ویژه ها

اتفاقا این طیف تندروی اصلاح طلب است که در مسئله برجام با اسرائیل همصدا و هم نظر است. چرا که هر دو در پی کلیدزدن برجام موشکی و منطقه ای هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** چون روسیه از آمریکا تضمین خواسته باید از برجام اخراج شود!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «برجام و اقتضای منافع ملی» نوشت: «برای نجات برجام از بن‌بست کنونی که روس‌ها و روس‌گرایان داخلی و صهیونیست‌ها عاملان به وجود آمدن آن هستند، چند نقشه راه قابل تصور است که یکی از آنها کنار گذاشته شدن روسیه از برجام است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «روسیه اگر به ضوابط برجام و به منافع ملی ایران پای‌بندی نشان دهد و دست از تضمین‌خواهی و گروگان‌گیری برجام بردارد، لزومی ندارد درباره کنار گذاشته شدنش از برجام بحث شود ولی در غیر اینصورت باید بداند که بدون او هم برجام می‌تواند حیات داشته باشد

چون روسیه از آمریکا تضمین خواسته باید از برجام اخراج شود! / نازنین زاغری؛ «شاه مهره انگلیس» که «شهروند ساده» جا زده شد

از نظر جریان اصلاح طلب، هرکس از آمریکا تضمین بخواهد، باید مجازات شود. بر همین اساس نه ایران حق دارد درباره اخذ تضمین از آمریکا پافشاری کند و نه هیچ یک از اعضای دیگر برجام و از جمله روسیه.

و اما دیروز در سفر امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان به مسکو، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: «درباره همکاری ها در چارچوب برجام از آمریکا تضمین کتبی دریافت کردیم. »

آمریکا با گردن کشی و قلدری از برجام خارج شده است. دولت اوباما در اولین روز اجرای تعهداتش، ایران را مجددا تحریم کرده است. دولت بایدن نیز دقیقا همانند دولت های ترامپ و اوباما عمل کرده و به هیچ عنوان به تعهدات کامل خود بازنگشته است، با اینحال جریان اصلاح طلب با تطهیر و بزک آمریکا، دیگران و از جمله ایران را مقصر جلوه می دهند.

برخلاف ادعای جریان اصلاح طلب، اسرائیل به دفعات از برجام دفاع کرده است. مسئله اسرائیل همانند آمریکا و تروئیکای اروپا این است که برجام ناقص است و باید با برجام موشکی و منطقه ای تکمیل شود.

اتفاقا این طیف تندروی اصلاح طلب است که در مسئله برجام با اسرائیل همصدا و هم نظر است. چرا که هر دو در پی کلیدزدن برجام موشکی و منطقه ای هستند.

** نازنین زاغری؛ «شاه مهره انگلیس» که «شهروند ساده» جا زده شد

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «وزن سیاسی نازنین؛ 400 میلیون پوند» نوشت: «وکیل نازنین زاغری می‌گوید: امیدوار است به زودی خبرهای خوشی از وضعیت او به خانواده‌اش بدهد. وی روز سه‌شنبه گفت که امیدوار است به زودی خبرهای خوبی در مورد وضعیت او بدهد زیرا تهران و لندن بر سر گفت‌وگوها درباره بدهی طولانی مدت ۴۰۰ میلیون پوندی درحال پیشرفت هستند

در ادامه این مطلب آمده است: «به گزارش روزنامه گاردین، تولیپ صدیق نماینده همپستد و کیلبرن لندن در پارلمان انگلیس دیروز در صفحه توئیترش‌ درباره وضعیت نازنین زاغری، زندانی دو تابعیتی ایرانی- انگلیسی که به اتهامات امنیتی دوران محکومیتش را در ایران به سر می‌برد، نوشت: خیلی خوشحالم از اینکه بگویم نازنین رتکلیف زاغری گذرنامه انگلیسی‌اش را پس گرفته است. این نماینده پارلمان انگلیس افزود: او هنوز در خانه خانواده‌اش در تهران به سر می‌برد. علاوه بر این مطلعم که یک تیم مذاکره‌کننده انگلیسی در حال حاضر در تهران است.»

چون روسیه از آمریکا تضمین خواسته باید از برجام اخراج شود! / نازنین زاغری؛ «شاه مهره انگلیس» که «شهروند ساده» جا زده شد

وقتی نازنین زاغری-جاسوس دوتابعیتی- در ایران دستگیر و بازداشت شد، مقامات انگلیس از سفیر گرفته تا وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر به تکاپو افتاده و با اجرای عملیات سنگین روانی، خواستار آزادی وی شدند. نوع رفتار انگلیسی ها، از اهمیت این مهره برای دولت انگلیس و نگرانی لندن از رسواشدن عملیات مهمی که وی بر عهده داشت، حکایت می کرد.

در کنار حمایت مقامات ارشد دولت انگلیس از زاغری، رسانه‌های انگلیسی نیز با انتشار تصاویر احساسی از «نازنین زاغری» و فرزند خردسالش مدعی شدند که زاغری صرفا یک «شهروند ساده» و «مادری بی‌گناه» است که تنها برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرد و دستگیر شد. این در حالی است که  «نازنین زاغری» که به‌خوبی از ورود به پروژه‌های امنیتی اطلاع داشته با نام مستعار «پریسا» فعالیت می‌کرده است.

نکته قابل تأمل اینجاست که در سالهای اخیر رسانه‌های اصلاح طلب بجای حمایت از منافع ایران، به عنوان یار کمکی و سخنگوی دولت انگلیس در ایران، با حمایت از یک جاسوس دوتابعیتی در کنار طرف انگلیسی قرار گرفتند!

نازنین زاغری کارمند بنیاد به اصطلاح خیریه تامسون رویترز بود و بنا بر اظهار صریح «ونیک ویا» مدیر اجرایی این بنیاد «زاغری روزنامه‌نگار نیست و در این بنیاد به‌عنوان «مدیر پروژه» کار می‌کرده است.» یکی از اقدامات ویژه زاغری، شبکه سازی در ایران بود.

اینکه انگلیس حاضر شده برای آزادی این جاسوس دوتابعیتی، بدهی قدیمی خود را به ایران تسویه کند، حکایت از این دارد که زاغری یک مهره کلیدی جاسوسی برای انگلیسی‌ها محسوب می‌شود که حاضر هستند تا این میزان برای او هزینه کنند؛ موضوع مهمی که درباره هزینه آمریکا برای آزادی جیسون رضاییان نیز مطرح بود.

این مسئله یکبار دیگر دروغ «زندانی شدن یک شهروند ساده» و ادعای مضحک «زندانی شدن مادری که صرفا آمده بود خانواده اش را ببیند» رسوا و بی اعتبار کرد.

** مگر شما نمی گفتید مطالبه اصلی مردم «رفع حصر» است!؟

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «بهار زیر سایه سنگین فقر» نوشت: «پدران و مادرانی به عنوان سرپرستان خانوار در زیر پوست این شهر وجود دارند که آمدن عید نه تنها باعث لبخند و شادی آنها نمی‌شود، بلکه باعث دلتنگی و سرشکستگی آنها است. پدرانی که خدا خدا می‌کنند، هرچه سریع‌تر عید به پایان برسد تا اندکی از بار شرمندگی آنها کاسته شود و مادرانی که دردمندانه از بازارها عبور می‌کنند، بدون اینکه توانایی پاسخگویی به نیازهای فرزندان خود را داشته باشند. براساس آمارها میزان استقبال خانواده‌ها از خریدهای نوروزی کاهش فراوانی پیدا کرده که این روند ناشی از گسترش فقر در جامعه است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «مقابله با فقر هم برخلاف تصور دولتمردان، راه‌حل کوتاه‌مدت ندارد و یک پروسه پیچیده و زمان‌بر است. شرایط اقتصادی کشور، ناشی از حداقل یک دهه فقدان سرمایه‌گذاری، کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم است. در اقتصادی که یک دهه تورم دورقمی و افسارگسیخته را تجربه کرده و نظامات بازتوزیع ثروت در آن دچار ایرادات اساسی است، طبیعی است که هر روز بر جمعیت فقرای آن افزوده شود.»

چون روسیه از آمریکا تضمین خواسته باید از برجام اخراج شود! / نازنین زاغری؛ «شاه مهره انگلیس» که «شهروند ساده» جا زده شد

آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار نشان می‌دهد در زمستان امسال از شتاب رشد تورم و نقدینگی که در پایان دولت دوازدهم به رکورد ۷۰ سال اخیر رسیده بود، کاسته شده است. بر اساس آخرین اعلام بانک مرکزی، آهنگ رشد پایه پولی در دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۴۰۰ روندی کاهشی را طی کرده است،   به گونه‌ای که رشد پایه پولی دوازده ماهه از ۴۲.۱ درصد در مرداد ماه به ۳۵.۵ درصد در دی ماه رسید.

همچنین پایه پولی در پایان دی ماه ۱۴۰۰ (معادل ۵۶۷۹.۲ هزار میلیارد ریال) نسبت به پایان سال ۱۳۹۹، رشدی معادل ۲۳.۸ درصد داشته است. این در حالی است که رشد پایه پولی در دی ماه ۱۳۹۹ نسبت به دی ماه ۱۳۹۸ معادل ۳۲.۸ درصد بوده است.

علاوه بر این آهنگ رشد نقدینگی نیز با کاهش روند از ۴۲.۸ درصد در مهرماه ۱۴۰۰ به ۳۹.۸ درصد در دی ماه کاهش داشته است و با ادامه سیاست‌های انضباط پولی و مالی، تداوم این روند کاهشی در ماههای آتی نیز محتمل است.

نکته قابل توجه اینجاست که نرخ تورم در پایان دولت روحانی به بالاترین سطح ۷۰ سال اخیر رسید اما در دولت رئیسی به تدریج در حال کاهش است.

براساس گزارش های منتشر شده، تورم ۴۵.۴ درصدی در مهرماه به ۴۴.۴ درصد در آبان، ۴۳.۴ درصد در آذرماه و ۴۲.۴ درصد در دی ماه رسیده است. در بهمن هم به ۴۱.۴ درصد کاهش یافته است. آخرین آمارها نشان می‌دهد که در بهمن‌ماه روند نزولی تورم دوباره شروع شد و هر سه شاخص تورم ماهانه، ‌ سالانه و نقطه‌ای نسبت به دی‌ماه کاهش یافته است.

برای نمونه، تورم نقطه به نقطه مواد خوراکی که در دولت روحانی به رقم سرسام آور ۶۷ درصد رسیده بود، در بهمن امسال در دولت رئیسی به ۴۱ درصد کاهش یافته که بیانگر کاهش ۲۶ واحد درصدی نسبت به دولت قبل است.

این شرایط در صورتی رخ داد که دولت روحانی کشور را با کارنامه بسیار ضعیف در حوزه اقتصادی به دولت سیزدهم تحویل داد. به عنوان نمونه دولت رئیسی باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شده دولت قبل را هر ماه به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان تسویه کند.

با این وجود، رسانه های اصلاح طلب با سانسور میراث دولت روحانی و انکار موفقیت های دولت رئیسی در حوزه های مختلف و از جمله حوزه اقتصادی مشغول یاس آفرینی و سیاه نمایی و ناامید کردن مردم از آینده هستند.

اینها همان طیفی هستند که در دولت قبل مدعی بودند «در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و...منتظر بودیم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و...شِکوه کنند اما رفع حصر خواسته اصلی بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • احمد IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 1
    معتقدم با این هم صدایی روزنامه جمهوری اسلامی بهتر است اسم این روزنامه را روزنامه صهیونستی بنامند
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 0
      سردبیرش شیخ ابراهیم زنجانی معاصرست
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 0
      بعد از ماجرای اکراین و عبرتهای ان حرف از برجام زدن کلا دیوانگیست مردم ایران باید ببینند در صورت سستی در قوی کردن بنیه دفاعی کشور هر لحظه مورد هجوم غرب یا شرق واقع میشوند و دنیا فقط نگاه خواهد کرد الان زمانیست که باید به کم بسازیم برجام را پاره و اتش بزنیم و اورانیوم را تا بیش از 90 درصد غنی کنیم
    • DE ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 2
      ایران بایستی زودتر از امریکا از برجام اخراج بشه چون چند ساله داره میگه تضمین باید بدهید خخخخ
  • سید IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    11 1
    چه شده است که اصلاح ظلبان در برابر روسیه و چین شمشیر را از رو می بندند، اما در مقابل آمریکا و انگلیس و فرانسه حتا با شمشیر در غلاف هم ملاحظه دارند و اغلب شمشیر خود را در مواجهه با این سه کشور دو دستی و با احترام تمام تقدیم شان می کنند؟! ضمناً فقط در مواجهه با روسیه و چین به یاد شعار نه شرقی و نه غربی می افتند و در رابطه با آن سه کشور شعارشان نه شرقی، هم غربی است !!!
    • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      7 0
      اخه بعضی از برادران ارادت به کدخدای غرب حاجی بایدن ارادت مند هستند....
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      6 0
      روزنامه جمهوری آمریکایی غربی ها بابت چیزی که حقشان نیست تضمین گرفتن بعد ما همینطوری... خیانت علنی و مکرر
  • سید IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    چه شده است که اصلاح طلبان در برابر روسیه و چین شمشیر را از رو می بندند، اما در مقابل آمریکا و انگلیس و فرانسه حتا با شمشیر در غلاف هم ملاحظه دارند و اغلب شمشیر خود را در مواجهه با این سه کشور دو دستی و با احترام تمام تقدیم شان می کنند؟! ضمناً فقط در مواجهه با روسیه و چین به یاد شعار نه شرقی و نه غربی می افتند و در رابطه با آن سه کشور شعارشان نه شرقی، هم غربی است !!!
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 10
    روسیه باید از تمدن بشری اخراج بشه بخاطر ماهیت شیطانی
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      8 0
      شیطان اونهایی هستن که دلقک یهودی و معتاد اوکراینی رو باد کردن تا به ناتو ملحق بشه و روسیه رو تخریک به جنگ بکنه
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    ,وطن فروشان ایرانی جتی برای کشور دیگری که برای امریکا سر خم نکرده است . دستور اخراج می دهند.
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    9 0
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
    • حسن IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 7
      توافق نشه توتاوان گرانی وتورم وتحریمهایی که تا این ساعت یه ملت رودربه درکرده رو میدی یا رفقات؟!چیه خیلی میترسی ازتوافق،منافعتون درخطره کاسبان تحریم
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 1
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • SE ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    10 1
    کینه از روسیه فقط به خاطر حمایتهای روسیه از ایران است و تاریخ بهانه ای بیش نیست. اینها با چین هم دشمنی دارند چون حامی جمهوری اسلامی محسوب می شود. با کره شمالی هم دشمنی دارند چون به ایران در صنایع موشکی کمک کرده و ضد آمریکا است
  • SE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    10 0
    کینه از روسیه فقط به خاطر حمایتهای روسیه از ایران است و تاریخ بهانه ای بیش نیست.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    از اصلاحتچی بی ...تر وجود ندارد.
  • FR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    با اینکه از شنیدن حرفهای اصلاح طلبها بیزاریم و عصبی هم میشویم ولی مشرق خوب کاری میکند هرروز این صحبت ها را برای شناساندن این جماعت در رو ووابسته منتشر میکند باید دست از سر آنها بر نداشت
  • DE ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    چون روسیه از آمریکا تضمین خواسته باید از برجام اخراج شود! / خخخخخ
  • DE ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 0
    ما واقعا داریم به سران اصلاح طلب ظلم میکنیم به جای اینکه از آنها تشکر کنیم که هرچه اراذل و اوباش سیاسی و اقتصادی و رانتخوار و مافیایی و دلال و شیتیلبگیر و وطنفروش هست جمعشون کردند زیر یک بیرق که پراکنده نشوند در همه احزاب و دستجات و آنها را به فساد و تباهی بکِشند و همه جا را افساد مالی کنند. تازه دایم از سران اصلاح طلب گلایه هم میکنیم.
  • DE ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    8 0
    هرچی دارند به آخر مذاکرات نزدیک میشن غربگداها ی کاسب تحریم بیشتر آتیش میگیرند
  • اکبر IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 10
    من هنوز برام سواله که الان که دولت محرومان بر سر کاره، پس چرا برجام رو آتیش نمیزنیم؟
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 1
      یقینا اگر درصد قابل توجهی از مردم در اجتماعات انقلاب مثل نماز جمعه خواستشان این باشد باید انجام شود
    • DE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 0
      چون بنا نیست کسی با کبریت بیاد جلوی دوربین یه مشت کاغذ برجام را آتیش بزنه توی چهارشنبه سوریه که ملت چیز آتیش میزنند . دولت محرومان طرفداران برجامچای را آتیش زد .همه شون آتیش گرفتند نه راه پس دارند نه راه پیش. مگه نمبینی چقدر شبانه روز دایم جیغ بنفش میکشند.برجامی که دولت اصلاحات کلید و دسته کلید به ایران تحمیل کرد را نمیتونی نادیده بگیری چون امضا شده است و سند حماقت تعدادیست که به قول دشمن اعتماد کردند فقط باید جلوی خسارت بیشتر آنرا گرفت که تاحالا گرفته اند. گره نزدن سرنوشت مردم به برجام اولین پیروزی این دولت بود.
  • FR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 3
    تعریف غربگدا و شرقگدا غرب گداها اصلاح طلب ها سلطنت طلب ها و منافقینی میگویند که آقازاده هایشان با پولهای نفتی در آمریکا به عیش و نوش مشغولند شرق گداها اصولگراهای طرفداران مسکو چین هستند که آقازاده های آنها هم با پول های نفتی در امریکا به عیش ش و نوش مشغولند
    • DE ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 0
      تجزیه و ترکیب سیا ۳۰ که زدی چند اشکال اساسی داشت اولا غرب گدا به کسی میگن که فرهنگ و تمدن چندین هزارساله ایران و تمدن عظیم اسلامی ‌و وطن ما ایران عزیز را به غرب وحشی و گاوچرانهای ... نعل کن که قدمت فرهنگشان از عمر دهکوره های ماهم کمتره بفروشد و نوکری ینگه دنیا را بکند .و اصولگرا به کسی میگیند که دقیقا به اصل و اصول اسلامی ایرانی خود پایبند است . و در تمام جبهه ها چه انقلاب و جنگ تحمیلی تا کنون حفظ کیان کشور و انقلاب و استتقلال کشور و خط و زبان و دین وفرهنگ ایرانی اسلامی را وظیفه خود دانسته و لحظه ای حاضر به معامله سرنوشت مردم با عموسام و وحشی های دزد و غارتگر نیست. واما افرادی مانند تو. بشدت بیسواد و بدون مطالعه هستند . حداقل با رجوع به دانشنامه ویکیپدیا ببین رفرمیست ها ی امریکایی یا ترجمه به فارسی همان اصلاح طالبان سرشان در آخور کدام کشورهای غربیست. سعی کن مطالعه کنی نه مغالطه
  • FR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    تعریف غربگدا و شرقگدا غرب گداها اصلاح طلب ها سلطنت طلب ها و منافقینی میگویند که آقازاده هایشان با پولهای نفتی در آمریکا به عیش و نوش مشغولند شرق گداها اصولگراهای طرفداران مسکو چین هستند که آقازاده های آنها هم با پول های نفتی در امریکا به عیش ش و نوش مشغولند
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    5 0
    غربگرایان خودشان هم اذعان دارند حتی مشکلات مراودات با کشورهای دوست هم تحریم‌های آمریکاست و هیچ تحریم مستقلی از جانب کشورهای دوست وجود ندارد. این تضمین هم به نفع منافع ایران بود.
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    5 0
    این روزنامه‌ی جمهوری اسلامی در فاز مخالف نظام افتاده. هر چه نظام می گوید او می گوید برعکسش صحیح است. وانمود می کنند منافع ایران برعکس آن چیزی است که حاکمیت می گوید و معلوم نیست این‌ها که تفکرشان این هست چرا اسم روزنامه‌شان جمهوری و اسلامی است.
  • فارس IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 1
    عزیز من نیروگاه‌های هسته‌ای ایران را روسیه ساخته، استاد و پیمانکار روسیه هست چجوری ایران بدون روسیه برجام هسته ای رو ادامه بده
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    غربگرایان خودشان هم می دانند چین و روسیه برای ایران تهدید نیستند. آن ها به دنبال خلع سلاح و انزوای نظام هستند تا به پندارشان راهی به جز کشاندن کشور به زیر چتر غرب نداشته باشد.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    مشکل اپوزسیون با چین و روسیه نیست بلکه هدفشان نظام هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس