دیدار حضرت امام خمینی(ره) با محمد نصیری

از مصاحبه بنی صدر می‌توان نوعی غرور و خودبزرگ‌بینی او را برداشت کرد، زیرا در بخشی از مصاحبه می‌گوید: طرح تئوریک مسئله حکومت اسلامی را من شخصا کردم و مبانی و اصولش را هم منتشر کردیم.

سرویس تاریخ مشرق- حوادث انقلاب در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ آن‌چنان شدتی گرفت که هیچ‌یک از عناصر نظام شاهنشاهی یارای مقابله با آن را نداشتند و در نهایت در ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. بر همین اساس، تصمیم گرفتیم روزنامه کیهان را از اول تا ۲۲ بهمن مرور کنیم و حوداث مهم این دوره را با شما در میان بگذاریم.

**برای مشاهده اندازه اصلی، روی تصویر کلیک کنید**

۱. امام خمینی جمعه در تهران نماز می‌خواند

دولت شاپور بختیار تلاش‌های زیادی کرد تا برنامه ورود امام خمینی (ره) به تهران به تأخیر بیفتید و همان‌گونه که از تیتر روزنامه نیز مشخص است یکی از وعده‌های نیروهای انقلابی، ورود امام خمینی (ره) در روز ششم بهمن بود که با بستن فرودگاه توسط دولت بختیار این امر اتفاق نیفتاد. در صفحه سه روزنامه کیهان یکم بهمن ۱۳۵۷ آمده است: یکی از نزدیکان آیت الله خمینی گفت رهبر ۷۸ ساله شیعیان ایران برای نماز مغرب و عشا در مسجد اصلی شهر روز جمعه وارد تهران می‌شود و سپس در پیشاپیش جمعیت در گورستان اصلی شهر (بهشت زهرا) خواهند رفت.

۲. بنی صدر: حکومت اسلامی به رأی عمومی گذاشته می‌شود

تیتر دیگری از روزنامه اول بهمن ۱۳۵۷ مربوط به سخنان سیدابوالحسن بنی‌صدر است که به عنوان یکی از نزدیکان امام خمینی (ره) در پاریس با روزنامه کیهان مصاحبه کرده است. از همین مصاحبه هم می‌توان نوعی غرور و خودبزرگ‌بینی از روحیات بنی‌صدر برداشت کرد، زیرا در بخشی از مصاحبه می‌گوید: طرح تئوریک مسئله حکومت اسلامی را من شخصا کردم و مبانی و اصولش را هم منتشر کردیم،‌ البته در سال ۱۳۴۷ که مسئله برای اولین بار طرح شد، آقای خمینی ابتکار کردند و آن را به صورت درس عنوان کرد و گفتند: این اساس را مطرح می‌کنیم تا اهل فکر بنشینند و درباره اصول و فروعش بحث کنند.

۳. امام خمینی: چادر برای زنان اجباری نیست

این تیتر برگرفته از مصاحبه روزنامه لبنانی «السفیر» با امام خمینی (ره) است. در این مصاحبه حضرت امام می‌فرمایند: زن مسلمان به دلیل تربیت اسلامی خود پوشیدن چادر را انتخاب کرده است. در آینده زنان آزاد خواهند بود که در این باره خود تصمیم بگیرند. ما فقط لباس‌های جلف را ممنوع خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • RU ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    13 5
    یاد اون روزها بخیر.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    14 11
    کارمند دخترباز را جمع کنید باپول بیت المال حرامزاده پشت میز نشسته و

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس