شهاب حسینی

شهاب حسینی: افتخاری که در حین ساخت فیلم «دلشکسته» مشمول حال ما شد این امر بود که در بخش پایانی ما پرچمی را که در بالای مرقد امام حسین(ع) برافراشته بود را در سکانس عزاداری داشتیم.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - این موضوع در قالب بسته‌های رسانه‌ای هر ساله در ایام محرم و صفر در حوزه فرهنگ و هنر و علی الخصوص سینما مطرح می‌شود که چرا آثار تولید شده در سینمای ایران  با مضامین عاشورایی به تعداد انگشتان دست اثر نمی‌رسد و سیستم تولید و توزیع آثار نمایشی در سینما یا سیما مجبور است که آثار قدیمی را با شگردهای متنوعی ارائه دهد.

ذات سینمای ایران به دلایل ساختاری و ریل‌گذاری بنیادین با سینمای عاشورایی نسبتی ندارد و تولیداتی که از انگشتان دست فراتر نمی‌رود حاصل کارگروه‌های موقت مولفان و مدیران است.

 شهاب حسینی چگونه با فیلم عاشورایی در سینمای ایران محبوب شد؟

سینمای ایران با سیطره مدیریت گروه «بهشتی و انوار و رفقا» در دهه شصت با سیاست‌گذاری‌هایی خاص، برای توسعه سینمای دینی تنها فرمول مطلوب مدنظرشان، ارائه معنویتی شبه اسلامی  بر اساس فرم و ساختار سینمای شوروی وآثار سینماگرانی همچون سرگئی پاراجانف، آندرس تارکوفسکی، سرگئی باندارچوک، ژیگا ورتوف والکساندر سوکوروف و ... بود و تولید قصص تاریخی- اسلامی با سیاست‌گذاری آن دوران  «بهشتی و انوار و رفقا» کاملا در تعارض بود.  فیلم سینمایی سفیر (فریبرز صالح) قبل از به قدرت رسیدن حلقه مدیریتی انوار و بهشتی و روز واقعه(شهرام اسدی) پس از مدیریت این دو در سینمای ایران تولید شد.

"سید ضیاالدین نزدیک از ۱۳۶۷ تا ۱۳۹۷ نزدیک به سی سال‌ به مسئولان فرهنگی دولت‌های مختلف و مدیران کلان سیما با همه توان خواهش می‌کرد اجازه دهند درباره حضرت زینب (س) اثری ساخته شود که متاسفانه هیچ وقت اجازه چنین کاری رو پیدا نکرد.در گزارش‌های پیشین مشرق با مضمون سینمای عاشورایی(اینجا و اینجا)  دو استناد خاص کاملا قابل بررسی ذکر شده است. مدیریت سینمای دهه شصت فیلم سفیر را برای مدتی توقیف می‌کند و به فریبرز صالح اجازه تولید اثری درباره مختار را نمی‌دهد و کاراکتر مختار را برای ساخت اثری سینمایی مسئله‌دار توصیف می‌کند.

 شهاب حسینی چگونه با فیلم عاشورایی در سینمای ایران محبوب شد؟

بر اساس گفت‌وگوهای مکرر سید ضیاالدین دری مانع تلاش‌های او برای ساخت اثری سینمایی در مورد حضرت زینب (س) می‌شود. کارگردانی که نزدیک از ۱۳۶۷ تا ۱۳۹۷ نزدیک به سی سال‌ به مسئولان فرهنگی دولت‌های مختلف و مدیران کلان سیما با همه توان خواهش می‌کند اجازه دهند درباره حضرت زینب (س) اثری ساخته شود که متاسفانه هیچ وقت اجازه چنین کاری رو پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید:

شادوران: آقایان بهشتی و انوار فیلم‌ها را آتش زدند

 سمبل نگرش که منتج از جریان سینمای دهه شصت در ایران باب شد به ساخت آثار شبه معنوی نظیر «نار و نی» (سعید ابراهیمی‌فر) و آن سوی مه( منوچهر عسگری نسب) منجر شد. سینمای ایران در دوران پسا خاتمی (وزیر ارشاد دهه شصت) با کمی تغییر در دیدگاه در دهه هفتاد و هشتاد با همان سبک و سیاق دوران «بهشتی، انوار و رفقا» اداره  ‌شد و زیر ساخت آثار اجتماعی با تاثیر پذیری از معنویت شیعی-عاشورایی فاصله داشت. این رویکرد معنویت شبیه سینمای روسیه حتی در دهه هشتاد تبدیل به گفتمان سینمای معناگرا می‌شود و همین گفتمان موجب انقطاع جریان سینمایی می‌شود که نمی‌تواند تاثیر عاشورایی را بر متن زندگی امروز تصویرگری کند.

با این تفاسیر مطالبه‌گری لحاظ شدن مفاهیم شیعی و علی الخصوص عاشورایی در بدنه سینمای اجتماعی هیچ رهاوردی نخواهد داشت چون در چهل سال گذشته با نگرش مدیران «ابن‌وقت‌» سینمایی برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نوید دری:مدیران فرهنگی دهه شصت نگاه ضداستعماری دری را طرد و تحریم کردند

 شهاب حسینی چگونه با فیلم عاشورایی در سینمای ایران محبوب شد؟

ریل گذاری «بهشتی و انوار و رفقا» زمینه هر خروجی عامه‌پسندانه‌ تاثیرگذاری با تاسی از مفاهیم شیعی علی‌الخصوص تجلی سینمای عاشورایی در سبک زندگی زیستی امروزی را با انگ فیلمفارسی مواجه خواهد کرد.

در حوزه سینمای اجتماعی آثاری که سبک زندگی شیعی و عاشورایی در آن لحاظ شده باشد مثل آثاری که به متن وقایع عاشورایی و زندگی معصومین (ع) می‌پردازد بسیار محدود است. اگر فیلمسازی در سینمای ایران اقدام به ساخت چنین آثاری کند طبعات نامحسوس محدودیت و یا حذف را باید بپذیرد. دلیل این فشار و حذف به شیوه ریل‌گذاری بنیانگذاران سینما بازمی‌گردد. 

مستقل  از سبک تولید در سینمای ایران گاهی نهادهایی که تصمیم‌سازی در آنان از الگوی رسمی سازمان سینمایی تبعیت نمی‌کند موفق به ساخت آثاری می‌شوند که با رویه معمول سینمای ایران بسیار متفاوت است. یکی از آثار سینمای اجتماعی که به جزئیات سبک زندگی عاشورایی می‌پردازد فیلم دلشکسته علی روئین‌تن است.

روایت فیلم درباه «نفس خجسته» دختری دانشجو از قشر مرفه و تحصیل‌کرده که بر اساس تربیت خانوادگی‌اش در خانواده‌ای کاملا آزاد زیسته و با انتخاب یکی از استاتید مجبور به نگارش پژوهشی مشترک در مورد ترسیم جامعه آرمانی با امیرعلی دوران می‌شود. «دوران» فرزند شهیدی است که در خانواده‌ای مذهبی و امروزی رشد یافته است. در طول تحقیقات برای نگارش این پژوهش این دو به یکدیگر علاقه‌مند می‌شود.

کشمکش بر سرعقاید و سبک زندگی جزئیات دقیقی را از گرایشات این دو وجه متضاد فیلم را به نمایش می‌گذارد. خواستگاری امیرعلی از نفس به دلیل گرایشات پدرش ناموفق است و تحقیر شدن امیرعلی توسط پدر نفس مانع بزرگی برای این ازدواج است.

اما «دوران» در این مدت آشنایی کوتاه تاثیر شگرفی بر نفس می‌گذارد و و نمی‌تواند از مرد مطلوب آرمانی‌اش چشم‌پوشی کند. نفس به دلیل علاقه‌مندی‌اش به امیرعلی چادر بر سر می‌گذارد و در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کند و پدرنفس در نهایت تسلیم پایمردی و اصالت امیر علی می‌شود و در مراسم عزاداری اباعبدالله رضایت خود را برای این وصلت اعلام می‌کند.

 شهاب حسینی چگونه با فیلم عاشورایی در سینمای ایران محبوب شد؟

درباره فیلم و مضامین اجتماعی منتج از تربیت عاشورایی امیرعلی‌دوران در این فیلم و شکل‌گیری پیوندهای اجتماعی میان عقاید مختلف و ضرورت احترام برای تکثرگرایی در جامعه نقدهای فراوانی نوشته شد اما این تمجیدها در زمان اکران عمومی فیلم نصیب آن نشد.

فیلم از ابتدای ساخت تا نمایش عمومی اثر پرحاشیه‌ای بود. تصمیم برای لغو ادامه ساخت فیلم به دلیل تغییرات مدیریتی اثر بسیار منفی در روند تولید آن برجای گذاشت. معمولا پروژه‌های سینمایی که میان مردم توفیقی پیدا می‌کنند به چنین سرنوشتی دچار می‌شوند.

علت لغو تصمیم برای لغو پروژه این بود تا این فیلم در رزومه مدیر فرهنگی بعدی موسسه تولید کننده جای گیرد اما عوامل سازنده به دلیل انعقاد با عوامل نمی‌توانستند این کار را متوقف کنند. این جدل‌های مرسوم درون سازمانی در موسسات فرهنگی یک رویه کاملا معمولی است اما همین جدل‌ها منجر شد که «دلشکسته» حین اکران عمومی در مقایسه با دو فیلم رقیبش یعنی چهارچنگولی (سعید سهیلی) و دلداده( قدرت الله صلح میرزایی) که بیشتر سالن‌ها را برای نمایش در اختیار داشتند تنها در ۸ سالن نمایش داده شود.  

 شهاب حسینی چگونه با فیلم عاشورایی در سینمای ایران محبوب شد؟

چرا دلشکسته به پرفروشترین فیلم شبکه نمایش خانگی تبدیل شد؟

همزمان با اکران فیلم برخی رسانه‌های نزدیک به یکی از مدیران فرهنگی مخالف ساخت این فیلم نوشتند که این فیلم توهین علنی به خانواده شهدا محسوب می‌شود و وزارت ارشاد به تبع این تحلیل از پخش تیزر تلویزیونی فیلم جلوگیری کرد و کارگردان و نویسنده فیلم با حواشی عجیبی دچار شد.

علی روئین‌تن نویسنده و کارگردان فیلن همزمان با اکران فیلم در آبان ۱۳۸۷ در گفت‌وگویی در مورد متن و حاشیه فیلم گفت: من برای «دل‌شکسته» بنا را بر برداشت ادبی گذاشتم و در حقیقت، فیلم، برداشت من از «لیلی ومجنون» در جامعه معاصر است. این یعنی سربه وادی امام حسین(ع) و به یک لایتناهی گذاشتن و برداشت من همینی است که درفیلم می‌بینید.

او در مورد حواشی اشاره کرد: ما هشت سینما داریم، تبلیغ نداریم، تیزرهای فیلم ممنوع شده و... با این اوضاع من چطور می‌توانم راجع به فیلم تبلیغ کنم گرچه همه بچه‌ها از بس که در این قضیه اذیت شده‌اند، سکوت کرده‌اند. وی درمورد ممنوع شدن تیزر فیلم گفت: من تا آخرعمرم وامدار خانواده شهدا هستم اما برخی‌ها معتقدند می‌گویند فیلم اهانت به خانواده بسیجیان و شهدا است... مگر شوخی است که من جرأت کنم و بخواهم به آدم‌هایی که گوشت و پوست و زندگی‌شان را گذاشتند و برای دفاع از آرمان‌های‌شان به جبهه رفتند، اهانت کنم برعکس معتقدم که «دل‌شکسته» یک اظهار ارادت کامل به خانواده شهدا است.

فیلم اکران بسیار مهجوری داشت تا اینکه فروردین ۱۳۸۹ این اثر وارد شبکه نمایش خانگی شد شد و در بیست دوره در شبکه نمایش خانگی عرضه شد و بیش از ۱۰ میلیون نسخه لوح فیزیکی آن در شبکه نمایش خانگی فروخت و بعدها به الگوی داستانی خاصی در تولیدات نمایشی فارسی تبدیل شد و سریال پدر با برداشتی آزاد از این اثر سینمایی ساخته شد.

 کارگردان این فیلم درباره موفقیت نمایش این اثر ادامه داد: «دلشکسته» به دلیل شرایط نامناسب اکران دیده نشد اما خوشبختانه عرضه آن در شبکه نمایش خانگی با استقبال گسترده مخاطب ایرانی رو به رو شده است. حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور به ویژه ایرانیان ساکن آمریکا فیلم را دیده‌اند و این موفقیتی ویژه برای یک فیلم سینمایی است.

 شهاب حسینی چگونه با فیلم عاشورایی در سینمای ایران محبوب شد؟

شهاب حسینی کارنامه سینمای بسیار متنوعی از خود به جای گذاشته و یکی از سه بازیگر محبوب پس از انقلاب است. اما این بازیگر محبوبیت خود را به صورت خاص وامدار این اثر سینمایی است.

«شهاب حسینی»، بازیگر فیلم سینمایی «دلشکسته»، در گفت‌وگو درباره این فیلم می‌گوید: درباره نحوه پیشنهاد این کار به من باید بگویم، فیلمنامه «دلشکسته» با یک فرمت خیلی خاص و زیبا به روی کاغذ کاهی برای من ارسال شد که حس خوبی به من بابت این نوع ارائه پیشنهاد دست داد، البته این احساسی که به من دست داده بود در بین دیگر عوامل نیز از جمله خسرو شکیبایی، عبدالله اسکندری، محسن شاه‌ابراهیمی، محمود پاک‌نیت، رضا رویگری و... به وجود آمده بود. پس از خواندن متن با اینکه برخی از قسمت‌ها را گل‌درشت احساس کردم، ولی دیدم که فیلم به دنبال ایجاد گفت‌وگو و تبادل نظر در بین آدم‌هاست.

این بازیگر در  ادامه می‌افزاید: خداوند در قرآن می‌فرماید «بشارت بده کسانی را که اقوال مختلفی را می‌شنوند و بهترین آن را انتخاب می‌کنند» پیام این فیلم نیز همین امر بود و من به روئین‌تن از بابت پرداختن به چنین مفهومی تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید:

دیالوگی که خسرو شکیبایی برای احترام به امام حسین(ع) نگفت+فیلم

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مرد بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: این مطلب را صمیمانه می‌گویم، من در بین نقش‌هایی که تا به حال ایفا کرده‌ام سه رل وجود دارد که برای من دوست‌داشتنی است و یکی از آنها مسلماً امیرعلی دوران (شخصیت فیلم دلشکسته) است، بنابراین خارج از مسائل شخصی می‌گویم در این کار بین من و کارگردان تعامل وجود داشت.

بازیگر فیلم «درباره الی» درباره نحوه گرفتن سکانس‌های مربوط به عزادرای گفت: نام امام حسین(ع) تنها محدود به ایام محرم نیست، بنابراین برای گرفتن صحنه‌هایی که مربوط به عاشورا بود باید یک حس و حال واقعی کار را در بر می‌گرفت که با بازی کردن میسر نبود، بلکه واقعیت در آن صحنه همان چیزی بود که شما در فیلم دیدید.

وی متذکر شد: دیالوگی از این فیلم که هیچگاه فراموشم نمی‌شود، سکانسی بود که خسرو شکیبایی در شب شام غریبان با امیرعلی صحبت می‌کرد، دیالوگ این صحنه به نحوی بود که دل من با شنیدن آن لرزید. در حقیقت باید گفت تمام فیلم نیز تنها برای پیام همان جمله پایانی بود.

 شهاب حسینی چگونه با فیلم عاشورایی در سینمای ایران محبوب شد؟

این بازیگر ادامه داد: البته افتخاری که در این فیلم مشمول حال ما شد این امر بود که در بخش پایانی ما پرچمی را که در بالای مرقد امام حسین(ع) برافراشته بود را در سکانس عزاداری داشتیم.

حسینی تصریح کرد: این کار برای من به دلیل مزین بودن به نام اباعبدالله(ع) جایگاهی ویژه دارد، اما هر فیلمی که نشان دهنده شکوه انسانی باشد، حداقل برای خودم نتایج مثبتی به همراه دارد.

بازیگر فیلم «واکنش پنجم» درباره حواشی ساخت فیلم می‌گوید: تصور ابتدایی من این بود که این اثر به واسطه بار معنوی که داستان دارد از مشکلاتی رایج در پشت صحنه فیلم‌های سینمایی، بری است، زیرا این کار متبرک به نام امام حسین(ع) بود، ولی آنچه که من دیدم مشکلات رایج در فیلم‌های سینمایی حتی به شکلی بیشتر نیز در این کار مشاهده می‌شد. این امر نیز به عقیده من به دلیل این بود که روح یکدلی و صمیمیت نتوانست به شکلی منسجم بر این کار حاکم شود. البته در به وجود آمدن چنین وضعیتی تنها کارگردان و یا تهیه‌کننده را نمی‌توان مقصر دانست، بلکه مجموعه عواملی وجود داشت که سبب به وجود آمدن چنین فضایی شد، اما آنچه مشخص است بی‌تجربگی را می‌توان مهترین ضعف برای این کار محسوب کرد.

 شهاب حسینی چگونه با فیلم عاشورایی در سینمای ایران محبوب شد؟

اما یکی از نکات جالب درباره فیلم تمجید مسعود فراستی از این فیلم است.منتقد سابق برنامه هفت درباره این فیلم می‌گوید: «دل‌شکسته» همچون فیلم «مکس»، کمدی اجتماعی سرپا و تند و تیزی است که هم تحجر و هم تجددمأبی را نشانه می‌رود. «دل‌شکسته» پس از اکرانش جز دلشکستگی برای فیلمساز و سرشکستگی برای تهیه‌کننده‌اش و رضایت برای مخاطب عام اتفاقی‌اش، چیزی به بار نیاورده است.

وی با اشاره به حواشی فیلم می‌گوید: «دل‌شکسته» بر خلاف فیلم‌هایی چون دلداده، چارچنگولی، دعوت و خیل مشابه که مدت‌هاست به یمن بی‌سیاستی و بی‌برنامگی مسئولان سینمایی اکران‌ها را اشغال کرده‌اند، فیلم تهیه‌کننده نیست و به همین دلیل، تهیه‌کننده به جای ایستادن پشت فیلم و تبلیغ و اکران مناسب، مقابل فیلم ‌می‌ایستد و سعی در نابودی آن دارد.به تعداد سینماهای نمایش دهنده و نوع تبلیغات دقت کنید. اما چرا؟ فیلم،کمدی اجتماعی سرپا و تند و تیزی است (همچون فیلم مکس) که هم تحجر و هم تجددمأبی را نشانه می‌رود.

 شهاب حسینی چگونه با فیلم عاشورایی در سینمای ایران محبوب شد؟
نمایش فیلم دلشکسته در سالن رو باز موزه سینما (پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱)

اما فیلم با همه نقاط ضعف و قوتش پس از سال‌های در چندین نوبت از سیما ملی پخش شد و پرونده حواشی فیلم به پایان رسید. روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ این فیلم به عنوان اثری اجتماعی - عاشورایی در موزه سینما در فضای باز نمایش عمومی داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 1
    دهه شصت بنظر می‌رسید ماه شب چهارده میدرخشد و انگیزه دیدن درمان بالذتی فراوان وجود داشت ناگهان همه چیز به سمت عشقهای بازاری داشت واین برای پسرجوانی که آرزو داشت سناریست شود فاجعه بود . او وقتی مرخصی نوشهری می‌رفت سینماهای اهواز را میگشت ودنبال دیدن فیلم بود اما امروز من ترجیح میدهم فیلمهای هالیوودی ببینم چون این علاقه را پاسخی نیست . ناامیدانه میگویم اگر روزواقعه ساخته نمیشد اگرمهتجرودیده بتن نبودند فیلم ایرانی چندان معنایی نداشت . متاسفم من اکنون فیلمهای کره ای و ژاپنی را به جریان‌ها ترجیح میدهم ..راهی نیست که افرادی چون حافظ و سعدی در حوزه سینمای ایران پیدا شوند . باور نمیکنم حافظ موجود داشته است ! من ازاین سینماوفیلم هاناامیدم ...خداحافظ سینمای ایران ...عاشورا مظلوم باقی میماند ..آیاامیدی ازراه می‌رسد ؟
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      3 2
      خانم ایشان با پوشش مناسب در انظار عموم بخصوص در جشنواره ها ظاهر نمیشود. نمیشود از طرفی شعار محرم و عاشورا داد و از آن طرف مانند هند جگر خوار رفتار کرد. عکسهای متعدد زننده خانم شان در اینترنت هست.
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      5 1
      هر کی از راه میرسه سعی میکنه با یه قیمه نذری دادن یا یه پلان فیلم مناسبتی مذهبی بازی کردن گذشته اش رو پاک کنه.
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      4 8
      بر اساس کدام نظر سنجی ایشان محبوب هستند ؟! محبوب چه قشری ؟ دختران جوان ؟ خانواده ها ؟ شهاب جزو محبوب ترین ! بازیگران است همانطور که بهاره رهنما و سحر قریشی بسیار محبوبند !
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      5 8
      غد + تکبر + عقده + فایزر + گرین کارت = شهاب دلون !
    • محمد IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      7 3
      چطور وقتی نسبت به شناخت کسی( مثلا سید شهاب حسینی)اشراف ندارید به این راحتی قضاوتش میکنید؟ نمی‌ترسید از خدا اگر تدارو قبول ندارید باید بترسید از روزی که خودتون به همبن رودی و بدترازین قضاوت خواهید شد اشراف ندارید انصاف هم ندارید حد اقل انسان باشید خیلی سخت نیست کافیه حرف نزنید
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    4 6
    شهاب حسینی مرد درستی است عاشورا درسینمای ایران می‌توانست دنیا رابه حیرت بکشاند .
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    7 5
    اقای سید شهاب الدین حسینی تنکابنی براشون احترام قاعل هستم خیلی تو سینما بازی کردن وسر ارزشهای خود ماندن وپافشاری کردن ارزشمند هست امیدوارم همیشه موفق وعاقبت بخیر باشند
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    6 2
    دم همه اونایی که رفتن امریکا فایزر زدن هم گرم!
    • مهدی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      1 4
      داداش زیاد سخت نگیر اون واکسن که استاد زد واکسن مازاد بود
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      3 4
      برای تداوم خدمت به خلق باید زنده بود و گرنه میتوانست با گرین کارتی که دارد همانجا بماند و همبازی تام کروز شده و میلیونها دلار بدست آورد. شهاب اگر آمریکایی بود همراه با ترانه علیدوستی بخاطر بازی در شهرزاد حتما چندین جایزه اسکار میگرفت.
  • بهروز IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    8 5
    شهاب حسینی از آن دسته از هنرمندان است که رنگ عوض نمیکند و به معیارهای ملتش پایبند است، به او افتخار میکنیم
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    3 7
    حامد بهداد زور میزنه ادای مارلون براندو رو دربیاره. شهاب هم ادای آلن دلون. حالا یکی نیست بگه براندو و دلون جز تکبر و زنبارگی چیز دیگری نداشتند که حالا شما دنباله رو شون هستید.
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    3 4
    این حسین (ع)کیست که عالم همه دیوانه اوست......
  • DE ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    3 7
    شهاب حسینی : دوگانه سوز ، ریاکار ، ابن الوقت ، حکومتی ، بازیگری که فقط می تواند مطابق شخصیتش نقش های خشن را بازی کند و در بُعدهای دیگر بازیگری بد است ، متظاهر ، نان به نرخ روز بخور ، تلخ و نچسب ..
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      4 3
      محبوبه بیات بعد عمری ارتزاق از دامن همین نظام وقتی دید به دلیل کهولت و کراهت منظر کسی سراغش را نمیگیرد رفت خارج و گفت تمام وجودم مدیون پهلوی هاست ! هرگز فیلم مذهبی انقلابی بازی نکردم ! انگار دعوت شد که او نخواست ! سوسن تسلیمی هم با آن چهره نکبت فقط امثال بیضایی خواهانش بود.هر کدام هم خارج میروند با اینکه فضای کاملا بازی دارند ولی هیچ غلطی نمیکنند. مخملباف هم نتوانست کاری کند. همه پز هایشان در داخل است که شعار روشنفکری بدهند و بگویند اختناق و در عین حال از امکانات دولتی استفاده کنند. بیچاره فرح و شازده که فریب امثال بیات را بخورند ! صفات رذیله شهاب را میتوان به اکثر بازیگران پر مدعا تعمیم داد.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 2
    دیر متوجه خوبی ها میشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس