image-20190917014844-4.jpeg

همزمان با استیصال و درماندگی آل سعود و آمریکا، طیف اصلاح طلب دست به کار شده و ایران را در موضع ضعف جا می زند. بر همین اساس دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره» از سوی این طیف مطرح شده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آمریکا عصبانی شده است،باید با دیپلماسی سایه جنگ را دور کنیم!

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» نوشت:«حادثه حمله به تاسیسات نفتی عربستان از اهمیت زیادی برخوردار است... هرچند ممکن است فکر کنیم که این حمله یک نمایش قدرتی ازسوی حوثی بوده باشد، اما می‌تواند با عواقب ناجوری روبه‌رو شود چون با سرنوشت یک جهان مواجه است...ترامپ دارد تلاش می‌کند که به نوعی مسأله ایران را حل کند، چون برای سیاست خارجی آمریکا اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و نهایتا بتواند یک ضریب امنیتی برای اسرائیل به‌وجود بیاورد و از سطح خصومت ایران نسبت به اسرائیل بکاهد. بحث عکس گرفتن یک اصطلاح رایج بی‌معنی شده که هیچ امتیازی برای ترامپ ندارد مگر اینکه این ملاقات طوری صورت بگیرد که مشکلات بین ایران و آمریکا حل شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«رئیس‌جمهور آمریکا در شرایط اضطراری بدون مجوز کنگره می‌تواند دستور حمله نظامی بدهد. در جنگ جهانی دوم هم روزولت مجوز کنگره را گرفت و حتی اعتبارات لازم را برای شروع جنگ به‌دست آورد ولی از نظر عرف سیاست خارجی آمریکا اگر رئیس‌جمهور در یک حالت اضطراری قرار بگیرد که امنیت آمریکا در خطر باشد، می‌تواند بدون مجوز کنگره دستور حمله نظامی را صادر کند و بعدا مبادرت به اخذ مجوز کند. الان نمی‌توانیم خیلی با دقت اعلام کنیم که آمریکا مستقیما و مستقلا وارد جنگ خواهد شد که کار بسیار اشتباهی خواهد بود ولی در مورد اینکه آمریکا، عربستان سعودی را تحریک کند با حمایت شیخ نشین‌های دیگر مخصوصا اسرائیل که روابط پنهانی با کشورهای عرب دارد، آن هم خطرناک است».

روزنامه ابتکار نیز در شماره امروز در یادداشتی با عنوان «خلیج فارس،نزدیک به نقطه جوش» نوشت:«اظهارات اخیر ترامپ نشان از تمایل وی به تشدید تنش با تهران دارد و در این راستا می‌کوشد همه توجهات را در پی حملات شنبه گذشته به ایران معطوف کند؛ کاری که حالا دستگاه دیپلماسی ایران باید در خنثی کردن آن تلاش کند. منطقه خلیج‏ فارس وضع ویژه‌ای یافته است. همه طرف‌ها دست بر ماشه، در انتظار نتایج آخرین ارزیابی‌ها از اوضاع هستند. آیا هنوز دیپلماسی می‌تواند راه برون‏رفت از اوضاع جاری را هموار ‌کند؟ روزهای آینده به این پرسش پاسخ خواهد داد».

حمله اخیر انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان، ضعف نظامی آل سعود و آمریکا را بیش از پیش به نمایش گذاشت. این حمله غافلگیرکننده در حالی رخ داد که پیش از این مقامات آل سعود اعلام کرده بودند که ظرف چند هفته، حساب یمن را یکسره خواهند کرد، اما اکنون بیش از 4 سال است که عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده و هر روز یک سیلی جدید می خورد.

اما همزمان با استیصال و درماندگی آل سعود و آمریکا، طیف اصلاح طلب دست به کار شده و ایران را در موضع ضعف جا می زند. بر همین اساس دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره» از سوی این طیف مطرح شده است.

اصلاح طلبان هیچ اعتقادی به امتیازگیری در روابط بین الملل نداشته و همواره مدعی هستند که ایران باید یکطرفه و بدون چشم داشت امتیاز بدهد.

** روزنامه اصلاح طلب: کاری به شل شدن گره روسری زنان نداشته باشید!

روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان «گره کور روسری زنان» نوشت:«در میان انبوه مشکلات کشور از مشکلات اقتصادی و معیشتی گرفته تا مسائل و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و هزاران مشکل ریز و درشت دیگر، "گره" روسری‌ زنان در ایران و میزان سفت و شل بودن آن، به مسئله‌ای همیشگی بدل شده است. گره روسری زنان نه فقط امروز، بلکه در همه این چهل سال، به یکی از موضوعات مهم و دغدغه‌های اصلی بسیاری از مسئولان کشور تبدیل شده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اکنون که زمان زیادی به پایان عمر دولت نمانده است، برخی از دولتی‌ها که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شل شدن گره روسری زنان را نادیده می‌گرفتند، اکنون لازم نمی‌دانند که حتی تظاهر به حمایت از مطالبات بدنه اجتماعی رای دهنده به جریان خود کنند و در میان حجم انبوه مطالبات مردم خواهان سفت‌تر شدن گره روسری زنان هستند و حتی آن را اولویت اول کشور می‌دانند!».

همدلی در ادامه تاکید کرد:«چند روز پیش وزیر کشور دولت روحانی که در تبلیغات انتخاباتی‌اش گفته بود:"کاری می‌کنم دختران احساس امنیت کنند و نخواهم گذاشت ماموری بی‌نام و نشان از کسی سوال کند". اما در عمل برخلاف این وعده عمل شد. حجاب را نه دغدغه بلکه اولویت اول دولت دانست و درست در زمانی که مشکلات معیشتی و اقتصادی کمر بسیاری از مردم را خم کرده است، خواهان آن بود که در صورت نیاز به ورود پارچه چادر عوارض آن صفر باشد. عبدالرضا رحمانی فضلی در شورای اجتماعی کشور با موضوع حجاب و عفاف گفته که موضوع کشف حجاب برای ما در اولویت است که باید برخورد جدی و پیشگیرانه داشته باشیم. او همچنین اعلام کرده پیشنهادهایی برای تقویت تولید چادر مشکی ارائه شده است و همچنین پیشنهاد شده تا زمانی که نیاز ورود چادر مشکی به کشور وجود دارد، عوارض آن صفر باشد».

این روزنامه اصلاح طلب در روزهای گذشته با حمله به مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)، در مطلبی توهین آمیز مدعی شده بود که سیاه پوش کردن شهر، خودکشی را افزایش می دهد! حالا پس از انتشار این مطلب موهن، سراغ حجاب بانوان ایرانی رفته است.

این روزنامه گلایه کرده است که چرا وزیر کشور درباره بدحجابی موضع گرفته و در ادامه مدعی شده است که قرار بود دولت روحانی به شل شدن گره روسری زنان کاری نداشته باشد.

طیف اصلاح طلب با مطرح کردن مواردی از جمله حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزشگاه و همچنین موج سواری در ماجرای دختر آبی، یک هدف ویژه دارد و آن چیزی نیست جز، ایجاد گسل های جنسیتی برای راه اندازی آشوب و اغتشاش.

** سلحشوری:ایرانی ها از دموکراسی چیزی نمی فهمند!

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «موانع دموکراسی در ایران» نوشت:«پروانه سلحشوری(نماینده عضو فراکسیون امید مجلس) در نشست صلح و ضرورت دموکراسی گفت:..در ایران بارها و بارها شنیده ایم که برخی می گویند ایران به یک رضاخان احتیاج دارد. منظور مردم از رضاخان،وجه استبدادی او و نه کارهایی است که انجام داده است؛آنها می گویند که یک رضاخان باید بیاید و با روحیه استبدادی اش اوضاع را درست کند...ما ایرانی ها اینطور هستیم و پذیرای دموکراسی نیستیم و به نظر من برای رسیدن به یک جامعه دموکراتیک احتیاج به زمان داریم...در جامعه ما اخلاق بی معنا شده است. ما باید بدانیم که تجربه ماندلا و گاندی می تواند راه گشا باشد و می توان با صبر، مدارا و نفی خشونت اوضاع را درست کرد و باید توجه داشته باشیم که جامعه ایران نیاز به یک جنبش عدم خشونت دارد».

اصلاح طلبان علاقه ویژه ای به گرفتن «ژست اپوزیسیون» دارند.این در حالی است که فرد مورد نظر اغلب پست مهمی در ساختار حاکمیت دارد. یا نماینده مجلس است و یا مقام ارشد دولتی.

پروانه سلحشوری در جایگاه نماینده مجلس در اقدامی مسبوق به سابقه، ژست اپوزیسیون به خود گرفته و با توهین به مردم ایران، آنها را فاقد فهم در شناخت دموکراسی نامیده و مدعی شده است که مردم ایران عاشق حاکم مستبد هستند!

وی در نهایت پیشنهاد داده است که برای اصلاح امور به جنبش عدم خشونت نیاز داریم. این ادعا در حالی است که او یکی از صندلی های قوه مقننه را اشغال کرده و برای اصلاح امور کشور حقوق می گیرد. به عبارت دیگر یکی از وظیفه های اصلی خانم سلحشوری، رسیدگی به امور مردم و رفع مشکلات کشور است.

لازم به ذکر است که پروانه سلحشوری که پیشنهاد راه اندازی جنبش عدم خشونت را مطرح کرده است، همین چند روز پیش، به بهانه داستان دروغ «دختر آبی» در اظهارنظری تأمل برانگیز، پالس اغتشاش و آشوب داد و گفت:«مگر سوختن یک دکه‌دار در تونس منجر به انقلاب نشد؟ پس چرا ما اینقدر نسبت به هم بی‌تفاوت هستیم؟ چرا وقتی این همه زنان را تحت فشار قرار می‌دهند، ساکت هستیم و کسی حرفی نمی‌زند؟».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    38 1
    شما برید خدمت اربابان ما هم میمونیم می جنگیم بعد دوباره شما بیایید امور دردست بگیرید برا بخور بخور همگی با هم میشید اسلاح طلب مشارکت منافق ملی گرا سروع کنید از ویران کردن شرکتها تا پخش دلار وطلا و پاک کردن نام شهدا از کوچه ها
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      0 14
      باشه برو
    • تورج IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      11 0
      واقعا که همینطوره
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      1 0
      قدرت دفاعی و موشکی ما و سردار سلیمانی ها و تهرانی مقدم ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند نه لبخند دیپلمات ها !!!!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    33 1
    ترامپ هم از سطح بی شرفی و وطن فروشی افسادطلبان حیران شده
    • سید IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      16 1
      امثال علی بیگدلی، فریدون مجلسی، زیباکلام، تاجزاده و هرمیداس باوند بیش از آن که نادان باشند، به نظر خائن و جیره بگیر دشمنان هستند و در حال انجام تعهدشان به دشمنان ایران!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    9 41
    چی میشد یه بمبی بیاد بخوره وسط دفتر مشرق .
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      18 0
      یخ کنی بااین نظر دادنت
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      25 0
      قشنگ میتونی بری جای جان بولتون توی کاخ سفید نوکری کنی
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      18 0
      چرا چون با تحليل هاشون ، سوزش تون مياد
    • FR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      8 1
      فعلا داره میخوره وسط شرق ! یک میم تفاوت داره.....
  • SE ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    24 0
    شما اصحال گرفته‌ها را کادو میکنیم میفرستیم برای عمو سامتون تا پوشکتون کنه
  • SE ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    23 0
    خود نعمت زاده هم باید به داراییها و طرق بدست آوردن آنها رسیدگی بشه
    • هوشیار CO ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      14 0
      هیچ کس با کار و زحمت واقعی ثروت کلان بدست نمی آورد
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      7 0
      این خانوم در همین چن صباح باقی مانده که نماینده است حرف هایش را بزند چون بعد از انتخابات حرفش پشیزی نمی ارزد
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    21 1
    افساد طلبان که این حرف را میزند همراه با آمریکا عصبانی باشید واز این عصبانیت بمیرید.کاری با شل وسفت کردن روسری نداشته باشیم یعنی بذاریم برند جهنم.؟!خدا در قرآن فرموده جهنم بد منزلگاهی است‌‌.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    5 15
    کاشکی یک بمب هیدروژنی بخوره وسط خبرگزاری مشرق برای همیشه نابود بشه
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      16 2
      انشاءالله اون بمب بیاد وسط مغز خودت‌.جوابت با خدا‌.سایت مشرق بهترین سایت.خداقوت خسته نباشید‌
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      12 0
      خدا جوابت روبده.
  • علی هستم IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    6 2
    الله اکبر آماده هستین برای تکرار تاریخ
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    9 1
    این اصلاح طلبان لیبرال نگران کشور نیستن نگران به خطر افتادن منافع و حیثیت ارباب بزرگشون آمریکا هستن که روز به روز داره حیثیت و هژمونیش رو در خاورمیانه و جهان از دست میده!
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    8 2
    عربستان یه ماه دیگه میاد دست بوس
  • DE ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    10 0
    روزی نامه اصلاح طلب: آمریکا عصبانی شده است،کاری به شل شدن گره روسری زنان نداشته باشید! باید با دیپلماسی سایه روسری را دور کنیم!/
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    8 3
    این روزنامه شرق بوق امریکا توی کشوره. بخش ایرانی نیویورک تایمز و واشنگتن پسته!
  • محمد رضا معصومی گودرزی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    4 2
    بخورید و بیاشامید و غارت کنید و به ریش این مردم هم بخندید
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    11 0
    بزرگترین. خدمت اصلاح طلبان. به غرب توافق یک طرفه برجام بود.که آمریکا با دیدن این امتیاز های .یک طرفه طمع گار.شد.تا برجام موشکی ومنطقه ای را کلید بزند وبساط ایران ومقاومت را برچیند. هما ن.سناریو که با لیبی وقزافی انجام دادند
  • HK ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    3 0
    هر کس دوست داره به اربابش خدمت کنه آزادگان ارباب خودونند و غربیها ارباب غربزده ها
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    6 0
    خانم سلحشوری اگر توی عمرش یک حرف حسابی گفته باشد همین است که ایرانیان از دمکراسی چیزی نمی فهمند خانم سلحشور اگر می فهمیدند احمقهایی مثل شما را راهی مجلس نمی کردند
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    4 0
    لعنت خدا و رسول و ائمه علیهم السلام بر کسانی که در این روزنامه های افساد طلب دارن به مملکت خیانت می کنن!
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      0 0
      کسی به این زر نامه ها توجه ندارد
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    4 0
    تمام ادبیات سخن گفتن اصلاح طلبان کودکانه س.اصلا تعقل درحرفهایشان وجود ندارد.بلکه از کودک هم کودکترند...
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    طرد کردن اینطوری خوب نیست ///جذب حداکثری .. عزیزان یادتان نرود
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    1 0
    خدا لعنت کنه این مزدوران امریکا رو این اصلاح طلبان مزدورند بیشعورند خاک برسرن چیند؟ راهنماییم کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس