روزنامه

روزنامه اصلاح طلب شرق به عنوان یار کمکی روباه پیر به میدان آمده و به نیابت از انگلیسی‌ها وعده می‌دهد که اگر جاسوس دوتابعیتی را آزاد کنید، لندن به تعهدات برجامی اش عمل می‌کند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر می‌خواهید میوه‌های برجام برسد، نازنین زاغری را آزاد کنید!

روزنامه شرق در سرمقاله امروز با عنوان «تعارض یا تعامل انگلیسی؟» به قلم «فریدون مجلسی» نوشت:

«بعد از انقلاب اسلامی بدبینی درباره غرب و به‌ویژه درباره بریتانیا افزایش یافت. برخی واکنش‌های تند رخ داد و دو بار ورود به سفارت آن کشور و مسائل مربوط به مصونیت دیپلماتیک، کمکی به بهبود روابط نکرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«نکته مهم و مشترک سفر هر دو وزیر خارجه بریتانیا به ایران سرنوشت خانم نازنین زاغری است که از پیش از سفر نیز به آن اشاره کرده بودند. شاید وزیر خارجه پیشین بریتانیا با دید روابط اروپایی خود انتظار داشت هنگام بازگشت از ایران خانم نازنین زاغری و شاید سایر متهمان یا محکومان دوتابعیتی را به‌عنوان نشانه‌ای از حسن نیت برای گشودن باب تازه‌ای در روابط دوجانبه همراه ببرد؛ به‌ویژه آنکه درباره آن «مادر» و فرزند خردسالش مسائل عاطفی نیز مطرح شده بود».

شرق تصریح کرد:

«دیدار وزیر خارجه انگلیس با علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران و همچنین دیدار او با خانواده و فرزند خانم زاغری در این سفر یک‌روزه نشان می‌دهد که ملاحظات امنیتی و انتظار آزادی زندانیان امنیتی دوتابعیتی برای او اولویت داشته و به‌عنوان کلید اصلی مذاکرات درباره موضوعات دیگر مطرح بوده است. نوع برخورد دراین‌باره می‌تواند با قدری مدارا و این دیدگاه صورت گیرد که با توجه به محکوم‌بودن این اشخاص، باقی‌ماندن‌شان در زندان می‌تواند پایان یابد».

این روزنامه اصلاح طلب در خاتمه نوشت:

«درصورتی‌که مسئولان به جمع‌بندی برسند، می‌توان در تعاملی بین‌المللی در برابر دستاورد مشخصی، شرایط را تسهیل کرد...درآن‌صورت باید دید انتظار متقابل در یمن، در سوریه و در باب اجرائی‌شدن عملی برجام چیست؟».

در روزهای گذشته روزنامه اصلاح طلب «همدلی» در مطلبی نوشته بود: «وزیر خارجه بریتانیا برای موضوعی مانند برجام به تهران نیامده و دلیل سفر او، مسائل دوجانبه فوری‌تری است که دلیل اصلی آن همان‌طور که پیش‌تر گفتیم آزادی خانم زاغری است...در محافل بریتانیا تبلیغات عاطفی بسیار زیادی روی زاغری شده چون به هرحال ایشان یک مادر جوان است».

گفتنی است رسانه‌های انگلیسی با انتشار تصاویر احساسی از نازنین زاغری و فرزند خردسالش مدعی هستند که زاغری، مادری بی‌گناه است که تنها برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرد و دستگیر شد. این در حالی است که «نازنین زاغری» که به‌خوبی از ورود به پروژه‌های امنیتی اطلاع داشته با نام مستعار «پریسا» فعالیت می‌کرده است.

زاغری با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است. نکته جالب توجه درباره زاغری اینکه او علاوه بر این اتهامات، یک پرونده مفتوح دیگر هم در دستگاه قضایی دارد که هنوز رأی آن صادر نشده است.

دولت‌های غربی برای آزادی جاسوس‌های خود در ایران، جبهه رسانه‌ای تشکیل داده و با هجمه تبلیغاتی سعی در مرعوب کردن مقامات ایرانی را دارند و از ابزارهای سیاسی و اقتصادی برای آزادی عوامل خود بهره می‌گیرند و در تمامی مذاکرات بخشی از توان خود را مصروف رهایی یک جاسوس می‌کنند؛ اما نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه‌های اصلاح طلب بجای حمایت از منافع ایران، به عنوان یار کمکی و سخنگوی ملکه در ایران، در کنار طرف انگلیسی قرار می‌گیرند!

روزنامه اصلاح طلب شرق به عنوان یار کمکی روباه پیر به میدان آمده و به نیابت از انگلیسی‌ها وعده می‌دهد که اگر جاسوس دوتابعیتی را آزاد کنید، لندن به تعهدات برجامی اش عمل می‌کند!

طیف اصلاح طلب اصرار دارد که ایران صرفاً اقدامات نقد انجام داده و از طرف مقابل فقط وعده نسیه بگیرد!

لازم به ذکر است که انگلیس در چند ماه اخیر برای آزادی نازنین زاغری که به عناوین متعددی محکوم شده و برخی اتهامات او هم که هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته بسیار سنگین است و همینطور چند مجرم امنیتی ایرانی- انگلیسی دیگر یک کارزار سیاسی، رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده علیه ایران تشکیل داده است.

اقدامات گسترده، فزاینده و همه‌جانبه مقامات بریتانیایی در دفاع از چند دوتابعیتی که برخی از آنها در دادگاه هم محکوم شده‌اند زمانی بیشتر به چشم می‌آید که انفعال و بی عملی وزارت امور خارجه در پیگیری حقوق دیپلمات ایرانی مستقر در وین را به یاد بیاوریم. حدود ۵ ماه از بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی، دیپلمات دارای مصونیت ایرانی در آلمان به اتهام واهی تلاش برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در فرانسه می‌گذرد اما وزارت امور خارجه هنوز نتوانسته آنچنان که باید و شاید، حقوق اولیه و بدیهی این دیپلمات ایرانی را از کشورهای اروپایی بستاند.

** آقای ترامپ! مرسی که به ملت ایران گفتی تروریست!

«کدخدا اوباما»! یا «کدخدا ترامپ»! «اوبامای باهوش و مؤدب» یا «ترامپ دیوانه و مزاحم»؛ «اوبامای دموکرات» یا «ترامپ جمهوری خواه»؛ برای اصلاح طلبان هیچ تفاوتی نمی‌کند که کدامیک از اینها در کاخ سفید مستقر است. کارویژه اصلی این طیف، کوتاه کردن دیوار استکبارستیزی و بزک چهره نظام سلطه و در رأس آن شیطان بزرگ است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در بیرون کاخ سفید گفت: «به ایران نگاه کنید. به کارهایی که دارند انجام می‌دهند. آن‌ها در حال حاضر یک "ملت تروریست"هستند».

ترامپ پیش از این-مهرماه ۹۶- نیز در یک سخنرانی در جمع سیاستمداران محافظه‌کار، ملت ایران را "تروریست" خطاب کرده بود.

اما نکته قابل توجه اینجاست که این توهین آشکار رئیس جمهور آمریکا به ملت ایران توسط روزنامه‌های اصلاح طلب به صورت هماهنگ سانسور شد.

روزنامه‌های طیف اصلاح طلب در صفحات اول خود هیچ اشاره‌ای به این گستاخی و بی ادبی نداشتند.

لازم به ذکر است که «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا- دی ماه ۹۳- در مصاحبه با شبکه رادیوییان. پی.آر (رادیوی ملی امریکا) در اظهارنظری گستاخانه، ملت ایران را «یاغی»! خطاب کرد.

دولت اوباما در اقدامی غیرقانونی و گستاخانه، به نماینده ویژه دولت روحانی در سازمان ملل ویزا نداد و او را تروریست خواند!

برجام در دولت اوبامای دموکرات به صورت فاحش نقض و لگدمال شد و در دولت ترامپ جمهوری خواه نیز پاره شد.

** روحانی بجای مشورت، اقتصاددانان را نصیحت کرد!

«سید فاضل موسوی» از نمایندگان اصلاح طلب سابق مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«آقای روحانی حرف گوش نمی‌کند. در جلسه‌ای که اقتصاددانان را دعوت کرده بودند، یکی از اقتصاددانان چند روز بعد به بنده گفت که ایشان در حال نصیحت میهمانان بودند؛ یعنی به جای اینکه حرف و راهکار و پیشنهادات و انتقادات اقتصاددانان را بشنوند، آن‌ها را نصیحت کرده است! روحیه ایشان اینطور است».

چندی پیش «عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات گفته بود: «روحانی کلاً روحیه مشورت پذیری ندارد و اکثر جلساتی هم که برگزار می‌کند نمایشی است، بالاخره فردی که قریب به ۴۰ سال ذهنیت امنیتی پیدا کرده این ذهنیت بر روی آن تاثیرگذاشته است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    39 26
    مشرق دمت گرم.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      18 10
      مرسی میوه هاش صرف شد نمیخوایم همون نازنین بهتره
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
      10 9
      نوکری غرب پرستان جاسوس پرور تمامی ندارد
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    25 22
    کسی تواین مملکت نیست که یه تو دهنی مجلسی رابزنه اگه فریدون مجلسی دلش بحال ساغرمیسوزه خانمش رابجای ساغر زندانببره ساغر را آزادکنه واقعا که تاکی باید ملت چوب نادانی بعضیها رابخوره
  • AE ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    29 81
    ظریف قهرمان دیپلماسی ایران زمین است. من برجام را دوست دارم
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      25 8
      فقط منفی هارو بشمر اولیش خودم.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      30 18
      کاش من هم خری مثل تو داشتم
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    28 20
    برجام میوه ای ندارد که برای معامله به ایران داده شود وبه تجربه ثابت شده است که در غرب چه آمریکا وچه اروپا معامله گر نیستند بلکه کلاه بردارند . ما هم معامله گر خوبی نیستیم والی ماشاالله از غربیان کلک ورودست خوردیم اما درس عبرت نگرفتیم. آدم عاقل دوبار انگشت خود را در سوراخ مار قرار نمی دهد اما ما با هر نیش مار باز هم هوس می کنیم انگشتان دیگری را در سوراخ مار قرار دهیم
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    31 20
    دلقک های اسلاحتلب چرندگوبان خوبی هستن
    • سید IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      16 0
      از تهوع آوری شان است که این گونه اند!
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    24 5
    این حرف شرق یعنی بی وطنی ، ببخشید...بی .. بی غیرتی و.... والله شیوخ کوچک خلیج فارس هم زیر بار همچون ذلت های آشکاری نمی روند . واقعا غرب زده گی و لیبرال های وطنی حتی مرزهای لیبرالیسم را فرسنگ‌ها جابجا کردند به این .. باید متذکر گردید حتی امریکا و مردمانش با 200سال قدمت وقتی در قبال آزادی جاسوس های سفارت ،درخواست تحویل شاه را کردیم زیر بار نرفت مرد...فارغ از مشکلات اقتصادی اگر امریکا فردا گفت در قبال فرستادن ... همین مرد.. یعنی مجلسی به کاباره ای در تایلند ما برایتان مک دونالد می آوریم یا میوه خیار چنبر می فرستتیم ،حتما تیتر قهرمانان میزنند
  • ماهان IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    10 0
    شما درخت رو نشون بده میوه پیشکش!
  • سید رضا IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    19 0
    تاسف از دشمن خارجی نیست ! بلکه از این داخلی های همه چیز فروشی است ، که برای دو روز چریدن در دنیا ؛ هر ذلتی را بجان می خرند !!!
  • مهماندار هواپیما IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    11 0
    بر جام اگر برای ملت میوه نداشت برای اصلاح طلبان باغ میوه در غرب داشت
  • مغنیه 2 IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    6 0
    درختی که تلخ است وی را ثمر اگر برنشانی به باغ بهشت دریغا ....همان میوه تلخ می دهد ...
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    8 0
    زاغری رو آزاد نکنید اون باید تاوان خیانتش به ایران رو پرداخت کنه! تا کی ایرانیان باید تاوان این جیره خواران رو بدن! اونوقت خیر سرشون دم از داریوش و کورش بزرگ هم میزنن! اونها هیچوقت به ایران خیانت نکردن!
  • 8991 IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    0 5
    باید از ترکیه یاد بگیریم . کشیش امریکایی رو ازاد کرد وتریمهای دو وزارت خانه اش برداشته شد . نازنین زاعری برای ما نون میشه یااب که نگهشداریم وتنش ایجاد کنیم
  • م IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    4 0
    کسی که ظریف رو قهرمان دیپلماسی میدونه معلومه نه از قهرمان ونه از دیپلماسی چیزی نمیدونه
  • ایرانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 0
    حالا خیانت ساغری چی بوده؟
  • DE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    خاک برسرت شرق خائن فقط 300000 جوانان ایرانی دردفاع مقدس با گلوله های امریکا ، انگلیس و هلند و همه این .. ها که به صدام اینارو کادو میکردند به شهادت رسیدند. بدبینی چیه ؟ دشمنی انها قلب جوانان ایرانی رو هدف قرار داده چرا اینقدر خودت رو به اون جاده چپ میزنی ! ای همدست و یار غاراینترنشنال !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس