روزنامه

گویا وزیر لواسان نشین با دارایی چندصدمیلیاردی، از اعدام مفسدان دانه درشت اقتصادی و بازخورد مثبت این اقدام قاطع دستگاه قضایی در افکار عمومی برآشفته شده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آخوندی: با اعدام سلطان سکه فقط برخی جگرها خنک شد!

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی که افتخارش در دوره مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را کار نکردن و نساختن اعلام کرده است، در سرمقاله روزنامه شرق با عنوان «اعدام سلطان سکه و چند نکته» نوشت:

«سلطان سکه و همکارش اعدام شدند. اینک سؤال این است که این نوع اقدام تا چه حد ظرفیت بازدارندگی دارد و چه کمکی به بازگشت ثبات به بازار می‌کند و تا چه حد به حکومت قانون، توسعه سرمایه‌گذاری و رشد تولید ملی یاری می‌رساند؟ تاآنجاکه من به یاد دارم، این دو، سومین و چهارمین فردی هستند که به جرم اخلال اقتصادی پس از روزهای اول انقلاب اعدام می‌شوند.»

آخوندی در ادامه نوشت:

«طبق قاعده فرض بر این است که این اقدام دارای قدرت بازدارندگی حتمی است .سوداگران و متخلفان بزرگ از این مجازات سنگین هراسناک می‌شوند و از دست‌یازیدن به چنین جرائمی دست‌کم تا اندازه‌ای امتناع می‌کنند. عاملان بی‌ثباتی بازار منفعل می‌شوند و بازار تثبیت می‌شود. جامعه نیز حکومت را در کنار خود حس کرده، پیام جدیت و قاطعیت را از حاکمیت در سرکوبی فساد دریافت می‌کند و وجدان آن آرام می‌یابد. به قولی برخی جگرها خنک می‌شود. مردم به حاکمیت اعتماد بیشتری می‌کنند و با آن همراهی بیشتری دارند؛ ولی سؤال این است که آیا به‌واقع این‌چنین است؟...آیا در دو مورد پیشین چنین نتایجی حاصل شد و هیچ قرینه‌ای برای اثبات این مدعاها وجود دارد؟».

وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی در ادامه در دفاع از یکی دیگر از مفسدان دانه درشت اقتصادی نوشت:

«خاطرم هست که در حاشیه جلسه شورای رقابت به قاضی سراج عزیز که هر دو عضو آن شورا بودیم، گفتم که شما مه‌آفرید را به اتهام افساد بر روی زمین محاکمه می‌کنید. براساس اعلام نماینده دادستان تهران در جلسه دادگاه، اتهام او عبارت است از: افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور...آیا او ایجادکننده فساد بر روی زمین و مُخل نظم عمومی است یا فرد فاسدی است که از فضای بی‌قانونی، ناکارآمدی قانون و نحوه اعمال آن و بی‌انضباطی مالی حاکم حداکثر سوءاستفاده را به نفع خود کرده است؟».

آخوندی در ادامه این یادداشت نوشت:

«اگر هر روز خبری از کشف فساد در گوشه‌ای می‌شنویم، آیا می‌توانیم اتهام افساد را متوجه متهمان کنیم؟ یا آنان افراد فاسدی هستند که در بستر بی‌قانونی مانند قارچ می‌رویند و چون هزینه فساد، سرجمع در ضعف حکومت قانون کم است، می‌توانند با کمترین مانع شبکه فاسد و فساد ایجاد کنند؟ آیا این‌گونه اقدام‌ها می‌تواند هزینه فساد را افزایش دهد یا راهکار در برقراری حاکمیت مؤثر و کارآمد قانون است؟».

گویا وزیر لواسان نشین با دارایی چندصدمیلیاردی، از اعدام مفسدان دانه درشت اقتصادی و بازخورد مثبت این اقدام قاطع دستگاه قضایی در افکار عمومی برآشفته شده است.

گفتنی است اعدام دو اخلالگر بزرگ اقتصادی تأثیر مثبتی در بازار و بخصوص نرخ ارز گذاشت و دلار با کاهش چندهزارتومانی به کانال ۱۲ هزار تومان و احتمالاً در روزهای آینده پائین‌تر از این نرخ سقوط کرده است.

با اعدام این دو مفسد اقتصادی مردم امیدوار شده و بازار نفس تازه‌ای کشید و اکنون انتظار جامعه محاکمه مدیران زمینه‌ساز رشد و فعالیت این افراد است.

لازم به ذکر است که کاربران فضای مجازی در روزهای گذشته با راه انداختن هشتک «محاکمه آخوندی» خواستار پاسخگویی و محاکمه عباس آخوندی درباره عملکردش شدند.

وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی هم بابت پرونده‌های مالی مطرح در دوران وزارتش و هم مهمتر از آن بابت سوءمدیریت و اتلاف سرمایه‌های ملی و هدردادن فرصت‌های پیشرفت کشور در حوزه مسکن و شهرسازی، باید بازخواست و محاکمه شود.

** ناصری: روحانی به حرف اصلاح طلبان گوش نکرد و همه چیز را در سبد برجام گذاشت

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «خواب سنگین دولت» و در مصاحبه با «"عبدالله ناصری" نوشت:

" گمان آقای روحانی ظاهراً این بود که با امضای برجام بخش اعظمی از مشکلات داخلی و بین‌المللی کشور حل خواهد شد... در همان زمان مذاکرات بسیاری از کنشگران و نخبگان سیاسی، طرفداران گفتمان اصلاح‌طلبی و گفتمان رأی انتخابی آقای روحانی به ایشان و تیم آقای روحانی گوشزد کردند که همه چیز را در سبد برجام نگذارید. البته منظورم از تیم آقای روحانی درواقع تیم دفتر یا نهاد ریاست‌جمهوری و علقه خود آقای روحانی است نه تیم مذاکره کننده هسته‌ای."

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«دولت روحانی آن دولتی نشد که همگان انتظارش را داشتند. بدنه اجتماعی که تمام قد از روحانی حمایت کرد این روزها با انتصابات و چینش کابینه و سپس تصمیمات دولت در راستای محقق نشدن وعده‌های انتخاباتی‌اش به کل ناامید شده است. بخشی از این انتقادات به ضعف و انفعالِ دولت برمی‌گردد و بخشی دیگر بیشتر به تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های دولت در حوزه مدیریتی کشور مربوط می‌شود...با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و بین‌المللی که کشور با آن روبه‌رو است انتظار می‌رود دولت در تصمیم‌گیری‌ها سرعت بیشتری داشته باشد و خیلی قاطع در مواجه با مشکلات برخورد کند؛ اما به نظر می‌رسد دولت خود خیلی راغب نیست و دچار نوعی کرختی و به صورت کاملاً منفعل عمل می‌کند...امروز آقای روحانی پایگاه بسیار ضعیفی نسبت به اردیبهشت ۹۶ دارد».

ناصری در موضوع برجام، حساب اصلاح طلبان را از دولت جدا کرده و مدعی شده است که روحانی و نزدیکان وی در دفتر ریاست جمهوری و نه تیم مذاکره کننده با بی توجهی به تذکرات اصلاح طلبان، اشتباه کرده و همه چیز را در سبد برجام گذاشت.

این ادعای مضحک در حالی است که طیف اصلاح طلب همواره مشغول بزرگنمایی از برجام و ترغیب دولت به چشم دوختن به نقطه‌های خیالی بوده است. این طیف همچنان دولت را تشویق می‌کند تا رویکرد غلط و خسارت آفرین «چیدن همه تخم مرغها در سبد برجام» را ادامه دهد.

** حمایت روزنامه نماینده اصلاح طلب از جاسوس دوتابعیتی

روزنامه اعتماد-به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- در گزارشی نوشت:

«برجام تنها سوژه میان ایران و بریتانیا نیست. تهران و لندن در بخش اعظمی از مسائل غیربرجامی با هم اختلاف نظر دارند و البته تلاش می‌کنند در فضای مثبت به وجود آمده در نتیجه همکاری‌های برجامی از عمق این اختلاف بکاهند.

جرمی هانت در حالی به ایران سفر کرده که سفر بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین بریتانیا به تهران در آبان ۹۶ با حاشیه‌های بسیاری همراه بود. در آن زمان برخی رسانه‌های انگلیسی مساله ادامه بازداشت نازنین زاغری، تبعه ایرانی-انگلیسی در ایران را به پررنگ‌ترین حاشیه سفر جانسون به تهران تبدیل کردند. نازنین زاغری همچنان در ایران در حال گذراندن دوران محکومیت خود است و محمد جواد ظریف همواره در موضع گیری‌های خود مساله بازداشت و تعیین دوره محکومیت وی را به سیستم قضایی مرتبط دانسته است».

این روزنامه اصلاح طلب به هیچ عنوان به جاسوس بودن نازنین زاغری اشاره نکرده است.

اعتماد همراستا با رسانه‌های معاند به تبرئه و مظلوم‌نمایی از این جاسوس دوتابعیتی پرداخته است. این در حالی است که زاغری به ۵ سال حبس قطعی محکوم شده است.

گفتنی است خرداد سال ۹۵، سپاه ثارالله استان کرمان طی بیانیه‌ای، خبر از بازداشت یک ایرانی با تابعیت انگلیسی به نام «نازنین زاغری» داد. پس از دستگیری «نازنین زاغری» تبلیغات سنگین و فشرده‌ای از سوی رسانه‌های انگلیسی و رسانه‌های فارسی‌زبان معاند صورت گرفت. این رسانه‌ها با انتشار تصاویر احساسی از نازنین زاغری و فرزند خردسالش مدعی شدند که زاغری، مادری بی‌گناه! است که تنها برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرد و دستگیر شد.

«نازنین زاغری» که به‌خوبی از ورود به پروژه‌های امنیتی اطلاع داشته با نام مستعار «پریسا» فعالیت می‌کرده است. زاغری کارمند بنیاد اصطلاحاً خیریه تامسون رویترز بود و بنا بر اظهار صریح «ونیک ویا» مدیر اجرایی این بنیاد «زاغری روزنامه‌نگار نیست و در این بنیاد به‌عنوان "مدیر پروژه" کار می‌کرده است...».

** دولتمردان با مردم دیالوگ ندارند

«اشرف بروجردی» رئیس کتابخانه ملی و رئیس کمیته بانوان ستاد حسن روحانی در انتخابات ۹۶ در مصاحبه با روزنامه آرمان با اشاره به اینکه «باید هیات دولت با مردم وارد دیالوگ شود» گفت:

«کمتر پیش می‌آید که وزرا بین مردم بروند و از نزدیک با آنها تعامل کنند. البته سفرهای استانی ادامه پیدا کرده است اما بیشتر برای افتتاح پروژه‌ها، راه اندازی کارخانه‌ها و کلنگ زنی یک پروژه بوده است، اما بودن در بین مردم و صحبت با آنها یک رویه است که می‌تواند مفید باشد».

در روزهای گذشته «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران گفته بود: «دولت سخنی ندارد که بگوید، به خاطر همین سخنگو ندارد. اگر سخنی برای گفتن داشته باشد حتماً سخنگوی خود را پیدا می‌کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    33 0
    اگر آخوندی و سیف و برادر جهانگیری و برادر روحانی رو اعدام کنن که دیگه عالی میشه
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      16 0
      البته پس از محاکمه ی عادلانه
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      10 0
      معاونین آخوندی را فراموش نکنید لطفا
  • بصیرت IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    34 0
    آقای آخوندی میشود به زودی جگرمان برای شما هم خنک شود !!!!!!!!!
    • علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      15 0
      احسنت گل گفتی جالبه بجای اینکه از اعدم مفسد اقتصادی خوشحال بشه داره فرا فکنی میکنه آدم به خودش هم شک می کنه !!!!
  • محمد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    17 0
    آره راس میگی ولی اگر تو اعدام شی دل "همه" خنک میشه
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    12 0
    منم جگرم خنک شد
  • GB ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    12 0
    با این اظهارات اخوندی معلوم میشود یکی از عوامل فشار پشت پرده در ازاد سازی وحید مظلومین مفسد و پولشو در سال 92 ایشان بوده اند و حالا جگرش سوخته
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    17 0
    آخوندی بیا وبازبان خوش خودتوحلق آویز کن تادل یه ملت خنک شه!
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      4 0
      این کار خوب ومثبتی است لااقل یک کاری کرده باشه
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      0 0
      :)))
  • FR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    5 0
    پيام براي اخوندي با اعدام تو، تمام دلهاي خانواده شهدا و خانواده قطار حادثه و تمام دلهاي ايرانيان خنك و راحت خواهد شد !
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      1 0
      ومتقاضیان اصحاب اخدود مسکن مهر
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    10 0
    کی شه تو رو اعدام کنن دلمون حسابی خنک شه
  • یاسر IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    19 1
    نوبت توهم میشه اخوندی عجله نکن ریال به ریالی که به جیب زدی ازحولقومت میکشیم بیرون
  • DE ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    4 0
    ناصری: روحانی به حرف اصلاح‌طلبان گوش نکرد و همه چیز را در سبد برجام گذاشت.خخخخخ. برعکس, روحانی به حرف یاران اصلی انقلاب گوش نکرد و همه تخمهایش را در سبد اصلاح طلبچی ها گذاشت .
  • SE ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    8 0
    اگر فساد نبود کلا آخوندی وزیر نمیشد
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    7 0
    ان شاءالله با اعدام تو دل یک ملت خنک میشه
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    13 0
    لطفا آخوندی را نیز به این دو فاسد اعدام شده ملحق کنید انشاالله
  • محمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    7 0
    دعا كنيد خائنين به اين مملكت آلزايمر وپاركينسون رو با هم بگيرند .
  • مهماندار هواپیما IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 0
    اخوندی اینجا ایران اسیاب به نوبت
  • علی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    1 0
    آخوندی درست گفته که در سیستمی که قانون درست اجرا نمیشه و بعضی از قوانین ایراد داره راحت میشه مثل قارچ سمی رشد کرد ساختار اشتباه فساد آفرینه
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    3 0
    با اعدام تو آدم نفوذی دل خیلی ها خنک میشه.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    3 0
    اولاً از مشرق تشکر کنم که عکس این خائن رو نذاشته . دوماً آخوندی دلش برا دوستاش تنگ شده ، اونا رو که نمیشه آورد اینور ، ایشون رو بفرستید اونور
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    3 0
    اینطور پیداست جگرایشان آتش گرفته البته آن هم دلیلش معلوم است.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    3 0
    ان شاءلله روزی با اعدام تو جگرمان خنک شود با اعدام سیف با اعدام کرباسچی با اعدام بابک زنجانی
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    آخوندی: "دارم میسوزم" من: "کجات" سانسور مشرق
  • احمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    2 0
    همانگونه که برکناری آخوندی موجب خوشحالی مردم شد محاکمه اش نیز گامی درراستای خنک شدن جگر مردم ایران است به امید آن روز!
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    0 0
    جگر مردم مستضعف که سالهاست چشم انتظار مسکن مهر بود لغو شد هر احمق او را لغو کرد جگر من هم اتیش گرفت انشا .. جگرشان اتیش بگیرد
  • ناصر IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    0 0
    در زمان صدارتش هیچ غلطی نکرد
  • اصغر IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    0 0
    مثل اسلافش فردا پس فردا سر از انگلیس و کانادا در میاره ومطمئن باشید هیچ بازخواستی نمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس