سیدحسین موسوی تبریزی

یک فعال اصلاح طلب به تازگی در اظهاراتی ادعا کرد: نسل جدید معنای انقلاب را درک نمی‌کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

موسوی تبریزی:

نسل جدید معنای انقلاب را درک نمی‌کند

«سیدحسین موسوی تبریزی»، فعال اصلاح طلب و دبیر تشکل اصلاح طلب مجمع محققین و مدرسین در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز اظهار کرده است:

«آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی آرمان‌هایی بودند که مورد درخواست مردم و مستتر در دین مبین اسلام بودند. در نتیجه آرمان‌ها نیز مطلوب و مناسب انتخاب شده بودند. با این وجود ما در زمینه عمل به قوانین و اجرا کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی ضعف داشتیم. به همین دلیل نیز نسل جدید هنوز نتوانسته معنای دقیق انقلاب را درک کند. البته برخی از قوانین جای تردید و حتی بازنگری داشت و شاید می‌شد شرایط بهتری برای آن در نظر گرفت. به عنوان مثال قوانینی که درباره ماهواره در نظر گرفته شد شاید می‌شد به شکل دیگری قابلیت اجرا پیدا کند. »[۱]

*اصلاح طلبان بصورت عمومی از این می گویند که انقلاب اسلامی به اکثر یا تمامی اهداف خود نرسیده و نسل جوان نیز از آرمان های نظام و انقلاب بری هستند!

کما اینکه پیش از موسوی تبریزی، غلامحسین کرباسچی نیز در اظهاراتی از این گفته بود که نسل جوان و نظام اسلامی با یکدیگر دچار تنافر هستند .[۲]

مع الوصف اما مشخص نیست چرا مقولاتی مثل جوانان مدافع حرم و همینطور شهدای جوان دفاع از امنیت ایران در عرصه های اطلاعاتی و انتظامی در آنالیز سیاسی این افراد جایی ندارند.

آیا شهید حججی بعنوان یک نسل چهارمی که در راه امنیت مردم و نظام اسلامی توسط داعش شهید شد؛ اهداف انقلاب را نشناخته بود؟

هزاران جوانی که در مراسم دعای عرفه و اعتکاف شرکت می کنند آیا ندای اسلام خواهی امام راحل را نمی شناسند؟

بسیجیانی که در اردوهای جهادی و کارهای عام المنفعه شرکت دارند چطور؟! آیا آنها هم از نظر این اصلاح طلبان دچار تنافر از نظام و اهداف آن هستند؟

بدیهیست که چنین فرضی صحیح نیست و معمّرین اصلاح طلب که نوعاً اهل مطالعه و تفکر هم نیستند صرفاً بر اساس یک دنیای شخصی خودساخته قضاوت می کنند.

البته این در حالتی است که بخواهیم نسبت به قضیه خوشبین باشیم و با بدبینی از این نگوییم که آقایان مشعل خرمن سوزی برای انقلاب را به دست گرفته اند و با پرتاب آن به هر جای ممکنی، قصد ایجاد آتش فتنه را دارند...

***

از قدرت خرید مردم کاسته شده است اما...

اعلامیه فقر و اغتشاش در سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب!

«حسین راغفر» و «احسان سلطانی» از اقتصاددانان نزدیک به جریان چپ به تازگی در بخشی از یک بیانیه مشترک که تحت عنوان «نامه ای به مردم»! منتشر شد، نوشته اند:

«هم اکنون وضعیت فقر در کشور به گونه‌ای گسترش و تعمیق یافته، که دیگر نقاط بسیار محروم و کپرنشینان و حاشیه‌نشینان نماینده فقرا نیستند و حداقل یک-سوم طبقه شهری (شامل کارگران و بازنشستگان) به طبقه فقراء پیوسته‌اند. گستره اقشار آسیب‌پذیر شامل بخش قابل توجهی از دو-سوم جمعیت شهرنشین کشور در شهرهای کوچک، متوسط یا بزرگ می‌شود. باید توجه داشت که دریافتی حداقل دستمزدها (با اشتغال رسمی) و همینطور بخش مهمی از کارکنان و بازنشستگان در اغلب نقاط شهری از خط فقر پایین‌تر است و در سطح کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته قرار گرفته است. نتیجه سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالی سه دهه اخیر و به ویژه با مالی‌سازی اقتصاد از ابتدای دهه هشتاد، افزایش نابرابری‌ها و فقر بوده است. طی ده سال اخیر که ارزش پول ملی به کمتر از یک-دهم تنزل یافته و بهای حامل‌های انرژی تا ده برابر بالا رفته، جز بینواسازی بخش قابل توجهی از مردم دستاورد دیگری عاید نشده است.»

*اقتصاد علم منطق و آمار است. دو گزاره ای که هیچکدام از آنها در سطور بالا به چشم نمی خورد.

و نه تنها به چشم نمی خورد بلکه نگاه منطقی و آماری به این نوشته چیز دیگری می گوید!

از تأمل برانگیز بودن ارسال این نامه در ایام جشن های دهه فجر و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی که بگذریم، بایستی اشاره کرد که بر خلاف ادعای این دو نفر پیرامون افزایش نابرابری‌ها و فقر! اما شاخص «ضریب جینی» ایران که نماگر نابرابری درآمدی است طی سال های اخیر بهبود یافته و هم اکنون در جایگاهی بهتر از آمریکا و روسیه نیز قرار دارد.

البته جامعه ایران به لحاظ پیاده سازی سیاست های اقتصادی دولت اصلاح طلبان در ۶ سال اخیر با مشکلاتی اقتصادی مواجه شده و از قدرت خرید سابق مردم کاسته شده است اما آیا این مشکلات به معنای زیاد شدن فقر و بحران اقتصادی هستند؟

اگر آری پس کشورهایی با نرخ بیکاری ۲۰ درصد و بیشتر مثل ونزوئلا، سودان، یونان و اسپانیا (مقایسه شود با نرخ بیکاری ۱۲ درصدی ایران) و یا مثلاً کشور فرانسه که ۲۰ درصد مردم آن به گواه نظرسنجی پیو گرسنه هستند در چه وضعیتی به سر می برند؟!

بحث کاهش ارزش پول ملی و افزایش بهای حامل های انرژی نیز اگرچه صحیح هستند اما بیان خالی و بدون تطابق آنها بیشتر نوعی بهانه جویی به نظر می رسد.

اولاً در کدام جامعه است که قیمتها طی ۱۰ سال و ۲۰ سال گذشته ثابت مانده باشد؟!

آیا این اقتصاددانان می دانند که نرخ فعلی سوخت در آمریکا به لحاظ افزایش رکورد شکنی کرده است؟

و یا چرا همین افراد به مردم نمی گویند که نرخ فعلی سوخت و حامل های انرژی در ایران در جایگاه اول تا سوم ارزان ترین کشورهای جهان قرار دارد؟

به راستی چرا این حقایق روشن به مردم گفته نمی‌شود و صرفاً یک فضای تاریک و سیاه در مقابل چشم افکار عمومی تصویر می‌شود که هیچ راه برون رفتی هم از آن نیست؟!

پیش از این دو نفر، فرشاد مومنی یکی دیگر از اقتصاددان‌های نزدیک به جریان چپ نیز مدعی کاهش مصرف گوشت قرمز به دلیل فقر مردم ایران طی ۴۰ سال گذشته شده بود.

این در حالی است که ادعای او درست نبود و میزان مصرف گوشت طی سالهای پس از انقلاب، به گواه آمار و ارقام افزایش یافته است .[۳]

***

موسوی لاری: نظام ایران در سراشیبی است

«عبدالواحد موسوی لاری»، فعال اصلاح طلب و از عاملان وضع موجود به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با شفقنا در اشاره به پیش بینی خود از آینده انقلاب اسلامی گفته است:

اگر بنا باشد این انقلاب بماند که باید بماند، لازم است که برای کاهش فاصله بین ملت و دولت و حاکمیت به معنای عام، چاره اندیشی کرد. اگر بر طبل حذف ها، تهمت ها، تخریب ها و نابودکردن داشته های اجتماعی بکوبند، اگر کارهای اساسی و بنیادی نادیده گرفته شود و به فروعات پرداخته شود، اگر انسان های دون پایه و ضعیف با توانایی های محدود به کار گمارده شوند و از انسان های با فضلیت فاصله بگیریم، جامعه دچار مشکل می شود. بنابراین توجه به اصول و شایسته سالاری اساس کار است، اگر این اتفاق بیفتد و مردم دوباره به سمت نظام برگردند انشاالله که این نظام و انقلاب ادامه خواهد داشت.

او می افزاید:

«ولی اگر همین روال تخریب، نابودی و برچسب زدن ادامه پیدا کند و برای هر کسی که قبول نداریم، مشکل درست شود، جامعه به سوی سراشیبی می رود.»

موسوی لاری همچنین می گوید:

ما امیدواریم همه ارکان نظام از جمله دولتمردان و مدیران بزرگ جامعه و کسانی که جامعه را در قوای سه گانه (دولت، مجلس و قوه قضاییه) اداره می کنند به این مساله توجه کنند که رمز موفقیت انقلاب حضور مردم بوده و رمز بقای انقلاب اعتماد مردم است. باید از هر آنچه به اعتماد مردم لطمه می زند جلوگیری شود تا رابطه ملت و حاکمیت مجدداً برقرار گردد. [۴]

*قبل از موسوی لاری، مرتضی الویری، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران نیز اظهار کرده بود که انقلاب اسلامی به هیچ وجه به اهداف خود نرسیده است و اساساً ایکاش انقاب ۵۷ رخ نمی داد ![۵]

فیاض زاهد، فعال اصلاح طلب بعدی است که به تازگی و در آستانه ایام ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اینطور گفته است که اسلام فعلی نظام و حکومت، اسلام امام خمینی نیست .[۶]

به گزاره های فوق بایستی صحبت های چند ماه قبل محمدرضا خاتمی و سعید حجاریان را نیز افزود که درباره «فردای براندازی» صحبت کرده و از این گفته اند که اصلاحات در حکومت آینده! نیز خواهد بود و می‌زیَد .[۷]

ما قضاوت درباره این اظهارات را بر عهده مخاطبان محترم وا می گذاریم… خاصه اینکه در صحبت های موسوی لاری کدورت مردم از نظام و گسست رابطه میان آنها نیز دیده می شود.

برخی محافل تحلیلی می گویند ستاد اصلاحات همانطور که موسوی لاری نیز گفته است معتقد است نظام اسلامی رو به زوال می رود و از همین رو بایستی از هم اکنون ژست اپوزسیون گرفت و در رخدادی عظیم که پیش لرزه آن در اغتشاشات دیماه ۹۶ رخ داده است؛ حساب خود را با نظام یکسره کرد.

قبل از این، سعید حجاریان نیز وعده مقابله نیروهای امنیتی و مردم و ایضاً انقلابی شدن جنوب تا شمال تهران را نیز داده است ![۸]

***

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/248125

2_ https://www.farsnews.com/news/13940406001451

3_ mshrgh.ir/927542

4_ https://fa.shafaqna.com/news/698864/

5_ mshrgh.ir/932170

6_ mshrgh.ir/932170

7_ mshrgh.ir/880914

8_ mshrgh.ir/927222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 182
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 52
  • سید محمد مصطفوی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    بدون هیچ تعصبی , لعنت به هرچی مفسد طلب و مزدوره. فکرنکنید برای طرفداری کسی گفتم اما این کشور 80درصدش مشکلاتش به اصصطلاح اصلاح طلب ها بر می گرده که همه جوره پا بوس آمریکا و غربی ها هستند و حاضرند برای صداقت نوکری و مزدور بودنشون, تمام ایران رو دو دستی بدن ، قبول ندارید؟یک نمونش ؛هرچی جاسوس بوده از اصلاح طلب ها بوده و خیلی مثل های دیگه که حسش نیست بگم.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      خدا ازتون نگذره، همین شما افسادطلبا 40 سال شیره مملکت رو خوردید و الان میگید که در سراشیبی هست، لعنت خدا و رسول خدا به شما افسادطلبای مزدور
    • م RO ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      خفه شو بابا
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      در متن كفته شده : (چرا همین افراد به مردم نمی گویند که نرخ فعلی سوخت و حامل های انرژی در ایران در جایگاه اول تا سوم ارزان ترین کشورهای جهان قرار دارد؟) شما يا نميدوني يا خودت رو زدي به ندونستن !!! بابا اونها به دلار دريافتيشونه خرجش هم به دلاره ما به ريال درآمد داريم به دلار خرج ميكنيم.. بابا ما دريافتيمون نسبت به اونها خيلي خيلي خيلي خيلي كمه....هههههههه !!!!!!!!!!
    • احسان IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      88 21
      لعنت به شرق و غرب و چپ و راست و دزد و وطن فروش من ی مهندسم تو این ویرونه با حقوق 2.400.000 با 10 سال سابقه کار!!! به ولای علی الان جلوی تندروهای چپی و راستی از ابن ملجم تشنه ترم دیگه ته خطم
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      133 3
      اصلا مشخصه برای طرفداری حرف نزدی ... عزیزم بفهم به قول رائفی پور اصلاح طلب و اصول گرا ته جفتشون دزدی از ماست باید این دو تا طایفه رو خشک کرد و همشون رو ریخت تو دریا
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      جاوید اصلاحات تا ابدالاباد.مردم ایران هر پیشرفتی دارن از اصلاحات دارن.اصلاحات نبود ویدئو همچنان حرام بود چه برسه به اینترنت.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      رائفی پور بیجا کرده در مورد اصلاحات دهن باز کرده.کی هست رائفی پور؟نقشش چیه؟ چی کار میکنه؟
    • حاتمی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      104 1
      لعنت خدا بر هر فاسد و رانت خور و اختلاسگر در هر جناح و حزبی
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    شما افساد طلبا در سراشیبی هستین نه نظام
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      مگه کوری که فقر و این تورم و این قیمت و خونه و ماشین رو نمیبینی؟؟
    • بهداد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      46 44
      بی صدا بابا
    • DE ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      0 1
      روال تخریب و نابودی و برچسب زدن ادامه پیدا کنه نظام در سربالایی میفته ؟
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    کاملا درست گفته.الان جوانان انقلاب رو اینطوری نگاه میکنند که کشور رو از توسعه و پیشرفت به پسرفت برده.حق هم دارند
    • ناشناس IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      80 38
      مشرق و یکسری آدم افراطی واقعا خودشون را زدند به کوری و کری چه باور بکنید یا نکنید حرفهای این بنده خدا راسته و وضع خیلی بدتر از این حرفهاست مثل کبک سرتون را زیر برف کردید و فریاد ملت را نمیشنوید که از فقر و فساد گسترده دارند له میشوند ؟ باشه به همین خیالات خود ادامه دهید تا روز قیامت
    • بیتا IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      1 3
      برو بابا
    • علی IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      2 5
      ان افساد طلبان بی زحمت بیتالمال راخوردنوبردن ومعنا مفهوم انقلاب رانفهمیدن سرشان راکج از استخوانهای خورد شدهدولت مردان امریکا سوال کنند که ایا انقلاب ونظام اسلامی در سراشیبی قرار گرفته است ؟
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    224 7
    میدونین بدبختی چیه بدبختی اینه که این مملکت شده مثل مرده ای که خودتون کشتینش بعد واسش روضه میخونین عامل این همه فقروبدبختی مردم خودتونین بعد هی دادمیزنین کی بودکی بود
  • هادی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    ایشون بیجا نموده اند
  • 66h IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    مگه دروغ میگن تمام حرفای دوستان صحیح می باشد شماانحصارطلب هاسرتون کردیدتوی برف واقعیات گامعه رونمی خواهید قبول کنید
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    خیلی جالبه !! تمام این مصیبت ها و خالی شدن سفره مردم به گردن این اصلاح طلبان بی وطن است و اینها بجای عذر خواهی و غلط کردم حالا مدعی هم شده اند ...واقعا پررویی هم حد و اندازه ای دارد
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    90 25
    بیراه نگفتند!!!!
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    نه اصلاح طلبم و نه اصولگرا سر به تنشون نباشه اما زیر 5درصد جوانان ، متمایل به جبهه مقاومت ملاک نیست ظاهرا تو ایران زندگی نمی کنید جوانان دو دهه آخر انقلاب هیچ ارتباطی با مقاومت و جنگ در خود نمی بینند انقلاب دچار استهاله شده مشرق ! واقعگرا باش
    • عبدالله IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      12 55
      حداقل شما که تحلیلگر هستی الا را درست یاد بگیر بعد تحلیل از مقاومت و انقلاب بکن . آره برو یاد بگیر
    • AE ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      ببخشید ولی ظاهرا شما فقط خودتون واطرافیانتونو میبینید.پس اینهمه جوون که برای دفاع از حرم میرن وجون میدن جزو این کشور نیستن.شما یه مشت فک وفامیل خودتو نبین که دنبال خوشگذرونی وعیاشی و بی بند وباری هستن.ما جوونای انقلابی چون هم خونمون هم نونمون حلال وطیبه تا اخر پشت رهبر ونظام وانقلابمون ایستادیم تعدادمونم کم نیست
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      48 1
      اولندش هر کسی که نره مدافع حرم بشه که عیاش نیست. اگر اینطوری بود هیچ کدام از ائمه جمعه و مسئولین کشور که مدافع حرم نیستند باید بگیم عیاشند. ثانیا این بنده خدا گفته که فلان درصد از جوانان امروز مدافع حرمند و طرفدار این تفکر. لذا نمیشه اون درصدی که کمتره رو معیار همه جامعه قرار بدید.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    مگه مملکت صاحب نداره بابا اینارااعدام کنندتابرعلیه نظام کارنکنندمنافق هستن اینهامگه منافق شاخ داره
  • ناشناس IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    فعلا شما اصلاح طلبها در سراشیبی قرار گرفتید.
  • کیا IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    31 48
    این همه ویژه خوانی ،فقر فحشا بدبختی نتیجه مومنان مسجد ندیده ای چون شماست .واکنون هم با دشمنان این مردم بیگانگان همنوا شده ای
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    54 18
    بامید هرچه زودتر نابودی شما
  • احمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    4 9
    تنها چیزی که میشه گفت
  • ? IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    اقا باشه اصلا همه بسیجی و مدافع حرم خوبه ! مثه اینکه تو این جامعه زندگی نمیکنه نویسنده
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    61 3
    عزیز نرخ سوخت را آزاد کنید پراید به ملت 10 برابر قالب نکنید چماق استدلال می خواهد حقوق چند برابر فرانسه است.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    76 0
    با سلام و احترام. شعار دادن کافیه یکم به حق الناس توجه داشته باشین کفایت میکنه... حق الناس برای فقرا و کارگران و قشر خاصی از مردم گفته نشده. حق الناس بد جور گریبانتون رو خواهد گرفت آقایون مدیر و مسئول عزیز
  • ایرانی اصیل IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    17 1
    امیدوارم
  • مهدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    150 6
    شکم گرسنه انقلاب و اسلام نمی شناسد , این حرف امام علی(ع) از هر دری فقر آمد ایمان از در دیگه میره
    • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      28 0
      دقیق گفتی دقیقا همینطوریه
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    62 8
    نظام در سراشیبی نیست تعداد دویست خانواده که نیمی از ان وصولگرایان بیت المال ونیمی اصلاح طلبان غرب زده با دزدی وغارت وچپاول بیت المال باعث این کار می شوند
  • طلبه قم AE ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    27 53
    اخه موسوي لاري جز ادم هاست كه حرفشو مي زنيد اينا به زباله داني تاريخ پيوستند از رويش هاي انقلاب بنويسيد اينا كه از اول شد انقلاب بودند هستند و خواهند بود
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    67 7
    تمام مطالب بالا همگی درسته فرقی هم نداره که اصلاح طلب گفته یا اصول گرا چرا برای همه چی توجیه الکی درست میکنین
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    75 1
    تحلیل گر ...گیر داده ای به بنزين، حقوق یک کارمند و کارگر در غرب چند است؟
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      8 100
      در غرب گرسنگی بیشتر است ما فقط گل و بلبل غرب را دیده ایم جلیقه زردها کیا هستند همین طبقات گرسنه دنیای غرب که برای امرار معاش خون فروشی و ... می کنند
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      32 0
      قبض آب و برق و گاز و تلفنشون چقدره
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      5 36
      هی میگید حقوق کارگر در غرب و نمی دونید که 2 ساعت از کار روزانشون می ره تو جیب مالیات!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    20 5
    خدمات انقلاب مشرق چشمتان را نبندید
  • کریمی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    76 2
    ببینید اگر میگید اینا دارن جو سازی میکنن یا دروغ میگن و وضعیت مردم وخیم نیست پس بیاین یک ماه فقط یک ماه کل مسئولین و نجومی بگیران کشوری و لشکری با حقوق وزارت کاری اموراتشون رو بگذرونن و بعد برای مردم قضاوت کنند.!!
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      8 41
      مردم اگر وضع اقتصادیشون خوب نیست بخاطر مجوز ورود مربا از ایتالیا و اسپانیاست که دولت تدبیر صادر کرده و البته صدها مورد قاچاق که تولید داخلی رو تعطیل کرده و کارگر و کارمندش بیکار شدن، دولت باید کمی و فقط یک کمی به تدابیر رهبری توجه کند نه اینکه 20 میلیارد دلار از منابع ارزی کشور رو بده دست یه عده عیاش ببرن توی مراکز عیاشی ترکیه خرج کنن.
  • یزدی زاده IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    7 35
    در مواجحه با افسادطلبان روغن فکر غربزده؛ اول پناه میبریم به ذات اقدس الهی و او را قسم میدهیم به آبروی زهرای اطهر(س) که منافقین و فتنه گران ضد این نظام ولایی را هرچه زودتر نابود سازد.
  • رضا IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    54 0
    امید زندگی در ایران از بین رفته . کسی به فکر سازندگی نیست بیشتر کسانی که در دولت و با در شرکتها به پست و مقامی میرسند فقط فکر این هستند که به پولی به جیب بزنن و همراه خانواده در یکی از کشورهای خارجی اقامت بگیرن
    • کسری IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      1 55
      امید به زندگی تو نداری بدبخت. ما که خیلی خوش حالیم. تو برو طناب دارتو آماده کن زر زیادی هم نزن.
  • ایرانی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    51 1
    وقتی سران نظام به مردم دروغ می گویند از این بهتر نمی شود
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    9 51
    بقول اون آقایی که گفته بود: آقای دکتر خودت سرشوخی رو باز کردی... پس بشنوید.آقای ... شما خودت با اینکه انقلاب و امام راحل رو دیدی، انقلاب رو درک نکردی و استعداد این درک رو نداشتی، لذا نگران جوانان ما نباش! آقای لاری! پشت پرده انتخاب وزرای خاتمی، حجاریان بود و حجاریان شما رو بدلیل پرت بودن از مباحث مدیریتی انتخاب کرد و نه بدلیل کیاست شما تا بتونه نفوذ خودش رو داشته باشه...لذا شما هم نگران سراشیبی نباشید چرا که در زمان مسئولیتتان، درکی از سراشیبی و سربالایی نداشتید! این مردم پشت سر رهبرشون ان شاء الله همه مشکلات خودساخته داخلی رو از میان خواهد برد.
  • کاوه IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    71 0
    قیمت یک کیلو مرغ شده 14000 تومان و یک کیلو گوشت 130000 تومان هلاک سراشیبتون شدن ملت
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    84 6
    کاملا ایشان درست گفته ,الان من که در یک خانواده سنتی ومذهبی بزرگ شدم وتا چشم باز کردم نماز وروزه وروضه و..بوده ودیده ام اما الان بچه های خودم دیگه خیلی به این چیزا اهمیت نمی دهند وبا اکراه واجبار برای دل خوشی والدین بطور کاملا زوری این اعمال را بجای می اورند.تازه من در قم ساکن هستم چه برسد به شهرهای تهران واصفهان وتبریز و....این انقلاب میترسم اگه اینطور ادامه داشته باشه مردم را کلا بی دین ولامذهب بکنه خدا بخیر کنه
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      3 29
      تبریز مذهبی رو با تهران مقایسه نکن
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      5 22
      نماز و روضه ملاک نیست. خانواده ات به تو حلال خوراندند؟ اهل پرداخت خمس بودند؟
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    47 3
    سلام بنده بدون هیچ نگاه سیاسی و به عنوان یک کارمند با25 سال سابقه وازمتن همین جامعه اعلام میکنم که کشورم رادوست دارم رهبرم را دوست دارم نظام رادوست دارم اما بخدا قسم کارد به استخوانم رسیده مستاجرنیستم خودم خونه دارم ودریک شهرستان کوچک زندگی میکنم اماحقوق دریافتی ام کفاف 10 روز اول ماه را نمیکند وشرمنده خودم واهل وعیالم شده ام وبه همین خاطر نعوذوبالله از خدا وامام وپیغمبر ونظام واسلام وهمه چی بریده ام . ازرهبر عزیز ودولت محترم تقاضادارم فکری به حال جامعه ومرم بکنند به خدا قسم حال مردم خوب نیست سفره مردم خالیست وای لعنت بر کسی که هردلسوزی را سیاسی میکند وانرا به جناح مخالف ربط میدهد آقا همه ما در یک کشتی نشسته ایم با جناح بازی و تخریب طرف مقابل درد درست نمیشود ودر یک کلام همه ما ازوضع موجود ناراضی وهرآن نگران یک حرکت انتحاری هستیم - والسلام
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      13 0
      درود برشما منطقی گفتی
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    26 31
    زور نزنید انقلاب 40 ساله شد و 40 سالگی عدد بلوغه البته امیدوارم تو این چهل سالگی، انقلاب، زباله ها رو از حکومت بندازه بیرون
    • ناشناس IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      27 18
      تو 40سالگی که ادم قند خون و فشار خون و چربی خون داره هر لحظه ممکنه سکته بزنه
  • محمد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    59 0
    فقط یک کلمه می تونم بگم ایشالا خدا عاقلشون کنه امروز یه بخاری ماشینم عوض کردم با دستمزد باز و بسته کردن و رادیات بخاری جمعا شده 750 هزار تومان (پژو پارس مدل 90) حقوق کارمندی بنده بعد از 23 سال سابقه 2 میلیون و یکصد هزار تومان قضاوت با شما!!!
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    13 18
    یک نقر به این موسوی لازی بگه شما که در مصدر امور بودی چه تخم دو زرده ای کردی شما ها اخه روحانی هستید خجالت نمی کشید این قدر به خاطر قدرت پرت و پلا می گید .
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    8 11
    یکی به موسوی لاری بگه تو قبل وبعد از انقلاب والان هم همیشه توکاخ بودی بدون شک قبر هم یک کاخ خواهد بود تو دیگه از چی نگرانی اگر میشه یک خورده لال بشو بزار مردم زندگیشون را بکنند مطمئن باش مردم به دلسوزی کرمهای متعفن نیاز ندارند
  • افشین IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    26 0
    متاسفانه حقیقت تلخه.همه آقایان دنبال مال اندوزی .
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    14 5
    آفرین درست تشخیص دادی، اما یادت رفت بگی این دقیقا دستپخت خودتون و یاروغارهای افساد طلبتونه
  • حسین IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    10 8
    مگه اینها دولت دستشون نیست.چرا همیشه ادای طلبکارها رو در میآورند
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    16 0
    خدا به دادمون برسه فقط
  • حسن IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    16 2
    افساد طلب و اصول چرا هیچ فرقی باهم ندارن
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    4 15
    وضعیت موجود در کشور حاصل تفکر لیبرال اصلاحات میباشد
  • اسفندیار IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    49 1
    لعنت به همتون اصلاح طلب و اصولگرا
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    36 0
    چرا سانسورچی فقط کامنتهایی که باب دندونه سردبیرتونه پخش میکنه
  • ناشناس IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    27 0
    حقوق کارمند وکارگر را مثل تمام دنیا یا همین کشورهای حوزه خلیج فارس کنید بعد هر غلطی خواستید با بنزین بکنید
    • محمد IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      9 5
      سلام دوست عزیز مصرف بنزین یک ماشین معمولی یک سرپرست خانواده در روز چقدر است حداکثر 30 لیتر بنزین ارزان پولش داره میره جیب سرمایه دارها
  • fd IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    32 0
    معنای انقلاب درک میکنن ولی دیگه خسته شدن از مشکلات و گرفتاری .از زندگی لذت نمیبرن کسی که پولداره میره خارج و کسی که پول نداره باید بسوزه و بسازه
  • مجتبی صابری IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    4 13
    سلام جناب موسوی لاری وضعیت موجود نتیجه کارها و افکار شما و هم پیاله گیهای شما است نه نسل انقلاب
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    4 38
    شما ها مرده اید خودتان هم نمی دانید ریزشهای فاسد شده و پوسیده انقلابید ما جوانان متخصص و متعهد قرآن فهم را ببینید که زنده و شاداب برای انقلاب ایستاده ایم شما و فرزندانتان از انقلاب و خدا رویگردان شدید و خشکیدید
  • حسین خطاط IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    10 17
    شما اصلاح طلبا هستید که انشالله برای همیشه به ذباله دان تاریخ پیوست خواهید خورد نه نظام مقدس جمهوری اسلامی و نه انقلاب جهانشمول که الگویی برای تمام آزادیخواهان مبدل گشته
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    4 9
    اين حضرات خيلي دور ورداشتن حرفهاي جان بلتون هم دارن ي جوراي تكرار ميكنن
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    22 0
    مشرق با این حقوقی که ما کارگرها میگیریم و با این مخارج سرسام آور واجاره سنگین ،چه انتظاری از ما کارگرها داری .چقدغم وغصه .
  • ناشناس IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    10 5
    معلومه که شما و امثال شما فقر رو درک نمیکنین
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    3 11
    این اصلاح طلب ها چه تفکرات نجسی دارند!!!
  • علی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    7 12
    اولا هر مشکلی باشد طی این شش سالی است که اصلاحطلبان قدرت یعنی دولت و مجلس را در دست دارند دوم کشور ایران بعنوان قدرت اول منطقه است به یمن توانایی نیروهای انقلابی نه تفکر لیبرالی و براندازی مدعیان دروغین اصلاحات حتما ایشان هم رفع حصر سران فتنه را طلب دارد.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    28 2
    اقای تحلیلگر مشرق لطفا یکم بیا توی جامعه و با مردم باش و وضعیت مردم را ببین بعد تحلیل کن . چند درصد از جوانان اهل مسجد و منبر و دفاع از حرمین هستند ؟ از ضریب جینی چه میدانی ؟ تمام این آمارها ساختگی هستند و دقیقا در تضاد با واقعیت و فقط مصرف داخلی برای یک عده ساده انگار و یک سری سود جو مثل شما و امثال شما را دارند. چرا به دروغ میگویید ضریب جینی نشان میدهد وضیت مردم در ایران بهتر از مردم امریکا و روسیه و اروپا است ؟ متاسفانه در ایران قشر متوسط داره از بین میره و ایران در حال دو قشری شدن پولدار و فقیر است . ایکاش در تحلیل خبرها کمی به وجدان نداشته تان رجوع کنید و اینقدر به شعور مردم توهین نکنید .
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    3 19
    چرا نمی زارین این جونورای اسلاحتلب رو گوشمالی بدم
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      0 10
      برو بابا اعشی!
  • یوسف IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    30 3
    آقا راست میگن دیگه. چرا ناراحت میشین. #سراشیبی سقوط
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    7 33
    درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
  • ممممممممممممممممممممم IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    41 0
    خدا همتونو لعنت کنه
  • ناشناس IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    7 11
    شما اصلاح طلبها سالیان دراز حاکم بودید .. 78 ها 88 ها و لیبرا بازی و... نتیجه کارتون همینه ه میبینیم و با این خانواده بازی و ژن بازی ب. ت. از این هم میشه ... خدا امک کنه که خیلی وقتها کرده ... شما ها دیگه نباید تحلیل کنید
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    3 10
    آقای راغفر دیر متوجه شدید. اون موقع که شما طرفداری از آقایون را می کردید حواستون به گسترش فقر و کپر نشینان و بازنشتگان نبود که دولت مورد حمایتتون با تفکر اقتصادی غلط چنین وضعی براشون ایجاد کرد. البته همین الان هم اگه دولت دست از تعصب کور جناحی بردارد و نیروهای انقلابی را دعوت کند خیلی از مشکلات حل خواهد شد. مشکل خود دولت است که نمی دانم بطور سهوی یا عمدی به مشکلات دامن می زند. و گرنه مشکلات موجود باور کنید به دست جوانان و دانشجویان و با تجربه ها، کمتر از یکسال ، متلاشی خواهد شد. اصلاح طلبان آدم کار برای مردم نیستند. فقط حاشیه و کیسه پرکردن.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    20 1
    حقیقت تلخه مشرق درست نگاه کن تو جامعه ببینی
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    11 0
    به قول توکلی: فساد اقتصادی، نظام رو ساقط می کنه.
  • حقیقت IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    10 1
    لطفاً نظر همه رو بذار نه گزینشی نظرا رو ثبت کردن هر کدوم که خوشت اومد بذاری که نشد نظر خواهی!
  • امید IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    6 10
    موسوی نوکر و نوچه خاتمی است موسوی تبریزی پدر زن حسن مصطفوی ... بوی کباب به دماغش خورده است .
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    7 18
    حالا اگرحکومت آمریکاییهارا آزادمیگذاشت مثل ژاپن هزاران بچه زنا ازسربازان آمریکا حاصل میشد خوب میشد . اوف برسفره پری که اما ناموس ملتی زیرچکمه بیگانه باشد .
  • سامان AE ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    53 9
    ایا بعد از 40 سال انقلاب هنوز باید تحمل کنیم ایا بعد از 40 سال ارامش نباید باشد من نمیفهمم ما انقلاب کردیم برا بهتر زندگی کردن ایا این ارمانهاتون بود من این ارمانهارو نمیخوام پس
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      5 17
      مگر میشود در جنگل دنیا درنده ای مثل امریکا باشد و تو بتونی راحت زندگی کنی یا باید هرروز از بین خودتان شکمش را سیر کنید یا مثل اون خرگوش باهوش او را به لب چاه برده و با حیله سر به نیست کنی تازه بعدش اگر طاغوت جدیدی ظهور نکرد راحت زندگی کن البته بعید میدانم در دنیا چنین امری ممکن باشد اینجا محل ازمایش است
  • رزمنده IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    4 4
    سلام برادر بزرگوار وقتی رزمتدگان که ازجان ومالشان مایه گذاشتندو قریب به به اتفاقشان حداقل دچارضایلات روحی شده اند اینگونه ازسوی دولت محترم مورد بی مهری وبی توجهی قرار میگیرند چه انتظار ....وقکتی پس ازسالها بی توجهی مجلس محترم قوانینی درحمایتشان مصوب اما ازسوی دولت خدمتگذار به اجرا گذاشته نمیشود چه انتظار...شمارو بخدا مشرق منتشرکن
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    10 11
    مدیریت نابخردانه شما اسهال طلبهای خائن ایران را به این وضع رسانده
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    20 5
    عبدالواحد موسوی لاری گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب بماند باید برای کاهش فاصله بین مردم و حاکمیت چاره‌اندیشی کرد. آقای لاری، هیچ انقلابی ماندنی نیست یا مثل چکسلواکی با مسالمت برکنار می‌شود و یا مانند رومانی با خونریزی سرنگون می‌گردد، تصمیم با حاکمیت است که کدام سرنوشت را برگزیند. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،
  • علی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    22 1
    اصلاح طلب و اصول گرا فرقی نمی کنه اگر به فکر مردم بودید وضع مردم این نبود
  • اس RO ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    23 0
    نسل جدید میفهمد شماها که میز و ریاست ول نمیکنید مشکل از شماهاست که شکم گنده کردید تا بیشتر این مدیران و وزرا گورشون گم نکنن مملکت درست بشو نیست
  • سعید IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    17 0
    اگه مدافع حرم بودن خوبه چرا خودتون تشریف نمیبرید؟
  • سعید IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    17 1
    اگه مدافع حرم بودن خوبه چرا خودتون تشریف نمیبرید؟
  • ناشناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    13 1
    اوضاع فعلی رو چه کسانی بوجود اوردند ؟ انسانهای باغیرت ومومن به اخرت نه عزیزان واقعیت مشکلات مملکت در این چهل سال بدست مال اندوزان قارون منش فرصت طلب خود بزرگ بین اشرافی بوجود اورده که به لطف پروردگار بااین مال حرام به زیر خاک مظلت خواهند رفت انشالله
  • حسن IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    38 2
    خیلی وقته در سراشیبی هستید ولی غرور اجازه دیدن نمیداد بهتون. دیگه خیلی دیره ادامه بدین به بستن بارو بندیل و فرستادن پولهای مردم به حساب فرزندان خودتون در امریکاو کانادا ولی خیلی دیره خیلی. دیگه توان بازگشت به شرایط قبل رو نخواهید داشت و فروپاشی شروع شده
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    10 31
    آب افتاده بود لانه مورچه ها داد میزدند سیل آمده حکایت اینهاست خودشان در حال سقوط هستند فکر کردند جمهوری اسلامی در سراشیبی است به یاد آورند روزی را که امام راحل برکنارشان کرد خجالت هم چیز خوبی است
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      14 2
      اصول و غیر اصول اصلاح طلب و تفرقه طلب همه و همه بدانید مردم از همه و همه تون ناراضی هستند . مرده شور آمریکا را ببرد و وباقی ماجرا تمام این ماجرا برجیب بی پول مردم بدبخت دوخته شده . وگرنه ترامپ و غیر سگ کی باشند . گرسنگی اگر نداریم دیده نمی شود . کدام دوربین شما لنزش منزه است تا ببیند مردم از نداری چه می کشند !؟ آیا دادن گوشت یخی با کارت ملی فرار از گرسنگی است . خواهید دید جنگ نان
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    4 7
    موسوی لاری و موسوی تبریزی هر دو از کسانی هستند که مشکلات کشور که الان ایجاد شده نتیجه عملکرد دارو دسته همین افراد است و دارو دسته شاه شرف داند به این افراد که از قبل انقلاب به همه چیز رسیدند و حالا انقلاب را تخطئه می کنند
  • عبدی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 9
    بنا بر دستور اربابانشان در آمریکا و اروپای ذلیل اصلاح طلبان می خواهند انقلاب اسلامی ونظام اسلامی را فاقد استراتژی در خصوص تربیت جوان ونیروی انقلابی دانسته و با توجه به کاستی هایی که خودشان باعث آن بوده اند و بیشتر آن را ساختگی بوجود آورده اند در چهل سالگی انقلاب ، نظام برآمده از آن را نا کارامد بخوانند ومردم را مایوس نمایند.
  • AE ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    13 6
    فقط یک چیز اصلاح طلب تهو آور
  • فش نیوز NL ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    12 4
    خیلی وقته تو سراشیبی افتاده خبر ندارید
  • سیدمحمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    4 1
    باتوجه به اینکه بااصلاطلبان همفکرنیستم ولی نظراقای موسوی لاری رامیپسندم وازمشرق تقاضادارم مطلبی راتیتریا برجسته کنند خواننده احساس نکند که اینها باحکومت مشکل دارند
  • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    3 7
    با عملکرد شما بی پدران منافق و خوارج به این وضع دچار شده
  • دلسوز IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    13 1
    اقایان وضعیت قرمزه مردمو درک کنید گناه دارند چرا باید این قد ر با کشورهای همسایه مانند ما نفت خیز تفاوت باشه بیکاری ازدواج جوانان مسکن و ارامش و نشاط را برگردانید که دیر نشود
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 6
    این باصطلاح اصلاح طلبان در تمام موارد با ضدانقلاب خارج هماهنگ شده اند. ولی کور خوانده اند این انقلاب به صاحب اصلیش خواهد رسید واینها وحتی امریکاییها از همین میترسند.
  • reza ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    5 1
    آقای موسوی لاری زمانی که وزیر کشور بودی یکی از املاک خوب سازمان تامین اجتماعی را در خیابان باهنر بصورت اقساط با قیمت خیلی پائین خریداری کردید - میشه نتیجه اش همین که می بینید
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    9 1
    کی میگه تو سراشیبی هستیم ؟ ما تو سربالائی هستیم و فس فس مون هم در اومده
  • حمید IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 12
    ما هنوز پای نظام انقلاب اسلامی خودمان هستیم
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    13 1
    شما وقتی میخوای از یک جامعه صحبت کنی باید با درصد و آمار و ارقام کارشناسی بگی نه اینکه یک نفر فلان کاری کرد و چند نفر در نماز جمعه شرکت میکنند پس همه چی گل و بلبله منه جوون وقتی دو دو تا چهار تا میکنم میبینم با اینهمه ثروت مملکت بی کاری هست فقر هست و گرانی از اونطرف اختلاسهای نجومی میفهمم یه جای کار مشکل داره عقل هم خوب چیزیه
  • GB ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    17 2
    خدا لعنت کنه 10 ساله میخوام یک دونه پیکان بخرم نمیشه فرش نداریم بشینیم روش بخدا همه خرجیمون شده 24 ساعت سیب زمینی
    • رستم خان IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      4 13
      چي زدي داداش داري هزيون ميگي از خارج.
  • GB ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    30 4
    خدا لعنتت کنه مشرق عزیز پس فطرت
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    10 0
    تا پو مفت نفت و جیب های گشاد است ، کشور در حالت نه جنگ و نه صلح است
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    27 5
    بهارررررررررررررررايراننننننننننننيييييييييييييييييييي
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      4 18
      رزشک و پشمک‌حاج عبدا...
  • محسن IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 4
    به موسوی لاری بگید مگه تلاش و هم و غم شما جز برای این موضوع بوده؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    6 2
    من از این یارو اصلا خوشم نمیاد اصلا از جناح و جناح بازی خوشم نمیاد چون به چیزی جز منفعت طلبی و مصلحت و حزب و پست و مقام فر نمیکنن چپ و راست هم نداره اما آمرمانهای امام و شهدا این بود؟مردم رو که نمیتونین گول بزنید اینهمه امام و شهید بهشتی و طالقانی و مطهری و امثالهم در مورد روزی که مسئولین تافته جدا بافته شن و از مردم نباشن و اشرافی شن نگفتت؟
  • علامهر IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    36 20
    كاملا درست گفته اصلا جوانان اسلام را قبول ندارند كه برسد به جمهوري أسلامي را مردم انقلاب هم از اسلام بري هستند
    • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      14 45
      اگه جوونا فقط خودت و داداشت و بابات منظورته کاملا درست گفتی! از قول بقیه بیخود حرف نزن
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      1 21
      شما چند نفرید
  • جانباز 8 IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    13 0
    لعنت به هرچه مزدور وطن فروش مال مردم خوره لعنت به کسی گوشت ومرغ وماهی و مسکنش برقراره و رنج ملت فقر را درک نمی کنه
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    11 2
    اقایی که نوه و نتیحه شما همه مدیر عامل و ......هستند و انقلاب را درک می کنند من دو پسر مهندس شیمی در خانه دارم انتظار داری او انقلاب را درک کند عحب........ لطفا زیپ د ....
  • علی AE ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 7
    قران میفرماید منافقین دو گروهند گروهی در بیابانها اند که اسلام به آنها نرسیده و گروهی در کنار تو پیامبر ودر مدینه اند.
  • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    11 1
    چرا مغلطه میکنی اخوی ؟؟هزینه پرداختی از سبد خانوار برای سوخت در ایران 1.28 هست وهمین هزینه در سبد هزینه خانوار فرانسوی فقط 0.5 هست .حالا هی بگید بنزین تو ایران ارزانه .در صورتی که نسبت به درامد مردم بسیار هم گران هست . دومین مسئله اینکه اتومبیلهای اروپاییها عمدتا دیزلی هست و گازوییل بسیار ارزانتر از بنزین بفروش میره که اگه این رو در نظر بگیریم از عددی که خدمتتون عرض کردم هم مبلغ کمتری هزینه ی سوخت خانوار فرانسویهاست. شمارو به خدا از سیاست دوشیدن مردم با عوام فریبی دست بردارید
  • رضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 6
    خیلی جالبه افرادی دارن نقش اپوزیسیون روبازی می کنن که پست ومقام داشته ودارن.جالبه هم مجلس هم دولت دست اصلاح طلاباس همه کاره خودشونن بعدبه همه مقصرن جزخودشون.چراباافرادی که علنا باانقلاب مخالفن وپیاده نظام دشمن هستن برخوردنمیشه تاعبرت بقیه بشن
  • ایرانی واداده ی بیکار IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    8 0
    راستی اگر قضاوت در خصوص صحبتهای این آقا ودیگرافراد را که اشاره به کدورت مردم از انقلاب دارند. را به مخاطبان و کاربران واگذار میکنید ، چرا یک نظر سنجی در این مورد نمیکنید؟ تا میزان اقبال مردم از انقلاب مشخص گردد و منتقدین وکسانی که به هر دلیل با انقلاب جهت گیری دارند حساب کار دستشان بیاید . اگر مطمئن هستید که این حضرات مهمل بافی میکنند و در خصوص میزان ارادت مردم به انقلاب دچار خطا واشتباه شده اند .
  • ناشناس IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    8 0
    مشرق جان واقعیت رو باید قبول کرد نظام به سراشیبی سقوط پیش از پیش نزدیکه همه اتفاق هایی که درنظام سلطنتی قبل افتاده نظیر فساد درباریان و اختلاس ها تواین جمهوری اسلامی هم افتاده 80درصد وضعیت رفاهی خوبی ندارن ویک روزی آستانه تحملشون به پایان میرسه
  • مهدی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 0
    اولا که باید حقیقت وضع موجود رو قبول کرد مشکلات مردم رو قبول کرد تا با واقعیت وضع موجود تصمیم گیری کرد برای بهبود و پیشرفت دوما اگر کمبودی هست باید سعی کنیم برطرف بشه نه اینکه بگیم ما تو فقر و فلاکتیم پس کشور و نظام ما بدرد نمیخوره تو هر کشوری باید مشکلات رو شناخت و برای حلش اقدام کرد سوما اینکه انقلاب رو باید تعریف کرد برای نسل جدید که اگر نمیدونن اشنا بشن نه اینکه چون مشکل داریم دیگه انقلاب رو نمیفهمیم و معناش رو درک نمیکنیم
  • امین IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    3 5
    یک واقعیتی که وجود داره وضعیت بد اقتصادیه و واقعیت دوم حق بودن نظام اسلامیه حالا یه عده اینا رو اینطور به هم ربط میدن که چون اقتصادمون نتونسته به جایگاه خوبی برسه پس لابد نظام مقصره به نظرم این دو رو باید از هم جدا کنیم ولی واقعیت سومی هم هست اینکه فقر دین رو میبره و میشه به عنوان یک هشدار به این وضعیت اقتصادی نگاه کرد که باید هر چه سریعتر به روش اصولی درمانش کنن وگرنه تعداد کسایی که زیر فشار فقر از دین و نظام زده و ناامید میشن بیشتر و بیشتر میشه
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 10
    یه قطره آب افتاد رو یه مورچه مدام داد میزنه دنیا رو آب برد.
  • پارسا IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    27 2
    آقای لاری با این انقلاب خدا حافظی کن
  • ناشناس IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    18 43
    چه خبره ؟ بابا به فکر 22 بهمن باشید ، روز از خود گذشتن ، حضور پرشور مردم ، برای رهبر عزیز و رنج کشیده مان تو صحنه حضور پیدا میکنیم ، ان شاء الله
  • AE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 5
    اقای لاری همه مشکلات ایران عبور از دستورات رهبری است شما همراه با دوستان تون از زمان امام خون به دل امام و رهبری کردید مشکل ما شما و رفقای همسو با شما یعنی اصلاح طلبان و دوستان خائن در حبستون هست فتنه های شما مثل خوارج دوران امام علی است
  • امیر40 IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    11 0
    فقط میتونم بگم خیلی برای نویسنده متاسفم که کورهستش و سفره کوچیک مردومو بچاپ بچاپ خیلیا رو توجیه میکنه.......
  • رمضانی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 10
    به کوری چشم دشمنان وفتنه گران این نظام درسایه ولایت فقیه و حمایت ولیعصر عج به حکومت ایشان ملحق خواهد شد . انشا ا...
  • مایه عبرت IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    6 11
    بروید خدا را شکر کنید بخاطر این مملکت که دارید ما افغانستانیها به آمریکا و وعده هایش اعتماد کردیم الان بعد از 15 سال حاکمیت مطلق آمریکایی هیچ چیز نداریم نه نان برای خوردن داریم نه آب و برقی و نه عزت و آبرویی نه امنیت و نه آینده ای اگر یکسال آمریکا خرچ دولت و عسکر ما را ندهد دولت ما نابود می شود شما این مشکلاتتان مقطعی است شما رهبری حکیم و دلسوز دارید چون ترا نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور و البته درافتادن با آمریکا خرچ دارد و ایستادن پای ارزشهای دینی در این عصر بی دینی ولی به خدا قسم تحمل این مشکلات برای شما ثوابش از عبادت و جهاد بالاتر است.. اینها آزمایش الهی است. پایدارباشید پیروزی شما نزدیک است . أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ
  • ایرانی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 4
    همه ی این اظهار نظر ها درست است البته با این قید که ریشه این مشکلات اغلب خود این آقایان و هم فکران لیبرالشان است.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    7 0
    علت مهم و مقصر شما و امثال شما ها بودید. اگر حرف با عمل ها یکی باشد اگر خلوص در کارها باشد اگر تقوی در کارها باشد . اگر ساده زیستی در مسئولین می بود مردم از انقلاب و نظام فاصله نمی گرفتند
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    9 0
    با سلام همه میدانند که مردم ایران فقیر شده چرا با این اخبار بر فقر و تهی دسای سر پوش میگذارید یعنی واقعا شما نمیدانید ؟؟
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    8 1
    مشرق جان برای حفظ ادب هم که شده با احترام با شما صحبت می کنم .به نظر شما انقلاب اسلامی به تمامی اهدافش دست یافنه است؟شما که به احتمال قوی چند صفحه از صحیفه نور امام خمینی را نخوانده اید حتما از آرمان های انقلاب خبرندارید.قرار بود انقلاب پس از 40 سال به اینجا برسد؟به نظر شما الان خط فقر ایا به سمت جامعه شهری وقشر متوسط نیامده است؟بابا قلم فروشی دیده بودیم اما حماقت خیر که وضعیت جامعه مثل روز روشن نشان می دهد مردم در چه منجلابی فرورفته اند آنوقت شما اندر خم یک کوچه اید.مردی قرار بده؟
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    7 1
    اگر در سراشیبی نیست به احتمال قوی در سربالایی است چرا که به یقین در زمیتن صاف حرکت نمی کند.
  • محسن IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    9 2
    یک سوال دارم امثال مرحوم حججی چند درصد جامعه ایران هستند؟ آیا شما می توانید بر اساس قلیلی از جامعه حکم به حکومت مادام العمر خود دهید؟ روز تغییر نزدیک است! حالا با خیال راحت سانسور کن بی غیرت!
  • مهرداد US ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    20 0
    سلام خدمت تمام دوستان و هم وطنهای عزیزم نشستین اینجا و با این حرفها دلتان را خوش کردین و نمیدانید که دارن تمام داشته های این مملکتو صادر میکنن خودمونو زدیم به خواب یا واقعا خوابیم نتیجه این همه گرونی صادرات بی رویه است که آن طرف مرزها به نرخ دلار خریداری میشود و تولید کننده عزیز این مملکت وقتی به عنوان مثال خیارو با صادرات به مبلغ 6000 تومان صادر کنه در داخلم به همون مبلغ به فروش میرسونه باید جلوی صادرات بی رویه گرفته شود یک نمونه آن صادرات گل که قبلا دولت عزیز میگفت به خاطر اینکه خاک مملکت خارج نشه با ریشه صادر شود بدون خاک ولی الان تریلی تریلی گلهای این مملکت با خاک مرغوب خارج میشود وکسی هم پیگیر نیست آقا جلوی صادرات بی رویه باید گرفته شود تا بازار ثبات پیدا کند در عوض واردات بی رویه با نرخ 4200 تومانم جلوش گرفته میشه واقعا مملکت ما نداره
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      19 0
      والله عین حقیقتو گفتی . هر چند به مذاق مشرق خوش نمیاد ولی عین واقعیته
  • ناشناس IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    14 0
    آنقدر الکی همه چیز را به خدا و اسلام ربط دادین آخرش مردم دلزده شدند خفه شید دیگه.حقیقت این که 99%مسولیت دزدند.از زیرو و درشت.اينور و امور نداره.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    6 0
    رئیس جمهور : آی مردم اگه اینا بیان تو پیاده روها دیوار می کشند ...... ولی من آووونچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنم و در آمد سرشششار داشته باشید که به این 45 تومن اصلا احتیاج نداشته باشید ....... علی برکت الله ...
  • DE ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    4 3
    موسوی لاری: نظام ایران در سراشیبی است/ همان شیب ملایمی که آقای روحانی گفت.البته جریانات غربگرا و اصلاحاتچی ها در سرا شیبی نابودی قرار دارند.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    6 1
    فقط خدا می داند که هر لحظه دیگر چه اتفاقی پیش اید
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    10 0
    اگر بنزین به قیمت یک دلار باشه برای امریکاییها فقط یک دلار است ولی برای ما 120000 ریال یعنی 120000 برابر . اگر دلار 10000 ریال باشد بنزین برای ما 10000 برابر امریکاست هر کشوری با پول خودش دریافت و پرداخت دارد چرا به اصطلاح تحلیل گران ما این موضوع را نمی فهمند اگر می خواهید وضعیت فقر را ببنید به لایه های پایین جامعه سری بزنید به موسسات خیریه و مراکز کمیته امداد و بهزیستی . از بالای گود نگاه نکنید لطفاٌ
  • محمد IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    6 1
    اقای موسوی لاری شما هم بعنوان مسئول چند ساله در این افتضاحات سراشیبی مقصر هستی نه اپوزیسیون تیخود ادا در نیار که حال نلت بهم میخوره از دست امثال تو
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    0 4
    درسته هر دو به فكر خودشون هستند ولي افساد طلب ها مملكت را به باد غرب دادند
  • رضا IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    18 4
    سلام در کشوری که گوشت سگ و الاغ می فروشند لابد کشور رو به پیشرفت و صعود است
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      19 16
      پس چی؟ همینکه مردم بفهمند که نتیجه رای دادن به غربگرایان چیست خودش یعنی پیشرفت.
  • رحیم IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    10 1
    درود برشرفت اقای موسوی لاری من هم با حرف هات موافقم فاصله گرفتن حکومت داران ما با مردم پراید رو ۴۲ ملیون کرد بقران نمیدونم افرادی که شما رو مفسد خطاب کردن از خدا میترسن یا نه شاید هم انقلاب خیلی بهشون میرسه و خیلی وضعشون خوبه ما که پول خرید یه موبایل هم نداریم.
    • عبدالعلی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
      12 0
      موسوی لاری موسوی خوینیها موسوی تبریزی موسوی اردبیلی عبداله نوری محمد خاتمی حسن میر حسین موسوی مهدی کروبی و00000000000بقیه افساد طلبها سر در ارباب دارند دنبال چه میگردی خدا انشا اله همه ی که به اسلام ومردم مظلوم این کشور خیانت میکنند به سزای اعمالشان برساند از هر گروه و دسته وحزبی که هستند
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      3 0
      تا احمقهایی مثل تو هستند,مملکت از این بهتر نمیشه! بیچاره هنوز حالیش نیست که این موسوی لاری رفیق گارد روحانیه!!!
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 0
    آقایان عزیز کامنت نویس تا بوده همین بوده غصه نخورید با این حرف و حدیث ها چیزی عوض نمیشه/ خدا نگهدارتان...
  • علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 0
    ارزش پول کشورمان از پارسال تا امروز حدود دویست درصد کاهش پیدا کرده ولی حقوق کارگر کارمند ده در صد و کسبه جز نیز به خاطر نداشتن قدرت خرید مردم کاسبیشان از پارسال هم بدتر شده و باعث فقیر شدن قشر متوسط و فقیر تر شدن فقرا شده چرا کسی به فکر مردم نیست
  • ناشناس IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 0
    همه مشکلات کشور دو مقصر دارد اصلاح طلب واصول گرا
  • دشمن لیبرالها IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 1
    خوشم میاد از این فساد طلبهای لیبرال خودشان به همه چیز گند میزنند و همه حالت طلبکاری به خود می گیرند و از رو نمی روند واقعا چقدر نفهم وپروهستند؟؟!!!
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    8 0
    آخه یکی نیست به این لاری بگه که خودت توهمین نظام پروارشدی ب.
  • DE ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    3 1
    لاری فقط خروسش خوبه با دوچرخه اش.قدیما هم خروس لاری محبوب بود هم دوچرخه لاری.ولی از بعضی از لاری ها بایستی به خدا پناه برد.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 0
    ۱۲درصد ؟.مردم را چی تصور کرده اید. فکر میکنید مردم اوضاع را درک نمیکنند
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 32
    بعد از تحریمهایی چندسال گذشته که عزتمون هم حفظ شده بود؛اقتصاد ایران به ثبات رسیده بود؛با گندی که گندطلب ها ومردم طرفدار گند طلب ها زدند,تورم افسارگسیخته ,مملکت رو چندسال عقب برد!حالا فکر سهمیه بندی بنزینند!
  • محمود IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    19 2
    چقدر وهابی و بهایی و تخم حروم های سازمان منافقین توی این سایت دارن با ربات هاشون جواب های حقی که مخاطبین می دن رو منفی می زنن... خاک عالم توی سرشون... مرگ بر مفسدین اقتصادی و سیاسی و مذهبی و اجتماعی و فرهنگی و ...
  • محمود IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    25 2
    چقدر وهابی و بهایی و تخم حروم های سازمان منافقین توی این سایت دارن با ربات هاشون جواب های حقی که مخاطبین می دن رو منفی می زنن... خاک عالم توی سرشون... مرگ بر مفسدین اقتصادی و سیاسی و مذهبی و اجتماعی و فرهنگی و ...
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    5 1
    خیلی پرو تشریف داری جناب لاری
  • سعید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    6 1
    شمابی خاصیتان درسراشیبی عمرات قرار گرفتیدآقای موسوی لاری
  • FR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    2 3
    موسوي لاري = خلخالى. بيكفايت و تلبكار نظام
  • حسنا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    19 1
    آقای لاری، ماجرای مورچه رو شنیدی؟ میگن مورچه داشت غرق میشد داد میزد دنیا رو آب برد،گفتند تو داری غرق میشی دنیا سرجاشه ، گفت وقتی من نباشم میخواهم دنیا نباشه ... حال بفرمایید این مثل شبیه زندگی شما نیست؟
  • امید IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    0 0
    منظور اقای تبریزی که جوانان مملکت انقلاب را درک نمیکنن و شما در پایین نوشتین پس مدافعان حرم چیه .. منظور ایشون جمع کلی جامعه هست نه جزئی .. انگار شما میگیر یک درصد مردم در سلامتی و ثروت خوب زندگی میکنن و نود نه درصد جامعه ای که در فقر و بدبختی زندگی میکنن پس چی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس