شرکت «رسانه‌های کالیپسو»‌ دست به ساخت یک بازی تیراندازی سوم شخص با نام «عملیات‌های جهانی: تکاور لیبی» زد که در آن برای پس گرفتن یک کلاهک هسته‌ای از دست تروریست‌های لیبیایی وارد جنگ می‌شوید.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، تد براکوود مدیر روابط عمومی شرکت کالیپسو با اعلام ساخت بازی «عملیات‌های جهانی: تکاور لیبی» گفته است: «در این بازی شما با مردم لیبی نخواهید جنگید. داستان این بازی در مورد ردیابی و شکار گروهی از تروریست‌های روسی است که در لیبی حضور دارند.»

به گفته مسئولین این بازی، ظاهرا این بازی در مورد انقلاب و درگیری‌های موجود در لیبی نمی‌باشد. گویا رویدادهای این بازی در چهار کشور مختلف اتفاق می‌افتد. بروکوود اظهار کرده است که دلیل اینکه در عنوان این بازی نام کشور لیبی آورده شده است این است که کشور لیبی در آن نقش برجسته‌ای دارد.

داستان بازی بدین قرار است که در 21 ژانویه 1968، یک بمب‌افکن آمریکایی به نام B-52G به هنگام حمل چهار بمب هسته‌ای دچار سانحه شده و در دریای آرکتیک خلیج ستاره شمالی در نزدیکی پایگاه هوایی تول سقوط می‌کند. پس از سقوط این هواپیما، گروه تجسس لاشه هواپیما را پیدا کرده و درمی‌یابد که یکی از چهار بمب مفقود شده است.

با بررسی سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، مشخص می‌شود که بمب چهارم توسط دلال اسلحه و رییس مافیای روسیه، یبی‌وادنکو، به سرقت رفته است. وی یک جنایت‌کار روسی است که سعی دارد این کلاهک هسته‌ای را به دیکتاتور لیبی بفروشد. سیا به طرح وی برای فروش این سلاح پی برده و سعی می‌کند مانع از انجام این کار شود. علت این کار این است که آمریکا نگران است که مبادا به خاطر دخالت آمریکا در منازعات لیبی از این سلاح در حمله‌ای تروریستی علیه آمریکا استفاده شود.


از این رو، بازی‌بازها در این بازی نقش نیروهای ویژه آمریکایی را بر عهده می‌گیرند و باید قبل از این که این سلاح علیه ایالات متحده به کار گرفته شود، آن را پس گیرند. این بازی دارای نه مرحله مختلف است، که در اماکن مختلفی ازجمله آفریقای شمالی و گرینلند روی می‌دهد.


این بازی همچنین دارای حالت چندنفره است که در آن حداکثر 10 نفر می‌توانند به صورت آنلاین و در شش نقشه مختلف دست به مبارزه با یکدیگر بزنند. این بازی ماه گذشته برای رایانه‌های شخصی به بازار عرضه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس