح قرار نگرفته است و چرا بعضی از تکرار این جملات احساس شرمندگی دارند؟

آیا بدیهی نیست حکومتی که در بیان بزرگترین دستاوردهایش دچار "تبلیغات نارسای مسئولان باشد" به نظاره گعده فتنه‌گران سابق برای فرماندهی فتنه آینده نیز خواهد نشست؟!

***

بگذارید دختربچه‌ها بمیرند؛ راهی جز تعامل با سگ‌ها نداریم!

ایسنا گزارش داد که یک دختربچه در نهاوند مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته و مجروح شده است.

بخشدار نهاوند نیز ضمن عذرخواهی از اتفاق پیش آمده، گفته است: دهیار و اعضای شورای روستای کوهانی از این کودک و خانواده وی دلجویی کرده‌اند. [۴]

در همین حال سایت اعتمادآنلاین در یادداشتی به نقل از یک شخص مجهول‌الهویه از امحای سگهای ولگرد در هشتگرد انتقاد کرد.

در گزارش اعتمادآنلاین همچنین می‌خوانیم: رشد شهرنشینی، افزایش ساخت‌وساز و بالا رفتن تعداد شهرها و شهرک‌های مسکونی جایی برای زندگی حیوانات باقی نگذاشته است. حیواناتی که ترجیحشان زندگی طبیعی است، حالا با زندگی شهری ما عجین شده‌اند و در نتیجه راهی جز تعامل باقی نمانده است. قوانین و بودجه‌های مربوط به کنترل حیوانات هم در همین راستا تعبیه شده اما گزارش‌های این چنینی نشان می‌دهد کماکان برخی متولیان امر در برخی شهرها ابایی از کشتار سگ‌ها ندارند، اقدامی که هم شرع و دین و هم اخلاق انسانی آن را مذموم می‌داند. [۵]

*قطعا و بدون هیچ تردیدی، کشتار بی‌دلیل حیوانات جرم بزرگی است و بایستی تمهیداتی برای حل معضل سگ‌های ولگرد اندیشیده شود.

چه در همین راستا چند سالیست که گفته می‌شود شهرداری‌ها از بودجه مشخصی برای عقیم سازی و نگهداری سگ‌های ولگرد برخوردار شده‌اند.

مع‌الوصف اما روشی که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در پیش دارند، ترویج سگ‌بازی در سبک زندگی ایرانی، مخالفت علنی یا تلویحی با منع قانونی سگ‌گردانی و ایجاد حصار به هر قیمتی در مقابل این حیوان خطرناک است.

در واقع همانطور که در گزارش اعتمادآنلاین نیز هویداست آنها برای مورد حمله قرار گرفتن کودکان بی‌دفاع و شهروندان در مقابل سگ‌های خانگی و سگ‌هایی که به هر دلیلی ممکن است شامل طرح‌های عقیم‌سازی و نگهداری نشده باشند؛ هیچ طرحی ندارند و طوری وانمود می‌کنند که انگار حق با سگ‌هاست نه با انسان‌ها!

ما اگرچه مجدداً تأکید می‌کنیم که کشتار بی‌دلیل حیوانات از جمله سگ‌های ولگرد امری مذموم و غیر قابل قبول است اما این قضاوت را نیز بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم که بین دختربچه‌ها و سگ‌ها؛ باید برای نجات زندگی کدامیک تلاش کرد و برای حفظ کدامیک گزارش نوشت و دلسوزی کرد؟

گفتنیست گزارش‌هایی مبنی بر رؤیت سگ‌های ولگرد در داخل فرودگاه مهرآباد نیز وجود دارد که در صورت عدم برخورد صد در صدی با این پدیده؛ ممکن است اتفاقات جبران‌ناپذیری در باندهای فرودگاه رخ دهد...

***

پزشکیان: مشکلات کشور فقط تقصیر دولت نیست!

«مسعود پزشکیان»، فعال اصلاح‌طلب و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت اعتمادآنلاین گفته است:

«استیضاح آقای روحانی هر هدفی که داشته باشد به نفع انقلاب نیست. مشکلاتی هم که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم تقصیر دولت به تنهایی نیست.مگر ما در مجلس یا جاهای دیگر چه کاری انجام دادیم که بتوانیم از آن دفاع کنیم .»[۶]

*پزشکیان در حالی اظهار کرده است همه چیز تقصیر دولت نیست که بیش از ۹۵ درصد از بودجه و اجرائیات کشور در اختیار دولت و شخص رئیس جمهور است.

او همچنین بایستی توضیح بدهد که وقتی قیمت گوشت و کاهو بالا می‌رود و هیچ نظارتی هم بر آن وجود ندارد؛ این مسئله اگر تقصیر دولت نیست پس تقصیر کیست؟!

از طرفی آیا مسئله اصلی این روزهای مردم بحث قیمت‌ها هست یا نیست؟! و اگر هست چه کسی غیر از دولت را می‌شناسیم که در این زمینه صاحب‌الحکم و مبسوط الید باشد؟!

همچنین خوب است پزشکیان توضیح بدهد آن مافیایی که در شیلات وجود داشت و موجب شده بود تا کشتی‌های چینی آزادانه به دریای ایران بیایند و روزی مردم ساحل‌نشین را در صیدهای چند تنی بربایند؛ چه کسانی بودند و در کدامیک از ۳ قوه کشور مشغول به کار بوده‌اند؟!

مافیایی که حتی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز پس از توقیف کشتی‌های چینی و ممنوع کردن این طرح بد که جز ناراضی‌سازی مردم هدفی نداشت؛ به وجود آن اذعان کرد .[۷]

لازم به توضیح است که اصلاح‌طلبان در ماه‌های اخیر و با روشن شدن ناکارآمدی‌های دولتی که خود بر رأس کار آورده‌اند، ضمن «عبور از روحانی» به دنبال «مقصّرتراشی» هستند.

آنها که از فرایند عقلانی «پذیرش مسئولیت» فرار می‌کنند همچنین در حال طرح مفهومی عجیب و غریب به نام دولت پنهان یا دولت موازی هستند و از این می‌گویند که مشکلات تقصیر دولت پنهان است!

اشاره آنها در بیان این مفهوم عجیب و غریب به سمت ولی فقیه و نهادهای کلان نظام است.

***

۱_ mshrgh.ir/836280

2_ mshrgh.ir/891831

3_ mshrgh.ir/880914

4_ https://www.isna.ir/news/97112915017/

5_ https://etemadonline.com/content/271367

6_ https://etemadonline.com/content/271204

7_ https://www.alef.ir/news/3971127237.html

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 40
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    واقعا باورم شد شما كه مرتب از فتنه و توطئه و دشمن و... مي گوئيد يك چيزي زده ايد
    • خداپرست IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      خودتو به خواب زدی و نمیشه بیدارت کرد. تو و امثال تو همون کسانی هستین که فقط با لگد دشمن بیدار میشن و زیر چکمه‌های دشمن، ناموس و همه داشته‌هاشونو بر باد میدن.
    • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      واقعا لقب فتنه برازنده کسانی هست که مثل امریکا جنایتکار مردم را بدبخت کردند
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      ولی جنس اون چیزی که تو زدی مرغوب تره...
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      تنها امید ما رهبر عزیزمان هست و بس
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      این پیرمردهای اصلاح طلب چرا بازنشست نمیشن؟ من نوجوان بودم اینها بودند.داره چل سالم میشه اینها هستند.کلا چرا اینجا مملکت پیرمردهاست؟
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      لعنت به غربیها تفعععععععع...
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      30 11
      جالب آنکه تمام این صحبت‌ها در کشوری مطرح می‌شود که اگرچه به دلیل ناکارآمدی‌های دولت فعلی با مشکلاتی اقتصادی مواجه شده اما در عین حال؛ هجدهمین اقتصاد جهان است، ضریب جینی آن از آمریکا بهتر است، بیکاری بحرانی ندارد، پیشرفت سطح رفاه و معیشت آن سرآمد جهانی است و همچنان ارزان‌ترین نان، سوخت و مالیات را به مردم خود ارائه می‌دهد.
    • هویج IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      19 12
      یعنی باورت میشه میگی 18 نمیدونی چند تا کشور اروپایی و اسیای و امریکایی داریم .اگر نان به نظر کور تو ارزان است حقوق کارمند و کارگر هم یک صدم حقوق دیگر کشورهاست نفهم
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      3 1
      جنست که مرغوب باشه دشمن فرضی رو به عینه میبینی
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
      1 0
      بودجه برا عقیم کردن سگ-عقل می پزیره انسانهایی زندگی سگی داشته باشند بودجه بره برا سگ دست من بود تمام سگهای ولگرد را امها می کردم وهر سگ پرستی سگش رو بیاره مکان عمومی انسانها خودشو عشقش را سگ می کردم
  • سید IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    دیگر کسی منکر تهوع آور بودن اصلاح طلبان نیست، مگر آن که خودش هم تهوع آور باشد!!!!!
    • FR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      موافقم!! و همینطور بی وطن بودن اصولگرایان
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      9 2
      چرا شمشیر از رو بستید چرا نمیگیرید اینها را
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      6 3
      اصلاحطلب وطن فروشی نکنه کی بکنه! جز یه اصلاحطلب دیگه! شرف و وطن واسه اینها اصالتا پر شده رفته!
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    نیاز به تحریم نیست، مردم سرخورده شده اند چون نتیجه انتخابشان تقریبا هیچ بوده
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    دورهمی «فرماندهان فتنه آینده» برای سال ۹۸ اینا درحد سرباز هم نیستند البته برای فتنه ولی مساله اینه که کسی کاری به کارشان نداره.چرا؟؟؟ الله اعلم
    • یوسف IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      18 4
      بازار گرمی برای6انتخابات
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      1 3
      جانم فدای فتنه
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    سال ۹۸ قطعا فتنه ای در کار خواهد بود اما نه از طرف کسانی که مشرق میگه بلکه از طرف خود مشرقی ها
    • حامد IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      9 0
      تحلیل بده، شانتاژ نکن
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      4 0
      یعنی فقط آفرین! اصلا آخر هوش و ذکاوتی!
    • پويا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
      1 0
      گوسفند رو ديدي ، مثل خودشي
  • ناشناس IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    این سران فتنه رو بگیرید چوب تو استینشون بکنید.حجاریان اصلاح طلب تهوع اور
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    قطعا مقصر اینروزهای مملکت فقط و فقط دولت و مجلس فعلی هستند
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    تقصیر مردم است آقای پزشکیان خجالت نکش بنداز گردن ملت بیچاره
  • مهدی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    36 93
    انصاف چیزی است که از مسلمان توقع میرود امیدوارم در عبارات و تحلیلهای خود خدا رو هم در نظربگیرید متاسفانه در سایت مشرق چنین چیزی بسیار کم شده است
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      57 15
      سخنانی که ازین سه نفر نوشته میشه رو برید از سایت خودشونم بخونید بعد مشرق رو متهم کنید
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      66 1
      ای کشته "شیوخ مقدس نما" حسین...
  • اسکنر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    انتظار میرفت که این جماعت بعد از حضور ملیونی مردم در راهپیمایی 22بهمن ادب شده باشند ولی میبینیم که خیلی پوست کلفتند ولی بدانند که مردم ایران بصیر و پشیزی برای افکار پلید اینها قایل نیستند
  • ایرانی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    108 9
    اختیار دارید.به جناب سگ ها اهانت نکنید که سلبریتی ها و غرب زده ها و سگ زده ها ناراحت می شوند.مردم بمیرند اما سگ ها زنده باشند.اگر نبود خنده ی آدم های ساده سلبریتی ها بر سگ سجده می کردند.
    • مردم IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      2 15
      چقدر عقده و کینه تو سخنان شما بچه کلفتها است.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    48 94
    مشرق جان شما معتقدید که مردم در فشار اقتصادی نیستند؟این سیاه نمایی است که مردم به زیر خط فقر رسیده اند؟شما باید بدانید که اگر انقلاب ایران در سال 57 برای وضعیت معیشتی نبود اما اعتراضات بعدی مردم یقینا در مقوله معیشتی خلاصه می شود ودیگر هیچ چیز وهیچ کسی را نمی شناسد نه اصول گرا ونه اصلاح طلب ونه ....را پس مسئولا ن یاباید بروند به سمت بهتر کردن وضعیت معیشتی مردم ویا هرچه زودتر در کلاس های شنا ثبت نام کنند.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      95 11
      اگر هم مشکلی هست با رأی خوب مردم در انتخابات حل خواهد شد نه با اعتراض و خیابان.
    • ایرانی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      57 5
      هموطن عزیز کسی منکر اوضاع بلبشو نیست ولی چه کسی این اوضاع رو باعث شده و دائم هم کتمان میکنه و عادی جلوه میده جز دولت و دار و دسته اش؟ تمام سرمایه کشور رو دارن با بی مدیریتی نابود میکنن و به خودشونم نمیارن که دارن عمدا این کارا رو میکنن و هی میان جلو دوربین به ریش همه میخندن و میگن همه چی گل و بلبله. مشکل اینه برادر
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    24 10
    اینا اکثرا خودشون نظام را سر و پا کردند حالا هم یه تعداد همه پستها دارند و یه تعداد اد سرشون بی کلاه مونده دعوا هم بر سر اسلام و انقلاب نیست بر سر پست و مقام و ثروت اندوزیست یه تعداد هم از اول انقلاب چسپیدند به پستها و ول کن هم نیستند تا سرحد مرگ زمان پیامبر هم همین شد و همه چیز بهم خورد همه چیز بر سر پست و مقام بود هر کس الان هم از پست و مقامش بر دارند اولین ضد نظام میشود ببینید و دیدیید فقط به اسم اسلام است و بس
  • ن IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    زنده باد اصلاحات ،زنده باد روحانی.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      104 5
      زرشک
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      109 9
      حتما از آقازادها یا اختلاس گرایی هستی که هنوز داری از جیب ملت بیچاره میخوری، زنده باد روحانی
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      89 1
      مثل اینکه خیلی نادانی
  • حسن ور FR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    57 2
    در اینکه دولت مسول مشکلات عمده در کشورهست شکی نیست دولت باید پاسخگو باشد مجلس شورا نیز موظف است از دولت پاسخ منطقی بگیرد و شفافیت سازی کند وقتی حقوق و درامد زیز شش ملیون را زیر خط فقر معرفی میکنند یعنی اکثر مردم کشور مرده متحرکند دولت جواب بدهد.عزت مردم.دین مردم.ارامش و اسایش و امنیت مردم.بیکاری و تبعیض و فساد غوغا میکند مسولان بیکفایت باید دادگاهی شوند
  • جلیل IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    22 43
    سلام به شما عزیزان و با بصیرت می خواهم بدانم که مگر وزارت اطلاعات ودستگاهای اطلاعاتی خواب هستند که این فتنه گران قبل واینده را نمی بینند این منافقین به این وازهی از براندازی حرف میزنند
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      15 1
      بیش از آنکه نیاز به برخورد امنیتی باشد به روشنگری خواص نیاز است. خود شما آیا حاضر هستید از مثبتات اقتصادی کشور دفاع کنید تا این افراد زبان به کام بگیرند؟
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      28 2
      وزارت اطلاعات هم از خودشونه ..... خدا بهمون رحم کنه ... حتی مقام معظم رهبری هم از دست بعضیا ناراحته .....
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    70 11
    قرچک انشاالله سال آینده بساط همه فتنه گران و اصلاح طلبان و نفوذی ها برای همیشه جمع می شود و از اینها راحت می شویم
  • کارمند ساده IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    42 11
    در مورد عکس دورهمی ، به طنز و مطایبه گفتن بهتر است ؛ یکی مرد و یکی مردار شد و یکی هم به غضب خدا گرفتار شد.
  • سلام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    83 18
    به این جمله آقای حجاریان توجه کنید: ( من گمان دارم، سال آینده همین روزها، فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد می‌شود ) مردم بدونن که این گرانی ها و فشار ها از تحریم نیست. بلکه عده ای در دولت میخوان چنان فشاری به مردم بیارن که مردم طاقتشون تموم بشه و بیان توی خیابون .. این فشارها همش هماهنگ شده است .. حتما حجاریان ، تاجزاده و ... از این موضوع اطلاع دارند و با هماهنگی بوده ...
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      4 12
      روحت شاد
    • ناشناس IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      27 3
      جنگل که اتش بگیره خشک وتر با هم میسوزنددشمن همه رو از دم تیغ میگذراند.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    46 7
    خوار وذلیل بشن که حاضرن به خاطر اهداف سیاسی حاضرن همه کار بکنن
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    6 14
    اصلاح طلب اصول گرا ......
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    50 6
    فارغ از هر مساله سیاسی اصلاح طلبان خبیث ننگتان باد شما منقل نشینان پلید کشوررا به این روز در آوردید
  • سلام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    17 3
    به این جمله آقای حجاریان توجه کنید: ( من گمان دارم، سال آینده همین روزها، فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد می‌شود ) مردم بدونن که این گرانی ها و فشار ها از تحریم نیست. بلکه عده ای در دولت میخوان چنان فشاری به مردم بیارن که مردم طاقتشون تموم بشه و بیان توی خیابون .. این فشارها همش هماهنگ شده است .. حتما حجاریان ، تاجزاده و ... از این موضوع اطلاع دارند و با هماهنگی بوده ...
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    24 45
    نه قم باشه نه کاشون لعنت به هر دوتا تون گور پدر اصلاح طلب افساد گستر و اصولگرای دزدپرور مدعی
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    13 61
    خاک عالم بر سر امثال نگارنده این متن ,در حالیکه کشورهای عربی واسرائیل دست در دست هم دارند برای ایران نقشه میکشند امثال شما دارید بین خودتان تفرقه ایجاد میکنید.مطمئن باشید اینهائیکه شما فرمانده فتنه معرفی کردید هم از شما ایثارگر تر هستند وهم غیرت وملیتشان از شما بیشتر است .مطمئن باش اگر خون ملت بجوش بیاید امثال شما وشریعتمداریها نفرات اول باید توان دهید اصلا شک نکنید
    • DE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      122 7
      خاک عالم بر سر امثال نگارنده این کامنت ,در حالیکه کشورهای عربی واسرائیل دست در دست هم دارند برای ایران نقشه میکشند امثال شما اصلاحاتچی ها دارید بین مردم تفرقه ایجاد میکنید.مطمئن باشید اگر امریکا وارد ایران شد مردم شما اصلاحاتچی ها را بعنوان نوکران وفادار بالای دار خواهند فرستاد.
  • ن IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    10 80
    نه اینکه مردم در حال حاضر از حاکمیت خیلی راضی هستتند
  • ناشناس IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    53 5
    «سعید حجاریان»، «مصطفی تاجزاده» و «علیرضا علوی‌تبار.سه ناهنجار
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      11 3
      سه فتنه گر یا سه ثفنگ دار
  • AE ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    59 11
    اين سه فتنه گر معروف كه ارتباطات انان با شبكه زيتون محرز است بايد خفه بشوند كه باهدايت رؤساي جاسوس إسرائيليشان هر نقشه اي مي كشند اين سه نَفَر كه قبلا همكار سعيد امامي و سيد امامي شبكه زيتون هستند إعدام كوچكترين مجازات اينهاست
  • DE ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    42 5
    سعید حجاریان»، «مصطفی تاجزاده» و «علیرضا علوی‌تبار بهتر است بعنوان بازنشستگان تشریف ببرن خانه . مردم در شرایط فعلی نیازی به آیه های یاس این اقایان ندارند. بعلت اینکه صعف بزرگ شما در ناکارامد بودنتان در حل مشکلات بوده. برای همین ایه یاس میخونید. چون بی عرضه تشریف داشتید. فحط الرجال هم نیست. بجای اینکه رو زخم مردم مرحم بگذارند بیشتر نمک می پاشند و با دشمنان خارجی همسویی می کنندو حرف ونفرین و تهدید دشمن از دهان شما میادبیرون. نفعی برای ملت که نداشته و ندارید.بهتر همان که تو خونه تون بنشینید با هم سن وسالهای پیر و پاتالتون تلویزیون نگاه کنید. در شرایط فعلی مردان قوی مومن و کاردان ملت نیاز داره نه به امثال شما که فقط بلدید عملیات تخریبی علیه مردم انجام بدید. دلتون رو بیخودی صابون نمالید کسی از شما کار افتاده ها را انتخاب نخواهد کرد و نیازی به وجود شریف شما نیست.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    53 5
    <> دیگه مردم حالشون از اصلاح طلبها به هم می خوره اصلاح طلب ها دیگه شورش رو در غارت بیت المال و بی لیاقتی در مدیریت و خیانت به کشور و میهن و آشفتگی بازار در آورده اند و نفس های آخرشون هست اگر خدا بخواهد.
    • DE ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      1 0
      کدوم مردم ؟ نتیجه انتخابات چیز متفاوتی نشون میده
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    77 14
    آنطور که از مجالس درز کرده، ظاهرا" سال 98، سال پایان ضدانقلاب معاند در اشکال مختلفش هست شامل منافقین، سلطنتی ها، فتنه گران و پادوهای آمریکا ، محتکرین، اختلاسگران و مدیران نفوذی. گفته شده هیچ مماشاتی با آنها نخواهد شد. به هرقیمتی.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      37 0
      کاش این خوشبینی درست باشه
  • ابوالفضل IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    40 1
    بله که دولت تنها نیست شما مجلسی ها هم نشان دادید که نماینده مردم نیستین شما هم شریک جرم دولت برای بیکاری گرانی فقر فساد هستین
  • سروش IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    8 2
    آقای حجاریان شما جوفروشان گندم نما مدتهاست چیزی می گویید و کار دیگری می کنید بنام اصلاح انقلاب؛ و تازگی هم فرمودید باید از کلمه اصقلاب استفاده کنیم اما من می گویم شما بهتر است از کلمه " اُسکلاب" استفاده کنید چون بمانند آن پرنده بی حوادث که مکان لانه و تخم هایش را فراموش می کند شما هم مرتبا یادتان می رود که چه تخم های فتنه ای برای کشور گذاشته اید و چه خسارت هایی به این ملت زدید، اما مردم از یاد نمی برند و اگر شما اُسکل ها بخواهید بیادتان خواهیم آورد!.
  • RO ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    11 2
    به نظرم تحلیل کردن صحبت های این به اصطلاح اصلاح طلبان ساده است آنها میدانند به خاطر بی تحرک بودن دولت و حمایت های مختلفی که از دولت کرده اند نمیتوانند پاسخگو باشند و وعده های آنها را مردم باور نمیکنند پس با فرار رو به جلو صحبت از تحریم انتخابات میکنند
  • حامد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    15 0
    ایشان فقط فکر مسند قدرت سیاسی هستند وگرنه هیچ لیاقتی در بودن در مجلس در ایشان دیده نمیشود
  • ادم IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    2 19
    زیر دیگ انتخابات را روشن کردی چه زود
  • عسگر IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    11 0
    من ماندم این بزشکیان چطوری دکترشده البته بازجای شکرش باقیه که نگفت تقصیراحمدی نزاده
  • حالب IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    16 0
    چرا مردم را تا سینه به لجن بردید توضیح هم نمی دید به پای انقلاب میزارید ایا انقلاب گفته که اختلاس و گرانی و اقتصاد رو به لجن بکشید؟ چرا وقتی همه چیزتون رو میشه از انقلاب حرف میزنید چه ربطی به انقلاب داره. به خاطر انقلاب دارید خون مردم رو می خورید اینم می گذرد
  • حالب IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    12 0
    چرا مردم را تا سینه به لجن بردید توضیح هم نمی دید به پای انقلاب میزارید ایا انقلاب گفته که اختلاس و گرانی و اقتصاد رو به لجن بکشید؟ چرا وقتی همه چیزتون رو میشه از انقلاب حرف میزنید چه ربطی به انقلاب داره. به خاطر انقلاب دارید خون مردم رو می خورید اینم می گذرد
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    10 0
    آقای پزشکیان مشکلات کشور ابتدا به عهده روحانی سپس شما نماینده های اصلاح طلب که همه چیز را لاپوشالی میکنید و به جای امید به خدا و همت ملت امید به کدخدا بستید
  • DE ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    26 0
    همه ویروس هایی که علیه حقوق اولیه مردم قد علم کرده اند و به نفع صهیونیسم و امریکا طبالی می کنند و حاده باز کن اونا شدند باید از بدنه جامعه ایران حدف بشوند.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    24 0
    تصویری واضح از یه عده خائن جهنمی.
  • معلم IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    30 0
    مملکت گل وبلبل هست بی انصافی است که کسی دولت خوب مجلس خوب دزدا خوب همه خوبن این ما هستیم که بدیم اینا ارباب ما هستن ما رعیت هستیم ابن بگه خوب نخوبه بابا همشون خوبن از خوباهستن این خوبا خیلی خوبن
  • محمدرضا IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    6 0
    یه عده دارن خط ومشی میدن وتصمیم میگیرندویه عده دارن اجرا میکنند حالا وقتی به نتیجه نرسیم کدوم مقصرند ؟برنامه ریزان وتصمیم گیرندگان یا مجریان؟
  • ناشناس IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    2 1
    خفه شین بابا نشستین تو اتاق گرم و نرم فقط چرندیات تحویل مردم میدین
  • غضنفر IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    2 24
    نه نظر بنده كار از اين حرفها گذشته اگر كمي در پياده رو قدم بزني ميفهمي مردم ديگه دست چپ و راست خود را گم كرده و دنبال خودشان ميگردند و شما گروه چپ و راست كه چندين سال جيبهاي خود را با همين بازيها پر كرده ايد هنوز نقشه ميكشيد .
  • fd IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 15
    اگر اصلاح طلبها کاندید شوند مطمئن باشید رای میارن چون مردم ایران طرفدار اصلاح طلبان هستن
  • بوستانی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    8 1
    برای تعویض کارت ملی به هوشمند 3 روزه دارم میرم و میام موفق نشدم یه روز میگن سیستم قطع هست روز دیگه پشتیبان قطع هست بعدش سیستم پیشخوان فطع شده . امروز تو سایت مربوطه دکمه وضعیت پیگیری زدم پیغام میده دوباره ثبت نام کنید مهلت مراجعه شما تمام شده است مرتب از فتنه و توطئه و دشمن و... مي گوئيد
  • محمد IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    6 0
    مثلث شوم فتنه و خیانت با حضور گردن شکسته سیاسی و ورشکشته سیاسی برگزار شد اما این جماعت خیانتکار هیچ غلطی نتوانند کرد
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    25 0
    . مشکلاتی هم که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم تقصیر دولت به تنهایی نیست" اره تقصیر نمایندگان بی خاصیت هم هست که به بادمجان دورقاب چینی بنفش مشغولند
  • کامران IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    23 0
    به گفته خود حجاریان توجه کنید: "حجاریان: قطعاً مدیریت اوضاع را به اصلاح‌طلبان اصیل و فتنه‌گران نمی‌سپارند." پس خودتون میدونید چی هستید.!!!
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    14 1
    خدا هر کسی که به اسلام و کشور خیانت میکنه نابود کنه ......
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    11 1
    نگید فرمانده آن فتنه تیتر کنید داعشی های وطنی چون در راستای منافع آمریکا مثل داعش رفتار می کنند
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1 10
    فتنه را شما خوب استارت زدید شما خدای فتنه اید مشرق جان
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    20 1
    :)))))اینارو چقدر دل خوش کردن به تحریما بیچاره دیگه بالا برید پایین بیاید تر زدید توی طویله هم جا ندارید حالا گمشید
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1 22
    فتنه ای صورت نخواهدپذیرفت .چون هیچ کدام ازجریانات سیاسی توان ایجادشوروشوق انتخاباتی ندارند.اعتمادمردم به چپ وراست خدشه دارشده است
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    4 34
    فقط و فقط احمدی نژاد قادر است ایران را نجات دهد. همانطور که فقط دکتر امینی می توانست شاه را نجات دهد. اما زمانی شاه سراغ امینی رفت و به او ذلیلانه التماس می کرد که دیگر خیلی دیر شده بود و متوقف کردن انقلاب ممکن نبود.
  • مرادی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    29 2
    لعنت و نفرین خداوند بر فتنه گر.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    لعنت به هر چی اصولگرا و اصلاح طلب که یکی از یکی بدتر و بی خاصیت ترن.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    2 8
    تحلیل آبکی مشرق خیلی از خندوانه رامبد جوان خنده دار تره .مریم از خنده با شکم گرسنه
  • ایرانی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    0 0
    هیچ .کاری نمیتونن بکنن
  • محمد IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    1 0
    مطمئن باشید هر اتفاقی که بیافتد طرفدران انقلاب نخواهند گذاشت شما سه نفر آنسوی اتفاقات را ببینید و اتمام کار توطعه تان برای دشمنان خارجی هر چه که باشد برای شما سه نفر فقط جهنم است
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    1 0
    سه وطن فروش
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    1 0
    آقایان مشرق این سه کله پوک چندین ساله ازهمین اراجیف گفته اند لطفا مطرح شون نکنید.مه فشاندنوروسگ عوعو کند.
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    1 0
    دود فتنه فقط از مغزهای الکلی بلند میشه. لعنت خدا بر فتنه انگیزان بی شرم حرامخور
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    1 0
    من احساس میکنم یک خطری از این گردن کلفتهایی که در پست و مقام دولتی ثروت و قدرت زیادی بدست آورده اند یک فتنه خواهند داشت مخصوصا از سه شهر یزد و تبریزو سمنان--- ببین کی گفتما- کله گنده های این چند شهر را مواظب باشید!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس