کد خبر 61958
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۲

بازی «تعدی پارسیان» شامل نقشه‌ها و اهداف جنگی‌ای است که در آن نیروگاه‌های هسته‌ای ایران و نیز پالایشگاه‌های نفتی آن که باید مورد هدف قرار گیرند کاملاً مشخص شده‌اند.

به گزارش مشرق، «تعدی پارسیان:‌ اسرائیل و ایران هسته‌ای» ساخت یک شرکت آمریکایی به نام Clash of Arms Games است. این بازیِ تخته‌ای که در سال 2010 عرضه شد برای سنین 12 سال به بالا بوده و می‌توان آن را به صورت 2 نفره انجام داد.

در کتابچه‌ای که به همراه این بازی ارائه می‌شود، در بخش اول آن مسئله و موضوع اصلی نزاع تشریح می‌شود. نکته قابل توجه در آن این است که نویسندگان مدام ایران را تهدیدی بالقوه می‌دانند که سعی در دست‌یابی به سلاح‌های اتمی و حمله به رژیم صهیونیستی دارد.
 با توجه به توضیحات این بخش و نیز عنوان بازی و نقشه‌های موجود در آن واضح است که سازندگان بازی، ایران را کشوری هسته‌ای و جنگ‌طلب معرفی کرده‌اند که علاوه بر این که تهدیدی برای مردم خود و جهانیان است، دست به برپایی جنگ می‌زند. در مقابل، به رغم این حقیقت که این رژیم صهیونیستی است که با داشتن چندین کلاهک هسته‌ای خطری بالقوه برای منطقه و جهان است، رژیمی بی‌خطر که صرفا برای دفاع از خود وارد جنگ می‌شود معرفی می‌گردد.


«تعدی پارسیان» شامل نقشه‌ها و اهداف جنگی‌ای است که در آن نیروگاه‌های هسته‌ای ایران و نیز پالایشگاه‌های نفتی آن که باید مورد هدف قرار گیرند کاملاً مشخص شده‌اند.
همچنین این بازی شامل نقشه‌ای است که در آن مسیر پرواز هواپیماهای رژیم صهیونیستی و جایگاه‌های سوخت‌گیری آنها نیز تعیین شده است. با این حال، در این بازی هیچ گونه نقشه‌ای در خصوص نیروگاه‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی و اهدافی که باید به آنها حمله کرد وجود ندارد. همانطور که سازندگان آن اشاره کرده‌اند این بازی یک بازی متعادل نبوده و امکان پیروزی دو طرف به اندازه مساوی وجود ندارد. بلکه این رژیم صهیونیستی است که کفه ترازو بیشتر به نفع آن سنگینی می‌کند.

یکی از الهامات سازندگان این بازی می‌تواند اظهار نظر مسئولان رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به ایران باشد. در یکی از این اظهار نظرها وزیر راه رژیم صهیونیستی، شائول موفاز در سال 2006، در موضعی خصمانه نسبت به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بیان داشت: «اگر ایران به برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود ادامه دهد، ما به آن حمله خواهیم کرد».


شرکت سازنده این بازی مدعی شده است که «تعدی فارسیان»‌ به بررسی تأثیرات سیاسی و نظامی کمپین نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران می‌پردازد. سازندگان بازی اظهار داشته‌اند که هدف بازی مسائلی فراتر از اقدامات نظامی است. در واقع می‌توان گفت این بازی در راستای آماده‌سازی جوانان برای شرکت در چنین جنگی در آینده و نیز نوعی نبرد آزمایشی در این خصوص می‌باشد.

در این بازی، شما می‌توانید امتیازهای سیاسی، جاسوسی، و نظامی بدست‌آورده خود را صرف تأثیرگذاری بر هم‌پیمانان یا دشمنان خود کنید، نیروهای و تجهیزات کمکی خریداری کنید،‌ دست به حملات نظامی بزنید، و یا اینکه نگرش‌های مردم خود را شکل دهید. همچنین می‌توان شرایط شروع مختلفی را انتخاب کرد که سناریوهای متفاوتی را به وجود می‌آورد. در عین حال، رویدادهای استراتژیک نامنظم می‌توانند در روند بازی تأثیرات غیر منتظره‌ای داشته باشند.


این بازی اطلاعات جامع و مفصلی در خصوص مسائل زیر ارائه می‌دهد:

· دستورات جنگی برای نیروهای هوایی ایران و رژیم صهیونیستی،

· تجزیه و تحلیل زیرساخت‌های هسته‌ای و نفتی ایران،

· موشک‌های بالستیک ایران و موشک‌های بالستیک دفاعی رژیم صهیونیستی،

· اهداف نظامی تأسیسات هسته‌ای ایران، ترمینال‌ها و پالایشگاه‌های نفتی، و فرودگاه‌ها،

· و شرایط مختلف شروع بازی.

وسایل بازی عبارتند از سه عدد کتاب که مشتمل بر بیش از 100 صفحه توضیحات در خصوص بازی، قواعد آن، گزارشات، و اهداف جنگی می‌باشد؛ نقشه‌های منطقه؛ کارت‌های بازی؛ و تخته و تاس.


 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    اگه جنگي بشه فکر نکنم اونقدر دوام بيارن که از اين بازياشون بتونن سودي ببرن
  • رضا ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    اسرائیل چنین کاری را نمی تواند انجام بدهد چون توان مقابله با موشک های ایران را ندارد . استراتژی آنها در قرآن بصورت دقیق بیان شده است . آنها همیشه دیگران را تحریک به جنگ می کنند و خود آن را هدایت و پشتیبانی می کنند . مستقیما وارد نمی شوند .
  • mohsen ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    دجال جز این کارا کار دیگه ای بلد نیست
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    مرگ بر صهیونیست
  • علی ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    کار فرهنگی یعنی این. ولی همیشه یه جای کارشون میلنگه چون ...
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    کلمه الله اکبر در قسمت قرمز پرچم برعکس چاپ شده به نطر میاد این نوع چاپ عمدی باشه چون در یکی دیگر از خبرهاتون یا به عبارت دقیقتر در خبر «اجرای نمایش محمود در پاریس»‌ که به نوعی با صهیونیستها ربط داشت چنین چیزی مشاهده شده بود
  • محسن ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند که جنک نرم خطرناک تر از جنگ سحت هست به این دلایل است.از الان دارند برای آینده ذهن و فکر مردمشون رو آمده میکنند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایران را خطرناک برای صلج و آرامش دنیا معرفی میکنند.این چندمین مورد هست که مشرق معرفی میکند.... اونوقت ما در داخل ایران گرم بحث جریان انحرافی و ماهواره و... هستیم.
  • ابوالفضل ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    خب اینا لااقل این کارو بلدن و انچام میدن.ما چی؟ هی فقط شعار میدیم و اداره و سازمان هامون رو به نشانه اعتراض به اونا تعطیل می کنیم.هر روز هم یا دانشمندانمون رو به اسم خودشون می کنند یا .... تا کی تو خواب خرگوشی اقا محسن
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    اسراييل نامشروع ونابوداست مواظب صهيونيزم داخلي باشين يعني خواص بي بصيرت
  • وحید جهان آرا ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    به نام خدا سلام خوشم آمد از عکس بسیجی ها خوشم آمد معلومه از ایمان بسیجی چقدر ترس دارند. الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    ما منتظر جواب قاع ایران از طریق ساخت بازی مشابه هستیم . اگر دوستان مردم اسرائیل بگزارند .
  • صادق ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    از در عقب صندلی جلو ای رژیم جعلی اسراذلیل(اسرائیل)
  • عبداللهی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    هرچی بگین.ایرانیها هنوزخوابندشاید هم بعضی هاشون شبیخون فرهنگی وجنگ نرم رو توهم بپندارند.
  • علي ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    ما پيروزيم اين وعده الهي است
  • پاییز ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    اسرائیل را با خاک یکسان میکنیم برای همیشه
  • حسن ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    0 0
    همیشه اون هایی که ضعیف هستن تهدید می کنن الان اسرائیل جعلی هم همین وضع رو داره پس ما پیروزیم
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    واقعا کجا دانلود میشه
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اولا ایران جنگ طلب نبود ونیست زیرا اگر ایران میخواست جنگ به راه بیندازد تا کنون اثری از رژیم صهینیسم نبود دوم این باز فقط تخیلات یک سری سود جو طرفدار رزیم صهیونیستی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس