دومین مناظره سید مصطفی تاج زاده و علیرضا زاکانی

یونسی فعال اصلاح طلب گفته است: موضوع حصر قدم‌به‌قدم به سمت حل شدن پیش می‌رود. الان در مورد شخص آقای کروبی این اتفاق به‌صورت آرام در حال وقوع است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

کمک سپاه به اقتصاد ممنوع! تا مشکل «گوشت و پراید» حل نشود

«عباس عبدی»، فعال اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های این جریان خاص سیاسی اخیراً در یادداشت روزنامه اعتماد با اشاره به طرح زمزمه‌هایی برای کمک بیشتر سپاه به اجرائیات اقتصادی دولت نوشته است:

این روزها برخی افراد و گروه‌ها شعار می‌دهند که اگر میدان در اختیار دیگران قرار گیرد، آنان که موشک و ماهواره می‌سازند، اقتصاد را درست می‌کنند و احتمالاً خودروهای باکیفیتی نیز تحویل خواهند داد. آیا این ادعا می‌تواند درست باشد؟

او می‌افزاید:

زمانی که اتحاد جماهیر شوروی اولین فضانورد را به دور زمین فرستاد و ایالات متحده را از این پیشرفت به حیرت انداخت، زمانی که قوی‌ترین بمب جهان را منفجر کرد، زمانی که شنیدن قدرت تخریبی موشک‌های اتمی و قاره‌پیمای آن مو بر تن هر فرد و سیاستمدار غربی سیخ می‌کرد، زمانی که شوروی هر گاه اراده می‌کرد در هر کشوری کودتا می‌کرد، زمانی که احزاب کمونیست وابسته به شوروی در کشورهای جهان و اروپا رو به رشد بودند و زمانی که نیمی از قاره اروپا را فتح کرده بودند و هر جا اراده می‌کردند بی‌رودربایستی دخالت نظامی می‌کردند و… با این حال در همان زمان اقتصاد شوروی تکان نمی‌خورد و تولیدات کشاورزی‌اش رو به افول بود و مردم شوروی دربه‌در دنبال کالای مصرفی حتی در حد و اندازه‌های تولیدات ایران و کشورهای مشابه بودند. کفش ملی ایران بزرگ‌ترین هدیه‌ای بود که می‌توانستند به دست آورند.

عبدی در خاتمه تصریح می‌کند:

فرآیند تولید موشک از طریق غیر اقتصادی و به کار گرفتن افراد و کارشناسان برجسته و با حقوق‌های بالا و غیر رقابتی و بسیج تمام امکانات کشور برای تولید آن کالا و مستثنی بودن از تمامی مقررات، قابل تعمیم به تولید سایر کالاها نیست .[۱]

در همین حال، احمد زیدآبادی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در این رابطه طی یادداشتی تلگرامی نوشته است:

«محض اطلاع آن دسته از "اصول‌گرایان" مدافع حضور نظامیان در حوزۀ اجرا و اقتصاد یادآور می‌شوم: هر که بتواند موشک و بمب‌افکن و حتی بمب اتم بسازد، لزوماً نمی‌تواند کالای مرغوب تولید کند، تاجر خوبی شود، توسعۀ متوازنی در پیش گیرد و به اقتصاد خرد و کلان سامان دهد.
اگر باور ندارید تجربۀ اتحاد جماهیر شوروی، کرۀ شمالی و پاکستان پیش روی ماست. همین پاکستانی‌ها در همسایگی ما که نظامیان‌اش موفق به آزمایش و تولید بمب اتم و انواع موشک‌های پیشرفته شده‌اند، آیا به رغم سیطره‌شان بر امور آن کشور مشکل اقتصاد را حل کرده‌اند؟ اگر حل کرده‌اند پس این همه فقیر و بینوای پاکستانی که گاه مرزها را در می‌نوردند و در هر کوی و برزن شهرهای کوچک و بزرگ کشورهای همسایه به صورت خانوادگی گدایی می کنند، صرفاً از سرِ سیری و برای خوشگذرانی است؟
آیا در کشور ما، خطا بودن یک فکر حتماً باید در تجربه ثابت شود؟ ظاهراً که اینطور است!»

*این اظهارات را می‌توان در چارچوب پروژه چندین ساله اصلاح‌طلبان برای ایجاد «فتنه اقتصادی» در کشور تحلیل کرد. پروژه‌ای که در یکی از وجوه خود بایستی مانع استشفای مشکلات اقتصادی و تکنولوژیکی کشور شود و هرکس که توانمندی‌های آشکاری در این زمینه دارد را به باد استهزاء بگیرد!

جالب آنکه یکی از وزرای سابق اطلاعات نیز چندی قبل اعلام کرد که جاسوسی در یکی از وزارتخانه‌ها دستگیر شده که وظیفه‌اش رماندن چهره‌های اجرایی مطلوب و افراد نخبه از ساحت آن وزارتخانه بوده است.

درباره اظهارات عبدی و زیدآبادی بیان چند نکته ضروریست:

یکم: مثال عباس عبدی درباره شوروی یک مثال ناقص است.

کشور شوروی همواره و حتی امروز که به جماهیر مختلف تقسیم شده، همواره با مشکلی به نام گران بودن تولید ملی و تأمین غذا مواجه بوده است.

این مسئله دلایل مختلفی دارد که از جمله آن اقلیم خاص جماهیر شوروی، پهناور بودن مجموع ارضی این جماهیر و… است.

اما روسیه همین حد از برخورداری خود از فناوری، کاهش سطح تهدیدات خارجی و فراهم آوردن غذای مردمش ولو با مشقّت را مدیون روحیه نظامی‌گری بولشویک‌های شوروی است که تا امروز نیز در حکومت پوتین ادامه یافته.

بولشویک‌هایی که پس از انقلاب ۱۹۱۷، طرح صنعتی‌سازی شوروی موسوم به «پیاتی لتکا» را توسط استالین در مدت ۵ سال اجرا کردند و از یک شوروری کهنه و مندرس، یک شوروی صنعتی ساختند.

طرحی بزرگ که گفته می‌شود قطارهای امروز روسیه همچنان بر روی ریل‌هایی حرکت می‌کنند که در طرح پیاتی‌لتکا ساخته شد.

در واقع عبدی به بهانه یک مشکل ذاتی جماهیر شوروری، چشم خود را به روی رفع تهدیدات مختلف نظامی و اقتصادی علیه روسیه بسته است.

رفع تهدیداتی که جز با جاری شدن روح پیشرفتهای نظامی شوروی قدیم و روسیه جدید در تمام ساخت‌ها و زیرساخت‌های روسیه ممکن نبود و نیست.

مثال زیدآبادی درباره پاکستان نیز یک مثال ناموفق است.

چه اینکه اولاً سبک زندگی واحد مردم در پاکستان و هند و افغانستان را بایستی مد نظر داشت و ثانیاً پاکستان حکومتی دو بخشی و محتاج وام‌های خارجی است و بخش‌های امنیتی و نظامی آن اساساً در ساختاری خارج از اقتصاد و سیاست آشکار این کشور حرکت می‌کنند و عزمی هم برای حرکت اقتصادی ندارند.

دوم: اظهارات عباس عبدی و زیدآبادی در حالی است که تنها در یک مثال، دولت متبوع آنان به تازگی مجوزهایی به سپاه پاسداران داده است تا بحث مقابله با قاچاق کالا با جدیت بیشتری دنبال شود .[۲]

همانطور که همین دولت پیش از این نیز برای ساخت پروژه‌های بزرگ شهری و عمرانی خود دست به دامان سپاه شده بود.

و همانطور که برای ساخت مجتمع ستاره خلیج فارس، پارس جنوبی و غیره نیز از سپاه مدد گرفت.

ماجرای قطع ید مافیای شیلات جنوب که در زد و بند با چینی‌ها، نان صیادان محلی را قطع کرده بود اما با اقدام قاطع سپاه مواجه شد نیز از همین قبیل است .[۳]

با این سابقه انتفاع سپاه پاسداران برای اقتصاد آیا بدیهی نیست که اگر بخشی از این توانایی و روحیه به بدنه اقتصادی کشور تزریق شود؛ چه رخدادهای مطلوبی در انتظار خواهد بود؟! و چگونه مشکل گرانی گوشت و یا خودرویی مثل پراید مرتفع خواهد شد.

و از طرف دیگر آیا اکنون بهتر مشخص نیست که چرا عبدی و امثال عبدی به دنبال قطع کردن هرگونه احتمال کمک سپاه به اقتصاد هستند؟!

و سوم:"حمزه پاریاب" روزنامه نگار و پژوهشگر حوزه دفاعی کشورمان به تازگی در یادداشتی صحبت‌های جالبی را در پاسخ به عباس عبدی منتشر کرد.

او در بخشی از این یادداشت می‌نویسد:

«باید به این نکته توجه داشت هر زمان خودروسازان سراغ نیروهای مسلح رفته اند، هم با روی باز مواجه شده اند و هم با سرریز شدن فناوری. که طبیعتاً روش عکس آن، نه پاسخ به همراه دارد و نه منطقی است.

به عنوان مثال، می توان از خاطرات منوچهر منطقیاز مدیران عامل سابق ایران خودرو یاد کرد که ورود نسل اول بازوهای رباتیک به این کارخانه را از ثمرات مشارکت با بخش‌های های‌تک وزارت دفاع توصیف می کرد و طی ماههای اخیر نیز شرکت های وزارت دفاع موفق به تولید چند هزار ECU مورد نیاز خودروسازان شده اند؛ دستگاهی مهم که ورود آن به کشور با اخلال مواجه و هزاران خودرو تولیدی به دلیل نداشتن این قطعه، به دست مردم نمی رسید .»[۴]

***

حصر کروبی رفع می‌شود!

«علی یونسی»، فعال اصلاح‌طلب و دستیار سابق رئیس‌جمهور روحانی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است:

«موضوع حصر قدم‌به‌قدم به سمت حل شدن پیش می‌رود. الان در مورد شخص آقای کروبی این اتفاق به‌صورت آرام در حال وقوع است و پیش‌بینی من این است که مسئله حصر بعد از چند ماه شکسته شده و تقریباً رفع شود .»[۵]

* قبل از کروبی نیز حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور روحانی اینطور گفته بود که از حصر فقط یک پوسته مانده است ![۶]

علی شکوری‌راد، از فعالان اصلاح‌طلب هم اظهار کرده است که حصر موسوی مثل تبعید امام راحل است و می‌تواند سبب انقلاب شود.

این اظهارات در حالت خوشبینانه ناشی از عدم تحلیل صحیح و فقدان نگرش صحیح حکومتی است.

مقوله حصر به دلیل عزم راسخ نظام در دفاع از حق و رأی مردم در سال ۸۸؛ مادام که فتنه‌گران محصور «عذرخواهی رسمی» نکنند، برداشته نخواهد شد ولو اینکه شرایط جسمانی محصورین اینطور ایجاب کند که در برخی محدودیت ها تجدیدنظرهایی صورت گیرد.

پر واضح است که اگر عذرخواهی رسمی اشاره شده صورت نگیرد و حصر برداشته شود؛ به این معنی خواهد بود که نظام اسلامی تهمت سال ۸۸ مبنی بر تقلّب در آرای مردم را پذیرفته است.

اصلاح‌طلبان پیش از این نیز در سال ۹۶ دائماً تقلّا کردند تا با ایجاد فضای روانی، القا کنند که مقوله حصر تا عید سال ۹۷ برداشته خواهد شد!

آنها همچنین بعدها با استناد به خبری مبنی بر تغییر محل استقرار نیروهای امنیتی در محل حفاظت از محصورین؛ مدعی تغییر سیاست نظام در برخورد با محصورین شدند که البته دیری نپایید که مشخص شد این ادعا نیز نادرست است و اگرچه در شکل حفاظت تغییراتی ایجاد شده اما در اصل حصر فتنه‌گران هیچ تغییری بوجود نیامده است.

***

تاجزاده: «ولایت فقیه» نباید وارد قانون اساسی می‌شد

«مصطفی تاجزاده»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ طی اظهاراتی در نشست «آیا انقلاب اسلامی اجتناب ناپذیر بود؟» که توسط حزب توسعه ملی برگزار شد، اظهار کرده است:

«وارد شدن ولایت فقیه به قانون اساسی نباید اتفاق می افتاد، بلکه نهاد روحانیت و مرجعیت باید با جایگاه مردمی خود مردم را هدایت می کرد.»

به گزارش کانال امتداد، تاجزاده همچنین با بیان اینکه این جامعه از این حکومت تنها چیزی که می خواهد این است که کاری به کارش نداشته باشد، گفت:

یک بازی برد – برد باید برای همه تعریف شود؛ همان طور که درباره ماهواره این اتفاق افتاده که قانون ممنوعیتش هست اما مردم هم ماهواره شان را دارند، یا تلگرام فیلتر است اما همه استفاده می کنند یا در مورد حجاب هم قانون هست و هم عملاً هرکس هرطور می خواهد عمل میکند و هر دو طرف هم راضی هستند! باید به سمتی حرکت کنیم که یک سیاست برد – برد را در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

*ما قضاوت درباره اظهارات تاجزاده پیرامون ولایت فقیه را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

توضیح آنکه نه به لحاظ عقلانی و نه در هیچ حکومتی در دنیا، پذیرفته نیست که اصلی‌ترین بخش یک حکومت (که در نظام ما ولایت فقیه است) جایی در قانون اساسی نداشته باشد.

این در حالی است که ستاد اصلاحات در حال حاضر که ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی (اصل ۵۷) وجود دارد، دائماً از لزوم قانونی بودن و قانونی شدن دستورات رهبری سخن می‌گوید؛ به این معنی که ولایت مطلقه و امر فراقانونی ولی فقیه را نمی‌پسندد! پس وای به روزی که ولایت فقیه در قانون اساسی نمی‌بود! زیرا آنگاه مشخص نبود همین آقایان چه رفتاری را در زمینه دستورات ولی فقیه از خود بروز می‌دادند.

درباره اظهارات تاجزاده مبنی بر اینکه حکومت و جامعه کاری به کار هم نداشته باشند نیز بایستی اشاره کرد که در حال نظاره غیر عقلانی‌ترین اظهارات سیاسی در جهان هستیم...

فی‌المثل در بحث حجاب، آقای تاجزاده در قبال اظهارات خود تحلیل درستی از دو مقوله "تابلوی عبور ممنوع و کوچه بن‌بست" ندارد.

در مثال تابلوی عبور ممنوع که یک وجه آن، قانون حجاب اسلامی است؛ افراد بایستی طبق اعلام حکومت حدی از حجاب را رعایت کنند.

حدی که بصورت شخصی ممکن است رعایت نکنند و فقط عندالزوم مورد تعزیر و برخورد قرار گیرند.

اما در مثال کوچه بن‌بست پر واضح است که راه قانون‌شکنی بسته است و مثلاً هیچکس در ایران نمی‌تواند آزادانه بصورت برهنه در خیابان راه برود زیرا قوای قهریه حکومت و حتی مردم و حتی کسانی که بدحجاب محسوب می‌شوند، بلافاصله او را مورد برخورد قرار خواهند داد.

از طرفی تاجزاده باید توضیح بدهد کدام حکومت دنیاست که در قبال کوچه‌های بن بست خود مسامحه کند و امر عجیبی به اسم «سیاست برد_برد» را به اجرا بگذارد؟

گفتنیست، تاجزاده به تازگی بحث حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده بشرطها و شروطها را مطرح کرده است.

او در پاسخ به این سؤال که اگر شروط اصلاح‌طلبان از سوی حکومت رعایت نشد؛ چه باید کرد؟ گفته است: در غیر اینصورت ما هم انتخابات را تحریم می‌کنیم .[۷]

قابل تأمل آنجاست که فردی که به رفتار خائنانه «تحریم انتخابات» می‌اندیشد اما مشغول نظریه‌پردازی پیرامون باید و نباید رفتارهای حکومت و بی‌لزوم بودن حضور ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی است.

پیش از تاجزاده، سعید حجاریاننیز در اظهاراتی از این گفته بود که ولایت فقیه مطلقه نیست و امر مولوی ندارد ![۸]

او همچنین در مقطعی دیگر نیز اینطور گفته است که روش فعلی انتخاب رهبری در ایران حقوقی و عقلانی نیست .[۹]

***

1_ https://fararu.com/fa/print/391573

2_ http://www.irna.ir/fa/News/83218196

3_ https://www.alef.ir/news/3971127237.html

4_ mshrgh.ir/938929

5_ http://www.irna.ir/fa/News/83218410

6_ https://www.isna.ir/news/97091809085/

7_ mshrgh.ir/938200

8_ mshrgh.ir/931885

9_ mshrgh.ir/867762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 181
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 61
  • نیک IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    تا زمانی که برخی احمقها در مجلس ودور دولت هستند هیچ کس نمی تواند چیزی تولید نماید. احمق ها خودشان باید بدانند وفهم داشته باشند که کشور چطور باید رو پای خودش بایستد.
    • شاگرد پور سینا IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      67 4
      اگه این سیاهی لشگر رو سیاه نباشن و هوچی گری رسانه ای اعم از ماهواره و فضای مجازی ملتی که سرانه ی مطالعه اش به شدت پائین هست رو خام نکنن ، قطعا اقتدار علمی ، فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و.... که درون زا باشه دنیا رو به تحسین وا میداره ، و همه ی مشکلات تا حد خیلی زیاد حل میشه
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      97 17
      حداقل 5 سال ازمایشی بدین دست سپاه بعد از ان اگه دیدید سپاه هم هنوز پراید تولید میکنه بگیرید تا 100 سال دیگه خودتون پراید بزنید بلاخره از قدیم گفتند به امتحانش میارزه
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      49 5
      از یه طرف میگن بادنیا (منظورشون شیطان اکبره) رابطه داشته باشیم تا وضعمون خوب بشه و ریال با ارزش بشه از یه طرف پاکستان را مثال میزنند که بهترین روابط را دارد و در فقر و فلاکت میباشد پس معلوم شد عربستان و امارات و بقیه گاو های شیر ده فقط تا چند سال دیگه که نفت هست زندگی بهتر از پاکستان دارند باز پاکستان مقداری محصول کشاورزی دارد
    • بهداد IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      65 6
      مردم دیگه حول حوصله فتنه ندارند دهان اینها رو ببندید بابا باز دنبال یه اشوب دیگه ایی هستن اینها از الان دارند کار میکنن برای فتنه های بعدی اصولا وقتی اینجور مواضع برای مقابله با ولایت فقیه مطرح میشه بوی فتنه و اشوب میاد مثل این میمونه که بگیم پلیس راهنمایی و رانندگی نباید دم چهار راه باشه اخه تا کی مماشات با این ارازل اوباش سیاسی که در کت شلوار هستن و تز روشنفکران جامعه سیاسی رو یدک میکشن ای بابا (ولایت فقیه خط قرمزهست )
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      59 2
      خودروسازی یکی از فاسدترین و رانت خوارترین بخش دولت است که متاسفانه بعد از 30 سال دستاوردی نداشته و صد البته سفره ای برای لفت و لیس عده ای . ترس اصلاحطلبان از دست دادن این رانت ها است امثال عباس عبدی سخنگوی رسمی مافیای خودرو است . اقای عباس عبدی از جمشید ارین چه خبر ؟
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      81 3
      سایپا را واگذار کنید به سپاه و ایران خودرو دست دولت باقی بماند بعد بگذارید هر دو ماشین تولید کنند و مردم خودشون قضاوت کنند
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      33 1
      و باز هم اصلاح طلبان تهوع آور...
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      7 1
      اگر سپاه و بسیج نبود الان خیلی از این فعالین اصلاح طلب نوامیسشون در حال جهاد نکاح بودند بحث صرفا سپاه نیست اصلا سپاه نباشه در امور اقتصادی چند تا ادم کاربلد کارشناس به مسائل اقتصاداسلامی(ان اءالله اسلام رو که قبول دارید)و چند تا مدیر دست پاک و متعهد و مومن و آدم کسی که به فکر جیب خودش و برادر و برادر زادش نباشه بیارید ببینید اگر درست نشد بریدfatfو اینارو قبول کنید برید رو بیارید به اقتصاد فاسد و ضالمانه غرب چرااااا آخه اینا مغزشون فلجه
    • سید IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      0 2
      برخی احمق ها یعنی چه باید رو دربایستی را کنار گذاشت و گفت اصلاح طلبان تهوع آور! تا متوجه شوند نظر مردم نسبت به خودشان را!
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    تاج زاده اخه خجالت نمی کشی این همه حرف می زنی . واقعا اقای تاج زاده یک بی عقل سیاسی است .
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      20 1
      لطفا به بی عقل ها توهین نکن
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      28 1
      مرگ بر ضد ولایت فقیه. مرگ بر تاجزاده
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      6 1
      آخه تاج زاده بی خرد تو که سواد فقهی و حقوقی نداری چرا حرف میزنی و فضارو آلوده میکنی یک سوال شما اسلام رو قبول دارید؟البته ببخشید شرمنده ابو سفیان هم به اسلام رو آورد به اجبار
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    عباس عبدی ، تاج زاده ، و این شیخ ..یونیسی بدیخت و هیزم کش جهنم چرا نمی فهمند که مردان دلاور این مرز و بوم نمی گزارند انان مردم را اغفال کنند .
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      45 5
      روشنفکر زده ها هنوز نمی دانند که ریشه پیشرفت کشورهای غربی نظامیان بودند
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    54 69
    به جای ورود سپاه به اقتصاد، بهتر نیست اصل 44 رو واقعا اجرایی کنید؟
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      84 2
      اجرایی شدنش رو توسط لیبرالها دیدیم چه فضاحتی ببار آوردن . مسئولش ممنوع الخروج شد و جهانگیری ناراحت از اینکه چرا نذاشتین بخوریم
    • بیسیمچی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      51 3
      سرمایه دارهای که ارق ملی نداشتن . اصل 44 رو به لجن کشیدن.
    • ...... IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      4 0
      آقا اصلا به سپاه هیچی ندین ولی خودرو سازی رو بدید سپاه بخدا اگر با استدلال این اصلاح طلب ها سپاه نتونه مشکل قیمت خودرو را حل کنه حد اقل با کیفیت میسازه سپاه که ماشین های نظامی فوق العاده رو میسازه یعنی نمیتونه یه ماشین با کیفیت برای مردم بسازه آقای اصلاح طلب اصلا قبول ماشین نمیتونه بسازه همون ماشین های زرهی جدید رو که میتونه تولید کنه همون رو بدن به مردم با همون ۴۵ تومن قیمت پراید مردم حداقل نمیرن با این ارابه های مرگ مرگ بر ضد ولایت فقیه مشرق جان خواهشا درج کن ارادت داریم
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    50 4
    گلالود کردن آب و ماهی گرفتن از آب گلالود ممنوع
    • بهداد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      20 2
      بابا این اصلا فکرش به زمان رضا خان و قاجار کار میکنه موندم چرا به اینها فعالیت سیاسی میدن
  • ايراني IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    118 8
    عباس عبدی اول بيايد توضيح بدهد كه در اين 40 سال كه اقتصاد دستشان بود چه گلي به سر مردم زدند كه حالا مثلا مدافع حقوق مردم شده اند و تئوريسين شده و شوروي و پاكستان و... را تحليل ميكند آقاي عباس عبدی اگر نمي داند بداند كه ارتش آمريكا در بسياري از كارهاي اقتصادي و علمي فعال و حتي در دنيا مطرح است در مورد كارهاي عمراني (جاده سازي ، پل سازي ، مكانيك خاك و... فعال بوده و حتي آيين نامه هاي طراحي شده آنها مورد استفاده ديگر كشورها نير هستند بنده چون در زمينه مهندسي عمران فعال مي باشم تنها به همين قسمت اشاره كردم در حاليكه ارتش آمريكا در پزشكي و نانو ... هم فعال است.
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      60 3
      برادر منافعشان از دستشان خارج می شود و الا اینها کاری با مردم ندارند.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    64 4
    آقای تاجزاده اگر معتقد به عدم ورود ولایت فقیه به قانون اساسی و عدم مداخله روحانیت در سیاست است پس لطفآ بفرمایند که کدام بزرگوار به ایشان بدون برگزاری کنکور و امتحان و ... حکم معاونت سیاسی وزارت کشور رو داد؟اگر همشهری آقای خاتمی نبود. چه کاره می شد؟
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    84 6
    من نمیدونم چگونه کسانی که اصول قانون اساسی را قبول ندارند سالها در نظام دارای منصب بوده اند؟
  • یا زهرا سلام الله علیها IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    89 6
    با عجب جانورهایی در این کشور زندگی می کنیم خدا سرشان را به خودشان برگرداند.
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      1 0
      می خوام سربه تنشون نباشه!
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    51 4
    سر و ته صحبتهای عبدی و تاجزاده خیلی شیک و مجلسی با یکدیگر چفت میشوند. حرف مشرق درباره فتنه اقتصادی و اصل نظام نشانه است صحیح به نظر می رسند.
  • مجید IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    70 3
    سلام علیکم ، در شگفتم از این آقایان ، دایه داران اصلاحات . تئوریسن های که در برج عاج نشسته اند وبرای مردم نسخه راهگشا می پیچند و بعد با گفتن جمله کی بود کی بود من نبودم برائت خود را خواهانند . و در شگفتم از مدعی العموم که اجازه بیان و نشر این موراد را صادر می نماید . .....
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    60 5
    واقعا باید به حال اصلاحات افسوس خورد با این تئوریسین های بی سوادی که داره . آخه تاجرزاده تو چطوری فیلتر و حجاب و ماهواره رو با ولایت فقیه مقایسه می کنی . کینه شما نسبت به ولایت فقیه کاملا مشخصه . مشخصه که همین ولایت فقیه جلوی افکار خبیث و اعمال ناپاکتون رو گرفته . شما موجودات عقده ای هستید که وقتی حرف از دین میشه کهیر میزنید . تو دلهای مریضتون چی می گذره خدا می دونه
  • ناشناس IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    43 6
    وقتی وزارت اطلاعات فشل شیخ حسن جرات دستگیری این ارازل سیاست زده رونداره اخه نقاش وعکاس چه به وزارت اطلاعات ما مردم انقلابی از وزارت تقاضا داریم جلوی این چپاول گران بیت المال رو بگیرند تا انقلابی هاخودشون دست به اقدام نزدند من انقلابیم
  • محسن IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    41 24
    سپاه و رهبری شده خار چشم اصلاح طلبها.اگه سپاه نبود دو دستی کشور به امریکا اروپا عربستان امارات میفروختین.تنها راه نجات ایران حذف ریاست جمهور و مجلس هس فقط سپاه همه امور کشور بدست مگیره حال اوضاع مردم ایران بهتر از این نمیشه که هیچ بلکه بدتر میشه.
  • حسین IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    65 17
    فقط یک کلمه برو ید بمیرید اگر سپاه نبود شما تا حالاتو سطل آشغال بودید
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    57 12
    این اصلاح طلبها از نظامیان میترسند چون میدانند آنها سرسخت ترین افراد این کشور در حفظ استقلال و اقتدار و عزت کشورند و بسیار بیگانه ستیزند...واینها یعنی مرگ اصلاح طلبان!!!!...اصلاح طلبانی که علنا و عملا مریدان غربند و مزدوران آمریکا
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      28 9
      احسنت که حق مطلب را گفتی
    • نیما IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      15 1
      تاجز اده حیا کن سیاست رو رها کن
    • علی RO ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      3 0
      بگو بدهی 6000 هزار میایاردی سپاه ارت ش رو بدن!
  • احمد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    40 87
    سپا جیب مارا نزند پراید پیشکش هرچی مکشیم از انها ست
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      49 15
      حرف مفت میزنی اگر راست میگویی مدرک بیار نه اینکه حرفهای ماهواره را تکرار کنی
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      29 32
      از نوع نگارشت معلومه که اسرائیلی هستی و هنوز فارسی را خوب یاد نگرفتی
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      29 9
      معلومه از رانت خوارای محترمی
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      27 7
      معلومه از رانت خوارای محترمی
    • محمدمهدی قادمون یا قدس IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      32 13
      سپاه دلاور وانقلابی جیبتون مطمعن باش نمیزنه بلکه ریشتون رو خواهد زد ...خدایا شر منافقان اصلاحطلب بکن آمیییییییین
    • علی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      24 11
      احمد اسمت خیلی قشنگ است ولی کمی فکر کن واز مغزت کمک بگیر وکتاب بخوان !چقدر زور زدی تا یک جمله کلیشه ای مال خانم هنرپیشه دریک سریال تلویزیونی را گفتی (جیب ما را نزن )! قدر زر (سپاه) زرگر شناسدقدر گوهر گوهری
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      22 3
      الان که هر چی تو جیبته رو این شرکت های خودرو سازی زدن
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      19 3
      فعلا دلت خوش باشه چون دست دولت توی جیب مردم است
    • ع خیلی بی ادب وخود فروخته ای بدبخت IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      6 1
      خیلی بی ادب وخود فروخته ای بدبخت
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      5 2
      سپاه نبود الان داعش پیش خانوادت بود
    • علی IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      2 3
      خاک سپاه تو سرت
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    39 15
    خدا شر این اسهال طلب های نفهم رو کم کنه از سر این مردم
  • کیومرث IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    41 10
    سپاه نیاید که تو بخوری و بچاپی و بدزدی و فامیلانت هم چنین کنند و آیندگان نیز بنویسند که تو بی لیاقت بودی و مملکت به غارت رفت
  • م CA ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    10 5
    انقلاب ایران انقلاب ارزشها بود. الان این ارزشها در حال نابود شدن هستند. مشکل اینجاست. اقتصاد و کروبی و ناج زادا و حجاب و....قابل حل است و قابل تحمل.‌
  • DE ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    18 3
    خدا رو شکر مشکل پوشک که حل شد انشالله مشکل گوشت و پراید هم حل می شه!
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    12 18
    راست میگه. وقتی همه امکانات کشور بسیج میشه و در یک فضای غیر رقابتی، فلان موشک در میاد. با این طرز تفکر نمیشه خودرو ساخت.
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    29 3
    آدرس اشتباه به مردم ندهيد ساخت انواع موشك و ماهواره و .... مديريت جهادي بوده نه امكانات مديريت جهادي راببريد تو صنعت وضع خوب مبشه نه مديريت اختلاسي و بچاب ببر
  • ايراني نيك IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    33 2
    حصر مفسدان بايد باشد وبايد بخاطر خيانت محاكمه شوند .درضمن اين تئوريسين هاي احمق (البته به احمق توهين نشه)بروند از خيانت به ملت يه ذره خجالت بكشند....
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    14 4
    "کشور شوروی همواره و حتی امروز که به جماهیر مختلف تقسیم شده، همواره با مشکلی به نام گران بودن تولید ملی و تأمین غذا مواجه بوده است." خوب اینو که ما هم داشتیم و داریم. تولید و تامین غذا همیشه در ایران مشکل بوده اونم به بخاطر حضور نیروهای بیگانه پرست است و نمونه آن موسسه های تحقیقاتی کشاورزی (دام و بذر و ...) هستند که نیروهای آن حقوقهای 15-20 میلیونی می گیرند اما همیشه معیشت مردم به اخم یک خارجی وابسته است
    • RO ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      12 3
      برو بابا... الان مثلا نان تو ایران گرونه؟ ضمنا ما هفتمین تولید کننده گوشت مرغ در جهانیم
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      2 8
      ناشناس از رومانی: چقدرخوب نشان دادی که سواره خبر نداره از پیاده . هفتمین تولید کننده ای که مردمش لنگ مرغ هستن داره نوکر خارجیه نه مردمی که واسه مرغ صف کیلومتری می کشن
    • حمید ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      2 0
      خطاب به 13:28، دلیلش بیشتر نظام توزیع نامناسب است، باید مکانیسمی برای بهبومد شبکه توزیع طراحی شود، در بسیاری از مواقع مشکل به خاطر کمبود تولید نیست، بلکه به خاطر ناکارامد بودن شبکه توزیع است.
  • دبیر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    8 1
    در سال ۱۹۱۷انقلاب روسیه صورت گرفته ونظام تزاری روسیه به نظام شوزوی سوسیالیست تبدیل شد، پیشرفت های خوبی در عرصه های گونلگون خصوصا صنایع نظامی داشت،،اما خیلی از صنایع محصوباتشان نتوانست در دنیا رقابت کند،،بنظرم عولمل گوناگون در این زمینه نقش داشت،،،، عدم وجود مالکیت خصوصی که میل به رقابت و تبعا سرمایه گذاری این بخش رامحدود کرد،،،رقابت های شدید نظامی یا غرب وعدم توانا یی اقتصاد روس ها در همترازی با غربی ها،،، مشکل شوروی با همسایگان در مرزها ااز از جزایر کوریل تا تا اروپای شرقی،،،،وبالاخره عدم توجه به معنویت ومذهب در دورا ن کمونیست ها که جز نیازهای جلمه بشریست،،،،،،،،،،؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    35 7
    تجربه ثابت کرده هروقت سپاه تویک موضوع بغرنج ورود کرده آن موضوع حل شده .مهمترین موضوع در حال حاضر اقتصاد اگر سپاه وارد نشه .فقر مطلق باعملکرد دولت قطعا حاکم خواهد شد.
  • ممد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    9 18
    الان هم به شوروی سابق نزدیک شده ایم ومردم درفقراقتصادی شدیدی بسر می برند
  • ایران من IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    18 1
    اینا چرا از یگان های بزرگ مهندسی وزارت دفاع و ارتش آمریکا مثال نمیزنن که همین کامپیوتری که باهاش کار میکنن سرریز فناوری اوناس؟ یا چرا از سردار سازندگی مرحوم هاشمی حرف نمیزنند؟ اینها وحشت زده از این هستند که لفت و لیس های خودشان از صنعت مونتاژ و رشوه های اروپایی های برای گرفتن امتیازات محروم بشوند!
  • خورزوخان IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    11 1
    نمیگویم اصلاح طلبان که هر فردی که مانع پیشرفت اقتصاد و کشور شود و بگوید سپاه یا هرفرد ، ارگان یا نهادی ، نباید در پیشبرد توسعه اقتصاد و جامعه دخالت کند ، میخواهد اصولگرا باشد اصلاح طلب باشد یا هر کوفت و زهرماری دیگر ، خائن به ملت و کشور بحساب مباید و میبایست محو شود
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    14 1
    شکر خدا پایه گذاران قانون اساسی امروز شما آفتاب پرستهای ملون مزاج و شناخته بودند و مهمترین اصل نظام اسلامی و تنها نظریه اولیه عامل تشکیل حکومت اسلامی وارد قانون اساسی شد.والا می ترسم برای پول و قدرت توحید را هم به حراج می گذاشتید و اذان و اقامه مسجد هم وابسطه موافقت دیگران می شد.
  • سید حبیب IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    26 1
    فهمیدن اگر سپاه ورود کند کشور نجات پیدا خواهد کرد و نقشه این خائنین به بار نخواهد نشست به همین خاطر به غلط کردن زیادی افتاده اند
  • شیرازی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    12 1
    این اسمهای تاجزاده و یونسی و عبدی و ... که میگید تئوریسین هستن، واقعا وجود خارجی دارند؟ آخه واسه ما اهل فلسفه(غرب و علم) شاخته شده نیستن و اسمشون رو جایی ندیدیم! علاوه بر ناشناس بودن ای عزیزان برای جامعه علم و حتی مردم، مقبول نیست کسی که دو زار مثل تئوریسین های صهیونیستی و آمریکایی و ... بهره ای از اندیشیدن فیلسوفانه نبره است را تئوریسین خوند و این جای تعجب دارد!
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      6 1
      خاک مملکت رو دارن با فتنه به توبره می برن؛‌ اونوخ شما گیر دادی چرا به اینا گفته شده تئوریسین؟
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    13 1
    اصلاح طلب خخخ
  • هادی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    19 1
    کسی نمیگه سپاه رو ببرید توی صنعت ،بلکه باید تفکر جهادی سپاه رو برد توی صنعت و کشاورزی سپاه در هر جا وارد شده موفق بوده حتی مخالفانش قبول دارند دلیل؟؟؟؟ پول ثروت رابطه و..... که شما میگید دلیلش نبوده اتفاقا در این موارد دست دولت ها به مراتب بازتره دلیل تفکر جهادی است که اصلاح طلبان وحتی بعضی اصولگرایان از آن بی بهره اند تفکر جهادی یعنی چشم به بیرون نداشته باش ولی تمام ظرفیت های داخلی رو برای رسیدن به هدف بسیج کن البته با نیت الهی ودگر هیچ
  • ممد نبودی ببینی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    2 4
    آب رفته باز نیاید به رود . اینجا دیگه درست شدنی هم باشه سودجویان نمیزارن درست شه.یه فکری به حال خودتون بکنید نخاید کشور رو درست کنید. مگه چند سال انسان عمر داره؟
  • ایرانی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    27 1
    کاری ندارد با محکوم کردن سپاه و متهم کردنش که چیزی درست نمیشه به سپاه دو سال میدون بدید اگر نتوانستند برای این مردم خودرو با کیفیت و اقتصاد خوبی بسازند من و سایر مردم هم با شما همسو میشویم و مهر تاییدی به حرفهای شما خواهیم گذاشت ولی آیا جرات اینکار رو دارید و یا از ترس رسوایی خودتون مانع این امر میشوید بنده به نوبه خود با اطمینان میگوییم کلید حل همه مشکلات کشور دست سپاهه فقط مرد باشید بگزارید سپاه وارد مساییل اقتصادی بشه نه که با پاپوش درست کردن و مقایسه های نادرست مانع ورود سپاه به چرخه اقتصاد کشور شوید .ما به روحانی رای دادیم به امید اقتصاد بهتر کشورمان و حالا بعد از شش سال از رییس جمهوری ایشان اوضاع کشور بهتر نشد که روز به روز و ثانیه به ثانیه بدتر و بدتر شد .حالا بگزارید یک یا دو سال میدون رو سپاه به دست بگیرد قسم می خورم اوضاع اقتصادی مردم رو مثل اقتدار موشکی تسلیحاتی و...موقعیت ابر قدرتی اش در منطقه که اغراق هم نمی باشد و دنیا قبول کرده است متحول خواهد کرد مرد باشید بجای زدن برای سپاه از سپاه حمایت کنید آنوقته مردم طغم زیبایی زندگی رو حتما خواهند چشید به حول و قوه الهی به دستان سازنده برادران سپاهی والسلام.
    • مهران IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      15 1
      احسنت .ان شا ا... عمر این ادمهای وطن فروش تمام میشود ودیگر نمیتوانند قدرت را در دست بگیرند برای همین به دست وپا زدن افتادند .فقط یک کلام اگر سپاه و مردم انقلابی پشت سرشان نبود این مملکت را بار ها به دشمن فروخته بودند وان شاا... به کوری وطن فروشان همیشه حامی رهبر عزیزم هستیم (( حزب فقط حزب علی .........رهبر فقط سید علی ))
  • محمد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    9 1
    خدا لعنتتون کنه
  • امین IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 19
    با سلام تمامی نظرات مخاطبان شما نشون دهنده اینه که شما در پخش نظرات بصورت کاملا دیکتاتوری عمل میکنید بنابراین اول خودتون را اصلاح کنید بعد از دیگران ایراد بگیرید. ضمنا پخش نظرات سخیف مخاطبان شما نشان دهنده سطح فرهنگی پایین طرفداران شماست و البته خود شماها. موید باشید
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      18 0
      اینکه افساد طلبان را قبول ندارند سخیف است ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      2 0
      سطح فرهنگ و شعور همین اصلاح طلبان هستش که گند زده به مملکت دلار شده 15 تومن گوشت شده 120 تومن و پراید شده 47 تومن //////// سطح فرهنگ ، اگه میتونی اینارو ارزون کن اگه نمیتونی زر مفت نزن
  • ایرانی US ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    16 2
    حداقل از شما ها بی عرضه که لیاقت ندارید یه معیشت ساده ملت درست برقرار کنید که بهترند
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    19 1
    سپاه باید هر جا که درد اصلاح طلبان وطن فروش زیاد می شود بیشتر مانور بدهد تا آنها دق مرگ شوند
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    12 4
    مگه حضرت آقا نفرمودند آتش به اختیار.اگه سپاه کاری از دستش بر میاد الان موقع اجابت فرمان آقا هست.
  • فرهاد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    9 1
    تاجزاده نفهميده چه گفته
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    10 1
    آقای عبدی، ظاهرا ارتش شوروی را با سپاه پاسداران یکی میبینی ارتش بی دین دور از ملت با سپاه پاسدار انقلاب قابل قیاس نیست. سکولار جماعت وظیفه شان انحراف افکار عمومی است
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    8 2
    لطفا نظرات و اراجیف این فتنه گران رو نویسین و حال ملت رو به هم نزنید
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    3 1
    دروغ میگن، کی میگه غیر رقابتی هست؟ میخوای موشک بسازی؟ اوکی! برو مجوز بگیر، بساز و بفروش! احتمالا در برخی قطعات و لوازم، خودشون واردکننده اند دارن احساس خطر میکنن، مثل قطعات کامپیوتر وسایل نقلیه و... . اگر کسی میتونه بسازه، خوب بره بسازه، چرا نمیسازه؟
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    14 1
    روشنفکرانما ها ای بی سواد شما اگه لال شوید مفیدتر هستید
  • سیدداودالفتی NL ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 4
    بانام خدا-اگر به خداوند اعتقاد نداشته باشید یا اعتقادتان غلط و اشتباه باشد کشور ما یک بهشت واقعی است که همتایی ندارد ولی اگر به خداوند اعتقاد درست و صحیح داشته باشید کشور ما واقعا یک جهنم بی همتا است ./
  • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    7 1
    مرگ بر ضد ولایت فقیه، امثال تاجزاده، یونسی ،عبدی و.... ترسو وبزدل به اندازه آن ضد انقلاب خارج نشین وآن دشمن خارجی هم نمی فهمند که عامل اصلی دوام و پیشرفت جامعه ولایت فقیه است که اینجور گزافه گویی و بزله گویی میکنند. خدا ریشه آنها را از روی زمین برکند.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    16 2
    کسانی که باعث آشوب و فتنه در کشور میشن و کاری می کنند که پرچم امام حسین (ع)را به آتش بکشند و عکس امام خمینی(ره) را به زیر پا بیاندازند رفع حصر که هیچ حتی نباید در این کشور زندگی کنند
  • saeed AE ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    8 1
    مارو با پاکستان مقایسه میکنید. مارو با این همه دارییکشور با بدبخترین کشورها مقایسه میکنید؟ همه دزدا دوره هم جمع شدن روز به روز ملت بدبخت تر میشن. شما ها خوده شیطان هستید
  • SY ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    13 2
    وارد شدن ولایت فقیه به قانون اساسی نباید اتفاق می افتاد، بلکه نهاد روحانیت و مرجعیت باید با جایگاه مردمی خود مردم را هدایت می کرد.» اقای اسهال طلب ، صدر اسلام نیز بعد از رحلت حضرت پیامبر (ص) عده ایی با همین منطق شما خلافت را غصب کردن و حضرت امیر مومنان علی (ع) را از حاکمیت کنار زدن و شد عاقبت مسلمانان و عالم اینی که میبنی
  • AE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    16 2
    اقا اين اصلاح طلبهاي نامرد و ظالم و امريكايي كي ميتونه خفه كنه خون مردم رو توي شيشه كردن تاج زاده سلطنت طلب هم اينقدر وقيح شده. در مورد ولايت فَقِيه إظهار نظر ميكونه اگر نمي تونيد ما خانواده هاي شهدا تكه تكه شون مي كنيم
  • سید IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    11 1
    اوقم می گیره ازاین همه پررویی این افراد تازه داره حلیم میشه امامان معصوم از اطرافیان چه ها کشیدن وقتی به یادبسیجیان که توی فتنه شهید شدن اسمی ازشون نیست حالا کروبی می خواد آزاد بشه که چکارکنه چندتا ازجوون های مردم بکشتن بده که رییس جمهور بشه
  • رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    11 1
    سپاه اگه وارد بشه 80درصد اینا باید جول وپلاسشون رو جمع کنن.جون همشون بیسواد و چپاولگرن.
  • حسین IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    13 1
    من نمیدونم مشکل اصلی الان حصر هست که دولتمردان و مسئولین این همه وقت برای این موضوع میزارن، با کی شدیم ۸۰ میلیون
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    15 1
    اصلاحات این روزا: fatf، برجام، اروپا، حصر ؛ آقایان جز اینم چیز دیگه ای دارید بگید؟!!!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    2 8
    وظیفه سپاه مشخص است اگر بعد از چهل سال فقط دولت نظامی می تواند مشکل را حل کند اسمش کودتاست نه خدمت
  • بیسیمچی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    11 2
    به فرموده امام راحل؛ اگر سپاه نبود، انقلاب نبود.
  • تبریزی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    10 1
    مگر امریکایی ها اروپایی ها المانی ها فرانسوی ها موشک و تجهیزات نظامی تولید نمی کنند با چه احمق ها روبه رو هستیم
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    9 1
    آقای عبدی، مثلا" تئوریسین!! ایران با شوروی کمونیست آن زمان خیلی تفاوت دارد. اینجا ایمان عجین شده با تخصص وجود دارد. تعجب است که شوروی 60 سال پیش را با الان ایران مقایسه می کنید. از این اصلاح طلبها جز حرافی چیزی عاید ملت نمی شود. مملکت که ضرر نمی کنه ، بگذارید سپاه با نخبه های مهندسی دانشگاه یه خودرو بسازند بعد مقایسه کنید. می ترسید که وفاداران انقلاب و جوانان خوش ذوق جای شما سالخورده ها رو بگیرند.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    9 1
    اقا بریزید بیرون این اصلاح طلبان خون اشام رو که مملکت رو کردن فاحشه خونه و از اب گل الود ماهی میگیرن و از هر روزنه ای که باعث اصلاح امور میشه بیزارند لعنت به این موزیانه دودوزه باز
  • محمد JP ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    9 1
    لعنت خدا بر شم لیبرالها و اصلاح طلبان بی دین گمراه کثیف
  • مهرداد JP ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    8 2
    اگر کسی بخواهد و بتواند ایران را نجات دهد فقط سپاه عزیز است و در این هیچ شکی نیست انها که غیر این فکر میکنند منافعشان را در خطر می بینند
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    4 1
    درجواب انکه شوروی پیروز را نقد می کند که فقط موشک می ساخته و فضا و فیره مرد حسابی الان وهمین امروز شوروی غیر از فروش صلاح و دفاع مثلا از یمن عراق سوریه و غیره چه منفعتی برا کشورش دارند ؟ پوتین امروز اصلحه می فروشد پول وارد کشورش می کند غیر از این است ؟ کدام صنعت امروز دارند که پیروز نداشته ؟ ایا نمی دانید که شوروی فقط در امدش از نظامی گری است در دنیا !؟
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 7
    یه مثال شما برو نانوایی بدون رعایت صف برو سر صف وایسا مردم پرتت می کنند ته صف حالا یه لباس نظامی تنتون کنید یه چفیه هم بیندازید گردنتون یه کلت هم ببندید به کمرتون برید نانوایی ته صف وایسید اونوقت مردم یا از ترس یا پاچه خواری و مانند آن شما را تا سر صف میبرند تا بدون صف نون بگیرید شاید نانوا پول هم ازتون نگیره
  • جلالیان IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    3 2
    استالین به قیمت گرسنگی دادن میلیون ها ساکن شوروی سابق به گولاگ (اردوگاه کاراجباری) فرستادن انها توسعه نصفه و نیمه انجام داد.شوروی سابق به قول یکی از مورخین : " ولتای علیا با بمب اتمی و موشک قاره پیما " بود ؛ همچنان که کره شمالی هنوز همینطور است ولی زهی خیال با طل که ایران نه شوروی سابق می شود و نه کره شمالی چون بصیرت و بینش و سواد ایرانیان بیشتر از آنهاست
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      3 0
      این چیزها را کجا خواندی؟ در همان مطالب پروپاگاندی آمریکاییها؟ الان کره شمالی تنها کشوری است که بیکار و معتاد ندارد. تورم هم ندارد.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    8 9
    گوشت کیلویی 120 هزار تومان وپراید 50 میلیونی این اراجیف چیه که میگویند 40 ساله کشور در دست شماست همه امکانات و اختیارات دست سپاهه و با سرعت بالا دارید همه چیز را صادر میکنید و دلار را میگیریدوخرج موشک پرونی میکنبد و بودجه مملکت را صرف نهادهابی بی خاصیت میکنید عاقبت هم میشه وضع موجود من کلا با اصلاح طلب و اصول گرا مخالفم ولی این اقای عبدی بد هم نگفته ایران داره راه شوروی را میره
    • سمیه IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      8 1
      6 ساله از دروغ خسته نشدی سایه جنگ با برجام دور شد کشور دست سپاه هست ما هیچ کاره هستیم ؟؟ اون روسیه و چین به قبر پدر نداشتشون خندیدن پیمانی مثل برجام با امریکا ببندن و کل صنعت هسته ای رو در ازای لبخند و عده بدن بره چرا این قدر دروغ میگید رسما باید ایران تحویل امریکا و عربستان و اسراییل بدیم!؟؟ خدا رو شکر که نظام دست شما منافقین دو رو دو شخصیتی رو با امثال این دولت خوند
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    5 1
    این افراد امتحان پس داده باضافه چهره سازیهای کذایی تحت عناوین مضحک فعال اصلاح طلب!،هیچوقت در اندازه نظریه پردازی نبوده و نیستند.متأسفانه دنیای سیاست و پروپاگاندا و هیاهوی رسانه ای توهم بزرگ پنداری و خود شیفتگی آنها گردیده و موجب انزوای فرهیختگان و آنهایی که نزد خدا و حضرت صاحب الامر(عج) اهلیت دارند،میشوند.
  • صابری مجتبی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    4 1
    باسلام تعجب نکنید اگر کسی از نظام و ولایت حمایت و پشتیبانی کند باید برخورد قاطع با آن شود اگر نه آقایان خود فروخته که مشکلی ندارند به قول امام راحل انقلاب را پابرهنه گان کردند نتیجه آن قسمت آقایان به دغدغه شده است
  • مجتبی خرمی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    8 1
    دارن اختلاط میکنند که بمانند و بی لیاقتی روحانی را توجیح کنند، ما مردم ایران بخاطر اعتماد به تکرار میکنیم و اصلاح طلب ها زیر فشار اقتصادی داریم لح میشیم و جوری توجیح میکنند انگار همه ما گوسفندیم و با این حرف ها میخوان قدردان جلادمون باشیم، ایران سوخت و منابع زیر زمینی ارزان و کشور چهار فصل و استراتژیک را با شوری مقایسه میکنند تا از کسانی که نون زن و بچه هامون را قطع کردن سپاسگذار باشیم تنها راه نجات ایران سپاه این گارد جاویدان ایران است تا از ملت در مقابل خائنین داخلی و دشمن خارجی حمایت کنند،
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    10 1
    کار خدا را ببینید که الان چطوری نفوذی ها خودشانرا لو میدهند. اگر ما میگفتیم امثال حجاریان و تاجزاده نفوذی وعامل هستند خیلی ها اعتراض میکردند ولی الان خودشان اعتراف میکنند!!!!!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    9 1
    همین اینترنت اولین بار توسط ارتش امریکا ساخته شد بعدها اجازه استفاده به مردم داده شد
  • شریف زاده IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    8 1
    تاجزاده: «ولایت فقیه» نباید وارد قانون اساسی می‌شد.!!!؟؟؟ پس نوکری آمریکا توسط شما سینه چاکان چطور . برای این راهی وجود داردکه در قانون اساسی بکنجانیم تا شما ها راحت باشید. ظاهرا ولایت فقیه بد جوری شما را آچمیز کرده است. ای لعنت به شما خواص بی بصیرت
  • سید IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    8 1
    آخه لامسب یکم تاریخ شوروی را بخون شوروی از یه اقتصاد عقب‌مونده قرن نوزدهمی بدل شد به اقتصادی مدرن و بسیار پیشرفته متوسط رشد اقتصادی شوروی در دهه ۶۰ میلادی ۸درصد و در دهه ۷۰ میلادی ۶ درصد بوده؛ در دهه ۸۰ رشد اقتصادی شوروی کم می‌شود و به ۱ تا ۲ درصد می‌رسد. عامل فروپاشی شوروی را بیشتر باید در سیستم به‌شدت بسته‌اش و بی‌ایمانی مدیرانش به آرمان‌های کشورشان جست‌وجو کرد.
  • AE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    6 1
    سلام .نظرات خوب و مفید مردم نشان میدهد .مردم بصیر وخیلی فهمیده ای داریم.وهمچین انعکاس نظرات مردم ازطرف مشرق نیوز نمایانگر اینست که چه انسانهای باتقوایی این سایت وزین را مدیریت می کنند .موفق باشید وخدا حافظ ونگهدارتان.
  • داود CA ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    3 4
    مملکت متعلق به سپاه است کل اقتصاد ایران متعلق به سپاه بوده و هست حالا هر تاجی هم بزنه به سر خودش زده چون بالاترین سهم رو در اقتصاد ایران داره .
  • ع IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    9 1
    آخه این احمقهاعباس عبدی ، تاج زاده ، و..اینقدر نفهم تشریف دارند که نمی فهمند منظوراز اینکه کسانی که موشک و...درست می کنند افرادی با ایمان ومخلص هستندکه باهمین ایمان وتقوی می توانند هم بهترین خودرو وهم اقتصاد کشور را با ازخودگذشتگی درست کنند نه مثل تاجزاده وعبدی که مانند زلول خون مردم را می مکند
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    4 11
    سایت مشرق ! بدان که برای شماها که برای خر کردن مردم خود را به خریت می زنید عذابی دردناکی در دنیا و اخرت وجود دارد
    • ناشناس IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      5 1
      این لفظی که بکار بردی بیشتر برازنده تو امثال تو هستش که خودشون رو به همونی که گفتی زدید
  • محسن IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    8 1
    اصلاح طلبای عزیز وقت اون نشده که بجای تفرقه افکنی بفکر مردم بیوفتید اخه اگه سپاه نبود که شما الان توی کمپ اوارگان کشورهای جنگ زده بودید برای مثال شماکه سپاه رومتهم میکنیداگه سدکارون ۳و۴ رونزده بود تابستون باید دولیترنفت میدادیدویه لیتر اب میخریدید خودروسازی روبدیدسپاه تا بامدیریت درست مردم راحت بشن شما اصلاح طلبا کدوم پسراتون ایران هستند نمونش حضرات وزرای اصلاحات که خودشون هم تبعه انگلیس هستند اخه دم خروس راببینیم یاقسم حضرت عباس
  • یک جانباز IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    7 2
    وقتی هر گروهی که میخواهد کار اقتصادی انجام دهد و بفکر رانت خواری و دزدی نباشند پیشرفت میکنند و علت پیشرفت سپاه هم همین است
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    4 0
    الا لعنت الله علی القوم الظالمین.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    6 0
    یکی به این مزدوران که خودشان را به نفهمی زده اند و شمشیر را از را برای سقوط جمهوری اسلامی بسته اند بفهماند که قیاس با شوروی مع الفارق است نیرو های مومن و انقلابی چون با اخلاص برای رضایت خدا و خلق خدا انجام می دهند موفق هستند و از عهده نجات اقتصاد ملت خواهند امد شما مزدوران و..... دست از سر مابردارد ببینید که چطور از نظر اقتصادی پوز انهای که شما دنبالشان له له می زنید به خاک مالیده خواهد شد
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    7 0
    خدا ازتون نگذره مملکت و انقلاب و مردم تحت فشار قرار دادید از کروبی حرف میزنید لعنت بر هر چی خائن غربزده است
  • DE ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    6 0
    تاجزاده: «ولایت فقیه» نباید وارد قانون اساسی می‌شد// چطوره اصلا اصلاحطلبچی ها رو وارد قانون اساسی کنیم.اصلا چطوره کلا چند نفر مربی ومدیر از امریکا بیاوریم تا برای اصلاح طلبچی ها اساسی یک قانون اساسی بنویسن.همه مشکلات زیر سر ولایت فقیهِ !! که نمیگذاره شما کودتای امریکایی در کشور راه بیندازید. تاجی جون دیر اومدی حضرت امام رض معمار انقلاب پیش آمدن همه این خیانت ها را میدانست لذا فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.
  • DE ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    4 0
    حرف دشمنان را میزنید
  • رضا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    7 1
    تاج زاده و موسوی و حجاریان و سایر نامردا ی بی وجدان وهم فکرانشان از اول انقلاب هم مخالف نظر امام حرکت میکردند لیبرال و نفوذی بودنشان معلوم بود همانگونه که نتانیاهو گفته سرمایه صهیونیست هستند خدا لعنتشان کند اگر ولایت فقیه نبود کشور الان از سوریه بدتربود.
  • سید رضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    7 0
    من ، یک چیز برایم قابل هضم نیست و آن هم "پررویی فراوان" این فسیل های سراپا لجن افساد طلب است ، که حداقل 30 سال است ؛ دارند به انقلاب ضربه می زنند !!!
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    7 0
    چه نفعی برای کشور داره کروبی گرانی بیداد میکنه اینها دنبال حصر و رفع اون هستند
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    7 1
    اگر رهبری رخصت بفرمایند ما با تمام توان در خدمت نظام و مردم هستیم.
  • بهنام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 0
    ای کاش به جای فحش و فحش کاری به هم دیگه واقعیتها رو درک می کردیم؟؟؟!!!!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    4 0
    آب رو بریز اونجای که میسوزه، اگر از روی قصد و عمد این حرف ها رو نزدی بگو بروید شروع کنید تا ببینیم چی کار می کنید و در پایان ببینیم آب و صابون رو برای کی باید ببرند.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 3
    مگر مشکل سکه و ارز حل شده که کمک خادمان سربلند سپاه بعد حل مشکل پراید و گوشت باشد؟؟؟
  • رضا IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    7 0
    کسی نیست به این مفت خورها بگه دهنشان را ببندند اینها را هم باید پیش اربابانشان حصر کردتا دیگر چرت پرت تحویل مردم ندن کارنامه سیاه شما درکشور برکسی پوشیده نیست. ما از ورود برادران پاکدست وباغیرت سپاه به کلییه بخشهای اقتصادی وغیره حمایت میکنیم تا دست این غارتگران وطن فروش راازاین کشور کوتاه کنند وتا این اتفاق نیفتد گرگها وکفتارها جولان خواهند داد.
  • حیدری IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    8 0
    بخش اعظمی از مشکلات کشور زاییدۀ تفکّر آن دسته از افساد طلبانی (اصلاح طلبان ) است که حل مشکلات کشور را در تعامل با ترامپ میدانند
  • DE ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    71 8
    سپاه اگه دخالت کنه کشور بیشتر تو منجلاب فرو میره همون خودشم زیادیه!!!
  • حیدری IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    6 0
    بخش اعظمی از مشکلات کشور زاییدۀ تفکّر آن دسته از افساد طلبانی (اصلاح طلبان ) است که حل مشکلات کشور را در تعامل با ترامپ میدانند. همُ غمّ اصلاح طلبان برداشتن حصر فتنه گران 88 است
  • ali IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    9 0
    مردم نون ندارن . شما حرف از حصر میزنید . اون تو باشه یا نباشه برای ما نونی نداره .
  • حمید رضا محکم کار IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    2 0
    سلام به همه اصلاح طلبان و اصول گرایان بگویید. خفه شید مملکت رو به گند کشیدید برید همگی به جهنم انشاالله.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    7 0
    اينها دروغ گوئى بيش نيستند، سپاه بايد هر چه زودتر اقدام كند، يا پى براندازى را بوسيله همين خود كا مه گان به تن بمالد،،،
  • شبنم IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    10 0
    سپاه نبود کشور هم نبود .اينها از سپاه کينه دارند چون جلوي چپاولهاشون رو ميگره
  • GB ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    10 0
    خود سپاه میگه ما میتوانیم خودروی خوب بسازیم .البته با کمک تحصیلکردگان و نخبگان انقلابی . حال شما اسهال طلبان چرا میسوزید ... لابد با اختلاسگری و رانت خواری امثال شما میتوان خودرو ساخت .اگر لالایی بلدید پی چرا خوابتون نمیبره .هر جا دست گذاشتید گند زدید .. سپاه لطفا خودرو بساز .خوبش هم بساز تا پوز این الدنگها را بزنی .یک شرکت خصوصی ثبت کنید و باهاش همکاری کنید .
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    4 0
    اصلاح طلبان یک مشت ادمهای نوکر وذلیل در مقابل امریکا و دوستار بی بند باری وچپاول گران و غارتگران بیت المال و حیله گرند از جمله تاجزادهو حجاریان وسایر مدعیان اصلاح طلب که خیانتشان به مردم واضحاست
  • دون دیگو IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    4 0
    اینا همشون دست نشانده های انگلیس هستند . تاریخ این را ثابت خواهد کرد . اون احمقی که فکر میکنه سپاه نمیتونه کاری کنه سخت در اشتباه ، اگه سپاه نبود الان کشور دست اجنبی ها بود درست مثل هند که روزی مستعمره انگلیس بود . تاجزاده دنبال منافع شخصی خودشه ، یونسی به دنبال وزیر شدن خودشه ، اون عبدی احمق هم که که یه دیوانه بیشتر نیست همه میدانند که به دنبال چی هست . فرزند کش هم که حال و روزش از همه بدتر .
  • ش IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    3 0
    مشکل مردم زندگیست که ندارند نحصر انحرافی
  • امیر IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 0
    مشکل این آقایان نظر یه پردازبه اصطلاح اصلاح طلب درفهم ریشه های معرفتی می باشد برای همین زودبه دام شیطانی قیاس می افتند ونمی توانند حقیقت مسئله را خوب بفهمند اگرکمی خود را از دام قیاس دور کنند شاید بتوانند اقتصاد نظامی رادرک نمایند
  • محسن US ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 3
    با سلام؛ ولایت فقیه یک «نظریه» (teory, opinion) است و مثلِ هر نظریۀ دیگری می تواند موافق و مخالف و منتقد داشته باشد. کسانی هم که معتقدند ولایتِ فقیه نباید به قانون تبدیل شود استدلالشان همین است که قانون باید مقبولیتِ عمومی داشته باشد، و یک نظریۀ فقهی که موردِ اجماع نیست وقتی تبدیل به قانون می شود اشکالش این است که هر کس به این نظریه معتقد نباشد، اگر نظرِ خودش را بیان کند متهم به سخن گفتن بر خلافِ قانون می شود!
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      3 0
      لعنت برافسادطلبها کشورروعقب انداختند
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      2 0
      والا مشروعیت که داره مقبولیت هم تا دلت بخواد داره فقط کورها نمیبینند
  • محمد IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 4
    یک نفر هم پیدا شد حرف حق زد به مزاج عقب مانده های فکری خوش نیامد
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      2 0
      عقب افتاده کسی است که به دوران بت پرستان جاهلی بازگشته است و مثل آنها ربوبیت خدا را انکار می کند.
    • سعید ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      2 0
      آقا محمد، به جای اینکه به دیگران برچسب عقب افتاده فکری بزنی، برای اثبات سخنان کسی مثل تاج زاده ، استدلال منطقی بیاور، متاسفانه امثال شما به خاطر عجز در بیان استدلال، فقط بلدید به دیگران برچسب بزنید.
    • محمود IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      1 0
      عقب مونده توی امثال تو که چشمات بازه ولی نمیبینی یا اینقدر پول داری که برات فرقی نمیکنه به سر بقیه چی بیاد یا ایران نیستی که ببینی چخبره پس خ...... و شو حرف نزن
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    2 0
    فتنه گرا رو آزاد کنند چی بشه از ته مونده نفسشان برای فتنه گری استفاده کنند ‌‌.یونسی مگر رئيس قوه قضاییه س نظر میده و میخواد یکی از رئوس فتنه را آزاد کند ...
  • هموطن IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    2 0
    اصلاحطلبان ایادی دشمنند
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 0
    خدا نسل همتون رو از زمین برداره که سر و ته یک کرباسید.
  • CA ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    3 0
    اگه ولایت فقیه نبود که شما ایران رو با کدخدا باهم بلعیده بودید
  • ناشناس IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 0
    آقای عبدی لطفا بفرمایید مردم بمیرند با این نظریه شما. همه اینهایی که گفتید رو که سپاه انجام نداد
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 2
    واقعا عبدی پخته شده ونظرات کلی و تحلیلهای جالبی ارائه میکند عقلانیت را به جای افراطی گری جا انداختن هنر بزرگی است وای کاش بدنه مملکت وحکومت به این عقلانیت بپیوندند واحترام بگذارند
  • علی RO ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    2 0
    سال 98 سال حذف تاج پرست!
  • سالاری IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    2 0
    فقط سپاه واقعا به فکر مردمه بقیه فکر مال بیشترازبیت المال مردم
  • سوخته IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    2 0
    مرگ بر زد ولایت فقیه . مرگ بر تاج زاده . مرگ بر کروبی و کروبی ها و اسهارطلب های فاسد
  • NL ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 0
    حالا کی از ت نظر خواست، صلاح مملکت هر چی باشد ان درست است به حرف دبگران جیکار دارید
  • تیموریان IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 0
    بقدری وضعیت خرابه که قول میدم سپاهم کاری نمیتونه کنه یعنی تو تمام زمینه ها مسئولین محترم گند زدن ، فقط باید یه معجزه بشه همین
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    2 0
    عبدی و تاجزاده حساب ،حساب دو دو تا چهارتاست خیلی ساده است شما به نهادهایی که زیر نظر رهبری هستن نگاه کنید که کارنامه موفقی دارند با کمترین بودجه (فقط شش درصد از کل بودجه کشور)بیشترین پیشرفت را آنهم در پیچیده ترین فن آوریها را دارند ولی بقیه نهادها با 94 درصد بودجه چی دارند که رو کنند
  • ارغنون IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    2 0
    سلام ودرودبربرادران غیوروقهرمان سپاهی وارتشی ام که ماهرچه که داریم ازآنهاداریم.واز خداوندموفقیتشان راخواهانم
  • رفراندوم IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    1 1
    آقا به روش خود آقایون تقاضای رفراندم میکنیم گزینه یک سپاه بیاد گزینه دو سپاه نیاد
  • مسلم IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    2 0
    چرا سپاه را داری با ارتش بقیه کشورها مقایسه میکنی...محض اطلاع بگم وظئفه سپاه صیانت از کشوره که و هر چیزی کشور را به ورطه ی سقوط بکشانه وظیفه سپاهه دخالت کنه ...حالا تهدید نظامی باشه یا اقتصادی .سایبری و ... باید دخالت کنه...
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    3 0
    اگز سپاه به اقیصاد ورور نکند که ملت تلف میشود چون روحانی و دار ودسته اش که مال این حرفها نیستند
  • محمد IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    1 0
    مردک بیسواد. اصلا میفهمی چی میگی این چه تحلیل و طرز حرف زذنه. از طرف خودت حرف بزن. ابروی ما رو نبر . اسم خودتم نگذار اصلاح طلب.
  • AE ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    3 0
    همین آقایون که می گند که سپاه توکار گوشت و پراید وارد نشود .ازشون بپرسید محافظهای شما چه کسانی هستند جز این که پاسدارند.جون شما محافظت سپاه اونوقت میگید سپاه وارد نشه .اگه یه لحظه محافظهاتون رها کنند معلوم نیست ضد انقلاب چه بلایی سرتون بیاورند .پس لطفاً ساکت اجازه بدید عاقلها برای کشور تصمیم بگیرند ...
  • ناشناس IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    1 0
    من به عنوان یک ایرانی که وابسطه به هیچ گروهی هم نیستم حاضرم پنج سا ل مملکت را بدهند دست سپاه وارتش وبسیج این اصوگراها واصلاح طلبها را بگیرند تا پنج سال تا مملکت درست شود
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    0 0
    تاج زاده گوش ملت رو دراز فرض کرده، آنجا که شکستن قانون توسط سیاسیون باشه ممکنه قانونی وضع شده باشد اما هیچ جا نداریم که قانونی برای جایگاه فردی وضع نشده باشد و سیاسیون خود را ملزم به اطاعت ببینند
  • AE ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    0 0
    تاج زاده چکاره س که میگه ولایت فقیه نباید در قانون اساسی وارد میشد.اونکه نباید مسئولیتی در نظام داشت این شخص که انقدر با کمال پررویی از ولایت فقیه حرف زده .اصلا می‌دونه چی گفته.
  • دانیال IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    0 0
    اگر مسولین ونهادهای اجرای کشور به توصیه های حکیمانه و مدون رهبری عمل میکردند اقتصاد کشور نیز چون سپاه و امنیت پیشرفت چشم گیری داشت در هر زمینه ای ولایت فقیه حضور پیدا کرد با یک جهش موفق ورو به جلو مواجه شد ،افرادی چون تاجر زاده به علت معیوب بودن عقلشان وغرضهای شخصی و نذاشتن نقوا وضعف و بی کفایتی خود و نبودن از مردم مجبور به گفتن چنین حرفای پوچ وضد انقلاب مطرح میکنند واز ایمان مردم حب ولایت بی خبرند
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    0 0
    سپاه بطور مستقل اقدام به تولید خودرو کند وحتما" نیاز هم نیست شعار بدهد
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    2 0
    سپاه مقتدر دشمنان زیادی دارد باید هوشیار باشد وبیش از گذشته تقویت شود
  • محمدبیکی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    ازتاج وتاجزاده بهتر ازاین انتظار نیست زیرا دقیقا میداند که ولایت فقیه است که جلوی همه نامردی های ایشان واحزاب وابسته به استکبار را گرفته است ازمظلومیت ولی امر درفضای باز سیاسی سو استفاده میکند ومجری انتظارات دشمنان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس