یک شرکت استرالیایی در حال ساخت بازی‌ای است که در آن شما نقش یک خبرنگار جنگی را در مناطق جنگی آفریقای شمالی و خاورمیانه دارید.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، در بازی وارکو (Warco) شما عضو گروهی از سربازان غربی هستید که برای برقراری صلح و ثبات در کشورهای آفریقای شمالی و خاورمیانه به آنها حمله کرده‌اند، با این تفاوت که این بار ابزار جنگی شما نه یک تفنگ بلکه یک دوربین فیلم‌برداری است.

این بازی نخستین بازی اول شخصی است که در آن شما به جای تفنگ از دوربین فیلم‌برداری به عنوان سلاح استفاده می‌کنید. این بازی که در حال ساخت توسط استودیوی دیفیانت دیویلپمنت واقع در شهر بریزبن استرالیا است، نوعی کار تلفیقی می‌باشد. دیفیانت در حال همکاری با یک روزنامه‌نگار و یک فیلم‌ساز است تا بتواند دست به تولید بازی‌ای بزند که در آن شما در نقش یک روزنامه‌نگار در منطقه جنگی حضور پیدا می‌کنید.


تونی منیاتی، یک روزنامه‌نگار استرالیایی که از مناطقی چون تیمور شرقی و کشورهای اروپای شرقی شوروی سابق گزارش تهیه کرده است، این بازی را ابتدا در قالب نوعی شبیه‌سازی آموزشی برای تربیت خبرنگاران جنگی طراحی کرد. وی سپس کار بر روی این پروژه را با فیلم‌سازی به نام رابرت کنولی آغاز نمود، کسی که فیلم بالیبو ــ یک فیلم سیاسی در مورد مرگ روزنامه‌نگاران استرالیایی در طی نزاع تیمور شرقی در سال 1975 ــ را کارگردانی کرده است. در نهایت هم شرکت دیفیانت نیز وارد این پروژه شد.

خود بازی ــ که عنوان آن مخفف معادل انگلیسی «خبرنگار جنگی» می‌باشد ــ داستان روزنامه‌نگاری به نام جسی دی‌مارکو است. بازی‌بازها فرآیند فیلم گرفتن از درگیری‌ها را در آن تجربه کرده و در حالی وارد شرایط خطرناک می‌شوند که سلاح آنها چیزی جز یک دوربین نیست. آنها سپس تصاویر بدست‌آمده را ویرایش و تبدیل به یک داستان خبری قانع‌کننده می‌کنند. سناریوهای این بازی از اقدامات سریع گرفته تا لحظات آرام‌تر متغیر است. همچنین در طول بازی شما رویدادهای روزانه خود را با همکاران روزنامه‌نگار خود در هتلی به بحث و گفتگو می‌گذارید.


مورگان جفیت یکی از سازندگان این بازی می‌گوید: «این بازی همچنین در خصوص مدیریت یک دنیای به لحاظ اخلاقی خاکستری و اتخاذ تصمیماتی است که می‌تواند تأثیرات انسانی در پی داشته باشد. این بازی همچنین در مورد یافتن داستانی است که شما قصد ارائه آن را دارید، چرا که هر یک از محیط‌های پیرامون شما پر است از عناصر داستانی مختلفی که می‌توانید از آنها فیلم بگیرید و به روش خود آنها را مونتاژ کنید. وارکو هم یک موتور داستان‌سرایی و هم یک بازی اکشن ماجرایی است که دارای بعد جدیدی می‌باشد.»

سناریوهای این بازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا تازه‌ترین رویدادهای خاورمیانه و آفریقای شمالی را به نمایش در آورند،‌ شرایطی که سازندگان بازی آن را برگرفته از تجربیات حقیقی خود تونی منیاتی اعلام کرده‌اند. یکی از نکات جالب این بازی اینجاست که هرچند شرکت سازنده آن یک شرکت استرالیایی است، ولی هیچ یک از شخصیت‌های بازی استرالیایی نیستند.


از آنجا که این بازی یک بازی اول شخص است که در آن بازی‌بازها اجازه استفاده از هیچ نوع اسلحه‌ای را ندارند، لذا می‌تواند مشکلاتی را برای سازندگان آن در امر جذاب کردن بازی و در نتیجه بازاریابی به وجود بیاورد. شرکت دیفیانت حدود چهار ماه است که کار بر روی این بازی را آغاز کرده است. با این حال، این شرکت هنوز تاریخ عرضه و نیز پلتفرم‌های این بازی را تعیین نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس