آمریکا

در قسمتی از اسناد به دست آمده از سفارت آمریکا، دیپلمات‌های این کشور یکی از نهادهای انقلابی را به عنوان نگهبان و حامی انقلاب اسلامی معرفی کرده‌اند.

سرویس تاریخ مشرق - در اسناد لانه جاسوسی آمریکا در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حساسیتی ویژه نسبت به نهادهای انقلابی به خصوص سپاه پاسداران انقلاب که تازه در حال تشکیل بود دیده می‌شود. در گزارشی که این سفارت‌خانه به وزارت خارجه آمریکا می‌دهد سپاه پاسداران چنین معرفی‌شده است:

در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۱- این سپاه به‌عنوان چشم و گوش انقلاب اسلامی عمل می‌کند و به‌عنوان نیروی مخصوص امام جهت درهم کوبیدن هر نوع حرکت ضدانقلابی از هر طرف که برعلیه دولت اسلامی باشد وارد عمل می‌شود.

 ۲- به‌عنوان نیرویی به موازات ارتش عمل کرده تا اینکه ازنظر نیرو هم‌سطح آن‌ها شده، بتواند از هر نوع انحراف در میان ارتش جلوگیری کند.

۳- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر کلیه وظایف کمیته امام نظارت داشته تا اینکه مسئله‌ای غیرقابل‌حل نماند.

۴- سپاه پاسداران انقلاب به‌عنوان یک نیروی محافظ در داخل عمل کرده و همچنین به دیگر نیروهای قانونی داخلی کمک می‌کند تا اینکه وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند و با کوچک‌ترین اخطار آماده حرکت به هر نقطه‌ای باشند.

۵- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان نگهبان سرسخت انقلاب اسلامی عمل می‌کند. این افراد را با شوق‌وذوق میهن‌دوستی و روحیه فداکاری اسلامی تعلیم می‌دهند.

 اطلاعات دیگر

 الف- سپاه پاسداران انقلاب در آینده نزدیک دارای ۳۰۰۰۰ نیروی قوی خواهد شد که در مراحل مختلف کامل خواهد شد.

 در حال حاضر (۱۶ اکتبر ۱۹۷۹) -۲۴ مهر ۱۳۵۸- این سپاه ۱۰ تا ۱۵ هزار نیرو در سطح ایران دارد و طبق نقشه، هر شهری که دارای ۵۰۰۰ جمعیت است قرار است یک واحد ۲۰۰ نفری از سپاه آنجا مستقر گردد.

ب - تمام ۲۱ بخشی که شامل شهرهای بزرگ می‌شود، هرکدام دارای ۱۰۰۰ نفر پاسدار قوی تحت عنوان کمیته محلی انقلاب خواهد داشت که آن‌ها ممکن است با تغییر شرایط سیاسی مناطق مختلف، تغییرمان دهند.

ج- بیست واحد از ۲۰۰ پاسدار قوی که هرکدام به‌تازگی از کیفیت بالای آموزشی در سلطنت آباد برخوردارند، مأموریت دارند که امنیت شهر تهران را در شب با برجستگی خاص در دست داشته باشند.

د- سپاه پاسداران تحت کنترل اداری اجرایی هیچ‌یک از وزرای دولت نیست. بلکه تحت کنترل مستقیم امام، توسط کمیته مرکزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

هـ - در حال حاضر هیچ نوع محدودیت سنی برای پاسداران نیست. آن‌ها می‌توانند دارای سنین بین ۱۶ تا ۶۰ باشند.

و- واحدهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران به ۴۲ واحد رسیده است.

ز- هیچ‌کدام از مربیان تعلیم دیده در سازمان آزادی‌بخش فلسطین (PLO) جهت تعلیم در اردوی علی‌آباد استخدام نشده‌اند. مربیان همه از ارتش می‌باشند.[۱]


[۱] - اسناد لانه جاسوسی، کتاب اول، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، صفحات ۱۰ و ۱۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هاتف IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    8 3
    خداوند نگهدار سپاه عزیز.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    4 8
    چشم و گوش انقلاب شده است پاشنه آشین انقلاب.
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      3 0
      چشم و گوش انقلاب به لطف خدا هر روز مومنتر، پاکتر و البته قوی تر شده و می شود
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    12 1
    مرگ بر امریکا
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    4 0
    امام خميني (ره)بحق فرمودندكه: اگرسپاه نبود كشورهم نبود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس