کد خبر 796353
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
برگزیت

مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند اگر انگلیس در توافق خروج از این اتحادیه امتیازات بیشتری ندهد، در اجلاس ماه آتی اتحادیه، احتمال چندانی وجود ندارد که سران اروپا با آغاز مذاکرات تجاری با لندن موافقت کنند.

 به گزارش مشرق، نشریه گاردین گزارش داد که شواهد و قرائن نشان می‌دهد دولت انگلیس برای مصالحه بر سر لایحه خروج این کشور از اتحادیه اروپا و تضمین آغاز مذاکرات برای انعقاد توافق تجاری جدید با این اتحادیه کمتر از یک ماه فرصت دارد.

به نوشته گاردین، مقامات ارشد اتحادیه اروپا می‌گویند که این مذاکرات از زمان سخنرانی ترزا مِی در شهر فلورانس متوقف شده است؛ این مقامات هشدار داده‌اند که اگر نخست‌وزیر انگلیس بر سر توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا امتیازات بیشتری ندهد، اتحادیه اروپا در نشست سران آن در ماه دسامبر به راحتی نمی‌توانند با (آغاز) مذاکرات تجاری با انگلیس (برای دوران پس از خروج از اتحادیه اروپا) موافقت کنند.

ساندرو گاوزی، وزیر امور اروپایی ایتالیا روز سه‌شنبه پس از دیدار با دیوید دیویس، وزیر برگزیت انگلیس گفت که «کارهای زیادی در زمینه تعهدات مالی» باقی مانده است.

یک دیپلمات ارشد به گاردین گفت که اتحادیه اروپا، از آنجا که خواهان ضمانتی است که براساس آن انگلیس در بدهی‌ها و تعهدات (صندوق‌های) بازنشستگی اتحادیه اروپا شریک باشد، با تعیین جدول زمان‌بندی مذاکرات (تجاری) موافقت نخواهد کرد. به گفته این دیپلمات، «وقتی ما اصول راهنمای (مذاکرات برگزیت) را طراحی کردیم، می‌دانستیم به این نقطه خواهیم رسید».

در حالی که دولت انگلیس شرایطی پرفراز و نشیب دارد، آینده سیاسی تراز مِی نیز به موضوع گمانه‌زنی‌ها مقامات بروکسل تبدیل شده است. مقامات ارشد اتحادیه اروپا به این می‌اندیشند که آیا نخست‌وزیر انگلیس تا ابتدای سال آتی میلادی همچنان در منصب خود خواهد بود و از این نگران هستند در صورتی که بوریس جانسون (وزیر خارجه کنونی انگلیس) نخست‌وزیر انگلیس شود، مذاکرات به اغتشاش کشیده شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس