علی تاجرنیا

القای شکاف میان مردم و مسئولان ایران؛ جریان خاص بین نظام جمهوری اسلامی و رژیم طاغوت «این‌همانی» به راه انداخته است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

جریان خاص بین نظام جمهوری اسلامی و رژیم طاغوت «این‌همانی» به راه انداخته است

القای شکاف میان مردم و مسئولان ایران

«علی تاجرنیا»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

«مردم امروز فکر می‌کنند نمایندگان مجلس و نمایندگان حاکمیت در نقطه‌ای جدا از آنها قرار گرفته‌اند. این واقعیت در کشور ما وجود دارد که با نوع گزینش‌ها و نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد معدل مسئولان جمهوری اسلامی معدل مردم جامعه نیست. اگر شما برشی از افراد جامعه و یک برش هم از مسئولین جمهوری اسلامی داشته باشید، آیا می‌توان این دو را با هم مقایسه کرد!»

او همچنین می‌افزاید:

فاصله بین مسئولان و مردم بسیار زیاد شده است و این فاصله نه تنها در نوع زندگی بلکه گفتمان این دو گروه را نیز با هم متفاوت کرده است؛ مسئول دولتی یا وابسته به نظام در لحن گفتارش هم با لحن مردم عادی متفاوت است. مشی و نوع زندگی و میزان حضورشان در جامعه نیز مردم را بی‌اعتماد و امید به آینده را کم کرده و مهم این است که فاصله‌ها کم شود. [۱]

*برخی اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان طی ۵ سال گذشته تمام تلاش خود را برای القای شکاف در میان مردم و حاکمیت ایران به کار گرفته‌اند.

مثلا چند سال قبل بود که علیرضا علوی‌تبار، فعال اصلاح‌طلب در همین رابطه طی یادداشتی نوشت: یک شکاف تاریخی میان مردم و دولت (همان حکومت!) ایران وجود دارد. [۲]

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل کارگزارانی‌ها هم زمانی در مقابل چشمان رئیس جمهور از تنافر نسل‌های جدید و حاکمیت با یکدیگر سخن رانده بود.

مثال‌های اصرار جریان چپ بر وجود شکاف در ایران فراوان است...

حوالی ۵ سال قبل بود که «رضا صالحی‌امیری»، از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی به وجود شکافی عمیق میان نگاه ساختارهای رسمی و غیر رسمی ایران اشاره کرد.

جالب آنکه او در یک سخنرانی دیگر از وجود شکاف بعنوان یکی از عوامل سقوط رژیم شاهنشاهی یاد می‌کند. [۳]

در واقع به نظر می‌رسد نکته همینجاست که بایستی عاملی برای کنایه در زمینه سقوط نظام به دست بیاید!

در اشاره به اظهارات تاجرنیا بیان این نکته ضروریست که مسئولان فعلی در دولت و مجلس با رأی همان مردمی بر سر کار آمده‌اند که تاجرنیا ادعا می‌کند دچار شکاف با مسئولان هستند.

از طرفی وجود شکاف در یک جامعه نشانه‌های آشکار و غیر قابل کتمانی مثل بروز ناامنی، تشکیل گروه‌های مافیایی، عدم تمکین مردم از قوانین موضوعه کشور، بی‌اعتمادی به دستگاه قضایی و قوه عدلیه کشور و بروز تجزیه سرزمینی دارد که البته هیچکدام از این نشانه‌ها در ایران نیست اما چپ‌ها تأکید دارند که ولو با عدم وجود این نشانه‌ها اما ایران دچار شکاف است و همین شکاف هم باعث سقوط شاه خائن شد...

گفتنیست، پیش از این، محمد سلامتی، از فعالان شهیر اصلاح‌طلب در صحبت‌هایی امیدوارانه و بر خلاف اظهارات تاجرنیا گفته است: «مردم به هر صورت نظام را قبول دارند، انقلاب را قبول دارند و نمی‌خواهند این نظام صدمه ببیند زیرا می‌دانند صدمه خوردن نظام به منزله صدمه خوردن همه مردم است... علیرغم اینکه مردم به اشکال مختلف ناراضی هستند، ولی نمی‌شود گفت که این نارضایتی پاشنه آشیل نظام است. البته مسئولان باید بیش از گذشته به این مساله توجه داشته باشند و خیلی جدی دنبال حل مسائل باشند و اگر احیانا همین مساله پیش بیاید ما به راحتی می‌توانیم از بحران موجود عبور کنیم.»

سلامتی همچنین تأکید می‌کند: به اعتقاد من بحرانی که امروز وجود دارد به مراتب ضعیف‌تر از بحران سال‌های آغازین انقلاب و شرایط جنگ است و الان به آن شکل بحران جدی نیست و بیشتر از آنکه بحران وجود داشته باشد، تبلیغات و جنگ روانی بحران وجود دارد.

***

در خبرگزاری دولت منتشر شد: روحانی هم مثل احمدی‌نژاد است

خبرگزاری دولتی ایرنا، به تازگی در مصاحبه با مصطفی درایتی، مشاور رئیس دولت اصلاحات و از فعالان اصلاح‌طلب، به نقل از وی نوشته است:

«انتقاداتی هم به رئیس‌جمهور وارد است که مانند رئیس‌جمهور قبلی حلقه نزدیکانی دارد که بعضا اختیاراتی فراتر از یک مسئول دفتر یا سخنگو دارند و در تصمیم‌گیری‌ها اثر گذارند تا جایی که بعضا وزرای کابینه یا معاون اول هم گلایه‌هایی از آنها دارند.»

ایرنا همچنین به نقل از درایتی نوشته است:

درست است که ما الان به دولت انتقاد داریم و معتقدیم دولت بهتر از این می‌توانست در مدیریت مشکلاتی که هست عمل کند. هرچند از افرادی استفاده کرد که بالاخره بوی محافظه‌کاری شان خیلی بیشتر از تحول و تحرک و فشار عملیاتی بود. طبیعتا آنچنان که باید و شاید هم نتوانست نتیجه بگیرد ولی این به معنای این نیست که اگر مشکلاتی به‌وجود آمده مردم تصور کنند تفکری از جنس "زاکانی" می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.[۴]

*ما آنالیز آنچه که در خبرگزاری دولت و در تقابل با دولت رخ می‌دهد را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

پیش از این نیز مشاهده شده بود که علیرغم تأکیدات تازه برخی مقامات دولتی مبنی بر اینکه القای ناامیدی یک «خیانت بزرگ» است اما خبرگزاری دولت همچنان بر تاریک بودن اوضاع کشور و ناامید بودن مردم تأکید دارد.

جالب آنکه خبرگزاری دولتی ایرنا چندی قبل هم به نقل از مصطفی تاجزاده در اشاره به فضای عمومی کشورمان از این نوشت که «این جامعه لجن است»...[۵]

***

هدیه تهرانی؛ پول‌بازی با مشایی و یوزپلنگ‌ها؛ سیاست‌بازی با «هفت‌تپه»!

«هدیه تهرانی»، از هنرپیشگان سینما به تازگی در رویکردی اعتراضی نسبت به ماجرای تجمع صنفی کارگران هفت‌تپه در خوزستان، تعدادی عکس مربوط به اعتراضات این کارگران را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرد.

عکس‌هایی که در برخی از آنها عبارت «گرسنگی» به چشم می‌خورد.

تهرانی در ادامه این تصاویر، عکس‌هایی کنایه‌آمیز را نیز از غذا خوردن روحانیون (که برخی‌شان مربوط به کشورهای همسایه است)، سعید حدادیان، علی لاریجانی و حتی از سفره غذای رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی منتشر کرده است! [۶]

*مسئله اعتراضات صنفی کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه با پیگیری‌های دولت و مسئولان ذیربط مرتفع شده و قرار است معوقات کارگران نیز پرداخت شود.

از طرفی مسائل صنفی کارگران و اعتراضات کارگری یک مقوله تازه محسوب نمی‌شود و از آنجا که «مسئله کارگران و دستمزد و مسائل صنفی آنها» عموماً مرتبط با مسائل بخش خصوصی، بازار آزاد و نحوه مدیریت اشخاص مختلف است؛ همواره سبک زندگی کارگری با این قبیل مسائل نیز عجین است.

جالب آنکه اگرچه خود کارگران همواره این قبیل مسائل را بدون هیاهوی سیاسی و از راه مسالمت حل می‌کنند اما عده‌ای نیز هستند که همواره به دنبال یک زخم عفونت کرده می‌گردند.

در اشاره به کار خانم هدیه تهرانی و انتشار این عکس‌ها توسط ایشان یا با اجازه ایشان! باید گفت که اگر یک مسئول یا یک مداح مثل خیلی از مردم در کنار سفره غذا دیده شده اما برخی از سلبریتی‌ها عموماً در کنار سگ و گربه و در مهمانی‌ها و لابراتوارهای پوست و هتل‌های خارجی دیده می‌شوند.

از طرفی عقلانیت ایجاب می‌کرد اگر خانم تهرانی مشکلی برای کارگران هفت‌تپه متصور هستند آنرا با همدردی مادی، تلاش برای برگزاری نمایش فیلم رایگان به نفع کارگران، درخواست از مسئولان برای مرتفع‌کردن مشکل کارگران و غیره ابراز می‌کردند.

کما اینکه ایشان در کمپین "یوز تا ابد" حضور دارند و برای یوزپلنگ‌ها و زیست بهترشان پول جمع می‌کنند اما گویا احتراز دارند که برای قشرهایی از هموطنان خود هم دست به این کارها بزنند!

فی‌الجمله اما ایشان برای ابراز همدردی طریقی را برگزیده‌اند که متأسفانه یک مسلک دوستانه برای کارگران و برای کشور ارزیابی نمی‌شود.

در خاتمه نیز باید اشاره کرد که جریان موسوم به سلبریتی‌ها از نظر مردم، کسانی هستند که با حمایت از اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور روحانی، جزو پدیدآورندگان اوضاع و مشکلات موجود محسوب می‌شوند و به عبارت دیگر اگر آن حمایت‌های موسم به «تا ۱۴۰۰ با روحانی» نبود اکنون شاید کارگران هفت‌تپه هم با مشکل مواجه نمی‌شدند.

کما اینکه رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات ۹۶ و در استان خوزستان حائز بیشترین رأی نیز بوده است.

انتشار تصویر غذا خوردن رزمندگان در اینستاگرام خانم تهرانی و کنایه این تصویر به صحبت گرسنگی کارگران هفت‌تپه نیز مسئله‌ای است که ما آنرا به قضاوت مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

گفتنیست، هدیه تهرانی در حالی تصاویری از غذا خوردن برخی شخصیت‌های منتشر کرده است که خود در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد، با هدایت مستقیم نهاد ریاست‌جمهوری «کمک مالی کلان» برای راه اندازی یک نمایشگاه دریافت کرد.

***

۱_ https://fa.shafaqna.com/news/۶۶۳۸۷۲/

۲_ https://www.farsnews.com/news/۱۳۹۴۰۵۱۲۰۰۱۵۴۴

۳_ https://www.farsnews.com/news/۱۳۹۴۰۵۱۲۰۰۱۵۴۴

۴_ http://www.irna.ir/fa/News/۸۳۱۰۶۱۱۹

۵_ http://www.irna.ir/fa/News/۸۳۰۱۳۴۲۰

۶_http://www.bartarinha.ir/fa/print/۷۹۸۸۵۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    39 29
    سفره اقای حدادیان و جزایری هر چه که باشد از سفره اقای خاتمی با اقای شبیری زنجانی که رنگین تر نیست!!!!!
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      29 2
      این که شد همون بد و بدتر!
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      24 18
      حضرت آقای شبیری از با تقوا ترین افراد این مملکته دیگه از این چرندیات نگو پسر جون آخرتتو خراب نکن
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      6 0
      12:49 باشه نکیر و منکر!
  • جنبش سبز IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    لعنت بر مشرق کثافت پفیوز به زودی همه ایران را به آتش خواهیم کشید
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      41 29
      هه هه هه ... خیلی با حالی . مردم از خنده
    • یونس IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      67 35
      آرام حیوان!
    • محمدرضا برزگران IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      44 24
      از قرار معلوم با این لفاظی و ادب خودت آتش گرفتی
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      31 10
      اول ادب یادبگیر بعد کامنت بزار اقایان مدعی ایران دوستی
    • بوشناس IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      30 31
      نکنه کالیفرنیا را هم شما به آتش کشیدید . بگو چی زدی؟
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      33 7
      طرفدار هدیه تهرانی هستم. از سران جنبش سبز متنفرم . از مردم فریب خورده این جنبش کذایی نا امید
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      20 27
      از کی تا حالا جلبک های سبز کبریت به دست شدن؟
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      22 12
      ما هم ترا آتش می زنیم.
    • مهدی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      19 14
      هی بگم کبریت رو دم دست بچه نذارید کسی گوش نده!!!.
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      13 3
      07:32شماهاکه میگفتیدادب مردبه زدولت اوست!؟!دروغگوکم حافظه میشه!!!
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      9 7
      این چرا رم کرد
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    26 44
    محمود رو محاکمه کنید
  • سید US ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    62 29
    اصلاح طلبان جمیعاً تهوع آور!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      24 2
      چرا فکر میکیند هر کی اصولگرا نیست اصلاح طلبه؟ مگه هر کس قرمز نبود آبیه؟
    • امیر IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      17 9
      میگن کافر همه را به کیش خویش پندارد
  • رسول ترک IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    42 9
    خوشم میاد این هنرمندایی که ادای مستقل بودن در میارن از صدتا رانتخوار بدترن و اینجوری خودشونو می گیرن ... این از هدیه تهرانی که با مشایی بله بله و... در مورد سرمایه های رژیم صهیونیستی در ایران هم(اصلاح طلبان) باید بگم که اینا فقط حرف مفت می زنن که آی اگه ما نیایم ال می شه و بل می شه مثل اینکه می گفتن مطالبه مردم رفع حصر هست باور کن اون سه تا کفتار به درک واصل بشنم واسه کسی مهم نیست منتهی این فلک زده ها فکر می کنن همه مثل خودشون احمق تشریف دارن و با فضا سازی مطالباطشون عوض می شه آخه بی عرضه ها شما که توی شهرداری موندید خودتونم نمی دونید دارید چه غلطی می کنید گند زدید به تهران رفته چیکار به ریاست جمهوری و مجلس دارید در مورد نظامم شما نمی خواد نگران باشی میلیون ها سینه سپر کرده وجود داره که جلوی شما زباله ها که حالا نگران نظام شدید توی 9دی ایستادن وداغ براندازی رو به دلتون گذاشتن و اگر کوچکترین اتفاقی بخواد بیفته باز می ایستن عزیزم این خاک عمار داره مختار داره سلیمانی داره احمدی روشن داره از همه مهم تر سید علی داره چی فکر کردی
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      29 3
      هنرمندان سبز و بنفش را که مثل افتاب پرست براتون رنگ به رنگ میشن را در حاشیه امن نگه میدارید و بی رنگ ها را سیبل حمله میکنید. دلیلش هم مشخصه چون برای فریب مردم لازمشون دارین
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    54 15
    امثال هدیه تهرانی و مهناز افشار یه مشت هنرپیشه بیسواد هستند که به دلیل عدم فضای رقابت هم پولدار شدند و هم متاسفانه خودشون رو به عنوان روشنفکر جا زدند و به خودشون اجازه می دن در مورد همه چیز اظهار نظر کنند. از رفتار لودگی برخی از این هنرپیشه های خانم مشخصه که اگر در رژیم گذشته بودند در فیلمهای پورن هم بازی می کردند.
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      14 20
      همین که در حد حرف هم از کارگران دفاع کرده قابل احترامه بقیشون که فقط به فکر حضور زنان در استادیوم و ربنای شجریان هستن
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    24 29
    مشرق جان به هردرودیواری میزنی تا ازهرکس که خوشت نمیادبه یکی نسبتش میدی.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    26 0
    اخه می دونی چیه مشرق چون مسئولان. کشور بدبخت هستن
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    22 11
    مشرق اینروزها خیلی از دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی یاد میکنی؟!!
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      28 5
      بدبخت تا 1400 رو باید خودت بری؛ زور بی فایده نزن؛ ای خدا همتون رو لعنت کنه که مردمی رو گول زدید! گندی زدید تو دلار که پیش محمودم شرمنده اید بدبختها! کلا هر کی تو این مملکت کار کنه شما خرابش می کنید یکی هم قالیباف؛ چون بی صفت تر و کارنکن تر از امثال شما اصلاحاتی ها وجود نداره دلیلم نیازی نیست چون الان همه چی دستتونه.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    17 20
    به هنرمندی که از کارگران دفاع کرده حمله میکنید معلومه هنرمندان را فقط برای تبلیغ ازدواج و طلاق و زاد ولد میخواهید
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      30 10
      تهرانی الان از کارگران دفاع کرده یا کارگران رو مستمسک فحاشی به نظام قرار داده؟! بفهمیم یه کم...
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      14 1
      کاملا به جا بود. مسئولین جمهوری اسلامی چه چپ چه راست باید همردیف توده مردم و مواظب جایگاه و لباسشون باشن. من اگر ظرف کباب را جلوی مثلا یه خواننده پاپ میدیدم به شخص خودش انتقاد میکردم اما وقتی اون ظرف غذارو جلوی حدادیان دیدم ذهنم رفت به سمت دین
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    22 4
    تصویر رزمندگان و کارگران رو در کنار تصاویر لقمه زدن آقایان مسئول گذاشته بود. منظورش این بود که سفره کارگران و رزمندگان خالیه اما سفره آقایون رنگین. راست گفته مگه حرف دروغی زده که مشرق جون اینقدر ناراحت شدی، آهان معلوم شد چون خودتون هم سر سفره های رنگین آقایون هستین برای همین ناراحت شدین عکستون رو منتشر کرده
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    24 9
    حرف درست همانست که مشرق بیان کرده. چرا هدیه تهرانی برای گربه سانان کمک جمع میکند اما برای ادمها نه؟
  • 5 IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    25 0
    ما نفهمیدیم که اخر جرم مشایی چی بود دولتیان اصلاطبان انقدر خود را به اب واتیش زدند کهبگن خورده وبرده ولی چیزی نبود و هیچ سندی نتواستندرو کنند و چون از خدمات احمدی نژاد در دوره ریاستی خصوصا دوره اول ناراحتند وخودشان که هر بار سر کار امدند کشور به رکود وعقب گرد کردند فقط کارشان همی شده که از اطرافیان نه خود وزیران چون واقعا ادمهای با ایمانی بودند اتو بگیرند وعلیه احمدی نژاد سخن پراکنی کنند کور خونده اند
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    17 8
    مشرق من از طرف کارگران از شما معذرت خواهی می کنم... اصلأ مملکت بهشته.... بر منکرش لعنت.... شکاف بین مردم و مسیولین که اصلا کفر گوییه... تو رو خدا ناراحت نشو عزیزم
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      21 9
      کارگران صغیر نیستن و دارن اعتراضشونو بیان می کنن. به آدمای گمنام و بی هویت سیاسی هم نیازی ندارن. اونم واسه نماینده شدن!
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    22 1
    رفتم عکس ها را دیدم خداییش قشنگ بود شما هم میتونی به جای انتقاد چند تا عکس بهش اضافه کنی از جمله از سفره های رنگین سلبرتی های حزبی که انقدر رانت میگیرن نمیدونن باهاش چکار کنن و هی تجدید فراش میکنن
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    22 5
    احمدی نژاد با شما اصول گرا ها چیکار کرده که هنوز دارید می سوزید بدبختا
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    27 17
    اگه همین رزمنده های اسلام نبودن الان امثال هدیه تهرانی دست به دست دست داعشیا می چرخیدن
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    29 5
    نام دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهور خدوم و متواضع و مردمي و استكبار ستيز را كنار نام روحاني نياوريد
  • احمد IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    6 2
    مشرق هرکه را به میل تان وبقولتان نیست خوب براش مسئله جور می کنید .مطمئن باش که احمدی نژاد محبوب اکثریت جامعه ایرانی است .خوب شد که مردم عملکرد اصلاح طلب ها را دوباره دیدند تا 1400 همراهیش کنید تا مصیبت به حد اعلا برسد .
  • امین SG ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    1 1
    ولله چی بگم سگ و گربه به بغل رو چه به امور مملکت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس