کد خبر 656850
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که در نظرسنجی‌ها پیشتاز است، اعلام کرد که این اشتباه است که او را با هیلاری کلینتون مقایسه کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، آلن ژوپه نامزد پیشتاز نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: این اشتباه است که من را با هیلاری کلینتون مقایسه کنند.

در حالی که نظرسنجی های قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می داد که کلینتون در انتخابات 8 نوامبر به پیروزی خواهد رسید، دونالد ترامپ در نهایت به پیروزی رسید و رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود.

ژوپه تصریح کرد: من هیلاری کلینتون نیستم و فرانسه نیز آمریکا نیست.

انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه فرانسه برای معرفی نامزد نهایی در انتخابات ریاست جمهوری قرار است فردا یکشنبه برگزار شود و دور دوم این انتخابات قرار است 27 نوامبر برگزار شود.

رقابت سخت و نزدیکی بین آلن ژوپه، نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق و فرانسوا فیلون نخست وزیر سابق فرانسه وجود دارد.

نظرسنجی موسسه اودوکسا حاکی است که آلن ژوپه نخست وزیر سابق فرانسه در دور نخست انتخابات مقدماتی فرانسه 36 درصد آرا را کسب خواهد کرد.

نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه نیز با 26 درصد در جایگاه دوم است. این رقم نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است. فرانسیس فیلون دیگر نخست وزیر سابق فرانسه نیز با 9 درصد افزایش آرا به 20 درصد رسیده است.

2 نفری که بیشترین رای را داشته باشند، به دور دوم انتخابات راه خواهند یافت، مگر آنکه یکی از نامزدها بتواند در همان مرحله نخست بیش از 50 درصد آرا را کسب کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس