عماد افروغ

شادمانی مردم ایران مثل «شادی برده‌ها» است! ممکن است یک برده نیز از وضع موجودش راضی باشد و از روی عدم آگاهی یا جهالت فراموش کند که یک برده است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

نامه «فدایت شوم» معاون افشانی برای حناچی؛ منتظرت بودیم بهترین!

«داریوش قنبری»، فعال اصلاح‌طلب و معاون پارلمانی شهردار افشانی(شهردار سابق)، طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز درباره شهردار حناچی نوشته است:

«انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران یکی از بهترین انتخاباتی بود که صورت گرفت و طی آن شهرداری انتخاب شد که دارای تخصص کاملا مرتبط با حوزه مدیریت شهری است و تجربیات بسیار خوبی در این زمینه دارد. همان‌طور که انتظار می‌رفت اعضای شورای شهر تهران، شهرداری را انتخاب کردند که هم متخصص باشد و هم به لحاظ صلاحیت سیاسی به جریان اصلاحات تعلق داشته باشد. در واقع انتظار شهروندان تهرانی هم که به لیست امید رأی دادند همین بود که شهرداری انتخاب شود که ضمن اینکه دارای تخصص لازم باشد به هویت رأی‌دهندگان هم توجه کند. آقای حناچی هر دو معیار را دارد.»

او همچنین می‌افزاید:

پیروز حناچی فرد خاصی با دیدگاه‌های مترقی است و از این لحاظ باید گفت شورای شهر تهران توجه جدی و مناسبی به منافع شهروندان تهرانی دارد و با توجه به تعهدی که به انتخاب شهروندان داشت دست به این انتخاب زد. در مجموع این انتخاب باعث ایجاد امید نسبت به مدیریت شهر تهران شد به گونه‌ای که در عرصه مدیریت کلانشهر تهران در آینده نگرانی نخواهیم داشت. آقای حناچی در مسیری حرکت می‌کند که بتواند بهترین استفاده را از امکانات موجود شهرداری به منظور بهبود وضعیت شهر تهران از جنبه‌های مختلف داشته باشد.

قنبری در بخش دیگری از این یادداشت تصریح می‌کند:

هرچند بعد از انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران از گوشه و کنار صحبت از عدم صدور حکم وی شنیده می‌شود، اما دلیلی برای این عدم تایید وجود ندارد. آقای حناچی با توجه به سوابق انقلابی و تعهد خاصی که همواره به ارزش‌های انقلاب دارند، تایید خواهند شد.[1]

*ما قضاوت درباره این تقدیس ویژه قنبری از شهردارحناچی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

در یادداشت کوتاه قنبری، 3 مرتبه از عبارت «بهترین» و 9 مرتبه از اسم پیروز حناچی یاد شده است.

قنبری همچنین با سخاوتمندی در به‌کار بردن کلمه «خوب» در یادداشت خود! از این هم گفته است که حناچی دارای تجربیات خوب، اشراف خوب و موفقیت خوب بوده و خواهد بود!

بدیهیست که واکنش حناچی به این چاپلوسی‌ها می‌تواند روشن‌کننده روش مدیریتی او در مقابل دیدگان مردم باشد؛ روشی که به چاپلوسی و تملّق واکنش مثبت نشان میدهد یا اینکه خاک بر دهان آن می‌پاشد؟!

گفتنیست، روزنامه آرمان امروز تا قبل از انتخاب حناچی، بصورت گسترده‌ای بر شهردار شدن محسن هاشمی تأکید داشت.

***

شادمانی مردم ایران مثل «شادی برده‌ها» است!

«عماد افروغ»، استاد دانشگاه و از نمایندگان سابق مجلس به تازگی در بخشی از یک مصاحبه پیرامون مسئله شادی، به سایت جماران گفته است:

ما امروز شاید در وجه مطلق قضیه کمتر مشکل داشته باشیم، یعنی شاهد نباشیم که کسی در حال دست و پنجه نرم کردن برای تأمین معیشت خود باشد که البته من در این باره نیز دچار تردید هستم، اما ما از محرومیت‌های نسبی و مقایسه‌ای رنج می‌بریم. بنابراین ممکن است بتوانیم مردم را شاد نگه داریم و این کار را از طریق سرگرمی‌ها و تفنن‌های روزانه انجام دهیم. اما من شخصاً چنین مقوله‌ای را برنمی‌تابم، زیرا معتقدم که مردم را باید واقعاً شاد نگه داشت و به نیازهای واقعی آنها توجه کرد.

او می‌افزاید:

ممکن است یک برده نیز از وضع موجودش راضی باشد و از روی عدم آگاهی یا جهالت فراموش کند که یک برده است، اما به هرحال برده بودن او یک واقعیت انکار ناشدنی است. شاید بتوان یک برده را از برده بودن خود راضی نگه داشت، اما بدون شک این یک رضایت واقعی نیست. بنابراین باید با شاخص‌های عینی و حقیقی رضایتمندی مردم را سنجید نه با شاخص‌های القایی و مبتنی بر اوهامات و تصورهای کاذبی که در جامعه به وجود می‌آیند.

افروغ همچنین با بیان اینکه شکاف درآمدی میان اقشار و آحاد اجتماعی بیانگر این است که این دولت و دولت‌های گذشته موفق نبوده‌اند، می‌گوید: وقتی که در شاخص‌های عینی گفته می‌شود که 81 درصد پاسخ دهندگان یک نظرسنجی معتقدند ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته به دلیل مسائل اقتصادی و نارضایتی ناشی از آن به وجود آمده یا در نظرسنجی ملی نشان داده می‌شود که 78 درصد، مهم‌ترین دغدغه کشور را مسائل اقتصادی می‌دانند، نمی‌توان مسأله دیگری را مطرح نمود![2]

*تأکید اصلاح‌طلبان بر ناامید و ناشاد بودن مردم ایران، چندماهیست که توسط رسانه‌های این جریان خاص سیاسی پیگیری می‌شود.

در همین راستا چندی قبل بود که فردی به نام محمد سروش‌محلاتی طی اظهاراتی در منزل غلامحسین کرباسچی گفته بود: ما در جامعه و فرهنگی رشد پیدا کرده‌ایم که در آن میزان بسیار بالایی از مراسم و مناسک توأم با غصه و عزا و اشک وجود دارد.

این فرد مدتی قبل‌تر هم اظهار کرده بود: «تزریق شادی در جامعه‌ای که دچار مشکل بی‌کاری، فقر، ازدواج و... است، خیانت به این جامعه و مخدر است و باید اجازه داد مردم درد را حس کنند و شادی برای آنها تنها یک مسکن است. شادی واقعی، از بین‌ رفتن مشکلات معیشت مردم و اصلاح وضعیت فعلی است. در اینجا باید واقعیت‌های تلخ را به‌طور عریان مطرح کرد و جایی برای بحث شادی در چنین جامعه‌ای وجود ندارد.»[3]

چند هفته پیش از این نیز پروانه مافی، نماینده اصلاح طلب مجلس نیز در صحبت‌هایی از این گفت که مردم ایران با تحریم‌های آمریکا؛ ناشاد، محروم و ناراضی می‌شوند![4]

جدای از اینکه علت اصرار جریان چپ بر ناشادی مردم ایران، مقوله‌ایست که دستگاه‌های امنیتی و چشمان بیدار نظام بایستی آنرا در چارچوب پروژه ناراضی‌سازی مردم و دمیدن بر آتش «فتنه اقتصادی» بررسی کنند اما ذکر این نکته گفتنیست که آمار و ارقام مستند کشور، به هیچ وجه این ادعای اصلاح‌طلبان را تأیید نمی‌کند و ایران اسلامی اگرچه با مشکلاتی مواجه هست اما هرگز در شرایط قحطی و گرسنگی و بحران و ناشادی قرار ندارد. (ستاد جریان چپ بر گرسنگی مردم ایران نیز تأکید دارد!)

افزایش فروش و مخاطب سینمای کشور[5]، رکورد شکنی فروش کنسرت‌ها و ازدیاد پدیده Sold out، افزایش تعداد سفرهای داخلی و خارجی، کاهش جرایم خشن، بروز پدیده تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی در برخی نقاط گردشگری کشور که تا چند سال قبل ممکن نبود، بازار داغ برندهای خارجی در ایران، رونق خرید و فروش خودروی داخلی و خارجی در کشور و... همگی آمارها و بدیهیاتی است که بعید به نظر می‌رسد در یک جامعه ناشاد و ناامید وجود داشته باشند.

همچنین آمار اشاره شده از سوی دکتر افروغ پیرامون شکاف درآمدی یا همان ضریب جینی نیز آمار صحیحی نیست زیرا این رقم به گواه نهادهای بین‌المللی در ایران بهبود یافته و هم‌اکنون در جایگاهی حتی بهتر از آمریکا و چین قرار دارد.[6]

درباره نظرسنجی مورد اشاره دکتر افروغ پیرامون علت رخدادهای دیماه 96 و یا مهمترین دغدغه مردم نیز باید دانست که آمارهای دیگری هم وجود دارد که بایستی در کنار این آمار به آنها توجه کرد.

از جمله اینکه 60 درصد حاضران در اغتشاشات دیماه 96 شاغل بوده‌اند و نیز 70 درصد شعارهای آنها سیاسی بوده است.

در اولویت بودن مطالبه اقتصادی نیز یک امر رایج در تمام دنیاست و لزوما نمی‌تواند ربطی به ناشادی یا بحران اقتصادی داشته باشد.

زیرا همانطور که آشکار است در سایر ممالک نیز هنر نقاشی، جنگ و یا خواست دموکراسی در اولویت مردم نیست! بلکه این «اقتصاد» است که همواره بعنوان پردغدغه‌ترین مقوله زندگی اجتماعی در تمام جوامع مورد توجه قرار دارد.

در واقع از دکتر افروغ انتظار بود که در ذیل این آمار، از یک تحلیل آماری هم برخوردار باشند و سپس به بیان مسئله بپردازند.

برای پیدا کردن یک نگاه واقعی‌تر به اقتصاد ایران که اگرچه مشکلاتی دارد اما با بحران مواجه نیست، می‌توان به مقولات دیگری مثل قرار داشتن ایران در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان و همچنین کاهش نرخ بیکاری ایران طی 8 سال گذشته نیز اشاره کرد.

***

جنجال برخورد با نوازندگی خیابانی چند پسر رشتی در شب عزا

به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که طی آن نوازنده یک گروه موسیقی خیابانی در رشت در حال ساز زدن هستند که مورد برخورد افرادی قرار می‌گیرند.

هنوز خبری مبنی بر چند و چون این رخداد از سوی نهادهای رسمی منتشر نشده و پلیس هم مشغول بررسی موضوع است.

اما ایسنا گزارش داد که این گروه به دلیل نوازندگی در شب شهادت امام عسکری(ع) مورد اخطار قرار گرفته است.

ضمن اینکه یکی از اعضای این گروه نیز عنوان کرده است که ما مطلع نبودیم در شب شهادت در حال نوازندگی هستیم.[7]

در همین حال، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان طی اظهاراتی گفته است: معاونت جوانان از این جوانان دعوت کرده است تا در صورت تمایل به معاونت ساماندهی امور جوانان مراجعه کنند و با مسئولان این حوزه ملاقاتی داشته باشند![8]

رضا صادقی از خوانندگان پاپ کشورمان هم در واکنش به ویدئوی مورد اشاره در صفحه مجازی خود نوشته است: این سه جوون هم میدونم با این برخورد حقیر، کم نمیارن و برای هدفشون میجنگن!

او می‌افزاید: برای دلجویی از این عزیزانم میخوام دعوتشون کنم به کنسرت ١٥ اذر ماه ، تا به خیلیا ثابت بشه با این رفتارها نمیتونن ماهارو از هم بگیرن و ما بعد هر زخم کنار همیم و با همیم تا روز خوب شدن و ... اگه عزیزانی هستن که میشناسن این سه دوست هنرمند رو، بهشون اطلاع بدن که هم دعوتن و هم حواسمون بهشون هست و با تلفن مدیر برنامه من تماس بگیرن تا هماهنگ کنن باهاشون .[9]

*انتظار این است که سخنگوی پلیس هرچه سریعتر افکار عمومی را در جریان کمّ و کیف این قبیل قضایا قرار دهد.

قضایایی که مشخص نبودن ماهیت آنها می‌تواند ایجاد کننده برخی شبهات باشد.

اما حرف اساسی‌تر این ماجرا چیز دیگریست...

و آن اینکه معلوم نیست آقای تندگویان بعنوان معاون وزیر، چرا به جای مسئولیت و نقش خود در خیابانی شدن کار این جوانان از دعوت آنها به سازمان متبوع خود سخن گفته است؟

در واقع نکته اینجاست که به نظر می‌رسد تندگویان، بیش از این دلسوزی فرمایشی، در حال فرافکنی و انداختن مسئولیت آشکار خود در زندگی جوانان،‌ به گردن نهادهای دیگر و از جمله پلیس است.

این مسئله بدیهیست که توجه به کار جوانان، تنها یک بخش کوچک از مسئولیت بزرگ تندگویان در وزارت ورزش و جوانان است. مسئولیتی که البته گویا مدتهاست که در سیل بی‌توجهی‌های این وزارتخانه به مسئله جوانان و ورزشی شدن صرف آن در نزد افکار عمومی، به محاق رفته است.

در بحث دعوت شدن این 3 نوازنده به کنسرت آقای صادقی هم سؤال اینجاست که آقای صادقی چرا تا پیش از این به فکر موسیقی خیابانی و دردسرهای کسانی که اقدام به این کار می‌کنند، نبوده است؟!

از طرفی، دعوتنامه پر کنایه صادقی برای این 3 جوان طوری منتشر شده گویی کنسرت او قرار است در یک کشور خارجی برگزار شود یا این سه جوان به اجرای موسیقی یا حضور در گروه رضا صادقی دعوت شده‌اند!

به سخن دیگر اینکه انتظار این است طوری رفتار نکنیم که انگار ما در یک محیط ایزوله از تمام بد و خوب‌های کشورمان زندگی می‌کنیم.

به هر حال برخورد با این سه نوازنده که در شب شهادت یک امام شیعه مشغول نوازندگی بوده‌اند، امریست که درست یا غلط آن مشخص خواهد شد و در هر دو صورت نیز راه حرکت در فرایندهای معقول باز است.

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/238959

2_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1055641

3_ mshrgh.ir/910834

4_ mshrgh.ir/910135

5_ mehrnews.com/news/4385386

6_ http://tn.ai/1645720

7_ https://www.isna.ir/news/97082612870/

8_ https://www.isna.ir/news/97082612678/

9_ entekhab.ir/001qqE

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 141
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    در تهران كه نوازنده هاى خيابانى زياد هستند، و راحت برنامه هاشون رو اجرا مى كنند؛ آقاى صادقى هم اشتباهى فكر كرده آب گل آلوده!
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      اینهایی که از برخورد با این سه جوان نارحت هستند یک سوال رو جواب بدن. اگر سه جوان میرفتن روبری یک عروسی یا یک شب مرکز تجاری دعا یا نوحه میخوندند برای پول درآوردن حتی به دروغ هم ادعای مسلمانی میکردن . بعد برخورد تندی میشد با آنها بازهم شماها و رضا صادقی و سازمان ملی جوانان دلسوزی میکردید؟
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      چرا کسی از طلبه های شهید و مجروح چاقو خورده که هرچند وقت یکبار مورد هجوم قرار میگیرند دعوت نمیکند تند گویان صادقی یا هر کس دیگری
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      بخدا اگر این جوانان یک بار پای صحبت گرفتاران و بیماران لا علاج و ..... در اطرافشان که با مرحمت امام معصومی از رنج و گرفتاری رها شده نشسته بودند یا خود بی غرض و مرض با رجوع به این درگاه این محبت را چشیده بودند تا ابد حتی با شکم خالی به این خاندان عشق میورزیدند
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      91 22
      سه تا جوان بودن از تیپ و چهرشون معلوم بود جوانان خوب و سر به راهی هستند آیا این برخورد که اینجوری از پشت سر آنچنان بکشینشون که صندلی از زیر پاشون در بره و زمین بخورند و بعد هم مثل گوسفند رو زمین کشیده بشن صحیح هست؟ چرا با این تندروی ها و برخورد های زشت آب به آسیاب دشمن میریزید!؟ از اون زشت تر دفاع مشرق از این نحوه برخورد هست،
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      36 61
      مدت هاست این جماعت سلبریتی فکر میکنن فضا برا ماهیگیری مهیاست!
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      21 64
      قطعا ابتدا بار ها به این چند نفر تذکر دادن که امشب نباید بنوازند و وقتی به حرف نکردن خوب طبیعی درگیری پیش میاد
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      38 18
      اردک جان میگن که نمیدونستن شب عزاست . بعد شما فکر میکنید با وحشی بازی میتونید فرهنگ سازی کنید؟
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      12 26
      رضا صادقی بهتره بره تو پارک دلفین بندر عباس مثل سالهای 70 صدای گربه و کلاغ و قورباغه در بیاره. همون کارا بهت میاد نه اینکه ایدیولوگ جامعه بشی
    • ایرانزمین US ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      9 0
      کجایی کاوه اهنگر؟
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      16 1
      داعش داشتیم وقتی داعش مد نبود!
  • ناصر IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    خاک بر سر ان متصدی ومسئولی که از این بی بند وباری که شب عزای امام مان را مسخره میکنند واز یک مطرب هرزه وولگرد کوچه وبازار حمایت میکند واجازه امیدهد مطربان ولگرد به دین وائمه مان اعانت بکنند
    • asa IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      جوانی که مواد استفاده نمیکنه خرجش کم است اما اینهایی که مصرفشون بالاست هزینه شون بالاست برای همین هم مجبورن بروند در مراکز شهر سازبزن شبی یک میلیون تا 5 میلیون پول دربیارن
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      23 7
      معمولا هر ادمی دنبال هم کاسه خودشه معمولا معتا سوال کنی کی مصرف کننده است میگه کل جامعه ادمهایی که تهمت هرزگی رو به همه میزنن باید یه کم گذشته شو جستجو کرد
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      39 3
      کافر همه را به کیش خود پندارد
    • DE ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      46 5
      بله اگر این جوان ها هم مثل شما شکمشون از مال حرام پر بود و پول مفت نفت هم هر ماه به حسابشون واریز می شد قطعا نمیومدند تو این شب های سرد ساز بزنند.
    • حسین IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      23 7
      دوستان عزیزی که از صدای موسیقی در شب عزا رگ غیرتشون میزنه بالا لطفا توجه کنن که اولا تعداد زیادی از افراد جامعه مثل شما فکر نمیکنن و ممکنه حتی ندونن فردا وفات و یا شهادته!! ثانیا؛ فردای روز شهادت امام عسگری میشه جشن امامت حضرت مهدی؛ شما که آمار همه روزها رو داری لطف کن بنویسش به حساب ساز و آواز روز جشن. و در نهایت اگر نمیتونی بپذیری و مشکلت با اصل موسیقی هست که خب الکی این مناسبت های مذهبی رو بهونه نکن و چهره واقعیت رو نشون بده!!!
    • سلام US ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      7 2
      سلام.به طرف و جناح کاري،ندارم ، نام بردن اسم انسان از نظر دين به اسم مطرب هرزه و اين مدل اسم ها از نظر دين اشتباه.و گناهه ... کار اون خواننده ها هم درست نبوده ... شايد قصد رضا صادقي واقعا دلجويي بوده. شمايي که بشدت عاشق امام و دين هستين. دين و امام فرمودن تهمت زدن گناه بزرگيه.چيزي که اولين درجه به اين موضوع هشدار داده شده. دوم اينکه نه امام نه قران نه خدا ايه و حديثي مبني بر اينکه برين به خاطر من بزنين تهمت بزنين يا طرف رو به قصد کشت بزنين نداره دين براي اصلاح اومده. علي (ع) حتي درمورد قاتل خودش هم با عدالت و اعتدال برخورد و وصيت کرد . سوم اينکه با وضع بد کشور کار محدود و کم شده به لطف دولت بي تدبير، شمايي هم که سريع تهمت مواجب بگير دشمن ايران ميزني اون دنيا جوابگو هستي اگه تهمت بود؟ و شمايي که ميگين اينا پول دارن و برلي شاد کردن دشمن دارن تلاش ميکنن. يه سر بزن ببيني.همه خواننده ها به اندازه يکسان درامد ندارن.. به همين راحتي تهمت نزنيم،، اگه ايه ايه مبني برخورد با کسايي که به ظور معمولي پول در ميارن داريم بزارين من در خدمتم.. از ظاهر قضاوت نکنيم... و در اخر سردبير روزنامه شما بايد اصلاح کننده باشين نه زياد کننده اتش خشم مردم.. کاش مردم کمي بهتر و با دقت بيشتر با هم برخورد ميکردن.. ..
  • ناصر IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    74 92
    خاک بر سر ان متصدی ومسئولی که از این بی بند وباری که شب عزای امام مان را مسخره میکنند واز هرزه وولگرد حمایت میکند
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      5 2
      والله همه مذهبی نیستند ولی دوست هم ندارند به مذهبی ها توهین کنند با این واقعیت کنار بیایید وصولگراهای محترم
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      2 11
      تو والله می گوئی و نصف قضیه را می فهمی - موسیقی چی ها باید باور کند آلودگی صوتی را همه صداها موسیقی هستند اما جادارد آسایش مان را بهم می زنند معنی آسایش را می فهمی؟؟ - من خیلی مذهب را نمی شناسم اگر مذهب طرفدار آسایش است این زنده باد مذهب - در خود غرب مردم به این گونه رفتارها اعتراض می کنند و پلیس هم بوظیفه اش می پردازد - شما با زنجیرهای نامرئی تعصب خشک!! آلودگی صوتی را تحمیل می کنید!! کم روی اعصاب مردم با هر بهانه ای راه بروید!! آخه به شما ها می شود گفت آدم های مدنی؟ اصلا مدنیت را می شناسید - بوی گند این رفتارها به مذاق شماها خوش است مردمان نجیب را می آزارد. کفش فرزندمن در بغلم با همین شلوغی افتاده بود توی همین سر وصدای اینها متوجه صدای فرزندم نشده بودم خجالت بکشید استفاده ابزاری از هر موضوعی شرم آور است /
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    123 5
    شادی واقعی باید در زندگی مردم باشد بشرطی که هم اختلاسگران و ارباب منشان دفن بشوند و هم شادی آزاد باشد
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    56 25
    مشرق متن امروزت دوتاش مزخرف محض بود یکی در مورد شادی و یکی هم در مورد اون سه تا پسر خواهشا یه طرفه به قاضی نرو
  • مردم NL ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    98 46
    مشرق همه چیز را خلاف نظر و ایده های اکثریت جامعه مطرح می کند و از دیدگاه مردم یک رسانه حامی دلواپس و بی مصرف می باشد
    • شهروز IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      6 78
      از منفی های مشکوک معلومه که نظرات و مثبت منفی ها از بیرون کشور مدیریت میشود
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      49 3
      شهروز چرا چرت و پرت میگی؟ با واقعیت امروز جامعه کنار بیا
  • سینا IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    اکثر این نوازندگان بصورت سازماندهی شده کار میکنند و تقریبا نیاز مالی ندارند و هدف چیز دیگریست
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      60 22
      لامذهب هنوز گرسنگی نکشیدی که این چرتو پرتارو نگی
    • f IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      33 4
      تومگر انها را می شناسی؟همان طور که من نمی شناسم...جایگاه منطق کجاست؟فقط چون باافکار ما همسو نیست با بولدوزر قصد داریم از رویشان رد شویم..این ور و انور ندارد...
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      1 12
      مگر گور خواب ها ایرانی و جوان نبودند که شما اصلاح طلبان نسخه عقیم کردن آنها را به دولت می دادید پس فقط این سه مطرب جوان مملکت هستند !!!؟؟؟؟ برید در AFTF از این سه مطرب دفاع کنید !!!؟؟؟کلاهتان را بالاتر بگذارید ای نابودگران آینده جوانان این مملکت در 8 سال خاتمی و 5 سال این دولت
  • سید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    56 70
    اصلاح طلبان تهوع آور چون عرضه و اراده خدمت را ندارند کنسرت را می گیرند و کرسنت را می دهند!!
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      4 5
      خوبی عزیزم
  • US ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    این یارو مطرب سگ باز خیلی پر رو شده علنا اعلان جنگ میکنه به دین و اعتقادات مردم
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      51 24
      آمریکا آب و هواش خوبه برادر؟ بابت هر کامنت به دلار پول میگیری یا ریال؟
    • RO ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      11 31
      بلاهت امثال ۰۹۴۳ هم مثال زدنیه خوب اگه اینطوریه تو دلار گرفتی یا درهم و دینار؟
    • BE ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      5 2
      ۰۸۰۹ دقیقه عزیز لطفا ببخش این عزیز ۰۹۴۳ دقیقه رو !
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      3 1
      13:15 با ساندیس اضافه از دلش در بیارید
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    55 3
    با اون قضیه برده بودن مردم ایران خیلی موافقم هممون برده این بانکهای لعنتی هستیم چون فقط باید کارکنیم وسود بدیم به اونا
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    45 78
    اقای صادقی شما به سگ بازیت برس این جوونا خودشون عقل دارن میدونن چکار کنن
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    22 27
    این خودیه نوع تبلیغ است ازطرف اقای صادقی برای کنسرتش
  • شیرین IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    31 74
    رضاصادقی روشمارسانه ها وصداسیمابزرگش کردندوگرنه این شخص آدم نیست وارزش نداردبهش پرداخته بشه .
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      35 11
      خاک بر سر مشرق تو آدم نیستی که ننه بابات ادابت نکردن مشرق آدم نیست که حرفای فحاشی مثل تو رو چاپ می کنه حقارت چقدر ؟
  • مسی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    82 60
    ماشالله 12ماه سال 11ماه عزاداری داریم. اینطوری بخوایین به قضیه نگاه کنین که همیشه بایدسیاه بپوشیم وگریه کنیم . اینطوری میخوایین ایران وایرانی روسرفراز کنین. ملت رسما شدن برده
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      27 42
      خفه شو نفهم .من مطمئنم توهمان روزعاشورا هم مشکی نمی پوشی .فقط این حرفهاراازسرحقدوکینه می زنید. آخه چطورممکنه شبی که امام زمان علیه السلام عزادارپدرارجمندش هست ماسازبزنیم
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      52 27
      اینا کاری کردن که ادم به کلیسا و قرون وسطی حسادت میکنه ! نکته بامزش اینجاس امشب شهادته باید عزادار باشیم بلافاصله فرداش جشنه باید بزن و بکوب راه بندازیم :)) همینقدر مسخره امامان ما زنده بودن خودشون خندشون میگرفت از این روز شهادت و روز ولادت بازیا
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      7 28
      تو بی دین هر وقت میخوای برو تو خونه بزن و برفص ولی حق نداری در جامعه علنا به مقدسات هیچ دین و منشی توهین و دهن کجی کنی
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      3 6
      راست می گویی. شیعه وقعی اصلا تا روز ظهور شادی ندارد. حزب اللهی واقعی اصلا در دنیا دنبال شادی نیست. چون می داند خدا شادی و راحتی را برای آخرت خلق کرده است. ردم در دنیا بیهوده دنبالش می گردند و هرگز به آن نمی رسند. آنچه در دنیا مردم شادی نامیده اند چیزی جز غفلت و فراموش کردن دردها نیست. گاهی فراموش می کنیم که امام صادق علیه السلام فرمود:« شیعتنا خلقوا من فاضل طینتا، یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا». یعنی شیعه با شادی امامش شاد و با غم او غمگین است. خودت بگو الان امام زمان با دیدن این همه فجایع در دنیا شاد است یا غمگین؟ امامی که خودش می گود صبح و شام هنوز برای مصیبت امام حسین علیه السلام خون می گرید شاد است یا غمگین؟ مگر میشود شیعه تا قبل از ظهور شادی هم داشته باشد؟
  • امانی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    52 8
    گذشته از همه تحلیلها اما میتوان نسبت به این موضوع این شکل بر خورد کرد که هم پلیس وهم عزیزان مسلمان مومن ضمن توجیه این جوانان که ابتدا حتما نا آگاه بودند و دوم بقصد امرار معاش بودند هم حوائج این عزیزان را در حد همان شبشون بر اورده میکردند وهم انان را آگاه میکردند وهم مستمسکی دست دشمنان دین خدا نمیدادند
  • سید محسن IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    29 40
    نویسنده این مطلب یا واقعا توی این جامعه زندگی نمیکنه!! یا خودش رو به خواب زده! به نظر بنده گفته های جناب افروغ برای 95% جامعه امروز ما، صدق میکنه
  • تهرانی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    27 61
    خواننده های خیابانی ورژن جدید گدا و گدا پروری هستن. افرادی که قیافه روشنفکری به خود می گیرن اگه یک گدای ژولیده و مستمند طلب کمک بکنه نه تنها کمکی نمی کنن بلکه به شهرداری معترض می شن که چرا این گدا ها رو جمع نمی کنن ولی همین افراد به گدا های ورژن جدید و مطرب، اظهارتکلیف می کنن.
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      1 0
      خدا با همون گداهای ژولیده طماع محشورت کنه
  • مهدی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    24 73
    خیابان جای مطربی نیست .
    • مهدی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      35 12
      بخاطر یه لقمه نون .... نونی که حق شونه و از شون دریغ شده بخاطر اختلاس و رانت و سفره انقلاب و ... مطرب لفظ زیبایی نیست برادر خوب نیست بچه مردم رو اینجوری تحقیر کنید برای خودت هم هست این چیزا ...
    • به مهدی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      5 27
      اگر می خواستند تحقیر نشوند شغل حقیر انتخاب نمی کردند. رفتگران شهرداری هزاران بار از این جوانان ولگرد شریف تر هستند.
    • مهشید IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      3 5
      خیابان جای شماها نیست...
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      4 1
      چه جوونهای غیر مطربی که از بسیج و مسجد خانوادگی ادارات دولتی را قبضه نکردند.
  • SE ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    31 11
    آخه چقدر باید احمق بود که انتخاب شهرداری که به بی کفایتی خود اقرار میکند و خواستار واردات مدیر است را بهترین انتخاب دانست
    • امیر IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      14 6
      ایرانی های زیادی در سراسر جهان مدیر هستند. شما عقلت نمیرسه به بقیه چه مربوطه.
  • جانباز 70 درصد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    55 17
    آقای رضا صادقی با بزرگ منشی آن چیزی که در توانش بود اعلام کرد و بضاعتش نیز هنرش می باشد سما مسئولان که ماشالله طبع بالایی داریید و از هر انگشتتان هنری می ریزد شما هم استطاعتان را نشان دهید . نشان دهید که چقدر زور داریید نشان دهید که از ثمره انقلاب 57 شما ها هم کاری بلد هستید که دل حتی یک جوان رنجدیه خاطر را بدست آوریید نه که به راحتی دلش را بشکنید ... دل جوان به راحتی نمی شکند اما اگر شکست دیگر هیچ چینی بندزنی قادر به ترمیمش نمی باشد . من دو جوان دارم دیده ام که می گویم ... سفره مهربانی بسیار ارزانتر از سفره کینه و حقارت است . یاد بگیرید اگر جوانی در خانه داریید ... یا بگیرید تا دیرنشده
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      7 3
      عجب
    • شیرین IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      22 27
      جانبازی که طرفداری ازسگ بازوگربه بازمیکنه ؟؟؟؟؟؟
  • مهدی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    53 23
    سلام و عرض ادب ولی این برخورد وحشیانه شیوه شیعیان امیرالمومنین نیست شیوه داعشی های تند روست .... کجای اسلام گفته وحشی باش شرم و خجالت داره این اخلاق انسانی و اسلامی نیست مهربون هم میشد بهشون یادآوری کرد که ایام عزاست ....
  • ایرانی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    26 49
    رضا صادقی غلط کرده
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      35 28
      تو هم غلط کردی.
    • IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
      1 4
      تو ام که جواب دادی ...
  • محمد US ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    26 58
    آقای صادقی ازشما بعیده..مگر شما جزو همین ملت نیستید ..درشب شهادت بنوعی تأیید شماازاین نوازندگان.. چهره تان رازشت ونهایتا درپیشگاه خدا وملت باید جوابگو باشید
  • SE ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    29 19
    افروغ با این اراجیفی که سرهم کرده نشان داده که خودش با شاخص‌های القایی و مبتنی بر اوهامات و تصورهای کاذب و آمال و آرزوهای بدور از فرهنگ اسلامی ایرانی در باره جامعه ایرانی سخن گفته است
  • گمنام US ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    69 15
    برخورد وحشیانه و دور از شان یک انسان محکومه حالا با هر کی که میخواد باشه بجای اون وحشیگری میتونستن خیلی منطقی بهشون بگن امشب شب شهادته شاید واقعا نمیدونستن مملکت ما از 12 ماه سال 10ماهش عزاداریه آدم نمیدونه صبح که از خواب پا میشه روز عزاست یا یه روز گند معمولیه
    • RO ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      24 37
      اگه ایران از ۱۲ ماه ۱۰ ماهش عزاداریه پس حتما تو هم از صد در صد مغز، نود و هشت درصدش رو نداری
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      10 21
      باز خوبه اون 2 درصد داره ناشناس ۱۱:۴۱ همون دو درصدهم نداره
  • رضا IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    15 14
    بنده خدای که تیتر اول گفتن شادی مردم مثل برده ها ست چرا هر چی از فکر ناقص این افراد میاد وبلاگ مشرق تیتر میزنه یکم از روی مردم خجالت بکشین حیای هم خوب چیزیه...واقعا ما مردم برده هستیم؟
  • هانی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    19 0
    یا نفهمی یا خودت را به نفهمی می زنی
  • علی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    8 16
    در خصوص این داریوش خان قنبری باید گفت ، ایشان بیش از این نیست
  • غریبه IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    46 6
    اقای مشرق فقط 20درصد مسافرت خارج میروند یا کنسرت نه همه مردم شما رفاه ان عده کم را به همه جامعه تعمیم ندهید واقعیت را ببینید ادمهایی هستند که فقط با یارانه زندگی میکنند خشونت در جامعه زیاد شده شما تو کدام کشور زندگی میکنید؟
  • غدیر زائری امیرانی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    6 24
    تضعیف نیروی پلیس کشور تضعیف اقتدار کشور است، تضعیف اقتدار کشور تضعیف امنیت کشور است. اخه در کدام کشور این همه به پلیس گیر می دهند که در کشور با هر بهانه ای پلیس را سرکوب می کنند
  • بصیرت IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    10 49
    با جنگ نرم دارند به تمام مقدسات حمله میکنند ! انقلاب نکردیم که در سطح شهر مطربی راه بیاندازند چه شب شهادت باشد یا نباشد !!! امثال آقای صادقی هم بدانند به لطف بعضی مدیران بی کفایت به امثال شما ها میدان داده شده است .
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    15 0
    البته كسي كه بيكار است و يا بيمار و يا مجرد با ديدن فيلم، فوتبال، سرگرمي هاي شاد و كنسرت از اعماق وجود شاد نمى شود و بدتر ناراحت هم هست زيرا جوانى در گذر است و او به اندازه يك جوان شانزده ساله دهه ٦٠ هم نيست بلكه در سن بالا تقريبا هيچ ندارد دلش به چه خوش باشد او انسان است و برده نيست حتي برده هم از ناچاري برده است.
  • صبور IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    1 0
    اگر حناچی توی سختی زندگی باشه اینطوری نسخه گرن کردن زندگی مردم را نمیکشه
  • سعید IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    6 1
    قنبری میخاد پست بالا تری بگیره یا حداقل جاش را محکم کنه
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    11 43
    شیعه ای که ندونه وقت ولادت و وفات ائمه معصومین - علیهم اسلام - کیه ، باید ی نگاهی به تقویم لااقل بنداره . جامعه ای که اصول اخلاقی رو با صلابت رعایت میکنه میشه یک جامعه ی شاد.
  • Alm IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    13 14
    وای بحال ملتی که همچنین استاد داشگاهی داشته باشد سر ته حرفهاش نا معلوم بی مفهوم است با این استاد چه دانشجو هایی تولید میشه
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    28 21
    این مشرق درست میگه . از بس شاد هستیم وخوشی زده زیر دلمون که ملت موندن چه کار کنن و از روی شادی زیاد یک عده میرن کنار خیابون گدایی یا از روی شادی زیاد و ایجاد تفنن بعضی ها میرن از درون سطلهای آشغال دنیال غذا و یا طرف از روی شادی زیاد میره دنبال تن فروشی تا یک لقمه غذا برای بچه های یتیمش بیاورد و ...... خلاصه هیچکسی تو دنیا مثل مردم ایران شاد نیست
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    21 1
    با سلام . تا كي خود را به خواب ميزنيم؟
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    12 53
    خیلی از خوانندگان حرمت اهل بیت را رعایت نکردند و در پیری به فلاکت افتادند
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    28 0
    اینقدر نسبت به واقعیات جامعه گارد نگیر و انکار نکن؛ اولین قدم برای اصلاح و تغییر، پذیرفتن وجود مشکل است.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    9 27
    پادوهای آمریکا خیلی مراقب خودشون باشند. منظورم ورژن جدید و آپدیت شده فتنه گران است. حواسمون به همه چیز هست.
  • US ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    10 14
    کاری نکردن بنده های خدابا دست روی چوب میکوبیدن صدا بده پول بگیرن از ملت
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      9 0
      علت بیکاری است حالا یک کسی سرکارشان می زار و ثنار می ره و می خواد صدا در بیاورند
  • شام آخر IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    8 31
    اینهایی که از برخورد با این سه جوان نارحت هستند یک سوال رو جواب بدن. اگر سه جوان میرفتن روبری یک عروسی یا یک شب مرکز تجاری دعا یا نوحه میخوندند برای پول درآوردن حتی به دروغ هم ادعای مسلمانی میکردن . بعد برخورد تندی با آنها میشد. باز شماها و رضا صادقی و سازمان ملی جوانان دلسوزی میکردید؟
    • ایرانی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      37 5
      جواب می خوای باشه ، کسی که میره جلوی عروسی نوحه بخونه هدفش آزار و اذیت کردن و خراب کردن شادی مردمه داستانش فرق می کنه این دوستان هم نرفتن جلوی مجلس عزا بنوازن ، توی این مملکت برو توی خیابان بپرس امروز چندم ماه قمریه ، بپرس شهادت امام حسن عکسری چندم ماه قمریه ، ببین چند نفر جوابت رو درست میدن ، اگر تلوزیون نگاه نکنی و یا تقویم رو 90 درصد مردم نمیدونن چه روزی عزا است (بغیر از روزهای عزایی که تعطیله ) چیز عجیبی نیست که ندونستن اون روز عزا است با یک تذکر خیلی ساده و محترمانه کار به اینجا نمی کشید.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    8 2
    خوب سرکار گذاشتن کاذب سرگرمی ساز مثل نوازندگی برای صاحبان درآمدهای نجومی و قبضه مدیریتهای ...خود راهی است برای راحتی خیال آنها باید هم جلز ولز دروغین بکنند- اندیشمندان پولکی و آدمهای ... فراوان پس این کشور نقطه امنی برای متجاوزین به حقوق و ... مردم است
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    15 18
    الهم عجل لوليك الفرج
  • ایرانی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    14 16
    حرمت نگه داشتن و احترام به معصومین وظیفه است و بحثی نیست ولی سگی که این طور پاچه می گیره از حرمت و انسانیت چی حالیشه ؟؟ وقتی بلد نیستید حتی شبیه انسان رفتار کنید ، انسان بودنتون پیش کش ، خواهشن سینه چاک معصومین نباشید که آنها سینه چاک نمی خوان ، انسانهایی رو می خوان که مرام و معرفتشون رو ترویج بده ، معصومین ما کی همچین برخوردی داشتن که شما بخاطر آنها چنین می کنید ؟؟
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    14 27
    مردم را با کنسرت و رقص و ورزشگاهها و دختران مشغول می کنند تا کسی به فکر سوال از گرانی نباشد. پوشک 1000000 ریالی درد و فکر امروز خانواده هاست. هزینه یک صبحانه ساده یک خانواده 4 نفره 10000 تومان است. هزینه ناهار 400000 تومان هزینه شام 200000 تومان در نتیجه روزی 70000 توامن فقط غذا! از خدا بترسید. اگه بازرسان و تعزیرات دولتی و ... خوب کار کنند، این قبیل مشکلات را نداریم...........
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      2 0
      بشین بابا توام... تا مردم از رانت حزب الهی هایی که با اتوبوس تو ادارات جذب میشن میخوان آگاه شن.. اینا ساز گروه شدن پوشاک رو میزنن
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    3 7
    یعنی نوشته هاتون در اینجور مواقع یه قالب یکسان داره .. هر کس واکنش نشون بده مینویسید " مشخص نیست که چرا به جای انجام مسئولیت ها ..اصلا به این مورد میپردازد " .. منطقا اون مسئولیت هم براتون مهم نیست ها فقط خفقان دوست دارید البته نه خفقان همگانی ، دوست دارید خودتون حرف بزنید و بغیه سکوت .. زهی خیال باطل ! تغییرات جامعه دقیقا نشون میده چه گروهی در انزوا هستن ( با وکود این همه ابزار و شبکه از افق گرفته تا فیلا و بیسار و خبرگزاری و .......)
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      5 19
      دیگه چه توهینی میخواستید بکنید تو روزنامه ها و صفحاتتون به همه چی که نکردید! حرف از قالب یکسان نزن که اصلاح طلب جماعت ته قالب یکسانند! جوری که کلا عکس العملتون در برابر اینجور مسائل قابل پیش بینی هست! آزادی و بی بند و باری جنسی و ... حتی به قیمت دین حتی به قیمت معیشت مردم حتی به قیمت وطن...
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      2 0
      مردم از و رانت خواری و استخدامهای گروهی و خود مقدس انگاری بیزارند بیزار..
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    14 9
    حرف صادقی از همه خنده دار تر بود :)) تو خودت از صدقه سر جمهوری اسلامی به نون نوا رسیدی مشهور شدی
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    19 17
    اونایی که میرن کنسرت و به قول شما سولد آوت می کنند یه مشت دختر مجرد هستند که در شرکت ها و ادارت خصوصی و دولتی جای پسر ها رو گرفتند و قطعا به جای تشکیل خانواده به عشق و حال می پردازند البته از سری بی شوهری، و از طرف دیگه پسر ها هم برای همین دختر ها میرن کنسرت.
  • امیر IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    16 1
    صدا و سیما و برنامه پویا در روز شهادت امام عسگری(ع) کارتونی رو داشت پخش میکرد بنام بی خوابی. پادشاه مهمان داشت و برنامه اینها هم رقص شمشیر همراه با آهنگ شاد بود که بدون هیچ سانسوری داشت پخش میشد. اونجا هم با کسی برخورد شد؟؟؟مگه روز شهادت نبود؟؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    21 5
    رفتار امثال صادقی هم به جای برگردوندن آرامش به جامعه باعث افزایش نفرت و شعله ور تر شدن آتیش اختلافات بین مردم هست. رفتار متعصبانه, دور از فکر, پر لجاجت و با حرص که ناشی از دشمنی این جریان با ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است که به بهانه رفتار و درگیری چند جوان در صفحاتشون بروز پیدا میکنه. ملت هنوز دارن تاوان رفتارهای بنفش این جماعت رو در انتخابات میدن.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    10 16
    بهتر نبود آقای صادقی, ضمن انتقاد از نوع برخورد با این جوانان به شب عزای امام عسگری و حفظ حرمت این شب اشاره ای کنه؟!اگر دم از اهل بیتی بودن میزنه؟! یا همه چیز سیاست و لایک جمع کردنه و حرف حق مهم نیست؟!
  • اذربایجانی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    18 11
    همه باید حرمت نگه دارند هم نوازنده هم برخورد کننده
  • سربدار IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    8 3
    بنده تعجب می کنم شورای شهر که این همه هارت پورت می کند انتخابش همین بود که به عالم اعلام کنیم ما آدم درست حسابی نداریم و درست حسابی نمی شویم می فرماید «برو کار می کن مگو چیست کار/ که سرمایه جاودانیست کار » برای شورای شهر افت داردکه این همه آدم نشسته اند فقط گل و بلبل می گویند و می شنوند آدمی انتخاب می کنند آبروی همه تان را می ریزد و آبروی کشور را هم می ریزد پس در نتیجه انتخابتون درست نبوده و مردم تهران را به سخره گرفته اید آیا در شورای شهر آزاده ای نیست از خدا بترسد زبان به حقیقت باز کند و پته اینها را بیرون بریزد بنده نمی دانم مردم تهران چه گناهی کرده اند دچار همچین شورایی شده اند
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    17 15
    امثال رضا صادقی و شریان دیگر با چه زبانی بگویند که با اسلام سر جنگ دارند؟
    • DE ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      6 16
      رضا صادقی من یک پاس امریکایی دارم معمولا از برگه هاش جای دستمال توالت استفاده میکنم اگر قول بدی با ایمان و اعتقاد هم وطنهای من بازی و دشمن نکنی حاظرم باقی برگه هاشو بدم بری باهاش گراند کانیون کمپینگ خخخخخخ
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    13 3
    خاک عالم مگر چی گفتن ا واا
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    9 19
    مطربهاي مزقونچي
  • ناشناس IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    17 4
    نوازندگان خیابانی یا بهتر بگیم گداهای مطرب مگه از زن دستفروش یا نابینای دستفروش کمترن که با نوازندگی دست گدایی جلوی مردم دراز می کنند.
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      1 0
      آنهایی که با مینی‌بوس در ادارات استخدام میشوند چی؟؟؟؟
  • vqh lplnd IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    7 21
    خاك بر سر اين دولت اصلاح طلب كه باعث شده اين جوانها بيكار باشند ودر روز وفات براي امرار معاش هرزه گري ميكنند
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      1 0
      چقدر گوگولی مگولی هستی
  • ناشناس IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    13 11
    آقای افروغ ما وقتی صبح بیدار میشویم و میبینیم دارایمان به یک چهارم تقلیل یافته ،کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم جوانان با بعد از فارغ التحصیلی بیکارند و بیسواد کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم کسی که چند روز پیش ازدواج کرده و امروز به خاطر نداری و بیکاری متارکه کرده کلی میخندیم.ما وقتی کلی آدم بیکار ،ازدواج نکرده و معتاد داریم ولی روحانی اعلام میکند هزینه ی جنگ عراق را ما دادیم کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم عده ای مدام پاس گل به ترامپ میدهند کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم تشنگان خدمت حاضر نیستند حتی در سن نود وچند سالگی جای خود را به یک متدین پاک دست جوانتر بدهد کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم در وانفسای گرانی قیمتها ،ماشینهای لوکس توسط کارمندان وزارت صمت ثبت سفارش میشود کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم در گیر ودار افزایش بی رویه ی قیمتها ،سکوت عمیق نمایندگان را در بر میگیرد کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم تمامی اجناس تا سه برابر افزایش قیمت داشته اند و مسئولین اعلام تورم 20درصدی میکنند کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم همه اجازه افزایش قیمت دست خودشان است ولی حقوق بگیرها باید فقط در سه نوبت کالای حمایتی 200 هزار تومانی تحویل بگیرند کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم عده ای طوطی وار بعضی مطالب را هر چند بر علیه مردم و کشور باشد تکرار میکنند کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم هیچگاه صدا و سیما برای مردم دانشگاه نبوده و در عوض سوار اعصاب مردم بوده ،کلی میخندیم.ما وقتی میبینیم بعضی سایتها بالا و پایین شدن قیمت مواد مخدر «گل » را تحلیل میکنند میخندیم. و به خیلی چیزهای دیگر که مجالش نیست میخندیم. بله آقای افروغ ما شادیم شما هم دل نسوزانید تا نسوزید.
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      7 0
      من به این نظر مثبت زدم عمل نمی کند مشرق بنظرم هک شده ای
  • BE ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    8 3
    بیشتر شبیه دوربین مخفی بود
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    14 0
    پسرا رشتی!!!مثلا میخواستی توهین کنی!!؟؟ دارین تیشه به ریشه میزنین بد دارین میزنین
  • AE ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    4 13
    در خصوص نوازندکی در شب شهادت لازمه که برنامه خود را به فرهنگ و ارشاد و امام جمعه و شهرداری و انتظامی ابتدا اعلام کنند بعد بررسی کنند که فلان روز یا شب مناسبت شهادت یا ا تحال و امثال ان نباشد بعد با شرایطی جواز یک روزه یا چند روزه و شبانه فعالیت بدهند. این کار انها در ان روز اگر تعمدی باشد از سویی ممکنه تعمدی باشد و کمونیست و الکلی و ولگرد و کلاش باشند و یا توسط انگلیس راهنمایی شده باشند و ایراد از شهردار و انتظامی و فرهنگ و ارشاد و بی تدبیری این ارگانها هم هست.
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      10 7
      موسيقى حرام است مخصوصاً اين كه آلات موسيقى علناً مورد استفاده قرار بگيرند چه خوشت بياد چه نياد بعد شما ميگى بررسى بشه كه شب شهادته يا نيست؟؟؟ كار غلط غلطه فرقى نميكنه چه روزى انجام بشه
  • سید رضا IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    16 22
    در همه جای دنیا ؛ هر جامعه ای ؛ برای خودش یه سری ارزشها و بایدها و نباید هایی داره و مختص اینجا نیست ! ما چرا باید با این فرهنگ غنی خودمون ، فقط جنبه های منفی زندگی غربی ها رو تقلید کنیم و کور کورانه دنباله رو اونا باشیم ؟! ما برای حفظ هویت اسلامی و ملی خودمون ؛ باید از ارزش هامون دفاع کنیم !!!
  • BE ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    7 1
    سانسور حرام است / تکبیر
  • سلام زيتون IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    19 4
    من امروز را سی سال پیش پیش بینی کرده بودم آدم بيسواد هستم ولی تجربه سنگین جامعه شناسی ایران را دارم در آینده شاید من زنده نباشم ولی پیش بینی میکنم مردم چنان دین گریز بشوند که روی اروپا وامریکا را از لحاظ فرهنگی وبی بندوباری سپیدکنند ومقصران اصلی آن روز مدعيان امروزند
    • DE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      16 18
      البته که بی سوادی وگرنه چهار جقله مهندسی شده و یک مشت روبوت کامنت گذار و منفی ده تو اینجا رو ملت نمیدونستی
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      1 1
      زیتون تو آرزوهای سی سال پیش شیطانی ات را در روان ناخود آگاه خودت متوجه نیستی به کوری چشم دشمنان مردم ایران موحد و متدین و خوش فرهنگ در تاریخ بشریت می درخشند و خواهند درخشید تو تمام اخلاف تو بعد از خودت هم آن روز را نخواهید دید علی برکت الله.
  • DE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    22 2
    بالاخره گلابیهای گندیده وکیل الوکلا و امیر صغیر باید یک جوری ماست مال بشه و چه بهتر ازین حاشیه ها!
  • DE ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    25 15
    من اگر بودم گیتارشونو تو حلقشون فرو میکردم در ضمن رضا صادقی تو برو فعلا از جانی کش کوپی کن و سیاه بپوش شاید کریمکارتت اومد رفتی قاطی ردنکها خخخخ
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    2 4
    به آن زردک میگم که دیگران را اردک نام می برد زردک با تحقیر کردن شما می توان ایجاد فضای مناسب فرهنگی اساخت !!!؟؟؟
    • DE ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      16 17
      نه فقط با قرطی بازی عمدی در مواقع حساس و بازی با اعتقاد ملت جهت دو قطبی کردن و ایجاد جنگ روانی وطبق دستور از بالا و هزینه تراشی برای ملت و مملکت میشه فضای فرهنگی ساخت
    • DE ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      11 11
      البته به جهنم حواله دادن یا بی شناسنامه خواندن تحقیر نیست کی گفته خخخ
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    32 36
    3 ساله این اصلاحطلبان پایتخت کشور را به بازی گرفته اند هر شهرداری که عوض می کنند می گویند خواست مردم تهران استت همانطور که کشور را طی 6 سال کذشته نابود و مردم را به خاک ذلت نشانده اند همان رفتار را با تهران وجه همت خود کرده اند ...
  • نظری IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    17 18
    تشکر از پلیس عزیز - این درسته که در وضعیت اقتصادی خوبی نیستیم ولی هر کاری هم ادابی داره نوازندگی در شب شهادت امام حسن عسگری اصلا درست نیستش
  • اسدی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    13 12
    قبلا این عرق خور ها و این لات و لوط های قدیمی یه مرامی داشتند زمان عزاداری امام حسین ع که می شد این زهر ماری رو می گزاشتند می گفتند نمیشه الان دیگه عزاداریه .... . مثالش طیب حاج رضایی و همین شعبون بی مخ و رمضون یخی و ..... کاسبا دکان رو تعطیل می کردند و مردم روز عزای حسینی و عزای دیگه حواسشون بود با اینکه دولت یک دولت فاسد و رسما مروج بی دینی و بی عفتی بود . متاسفانه اکنون در دولت اسلامی و مروج فرهنگ دینی و اسلامی برخی جوانان که البته وضع مالی خوبی ندارند و راه درستی هم برای امرام معاش به انها نشان داده نشده به زدن ساز در معابر عمومی می پردازند و عموما مقید هم به شعائر دینی نیستند که مثلا شب عزاداری امام شهید حالا یه روز تعطیل کنند و بدانند خدای متعال جبار هستند و کمکشون می کنه و احترام به امام روزی انها را در روز بعدی بیشتر میکنه خوب بخشی از این برمیگرده به شرایط اقتصادی و عدم هدایت شغلی مناسب الان خوب نیشه با مراجعه به یک مرکز فنی و حرفه ایی یه شغل مناسبی یه حرفه مناسبی رو یاد گرفت و مبنای زندگی قرار داد . تو همین شهر رشت و استان گیلان چند مرکز اموزش فنی و حرفه ای است که مجانا به جوانان حرفه یاد می دهند و زمینه امرام معاش درست انها را فراهم می کنند . ضمن اینکه ساز زدن روز عزاداری امام شهید به هیچ وجه قابل قبول نیست باید زمینه فعالیت درست و مناسب جوانان فراهم بشه یعنی ضمن حمایت از برخورد سلبی خاص خواهان ایجاد شغل مناسب (نه مطربی) برای جوانان عزیز هستم و این وظیفه دولته
  • FR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    13 2
    حمله به هنرمندان
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    0 7
    باید طبق حدود الهی با اونها برخورد بشه ...
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    1 1
    چراآقایون غربگرایان از طلبه ها ی که درراه امربه معروف ونهی ازمنکر شهید شدن سکوت کردن وچیزی نگفتن ازخون طلبه ها عزیزدفاع نکردن خدا لعنت کند غربگرایان شیطان صفت
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 1
    من کاری با کی چی میگه نداریم . ولی اعتقادات مردم رو زشته دهن کجی کردن ! راست میگی شبی که مردم بهش اعتقاد دارند این رفتار زشت رو در نیار . من اصلا مذهبی نیستم نمی خواهم از نیرو های پلیس و غیره دفاع کنم . ولی من جای پلیس بودم شاید بدتر هم برا اینا انجام میدادم چرا چون مردم و جامعه رو نمیشه اعتقاداتشان رو ندید گرفت باید احترام گذاشت به چنین جامعه البته در این جامعه خرافات و عوام فریبی نباید اجازه داد راه پیدا کند ولی به مقدسات مردم اگر مذهبی هم نیستیم باید و باید احترام گذاشت چون من و شما اقلیت هستیم .اقلیت باید تابع اکثریت باشد این یک اصل دموکراتیک است
  • هاشم BE ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 1
    این برخورد زشت با جوانان این مرز و بوم محکوم است. در طول تاریخ و حتی زمان پیامبردر جنگ ها ویا شرایط سخت اجتماعی از ساز وآلات موسیقی (مثل طبل و دهل) برای روحیه دادن به مردم و نیروهای خودی استفاده میکردند .حالا این سوال برای من مطرح می شود که این افراد با لباس نیروی انتظامی که رفتاری غیر منطقی ؛ خشن ؛ ناراضی ساز وغیر قانونی با این جوانان می کنند ؛ منافع چه کسانی را تامین میکنند.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    1 13
    بهتر بود در ایام شادی این کار را میکردند با موسیقی های مجاز.
  • فرشته شریفی SG ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    3 11
    بر بزرگان دین واجب هست که مقابل وهن و نفرت زایی به اسم حمایت از تشیع بایستند ... کدام امام ما برای شادی دیگران در شبهای عزا به او حمله کردند ؟ مردم بدونید حمایت از این برخورد نفرت انگیز، حساب شده و برای جدا کردن شما از دین انجام می شه .... صهیونیسم تاجایی نفوذ کرده که از خود معصومین دین دارتر شدند ، شب جشن امامت ولی عصر رو عزای امام عسگری جا می زنند ... نفوذی های داغ تر از آش
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      1 5
      شما چی مصرف کرده ای !!! در حال استراحت هستیم آلودگی های صوتی خسته مان کرده شبها هم با زرنا زدن اینها باید آسایش نداشته باشیم - شما باکدام احساس انسانی سلب آسایش دیگران را مجور می دهی؟
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    1 7
    انجیوئی بوجود آورده اند با نام هنر آواز و رقص و موسیقی - خیلی از دانشجویان مرخصی ترمی گرفته اند برای آموزش اما پشت پرده سازماندهی انتخاباتی و ماجرا سازی و از این جور چیزها است -

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس