کد خبر 657753
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

عضو پارلمان سوریه عملیات ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در حومه شرقی حمص را به دلیل پراکندگی حضور تروریست‌های داعش در این مناطق طولانی‌تر از حد انتظار خواند و گفت: پیش‌بینی می‌شود بسیج مردمی عراق هم در این عملیات حضور داشته باشد.

 به گزارش مشرق، «زهیر طراف» عضو پارلمان سوریه اظهار داشت: حملات اخیر جنگنده های روسیه و سوریه به حومه حمص و بخصوص مناطق شمال و شمال غربی آن شامل رستن، غنطو تا الحوله می تواند به باز شدن مسیر اصلی اتوبان حمص- حماه و کمک رسانی به هر 2 منطقه کمک کند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه و همپیمان روس آن در حومه حمص گفت: این عملیات می تواند آغازگر تکمیل مسیرهای دیگر نبرد به سوی حلب و ادلب باشد به گونه ای که کمک ها به ارتش سوریه و متحدانش در حلب را تقویت خواهد کرد.

نماینده سوری افزود: حملات علیه حومه حمص تروریست های حاضر در این منطقه را که بیشترشان از گروهک احرار الشام وابسته به جبهه النصره هستند به سوی مناطق شمالی فراری داد چون بیم آن داشتند که حملات هوایی سوریه و روسیه مقدمه پیشروی ارتش سوریه به این مناطق باشد.

طراف  تاکید کرد: ضربات شدید نیروی هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست ها در حومه حمص علاوه بر نابودی پایگاه های تروریست ها، شکست روانی سنگینی برای آنها رقم زد بخصوص که به دلیل حضور بخش قابل توجهی از تروریست ها در جبهه های حلب فرصت اندکی برای کمک رسانی به تروریست ها فراهم بود.

وی افزود: با توجه به اینکه مناطق تحت سیطره تروریست ها در حومه شمالی حمص اندک است بر اساس مطالعات راهبردی نبرد زمینی در این مناطق طولانی نخواهد بود.

نماینده سوری گفت: در عین حال نبرد در حومه شرقی و شمال شرقی حمص ممکن است طولانی تر باشد بخصوص که تروریست های داعش در جب الجراح به سوی صحرای تدمر-سخنه و جاده رقه و جاده دیرالزور مستقر هستند.

وی افزود: پراکندگی حضور تروریست ها در این مناطق گسترده صحرایی و عدم استقرار آنها در نقاطی مشخص کار مبارزه با انها را با مشکل مواجه کرده است اما با این وجود برخی مقرهای آنها هدف حملات هوایی قرار گرفته  که با فروپاشی لجستیک و کمبود شمار نفراتشان منجر شده است

طراف گفت: سرکوب داعش در حومه شرقی و شمال شرقی حمص نیازمند قرار گرفتن این مناطق در گاز انبر ارتش سوریه و متحدانش است به گونه ای که آزادی جاده تدمر به رقه و پیوستن نیروهای بسیج مردمی عراق به این محور، عملیات نظامی و ماموریت هوایی ارتش سوریه و هم‌پیمانانش را آسان خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    حشدالشعبی عراق همین الان برای امتحان 2000 نیرو از 100 هزار نیرویش را برای مقابله با داعش به حمص بفرستد
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    طرح خیلی خوبی است
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    باید ایران نیز بمباران داعش را در سوریه برعهده بگیرد
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    همه در ایران از ترس داعش موافق اجاره فروردگاه همدان به روسها و بمباران داعش توسط نیروی هوایی خودمان هستند
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    حشد الشعبی پس کی می خواهد نیرو به سوریه بفرستد بعد آزادی کامل سوریه !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس