نیروهای آمریکایی طی عملیاتی تحت عنوان «عملیات گیوتین»‌ به تهران حمله می‌کنند و در نزدیکی برج میلاد دست به عملیات نظامی می‌زنند.

به گزارش خبرنگار مشرق، شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در جدیدترین شماره از سری بازی‌های «میدان نبرد» (Battlefield) کشور ایران و تهران را تبدیل به صحنه جنگ کرده است.

در این بازی نیروهای آمریکایی که همیشه نقش حامیان صلح و ثبات و حقوق بشر را در فیلم‌ها و بازی‌ها دارند، این بار به خود جرات داده و به جنگ با مردم ایران روی آورده‌اند. این بازی یک بازی تیراندازی اول شخص و دوازدهمین شماره از سری بازی‌های Battlefield است و داستان آن حول 2 شخصیت اصلی در سال 2014 می‌چرخد.


گروهبان هنری بلکبرن که همراه تیم خود برای یافتن گروه آمریکایی مفقودشده در مرز ایران و عراق فرستاده می‌شود، و دیگری جاناتان میلر که از اعضای ارشد نیروی تانک‌سوران ایالات متحده بوده و به نحوی وارد داستان بازی می‌شود. گروه مفقودشده در آخرین مأموریت خود وظیفه کسب اطلاعات مربوط به سلاح‌های شیمیایی را داشته است. همچنین بر اساس داستان بازی، تیم پنج نفره بلکبرن در اواسط مأموریت خود گرفتار زلزله‌ای می‌شوند که منشا آن در ایران است.

Battlefield 3 در وهله نخست برای رایانه‌های شخصی و در درجه بعد برای کنسول‌های PlayStation 3 و Xbox 360 طراحی و در نظر گرفته شده است. لذا، نسخه رایانه‌های شخصی آن دارای نقشه‌های بازی بیشتری نسبت به نسخه کنسولی آن می‌باشد. قرار است این بازی در 25 اکتبر (3 آبان) و برای مخاطبین 18 سال به بالا به بازار عرضه شود.

گفتنی است Battlefield 3 به دلیل استفاده از موتور بازی Frostbite 2.0 ساخت شرکت DICE از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است. این موتور سبب می‌شود تا سازندگان آن بتوانند عملیات‌های تخریبی پیشرفته‌تر و نیز موسیقی و گرافیک بهتری را ارائه دهند. از این رو، این بازی در حال حاضر یکی از بهترین بازی‌ها در ژانر خود به حساب می‌آید، به نحوی که حتی شماره جدید بازی Call of Duty موسوم به Modern Warfare 3 را نیز تحت شعاع خود قرار داده است.


حوادث Battlefield 3 در خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی اتفاق می‌افتد. شرکت سازنده قبلاً اعلام کرده بود که وقایع این بازی در شهرهایی چون تهران، پاریس، سلیمانیه (شهر مرزی بین ایران و عراق)، و نیویورک روی می‌دهد که در این مکان‌ها جنگ‌های خیابانی و نیز درگیری‌ در مناطق مرکزی شهر و فضاهای باز رخ می‌دهد.

بر اساس سایت رسمی این بازی، در یکی دیگر از پیش‌نمایش‌های آن، نیروهای زرهی آمریکا با استفاده از تانک‌های خود دست به عملیات گسترده نظامی در حومه تهران می‌زنند.



در پیش‌نمایش دیگر این بازی، رویدادهای آن در پایتخت ایران و در نزدیکی برج میلاد روی می‌دهد. نیروهای آمریکایی طی عملیاتی تحت عنوان «عملیات گیوتین»‌ به تهران حمله می‌کنند. هر چند این حملات در حال حاضر در دنیای مجازی و نه واقعی روی می‌دهد، اما شکی نیست که این نوع سناریوسازی و شبیه‌سازی دقیق شهرها در این دست از بازی‌ها چیزی جز آماده کردن و همراه‌سازی اذهان عمومی به ویژه جوانان برای انجام یک سری حملات در آینده نمی‌باشد.


البته یکی دیگر از دلایل ساخت این دسته بازی‌ها و یا فیلم‌ها، مرعوب ساختن حریف و دشمنان است تا بلکه حریفان با مشاهده ادوات جنگی پیشرفته در آنها، دچار هراس شده و در آینده مقاومت کمتری را از خود نشان دهند. اما اگر به واقع این نوع حملات مجازی و شبیه‌سازی‌ها نوعی آماده‌سازی و دست‌گرمی برای انجام حملات واقعی در آینده‌ای نزدیک و آن هم توسط نیروهای آمریکایی به خاک میهن‌مان باشد، آیا ما همانند نقشی که در این بازی ممکن است داشته باشیم ــ یعنی قرار گرفتن در جبهه دشمن و حمله به میهن خود ــ باز هم جانب نیروهای آمریکایی را گرفته و اجازه حمله به میهن‌مان، تصرف خاک آن، و کشتار هموطنان‌مان به دست آنها را می‌دهیم؟

از طرف دیگر و چنانچه در گزارشات قبلی نیز گفته شد، آیا لازم نیست مسئولانِ امر، بازی‌های رایانه‌ای را جدی‌تر دنبال کرده و برای آنها علاوه بر تمهیدات سلبی، تمهیدات ایجابی نیز بیندیشند؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 190
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 33
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    شهرک اکباتان و نقاشی های دیواریش هم بود فکر کنم!!
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 1
    بذار در رویا زندگی کنن
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 7
    مشرق بازهم ناخواسته تبلیغ این بسته های فرهنگی رو کردی بارک الله!
  • حسین ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    2 1
    دریغ است که ایران ،ویران شود کنام پلنگان و شیران شود
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    آی زرشک
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    4 0
    چون تو خواب هم نتونستند به برج میلا برسن این بازی رو ساختند
  • sam ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    بازیش اومده؟
  • سرباز ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    5 0
    اینا چرت و پرته ! اینها عادت دارن آرزو هاشون رو به صورت بازی در بیارن تا خودشون ارضا بشن ! تا الان هم اگر شکست خوردن به خاطر همین تخیلی فکر کردنشونه ! اگر از اونا دارن (همونایی که من و شما می دونیم!) بیان تهران تا بزرگترین گور دسته جمعی آمریکایی دنیا رو براشون بسازیم !
  • امیدرضا ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    تبلیغ چیه عزیز من ... برو انجمن های اینترنتی ایرانی رو بخون که تا الان چند صد نفر نظر دادن و درباره این بازی بحث می کنن ... جمعیت قابل توجهی در ایران گیمرن و به مدد روزنامه و اینترنت از ریلیز بازی های مطرح خبردار می شن ... برای بازی بتلفیلد 3 تبلیغات گسترده ای صورت گرفته و قطعا میلیون ها نفر در دنیا این را بازی خواهند کرد ... واقعا متاسفم ! به جای ارائه راهکار برای مقابله با این بازی پر سر و صدا ، راحت ترین راه حل را برای خود در نظر می گیریم و اون پاک کردن صورت مسئله س . دوستان سوم آبان ماه این بازی منتشر می شه . از همین الان راهکاری باید ارائه بشه که کسی این بازی رو تهیه نکنه . همین الان بسیاری از بازی های ممنوعه از طرف وزارت ارشاد در مغازه ها پوستر می خورند و فروخته می شوند . از یه طرف دانلودرها و فروشنده های اینترنتی هم هستند . تو کشورهای آزادی!! مثل سوئیس و استرالیا بازی های مختلف به دلایل بعضا عجیبی ممنوع اعلام می شوند ولی در اینجا مسئولین حداقل در عمل کاری انجام نمی دهند . این تهاجم فرهنگی نیست . شبیخون فرهنگی است .
  • sorena ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    با سلام دوستان راستش من بیشتر احساس خطر میکنم تا اینکه بگم دارن آرزوهاشون رو تو بازی میارن این نامرد ها همیشه قبل حملاتشون برای اینکه افکار عمومی از کوچک تا بزرگ رو بسنجن دست به این کار ها میزنن البته متاسفانه تحلیلهایی که تو اینجا میاد ضعیفه وگرنه از نظر استراتژی اینها دارن از حالا زمینه چینی میکنن اگر وارد فاز جنگ بشن مردمشون رو آماده میکنن یعنی جنگ با ایران رو در ضمیر ناخودآگاه بازی کنان این بازی ها جا میندازن پس تا حدودی نگرانی وجود داره
  • ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    زرشک
  • گردن کلفت منافقین ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 0
    امریکا می تونه از دم مرز تا تهران با بمباران اتمی راه باز کنه! پس باید با دم شیر زیاد بازی نکرد...
  • aref ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 0
    اگر ما غیرت ایرانی داریم باید این بازی رو تحریم کنیم ( اگر چه که منظورم خریداران با غیرت و فروشندگان باغیرت بود که غیرت خودشون رو به پول کثیف نمیفروشند)
  • aref ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    باید مراقب بود این بازی ها برای آماده کردن افکار عمومی برای حمله به ایرانه (مثل بلایی که سر عراق اومد) ارتش و سپاه باید از این به بعد رزمایش های بیشتری اجرا کنند و بیشتر در رسانه ها خودشون رو مطرح کنند تا کسی جرات نکنه به ایران حمله کنه
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 1
    ما خودمون راهو براشون باز می کنیم تا برج میلاد؛ البته از مرز تا برج رو باید به حالت مرده بیان که اونجا نمایش شون بدیم.
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 1
    قربون اون دهنت حسین جون
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    نخنودن ما رو مومن؛ تبلیغ چیه؛ اطلاع رسانی کرده و تحلیل
  • سليماني ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 1
    مگه مجازاٍ ً ازاين غلطا كنن
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 1
    به قبر پدرشون خنديدن!!! لااله الا الله!
  • محمد امين ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 1
    آره خب! با رشادت هاي جانفشانانه مديران تواناي و سرمايه داران خيير كشور مون ، اين آمريكايي هاي كثيف تو خواب عمرا نمي تونن به بستني طلاي برج ميلاد مون كمترين تعرضي رو داشته باشن
  • محسن ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام اتفاقا این بازی طبق تعریف هایی که از آن شده باید یک بازی فوق العاده در امر گرافیک و صدا باشد امیدوارم با کوتاه نظری خودمان استفاده جوانانمان از این بازی مهیج را صلب نکنیم با تشکر
  • یه دوست ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    اگه مردید حداقل بیاد تو محیط شبکه با هم مبارزه کنیم ... نه اینکه ایرانی ها یه سری هدف مصنوعی باشند و شما اونها رو از پا در بیارید @
  • سید ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    الان که عصر حجر نیست. اگر امثال مشرق خبررسانی به موقع نکنند بی بی سی و بالاترین هر جور خودشان خواستند افکار عمومی را مدیریت می کنند.
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    آمريكا كه هيچي گنده تر از اونم هيچ غلتي نميتونه بكنه
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه!!
  • رضا ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    اینا رویاست اما از اینا هرکاری بگی برمیاد. اما ما آماده ایم که قلم پای کسی رو که از مرزهای ایران عبور کنه بشکونیم. ما در زمان جنگ بچه بودیم اما سختی های اون موقع رو با گوشت وخونمون حس کردیم 8 سال ایرانیها با کمترین امکانات در برابر ارتش مسلح و قوی عراق ایستادگی کردند و مردانه جنگیدندحتی این قضیه که هر کماندوی عراقی حریف 10نفره رو نقل کردن اما جوونهای ما با اسلحه برنو و ککتل مولوتف مقاومت کردند که دنیا از این مساله خیلی حساب می بره حتی خود این آمریکاییها هم می دونن که 8 سال جنگ با دست خالی کار هر کسی نیست. پس بهشون می گیم که این قضیه رو فقط بازی کنن نه تجربه که آخرش بدجوری به ضررشون تموم می شه به قول امام خمینی ملت ما به خدا اتکال وتوکل داره.
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    خوشالن دیگه چکار کنن بیچاره ها خودشونو خرمیکنند.
  • اصفهاني ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    شتر در خواب بيند پنبه دانه..... آرزو كه عيب نيست.
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 0
    بذارید بیاین ببینیم زنده برمیگردن
  • محمد ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    اونا خوشحال و خرن ؟ باشه ما باید هشیار باشیم
  • علی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    این ارزو رو به گور میبرند که پا تو خاک ایران بگذارند.
  • حسین ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    چرا انقدر غیر قابل انتشار ها زیاده؟! مگه چی گفتن؟
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    ما مردم ايرانم ميشينيم بررو بر نگاشون ميكنيم !!!
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    آخه گفتن ایران اخه!......ایران هم گفته اونها لولو هستن!! بخاطر همین مجبور شدن سانسور کنن...
  • علی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    با همین ادوات پیشرفته 10 سال دنبال بن لادن بودند در حالی که کتار دستشون بود.
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    عقده حقارتشونو با ساخت انواع کارتونها ، و بچه بازيها ميخوان کم کنند ...ولي باز هم نمي تونند! بيچاره ها!
  • طاهر ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 0
    مشرق جان، جان هر چي ايرانيه اين مطلب من رو كه انگليسيه چاپ كن تا آمريكاييا هم بخونن. قول داديا! USA Listen to Iran's VOICE, Iran is not Iraq with Saddam Hossein, nor is it Afghanistan, a war shattered country for some 40 years, but Iran is a land which never attacks nor surrenders. These kind of Films or cartoons will create kind of illusion in your army or give you fake courage. Iranian Army consists of 70 million people. You had better thing about your problems in Iraq and Afghanistan. Mr Blare & Bush are still in a deep ...
  • حسین ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    ببخشید! موقعی که این نظر را تایپ می کردم تعداد غیر قابل انتشار ها 22 تا بود! حالا شده 3تا.
  • احسان ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    برو افغانستان رو که زاییدی بزرگ کن بعد بیا برج میلاد بازی!!!!!!!!!!!!!
  • احسان ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    برو افغانستان رو که زاییدی بزرگ کن بعد بیا برج میلاد بازی!!!!!!!!!!!!!
  • سیدحمید ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه (البته تا موقعی که ما آمریکایی نشیم) نگرانی ما از آمریکا نیست ، از خودی هایی هست که سخت افزارشون ایرانی و نرم افزارشون آمریکاییه.
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    د آخه خره آمریکا بیشتر از 50 ساله بمب اتم داره انقلاب ما هم که 30 سالست پس زودتر از اینا اگر میخواست اینکارو میکرد.الانم که دیگه نمیتونه انجام بده تو جنگ 33 روزو 18 ساعته ارتش دوم ایران با چهارمین ارتش پیشرفته دنیا ایران برد .داداش حالا بگو گندتون بیاد
  • امیر ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    حتی توی خوابشان فکرکنم به برج میلاد برسند
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    خوب مسلمه که جرات این غلطها رو ندارن برا همین هم رفتن بازیشو ساختن که آرزو به دل نمیرن !
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    ياد اين حرف افتادم كه آرزو بر جوانان عيب نيست
  • x ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    بخور خوشمزست!!!!!!!!!!!
  • پارسا77 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    2 0
    بجای اینکه واسه خودمون خیالبافی کنیم به فکر راه حل باشیم. مثلا یه بازی باحال... اسمشم........حمله به ... اوباما!!!
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 1
    اگه جرات دارند پا تو بیشه شیر بگذارن اینا خوابو خیاله
  • محسن ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    هیچ آدمی جنگ و خونریزی رو دوست نداره یکیشم خودم و اینم بهتون بگم که آمریکا آرزوشه به ایران حمله کنه ولی جراتشو نداره بخاطره همین آرزوهاشو تو بازیهای کامپیوتری خلاصه میکنه چون اینو میدونه که ایران جوونایی داره که حاضرن جونشونه برای دین و رهبرو کشورشون بدن.
  • محسن ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    هیچ آدمی جنگ و خونریزی رو دوست نداره یکیشم خودم و اینم بهتون بگم که آمریکا آرزوشه به ایران حمله کنه ولی جراتشو نداره بخاطره همین آرزوهاشو تو بازیهای کامپیوتری خلاصه میکنه چون اینو میدونه که ایران جوونایی داره که حاضرن جونشونه برای دین و رهبرو کشورشون بدن.
  • حب الوطن من الایمان ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    حیفه که به تو بگن ایرانی!تو مردی؟! اصلا تو وطن حالیت میشه داداش؟!بی غیرت! آقای عاشق گرافیک و صدا غلط املایی داری سلب رو با سین مینویسن نه با صاد!
  • mostaf ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    همون مگه تو بازیاشون ایرانو بتونن بگیرن.
  • parsa ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    البته همه جنگها تو عصر جدید مقدمه ی سایبری داره.
  • خیالینگا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    اگه اشتباه نکنم متروی اکباتان بود! نکنه کارت مترو هم داشتن؟!
  • حیدر ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    البته به نظر من ، حمله به تهران و برج میلاد برای این بوده که نگذارن کسی بستنی‌های طلایی برج میلاد رو بخوره! البته شایدم دیدن گرونه ، فقط با جنگ میشه خورد!
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام طبق سخنان استاد بسیار عزیز برادر رائفی پور هزینه جنگ آمریکا در ایران اگه اشتباه نکنم 2500 برابر جنگ با عراق برآورد شده (طبق محاسبات کارشناسان خودشون) با توجه به نزدیک بودن فروپاشی اقتصادی آمریکا حتی فکر انجام چنین جنگی هم به یه جوک شبیهه... تازه اونا خیلی خوب میدونن که اگه با ایران درگیر بشن منافع آمریکا در کل این کره خاکی به خطر می افته. اینکه از گزینه حمله اتمی بخوان استفاده بکنن... این هم مردوده چون اونقدر انجام این کار برای آمریکا تبعات داره که انجام این کار از اول کنار گذاشته بشه. اونا دارن به سرعت به سمت پروژه ای که نا گزیر از انجامش هستن پیش میرن... و اون آخر خطشون خواهد بود... ان شاء الله
  • سید ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    بذارین هرچی دلشون می خواهد فیلم و بازی بسازن... اما واقعیت در عالم واقع با تخیلات زمین تا آسمون تفاوت داره... واقعیت اینه که چیزی به فروپاشی نظام سلطه نمونده و ان شاء الله سران این ممالک با ذلت به جهنم واصل خواهند شد.
  • مهدی ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    وقتی حماس کوچولو موچولو رو نمی تونین باون همه تجهیزات بگیرید . جلوی ایران کر کری میخونید ؟ البته عیبی نداره بالاخره شما هم حق دارید در خیالاتتون ازاد باشید .
  • امیر ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام دلشون خوشه به همین خیال پردازی ها اگه مردی بیا رو به رو بجنگ. ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند. ما از تبار سلمان پارسی هستیم.
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    اولا نگو ارتش دوم ایران. ایران یک ارتش داره یک سپاه. حزب الله لبنان توانایی های چریکی بالایی داره ولی ارتش محسوب نمیشه. حتی نمیشه گفت یک لشکر از ارتش ایران. ضمنا جالبه بدونید بعضی از واحدهای نخبه کماندوهای اسراییلی برابر 10 سرباز آمریکایی در نظر گرفته میشند. پس میشه گفت دست پرورده های ایران پوزه گنده تر از آمریکا رو به خاک مالیدن. استفاده از بمب اتم مثل اینه که نتونی یه بازی رو ادامه بدی و رمز بزنی و رد شی. همیشه اونجات میسوزه که چرا نتونستم رد شم. آمریکا باید مواظب باشه که این بازی سیو و لود نداره ها! ما هم واسه خودمون شیری هستیم
  • تعارف وطن ممنوع ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    پایان هر رویا واقعیته. چه تلخ چه شیرین.
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه!!! سگی که فقط پارس می کند، تاریخ مصرفش گذشته. اینکه کاری نداره! برو بچس ما هم بازی « یک مگس کش در منهتن» عملیات « ژیلت » در نماهای واشنگتن، و .... بسازند. عوض که گله ندارد؟ هان؟
  • طاهر ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    خيلي با حال بود. اي ول
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    چه غلطا... جر میدیم کسی که بخواد همچین گ... بخوری
  • امین آفاق ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    کشوری که آباد و مردمش شاد آرمانش داد و باشد دشمنش شداد هم که باشد جرات حمله نخواهد یافت،این بازی ها هم برای این است که به مردمشان بگویند جالب می شود اگر مزدوران گردن کلفت شان در تهران نیز دمی ویراژ دهند و تیر محبت و دموکراسی آمریکایی در قلب مردم تهران بنشانند البته این که چه کسانی برای آمریکایی های نازنین فرش قرمز پهن و اسفند دود می کنند یا اینکه مانند هنگام خروج هواپیما از آسمان ایران حجاب میدرند(فرقی ندارد آنها بروند آنور یا آنوری ها بیایند این ور) از سال 88 بیشتر مشخص شده است...
  • حسین اشکانی ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    به ارواح پدرتون خندیدین اگه حتی بتونین تا خرم شهر برسین صدام هم میخواست یه هفته ای ایران وبگیره از پس یکی دو گردان حزب الله لبنان برنیامد اربابتون خود من نذر میکنم همینجا تا خرخره 33 تا افسر آمریکایی رو درصورت ورود به جنگ نجوم از دنیا کوچ نکنم آخ خدا میشه روزی تمام کینه مون وخشم انقلابیمون و تا نیومدیم پیشت رو ای حروم زاده ها خالی کنیم
  • sorena ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    دوستان من یه مورد رو میگم حواستون باشه چند ساله دارن سال 2012 رو بزرگ میکنن که اتفاقها و جنگ های بزرگی در جهان رخ میده تو خبرها اومده بود سارکوزی هم گفته بود به لیبیایی ها که چند سال بعد ایران رو ببینین ما باید مغز تحلیل رو تو خودمون تقویت کنیم اونا برای چند سال بعدشون نقشه دارن اتاق های فکرشون برای الان نیستش برای چند سال بعد هستش من به رهبرمون کاملا اعتقاد دارم ایشون با تدبیرشون موجب شدن جنگ لبنان و خاورمیانه جدید در جا خشک بشه و الانم میگم باید حواسمون جمع باشه تا در بازی اونا شرکت نکنیم
  • پارسا77 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    میگم آمریکایی ها هم بدجور پررو شدنا! باید با یه بازی درست حسابی حالشونو بگیریم. اگر کسی میتونه از طرف من یه بازی خفن ضد آمریکایی بسازه تا حالشون جا بیاد تا دیگه فکر نکند که بچه های ایرانی بیکار نشستن تا اونا هر غلطی دلشون میخواد بکنن. قربون مرام هرچی ایرانیه.
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    بهتره اینو بدونید که خیلی از جوونامونو از دست دادیم و توسط عمال امریکا و غرب در داخل از ایدئولوژی و دین تخلیه شدند. بهتره روی جوونامون بیشتر کار کنیم.
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    ایران عزیزو بزرگ اسلامی لقمه بزرگی است که به دهان بردنش جرات می خواهد و در صورت این اتفاق طرف مقابل را خفه خواهد کرد.
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    میگم بریم یه برج میلاد تو آمریکا درست کنیم همونجا بازی کنن دیگه مزاحم ما نشن!
  • ابراهیم ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    مگر این بیچاره ها عقده هاشونو اینجوری خالی کنن
  • الف.ر ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    دوستان هيچ جايي براي نگراني نيست،درسته که اينا دارن برنامه ريزي ميکنن براي حمله به ما،اما به قول امام خميني آمريکا هيچ غلطي نميتونه بکنه البته به شرطي که ما نيايم با استناد به اين حرف بيکار بشينيم.آمريکا نميتونه هيچ غلطي کنه چون ما مقاومت ميکنيم...
  • ممد ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    بابا این مسخره بازیا چیه؟ این فقط و فقط یک بازیه قبلا هم در بازیهایی مثل COD هم جنگ آمریکا و روسیه به صورت تخیلی طراحی شده بود . این نظرات چیه آخه ؟ ما هم اگه میتونیم یه بازی که در حد 10 درصد این بازی باشه تولید کنیم . آمریک به ما حمله کرده و الان اکثر جوانو را به سمت خودش کشیده نه با جنگ نظامی با جنگ فرهنگی
  • اریایی ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 0
    از قدیم گفتن: این جا بیشه ی شیران است / نه جولان گاه مگس
  • ایلیا ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    هموطنان عزیز پاسخ این بازی روباید با یک بازی توپ داد نه با حرفهای احساسی چون این کامنتها فقط مصرف داخلی داره مابایدبازبان خودشون درعرصه بین الملل پاسخ بدهیم به زبان یک بازی که جهانی باشه وگرنه بشینیم اینجا بگیم چنان میکنیم فایده ای که نداره فکرکنید چند درصدمردم دنیا این پست رومیخونن درعوض چنددرصدبازی روبازی میکنن کمی فکرکنیم
  • لیلا ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 1
    عزیزم ما 8 سال با عراق نجنگیدیم با همه دنیا جنگیدیم . اینو همیشه به هم یادآوری کنیم که دنیا در مقابل ایمان ما شکست خورد
  • علی ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    به نظر من این بازی رو باید تحریم کنیمبه این صورت که تهیه اش بکنیم ولی تو اون مرحله گیر کنیم و برنده نشیم !
  • علی ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 1
    در عملیات تروریستی چند ماه پیش که در خطوط هواپیمایی امریکا انجام شد و به علت عمل نکردن مواد منفجره ناکام ماند قدرت نظامی و اطلاعاتی امریکا به خوبی نشان داده شد.جالب است بدانید که پدر تروریستی که قصد انفجار هواپیما را داشت وقتی از نیت فرزندش مطلع می شود به سفارت امریکا و دفتر سازمان سیا مراجعه میکند و گزارش این عملیات را میدهد ولی با این وجود انها نتوانستند مانع این عملیات شوند.بزرگترین سیاست نظامی امریکا سیاست ارعاب و اغراق در توانایی نظامی خویش است.دقیقا مثل اسراییل.بزرگترین ضربه حزب اله به اسراییل شکستن هیمنه ی تبلیغاتی و اغراق نظامی اسراییل بود که سالها در ذهن همه جا انداخته بود که شکست ناپذیر است.همین کار را الان امریکا دارد به روشهای مختلف انجام میدهد.شما مطمین باشید اگر جنگ واقعی در بگیرد این هیمنه ی پوشالی امریکا هم در هم میشکند.در عراق که اصلا جنگی نشد.قبل از شروع جنگ امریکا تمام سران ارتش عراق را خریده بود اما در ویتنام طعم شکست را چشید.
  • همسنگر ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 0
    برج میلاد و فرو میکنیم.......... جای خالی را با معلومات خود پر کنید !
  • عسل ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 2
    با محمد اساسی موافقم
  • عسل ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 1
    راست میگی اینا همیشه همینجورین ما هم نباید ساکت بشینیم مهم اینه هرجوری که میشه دست به کار شیم
  • parsa ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    بینزاکت درست صحبت کن!
  • پارسا ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    1 0
    ایران افغانستان نمیشه.
  • pa ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    این سایت هم مثل بقیه سایتهای ایرانی (آزادی) نداره.
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    شاید تو گور اینکارو بکنن
  • هشتابس ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    تویی که اسمتو (عربی) نوشتی ایرانی هستی؟!!!!!
  • The One ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    در اوایل فیلم * ترانسفورمر 3 * نیروهای "خیر " به نیروگاهی $غیر مجاز$ ( نیروگاه بوشهر ) حمله میکنند و پرچم ایران به صورت واژگون به نمایش در می آید چرا سینمای ایران مقابله این تهاجمات ...........
  • بهاءالدینی ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    مثل دفعه قبل طوفان شن را در محساباتشان لحاظ نکردند.
  • جان فدا برای ایران اسلامی ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    با سلام به محسن. نظرت باعث تأسفم شد. تجدیدنظر کن.
  • مسلمان ایرانی ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    جناب (گردن کلفت منافقین): اصلاً غیرت ایرانی اسلامیت اجازه میده این حرفهایی رو که نوشتی، حتی توی ذهنت هم بیاری. و
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    بارک الله گل گفتی
  • حمید ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    شاید درفیلم این غلظ کن .ما اماده ام که تمام تجاوزگران را به کور بفرسبم
  • موسوی ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 1
    ما از الست طایفه ایی سینه خسته ایم ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم امروز اگر سینه و زنجیر میزنیم فردا به عشق فاطمه شمشیر میزنیم ما را نبی قبیله سلمان خطاب کرد روی غرور و غیرت ما حساب کرد از ما بترس که ما پر اراده ایم چون کوه در ره حسین ایستاده ایم
  • ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    سید برزیل حال میده که! سواحل مشتی ای داره...نه!!؟
  • ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    اتفاقآ 10 سال بن لادن رو جابه جا می کردن!... به سمت هدفی کی می خواستن
  • ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    هم سخت افزار هم نرم افزار هم تفکرات همه امریکایه!...
  • ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    دوست دارم!
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    بی تربیت!.....جرت می دن!!
  • حسرت ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 1
    سلام. اول خدا نكنه جنگ بشه. چون واقعيتش اينه امريكا ازهر لحاظ از ايران قدرتمندتره. از لحاظ سياسي و نظامي حتي با اينكه ازنظر اقتصادي حال چندان خوشي نداره ولي باز هم خيلي قدرتمندتر از ايرانه.متاسفانه سياست خارجيمان باعث شده كشورهاي همسايه با ما رابطه خوبي ندارن. به نظر من فاسد بودن بعضي ازمسوليين و اختلاس هايي كه ميكنن و رابطه هاي كه بينشون مرسوم شده كه افراد خودشون ببرن سر كار حداقل منوم نسبت به اينها بي اعتماد كرده و هيچ دليلي براي رفتن به جنگ ندارم فقط فقط بخاطر دفاع از ناموسم.كاش مسوليين جلو فساد و رانت خوارهايو دست درازيهايي كه به بيت المال ميشه راقطعكنن. مطمنن همه جونها تا اخرين قطره خونشان جلو بيگانگان ميايستن. واقع بين باشيم خداي نكرده جنگ بشه ما ميتونيم فقط به حزب الله دل خوش باشيم قيد سوريه بايد بزنيم . . ناتو همدر كنار امريكا بر عليه ايران وارد جنگ خواهد شد. پس سياستمداران ما بجاي فكر چاپيدن و اختلاس به فكر اينده كشور عزيزمان باشن.
  • علی کوهساری ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    مطمئنم بازیشم با ترس و لرز ساختن- والا گیوتین اونا از نظر ما سوزن ته گرد هم نیست0 جانم فدای وطن و رهبر عزیزتر از جانم.
  • محمدعلی ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 1
    ما آماده هر گونه پاسداری ازایران هستیم *ما مرد جنگیم*و این بازی وکارهای دیگرششون هم رویایی بیش نیست.
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    صحنه های این بازی فقط توی ایران نیست توی پاریس سارایوو نیویورک سلیمانیه و جزایر ویک هست.در ضمن حواستون باشه که ساخت این بازی ها فقط واسه پول هست. برای پول هر چیزی رو سوژه قرار میدهند
  • ارش ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 1
    اگه میتونی گوش بگیر ..امریکایی ها جنسه شمارو خوب میشناسن تو همه جایه دنیا با کسایی که به خاکشون پشت میکنن یه معامله میکنن...الان اگه کاربردی باشین!!!!!! اونموقع هیچی نیستین....
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 1
    اینا هنوز از ماجرای طبس میسوزن هیچ غلطی نمیتونن بکنن
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 1
    البته من فکر کنم تو بازیشون هم از ایران شکست بخورن اینا آنقدر از ایران میترسند که بازی تصرف ایران را میسازند واقعا عقده ای اند
  • محمدرضا ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    اي کاش يه نفر يه بازي کامپيوتري ميساخت اين عروسک ايراني (دارا) ميرفت کاخ سفيد عروسک اونها رو (باربي) اسير ميکرد مياورد ايران . بايد مقابله به مثل کرد. به حساسيتهاشون بايد تجاوز کرد. همچين ميسوزن
  • محمدرضا ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    بالا هم کامنت گذاشتم . يه بازي کامپيوتري درست کنيم که دارا (عروسک ايراني) بعنوان يک کماندو ميره کاخ سفيد و باربي (عروسک امريکايي) رو اسير ميکنه مياره تهران . اين بزرگترين تجاوز به آمريکاس. آخرش هم ميتونيم باربي رو در آغوش اسلام بياريم .
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 1
    طبق گفته ی یه استاد دانشگاه و محقق امریکایی که در رابطه با بحران نفتی و این جور حرفا تحقیق میکنه که تا حالا همه ی حرفاشم درست در اومده نظام سرمایه داری تا 10 یا 15 سال دیگه سقوط می کنه
  • ایران عزیز ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 1
    ما بهش می گیم جگر اونا رو نمی دونم چی می گن!!!! دست از پا خطا کنند گوششونو می بریم می زاریم کف دستشون خین بیاد
  • محمد جواد ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    اگر اینا دارن بازیشو میسازن که خوش باشن ، ما داریم فدایی تربیت میکنیم....
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    حمله به عمه ی اوباما توسط ننجان رقیب /ارای باطله؟ این خوبه حمله یه مغازه ی سرکوچه ی اوباما، توسط خانه نشین این روزها ... یا عکاسی با دوربین موبایل
  • احمد ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    رفقا احساساتی شدن احتمالا، خواهر و مادر امریکا رو مورد عنایت قرار دادن. خوب حقم دارن... ول یمن عمرا به این بی شرفای کثافت نغهم خر فحش نمی دم.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    محسن جون، توکه اینقدر دانشمندی، یکی خوبشو بساز، قرار نباسه جوونایی که براشون دل می سوزونی تو بازی هاشونم خونه ی همشهری هاشون رو خراب کنن.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    مرد حسابی فحش نده.... بی شرفا اشنان...
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    تو حالا نزن مارو، ارتش و سپاه رو هم چشم، میگیم طبق دستور کار کنن. بخند اخوی
  • امید ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    منظره ی حمله کردن آمریکا به ایران مثل منظره ی ماکارونی خوردن شتره یا بیسکویت خوردن خر
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    اومدن ....تهران رو بدزدند ببرن آمريكا براشون كار كنه! بايد حواسمون به ....اعجوبه مون باشه!!!
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    تو با دم شیر بازی نکن آقاجون من... تو وسایل بهتری برای ابازی داری نکنه؟؟؟
  • جاوید ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    آره تو بازی هم این غلطای زیادی سخته
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    احتمالا این بازی سفارش اصلاح طلبان و سران فتنه بوده.
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    شتر که نه.. الاغ در خواب بیند پنبه دانه.. یونجه .. هویج ..خیار شور. بزار یه چند وقتی هم اینجوری زارت و زورت کنن. بالاخره واسه اونجاشون که سوخته باید یه چیزی پیدا کنن تا خنک شن.
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    من که نفهمیدم چی گفتی ول ok ok
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    چی؟؟ بیشین بینیم با حال نداری.. شیطونه میگه برم ..( نه نه جون داداش بذار بنویسم...) حیف دوستام جلومو گرفتن جوجه مونوفوق
  • سجاد ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    بابا عنوانش یه جور بود که گفتم پس واقعیه! فکر قلب مردم باشین توروخدا!!
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    خوب بود اسم این استاد نخبه رو هم می گفتی پرفیسور! تا همه استفاده کنند از افاضات گهر بارش!
  • البرز ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    چرت وپرت نگو بابا!
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    نمی دونم این دو تا خاک بر سر وطن فروش که به کامنتای ایران دوستی منفی می دن کین اما واقعاً خیلی بدبخت و الاغن!
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    اما اگه برسن چه بستنی طلایی منتظرشونه ها!
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    محسن جان در اینجاست که باید گفت خاک بر سر کتلتت کنم!
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    تو که فعلاً چیز شیر رو بدجور دستت گرفتی داری باهاش بازی می کنی بچه منافق!
  • البرز ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    مشرق جون اینجوری بهتره یعنی اخلاقی تره دمت گرم
  • سام ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    من میدان نبرد ورژنا قبلو بازی کردم کلا از نظر بازی قشنگه خداییش
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    بلانسبت شما ... خوردند ما که عراق و افغانستان نیستیم .
  • aboozar ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    جواب این کارشون را باید با یه کار مثل خودشون داد. بازیهایی بسازیم که ماهیت واقعی سران آمریکا و غرب را برا مردم دنیا فاش کنیم. بازی که تجاوز صهیونیستها به مردم غزه و دزیدن کودکان بیگناه را نشون بدیم و خودمون را هم ناجی نشون بدیم. حمله میکنیم و جلوی تجاوزاتشونو میگیریم و به درک واصلشون میکنیم. اگه بنده متخصص ساخت بازی بودم از این بازیها با گرافیک بالا می ساختم
  • علی رضا ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    افرین عمو جون کلاس چندی ؟؟
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    زیاد فکر نکن علی...بده بغلی!!!!...
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    گاماس گاماس اگه غفلت کنیم واقعی هم میشه سجاد جان
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    به نام خداوند بخشنده و مهربان اى پيامبر! مؤمنان را به جنگ (با دشمن) تشويق كن! هرگاه بيست نفر با استقامت از شما باشند، بر دويست نفر غلبه مى‏كنند; و اگر صد نفر باشند، بر هزار نفر از كسانى كه كافر شدند، پيروز مى‏گردند; چرا كه آنها گروهى هستند كه نمى‏فهمند! (65) سوره انفال
  • بچه آبادانی ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    من یک ابادانی هستم وقتی جنگ تحمیلی شروع شد در این شهر بودم البته جنگ نه در سی و یک شهریورماه 57 بلکه خیلی قبلتر شروع شد اما در مقابل حجم تهاجم دشمن ما با هیچ در مقابل دشمن ایستادیم و در عاقبت شکست خورده آنان بودند که طمع کردند اما در مورد امریکا و توان نظامیش باید عرض کنم که انان که سخن از قدرت زیاد آمریکا میکنند درست میفرمایند هم بمب افکنهایش بسیار زیاد اسن و هم توان مالی بالا دارد اما یک نکته را نباید فرامو کرد که انهم انگیزه نبرد است متاسفانه بدلیل سیاست غلط در معرفی دفاع مقدس در راهیان نور که بنده خود بعنوان یکی از اولین راویان بعد از پایان ظاهری جنگ تحمیلی در مناطق حاضر شده ام و روایت نموده ام بجای روایت دفاع مقدس سیاست بر روایت عملیات مقدس گردیده چرا که اگر در زمینه روایت دفاع مقدس سحن میگفتند و برامه ریزی بر این محور بود داستان دفاع در شهرها و روستاهای مرزی که زن و مرد و کوچک و بزرگ در آن شریم بودند درس بسیار بزرگی به تمام دوستانی که اینگونه از قدرت آمریکا در هراس هستند میداد ...وقتی عراق با دو تیپ کماندوئی و دو گردان تانک به خرمشهر حمله کرد در خرمشهر تنها 5 تانک داشتیم که سه تای آنها خراب بود و یکی هم مهمات نداشت و یک تانک جور همه را میکشید در خرمشهر نیروی نظامی واقعی کم بود ولی عراق نیروی کار آزموده خود را وارد خرمشهر نمود وقتی ابادان را محاصره کرد یک سال تمام شهر را محاصره کرد ولی نتوانست وارد شهری که در چنگالش بود و برای تامین مهمات هم مشکل داشیتم بشود . دفاع مقدس را باید از زبان مادر شهیدان شنید و باید دانست که هیهات من الذله اگر دشمن قدرت دارد ما هم داریم منتهی او در جنگ افزار میبیند ما در خدا احساسی و از سر هیجان هم نمیگویم از بهر ریا هم عرض میکنم که هم جنگ را دیده ام و هم با آن بزرگ شده ام و عوارض جسمی آن هم دامنگیرم و ریه ای هم دارم شیمیائی اما وای به آن روزی که دشمن بخواهد به سرزمینم و انقلاب لطمه ای وارد کند آن وقت است میشوم همان چیزی که دشمن از آنم وحشت دارد اگر نتوانم پا به پای جوانان بدوم ولی خوب بلدم که تک تیراندازی کنم و آن وقت است که کشته بر روی دست دشمن که نمی اندازم بلکه مجروحان بیشماری را بر روی دستانشان میگذارم ....اشتباه نکنید وقتی یکی از سربازان دشمن را زدی فوقش یک وانت او را میبرد ولی وقتی مجروحش کردی چند نفر را درگیر او میکنی و هزینه درمانش و تضعیف روحیه دشمن هم اضافه بر آن . اگر آنها ژنرال دارند ما هم سردار داریم منتهی نه از جنس ...... بگذریم جگر شیر نداری سفر عشق مرو یا حسین
  • yaser ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    motmaenan az jolbakhaye unvare abi komak gereftan ke tehran ro sakhtan dg.albate manzuram bazi loceyshen has
  • yaser ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    eyval aghaye nashenas be nazare man ke zadi tu khal. rase heram ro zadi
  • yaser ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    gebahat dare mard.doroste ke narahat shodi amma ye khorde khodeto negahdar
  • yaser ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    amma be jaye inke tahrim konim behtare ke ganune copy right ro nagz konim va ta .... unjashun besuzunimeshun :D
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    البته خر و شتر هرچی گیرشون بیاد نشخار میکنند
  • yaser ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    ye azizi goft ke esmesh seyyed hamide : moshkele ma az lahaze nezami nis balke az unayi hast ke sakhtafzarshun irani vali narm afzareshun amrikaiye.ensafan khub gofti dada eyval
  • ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    خودم و پسرم مادرشون را ...... (امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه)
  • سایه سیاه ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    بازی کنید این بازیو تا اگر حمله کردن بهشون 70 میلیون دستی بزنیم داغونشون کنیم.
  • aref ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    دستور چیه!!!!!!!! فقط پیشنهاد بود! :))
  • فدایی سید علی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    امام خمینی (ره) امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند عزیزان امریکا و انگلیس و.... مشکلشون با ایران تنها نیست اونا با امثال ایران قبل انقلاب کاری نداشتن چون بر وفق مرادشون بود مشکل اونا اسلام و حق است هر جا صدای حق باشه میخوان خاموشش کنن اونا میگن هر چی ما گفتیم بگید چشم اینا از شیطون بدون واسطه دارن دستور میگیرن برید تحقیق کنید در قرآن و روایات خواهید دید هر کاری که خدا گفته نه اونا دارن انجامش میدن (همجنس گرایی و ...)مگه شیطان و یارانش دیگه کی هستن باید شاخ و دم داشته باشن ما حرف نمیزنیم عمل میکنیم مثل 8سال جنگ تحمیلی هنوز اونقدر بی غیرت نشدیم که بزاریم واقعه عاشورا تکرار بشه غسل شهادتمون هنوز خشک نشده
  • نیما ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    اونی که باید بخونه میخونه داداش حساب کارم دستش میاد
  • پارسا77 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    ما باید... یعنی...باید... بریم... بمیریم اگه این اتفاق بیفته... خب ببخشید دستشویی دارم
  • bardia ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    من عاشق آمریکایی ها هستم ولی اگه این بازی حقیقت پیدا کنه عاشقانه خونم رو برای کشتنشون میدم
  • حسين ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    آمريكا فكروخيال زياد ميكنه فكرميكنه ايران مثل كشورهاي افغانستان و عراق خواب ديده خوش باشه
  • خنیاگر ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    ....ای بابا... بزار کارشونو بکنن... ماهم که فقط یاد گرفتیم هارت و هورت کنیم... هی بگیم آمریکا جنم نداره...صهیونیسم فرزند نامشروع سیاسته..و ازین حرفا... آخرش هم اونقد به خودمون تلقین میکنیم اونا هیچی نیستن که تمام قوامون از کار بیفته... دشمن دشمنه... چه آمریکا...چه مسول داخلی که فرهنگ مسولیت نداره...چه دشمن داخبی....و چه خارجی.. بابا عوض این ایجاد بینش ها....رویش هم بکنین یه خورده محض رضای خدا!
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    حالا که چی؟ این همه برای کشورهای مختلف ساختن بیچاره آلمانی ها چی بگن یا شوروی و یا ویتنام و ... حالام ایران ، چیزی نشده در ضمن من خیلی دوست دارم ک با جت برج میلاد رو بزنم =========== مدیر عامل برج میلاد: اقشار متوسط جامعه حتی به برج میلاد نگاه هم نکنن
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظر این افراد توجهی نکن
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    من میفروشم :دی
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    قابل توجه شما ایتنرت افغانستان به صورت فیبر توری و وایرلس در تمام کشور اجرا شده و ار بین 170 کشور عراق رتبه 153 و افغانستان رنبه 156 رو آورده و ایران در درده 170 قرار گرفته
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    اگه به برج میلاد برسن یه بستنی با روکش طلا میخورن که تو با این همه وطن پرستی حق نگاه به برجش هم نداری چه برسی پستنیش رو ببینی
  • علی ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 0
    عجب بازی ای بود ، من که زن و بچه دارم جذبش میشم دیگه وای بحال بچه هامون!!!
  • سینا ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    0 0
    استاد حسن عباسی گفته بود
  • سینا ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    0 0
    این یارو آمریکاییه!
  • mm ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    0 0
    بااين كارها دارن خودشون مشغول ميكنن مثل كسي كه توي دعوازورش به طرف نميرسه خودشو ميزنه ولي مانيزنبايدغافل بشيم
  • حسین ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    از نظر معنوی چی؟؟؟؟؟ایا بازم قدرتمندن؟؟؟؟ این سلاح ها توسط انسان کنترل میشه ایا سرباز های اونا که خیلیاشون پولی و مال کشورهای دیگه هستن از نظر معنوی به ما میرسن وبرای امریکا جونشونو میدن. پس از هر نظر دراین زمان ما ازونا سرتریم چه با سلاح چه بی سلاح.
  • امیر ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بابا این قدر تو این کارا دخالت نکنین بازی کنین و حالشو ببرین
  • mehrdad ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    دوستان پیشنهاد میکنم این بازی رو بگیرد من از پاساژ لباف گرفتم
  • morteza ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    1 0
    چي شده مگه ها يكي اومده بازي به اين توپي از كشورمون ساخته ميسوزين خوب شما تا 1000 سال ديگه نميتونين يه تيكه از اون بسازين شما برين همون سرزمين ميترا بسازين ابروي كشور بابازيشون بردن
  • مصطفی ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام من امشب این بازی رو در بهترین حالت گرافیکی تموم کردم تا ببینم این بیشرفا چی درست کردن میدونید من دلم از خیلی توی این مملکت پره اما این بازی بد جوری به غیرتم ضربه زد توی این بازی سربازای ایرانی یاPLAاحمق بی ادب بی رحم اشغال جلوه داده شده و بسیار ضعیف جوری که شما با دوتا جنگده هواپیما های نیرو هوای رو داغون میکنید بعد فرودگاه مهر آباد و بعد حمله به تهران یا ظرف شاید نیم ساعت اتوبان تهران قم رو می گیرید بعد با تانک میاین تو تهران و این که نیروهای روسیه هلیبورن هوای میکنن به شمال ایران یا اینکه ملت روس و آمریکا یابد دوست باشن یا اینکه ایرانیا عامل بمب گذاری تو پاریس هستن و میخوان نیویورک رو بفرستن رو هوا در کل بگم نیروهای ایرانی رو مثل گوسفند میکشن و ملیت ما رو له میکنن
  • مینا ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    من امریکایی هارو دوست دارم ولی اینومیدونم ماازاونا شجاع تریم چون بیشترازاوناغیرت وتعصب داریم اگرهم حمله کنندکه نمیکنندواضحه که خون برشمشیرپیروزه
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    برنامه ريزي براي دفاع از كشورو بديم به شما خيالمون از هر بابت راحته!!!
  • حسام ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    0 0
    ببخشید وقتی همه ما بازی call of 4 رو بازی میکنیم و حال میکنیم از اینکه عراب ها رو میکشیم . این خودش اختلاف انگیز . حالا یک بازی ساختن که عربها حال کنن. و خود آمریکا آدم خوب داستان هستن . 1 سوال دارم از شما همسایه به شما نزدیکتر با همه نقص یا بدی یا که هم محله. ما باید به دنبال یک اتحاد محکم باشیم . نع منم زدن به خدا دوران گذشته که ایران نصف جهان بود نگاه کنید به نقشه همه اونا که قبلا ایرانی بودن به نظر من هنوز برادر من هستن یا اینکه در زمان اسلام ما با هم دنیا رو به زانو در آوردیم ولی به تنهایی به خدا هیچی نیستیم همنجور که کل اروپا بدون آمریا یا بر عکس چیزی نیستن
  • احمد ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    فقط می تونم بگم که باید این بازی از توی بازار ایران جمع بشه چون اونوری ها دارن روی مخلهی کودکان ما کار می کنند پس درخواستی که دارم ای که این بازی نباید داخل منازل برود
  • ahmad ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
    0 0
    من خودم خیلی دلم از دست این نظام پره اما غیرت اینجا حرف اول میزنه
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    به امید روزی که پرشون رو در بیاریم.
  • هم وطن ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    اخوی اگه دلت پره برو دست شویی. چیزه شر نگو، بازی داریم میسازیم که تو اون تلاویو رو میگیریم میریم بریم واشنگتن بعد تو میگی سرزمین میترا ، وایسا ببین چه شاهکاریه. ((مشرق جون مادرت انتشار بده، داغونم نکن.))
  • مهرداد ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 0
    به نضر من نباید زیاد به این بازی گیر بدن مردم بیشتر پیگیر میشن حالا فکر میکنن چیه
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    0 0
    بزار تو همین دنیای مجازی به آرزوهاشون برسن
  • آقا ایمان ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    0 0
    من می خوام به این برو بچ آمریکایی بگم بابا شما نمی خوایین آدم شین؟ نکنه دوباره دلتون حوس کتک کرده؟ آلان میام
  • Mehdi ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    1 0
    تو بازي كه با مردم عادي ايران كاري ندارند اينقدر حرف ميزنيد
  • america ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    0 0
    دم هرچی امریکایه گرم
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    0 0
    لعنت به کسی که پشت کشور عزیزش یعنی ایران رو خالی میکنه و دم اون کس گرم که ازکشورش حمایت میکنه (زنده باد ایران) (پیش تا پایان ای جاو یدان ایران)
  • حمیدرضا ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    0 0
    لعنت به هرچی آمریکایی
  • nima ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    ما اگه ایرانی هستیم نباید بزاریم انقدر به کشور عزیزمان ایران بی احترامی شود
  • nima ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    ماهم میام کاخ سفید را فتح میکنیم
  • امیر ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    0 0
    اخه امریکا میتونست بیاد تهران که می اومد پس خره هرکی از امریکایی ها طرفداری کنه
  • مجید ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    این جور بازی ها رو باید بزارن سر قبر باباشون ابشو بخورن
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    بابا اینا همش بازیه جدی نگیرین! مگه حلیمه که همینجوری الکی الکی حمله کنن؟
  • زنده ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 1
    مرتیکه تعارف! با هیچ موجودی تعارف نداریم! بزن بغل....
  • mha ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    1 1
    عالییییییییییییییییییییییییییییییی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس