محقق ارشد اندیشکده «کارنگی» با تاکید بر اینکه دونالد ترامپ علاقه‌ای به پیگیری موضوع حقوق بشر ندارد، هشدار داد: «آمریکا دیگر قهرمان نهضت و جنبش اپوزیسیون ایرانی نیست».

به گزارش مشرق، در ادامه اظهارنظرها درباره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، یک تحلیلگر ارشد آمریکایی می‌گوید که ایالات متحده دیگر قهرمان اپوزیسیون ایرانی نیست.

پایگاه آمریکایی «اسلیت» در گزارشی به تاثیر اقدام احتمالی جانشین باراک اوباما در کاخ سفید در از بین بردن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت.

در بخشی از این مطلب آمده است: «جدای از موضوع سرنوشت برجام پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، انتخاب ترامپ می‌تواند سیاست داخلی در ایران را برهم بزند. این کشور سال آینده انتخابات ریاست جمهوری خودش را دارد و ترامپ می‌تواند برای تقویت مخالفان تندروی رئیس‌جمهور حسن روحانی تلاش کند».

تحلیلگر آمریکایی و استادیار دانشگاه «جورج تاون» در این باره گفته است: «برای روحانی، پیروزی ترامپ فاجعه و مصیبت‌بار است. کل ریاست جمهوری او روی اطمینان و تضمین توافق هسته‌ای سرمایه گذاری شد توافقی که حالا در معرض خطر قرار دارد».

محقق ارشد اندیشکده کارنگی در ادامه تاکید کرده که پیروزی دونالد ترامپ، خبر بدی برای «جنبش اپوزیسیون دموکراتیک ایران» است.

«کریم سجادپور» که بارها مواضع ضد ایرانی خود را در نوشته‌ها و مصاحبه‌های مختلف تصریح کرده، حالا میگوید: «ترامپ از همه منظر برای جامعه مدنی ایران، بدترین گزینه محتمل است».

وی که عضو کمپین ضد ایرانی مستقر در نیویورک به نام «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» هم هست، مدعی شد: «ترامپ به تندروها(در ایران) برای اینکه بیشتر از قبل سرکوبگر باشند، بهانه می‌دهد».

این محقق آمریکایی افزود: «ترامپ در نقطه مقابل بسیاری از سیاسیون جمهوریخواه از قبیل جان مک کین و لیندسی گراهام، هیچ علاقه‌ و رغبتی برای حمایت از حقوق بشر و دموکرسی از خود نشان نداده است».

تحلیلگر ارشد اندیشکده کارنگی در پایان درباره نامطلوب بودن ریاست جمهوری ترامپ برای «اپوزیسیون ایرانی» اینطور هشدار داد: «آمریکا دیگر، قهرمان جنبش و نهضت آنها(اپوزیسیون) نیست».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس