کد خبر 779160
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
5985.jpg

هر جایی که در آن تلاشی برای تجزیه عراق صورت بگیرد را مورد هدف قرار می‌دهیم و در صورت نیاز، به سادگی تمام می‌توانیم «عمق اربیل» را هدف بگیریم.

 به گزارش مشرق به نقل از  دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در امور ادیان و مذاهب در واکنش به همه‌پرسی خودسرانه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: شیطنت‌های سران اقلیم کردستان، مساله جدیدی نیست و این مساله در اواسط قرن گذشته مطرح شد که در دهه‌های 50 تا 70 میلادی بحران گشت و هنگام ادغام با طرح صهیونیستی در منطقه، شکل پیچیده‌تری به خود گرفت.


حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسف الناصری» افزود: آنچه امروز رخ داده، فراتر از قانون اساسی عراق است درحالیکه ما امروز به کردستان برای حفظ یکپارچگی و وحدت اسلامی در چارچوب قانون اساسی نیاز داریم.


وی در توصیف حق شهروندی اکراد در عراق خاطرنشان ساخت: امروزه کشوری در جهان وجود ندارد که رییس جمهورش کُرد باشد، اما عراق با آن امتدادهای دینی، موقعیت جغرافیایی، پیشینه تاریخی و گستره تاثیر؛ تحت ریاست یک رئیس جمهور کُرد است. این چیزی است که به کُردها منزلت ویژه‌ای در دنیای دیپلماسی بین‌المللی داده است.


معاون دبیرکل نُجَباء رخداد امروز اقلیم کردستان را توطئه‌ای استراتژیک برای به تله انداختن جامعه کُردها خواند و ادامه داد: دشمن می‌خواهد ملت کُرد را در بحران‌هایی غرق کند که تا صد سال دیگر هم از آن‌ خارج نخواهد شد.


شیخ یوسف الناصری تصریح کرد: همسایگان عراق مخالف این هستند که کشوری مانند اسرائیل با گرایش‌های نژادی ایجاد شود و در نتیجه، مانع تشکیل و گسترش آن خواهند شد.


وی با بیان اینکه "این همه‌پرسی خودسرانه مخالف سوگندی است که کُردها در صیانت از تمامیت ارضی و یکپارچگی کشور عراق یاد کرده‌اند"، گفت: شکستن این سوگند، ملت کُرد را به مخمصه خواهد انداخت و خاندان بارزانی به شدت پشیمان خواهند شد، اما هزینه این کار را اکراد عراقی خواهند پرداخت.


معاون دبیرکل نُجَباء با اشاره به حمایت‌های بی‌شائبه رژیم صهیونیستی از جدایی اقلیم کردستان اظهار داشت: تشویق صهیونیست‌ها تنها بر اساس آرزوهای پوشالی آنان است و بارزانی بداند هنگامی که اسرائیل آن‌ها را رها کند و کارشان به تنگنا بکشد، برای آنان گریه و زاری به راه نخواهیم انداخت؛ همانطور که پیش‌تر صهیونیست‌ها ارتش «آنطوان لحد» و «سعد حداد» را تنها گذاشتند.


شیخ یوسف الناصری تاکید کرد: ما به عنوان مقاومت اسلامی نُجَباء یا حشد شعبی و یا به عنوان بازوی نظامی عراق مانند دیگر شهروندان حق داریم در هر جای سرزمین خود فعالیت کنیم و فرقی نمی‌کند اربیل، بصره، سلیمانیه و یا  موصل باشد.


وی با اشاره به گزینه نظامی برای حفظ تمامیت ارضی عراق هشدار داد: اقلیم کردستان خوب می‌داند که قدرت پیشمرگه بیشتر از داعش نیست، لذا هیچ مانعی در برابر ما نخواهد بود و در صورت نیاز، به سادگی تمام «عمق اربیل» را هدف قرار خواهیم داد. ما هر جایی که در آن تلاشی برای تجزیه عراق صورت بگیرد را مورد هدف قرار می‌دهیم.


معاون دبیرکل نُجَباء در پایان اظهار داشت: ما به سوی عراقی یکپارچه و به سوی سعادت فرزندان عراق حرکت می‌کنیم و کُردها، عرب‌ها، ترکمان‌ها، مسیحیان و حتی مسلمان سنی و شیعه اگر قصد تجزیه و یا سودای ماندگاری موانع ایست و بازرسی را در ذهن می‌پرورانند، بدانند که ما تجربه‌ای طولانی در شکستن و درهم‌کوبیدن این گونه موانع داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 59
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    بزنید نابود کنید این غده سرطانی را قبل آنکه کل عراق را آلوده کند
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    52 72
    ساندیس میدن؟ خخخخ
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
      56 33
      فکر کن حرف بزن ، دهان عضو دیگه ی بدن نیست که .
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
      7 16
      اخه یه حرفی بزن که بهت بیاد به این قیافه این حرفا میخوره اخه؟یه وقت حنجره نازت اسیب نبینه.
  • US ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    73 63
    کافیست خط لوله صادرات نفت چند روز پشت سر هم منفجر بشه.همه چیز حله
  • ناشناس IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    82 17
    این آغاز همان جنگی است که رسما پای آمریکا و اسرائیل وشاید ائتلاف عربی را به منطقه باز میکند و تشنج را جهانی میکند چون اقلیم کردستان که به تنهایی نیرویی برای مبارزه با سه کشور ندارد پس نقشه چیز دیگریست ما لبنان را کنار اسرائیل داریم و اسرائیل میخواهد کردستان را کنار ما علم کند
  • مهرداد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    82 49
    بارزانی و دارو دسته اش را باید دفن کرد. اینها از پنجاه سال پیش تا الان با صهیونیستها ارتباط عمیقی دارند.
  • امیر IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    83 83
    لعنت ابدی بر بارزانی و پیشمرگه های ...
    • FR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
      88 15
      لعنت بر چنگیزخان مغول
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    41 23
    حسین امیر عبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اربیل بارزانی در دهه 90 در همدستی با صدام علیه سلیمانیه اقدام نظامی کرد، در سقوط موصل با داعش بود و حال با محاسبه غلط همه‌پرسی، علیه عراق است.»
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    37 38
    این رفراندوم در واقع تشکیل اسراییل حدیدی در منطقه است چرا که منطقه کردستان عراق تنها محل سکونت کردها نیست و اقوام دیگر نیز در آن ساکن هستند. اینها هفتاد سال است که پیرو سیاست انگلیس در منطقه هستند که به دنبال کوچک کردن کشورها برای نفوذ بیشتر است.هر زمان که کشوری دچار نا آرامی شد اینها سر به طغیان برداشته و ادعای ریشه کردند. برای نمونه بعد انقلاب در ایران و بعد رفتن صدام در عراق و نیز برهم خوردن اوضاع در سوریه .
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    31 21
    باید اون موقع که داعش داشت اربیل رو میگرفت ایران جلوی داعش رو سد نمیکرد که امروز بارزانی یهودی از رفراندوم حرف بزنه واقعا که نمک نشناسن این کردها. داعش ماعش همش فیلم بود تا کردستان غاصب و اسراییل دوم رو تشکیل بدن گورستانی که رو خون و خاک اعراب و ترکمن ها و... بنا شده.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    35 25
    اول انقلاب اسلامی همین کردها تحت عنوان دمکرات و کومله با همکاری چپی ها و کمک غرب و اسرائیل میخواستند کردستان را از ایران جدا کنند که نهایتا بعد از جنایتهای زیاد موفق نشدند حالا هم در عراق بعد از رفراندوم و رای مثبت و سپس جنگ و کشتار مردم عادی و بیگناه کرد رهبران مامور و معذور و خائن اشان سر جای خود مینشینند تا شاید وقتی دیگر
  • vqh IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    39 30
    ان شا ا...کردستان عراق به گورستان گروهک های یهودی –کردی غاصب و تروریست تبدیل خواهد شد
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    53 52
    هرچه سریعتر باید مرزهای زمینی رو هم از همه جهت بروی کردستان بست. یه هفته که علف بخورن میفهمن کشور درست کردن بی اراده و اجازه ی همسایگان غلط اضافی کردنه. از نظر فرهنگ و زيان کلاً قوم بدوي و عقب نگه داشته شده اي هستن، بعيد ميدونم حتي با وجود استقلال، کشور رو به پيشرفتي ازش دربياد...
  • US ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    42 14
    مرگ بر اسرائیل
  • ناشناس آذری IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    37 37
    احسنت و درود بر حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسف الناصری» هر کسی چه در ایران یا در عراق و ... بخواهد ساز ناسازگاری با سرزمین مادری خود را بزند بداند که قطعا در مسیر و داخل در نقشه ی صهیونیسم بین الملل دارد حرکت می کند. کسانی که در بانه و سنندج و ... داشتند شادی می کردند بدانند که فرزندان ایران چه کورد و لر و بلوچ و گیلک و آذری و مازنی و عرب و .... شاخ آنها را خواهند شکست.
  • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    34 10
    بارزانی اگر میخواست استقلال بکردستان بدهد باید از کل مردم عراق رأی میگرفت نه از قومی خاص چرا که کردستان منطقه ای در محدودهء جغرافیائی کل عراق است ولی این آقا بجلو فرار کرده است و پیشاپیش آنرا جزئی جدا شده دانسته و در آن محدوده انتخابات را برگزار کرده است . اگر کل مردم عراق بجدائی کردستان رأی دادند آنگاه بارزانی میتواند مستقل باشد ولی با سه یا چهار میلیون رأی از سی ملیون رأی نمیتواند کشوری مستقل بوجود آورد.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    25 10
    جنگ با داعش و نیز وجود داعش بهانه ای بود برای تجزیه عراق و سوریه و نسل کشی عربهای مسلمان شیعه و سنی توسط داعش و کردها به رهبری اسراییل و امریکا و غرب و کردها مستقیما در این نسل کشی و نابودی زیر ساخت های عراق و سوره نقش دارند چون مزدوری امریکا و اسراییل رو بعد داعش بدست دارند
  • بابک آذربایجان IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    27 39
    آبروی ملت کرد رو نبرید آمریکا در مقابل کره شمالی نتونست .....بخوره درمقابل ارتش قدرتمند ایران ترکیه عراق بارزانی و اسراییل کثیف هیچن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس