کد خبر 192809
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۵

رئیس سازمان سینمایی کشور در اختتامیه جشنواره فیلم فجر تاکید کرد که جای فیلم‌هایی با موضوع انقلاب در این رویداد سینمایی خالی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی دومین سخنران رسمی این مراسم بود که وی نیز سخنان کوتاهی گفت.

وی اشاره کرد: جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور است. این جشنواره در آغاز دهه چهارم انقلاب برگزار شد. سینمایی داریم که فقط به دنبال سرگرمی است و سینمایی داریم که به دنبال جشنواره های خارجی است و سینمای دیگری داریم که مفاهیم ارزشی را مدنظر دارند.

شمقدری افزود: اگر این سه ویژگی سه ضلع مثلث باشند ما امسال فیلم هایی داشتیم که هر سه ویژگی را دارند. فیلم هایی داریم که خوب خواهند فروخت. فیلم هایی داریم که نظر کارشناسان خارجی را به خود جلب می کنند و فیلم‌هایی هم داریم که ارزش‌ها را مدنظر داشته‌اند.

رئیس سازمان سینمایی به همدلی همه اهالی سینما اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان نسبت به سینمای ایران وظایفشان را انجام می دهند ولی سینماگران هم باید میرا نسل های گذشته و پیشکسوتان را بیش از گذشته ارتقا دهند. اهالی سینما بیشتر از همدیگر حمایت کنند.

وی با اشاره به راهپیمایی امروز 22 بهمن گفت: هنوز سوژه های درخور انقلاب که دوره ستمشاهی را به تصویر بکشد داریم که در سینما به تصویر کشیده نشده است و باید در سال آینده چند فیلم درباره انقلاب داشته باشیم.

شمقدری در پایان از مدیران قبلی جشنواره فیلم فجر تشکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس