کد خبر 769234
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۴
برگزیت نمایه

یک روزنامه آلمانی در گزارشی با اشاره به سومین دور مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که سه روز گذشته در بروکسل برگزار شد نوشت: باز هم پیشرفتی وجود نداشته و اختلافات همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس اشپیگل"، در مطلبی با عنوان برگزیت، معامله ای طاقت فرسا نوشت: همچنین در سومین دور مذاکرات برگزیت در بروکسل درباره شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان هیچ پیشرفت بزرگی وجود نداشته است. در سه مسئله که اتحادیه اروپا می خواهد قبل از اینکه مذاکرات درباره شراکت جدید با لندن آغاز شود درباره آن شفاف سازی کند به سختی  تنها کمی پیشرفت حاصل شد. این موضوعات عبارتند از حقوق آینده شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس، مسئله مرزهای ایرلند و تعهدات مالی لندن به اتحادیه اروپا.

به نوشته این روزنامه آلمانی حالا مذاکرات درباره برگزیت گرفتار بحران سختی شده است. "میشل بارنیه"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا هم این مسئله را آشکار کرد که  طرف مقابل تا به حال از زمان با ارزش مذاکرات استفاده نکرده است. به گفته وی با هر روزی که می گذرد ما به تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نزدیک تر می شویم. زمان فشار می آورد. خروج اتحادیه اروپا در اواخر ماه مارس 2019 انجام خواهد شد.

 "دیوید دیویس"، مذاکره کننده ارشد انگلیس نیز این مسئله را انکار نکرد که مشکلات و سختی هایی وجود دارد. به گفته وی تفاوت ها و اختلافات قابل توجهی بین مواضع طرفین وجود دارد. دیویس این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد می کند که به صورت خلاقانه و به اندازه کافی قابل انعطاف مذاکره نمی کند. وی در این باره گفت که انگلیس با پیشنهادات عملی و نوآورانه وارد مذاکرات شده است.

لحن بارنیر مرحله به مرحله و در هر دور مذاکرات شدیدتر و واضح تر می شود. وی به لندن هشدار داده است که سعی نکند 27 عضو اتحادیه اروپا را به جان هم بیندازد. به گفته وی کسی که سعی می کند شکاف هایی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیاندازد زمان خود را از دست می دهد. وی بخصوص این هشدار را به طرف مقابل می دهد که دیگر پیشنهادات غیر جدی را ارائه ندهند. انگلیس نمی تواند هم زمان از بازار داخلی اروپا خارج شود و همچنان به تعیین اصول این بازار داخلی ادامه دهد.

به طور خاص در زمینه مسائل مالی مذاکرات برگزیت پس رفت داشته است. دیویس و تیمش، بارنیز و نمایندگان اروپایی را با یک سخنرانی سه ساعته که در آن به صورت جزء به جزء پایه های قانونی مفاهیم اروپایی را در این زمینه مورد تردید قرار دارند غافلگیر کردند.

تفسیر بارنیر از این سخنرانی این بود که در روزهای اخیر مشخص شده است که لندن نمی خواهد به تعهدات مالی خود پایبند باشد. بارنیر همچنین اعلام کرد که اتحادیه اروپا با 27 عضو نباید هزینه های آنچه که اتحادیه اروپا با 28 عضو درباره آن تصمیم گرفته است را پرداخت کند. به گفته دیویس همچنین اختلافاتی درباره بانک سرمایه گذاری اروپا وجود دارد که لندن در آن 16 درصد سهام دارد و بعد از خروج باید آن را واگذار کند.

دیویس موضع سخت خود در مذاکرت را این طور توجیه می کند که ما در برابر مالیات دهندگان خود تعهد داریم. با این حال وی به این مسئله اشاره کرد که موضع انگلیس فراتر از مسائل حقوقی در روح شراکت آینده با اتحادیه اروپا قرار دارد.

تاگس اشپیگل در ادامه نوشت همچنین در مسئله حقوق شهروندان هم همچنان اختلاف نظرهایی وجود دارد. به گفته بارنیر انگلیسی ها حاضر نیستند دادگاه اروپایی را به عنوان مرجع صلاحیت نهایی برای حل مناقشات بر سر این مسئله به رسمیت بشناسند. بهر حال باید هر دو طرف در این میائل مرکزی تا ماه اکتبر توافق کنند و تازه بعد از آن باید به مسئله شراکت های بین انگلیس و اتحادیه اروپا بپردازند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس