کد خبر 625533
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

وزیر اقتصاد فرانسه از این سمت استعفا کرد تا زمینه لازم برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ میلادی را فراهم نماید.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد فرانسه با وعده تلاش برای تغییر فرانسه از این سمت استعفا کرد تا برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آماده شود.

ماکرون 38 ساله یکی از محبوبترین سیاستمداران فرانسوی به شمار می رود. وی هنوز رسما آمادگی خود را برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده ولی قبلا به صورت تلویحی نسبت به شرکت در رقابت های انتخاباتی ابراز تمایل کرده است.

ماکرون پس از اعلام استعفایش تاکید کرد: من مصمم به انجام هر کاری هستم تا ایده‌ها، اقدامات و ارزش‌های ما بتواند فرانسه را از سال آینده تغییر دهد. من به این خاطر از این سمت استعفا دادم تا بتوانم بر روی طرحی که قرار است شرایط کشور را تغییر دهد، کار کنم.

به نظر می رسد اعلام آمادگی نیکولای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه و 2 وزیر سابق حزب سوسیالیست موجب شده است تا ماکرون سریعتر تصمیم خود را برای استعفا از این سمت اعلام کند.

ماکرون در مصاحبه با شبکه تی اف وان فرانسه گفت: من قصد داشتم در ماه جولای از این سمت استعفا دهم ولی وقوع حمله تروریستی در فرانسه، موجب شد تا در اعلام این تصمیم تاخیر بیندازم. این درست نبود که یک فرد منطقی بخواهد در آن شرایط حساس دولت را ترک کند.

اگر ماکرون نامزدی خود را به صورت نهایی و رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند، فرانسوا اولاند برای انتخاب مجدد در انتخابات 2017 با چالش‌های بیشتری روبرو خواهد شد.

اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اولاند حتی برای رسیدن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، شانس بسیار کمی دارد. شرکت ماکرون در رقابت‌های انتخاباتی می تواند بر تلاش‌های آلن ژوپه نخست وزیر سابق فرانسه نیز برای راهیابی به کاخ الیزه تاثیرگذار باشد. ژوپه در نظرسنجی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و در صدر قرار گرفته است.

ژوپه باید در ابتدا سارکوزی را در انتخابات مقدماتی نوامبر حزب محافظه کار در برابر جمهوریخواهان شکست دهد.

ماکرون توانسته است حمایت اقتصاددانان و رهبران تجاری را به دست آورد. گرچه پیشنهادات و برنامه‌های ماکرون برای بهبود شرایط اقتصادی فرانسه مورد توجه زیادی قرار گرفته است ولی این کشور با چالش‌های بزرگ امنیتی و تهدیدات تروریستی نیز روبرو است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس