کد خبر 913574
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵
روزنامه ایران

اظهارات دیروز آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به خوبی نشان می‌دهد که ایشان متن یادداشت عبدی در روزنامه ایران را مطالعه کرده و به ابعاد و نتایج صریح آن یادداشت پی برده و نگران شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه دولتی ایران در واکنش به اظهارات خطیب جمعه تهران طی پاسخی وقیحانه مدعی شد که آیت‌الله سیداحمد خاتمی یادداشت عباس عبدی را مطالعه نکرده است!


در بخشی از جوابیه روزنامه دولت آمده است: ‌اشاره خطیب محترم جمعه تهران به یادداشت آقای عباس عبدی با عنوان «دوربرگردان فرهنگی» است که روز 27 آبان در روزنامه ایران منتشر شد. اما با کمال تأسف حضرت ایشان که پیگیر برخورد هیئت نظارت بر مطبوعات با روزنامه شده‌اند نه تنها آن یادداشت را نخوانده‌اند که حتی پیام و هدف از انتشار این یادداشت را نیز به طور عکس دریافته‌اند.

بیشتر بخوانید:

عبدی: درباره مشروبات الکلی همانند قبل از انقلاب رفتار کنیم!


 

عبدی در روزنامه ایران چه نوشته بود؟!


جوابیه روزنامه ایران در حالی است که در یادداشت مورد ‌اشاره به وضوح تاکید شده بود که باید نحوه رفتار با مسئله مشروبات الکلی چون زمان پهلوی باشد، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب 27 آبان در سر مقاله روزنامه ایران نوشته بود:«در ۴۵ روز گذشته ۹۵۹ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی که ظاهراً حاوی الکل متانول بوده است دچار مسمومیت‌های شدید شده‌اند... جالب است که این اتفاق در ماه محرم و صفر رخ داده که حتی اگر میزان مصرف کمتر نشده باشد، بعید است که اضافه شده باشد.. کارکرد مجازات و فلسفه حقوق با آنچه که ما مدعی هستیم تطابق ندارد. باید قضیه را ریشه‌ای‌تر حل کرد. نگاه ما به موضوع حقوقی و جرم باید مبتنی بر نظر اجتماعی باشد و گناه را باید از طریق دیگری جلوگیری کرد. همچنانکه پیش از انقلاب انجام می‌شد.‌» وی در این یادداشت همچنین نوشته بود: «پند و توصیه‌های اخلاقی- بهداشتی انجام شده و مجازات‌های گوناگون از شلاق تا جریمه نقدی تجربه شده است، اما در واقعیت خارجی، ناچاریم به‌شکل دوفاکتور، وجود این مصرف‌کنندگان را به‌رسمیت بشناسیم و برای حفاظت از بیماری‌های خطرناک و مرگ‌و‌میرهای ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیراستاندارد، بایستی مراکزی را به آزمایش این نوع مشروبات اختصاص دهیم. تولید‌کننده و یا مصرف‌کننده، بایستی بتوانند با ‌اشانتیونی از مشروب مورد نظر خود مراجعه کنند و به‌شکل ناشناس و بدون نگرانی از تعقیب‌ها و مجازات‌ها، مشروب خویش را آزمایش کنند یا در صورت امکان، دستگاه‌های تست‌کننده فوری در اختیار آنان قرار‌داده شود تا از استاندارد بودن یا نبودن مشروبات الکلی مورد نظر خویش مطمئن شوند.»


اظهارات دیروز آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به خوبی نشان می‌دهد که ایشان متن یادداشت عبدی در روزنامه ایران را به خوبی مطالعه کرده و به ابعاد و نتایج صریح آن یادداشت پی برده و نگران شده‌اند.


روزنامه دولت به جای عذرخواهی از یادداشت منتشر شده و پذیرش مجازات لازم در فرار به جلو خطیب جمعه تهران را مورد اتهام و هتاکی قرار می‌دهد که ایشان یادداشت فوق را نخوانده و در نتیجه انتقادی که شده است انتقاد از سر علم نبوده است!


به نظر می‌رسد عدم برخورد صحیح و قانونی با یادداشت‌های هتاکانه که قوانین شرع مقدس اسلام را هدف قرار می‌دهند مدیران چنین جرایدی را به هتاکی‌های بیشتر سوق می‌دهد که این خود عجیب و در عین حال تاسف بار به نظر می‌رسد.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    8 1
    بارها این افسادطلبها نشون دادن که درد اکثریتشون دیندار بودن مردمه. خدا لعنتتون کنه
  • رضا DE ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    3 1
    در کشوری که قانونش بر گرفته از قرآن است نص صریح قرآن را زیر سوال می برند و نقد میکنند آنگاه بیشرمانه ادعای عدم آزادی بیان میکنند که وا مصیبتا آزادی نداریم ، والله اینهمه مماشات با زیرسوال برندگان بنیان های فکری مردم در هیچ کجای دنیا معنی ندارد ، به قول آن پیرمرد روشن ضمیر خود دانید و مملکتتان
  • ناشناس IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    2 2
    اینا بیشتر از دین کامل اسلام می فهمند که چه مجازاتی رو باید تعیین کرد برای این مفسدین. به جهنم که بر اثر مشروبات مرده اند....ارزوی ازاد کردن بی بندباری و ... را به گور خواهید برد.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      0 3
      یه نوجوان یا جوانی جایی توسط دوستی آشنایی کسی گول میخوره برای اولین بار مشروب میخوره مشروبه قلابی بود مرد یک لحظه فکر کن وسط اونایی که بخاطر مصرف مشروبات الکلی مردن یکی اینجوری باشه افکار تکفیریتو بزار کنار ،نگو بجهنم که مردن شاید زنده میموند جراح قلب میشد شاید برادر یا خواهر خودمون گول خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس