کد خبر 658515
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

الحاج علی گفت: عناصر تروریستی که اغلب آنها ترک و قفقازی هستند از غیرنظامیان ساکن مناطق شرقی حلب به‌عنوان سپر انسانی در شرایط سخت اقتصادی استفاده می‌کنند. قیمت مواد غذایی در مناطق شرقی حلب نسبت به مناطق غربی آن، 10 برابر شده است.

به گزارش مشرق، «مهند الحاج علی» عضو پارلمان سوریه و فرمانده نیروهای «المغاویر» در شهر حلب در رابطه با آخرین تحولات این منطقه از کشور سوریه به گفت‌وگو پرداخت.
 
وی در این گفت‌وگو اظهار داشت: ارتش سوریه موفق شد در شرق حلب، مناطق شمالی حلب را از جنوبی آن جدا کند.
 
عضو پارلمان سوریه افزود: اهالی این مناطق طی روزهای اخیر در حالی که تصاویر بشار اسد را در دست داشتند، علیه تروریست‎ها تظاهرات کردند.
 
مهند الحاج علی در ادامه تأکید کرد: ارتش سوریه به‌سمت میدان «بعیدین» پیشروی و مواضع خود را در تپه «الزهور» در مسیر ارتباطی شهرک صنعتی «الشیخ نجار» تثبیت کرد و به‌دنبال آن مناطق شمال شرقی حلب از بقیه مناطق جنوب شرقی آن جدا شده است، به‌گونه‎ای که دیگر برای تروریست‌های مستقر در مناطق «الشعار» و «المرجه» این امکان وجود ندارد که از مناطق شرقی به‌سمت محور شمالی عقب‌نشینی کنند و یا خارج شوند.
 
الحاج علی بیان داشت: ارتش سوریه در عملیات جداسازی مناطق شرق حلب تلاش می‌کند در صورت استفاده از سلاح‎های سنگین، محورهای دور از شهروندان را انتخاب کند تا به ساکنان و اهالی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها آسیبی وارد نشود لذا باید گفت که این عملیات دقیق و هوشمندانه و به‌دور از هرگونه تلفاتی بوده است، زیرا عناصر مسلح با خون مردم سوریه تجارت می‌کنند این در حالی است که مسأله برای ما متفاوت است و وظیفه خود می‌دانیم که از هر کودک، زن و یا مرد ساکن مناطق شرقی حلب دفاع کنیم.
 
دو خانواده در دو روز گذشته به‌همراه فرزندان و کودکانشان موفق شدند شبانه از یکی از محورهای مناطق شرقی حلب به‌سمت شهر خارج شوند و به‌محض خروج آنها، استاندار حلب دستور داد که همه نیازهای اولیه آنها اعم از غذا و لباس و مسکن تأمین شود و نکته جالب‎تر اینکه درباره این محور هیچ‌گونه اطلاع رسانی نشده بود که غیرنظامیان بیشتری موفق به خروج از شهر شدند.
 
عضو پارلمان سوریه و فرمانده نیروهای المغاویر ادامه داد: اهالی مناطق شرقی حلب با ما همکاری می‌کنند و طی روزهای اخیر تظاهرات گسترده‌ای علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند و عکس بشار اسد را در بالاترین نقطه مسجد «ابوبکر الصدیق» در منطقه «الکلاسه» نصب کردند بنابراین وجود خیزش و حرکت مردمی از داخل نشان دهنده این موضوع است که مردم دولت سوریه را تأیید و از آن حمایت می‏‌کنند و تلاش دارند حدود 250 هزار غیرنظامی که 7000 نفر از آنها به‌عنوان سپر انسانی در اسارت تروریست‎ها هستند، فراری دهند و از شهر خارج کنند.
 
الحاج علی گفت: عناصر تروریستی که اغلب آنها ترک و قفقازی هستند از غیرنظامیان ساکن مناطق شرقی حلب به‌عنوان سپر انسانی در شرایط سخت اقتصادی استفاده می‌کنند. قیمت مواد غذایی در مناطق شرقی حلب نسبت به مناطق غربی آن، 10 برابر شده است.
 
وی تصریح کرد: «جوانی که با خانواده خود روز گذشته از مناطق شرقی حلب خارج شده بود، برای من نقل کرد که عناصر تروریستی به این جوان پیشنهاد دادند که اگر کنار آنها علیه ارتش سوریه بجنگد، جام برنجی به وی می‌دهند».
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس