محمدرضا عارف نمایه

سرمایه اجتماعی عارف کم شده و باید قید انتخابات ۱۴۰۰ را بزند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

پیشنماز خاص برای جریان خاص

به تازگی تصاویری از سخنرانی و اقامه نماز جماعت احمد خمینی، فرزند حسن خمینی، فرزند یادگار امام (ره) در شهر قزوین منتشر شده است.

در این تصاویر همچنین دیده می‌شود که حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی، از چهره‌های مشهور اصلاح‌طلب در کنار چند روحانی معمّر دیگر و چند نفر دیگر، به احمد خمینی اقتدا کرده و مشغول نماز جماعت هستند.

این افراد همچنین در تصویری دیگر نیز پای منبر احمد خمینی مشاهده می‌شوند.

*صد البته اقتدای این افراد به شخص کم سن و سالی از خانواده حسن خمینی و یا نشستن پای منبر و سخنان او، به لحاظ شرعی و در ظاهر امر ایرادی ندارد.

اما نکته اینجاست که این معمّرین و امثال حجت‌الاسلام علیخانی، آیا طبق عادت به سایر ملبّسین جوان نیز اقتدای جماعت می‌کنند و به سخنانشان گوش فرا می‌دهند یا اینکه این امام جماعت خاص از امتیازات ویژه‌ای برخوردار بوده است!؟

گفتنیست، برگزاری مراسم عمامه‌گذاری اختصاصی و خارج از سنت‌های معمول طلبگی برای احمد خمینی که چندی قبل با حضور چهره‌های جریان چپ و افراد حاشیه دار برگزار شد، موجی از انتقادات را برانگیخته است.

***

سرمایه اجتماعی عارف کم شده و باید قید انتخابات ۱۴۰۰ را بزند

«علی صوفی»، فعال اصلاح‌طلب و از وزرای دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با سایت نامه‌نیوز درباره فعالیت‌های محمدرضا عارف و اینکه گفته می‌شود او قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ را دارد، گفته است:

آقای عارف قبل از انتخابات مجلس دهم نگاهش به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود اما بعد از ورود به مجلس سرمایه اجتماعی‌اش تنزل یافت و طبعا طرح این بحث ضعیف شد.

او همچنین تصریح می‌کند:

در کل، این موضعگیری های آقای عارف الان اقتضایی است و در وضعیت فعلی همه در حال موضعگیری و اظهارنظر درباره مسائل مختلف همچون رفع حصر، عدم انحصار در پیام رسان ها و حفظ برجام هستند و نمی توان این را ویژه برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تلقی کرد. در مجموع آقای عارف باید بیشتر به فکر انتخابات مجلس سال ۹۸ باشد تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰.[۱]

*کنایه‌های اصلاح‌طلبان ستادی به عارف تمامی ندارد...

برخی معتقدند علت این کنایه‌ها آنست که چپ‌ها عامل ناکامی‌های خود در مجلس و مثلاً حضور نداشتن در ریاست قوه مقننه را عارف می‌دانند و از بابت مدیریت او بر فراکسیون امید هم ناراضی‌اند.

چندی قبل بود که احمد حکیمی‌پور، یکی از چهره‌های جریان خاص در همین رابطه گفته بود که عارف یک رکورد تاریخی برجای گذاشته و با اینکه نفر اول انتخاب تهران شده اما نتوانسته(یا نخواسته) هیچ پستی را در مجلس احراز کند. [۲]

حمیدرضا جلایی‌پور، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز سال گذشته طی اظهاراتی تأکید کرد که عارف در مجلس ضعیف عمل کرده و نتوانسته تمام راهیافتگان نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان را در مجلس حفظ کند. [۳]

با تمام این سخنان اما گویا آقای عارف بدش نمی‌آید در انتخابات سال ۱۴۰۰ شرکت کند. این در حالیستکه او تجربه انتخابات ۹۲ و کنار رفتنش به دستور اصلاح‌طلبان (به دلیل رأی نداشتن) را هم دارد و گویا از این انتقادهای گاه و بیگاه اصلاح‌طلبان نیز قصد درس گرفتن ندارد.

***

علوی‌تبار: به‌خاطر اصلاح‌طلبان است که به ایران حمله نمی‌شود!

«علیرضا علوی‌تبار»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با شماره شنبه گذشته روزنامه اعتماد در اشاره به جریانات برانداز و نسبت آنها با اصلاح‌طلبی گفته است:

«کسانی که می گویند اصلاح‌طلبان خواهان وضع موجود هستند از این گله دارند که چرا اصلاح طلبان روش‌های خشونت آمیز را محکوم می‌کنند و مقابل مداخله خارجی می‌ایستند و موضع دارند. آنها این دو روش را کارآمدتر و سریع‌تر می‌دانند. البته اصلاح‌طلبان به دنبال تغییرات یک‌شبه نیستند. می‌دانیم که تغییرات اجتماعی معمولا کند صورت می‌گیرد، به خصوص اگر قرار باشد با خشونت ترکیب نشود. آنها می‌خواهند تغییرات، ناگهانی رخ دهد. این مساله با امنیت ملی و موقعیت سیاسی و جغرافیایی ما متناسب نیست. در شرایطی که فشارها بر ایران زیاد است، حضور اصلاح‌طلبان در داخل کشور مشروعیت حمله خارجی به ایران را از بین برده است. اگر اصلاح‌طلبان از قدرت خارج شوند، بهتر می‌توان حمله کشوری خارجی را توجیه کرد.»[۴]

*اظهارات علوی‌تبار در حالیست که تا پیش از این عنوان می‌شد چیزی به نام رفع تهدید و سایه جنگ اثر «برجام روحانی» است!

ادعایی که البته با علنی‌شدن شکست توافق هسته‌ای و خروج آمریکا از برجام نیز اثری از آن نیست و بیان‌کنندگان آن، ترجیح می‌دهند اشاره خاصی به حرف‌های ۳ سال قبل خود نداشته باشند.

صحبت علوی‌تبار البته حاوی تأملات بیشتری است...

این چه تغییری در ساختار سیاسی ایران است که با عملگری اصلاح‌طلبان محقق می‌شود و دشمن هم با آن هم‌راستا است!؟

اظهارات این فعال جریان چپ در عین حال در مغناطیس این حقیقت قرار دارد که جریان خاص بر خلاف ادعای خود مبنی بر دوری از براندازی و خشونت اما نه تنها سابقه خوبی در ۲ فتنه ۷۸ و ۸۸ بر جای نگذاشته بلکه گِرای حضور خیابانی و حتی حضور میلیونی را هم در اعتراض به نظام به مردم داده است...

کما اینکه این شخص آقای علوی‌تبار بود که چندی قبل طی اظهاراتی در یک نشست با اشاره به ضرورت حل مشکلات گفته بود: بگذارید با صراحت بگویم که اعتقاد ندارم که زمان زیادی داریم. فکر می‌کنم نقطه عطفی در ایران در حال اتفاق‌افتادن است و ایران نیاز به یک تغییر بنیادین دارد.

و تأکید کرده بود: وضعیتی طوری است که من به‌شدت ترسیده‌ام؛ نه به دلیل تظاهراتی که از سوی در حدود ۱۱۰ تا ۱۵۰هزارنفر شده است. البته آنها هم مردم هستند و حق اعتراض دارند، ولی اتفاق بزرگی نیست. یادتان باشد ما در همین تهران تظاهرات سه‌میلیونی مسالمت‌آمیز هم داشته‌ایم؛ یعنی می‌شود نیروی اجتماعی بزرگ‌تری نیز فراهم کرد، بدون آنکه به خشونت منتهی شود! [۵]

شگفت‌انگیز آنکه کم نیستند چهره‌هایی از جریان چپ که این روزها صراحتا تأکید دارند قرار است انقلاب شود، اصلاحات در حکومت بعدی ایران هم زنده می‌ماند و در جامعه ایران انقلاب رخ خواهد داد! [۶]

گفتنیست مسئله «وقوع فتنه اقتصادی» از ۲ سال قبل در وبلاگ مشرق مورد اشاره قرار گرفته است.

با عنایت به آن تحلیل، که در مطالب متعدد پیرامون آن توضیح دادیم و پس از تحقق و وقوع پیش لرزه‌اش در دیماه گذشته که تماماً با عملگری اصلاح‌طلبان و القائات روانی آنها در ذهن جامعه صورت گرفته بود؛ اکنون نیز به نظر می‌رسد جریان خاص در حال طراحی رخدادی بزرگتر است...

رخدادی بزرگتر از فتنه دیماه ۹۶ و یا حتی سال ۸۸ که در آن قرار است به بهانه مشکلات اقتصادی، گرسنه بودن تمام مردم ایران، تأثیر ۱۰۰ درصدی تحریم‌ها و در یک کلام «نامطلوب بودن وضع موجود» در ذهن مردم! (که تماماً نادرست هستند) یک «اعتراض ظالمانه» علیه نظام اسلامی شکل بگیرد.

اعتراضی که حرکاتی مثل دراویش پاسداران و یا هنجارشکنی دختران خیابان انقلاب قرار است نقش «آتش‌زنه» را برای آن ایفا کند.

لازم به توضیح است که وقتی گفته می‌شود القائات جریان خاص در قبال وضع موجود بود که سبب بوجود آوردن نارضایتی و ایجاد فتنه شد از آن روست که سخنان آنها در قبال وضع موجودی که خود مسبب‌الاسباب آن هستند، دروغ و یا بزرگنمایی در قبال مشکلات عادی کشوری است که اقتصادش به گواه بانک جهانی در رده هجدهم جهان قرار دارد، شاخص عدالتش (ضریب جینی) به گواه سازمان ملل از آمریکا و چین روسیه بهتر است، نرخ بیکاری‌اش طی ۷ سال گذشته نه تنها کاهش یافته بلکه به گواه ۱۰۰ هزار شغل بلامتقاضی وزارت کار، بحرانی نیست و اتکایش به نفت نیز به گواه بلومبرگ به دلیل مطلوب بودن اقتصادش؛ یک اتکای حیاتی نیست.

طرفه آنکه جریان سیاسی خاص به تازگی و در کنار القای ناکارآمدی نظام و ناامیدی مردم! از مشکلات عادی کشور نیز تحت عنوان ابرچالش یاد می‌کند.

این در حالیست که فیض الله عرب‌سرخی، از فعالان چپ اخیراً به سایت جماران اینطور گفته است که: «مأیوس‌سازی مردم پروژه یک جریان خاص است»!

او البته در بیان این صحبت، اشاره‌ای به سابقه درازدامن دوستان خود در سیاه جلوه‌دادن اوضاع کشور و "تأکید بر ناامید بودن" مردم نکرده است...

***

۱_ http://namehnews.ir/fa/print/۴۸۶۴۴۳

۲_ http://www.jahannews.com/news/۶۱۶۰۷۲

۳_mshrgh.ir/۷۹۲۱۲۲

۴_http://www.magiran.com/npview.asp?ID=۳۷۵۳۰۶۳

۵_mshrgh.ir/۸۳۶۲۸۰

mshrgh.ir/۸۶۰۸۵۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 104
  • در انتظار بررسی: 40
  • غیر قابل انتشار: 20
  • امید US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    بلاتشبیه سگ زرد برادر شغاله.همشون مثل هم هستن و مردم ما هم مثل همیشه احساساتی تصمیم میگیرن.الان که دولت ومجلس وبیشتر شوراها دست این اصلاحظلبانه غیر اینکه روز ب روز ب عقب برگشتیم و روی قشر ضعیف جامعه فشار میاد کاری نکردن.
    • نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      11 15
      ...را فورا اعدام کنید .
    • داش مرد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      حداقل از امام خجالت بکشید که حرمت فرزندان امام رو هم نگه نمی دارید
    • داش مرد IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      9 184
      خجالت بکشید به سید اولاد پیامبر توهین نکنید بدون دلیل خدا به حق فاطمه الزهرا حقتون رو بده
    • امیر IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      162 8
      یادگار امام کسی هست که راه و مسلک امام رو ادامه میده نه خانواده ایشون که متاسفانه با مشی اشرافی گری و خط و خطوط سیاسی متناقض با مقام معظم رهبری آب به آسیاب دشمن میریزن. قرار نیست نسل های بعد از امام بخاطر امام مصون از اشتباه و نقد باشن که این امر قطعا مخالف با نظر و سلوک عملی امام(ره) است.
    • آشنا IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      113 4
      ((داش مرد)) جان نوشته به سید اولاد پیغمبر توهین نکنید. ((داش مرد)) خوبم خودتون چندین بار به چندین سید توهین کردید از جمله مقام رهبری، سید حسن نصرالله، شهید بهشتی، ابراهیم رئیسی و ... پا رو از این هم فرا تر گذاشتید و به امام رضا علیه السلام توهین کردید. ((داش مرد)) عزیزم لطفا دیگه مثل زیبا کلام و علوی تبار و تاج زاده و ... عوام فریبی نکنید.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      65 4
      سید حسن نصرالله نواده روح الله
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      64 7
      در جواب اونی که از روی کم فکری میگه به سید اولاد پیغمبر توهین نکنید. سیداولاد پیغمبر به واسطه جدش مورد احترام است. وگرنه اگر خودش و رفتار و مسلکش با جدش در تضاد باشد که دیگر احترامی ندارد. کم نبوده اند از این سادات ضد دین: سیدعلیمحمد باب، سیدابوالحسن بنی صدر، سیدمحمدخاتمی، میرحسین موسوی و سیدصادق شیرازی. البته اولین سید که امامزاده هم بود و مثل اینها خوب نبود، جعفر ابن حسن العسکری است
    • علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      53 3
      در پاسخ به: داش مرد گیرم که پدر تو بود فاضل/از فضل پدر تو را چه حاصل؟ دم خدا گرم داستان نوح رو تو قران بهمون گفت و حجت رو بر همه تمام کرد،نوح پیامبر خدا پسرش شد کافر،خمینی که پیامبر هم نبوده.
    • US ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      33 3
      شما به سید حسینی و رهبر کل مسلمانان دنیا توهین میکنید با بی شرمی اونوقت ما به یک اقازاده انتقاد کنیم توهین میشه
    • IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
      27 1
      داش مرد زیاد جوش نزن برات خوب نیس حضرت زهرا بزنه تو کمر خائن و وطن فروش هر کی که هست
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    110 4
    مسلمه که اونا به دوستاشون حمله نمیکنن.. تاریخ روشنفکری غرب زده پر است از خیانت و وطن فروشی...
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      57 4
      اصلاح طلب ها دچار بیماری مضمن خوشخیالی حاد شده اند. این بیماری وجدان را از کار می اندازد و عملکرد عقل را دچار اختلال می کند.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      29 4
      نه عزیز. به قول حضرت آقا اونا زمانی که تاریخ مصرف اینها بگذره مثل دستمال کثیفی میندازنشون دور. مثل محمدرضای معلون، مثل مبارک.
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      9 2
      احمد ابن حسن ابن احمد ابن روح الله الموسوی الخمینی!!! اینها می خواهند از امتیاز خمینی بودن استفاده کنند ولی در عمل یک خمینی ساده زیست نباشند
  • مهدی حبیب زاده IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    49 7
    در رابطه با مطلب سید احمد بن حسن خمینی باید عرض کنم که این جماعت، جمعی از بزرگان جناب به اصطلاح چپ (اصلاح طلبان) شهر قزوین هستند که از آن جمله می توانم به آیت الله محمدی تاکندی (پیر جماعت) و شیخ قدرت الله علیخانی (شیخ قدرت) و اخوی ایشان شیخ حسین اشاره کنم که در حسینیه منتسب به یادگار امام که دستپخت شیخ قدرت برای مرکزیتی در شهر قزوین برای اجتماعات این طایفه است، هرزگاهی جمع می شوند... این شیخ قدرت و آیت الله تاکندی ید طولایی در بزرگ کردن اونهایی دارند که میخواهند پشتشان سینه بزنند... یادم می آید اولین بار هاشمی رفسنجانی را در همین شهر به مقام آیت الله رساندند... قدرت، با حاج احمد و خانواده اش در ویلایش در دانسفهان رفت و آمدهای بسیاری داشت و الان هم دارد...
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    30 11
    نه بخاطر اصلاح طلبان نیست بخاطر اینه که اصولا نیازی به حمله نیست چونکه ما خودمان از داخل داغون هستیم داغون .
  • جواد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    79 3
    آقای علوی تبار شما که عین بوقلمون می مانید! جان برادر یک زمانی تراوش می فرمودید به علت برجام به ایران حمله نمی شود!یادتان که هست عزیزبرادر امروزها می لنبانید که به خاطر آنهایی که با کفش وکلاه ودستکش درپشت سر مرحوم آقای هاشمی (دختر.زن/مرد/جوان درهم نماز خواندندبدون صف و....)= ا ص لاح طلبان است که به ایران حمله نمی شود! لابد فرداهم خواهیدگفت به خاطر معدود همجنس بازانی که بیشتر درمحلات شماها وشمال شهر جولان می دهندهست که به ایران حمله نمی شود. نه جان برادر آن زمانی که رفقات ستون پنجم بعثی ها بودند وعملیاتهارا عقب می انداختند گذشته! جان برادر شما یا هر ناکس دیگری که از انقلاب ومردم ناراحتید اگرمی توانستید بعد از موسوی وکروبی شما لیدر انگلیس می شدید وحم له وجاده صافکن اربابانتان بودید خودت که می دانی مشکل است به ایران هرناکسی حم له کند ... افتاد؟
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      42 0
      احسنت
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      22 0
      دمت گرم اخوی
    • فرهاد IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      7 0
      .... دمت گرم.
    • سوخته IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
      6 0
      حتمن افتاد اگر بفهمن افتاد یعنی چه
  • مجید IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    37 1
    تحلیل حرف علوی تبار .کار امریکا در ایران توسط مدعیان اصلاح طلبی در حال اجرا است نیازی به حمله نیست .همه می دانند امریکا به زمین سو خته حمله می کند اول توسط عوامل خودشان کشور را خلع سلاح بعد حمله می کنند این مطلب را مردم کوچه و بازار هم می دانند .نمونه اش خروج اورانیوم و اب سنگین از کشور با شوی تبلیغاتی و یک امضا .بعدش گفتند دیدید امر یکا بدقول و پیمان شکن است ....حالا ثابت شد امریکا بدقول است .عجب مسئولین با هوشی داریم
  • مهدی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    27 0
    ولی به نظر من برعکس نظر ان یاور علوی تبار است که به ایران حمله نمی کنند چون اگر به ایران مردانی دارد از جنس مرد و در برابر دشمن عقب نمی نشینند ولی شماها از جنگ می خواهید کابوسی برای مردم بسازید که به اهداف شوم خودتان برسید حالا برای چیست که دشمن روی موشک و نفوذ ایران دست گذاشته اگر دست شما بود مثل دوران قاجار جز شرمندگی برای ملت چیزی ندارید.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    39 2
    این بابا علیخانی و اون فرماندار بوئین زهرا(علی طاهرخانی) و حاج آقا تاکندی از جبهه اصلاح طلب بوده و در میان مردم قزوین کارنامه خوبی ندارند.. نمازی کاملا سیاسی و بدون معنویت. اقای طاهرخانی که سنگ این دولت بی تدبیر رو به سینه می زنه، معلوم الحاله...
    • علی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      15 0
      این نماز براشون اتیش جهنم میشه.
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    23 4
    حالا این آقازاده خلیفه مسلمین شد.؟؟
  • NL ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    12 0
    سرمایه همتون مدتی است تمام شده
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    48 1
    علوی‌تبار: به‌خاطر اصلاح‌طلبان است که به ایران حمله نمی‌شود! برو عمو ذرت پرت نکن. این قدرت بازدارندگی ایران اسلامی ست که جرات حمله رو از کدخدای تو گرفته.
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      2 53
      درست حرف بزن قدرت بازدارندگی همون مردمند که طرفدار اصلاح طلبانند تموم شد رفت
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      31 1
      مردم طرفدار اصلاح طلبان هستند ؟ مردم اصلاً نمی دونند اصلاح طلبان کی هستند فقط گول شعارهای شما رو خوردند و الان به غلط کردن افتادند
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      23 4
      09:36 تو بیجا میکنی اسم یکعده رقاص مشروبخور و عیاش و ترنس رو میذاری مردم . دهنتو آب بکش بچه
  • دیدگا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    26 2
    از روییدن خار بر روی دیوار فهمیدم که ناکس کس نمی گردد از این بالا نشینی هااااا
  • اسی CH ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    17 1
    راست میگه ما فقط به احترام اصلاح طلباست که به ایران حمله نمیکنیم .
  • احدی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    34 0
    آقای علوی تبارحرف شما کاملا درسته سگ پاچه صاحب و خدم و هشمش را نمیگیرد حالا شما هم به این نوکری دلخوش باشید
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    31 0
    ببخشید با کمال احترام عرض می کنیم به این علوی تبار بگویید این همه شیهد دادیم دفاع کردیم انوقت به خاطر شما ..ها به ایران حمله نمی کنند . ؟؟
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    25 0
    ادعايي كه داريد را بهش دقت كنيد متوجه ميشويد عدم حمله آنان بخاطر لطف الهي ( شهادت طلبي و مجهز بودن ماست )
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    27 0
    اقای علوی تبار شما از کسانی هستید که علی (ع) فرمود این ادمها را هر کجا یافیتید بکشید ولو زیر عمامه من پنهان شده باشند. واقعا مرگت باد
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    18 0
    اقای سید حسن خمینی باید مواظب بچه اش باشد اقای علیخانی...
  • سید IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    26 0
    خیلیاشون ؛ پیاده نظام و نفوذی های دشمن در داخل هستند !
  • سید رضا IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    15 0
    خیلیاشون ؛ پیاده نظام و نفوذی های دشمن در داخل هستند !
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    26 0
    آقای علوی تبار بهتره شماها تو تمام کشورها پخش بشید یه موقع آمریکا جان که شما شیفته شون هستید به هیچ کشوری حمله نکنه!
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      12 0
      من هم با این پیشنهاد موافق هستم شاید حضور شما باعث بشه ثروت این کشور ها کمتر توسط آمریک غارت شود مثل کشورهای لیبی،افغانستان، آنگولا،اتیوبی،اریتره،اوگاندا،تانزانیا،ساموآ،زیمباوه،فیجی،کنگو و ....
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    20 0
    یه حرف راست زده باشن همینه. مادام که حجاریان و دوستان پروژه براندازی رو پیگیری می کنن چرا آمریکا خودشو بندازه تو خطر حمله به ایران؟!
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    16 0
    آخه منتظرند ببینند که این اصلاح طلبان ماموریت خیانت به کشور را به خوبی انجام می دهند. اگه نشد اونوقت حمله می کنند. البته هرگونه حمله به ایران ، باعث میشه ریشه ضدانقلاب در داخل رو خشک کنیم. یکنفر ازشون رو سالم نمی گذاریم. حالا بگید حمله کنند مثل قبل که گفتید تحریم کنند.
  • مجید IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    19 0
    عهههههه پس اصلاح طلبا مانع حمله نظامی به ایران هستن... ای بابا کاش زمان اشغال ایران زمان رضاخان هم اصلاح طلبا بودن که مانع حمله میشدن. حیف شد
  • US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    16 0
    مردم ایران: خمینی عزیز افسوس که پسرت(نوه ات) جرات و شجاعت و بینش تو رو ندارد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    25 0
    چقدر این پسر حسن خمینی رو الکی میخوان بزرگ کنن
  • عبدالله PT ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    19 1
    با سلام در مورد امام جماعتی این اقا با وجود اقایان معمم ومعمری که پست سر ایشان به عنوان ماموم وجود دارند انسان به نمازهای جماعت نیز بد بین می شود عبادت سیاسی به این شکل را ندیده بودیم خدا با این تزویرهایی که در عباداتمان انجام می دهیم بهمان رحم کند در مورد سخنان علوی تبار باید گفت اقای محترم در زمان دولت قبل چه عاملی باعث شد که دشمن به ما حمله نکند ان روز که اصلاح طلبان سر کار نبودند بالاخره ادم وقتی حرف می زند باید کمی هم فکر کند این سخنان مانند سخنان برجامی است که قبلا اقایان با طبل ودهل نوای ان را سر می دادند ولی حالا همگی پنهان شده واز ان شوری که باخنده های غرود امیز سر می دادند خبری نیست باید به این اقا گفت اگر سایه جنگی وجود داشته ویا دارد به وسیله خون شهید تهرانی مقدم ها و.....که دشمن جرات ان را ندارد نه تفکر غربگرایانه شما اصلاح طلبان خود باخته
  • احسان IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    16 0
    کجایی امام خمینی یاور مستضعفان که ببینی سی سال است چپها و مدعیان اصلاحات دولت را در دست دارند و اشرافی گری را ترویج میکنند و مرقدت را تبدیل به کاخ کردند نوه و نتیجه ات را بزک میکنند تا انقلاب را استحاله کنند.
  • حجت NL ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    13 1
    اتفاقا حرف راستو علوی تبار زده. اگه آمریکا به ایران حمله کنه اصلاح طلبان به زباله‌دان تاریخ ریخته خواهند شد.
  • سیاوش IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    14 0
    علوی‌تبار: به‌خاطر اصلاح‌طلبان است که به ایران حمله نمی‌شود! دقیقا درست میگه چون تا وقتی اصلاح طلبان هستند و به بهترین و کمترین دردسر و هزینه ممکنه کشور را در اختیار آمریکا و ایادی قرار می دهند چرا حمله کنند ؟؟!!!
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    17 0
    علوی‌تبار: به‌خاطر اصلاح‌طلبان است که به ایران حمله نمی‌شود! آره دیگه برای چی هذینه بکنن برای جنگ شما دارید دودستی مملکت رو تقدیم شون میکنید
  • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    17 0
    خاک عالم برسر ملتی که عنان خود را بدست نا اهل سپارد لعنت خدا بر منافقان و خوارجان زمانه
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    13 0
    جریان اون عمامه گذاری و این نماز جماعت پیامش اینه دنبال رهبری حسن خمینی هستن به روش مردم سالاری که کدخدا شون دستورش و در برجام بهشون داده!!!روح برجام!!
  • سید IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    11 0
    آمریکا وقتی شماهارو تو کشور داره ، دیگه چه نیازی به حمله نظامی ؟!
  • سید رضا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    11 0
    آمریکا وقتی شماها رو تو کشور داره ، دیگه چه نیازی به حمله نظامی ؟!
  • علی GB ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    1 4
    حضرت اقای حجت الاسلام و المسلمین حاج سید کربلایی احمد اقای موسی خمینی
  • طاهری IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    13 1
    بابا بزارین یه چند وقتی از عمامه گذاری نوه امام بگذره بعد انقد پاچه خواری کنین
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    9 0
    خخخخخخ
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    25 1
    هر وقت اصلاح طلبان سرکار آمدند متاسفانه کشور بهم ریخته است
  • آشنا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    16 1
    آقای علوی تبار خودتون به مردم حمله کرده اید دیگر نیاز به حمله بیگانه نیست
  • علیرضا IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    9 1
    حتما به خاطر اطلاح طلبانه ، چون منتظرن کشور رو بدون جنگ تحویل بگیرن
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    6 5
    حرمت امام خمینی رو زیرسوال بردن
  • رحمن IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    5 0
    آقای علوی تبار آخرش که خوب فکر کنی تازه میفهمی خر خدایی...
  • راضیه IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    7 0
    آقای علوی تبار درست می گویند قطعا به دلیل حضور اصلاح طلبان است آخه اسراییل که سرمایه های خودش در ایران رو نابود نمی کنه
  • احمد IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    8 0
    اینودارن بزرگش میکنندخدابه دادملت برسه درآینده چه نقشه هایی واسش دارن
  • مجید IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    8 0
    این اقا اقازاده کی هست که رسانه ها اینقدر بزرگش کردند این مصطفوی زاده اها ....
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    6 1
    ملت زیر فشار اقصادی بیکاری له شدن اینها به خاطر منافع شخصیشون جنگ زرگری راه میندازن
  • ناسناس IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    10 0
    فانوسهای ده میدانند که بیهوده روشنند..سگهای ده میدانند که بیهوده بیدارند...وقتی که در روشنی روز دزدها به مهمانی کدخدا میروند.
  • saeed IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    6 0
    تا جایی که میدونم و طبق کارت ملی باباش فامیلی حسن مصطفوویه پسرشم بالتبع باید مصطفوی باشه حالا چرا میگن خمینی نمیدونم .خمینی فقط یک نفر بود برای همیشه .
  • امیر IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    5 0
    این اقتدارِ توهمی آقایان را باور کنیم یا تفکرِ پدر جریان لیبرال ایرانی(جناب بازرگان) "سِر بقا پفیوزی ماست " ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    7 1
    فقط خودحضرت امام ره وآرمان های امام بقیه دیگه هری
  • سارا IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    6 0
    حالم دیگه از این آخریشون بهم میخوره، اینم آدم شده اومده وسط أه أه أه
  • DE ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    5 3
    امام خمینی (ره) و فرزندان راستینش مسیر تاریخ را دگرگون ساختند و تمام عالم و آدم آنان را می شناسند، خمینی ژن و اسم و رانت و مراسم و ادا و اطوار نیست ، خمینی ایمان و آرمان و عقیده و خون و جهاد است.
  • هادی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    8 0
    باوجوداصلاح طلبانی که بدترازهردشمنی شالوده شکنی میکنند،هیچ کله پوکی به ایران حمله نمی کنه.
  • قوامی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    5 0
    حرف علوی تبار عجب سوژه جکیه
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    4 0
    اونی که که سمت چپ عییخانی نشسته آیه الله تاکندی روحانی قزوینیه
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    3 0
    اونی که که سمت چپ عییخانی نشسته آیه الله تاکندی روحانی قزوینیه
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    10 0
    تمام امید غرب به شما جونورای اسلاحتلبه سلبریتی اینستا شده امام جماعت؟
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      7 0
      والا چقدر اینا بدبختند با لباس دین و موی سفید هنوز در حماقت غوطه ور ند خدا عاقبت بخیر کنه همه را
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    6 0
    فرداست که حجت الاسلام ساختگی با پیشوند علامه در بین اصلاح طلبا ظهور کنه
  • فرهاد IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    4 0
    جریان خاص خیلی راحت میگوید که آرمانهای انقلابی ملت ایران را بخاطرخوش ایند امریکا درحال ازبین بردن هستیم فقط ازاین تعجب دارم که استادان دانشگاه وطرفداران آرمانهای انقلاب اسلامی چرا جلوی علوی تبارها قاطعانه نمی ایستند تا اینهمه بی حرمتی ها نکننداقای علوی تبارسرزمینی که بخاطرآرمانهای انقلابیش خونهای پاک جوانانش نثار حفظ حریم خاکش شده است ضامن اقتدارمان است نه چیزدیگر
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    3 0
    این علوی تبار خواسته قمپز در کنه بدجوری در کرده آبرو برای اصلاح طلبا نذاشته
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    8 0
    دین و اسلام رو به تمسخر گرفتند این جماعت
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    9 0
    خوارج پشت سر پسرک آقتاب و مهتاب ندیده و فامیل دور امام
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    8 0
    لابد بعدش میشه خلیفه داعشیهای وطن و مهناز جون
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    6 0
    واینگونه علامه میشوند
  • FR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    5 0
    پیش نماز سازی سیاسی باعث لطمه به حیثیت روحانیت است
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    11 0
    هر چی اصلاح طلبه قربون اون قد و بالات بره کی فتواهای شرین ات رو شروع میکنی عسل بابا
    • فرهاد IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
      2 0
      ... آی گفتی.......خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    5 0
    آقای سید حسن خمینی جلوی آقازاده تون رو بگیرید بخاطر حرمت امام خمینی(ره)
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    4 0
    عبادت خدا هم تشریفاتی شد معلومه از نسل امامه چطور نشه یادگار امام یادگار واقعی امام کسی هستش که تفکراتش تفکرات مکتب امام باشه نه از نسل امام باشه اگه اینطوریه کنعان هم یادگار نوح
  • US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    9 8
    کشوری که مهناز افشار میشه بزرگش و یه تازه اخوند میشه علامه فاتحه شو بخون وقتی میگفتن علامه حلی و اخوند خراسانی ریاضت میکشیدن سختی بدنی و روحی تا عالم میشدن الان همه عبداله زبیر هستن تزویر و ریاااااااااا
  • علی IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    1 1
    نمیدونم چرا مشرقیان اینقدر از امام و بیتش کینه به دل دارن؟!!!! یاد وصیت امام به سید احمد آقا افتادم با این مضمون که عقده هاشون نسبت به من رو سر بیتم خالی میکنن ...
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    1 3
    درودبریادگارامام
  • موسوی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    1 0
    این علوی تبار راست گفته که امریکا بخاطر اصلاح طلبان به ایران حمله نمی کند چون هنوز به ایادی خودش یعنی اصلاح طلبان احتیاج دارد و نمی تواند انها را به کشتن دهد و می گذارد براحتی و امنیت در ایران مانند فتنه ۸۸ براندازی جمهوری اسلامی را دنبال کنند.
  • حامد IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    1 0
    برای خودشون جانشین هم تعیین کردند انگار دوران شاه و شاه زادگی است. یاد سریال جومونگ افتادم که بچه ی پادشاه و شاه زاده اگر 2 سال هم داشت بهش عالی جناب می گفتن و مثل پادشاه باهاش رفتار می کردند و همه باید بهش احترام می گذاشتن
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    1 0
    بابا بسه برین ساندیستون رو بگیرین
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    1 1
    بنام خدا این انقلابی الهی است برو اخلاص بیاورای خرقه آلوده ! که امام عصرعج رهنمای این راه وصاحب این انقلاب است .
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    0 0
    اره چون تا اصلاح طلبا هستن نیازی به جنگ ندارن نودشون نابود می کنن ایران رو
  • IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    1 0
    این غیر طبیعی نیست از همان ابتدا تفاوت هابیل و قابیل و پسر نوح تمثیل این وقایعند و هم درس زندگی برای ماست که هستند انسانهای بزرگ و خوب که از نسلشان دیوانه هایی آمدند
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    1 0
    اینها همه نشاندهنده این است که هرکسی نون اعمال خودش رو میخوره صرفا نوه امام بودن کافی نیست و باید خلوص و ایمان داشت و این بارها در تاریخ تکرار شده مثل نوح و فرزندش
  • سوخته IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    1 0
    آه چه شود . چه نمازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس