کد خبر 658009
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

ارتش سوریه با عناصر داعش در ارتفاع «الثرده» در جنوب فرودگاه دیرالزور و در جنوب شرق این فرودگاه درگیر است ولی تغییری در نقشه میدانی این منطقه ایجاد نشده است.

 به گزارش مشرق، پس از حملات از پیش طراحی شده جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در شهر دیرالزور و ناکامی گروه تروریستی داعش برای نفوذ به این شهر، درگیریها به صورت نسبی در ارتفاع «الثرده» در جنوب فرودگاه ادامه دارد.

براساس این گزارش، درگیریها بیشتر در حومه جنوبی و جنوب شرق فرودگاه دیرالزور متمرکز است. عناصر داعش درصدد هستند با تسلط بر این فرودگاه فشار را بر نیروهای سوری در شهر دیروالزور چند برابر کنند؛ زیرا با سقوط فرودگاه دیگر امکان ارسال نیرو و تجهیزات به شهر امکان پذیر نیست.

یک منبع میدانی اعلام کرد؛ اما با این وجود ارتش سوریه و عناصر داعش در یک ماه گذشته عملیات محسوسی را در محورهای مختلف شهر آغاز نکرده اند.

آخرین تحولات میدانی شهر دیرالزور سوریه 

در حال حاضر ارتباط نیروهای سوری در شهر دیرالزور با دنیای خارج فقط از طریق کمکهای هوایی صورت می گیرد و آنها با نزدیک ترین پایگاه ارتش در حومه شرقی استان حمص ( شهر تدمر) 160 کیلومتر فاصله دارند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه برای شکست حصر شهر دیرالزور باید در گام نخست دو منطقه راهبردی «آراک و السخنه» را از وجود تروریستها پاکسازی کند، اما به دلیل شدت درگیریها در استان حلب انجام عملیات در این محور در آینده نزدیک بعید به نظر می رسد.

در حال حاضر حدود 60 درصد از شهر دیرالزور از جمله مناطق «ضاحیة، جوره، وادی، قصور» و تعدادی دانشکده از جمله دانشکده فرات و پایگاه نظامی تحت کنترل نیروهای سوری است و مناطق مجاور رودخانه از جمله «حویجه قاطع، الجفره، حمیدیة» تحت اشغال داعش است.

از سویی دیگر، روز گذشته گروهی از تروریست های داعش در حومه جنوبی شهر عملیاتی را برای اشغال منطقه «الجفرة» انجام دادند که نیروهای گارد ریاست جمهوری با کمک عشایر توانستند پس از درگیری های چند ساعته حملات را ناکام بگذارند.

تروریست ها تلاش می کنند با اشغال این منطقه خود را به دروازه شرقی ورودی فرودگاه دیرالزور برسانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس