هاشمی طبا

هاشمی‌طبا: منش دولت خیلی انقلابی نیست که بتواند کار را آن‌طور که لازمه مملکت است پیش ببرد

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

دولت در زمینه سیاسی و مسائل بین‌المللی هیچ اختیاری ندارد!

«عیسی کلانتری»، رئیس سازمان محیط زیست و از فعالان اصلاح‌طلب، در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز در مقام دفاع از روحانی گفته است:

«آقای روحانی با محدودیت‌های زیادی مواجه بوده است. این در حالی است که در کشورما وضعیت اقتصادی از جنبه‌های مختلف با مسائل سیاسی ارتباط دارد. با این وجود دولت در زمینه سیاسی و به خصوص مسائل بین‌المللی هیچ اختیاری ندارد. دولت آقای روحانی در صورتی می‌توانست ساختارهای اقتصادی کشور را ترمیم کند که از اختیارات کافی سیاسی برخوردار بود.»[۱]

*این سطح از فهم نادرست سیاسی و کم‌فهمی از عقلانیت حکومتی جای تأسف دارد.

و البته بلیه این «دوستان نابلد»! از آنرو دامان دولت آقای روحانی را گرفته است که رئیس‌جمهور قصدی برای توبه از پیرسالاری را ندارد.

بی‌اختیار بودن دولت در جمهوری اسلامی بهانه چندین و چند ساله اصلاح‌طلبان است.

بهانه‌ای که همواره در پس شکست پروژه‌های سیاسی خود، قصد می‌کند تا انگشت اتهامات را به سمت رهبری نظام برگرداند و از این بگوید که اگر هم دولت در تحقق لوبیای سحرآمیز خود در قضایایی مثل جامعه مدنی یا برجام توفیقی نداشته، اینها به دلیل بی‌اختیاری دولت بوده است و تصمیمات در جای دیگر و توسط دولت در سایه (بخوانید رهبری نظام) گرفته می‌شود!

این در حالیستکه اولا همه می‌دانند مقولاتی مثل برجام، چیزی جز خواسته و اصرار شخص رئیس‌جمهور روحانی و یاران او نبوده است و اساساً نظام اسلامی هم هیچ خوشبینی یا موافقتی در این باره نداشت.

ثانیاً آقای روحانی اگر اختیاری نداشته پس چرا ۲ دوره کاندیدای ریاست جمهوری ایران شد!؟

ثالثاً اعضای ستاد مشترک اعتدال و اصلاحات باید توضیح بدهند که آیا منظورشان از بی‌اختیاری دولت، تمنّای مستمع‌آزادی دولت است یا مفهوم دیگر!؟ چیزی که طبیعتا در هیچ نظام سیاسی در دنیا میسور نیست و حتی رئیس‌جمهور آمریکا هم مستمع‌آزاد نیست و بابت خبط و خطای خود مؤاخذه و محکوم می‌شود.

و رابعاً بایستی توضیح خواست که در زمانی که آقای روحانی بابت برجامش نامه تبریک می‌نوشت، به مردم وعده می‌داد، از این می‌گفت که مسئولیت مذاکرات با من است و بر خلاف رهبری تأکید می‌کرد که نسبت به مذاکرات خود خوشبین است؛ چرا کسی از بی‌اختیاری دولت چیزی نمی‌گفت...

فی‌الجمله به نظر می‌رسد رویه شوم «مقصّرتراشی» اثر مورد نیاز را برای اعضای ستادی برجام نخواهد داشت.

***

هاشمی‌طبا: منش دولت خیلی انقلابی نیست که بتواند کار را آن‌طور که لازمه مملکت است پیش ببرد

«مصطفی هاشمی‌طبا»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا درباره رئیس‌جمهور روحانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور دچار مشکل کمبود آب است، ادامه داد:

باید مجلس ما تمام کوشش‌اش را برای حل مشکل آب و تغییر شیوه کشاورزی می‌کرد و دولت هم دنبالش می‌رفت اما این اتفاق نیفتاده و آقای روحانی هم همین‌طور نشسته و چاه‌ها دارند خشک می‌شوند و آب سدها پایین‌تر می‌روند. پس مجموعه‌ای از سیاست‌گذاری‌ها در مجلس و اراده دولت و منش آن وجود دارد که باید کارها را پیش ببرد.

او تصریح کرده است:

به نظرم منش دولت خیلی انقلابی نیست که بتواند کار را آن‌طور که لازمه مملکت است پیش ببرد.[۲]

*ما قضاوت درباره اظهارات هاشمی‌طبا که خود از حامیان شماره یک دولت رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات بود را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

قابل تأمل آنکه هاشمی‌طبا حتی در این عرصه مهم به یک رقیب مهم دولت که در نگاه مردم با صفت مدیریت جهادی و انقلابی شناخته می‌شد و می‌توانست کار را آنطور که لازمه مملکت است پیش ببرد نیز به شدت تاخت و حتی پس از انتخابات حتی از نواختن و سرزنش او دست برنداشت.

او مدت‌ها پس از انتخابات در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا و در کنایه به احتمال رئیس‌جمهور شدن نظامی‌ها گفته بود:‌ همین موارد که در انتخابات گذشته شرکت کرده‌اند وقتی که سوابقشان را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهیم مشاهده می‌کنیم که چقدر بی‌حساب و کتاب اقدام کرده‌اند.[۳]

***

نظر ۳ عضو اصلاح‌طلب شورای شهر درباره عملکرد ۲۹ ساله رهبر انقلاب

روزنامه رسالت، در شماره یکشنبه گذشته خود، صحبت‌های تعدادی از فعالان سیاسی کشور درباره عملکرد ۲۹ ساله مقام معظم رهبری را منتشر کرده است که سه تن از این افراد، از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران هستند.

«محسن هاشمی»، در این باره گفته است:

آیت الله خامنه‌ای در سه دهه سکانداری انقلاب اسلامی، دارای ویژگی های برجسته و منحصر بفردی بوده است که اگر فقط بخواهیم به یک ویژگی ایشان اشاره کنیم، می‌توان "تدبیر حفظ ملک" را یکی از خصوصیات برجسته ایشان به‌شمار آورد. بارها در طول سه دهه رهبری ایشان، حوادث و رخدادهای خطرناکی کشور را تا مرز درگیر شدن در جنگ ومناقشه بین المللی پیش برد که تدبیر و دوراندیشی ایشان مانع آسیب دیدن کشور گردید.

«محمدجواد حق‌شناس» ، هم در این باره می‌گوید:

بی تردید مقام معظم رهبری یکی از موثرترین شخصیتهای سیاسی در سطح منطقه و بین الملل در چند دهه گذشته بوده است که نکته سنجی، شناخت و هوشمندی سرشار نسبت به فضای سیاسی داخلی منطقه ای و بین المللی و ثبات قدم و استواری در اهداف و سیاستها از ویژگی های بارز ایشان می‌باشد.

«شهربانو امانی»، عضو دیگر شورای شهر تهران است که پیرامون عملکرد مقام معظم رهبری تصریح می‌کند:

یکی از مولفه‌های مهم مدیریت رهبر انقلاب در طول سی سال اخیر حمایت از تولید ملی و عدم وابستگی اقتصادی بود. موضوعی که حتی در دوران ریاست جمهوریشان هم بر آن تاکید داشتند. اقتصادی که تمامی توان در جهت حمایت از تولید ملی قرار گیرد و از اقتصاد تک محصولی وابسته به  نفت پرهیز شود. از دیگر ویژگی های مدیریت کلان رهبری حمایت از دولت‌ها از هر طیفی بوده است که نظرات راهبردی در حمایت از دولت ها می دادند. از سوی دیگر حمایت از دولت‌های مستضعف و تحت فشار بیگانگان از دیگر ویژگی های مدیریت ایشان است. حمایت از حقوق زنان و خانواده همواره مورد  تاکید ایشان بوده و قوانین حمایت از زنان و خانواده را به خصوص در سخنرانی شهریور ۱۳۷۵ در جمع مردم استان آذربایجان مورد اشاره قرار دادند.[۴]

*گفتنیست روزنامه رسالت در حال تجربه دوران جدیدی از مدیریت است و به تازگی، محسن پیرهادی، از چهره‌های اصولگرا و عضو سابق شورای شهر تهران، مدیر مسئولی این روزنامه را بر عهده گرفته است.

***

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۲۳۳۶۴

۲_ https://www.isna.ir/news/۹۷۰۳۲۰۰۸۷۱۸/

۳_ mshrgh.ir/۸۴۷۳۹۳

۴_ http://www.resalat-news.com/newspaper/item/۲۲۲۱۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    94 99
    «عیسی کلانتری»، رئیس سازمان محیط از کسانی که با یه مشت چاسوس نشست و برخواست کردن چه انتظاری هست
  • کمالی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    54 31
    این عیسی کلانتری همونه که بعد از نتیجه آرای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با چادر به سر فرار کرده بود؟ کی برگشته به کشور!؟
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    27 5
    کلانتری چندسالشه مگه اینقدرخم نشسته!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    55 28
    دولت فقط در تحمیل برجام به کشور و بتن ریزی یه صنعت هسته ای اختیار داشت !
  • مهدی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    35 9
    این سه عضو که هیچ ، همه اصلاح طلبان اصلا به فکر کشور نیستند فقط به فکر دوزدی و پر کردن جیب خود هستند و پنج سال است که کشور معطل کرده اند و همه چیز قیمتش سر به فلک کشیده اصلا انگار اینها خبر ندارند اصولگرا ها هم مثل اینها دوزد هستند دست به دست داده تا این کشور را خراب کنند.
  • سجادحسيني ياسوج US ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    36 17
    البته كه اين دولت دچار بي اختياري هست .....البته بي اختياري ادراري!!!!!...اخه از بس پير پاتالها نميتونن اختيار داشته باشن يااز پيري وبدنبالش پروستات هست يا از uti(عفونت )اين الودگي داره الودگي وعفونتش هم ناشي از حضور اصلاح طلبان الوده هست
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    47 24
    حقیرتر و احمقتر از این که هنگام شکست پروژه های سیاسی, کافه را بهم بریزی و بگویی من اختیاری نداستم و هرچه کرد رهبری کرد...
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    21 12
    ] چهره طرف نشان می دهد که...به مملکت است
  • فکور IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    39 28
    این جماعت هر جا کم می آورند می گویند اختیار نداریم سی سال است دلت در دست شما بی سوادها است که با دروغ و جو سازی دولت و همه امکانات آن را بالا کشیدید و فاصله طبقاتی و زندگی اشرافی بوجور آورده و ترویج کردید و به مردم خیانت کردید.
  • محمد1 IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    34 20
    منجلاب متعفنی که خانم ابتکار درست کرده و محل بزرگترین جاسوسی های کشور بوده است عقل آقای کلانتری را زائل کرده است گویا ایشان در این مملکت زندگی نمی کنند که ببینند که کُوس رسوائی برجام نافرجام آقای روحانی بر هر کی و برزنی به صدا درآمده است
  • حسن IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    28 17
    آقای کلانتری بیرون امدن این ارجیف از حلقوم شما وتطهیر کردن دولت منفعل که این روزها ملت شاهد عملکرد آن هستند وسوابق عملکردی شما وحمایت شمااز جاسوسان کاملا قابل انتظار است وچیز جدیدی نیست. اما مطمئن باشید با این حرفها جایگاه ولایت که در قلب ملت است روز بهروز مستحکم تر می شود. کمی به خود آیید.
  • حامد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    8 9
    هاشمی طبا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؟!!!اشتباه نمی کنید ؟
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    20 19
    تعریف اصلاح طلبان از رهبری مثل تعاریف معاویه از امیرالمومنین است. نظر خوب هرگز به اندازه عمل خوب مهم نیست. عمل خوبی که جز در فتنه ندارند متأسفانه.
  • ماهان IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    16 12
    آقای پیر هادی جوانی دنبال مطرح شدن است در شورای شهر برای رای دادن باشهردارمعامله میکرد وسابقه خوبی ندارد این بابا کجاش اصولگراست
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    25 14
    نمیدانم آقای کلانتری با چه رویی این حرفها را میزند. 8 سال در دوره مرحوم هاشمی وزیر کشاورزی بود و هر سال یا سیب زمینی گران میشد و یا پیاز. اقلا عرضه نداشت که این وضعیت را بهبود ببخشد. حالا آروغ اصلاح طلبانه میزند.
  • کامران ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    18 32
    اتفاقا حرف اقای کلانتری درست است .چرا خودتان را به در و دیوار میزنید
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
      19 7
      باید درست باشد با این برجامی که زاییدن خخخخ
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    23 8
    واقعا حضرات اصلاحاتطلب که روی کار آمدند با تمام وجودشان................تو این مملکت.بخدا مردم دارن همه چیزیشان را ازدست می دهند حتی دینشون را.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    25 17
    دراین دولت شاهد گسترش نفوذ وجاسوسی گسترده هستیم.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    15 12
    مقام معظم رهبری هیچ نیازی به اراجیف افسادطلبان ندارد! اینها در واقع خودشان را با این حرفهای منافقانه تطهیر می کنند!! راست و دروغ افسادطلبان را باور نکنید!! باید صبر کرد و دید پشت پرده این چاپلوسی های افسادطلبان چیه؟!
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    17 3
    آقای کلانتری دولت اختیاری ندار که این همه خیانت و شر راه می داندازه اگر اختیار می داشت می کرد؟ جل الخالق، علی برکت الله
  • م.ن IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    15 6
    این آقایان اصلاح طلب می خواهند چه چیزی را اصلاح کنند . انفعال شان در مقابل آمریکا کافی نبود .تحمیل این همه هزینه در بر جام برای مملکت کافی نبوده ؛ این همه حقارت برای کشور ایجاد کردند بس نیست .چرا این همه دروغ می بافند چرا بعد از 5سال لاف تورم 7درصد می زند مگر یاران روحانی خبر از بازار ندارند.و ....
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    13 9
    صد رحمت به دولت خاتمی. حداقل ملت فهمیدند چطور دولتی است. اما این دولت واقعاً خبیثانه عمل می کند.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    17 5
    شک نکنید این ماسونها همونائی هستن که همواره کشور ایرانو درصد ساله اخیر دودستی تحویل استعمارگران جهانی داده اند واالانم بدون شک ایرانو تحویل امریکا واسرائیل والسعود خاهن داد .وتاکنونم 60 درصد درزمینهای فرهنگی واقتصادی وبعضا سیاسی موفقیت بدست اوردن وشدیدا درمجلس خاسته های شیطان بزرگو تصویب میکنن وکسیم نیست که ازانقلاب ودستاورداش حمایت کنه.
  • ایرانی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    20 8
    لعنت بر خاتمی و دولتش که تمام این کثافت کاریهای سیاسی از دوره اون شروع شد.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    2 0
    دولت اختیار نداشت این همه قرارداد محرمانه امضا کرده! وای به حال اینکه اختیار داشت...!! و نکته بعدی هم اینکه دولت مسئوال قوه مجریه هست و تعین سیاست های کلی نظام(از جمله سیاست خارجی) مربوط به رهبری میشه...
  • محمود IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    7 2
    دروغگو‌تراز‌روحانی‌جهانگیری‌ونوبخت‌مادر‌نزاده‌اگر‌مدیریت‌رهبر‌نبود‌بخدا‌ایران‌نبود‌خدا‌کنه‌این‌چن‌سال‌تموم‌بشه‌ومردم‌وانقلاب‌یه‌نفس‌راحت‌ازدست‌شما‌اشراف‌گراها‌بکشه‌من‌پنچ‌کلاس‌بیشتر‌سواد‌ندارم‌ولی‌از‌چهره‌اینها‌معلومه‌چکاره‌اند
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    5 0
    آقای کلانتری حالا که شکست خوردید ادعا می کنید که اختیار ندارید وقتی که به منتقدین توهین میکردی که بیسوا د و توسری خور و کاسبان تحریم و دهها توهین دیگر امروز را نمیدیدید که فردایی هم هست و باید جوابگو باشید اما بدانید با همه تبلیغت و ترفنها نمیتوانید از زیر بار مسدولیت خود فرار کنید دلار را به عرش بردید ریال را به فرش رساندید و سکه را به آسمان رساندید حالا دارید فرار می کنید روزی مردم همه حرفهای دولتی ها را از صدا و سیما بصورت مستند خخواهند دید و روزنامه ها و پیام رسانهایی که شیطنت کردند و به چه کسانی وابسته بودند افشا خواهد شد منتظر بمانید که رفتن همه شما هم قطعی است هم خیلی زود فرا خواهد رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس