کد خبر 781781
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
برگزیت نمایه

یک رسانه آلمانی از نارضایتی پارلمان اروپا از روند پیشرفت مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، پارلمان اتحادیه اروپا از مذاکرات با انگلیس درباره برگزیت ناراضی است.

امروز، نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ  در حال بحث درباره قطعنامه‌ای هستند که در آن می خواهند از کشورهای عضو این اتحادیه درخواست کنند شروع مذاکرات درباره مناسبات آینده با انگلیس را به تاخیر بیاندازند. این مذاکرات قرار بود بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از اواخر اکتبر آغاز شود.

در این قطعنامه آمده است که تا به حال در مذاکرات برگزیت هیچ گونه پیشرفت کافی به دست نیامده است. برای نمایندگان پارلمان اروپا بخصوص عدم پیشرفت در مسئله حقوق شهروندان اروپایی، مناقشات بر سر مسئله شمال ایرلند و تعهدات مالی انگلیس به اروپا مطرح است.

رئیس کمیسیون اروپایی و مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت هم باید در این بحث های پارلمانی شرکت کنند. دور بعدی مذاکرات برگزیت برای چند روز آینده و در نهم اکتبر (17 مهرماه) برنامه ریزی شده است. پارلمان اروپایی باید در پایان مذاکرات با توافق خروج موافقت کند.

چندی پیش "دونالد تاسک" رئیس شورای اروپایی نیز در سخنانی اظهار داشت که انگلیس و اتحادیه اروپا هنوز پیشرفت های کافی را در مذاکرات خروج به دست نیاورده اند تا بتوانند وارد مرحله دوم گفت‌وگوها درباره روابط آینده شوند.

اتحادیه اروپا خواهان این مسئله است که ابتدا پیشرفت‌های کافی در زمینه حقوق شهروندان و توافق بر سر هزینه‌های برگزیت و یک راه حل برای مرزهای ایرلند شمالی به دست آید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس