کد خبر 782176
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
برگزیت نمایه

یک روزنامه اتریشی از زمزمه‌های امکان برگزاری یک همه پرسی دیگر برای خروج از اتحادیه اروپا در انگلیس و امکان باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، پارلمان اروپا روز گذشته بر موضع 27 عضو اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه به دلیل پیشرفت های کم در مذاکرات برگزیت همچنان هیچ گفتگویی را درباره روابط آینده با لندن در فرم یک قرارداد تجارت آزاد مانند نمونه نروژ آغاز نمی کنند تاکید کرد.

"یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در این باره گفت که ما نمی توانیم درباره آینده صحبت کنیم بدون اینکه شفافیتی درباره برگزیت ایجاد شود.

فراتر از این موضع گیری واضح که نشان می دهد انگلیس بر اساس برنامه ریزی های قبلی هیچ گونه توافقی برای پایان مارس سال 2019 درباره برگزیت با اروپا را نمی تواند انتظار داشته باشد در نشست روز گذشته همچنین یک رویکرد جدید هم دیده شد.

برخی نمایندگان فراکسیون سوسیال دموکرات ها از امکان برگزاری یک همه پرسی دیگر درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سخن گفتند.

"جوزف وایدن هولتسر"، از نمایندگان حزب سوسیال دموکرات پارلمان اروپا این طور استدلال می کند که نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق انگلیسی ها مخالف خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند؛ از طرفی ناامنی ها افزایش پیدا می کند چرا که دولت نخست وزیر انگلیس نمی داند چه چیزی در این مذاکرات می خواهد. به اعتقاد این نماینده پارلمان اروپا نه تنها در حزب کارگر بلکه همچنین در بین محافظه کاران انتقادهای زیادی به نخست وزیر انگلیس وارد است.

"وایدن هولتسر" با توجه به عواقب منفی گسترده برگزیت برای میلیون ها شهروند اتحادیه اروپا موافقت روزافزونی برای برگزاری یک همه پرسی دوم درباره خروج انگلیس در پارلمان اتحادیه اروپا را می بیند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس