کد خبر 765505
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
پیامدهای تجزیه طلبی اقلیم کردستان از عراق

در پی افزایش گروه های مخالف با برگزاری همه پرسی کردستان عراق، شماری از فعالان مخالف برگزاری همه پرسی بازداشت شده یا از سوی گروه های ناشناس مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه القدس العربی، شمار زیادی از فعالان کُرد که با برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق مخالف هستند از سوی ریاست اقلیم کردستان عراق تحت فشار قرار گرفته و شماری از آنها مورد تهدید قرار گرفته یا بازداشت شده اند.

روزنامه القدس العربی به نقل از یک منبع آگاه در سلیمانیه گزارش داد که «فرهاد سنکاوی» یکی از فعالان شناخته شده در کردستان عراق چند روز پیش به وسیله یک گروه مسلح در منطقه سنکاو در غرب سلیمانه ربوده شده بود که بعد از چند روز آزاد شده است.

بر اساس این گزارش سنکاوی از حامیان حرکتی است که اخیرا در اقلیم کردستان از سوی فعالان تشکیل شده تا جلوی برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق را بگیرد. او به نزدیکان خود گفته بود که به دلیل مواضعش در مخالفت با برگزاری همه پرسی از سوی چهره های سیاسی صاحب نفوذ تهدید شده بود.

«بهار محمود» یکی دیگر از اعضای پارلمان کردستان عراق نیز به وسیله افراد ناشناس در شهر شقلاوه که بخشی از اربیل به شمار می رود مورد ضرب و جرح قرار گرفته است، در اقدام مشابه دیگری، گروهی ناشناس «ملا سامان سنکاوی» اما جمعه مسجد جمجمال را مورد هدف قرار داده بودند.

گروهی از فعالان سیاسی و اجتماعی در اقلیم کردستان عراق کمپینی ایجاد کرده و با مخالفت با برگزاری همه پرسی جدایی از عراق در شرایط فعلی از مردم می خواهند با همه پرسی جدایی کردستان مخالفت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    68 3
    کسی که علیه ملتش بیاستد و در صفوف دشمن باشد توسط مردم مواخذه می شود.
    • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      13 2
      دستشون درد نکنه کار بجاییه - اینکه کشور های همسایه و اقوام غیر کرد مخالف هستن خب باشن اما این مخالفت داخلی خیانت به میلیون ها نفر کرد زبان می باشد که البته تعداد قلیلی هم هستن که خود فروشی می کنن.
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    8 2
    مگه در عراق دولت نیست اگر نیست چرا شیعیان علیه امریکا و به سوی کرکوک حرکت نمی کنند
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    3 14
    باید دولت عراق بسوی شهر کرکوک پیشروی کند پس این حشد الشعبی چرا خوابیده است
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    2 19
    منظور حمله به ایران اینبار از شهر اربیل شروع خواهد شد و شهر اربیل آشیانه هواپیماهای آمریکایی خواهد شد تا تهران را بمباران کنند باید این شهر را از زمین و هوا بزنیم
    • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
      23 3
      مثلا کشورهای همسایه که هواپیماهای آمرکایی در اون وجود داره حرکتی علیه ما صورت گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس