علی روئین تن

روئین‌تن: معتقدم ترامپ رئیس جمهور آمریکا با وجود ما(سینماگران)، نیاز به تحریم کشور ندارد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - دومین نشست تحلیلی «سینما؛ گفتمان فرهنگی» از سلسله نشست‌های «سینما؛ گفتمان فرهنگی» با بررسی کارنامه سی‌وشش دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر با عنوان «فرصت‌ها و تهدیدها» عصر امروز با حضور محمدرضا شرف‌الدین، علی روئین‌تن، حبیب‌الله بهمنی و رضا اورنگ در حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

حمله گبرلو به فراستی و افخمی

انتقاد شمقدری از نبود فیلم‌های انقلابی

علی روئین‌تن از دیگر سینماگران حاضر در این نشست با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در اولین سخنرانی خود تاکید کرد ما با سینما مشکلی نداریم گفت: منظور رهبر انقلاب از این حرف این بود که با سینمای بدون فحشاء موافق است، اما سینمای امروز ایران بوی فحشاء می‌دهد و بوی انقلاب ندارد.

این کارگردان توضیح داد: جشنواره فیلم فجر قرار بود ماحصل یک سال سینمای ایران باشد، جشنواره فیلم فجر در چند سال اخیر حتی نزدیک به سینمایی که در طول سال در سینماهای کشور اکران می‌شود هم نیست، در این جشنواره ۲۰ فیلم شرکت می‌کنند که فیلم‌هایی که در سینماها اکران می‌شود، آثار متفاوت دیگری است و در چنین شرایطی می‌توان گفت که سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر اصلاً وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: چند سالی است که برای خوش رقصی، روش خارجی‌ها و سلیقه آن‌ها را دنبال می‌کنیم. در این میان نیز برخی افراد وجود دارند که راجع به انقلاب فیلم می‌سازند که به سینما نگاه حرفه‌ای دارند و نسبت به انقلاب نگاه معیاری داشته باشند، در چنین شرایطی باید به این کارگردانان تاکید کرد که مقوله‌های مختلف مانند مجاهدین و یا حزب جمهوری اسلامی ایران که در آثار آنها دیده می‌شود، پس و پشت و تاریخچه دارد که باید به آن توجه شود.

روئین‌تن بیان کرد: در سینمای امروز ما پر از ماشین‌ها و ساختمان‌های قدبلند است و به جامعه واقعی توجه نمی‌شود، معتقدم ترامپ رئیس جمهور آمریکا با وجود ما، نیاز به تحریم کشور ندارد چرا که ما خودمان تحریم می‌کنیم. همه کسانی که سینما را داوری می‌کنند شریف هستد و در پاسخ به حمید بهمنی باید بگویم که در اساسنامه جشنواره فیلم فجر هرگز نیامده است فیلم مخالف نباشد، ما باید فیلم خود را بسازیم اما نمی‌توانیم در جشنواره حضور داشته باشیم چرا که فرصت آن را نداریم.

روئین‌تن نیز در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: بهرام بیضایی و ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمسازان توانمند از ۲ طیف مختلف هستند که هیچکدام نتوانستند در جشنواره‌های خارجی شرکت کنند. تاکید می‌کنم که استقلال تنهایی می‌آورد. جشنواره‌های خارجی می‌دانند چه می‌کنند و سیاست دارند اما ما نمی‌دانیم چه می‌کنیم و هیچ سیاست و قانونی نداریم.

وی ادامه داد: سینما در دولت تدبیر و امید سیاستگذار ندارد و سینماگران اهمیتی به آنها نمی‌دهند و دبیر جشنواره فجر فقط یک مدیر اجرایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 3
    سینما الان کیفیت مطلوب ندارد ولی نه اینکه کارگردان اینطور نظر داده .
  • AE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 2
    سینما الان کیفیت مطلوب ندارد ولی نه اینکه کارگردان اینطور نظر داده .
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    1 0
    با این استعدادها میخواهی بوی گلاب بده .بوی فحشا که چیز عجیبی نیست به قول مولانا مه فشاند نور و سگ عوعو کند هر کسی بر .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس