در پی افزایش فشارها بر «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی توسط احزاب مخالف مبنی بر پس گرفتن نامزد جدید مقام نخست وزیری، وی نامزدی این فرد را ملغی اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، پس از رسوایی درز اسناد و مدارک محرمانه از نهاد ریاست جمهوری توسط فردی به نام «چوی سون سیل» دوست نزدیک خانم «پارک»، وی طی دو هفته اخیر تحت فشارهای زیادی قرار گرفت و برای همین سعی کرد با برکناری نخست وزیر و اعلام نامزد جدید اوضاع را آرام کند.

با این وصف احزاب مخالف و پارلمان کره جنوبی به شدت به اینکه رئیس جمهوری بدون رایزنی با دیگر احزاب دست به چنین کاری زده و نامزد مقام نخست وزیری را منصوب کرده است، حاضر به برگزاری نشست و گفت و گو با او نشدند.

امروز سه شنبه اما گزارش ها حاکی است که «پارک گئون هی» شخصا به پارلمان رفته و نشستی به مدت 10 دقیقه با «چون سیه کئون» رئیس پارلمان در همین باره داشته است.

وی در این نشست گفته که نامزدی مقام معرفی شده را پس می گیرد و از سوی دیگر در حرکتی مصالحه جویانه گفته است هر کسی را که پارلمان معرفی کند به عنوان رئیس کابینه انتخاب خواهد کرد.

این اقدام «پارک» بسیار آشتی جویانه تلقی شده و خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نوشته است که چنین حرکتی گامی بزرگ در مسیر آرام کردن بحران سیاسی است.

بحران سیاسی در نهاد ریاست جمهوری گریبان شخص رئیس جمهور را گرفته و نزدیک ترین افراد به وی هر روز تحت بازجویی و بازپرسی قرار می گیرند و یا ازمقامشان برکنار می شوند.

رئیس جمهوری کره جنوبی پس از ملاقات امروز خود با رئیس پارلمان گفت که به عنوان رهبر کشور وظیفه دارد اوضاع را آرام کند و برای همین با مجلس همکاری نزدیک تری خواهد داشت.

انتظار می رود با معرفی یک نامزد جدید برای پست ریاست جمهوری با همکاری حزب حاکم، احزاب مخالف و پارلمان اوضاع تا اندازی در کره جنوبی بهبود یابد.

روز چهارشنبه قبل بود که خانم «پارک» شخصی به نام «کیم بیونگ جون» را که از رایزن ها و مشاوران سابق «روه موه هیون» رئیس جمهوری فقید کره جنوبی بود به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرد.

برآوردها حاکی است پارلمان کره جنوبی با توجه به رسوایی سیاسی پیش آمده و اینکه احزاب مخالف کرسی های زیادی در آن در اختیار دارند طبیعتا نامزد معرفی شده را مورد تایید قرار نمی داد و باز پس گرفتن نامزدی وی از سوی رئیس جمهوری حرکتی مسالمت جویانه تلقی می شود.

برخی از مهره های سیاسی حتی از حزب حاکم سائه نوری در روزهای اخیر از پارک خواسته بودند به دلیل مشکلات و رسوایی پیش آمده از مقامش استعفا کند اما اتفاق امروز ممکن است روند مخالفت ها و اعتراض ها را به آشتی ملی تبدیل نماید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس