در این نشست مدل اجرایی جدید کمیسیون، چارچوب استراتژیک دیپلماسی عمومی آمریکا،‌ نیز توازن موجود در دسترسی به مخاطبان مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مشرق، کمیسیون مشورتی دیپلماسی عمومی آمریکا در تاریخ 12 می 2011 جلسه‌ای را در وزارت خارجه آمریکا واقع در واشنگتن دی.سی. برگزار کرد، که با توجه به مفاد قانون عمومی، حضور در این نشست برای عموم از ساعت 9 الی 11 صبح آزاد بود.

کمیسیون مشورتی دیپلماسی عمومی آمریکا، در نشست خود از دفتر معاونت دیپلماسی عمومی و امور عمومی وزارت خارجه خواست تا این کمیسیون را در جریان آخرین تغییرات در «ساختار و چارچوب استراتژیک دیپلماسی عمومی» که در مارس 2010 منتشر شد قرار دهد.

همچنین این کمیسیون از شورای مدیران برنامه‌های برون‌مرزی آمريكا (BBG) خواست تا از فعالیت‌هایش گزارشی ارائه داده و درباره اینکه آیا اداره «پخش بین‌المللی آمریکا» توانسته تعادل و توازن مناسبی را بین مخاطبانش از قبیل جوانان، نخبگان، و مخاطبین آن‌لاین و آفلاین برقرار نماید توضیحاتی را ارائه دهد.

اعضای حاضر در این جلسه عبارت بودند از ویلیام هیبل رئیس کمیسیون، پن پیکاک عضو کمیسیون، مت آرمسترانگ مدیر اجرایی کمیسیون، دان مک کال هماهنگ‌کننده اداره برنامه اطلاع‌رسانی بین‌المللی، بتسی ویتیکر مأمور ارتباطات استراتژیک دفتر معاونت وزارت خارجه در امور دیپلماسی عمومی و امور عمومی، و جف تریمبل مدیر اجرایی شوراي مديران برنامه‌هاي برون مرزي آمريكا (BBG).

برنامه کاری این نشست به قرار ذیل بود:

· معرفی مدل اجرایی جدید کمیسیون توسط مت آرمسترانگ

· ارائه گزارش توسط بتسی ویتیکر در مورد «وضعیت چارچوب استراتژیک برای دیپلماسی عمومی»

· ارائه گزارش توسط جف تریمبل در مورد «توازن در دسترسی به مخاطبین»

لازم به یادآوریست که متن کامل گفتگوهای این نشست در ماه سپتامبر منتشر شده و فایل آن به زبان اصلی در اینجا قابل دریافت می‌باشد.

کمیسیون مشورتی دیپلماسی عمومی آمریکا در اواخر دهه 1940 میلادی به منظور ارزیابی تلاش‌های دیپلماسی عمومی آمریکا تاسیس شد. این کمیسیون متشکل از هفت عضو از دو حزب آمریکا است که توسط رئیس جمهور معرفی و از سوی سنا تایید می‌شوند.

رئیس فعلی کمیسیون ویلیام هیبل بوده و دیگر اعضای حال حاضر عبارتند از: سفرای سابق لیندون اولسون و پن پیکاک، سیم فرار، و لزلی وستین ــ که در حال حاضر دو کرسی خالی می‌باشد. در سال 2008 این کمیسیون گزارشی با عنوان «اصلاح نقش مردم» منتشر کرد که بخش اعظم آن انتقاد از سیاست‌های نیروی انسانی وزارت خارجه برای استخدام، آموزش و ارتقا مأموران دیپلماسی عمومی و امور عمومی بود. این گزارش توجه بسیاری را به خود جلب کرد و موضوع یکی از جلسات استماع سنا نیز بود.

وظیفه کمیسیون مشورتی دیپلماسی عمومی آمریکا ارزیابی فعالیت‌های دولت آمریکا برای فهم، اطلاع‌رسانی و تأثیر بر عامه مردم در خارج است. این کمیسیون در مواقعی که ضروری بداند، دست به مطالعه، تحقیق و تشکیل جلسات تخصصی می‌زند. این کمیسیون همچنین اطلاعات و گزارشاتی را جمع آوری کرده و با نظر مدیر، این گزارشات را برای رئیس جمهور، وزیر خارجه، کنگره و عموم مردم ارسال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس