علی شکوری راد

شکوری‌راد معترض سپاه شده و با اشاره به پرونده جاسوسان محیط زیست می‌گوید: بیچاره متهمان پرونده که هزینه چالش‌های نهادهای امنیتی کشور با یکدیگر را با تحمل اتهام فساد فی‌الارض، می‌پردازند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

نبوغ حناچی فوَران کرد؛ «کی‌روش» در شهرداری تهران!

پیروز حناچی، شهردار اصلاح‌طلب تهران اخیراً طی اظهاراتی گفته است:

«ما برای تیم ملی میرویم، مربی خارجی می‌گیریم... مگر شهرسازی کشور از تیم ملی کشور کمتر است!؟ ما باید قبول کنیم که خیلی از تجربیات را نداریم. ما باید قبول کنیم که تجربه تعادل منطقه‌ای در مقیاس کلانشهر را بطور کامل نداریم.

ما تجربیاتی که میکس میکند سیاست‌های اقتصادی را با سیاست‌های تعادل منطقه‌ای در کشور؛ تجربه نکردیم.

در تمام کشورهای اروپایی، شما هرچقدر به مرکز کلانشهر نزدیک می‌شید هزینه‌ها افزایش پیدا میکند و هرچقدر از کلانشهر دور می‌شوید، هزینه‌ها به شکل معنی‌داری کاهش پیدا می‌کند و مردم به اختیار و بدون اینکه خدمات ملی و سلامتشان را از دست بدهند ترجیح می‌دهند که اطراف را (برای سکونت) انتخاب کنند.»[۱]

*شبیه اظهارات حناچی را ۳ سال قبل و در صحبت‌های نعمت‌زاده، وزیر سابق صمت نیز شنیده بودیم که گفته بود: همان‌طور که در بخش‌های ورزشی مربی خارجی به کشور می‌آوریم در بخش صادرات نیز برای توسعه بازارهای صادراتی نیازمند ورود مدیران اقتصادی خارجی هستیم. [۲]

کما اینکه در صحبت‌های کسانی دیگر از چهره‌های جریان چپ هم نظیر این حرف عجیب را شنیده‌ایم.

به سخن دیگر اینکه می‌توان گفت طرحی به نام «واردات مدیر خارجی» یکی از موارد مورد علاقه ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان است.

این در حالیستکه به نظر می‌رسد «ناکارآمدی» و علاقه قلبی برخی آقایان به آنسوی آب! است که سبب جاری شدن چنین صحبت‌هایی بر زبان آنها می‌شود.

البته از باب کنایه بایستی مطرح کرد که وقتی دولت فکر می‌کند توانایی حل مشکل «آب خوردن» را هم ندارد و وقتی اصلاح‌طلبان با ۴ شهردار و سرپرست هم برای تهران کاری نمی‌کنند و فقط به کشف بزرگ «گران کردن تهران» می‌رسند؛ حتما بایستی مدیر خارجی وارد کنند تا این فوران ناکارآمدی و نبوغ مرتفع شود.

در اشاره به اظهارات حناچی بیان دو نکته ضروریست:

یکم: ایران اسلامی کشوری است که بعنوان مهد هنر معماری و زیست شهری در جهان شناخته می‌شود.

از طرفی استفاده از تجربیات سایر ممالک هیچ اشکالی ندارد اما اینکه مدیران اصلاح‌طلب شهرداری تهران توان بهره‌برداری از این تجربیات را جز با «واردات مدیر خارجی» ندارند مسئله دیگریست!

دوم: مسئله گران کردن تهران و اخذ مالیات محلی از مردم این شهر، از زمان روی کار آمدن اصلاح‌طلبان در شورای شهر پنجم مطرح شد. [۳] [۴]

این در حالیست که اولاً شهرداری تهران منابع مالی و درآمدی کم ندارد و چشم دوختن به کیسه مردم کاری غلط به نظر می‌رسد، ثانیا کلانشهرها اساساً گران هستند و عزم بر گران‌سازی بیشتر جز یک رفتار ناعادلانه و ناشی از ناکارآمدی مدیریتی و نگاه سرزنش‌گونه به مردم نیست.

البته این مقوله از یک جریان خاص سیاسی که با رأی مردم بر شورای شهر و شهرداری تهران استیلا یافته و در عین حال معتقد است مردم «لشکر قابلمه بدست‌ها» هستند و تنها هنر بزرگ مدیرانش نیز شرکت در مجلس رقص دختران نوجوان، تعدیل نیرو [۵] و یا طرح واردات مدیر خارجی است؛ به هیچ‌وجه جای تعجب ندارد.

گفتنیست، پیش از این هم مطرح شده بود که به نظر می‌رسد طرح صحبت‌هایی مثل گران‌کردن تهران، تعدیل نیروهای شهرداری و... در کنار ناکارآمدی آشکار اصلاح‌طلبان در شهرداری می‌تواند دلیلی باشد بر عزم جریان سیاسی خاص برای «به آتش کشیدن تهران» و ایجاد آشوب خیابانی با ناراضی‌کردن مردم. [۶]

** روابط عمومی شهرداری تهران در توضیح این اظهارات حناچی ضمن تکذیب «واردات مدیر خارجی» توضیح داده است که استفاده از دانش کارشناسان خارجی ضروری است: «بدیهی است زیست شهروندان در جهان امروز به هم پیوسته است و تبادل روزافزون دانش کارشناسان حوزه‌های مختلف با یکدیگر فارغ از ملیت آن‌ها امری ضروری است؛ آنچه اهمیت دارد داشتن رویکرد مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی در جهت گیری اصلی شهرداری تهران است. لذا شهردار تهران علاوه بر استفاده توانمندی‌های داخلی، انتقال تجربیات و دانش  کارشناسان خارجی را  نیز در برخی زمینه‌ها در کنار توان داخلی مناسب می‌داند، لذا استفاده از مدیر خارجی تکذیب می‌شود، آنچه مسلم است اعتماد و اطمینان به متخصصین داخلی و به ویژه کارشناسان شهرداری سرلوحه شهرداری تهران است.»

***

«ظریف» بود که خطر طالبان را دفع کرد!

«سیدمحمد صدر»، فعال اصلاح‌طلب و از دیپلمات‌های سابق به تازگی در بخشی از مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا، پیرامون محمدجواد ظریف گفته است: ظریف بهترین و قوی ترین وزیر خارجه‌ای است که جمهوری اسلامی به خود دیده است.

او همچنین با اشاره به موضوعات افغانستان و عراق اظهار داشت:

انجام مذاکرات در جهت ایجاد حکومت مطلوب در افغانستان برای مردم این کشور و دفع خطر طالبان در مرزهای شرقی کشور، از زحمات او (ظریف) بود.

صدر تأکید می‌کند: پس از سقوط صدام و طالبان ظریف از طریق دیپلماسی به گونه‌ای عمل کرد که منافع جمهوری اسلامی به صورت کامل تامین شد! [۷]

*صحبت‌های صدر در حمایت از اظهارات چندی قبل ظریف بیان شده‌اند. اظهاراتی که ظریف در آنها مدعی پولشویی گسترده نهادهای نظام در کشور می‌شود و از این می‌گوید که ذینفعان این نهاد علیه وزارت خارجه فضاسازی می‌کند!

محافل تحلیلی کشور، این صحبت‌های ظریف را فاقد سند و مدرک، گِرای به غرب برای تحریم بیشتر ایران و فشار برای تایید نهایی CFT ارزیابی کرده‌اند. [۸]

اظهارات صدر مبنی بر نقش محوری ظریف در دفع شرّ طالبان و قطعنامه ۵۹۷ نیز یک جانبداری سیاسی بی‌مبنا بیشتر نیست و اگرچه آقای ظریف در آن مقطع بعنوان یک کارمند وزارت خارجه و در ذیل مدیریت دکتر ولایتی، وظایفی را انجام داده است؛ اما اینکه نقش محوری داشته است؛ اصطلاحاً از آن حرف‌هاست!

در قضیه طالبان گفتنیست که این آمادگی رزمی سپاه پاسداران در داخل کشور و فعالیت‌های برون مرزی سردار سلیمانی در تقویت و حمایت «احمد شاه مسعود» و مجاهدین افغان بود که طالبان را از طمع به مرزهای شرقی کشورمان بر حذر داشت.

جالب آنکه در آن مقطع به دلیل وجود تهدید طالبان، حتی بحث حمله سپاه به طالبان نیز مطرح شد که مقام معظم رهبری بنا به دلایلی با این طرح مخالفت کردند و قضیه صرفاً در مجرای حفظ آمادگی سپاه و فعالیت‌های مستشاری نیروی قدس در افغانستان به پیش رفت و منجر به موفقیت نیز شد.

***

پس از ظریف، شکوری‌راد هم معترض سپاه شد

«علی شکوری‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به تازگی طی اظهاراتی که خبرگزاری خبرآنلاین آنها را منتشر کرد، گفته است:

«مداخلات امنیتی در همه امور، به‌خصوص از سوی نهاد اطلاعاتی موازی که خارج از دولت شکل‌گرفته، روزبه‌روز افزایش‌یافته است. این نهاد که رسمیت لازم را ندارد، غیر پاسخگوست و عملاً با استفاده از انتساب به رهبری، نهاد امنیتی و قانونی کشور را نیز به چالش کشیده و به‌تدریج به محاق می‌برد. نمونه آن پرونده فعالان محیط زیستی است که نهاد امنیتی قانونی کشور رسماً و بر اساس صلاحیت قانونی خود اتهام جاسوسی آن‌ها را انکار می‌کند، ولی آن‌ها این اتهام را همچنان وارد می‌دانند و حتی تشدید کرده‌اند. بیچاره متهمان پرونده که هزینه چالش‌های نهادهای امنیتی کشور با یکدیگر را با تحمل اتهام فساد فی‌الارض، که بالاترین اتهام است، می‌پردازند.»

او همچنین تصریح می‌کند: نهادهای امنیتی باید سرویس‌دهنده به نهادهای سیاسی باشند! [۹]

*قبل از شکوری‌راد، محمدجواد ظریف هم در اظهاراتی بدون سند و مدرک در اشاره به یک نهاد خاص از پولشویی گسترده آنها و فضاسازی علیه وزارت خارجه خبر داده بود. [۱۰]

علت این هجمه‌های اخیر به سپاه روشن نیست...

لکن این نکته محرز است که ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان در منصه‌هایی که دچار چالش باشند بلافاصله انگشت اشاره را به سمت نهادهای کلان کشور از قبیل سپاه، شورای نگهبان و... دراز می‌کنند و همواره در همین منصه‌ها بوده است که شنوای اظهارات شاذ اعضای ستاد مذکور بوده‌ایم.

جالب آنکه حتی یکی از اصلاح‌طلبان چندی قبل صراحتاً از این گفت که مسئول وضع موجود کشور «شورای نگهبان» است!

لازم به توضیح است که در اظهارات شکوری‌راد یک مغالطه مهم وجود دارد و آن اینکه نهادهای امنیتی کشور، حکم دهنده و مجازات‌کننده مجرمان امنیتی و جواسیس نیستند و این قوه قضائیه است که بعنوان مرجع داور، مستندات پرونده‌های امنیتی را بررسی و بر اساس آن حکم صادر می‌کند.

ضمن اینکه اظهارات فوق مبنی بر اینکه «نهادهای امنیتی باید سرویس‌دهنده به نهادهای سیاسی باشند»! بصورتی سلیس و شفاف، ماهیت نگاه خطرناک اصلاح‌طلبان به مقوله حکومت، سیاست و امنیت را آشکار می‌کند... نگاهی خطرناک که موجب ظهور قتل‌های زنجیره‌ای، بازجویی‌های خشن و بازجوهای نقاب‌دار در اردوگاه جریان چپ در دهه‌های گذشته شد.

چه اینکه نهادهای امنیتی کشور، جز تأمین امنیت برای همه و حفاظت از تحقق متن و روح قانون اساسی در سایه ولایت فقیه، هیچ وظیفه‌ای در قبال نهادهای سیاسی خرد و کلان ندارند.

***

۱_ mshrgh.ir/۹۱۱۴۱۴

۲_ http://tn.ai/۸۹۳۸۹۰

۳_ mshrgh.ir/۸۴۳۳۲۷

۴_ mshrgh.ir/۸۴۳۳۲۷

۵_ mshrgh.ir/۹۰۹۵۰۰

۶_ mshrgh.ir/۹۰۹۵۰۰

۷_ http://www.irna.ir/fa/News/۸۳۰۹۸۴۰۵

۸_ mshrgh.ir/۹۱۰۵۱۲

۹_https://www.khabaronline.ir/news/۸۲۵۳۳۸

۱۰_mshrgh.ir/۹۱۰۵۱۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 62
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    این را از کدام قوطی عطاری پیدا می کنند باید به حناچی ظریف شکوری راد گفت شما ها سرتان در ابشخور انگلیس است شما... هایی هستیدکه انقلاب بزودی شما را
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      16 18
      نکنه با طرفداری از جواسیس شکوری داره استخدام سرویس های خارجی میشه؟!!!!!!!
    • FD PL ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      17 21
      محیط زیست کم بود شهرداری هم آلوده خواهد شد
    • حسین PL ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      20 12
      سازمان محیط زیست کم بود شهرداری هم آلوده خواهد شد به جاسوسان و الان بحث پایتخت هست و سازمانهای نظامی و دولتی و نظامی هست و بهترین موقعیت برای جاسوسی هست.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      10 7
      آقای حناچی ! با رشوه خواری زیر دستیهایت چه میکنی؟
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      11 7
      مشرق جان عکس آخوندی را دیگه نزن. حتی در کنار دیگری. کسانی که با وزارت راه کار کرده ند میدانند که باند این آدم تا چه حد فاسد بودند
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      7 7
      کاش حضرت آقا دست ما را در داخل باز میگذاشت تا یه خانه تکانی اساسی بکنیم
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    32 42
    مشرق لطفا این بچه دوران جنگ را بگذار کارکنه برای تهران، هی تیتر نزن علیه اش، هرچه باشه بهت از آخوندی، نجفی وافشانی است
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      8 11
      کار کردن برای تهران با زدن این حرفای مزخرف نمیشه!
    • حسین PL ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      9 9
      مهم اینه که رزمنده مانده باشه نه اینکه تغییر کرده باشه و رفته باشه در صف لیبرالهای آمریکا پرست . همونطور که امام فرمود میزان حال فعلی افراد هست.
  • ایرانی US ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    46 3
    درست میفرمایند ما باید از ژاپن شهردار با شرف وارد کنیم و چندسال بهش فرصت بدیم اگر کاری نکرد نیازی نیست خودش از سر شرمساری خودکشی میکنه اما مسولان ما چه بعد از چند دهه دوقورتونیمشون باقی هست
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    33 12
    حناچی: "ما باید قبول کنیم که تجربه تعادل منطقه‌ای در مقیاس کلانشهر را بطور کامل نداریم." و البته باید قبول کنید که شما لیاقت شهرداری تهران را ندارید که اینطور هموطنانتان را نالایق و بی کفایت می پندارید. جالبه که حتی ناسا در پی جذب تحصیل کرده های ایرانی است اونوقت این تازه به دوران رسیده انگ نالایقی به مهندسان ایرانی می زند سرطان تفکر ابگوشت بزباشی ترکان به همه جا ریشه دوانده است. چه کلاهی سر ملت رفته با این دولت تدمیر
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      6 7
      ناسا دنبال متخصص ایرانی است تا در سیستم آنها کار کند نه برای مدیریت . دراین چهل سال عملکرد کدام مدیر نقد شده . تخلف محرز اما این وابسته به اون جناح پسر خاله فلانی داماد فلانی و... از بچه های جنگ آخر کدام اینها نشاندهنده متعهدی می شود متخصص طلبش .
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    45 10
    اقای حناچی از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد شما نگاه به سواد و مدرک قلابی خودتان نکنید که دم در تحویل گرفته اید. بچه های مردم برای قبول شدن در دانشگاههای صنعتی کلی جان به سر شده اند و حسابی باسوادند که اگر چنین نبود کشورهای غربی( که شما سنگشان را به سرتان می کوبید) اینطور در پی جذب این نخبه ها نبودند منتها پورسانت واریزی از قرداد بسته بسته شده به دلار با مهندسان غربی چشم هر مدیری را کور می کند از جمله شما.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      5 1
      البته اونها رو نمیذارن برن سر کار چون بچه های سهمیه دار و رانت دار و آقا زاده هستند و گرنه اونها مهاجرت نمیکردند
  • سید IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    41 16
    فقط می توان گفت: اصلاح طلبان تهوع آور پلشت.
  • محمود US ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    اقای شکوری فرمودند نهادهای امنیتی باید سرویس دهنده نهادهای سیاسی باشند ولی انجا که نیروهای سیاسی ما به نیروهای امنیتی امریکا واروپا سرویس میدند /دری اصفهانی/این قسمت راخیلی با سعه صدربرخورد میکنند امادرمورداینکه اقای ظریف فلان وبهمان کرده اند اکرنبود قدرت سخت ونرم ایران غربیها ظریف را به اطاق مذاکره راه هم نمی دادند فقط لیست خواسته های خود را به اومیدادند وازهمان پشت درمرخسش میکرذند دقیقا همان کاری که با افرادی مهمتر از ظریف میکنند ودرشگفتم گه چطوراقای شکورس این را نمی داند
  • AE ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    29 13
    حناچی با این تکذیبیه خودشو مسخره کرده. در واقع باید عذرخواهی میکرد.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    48 28
    مشکل عمده کشور ما در تمامی سطوح مدیریت است. اتفاقا باید از مدیران زبده خارجی در بسیاری از امور استفاده کرد.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      6 8
      بله دیگه طبق گرای شما اصلاح طلبها پست های مدیریتی رو با حقوقهای نجومی دلاری بدن دست یکمشت جاسوس خارجی و عوامل بیگانه . ای تف
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    17 13
    هر جای دنیا وقتی توی یه مسئله گیر می کنند مغزهای ایرانی رو می دزدند . حالا این آقا می خواد خارجی بیاره
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    نه پس خالیباف خوبه که تهران را به گند کشید
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      15 31
      تو مطمئنی تهران زندگی میکنی!!؟
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 12
      خلایق هر چه لایق. چشم دارند اما نمی بینند گوش دارند اما نمیشنوند این مصداق امثال شماست
    • سید IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      9 13
      ممکن است بگویی گندی که از قالیباف به مشامت خورده است مربوط به کدام مورد از کارهای وی در دوره کاریش بوده است!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      6 8
      یاد رفته, قالیباف جزو بهترین شهردارهای دنیا انتخاب شده بود
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 6
      مستند این پنج سال یه کار بگو این قشر پرمدعا کرده باشند
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      6 5
      قالیباف بی نظیره.
    • سعید ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 4
      خطاب به 8:41، واقعاً واست متاسفم، جنابعالی واقعاً دروغگوی ناشی هستی، و گرنه حداقل چند تا از گندهایی که به قول خودت جناب دکتر قالیباف زده را برای اثبات حرفت نام می بردی، ...
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    30 10
    بازگشت به عصر قجر! مستشاران خارجی را بیاورید تا مثل آن دوران ایران را بچاپند. معلوم است آقایان قولهایی داده اند. والا حقیقت این است که امثال حناچی را باید از ایران بیرون انداخت و کار را به دست مدیران جهادی سپرد. همانها که از هیچ به موشکهای قاره پیما و چرخه هسته ای رسیدند.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    19 8
    خدائی قیافه اش طوریه که آدم دوست داره همون آخوندی میشد شهردار بهتر بود- یه جوری مفتخور نشون میده
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    6 9
    وقتی حرف زدها آدم دوست داره بگه کاش همون ... آخوندی میشد شهردار
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    12 9
    چه بخواهیم قبول کنیم چه نه!،،،،،. مشکل کشور در مدیریت است ونمونه ان در دو مورد کیروش در فوتبال و ولاسکو در والیبال کاملا نشان دهنده مطلب است پذیرش واقعی مشکل ۵۰ در صد حل مشکل است اقایان.
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 7
      پس چرا المان به دور دوم جام نرسید؟پس چرا عربستان و مصر و بقیه که پول و امکانات زیاد داشتند و مربی خارجی به دور دوم جام نرسیدند؟ مگر کیروش چه گلی زده اگر مایلی کهن هم مربی بود همین نتایج را با یکی دو گل بیشتر و کمتر به دست می اورد
  • آرمانی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    14 0
    مرگ بر طالبان. سر مار پاکستان است. باید سر مار را قطع کرد.
  • حسین نوری US ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    22 9
    آقای شکوری راد متاسفانه شما نه شکور هستید و نه راد! شماها کشور ما را و انقلاب اسلامی را به اینجا کشانده اید که قاطبه مردم در تامین معاش روزانه دچار مشکل شده اند توجه کنید کشور ما تنها کشور جهان است که نه تنها بدهی به هیچ کشوری نداریم بلکه پولهای زیادی از بیت المال این مملکت در بانکهای خارجی بلوکه شده است شما لطفا ساکت شوید و یادتان باشد که جرم حامیان جاسوس ها کمتر از خودشان نیست و بقول معروف داغی را وقتی در آتش گذاشتند دزد و هیز خبردار میشوند یادتان باشد که باید پاسخگوی این حمایت هایتان از جواسیس خائن باشید
  • US ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    8 3
    خدا همشونو لعنت کنه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    15 14
    شما که برای تیم کبدی ایران متخصص خارجی میارین برای اداره بهتر شهر تهران ضروری است.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    27 11
    عین دوره ی قاجار که مستشار از خارج میومد
    • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 6
      اره جوونای نخبه ام میرن همون خارج برا اون خارجی ها کار میکنن!!! کشورم از اینجا رونده از اونجا مونده!!!!
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    31 13
    آقای حناچی !!! سردار معزز قالیباف که 12 سال تمام با تمامی کارشکنی ها و سنگ اندازی ها و اتهامات رنگارنگ دولت های فخیمه (مهر ) و ( به اصطلاح تدبیر ) !!! یه بهترین وجه ممکن تهران بزرگ را اداره کرد ( چیزی که شماها از انجام آن عاجزید ) ، از کره مریخ نیامده بود ، غش کرده الطاف کدخدا و نوکرانش نبود ، فقط انقلابی ، مردمی و از جنس ابرانی غیرت مند بود ، از جنس همان هایی که مردانه و شجاعانه هشت سال با گوشت و پوست و استخوان در مقابل جهان استکبار ایستادند و شما افساد طلبان فرسنگ ها فرسنگ با این فرهنگ بیگانه اید !!!!
  • مهدی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 4
    شما که حناچی بلد نبودید چرا آمدید مگر کسی کاری بلدنیست مگر نباید آن کار نکنید کسی که گواهینامه نداره نباید رانندگی کنه شما هم که بلد نبودید خیلی بی جا کردید آمدید دیر نشده برو.
  • بهرام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    17 4
    این بندگان خدا به عجز و ناتوانی خود در اداره مملکت اقرار دارند!!!! بیایید قبول کنیم نمی توانند!!!! حالا شهرداری و نعمت زاده و ... به زبان آورده اند بقیه هم دلشون میخواهد و خجالت میکشند از رئیس جمهور گرفته تا نگهبان دم درشون!!!!؟ من یه پیشنهاد دارم ، اینکه کل دولت دمکرات‌ها در آمریکا الان بیکارند ، منتخبین ما هم تا ۱۴۰۰ سرکارند!!! عزیزان ما در دولت هم بلدند خوب مذاکره کنند !!! چه اشکالی دارند برن با خانم هیلاری مذاکره کنند بیاد بجای رئیس جمهور کار کنه !!! هیئت دولتش هم بیاره!!! اینا هم که قرار تا ۱۴۰۰ باشند بعنوان زیر دست کارآموزی کنند کار یاد بگیرن!!!؟ میدونید چی میشه !!!؟ تحریم‌ها برداشته میشه!! سرمایه دارها میان!!! اووه گل و بلبل میشه!!!تازه مجلس هم می‌تونه کمتر از بیست دقیقه قانونشو تصویب کنه !!!؟ اگه بیست و چهار میلیون منو لایک کنند من ۱۴۰۰ کاندید میشم !!!! چرا می‌خندید!!!؟ خودتونو مسخره کنید!!!؟ همین کارا می کنید که امثال من و نعمت زاده و حناچی و روانی و... فردا پا میشیم می ریم خارج، میشیم اپوزیسون دیگه!!
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 1
    جوری جرف زده که انگار کوچه پس کوچه ای لندن را بهتر از تهران میشناسه مسئلشون شهر و شهرداری و تخصص و این حرفا نیست مسئله سیاسی جناحی دارند
  • احمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 4
    باید توازن بین واردات وصادرات باشد لذا پیشنهاد می شود کلیه مدیران اجرایی باتفکر آقای حناچی را به خارج از کشور صادر ودرصورت نیاز ونداشتن مدیر لایق درداخل ازخارج مدیر وارد کنیم
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 3
    اطلب العلم ول بالصین
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 3
    خیلی عجیب نیست . در علم گفته اند تناسب بین دو چیز عند العقلا از اهمیت واجبات الهیه است. ادمهای احمق همیشه دارای حماقت هستند هیچ موقع حرف حکیمانه از انها صادر نمی شود. اقای جناجی تبریک عرض می کنم فاقعل ماشئت ان الله لبالمرصاد .
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 4
    ذاتا غرب و غربگراها بدون غوغاسالاری و هرج و مرج بازی نمی توانند زندگی کنند/ پیشرفت ها ربطی به غوغاسالارها ندارد/ مث اینجا و قدرت اول موشکی و ستاره خلیج که ربطی ب اینها نداره/ حنای بی رنگ حناچی هم رنگ موهای رنگین قالیباف را غالب نمیشه/ کارامد جهادی/ پرکار/ مبارز با 4درصدی ها/
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 2
    همین الان هم برخی مدیران این دولت خارجی هستن کسی که خانوادش در کشور غربی زندگی می کنن درس می خوانند سر کار می رن سرمایه گذاری می کنن و خودش هم با سوگند وفاداری تا پای جان برای منافع ملکه تابعیت اون کشور ها رو گرفته ایرانی نیست
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    7 2
    بعداز جاسوسان محیط زیسیت اینبار نوبت نفوذی های اماده خیانت به کشور در قالب مهندسان خارجی در شهرداری.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 4
    به عنوان یه مهندس مملکت که همکارامو میشناسم میگم استخدام مشاور خارجی بهترین کاره
  • خودی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 4
    کیروش یه مدیر خارجی هست که خوب کار کرد مدیران خارجی دیگه هم همینطور حرفه ای هستن تو کارشون
  • SE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 2
    گذشت زمانی که هر حنای بی خاصیتی رو به مردم قالب میکردبد. عرضه مدیریت نداری، بجای توهین به ملت، ایران گرد کن بزن به چاک تا کار بلدها جایت را بگیرند
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 0
    دمت گرم وقتی مدیر و مسئول و مهندس لایق ندارم باید از خارج بیاوریم یه پل می سازند خراب می شود جاده می سازند سه روزه اسفالتش کنده می شه و غیره چه عجب یکی حرف حساب زد اگه از اول مدیر و مسئول لایق داشتیم وضعمون این نبود با این همه ثروت
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 2
    شکوری راد من تو رو می فهمم از کجا سوخته ای. نگران نباش در آمریکا تا بیست سال پیش سیزده نهاد امنیتی موازی با هم وجود داشت که بعضا" نظرهای متفاوت راجع به یک موضوع داشتند. مهم اینه که در دنیای فعلی، و برای کشوری مثل ایران که دشمنی مثل آمریکا و صهیونیستها و آل سعود در خارج و منافقین و فتنه گران را در داخل دارد یک نهاد امنیتی کفایت نمی کند. شما نگران نباش این دونهاد از وفاداران و مومنین به انقلاب اسلامی هستند که رو دست ندارند.
  • SE ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    7 1
    شما اسهالیستها بی خاصیتِ پر مدعا که بعد از 40 سال اظهار عجز از مدیریت امور می کنید و رسیدید به واردات مدیر از خارج در حالیکه مدبران و فرماندهان گمنام و بی اعای دفاع مقدس و عرصه صنایع دفاعی، کشور را از مستشار و تجهیزات نظامی و دفاعی بی نیاز کرده و جرات تعدی را از دشمن گرفته اند. شما بی عرضه ها سر سوزنی شبیه آنان نیستید.
  • SE ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    11 2
    ای خاک، ای خاک، ای خاک دریاب این بی عرضگان پر مدعا را
  • علی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 1
    اکنون باید چکار کرد مسئول داخلی یا خیانت کار است یا جاسوس اجانب یا کار خراب کن این ملت مرتکب چه گناهی شده اند که گیر این اقایان افتاده اند خدا به حق شهدا خودش راهکاری جلو ی پای این ملت قرار دهد وگرنه این بی وجدانها ملت و مملکت را به خاک سیاه و وابسته به اجانب می کشانند
  • احمد ح IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 2
    تا به کی بایستی شاهد اظهار نظر های ساختار شکنانه ی این افرد باشیم آیا در کشور مرجعی یا قانونی برای برخورد با این تحلیلهای غلط وجود ندارد که اینگونه بی محاوار به ارکان رکین انقلاب توهین و جسارت می کنند و آب در آسیاب دشمن میریزند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 1
    منافق بوده یعنی سالها مدیر ارشد کشور؟
  • ایرانی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 1
    یکی بیاد به من بگه چطوری طرف عضو مانفقین بوده و خانواده اش تروریست و قاتل و ... بودن و سالها هم مدیر کشور بوده ؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 2
    حانچی زود خودتو باختی .به نیروی خودمون تکیه کنیم تا ذلت پذیر نشیم دیدی در قضیه برجام کثیف چطور دولت مردان ما عق مردم شدند .مواظب باش گول اشرار داخلی رو نخوری .
  • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 2
    مثل قالیباف تهران زیاد داریم اما اینها کسی که فقط از خارج بیاد رو خوب ...
  • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    5 2
    حیف تهران که افتاده دست اینا همزمان که قالیباف تهران رو میساخت و آباد میکرد شهر های دیگه هم با الگو گرفتن از تهران آباد میشد اما حالا چی
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 5
    شما كه همه را عامل انگليس مي دانيد به شناسنامه خودتان نگاه كرده ايد؟
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 1
      البته همه عامل انگلیس نیستن بعضیا هم وابسته به موساد و سیا هم هستن خدا لعنت کند هر کس را که به کشورش خیانت میکنه!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    5 0
    حرفش درسته . وقتی چیزی بلد نیستیم چقدر بایدآزمون و خطا کنیم و هزینه بدهیم آخرش هم درست نشود ؟؟ یکروزی این پول ها تمام میشود و اتیوپی عزیز میزبان ماخحواهد بود
  • جوادی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 1
    من با نظر اقای حناچی صد در صد موافقم . وقتی آنها خودشان هم به ناکارآمدی خودشان اعتراف دارند شما چرا اعتراض می کنید ؟ بله باید مدیر خارجی آورد . خارج از دایره مدیریت اصلاح طلبانی که حتی توانایی مدیریت یک شهر را ندارند تا چه رسد به یک کشور.... . برای این کار خوب است تا آقایان از جناب آقای قالیباف خواهش کنند تا گره کور این مدیریت را باز کنند چون آقای قالیباف هم خارجی است البته خارج از چرخه مدیریت فشل اصلاح طلبی . ایشان قادر است تا در کوتاه ترین مدت همه کار های به زمین مانده دو سال اخیر شورای شهر و شهرداری تهران را اصلاح حقیقی کند . نه اصلاح قلابی .... حزب الله آماده صدور مدیر توانمند به جرگه اصلاح طلبان ناتوان است . بسم الله
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    5 2
    بزودی پس از پایان دولت که به گند کشیدند نوبت محاکمه همه اینها می رسد به جرم خیانت
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 2
    این حناچی به درد شهرداری نمی خوره قیافه اش اینومیگه ولی گوش شنوا کو چند سال دیگه مردم تهران خواهند فهمید چی به سرشون آمده
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 2
    معلوم شد غربزده ها خود باخته هم هستند جناب شهردار از راه نرسیده بگذار عرقت خشک بشه بعد وارد معقولات بشو حتما شنیده ای که تب تند عرق سرد میاره !
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 1
    احتمالا این اقای حناجی دو تابعیتی یا اینکه پسر و یا دخترش اونطرف هستند هنوز بر کرسی تکیه نزده دم از خارجی ها میزند تحریم که کردند یک نفر هم بیارید از داخل تحریم کنند تا هر جه اونطرفی ها میخواهند انجام بدهند
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    1 1
    ا برای تیم ملی میرویم، مربی خارجی می‌گیریم... مگر شهرسازی کشور از تیم ملی کشور کمتر است!؟ عالی عالی عالی عالی عالی
  • سربدار IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    2 1
    بنده تعجب می کنم شورای شهر که این همه هارت پورت می کند انتخابش همین بود که به عالم اعلام کنیم ما آدم درست حسابی نداریم و درست حسابی نمی شویم می فرماید «برو کار می کن مگو چیست کار/ که سرمایه جاودانیست کار » برای شورای شهر افت داردکه این همه آدم نشسته اند فقط گل و بلبل می گویند و می شنوند آدمی انتخاب می کنند آبروی همه تان را می ریزد و آبروی کشور را هم می ریزد پس در نتیجه انتخابتون درست نبوده و مردم تهران را به سخره گرفته اید آیا در شورای شهر آزاده ای نیست از خدا بترسد زبان به حقیقت باز کند و پته اینها را بیرون بریزد بنده نمی دانم مردم تهران چه گناهی کرده اند دچار همچین شورایی شده اند
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    4 1
    وقتی بصورت فله ای می روند توی شورای شهر نتیجه همین است . بلاتکلیفی - رانت - سردرگمی - اتلاف وقت - اتلاف منابع و.............
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 1
    چه زود میز ریاست گرفتش و فهمید که میتونه کارنکنه ولی بخوره
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    1 0
    خدا لعنت بکنه اخوندی رو .
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    0 0
    شما عرضه مدیریت نداری بیخود کردی اومدی مسئولیت قبول کردی. البته شما مقصر نیستی. مقصر کسانی هستند که به امثال شماها رای دادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس